МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИМІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 120/190 від 10.09.96 Зареєстровано в Міністерствім.Київ юстиції України
19 вересня 1996 р.
vd960910 vn120/190 за N 546/1571
Про затвердження Положення про порядок уцінки і реалізації продукції, що залежалась, з групи товарів широкого вжиткуі продукції виробничо-технічного призначення
На виконання постанов Кабінету Міністрів України від
17 травня 1996 року N 537 ( 537-96-п ) "Про результати реалізації
законодавчих та інших нормативних актів, прийнятих на виконання
розпорядження Президента України від 22 травня 1995 р. N 88, та
додаткові заходи, спрямовані на подолання платіжної кризи і
зниження рівня інфляції" та від 14 серпня 1996 р. N 951
( 951-96-п ) "Про внесення змін до Положення про організацію
бухгалтерського обліку і звітності в Україні" Н А К А З У Є М О:
1. Затвердити Положення про порядок уцінки і реалізації
продукції, що залежалась, з групи товарів широкого вжитку і
продукції виробничо-технічного призначення (додається). 2. Положення про порядок уцінки і реалізації продукції, що
залежалась, з групи товарів широкого вжитку і продукції
виробничо-технічного призначення може використовуватись
підприємствами та організаціями торгівлі й виробничими
підприємствами всіх форм власності.
Міністр економіки В.М.Гуреєв
Міністр фінансів В.М.Короневський
Затвердженонаказом Мінекономіки і Мінфіну
від 10 вересня 1996 р. N 120/190
Положенняпро порядок уцінки і реалізації продукції, що
залежалась, з групи товарів широкого вжитку і
продукції виробничо-технічного призначення
Загальні положення
1. Згідно з цим Положенням уцінці підлягають товари широкого
вжитку (далі - товари), продукція виробничо-технічного призначення
(далі - продукція), що залежалися (не мають збуту більше трьох
місяців) і не користуються попитом у споживачів, а також такі
товари та продукція, які частково втратили свою первісну якість. 2. Уцінка товарів та продукції, що залежалися, а також
втратили свою первісну якість, проводиться на виробничих і
торговельних підприємствах та в організаціях усіх форм власності,
які виробляють продукцію, продають (постачають) товари, у міру
необхідності за рішенням керівника (власника) підприємства
(організації).
Визначення обсягів товарів і продукції,що підлягають уцінці
3. Для виявлення товарів і продукції, що підлягають уцінці,
та проведення їх уцінки керівник (власник) підприємства затверджує
комісію, до складу якої, як правило, входять: заступник керівника
підприємства (голова комісії), головний бухгалтер, товарознавець,
економіст з цін, технолог. 4. Уцінка товарів і продукції, що залежалися, на виробничих і
торговельних підприємствах та в організаціях проводиться за даними
інвентаризації. Керівник (власник) підприємства може прийняти
рішення щодо уцінки продукції за станом на перше число місяця за
даними обліку. 5. Не підлягають уцінці товари і продукція, що залежалися, із
запасів товарно-матеріальних цінностей, які віддано в заставу,
знаходяться у резерві або на відповідальному зберіганні. 6. На підставі аналізу даних про наявність залежалих товарів
і продукції виробничі підприємства вносять зміни до планів
виробництва, а торговельні підприємства - до планів завезення
товарів і укладених угод на завезення товарів та закупівлю їх за
імпортом. 7. Після виявлення товарів і продукції, що залежалися,
виробничі та торговельні підприємства вишукують можливості їх
максимальної реалізації. 8. На підставі аналізу даних про наявність товарів і
продукції, що залежалися, скоригованих на суми їх реалізації після
проведення інвентаризації, комісія, яка повинна проводити уцінку,
складає переліки цих товарів і продукції. У переліках вказується
повна назва, кількість, роздрібна ціна товару (собівартість
продукції), назва підприємства-виробника та пропозиції щодо
розміру уцінки. Комісія також виявляє товари і продукцію, що
підлягають уцінці у зв'язку з частковою втратою первісної якості. 9. Переліки товарів і продукції, що підлягають уцінці,
подаються на розгляд керівнику (власнику) відповідно виробничого
чи торговельного (постачальницького) підприємства для прийняття
рішення.
