open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Чинна

{Щодо виходу України з Гірничої хартії див. Постанову КМ № 1260 від 16.12.2020}

ГІРНИЧА ХАРТІЯ
держав - учасниць Співдружності Незалежних Держав

Дата підписання:

27.03.1997

Дата затвердження Україною:

24.11.1997

Дата набрання чинності для України:

25.02.1998

{Додатково див. Статус}

{Хартію затверджено Постановою КМ № 1306 від 24.11.97}

{Щодо втрати чинності Міжнародного договору для України див. Лист Міністерства закордонних справ
№ 72/14-612/2-2895 від 20.01.2021}

Держави - учасниці цієї Гірничої хартії в особі урядів (далі - Сторони),

прагнучи забезпечити формування та ефективну діяльність Економічного союзу в галузі вивчення, розвідки, використання та охорони надр в умовах різночасності й своєрідності процесів структурних та інших змін, які відбуваються в народному господарстві Сторін та які зумовлюють доцільність спільних зусиль із забезпечення цих змін та сприяння ним;

будучи переконаними в тому, що послідовна реалізація взаємодоповнювальних можливостей гірничодобувних і геологічних галузей Сторін позитивно вплине на вирішення проблем забезпечення народного господарства мінерально-сировинними ресурсами, безпеки робіт й охорони навколишнього середовища та здійснить вплив, що стабілізує, на економіку Сторін у цілому;

визнаючи державний суверенітет і суверенні права Сторін на надра;

будучи сповненими рішучості сприяти створенню та розвиткові спільного ринку мінерально-сировинних ресурсів шляхом установлення взаємовигідних торговельних відносин та здійснення спільних інвестиційних проектів і програм;

будучи переконаними в необхідності організації спільних науково-дослідних, проектних та дослідно-конструкторських робіт у галузі гірничої справи та геології;

виражаючи готовність координувати свою політику в галузі розвитку гірничо-геологічного сектора економіки, співробітничати в здійсненні відповідних практичних заходів на основі викладених нижче принципів;

керуючися Статутом Співдружності Незалежних Держав та Договором про створення Економічного союзу, іншими документами, підписаними в рамках багатостороннього співробітництва держав - учасниць Співдружності,

прийняли Гірничу хартію держав - учасниць Співдружності Незалежних Держав (далі - Гірнича хартія).

I. Цілі, принципи, основні напрями та завдання співробітництва

Сторони визначають головною метою співробітництва - взаємодопомогу та координацію спільних дій у сфері вивчення, розвідки, використання та охорони надр за такими напрямами:

поетапного зближення та гармонізації законодавчих та інших нормативних актів у сфері вивчення, розвідки, використання та охорони надр;

удосконалення правової бази господарського співробітництва в умовах становлення та розвитку ринкових відносин;

здійснення на взаємоприйнятній основі геологічного вивчення надр та відтворення мінерально-сировинної бази, забезпечення зростання ефективності виробництва, транспортування та використання корисних копалин і продуктів їхньої переробки (перетворення) за умови одночасного підвищення рівня безпеки та зведення до мінімуму проблем забруднення навколишнього середовища;

розробки та пропонування нових механізмів ефективного співробітництва органів державної влади та управління, а також суб'єктів господарської діяльності у сфері вивчення, розвідки, використання та охорона надр.

Сторони у своєму співробітництві керуються принципами взаємної поваги, довіри, взаємодопомоги, недискримінації, невтручання у справи одна одної, відповідальності за взяті зобов'язання, мирного вирішення спорів.

Сторони створюють обстановку, сприятливу для функціонування підприємств гірничопромислового комплексу та припливу інвестицій та сучасних технологій за допомогою впровадження ринкових підходів до організації діяльності у сфері вивчення, розвідки, використання та охорони надр, контролю держави за раціональним відпрацюванням запасів родовищ корисних копалин.

Для досягнення цієї мети й відповідно до зазначених принципів Сторін сприяють вирішенню таких завдань:

1. Становлення та розвитку ринку мінерально-сировинних ресурсів та продуктів їхньої переробки (перетворення) у рамках формованого спільного економічного простору держав - учасниць Співдружності, у тому числі шляхом створення сприятливих умов для відновлення взаємовигідних коопераційних зв'язків суб'єктів господарської діяльності Сторін.

2. Забезпечення доступу до надр, їхньої розвідки та розробки відповідно до національного законодавства Сторін.

3. Розробки та реалізації спільних програм робіт у галузі геологічного вивчення надр, відтворення та якісного поліпшення мінерально-сировинної бази.

4. Гармонізації політики розвитку та розміщення підприємств гірничопромислового комплексу.

5. Здійснення заходів для розвитку промислових інфраструктур гірничопромислового комплексу.

6. Полегшення доступу до транспортних інфраструктур для цілей міжнародного транзиту потоку мінерально-сировинних ресурсів, а також продуктів їхньої переробки (перетворення).