Організація проведення уцінки
10. До початку проведення безпосередньої уцінки товарів і
продукції комісія попередньо розглядає складені раніше переліки
товарів і продукції, що підлягають уцінці. Особливу увагу при
цьому треба звернути на суму можливої уцінки. Суму уцінки, яка
орієнтовно розрахована у переліках товарів і продукції, що
підлягають уцінці, необхідно порівняти з можливими фінансовими
джерелами для цієї мети. На підприємствах торгівлі треба окремо підрахувати суму
встановленої торговельної надбавки (разом з податком на добавлену
вартість) на товари, що підлягають уцінці, і визначити суму інших
джерел уцінки товарів. Ця сума визначається як різниця між
загальною сумою уцінки, розрахованої у складених переліках таких
товарів, і сумою встановленої торговельної надбавки на дані
товари. Тільки після визначення величини коштів (у розрізі їх
джерел), що можуть бути спрямовані на покриття втрат від уцінки
товарів і продукції, комісія безпосередньо приступає до проведення
уцінки. 11. Розміри уцінки товарів і продукції повинні визначатися
комісією на підставі експертних оцінок з урахуванням ступеня
втрати їх споживчих властивостей, насиченості ринку цими товарами
і продукцією. Товари і продукція, які раніше було уцінено, але не
реалізовано, можуть уцінюватися повторно до рівня цін можливої
реалізації. 12. Технічно складні товари і продукція, які мають виробничі
паспорти (радіоприймачі, годинники, верстати та ін.), уціняються
тільки при наявності паспорта. Дані товари і продукція повинні
бути справними і придатними до експлуатації. Товари, на які термін їх придатності закінчився (окремі
товари побутової хімії, парфюмерії, косметичні товари та ін.),
можуть бути уцінені до ціни можливої реалізації, якщо вони не
втратили товарного вигляду і придатні для використання за
висновком відповідних організацій (Торгово-промислова палата
України та її регіональні організації в областях). 13. Дані про уцінені товари і продукцію записують в опис-акт
(додається). Опис-акт складається на виробничих підприємствах і
підприємствах оптової торгівлі та постачання - у кожному складі
продукції (товарів, матеріалів); на підприємствах роздрібної
торгівлі - у кожному відділі (секції), магазині чи іншій торговій
одиниці у двох примірниках і підписується членами комісії, що
проводила уцінку, а також матеріально відповідальними особами. 14. При уцінці технічно складних товарів і продукції, що
частково втратили свою первісну якість, в описах-актах, у графі 3
обов'язково вказується фабричний номер моделі конкретного виробу. 15. Якщо окремі товари і продукція уцінюються повторно, в
описах-актах вказується ціна після першої та другої уцінки. 16. Матеріали на уцінку товарів і продукції, що залежалися та
частково втратили свою первісну якість (у необхідних випадках -
разом з письмовими поясненнями матеріально відповідальних осіб),
повинні бути розглянуті і затверджені керівником (власником)
підприємства у дводенний термін після їх отримання. 17. Затверджені описи-акти передаються: перший примірник -
бухгалтерській службі; другий примірник - матеріально
відповідальній особі. 18. Після затвердження описів-актів усі уцінені товари і
продукція, які перемаркіровано у порядку, встановленому у пунктах
22-25 цього Положення, на підприємствах торгівлі негайно
передаються для реалізації за накладною, в якій вказуються
роздрібні ціни до і після уцінки. Виробничі підприємства уцінену
продукцію передають для реалізації в першу чергу своїм фірмовим
магазинам, а також вживають заходів для реалізації цієї продукції
іншим підприємствам. 19. Витрати обігу, пов'язані з реалізацією уцінених товарів
на підприємствах торгівлі, покриваються за рахунок загальних
доходів від торговельної діяльності цього торговельного
підприємства. Втрати від уцінки на виробничих підприємствах
відносяться на збитки цих підприємств. 20. Результати уцінки відображаються у тому місяці, в якому
було складено опис-акт уцінки. 21. Сума уцінки вказаних у пункті 1 товарів і продукції
відноситься на зменшення торговельних надбавок уцінених товарів,
фонду дооцінки товарно-матеріальних цінностей і при недостатності
цих джерел - на результати фінансово-господарської діяльності
підприємства, організації.