7. Полегшення доступу на комерційних умовах до нових технологій, що застосовуються в галузі розвідки, видобутку, переробки (перетворення) та використання мінерально-сировинних ресурсів.

8. Створення умов, що забезпечуюсь раціональне та комплексне використання запасів родовищ корисних копалин.

9. Сприяння в здійсненні заходів, спрямованих на розробку й впровадження ресурсозберігаючих технологій і виробництв.

10. Розробки та реалізації спільних програм робіт у галузі техніки безпеки, спрямованих на досягнення та (або) підтримку високих рівнів безпеки, співробітництво в недопущенні та ліквідації наслідків великих аварій на підприємствах з видобутку й переробки (перетворення) мінерально-сировинних ресурсів.

11. Розробки та реалізації взаємопогоджених підходів до вирішення проблем охорони навколишнього природного середовища та конкретних спільних програм робіт у цій галузі.

12. Сприяння залученню інвестицій і кредитів до гірничопромислових комплексів Сторін; створення механізмів та умов залучення коштів з позабюджетних джерел Сторін.

13. Створення спільних підприємств із видобутку, переробки (перетворення) корисних копалин, виробництва устаткування для гірничодобувної промисловості, матеріалів, приладів, гірничорятувальної та іншої техніки, паливно-енергетичних, вугільно-металургійних, нафто-газохімічних та гірничопромислових комплексів.

14. Виявлення пріоритетних напрямів наукових досліджень, перспективних проектних і дослідно-конструкторських розробок, координації зазначених досліджень і розробок, фінансування на пайовій основі робіт, проектів, програм, що становлять взаємний інтерес.

15. Координації заходів удосконалення та погодження нормативно-методичних документів, які регламентують геологорозвідувальні роботи на базі прийнятих у світовій практиці вимог до змісту робіт за стадіями, класифікації запасів корисних копалин, форми та змісту геологічних звітів, балансів запасів корисних копалин та іншої геологічної інформації.

16. Аналізу кон'юнктури світового ринку мінерально-сировинних ресурсів, а також світових досягнень у галузі науки, техніки, технології, вироблення взаємоприйнятої стратегії й тактики дій на світовому гірничо-геологічному ринку товарів та послуг.

17. Сприяння в співробітництві підприємств гірничопромислового комплексу з підприємствами інших галузей, у тому числі оборонними, готовими розмістити в себе замовлення на модернізацію, ремонт і виготовлення гірничого устаткування, розробку технологій і виконання послуг, зв'язаних з геологорозвідкою, видобутком, переробкою (перетворенням) корисних копалин, їхнім транспортуванням та використанням.

18. Сприяння в здійсненні скоординованих заходів з підготовки та підвищення кваліфікації кадрів, у тому числі в навчальних закладах третіх країн, організації шкіл і курсів бізнесу, маркетингу, менеджменту.

19. Здійснення заходів, спрямованих на створення банку даних у галузі гірничої справи, структурованого за напрямами гірничої науки й техніки, конкретними виробниками устаткування, постачальниками матеріалів, виконавцями робіт і послуг і т.д.

20. Створення та застосування механізмів правового захисту й забезпечення соціальних гарантій спеціалістів, яких залучають для роботи на гірничо-геологічні об'єкти Сторін.

21. Створення умов, які сприяють виконанню в повному обсязі та в установлені строки договорів про взаємні поставки найважливіших видів корисних копалин, продуктів їхньої переробки (перетворення), гірничого устаткування, матеріалів, приладів, гірничорятувальної та іншої техніки.

22. Сприяння в проведенні симпозіумів, конкурсів, виставок та інших аналогічних заходів гірничо-геологічного профілю.

23. Заохочення робіт, виконуваних у галузі гірничої справи та геології, міжнародними та державними преміями.

24. Розробки прогнозів соціально-економічних наслідків відпрацювання родовищ корисних копалин.

II. Базові роботи

Для досягнення зазначених вище завдань Сторони докладають зусиль з поетапного зближення та гармонізації законодавства в галузі вивчення, розвідки, використання та охорони надр.

Сторони будуть співробітничати під час виконання необхідних для створення та вдосконалення законодавчих та інших нормативних актів базових робіт, склад яких наведено в додатку, що є невід'ємною частиною цієї Гірничої хартії.

III. Прикінцеві положення

1. Сторони беруть до уваги специфічні умови розвитку держав - учасниць Співдружності й визнають можливість поступового здійснення цілей і завдань Гірничої хартії.

2. До цієї Гірничої хартії можуть бути внесені зміни та доповнення за спільною згодою Сторін.

3. Через 2 місяці після набрання чинності цією Гірничою хартією Сторони проведуть нараду відповідних національних органів для визначення першочергових заходів з її реалізації.

4. Ця Гірнича хартія набирає чинності з дня її підписання, а для держав, законодавство яких потребує виконання внутрішньодержавних процедур, необхідних для набрання нею чинності, з дня здачі депозитарієві відповідного повідомлення.