Порядок маркірування
22. Уцінені товари і продукція повинні бути перемаркіровані.
Перемаркірування цін на самих товарах і продукції або фабричних
ярликах, технічних паспортах та інших видах позначення цін
виконується комісією, яка проводить уцінку товарів і продукції,
шляхом закреслення попередньої ціни і позначення нової ціни на
кожній одиниці товару з підтвердженням її підписом голови комісії.
У тому разі, коли закреслити стару ціну практично неможливо, нові
ціни позначаються шляхом наклеювання або навішування ярликів. На
дрібних виробах, на які неможливо наклеїти або повісити ярлик,
нові ціни зазначають на упаковці, а в торговельному залі
підприємства торгівлі вивішуються оголошення про нові ціни, які
зберігаються до остаточного продажу цих товарів. Якщо товар,
продукція при уцінці розпакуванню не підлягає, нові ціни
вказуються на упаковці з наступним внесенням змін у маркіровку цін
кожного виробу негайно після розпакування. 23. Перемаркірування і навішування нових належно
оформлених ярликів на уцінені товари здійснюються підприємствами
за місцем проведення уцінки товарів і продукції. 24. При перемаркіруванні цін на виробах, уцінених у зв'язку з
частковою втратою якості, на ярликах, упаковці або цінниках
ставиться літера "П". 25. Крім товарних ярликів виробничі підприємства торгівлі,
які провели уцінку продукції і товарів та здійснюють їх розпродаж,
можуть використовувати рекламні засоби для повідомлення про старі
і нові ціни, відсоток уцінки та інші дані про товари, продукцію.
Організація і порядок розпродажу уціненихтоварів і продукції
26. Реалізація уцінених товарів повинна здійснюватись у
магазинах, відділах, секціях з використанням прогресивних форм
торгівлі і відповідно до чинного законодавства України, а
продукція - виробничими підприємствами самостійно. 27. Для розпродажу уцінених товарів і продукції необхідно
широко використовувати проведення спеціальних ярмарків, базарів,
товарні біржі, застосовувати рекламні засоби масової інформації
(газети, радіо, телебачення та ін.) з повідомленням про розпродаж
товарів і продукції за зниженими цінами, про місцезнаходження
магазинів, бірж, ярмарків, асортимент товарів і продукції. При
цьому недоцільно вживати слова, що відштовхують покупців від
придбання цих товарів і продукції (неходові, залежалі, застарілі,
уцінені та ін.). 28. Уцінені товари розміщуються в торговельному залі за
групами, видами виробів, розмірами та іншими ознаками згідно з
правилами торгівлі відповідними групами товарів.
Контроль за проведенням уцінки та реалізаціїуцінених товарів і продукції
29. Контроль за правильністю проведення уцінки товарів і
продукції, що залежалася, і таких, що втратили свою первісну
якість, а також за своєчасною їх реалізацією здійснюється
керівниками (власниками) відповідних виробничих, торговельних,
постачальницьких підприємств.
Додатокдо Положення про порядок уцінки і
реалізації продукції, що залежалась,
з групи товарів широкого вжитку і
продукції виробничо-технічного
призначення
Штамп підприємства Затверджую __________________________________________(підпис керівника (власника) підприємства,
його прізвище та ініціали)
"___" ___________________ 199__ року
Опис-актуцінки товарів і продукції, що залежалися
Комісія у складі ____________________________________________ ____________________________________________на підставі наказу від "___" ____________ 199__ р. N ________ провела інвентаризацію та уцінку ____________________________
(товарів, продукції) В результаті виявлено товарів, продукції, що підлягають
уцінці, за роздрібними цінами (собівартістю) до уцінки на суму
____________________ крб.; за новими цінами після уцінки на суму
(цифрами і прописом) ____________________ крб.
(цифрами і прописом)____________________ крб.; за новими цінами після уцінки на суму
(цифрами і прописом) ____________________ крб.
(цифрами і прописом) Уцінені товари (продукцію) перемаркіровано.
————————————————————————————————————————————————————————————————— |N |Шифр|Модель|Назва|Рік, | К |Оди| До уцінки | |пп|това|фасон,|това-|місяць | і |ни-|—————————————————————————| | |ру, |марка,|ру, |придбан-| л |ця |вар- |в т.ч.|сума |в т.ч.| | |про-|фабрич|про- |ня (ви- | ь |ви-|тість|торго-|гр.8х|торго-| | |дук-|ний но|дук- |пуску на| к |мі-|одини|вельна|гр.6 |вельна| | |ції |мер мо|ції |виробни-| і |ру |ці |надбав| |надбав| | | |делі | |чих під-| с | | |ка | |ка | | | |техніч| |приємст-| т | | | | |гр.9х | | | |но | |вах) | ь | | | | |гр.6 | | | |склад-| | | | | | | | | | | |них то| | | | | | | | | | | |варів,| | | | | | | | | | | |продук| | | | | | | | | | | |ції, | | | | | | | | | | | |інше | | | | | | | | | |——+————+——————+—————+————————+———+———+—————+——————+—————+——————| |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ————————————————————————————————————————————————————————————————— Продовження таблиці ——————————————————————————————————————————————————————————————— | Після уцінки | Сума уцінки | |——————————————————————————+——————————————————————————————————| |вар- |в т.ч.|сума |в т.ч.|сума | в. т.ч. на зменшення | |тість|торго-|гр.12х|торго-|гр.10х|———————————————————————————| |одини|вельна|гр.6 |вельна|гр.14 |торго- |фонду |фінансових | |ці |надбав| |надбав| |вельної|дооцін-|результатів| | |ка | |ка | |надбав-|ки | | | | | | | |ки | | | | | | | | |гр.11- | | | | | | | | |гр.15 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |—————+——————+——————+——————+——————+———————+———————+———————————| | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | ———————————————————————————————————————————————————————————————
Разом на сторінці або в описі
————————————————————————————————————————————————————————————————— |N |Шифр|Модель|Назва|Рік, | К |Оди| До уцінки | |пп|това|фасон,|това-|місяць | і |ни-|—————————————————————————| | |ру, |марка,|ру, |придбан-| л |ця |вар- |в т.ч.|сума |в т.ч.| | |про-|фабрич|про- |ня (ви- | ь |ви-|тість|торго-|гр.8х|торго-| | |дук-|ний но|дук- |пуску на| к |мі-|одини|вельна|гр.6 |вельна| | |ції |мер мо|ції |виробни-| і |ру |ці |надбав| |надбав| | | |делі | |чих під-| с | | |ка | |ка | | | |техніч| |приємст-| т | | | | |гр.9х | | | |но | |вах) | ь | | | | |гр.6 | | | |склад-| | | | | | | | | | | |них то| | | | | | | | | | | |варів,| | | | | | | | | | | |продук| | | | | | | | | | | |ції, | | | | | | | | | | | |інше | | | | | | | | | |——+————+——————+—————+————————+———+———+—————+——————+—————+——————| |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ————————————————————————————————————————————————————————————————— Продовження таблиці ——————————————————————————————————————————————————————————————— | Після уцінки | Сума уцінки | |——————————————————————————+——————————————————————————————————| |вар- |в т.ч.|сума |в т.ч.|сума | в. т.ч. на зменшення | |тість|торго-|гр.12х|торго-|гр.10х|———————————————————————————| |одини|вельна|гр.6 |вельна|гр.14 |торго- |фонду |фінансових | |ці |надбав| |надбав| |вельної|дооцін-|результатів| | |ка | |ка | |надбав-|ки | | | | | | | |ки | | | | | | | | |гр.11- | | | | | | | | |гр.15 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |—————+——————+——————+——————+——————+———————+———————+———————————| | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | ———————————————————————————————————————————————————————————————
Разом на сторінці або в описі
Голова комісії Члени комісії Матеріально відповідальна особа (особи)Цінності, що перелічені в опису-акті, на загальну суму після
уцінки _____________________ крб. знаходяться у моєму (нашому)(прописом) відповідальному зберіганні.
Цінності, що перелічені в опису-акті, на загальну суму після
уцінки _____________________ крб. знаходяться у моєму (нашому)(прописом) відповідальному зберіганні.
Матеріально відповідальна особа (особи)
Джерело:Офіційний портал ВРУ