5. Ця Гірнича хартія відкрита для приєднання до неї інших держав, які поділяють її цілі та принципи.

6. Кожна Сторона може вийти із цієї Гірничої хартії, надіславши письмове повідомлення про це депозитарієві не пізніше, ніж за 12 місяців до дати виходу.

Учинено в місті Москва 27 березня 1997 року в одному оригінальному примірнику російською мовою. Оригінальний примірник зберігається у Виконавчому Секретаріаті Співдружності Незалежних Держав, який надішле кожній державі, яка підписала цю Гірничу хартію, її засвідчену копію.

За Уряд
Азербайджанської Республіки

За Уряд
Республіки Молдова

(підпис)

(підпис)

За Уряд
Республіки Білорусь

За Уряд
Російської Федерації

(підпис)

(підпис)

За Уряд
Республіки Вірменія

За Уряд
Республіки Таджикистан

(підпис)

(підпис)

За Уряд
Грузії

За Уряд
Туркменістану

(підпис із застереженням)

-

За Уряд
Республіки Казахстан

За Уряд
Республіки Узбекистан

(підпис із застереженням)

(підпис)

За Уряд
Киргизької Республіки

За Уряд
України

(підпис)

(підпис із застереженням)



Додаток
до Гірничої хартії
держав - учасниць Співдружності
Незалежних Держав
від 27 березня 1997 року

СКЛАД
рекомендаційних базових робіт зі створення й удосконалення законодавчих та інших нормативних актів у галузі вивчення, розвідки, використання та охорони надр держав учасниць Співдружності Незалежних Держав

1. Визначення складу законодавчих та інших нормативних актів у галузі вивчення, розвідки, використання та охорони надр, порядку розробки й уведення в дію цих актів.

2. Визначення суб'єктів й об'єктів права користування надрами.

3. Визначення компетенції органів влади й управління з питань вивчення, розвідки, використання та охорони надр.

4. Визначення обмежень стосовно користування надрами.

5. Визначення порядку надання ліцензій на право користування надрами.

6. Визначення змісту, форм, видів, типів і строків дії ліцензій на право користування надрами.

7. Визначення підстав для відмови у видачі ліцензій на право користування надрами.

8. Визначення підстав і порядку припинення права користування надрами.

9. Визначення складу платежів і податків, форм стягнення плати й умов звільнення від платежів під час користування надрами.

10. Розробка основних вимог до раціонального й комплексного використання та охорони надр.

11. Визначення умов забудови площ залягання корисних копалин і використання ділянок надр, не пов'язаних з видобутком корисних копалин.

12. Формування принципів державного контролю за раціональним і комплексним використанням та охороною надр.

13. Розробка основних вимог до комплексного геологічного вивчення надр.

14. Вирішення питань власності на геологічну інформацію про надра.

15. Формування вимог до складу й змісту робіт з:

установлення кондицій на корисні копалини;

визначення та обліку якісних і кількісних показників вилучення (втрат) корисних копалин під час їхнього видобутку й перероби, у тому числі в умовах комплексного освоєння запасів родовищ корисних копалин;

економічної оцінки родовищ корисних копалин в умовах дії ринкових механізмів господарювання;

державної експертизи й державного затвердження запасів корисних копалин;

державного обліку запасів корисних копалин і реєстрації гірничих відводів;

державного обліку й реєстрації проявів корисних копалин;

розробки державних балансів запасів корисних копалин;

розробки державних кадастрів гірничих відводів, родовищ та проявів корисних копалин;

визначення порядку списання балансових запасів корисних копалин;

державного обліку й реєстрації гірничих відводів, наданих у користування для цілей, не пов'язаних з видобутком корисних копалин.

16. Розробка основних вимог до проектування:

підприємств з видобутку корисних копалин;

підприємств, що здійснюють первинну переробку корисних копалин;

підземних споруджень, не пов'язаних з видобутком корисних копалин.

17. Розробка норм і правил безпечного ведення робіт, вимог й обов'язків з охорони надр під час видобутку, переробки (перетворення) корисних копалин, а також під час використання надр для цілей, не пов'язаних з видобутком корисних копалин, у тому числі відпрацьованих гірничих вироблень і природних підземних порожнин для розміщення в них народногосподарських об'єктів.

18. Визначення порядку вирішення спорів, що випливають з відносин з володіння, користування й розпорядження гірничими відводами та встановлення відповідальності за порушення законодавства про надра.

19. Узагальнення судової та іншої практики вирішення спорів між Сторонами, удосконалювання інструментів вирішення спорів відповідно до цієї Гірничої хартії, норм і принципів міжнародного права.

20. Визначення умов вилучення запасів корисних копалин під забудованими площами.

21. Розробка вимог до геоінформаційних технологій під час надрокористування.

*---*

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: