open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Нечинна
                             
                             
У К А З

ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Положення про Національне космічне

агентство України
( Із змінами, внесеними згідно з Указом Президента

N 1019/98 від 15.09.98 )
1. Затвердити Положення про Національне космічне агентство
України (додається).
2. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк привести
свої рішення у відповідність з цим Указом.
3. Визнати такими, що втратили чинність, статті 1 і 2 Указу
Президента України від 17 жовтня 1995 року N 969 ( 969/95 ) "Про
заходи щодо вдосконалення державного регулювання космічної
діяльності в Україні".

Президент України Л.КУЧМА
м. Київ, 22 липня 1997 року

N 665/97

ЗАТВЕРДЖЕНО

Указом Президента України

від 22 липня 1997 року N 665/97
ПОЛОЖЕННЯ

про Національне космічне агентство України

1. Національне космічне агентство України (НКАУ) є спеціально
уповноваженим центральним органом виконавчої влади,
підпорядкованим Кабінету Міністрів України, який забезпечує
реалізацію державної політики у галузі космічної діяльності,
здійснює керівництво дорученою йому сферою управління, несе
відповідальність за стан її розвитку.
2. НКАУ в своїй діяльності керується Конституцією України
( 254к/96-ВР ), законами України, постановами Верховної Ради
України, указами і розпорядженнями Президента України, актами
Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.
НКАУ узагальнює практику застосування законодавства з питань,
що належать до його компетенції, розробляє пропозиції про
вдосконалення законодавства про космічну діяльність та у
встановленому порядку вносить їх на розгляд Президентові України,
Кабінету Міністрів України. У межах своїх повноважень НКАУ організовує виконання актів
законодавства, здійснює систематичний контроль за їх реалізацією.
3. Основними завданнями НКАУ є: розробка концептуальних основ державної політики в галузі
дослідження і використання космічного простору в мирних цілях та в
інтересах безпеки держави; забезпечення організації і розвитку космічної діяльності в
Україні та під юрисдикцією України поза її межами; сприяння підвищенню обороноздатності держави та національної
безпеки з використанням космічних засобів; розвиток співробітництва України з іншими державами та
міжнародними організаціями у космічній галузі.
4. НКАУ відповідно до покладених на нього завдань: 1) розробляє разом з міністерствами, іншими центральними
органами виконавчої влади та Національною академією наук України
Загальнодержавну (Національну) космічну програму України, а також
науково-технічні програми та проекти фундаментальних досліджень і
прикладних розробок з космічної тематики, включаючи міжнародні,
забезпечує їх виконання;
2) бере участь у розробленні проектів Державних програм
економічного та соціального розвитку України, Державного бюджету
України, а також готує та подає на розгляд Кабінету Міністрів
України пропозиції щодо бюджетного фінансування Загальнодержавної
(Національної) космічної програми України, науково-технічних
програм і проектів фундаментальних досліджень і прикладних
розробок з космічної тематики, забезпечення виконання відповідних
міжнародних програм і проектів, участі України у діяльності
міжнародних організацій, виділення державних кредитів,
матеріально-технічних ресурсів та інвестицій на ці цілі;
3) забезпечує здійснення науково-технічних і технологічних
розробок для розвитку ракетно-космічної техніки;
4) здійснює підготовку пропозицій щодо: вдосконалення механізму регулювання розвитку економіки, її
структурної перебудови, забезпечення збалансованості,
вдосконалення оподаткування, ціноутворення і кредитування,
визначення особливостей приватизації підприємств космічної галузі; соціального захисту населення, екологічної безпеки у сфері
космічної діяльності;
5) бере участь у межах своїх повноважень у опрацюванні
комплексу заходів, спрямованих на поглиблення економічної реформи,
у формуванні та реалізації інвестиційної та антимонопольної
політики, складанні макроекономічних та міжгалузевих балансів;
6) є державним генеральним замовником робіт з дослідження і
використання космічного простору, науково-дослідних і
дослідно-конструкторсько-технологічних робіт з проектування,
виготовлення та випробування космічної техніки, у тому числі для
виконання міжнародних космічних проектів;
7) здійснює керівництво у сфері управління та координації
діяльності підприємств, установ і організацій космічної та
суміжних галузей;
8) забезпечує разом з міністерствами та іншими центральними
органами виконавчої влади експлуатацію, підтримку та вдосконалення
об'єктів космічної діяльності;
9) організовує і координує роботи, пов'язані з запусками
космічних апаратів різного призначення та керуванням їх польотами,
а також в межах своєї компетенції забезпечує приймання, збирання,
відпрацювання та зберігання інформації, що надходить з космічних
засобів;
10) організовує відбір кандидатур та підготовку космонавтів
для пілотованих космічних польотів;
11) видає ліцензії суб'єктам підприємницької діяльності на
наукові дослідження, пов'язані зі створенням і використанням
космічної техніки та технологій (крім ракет-носіїв), розроблення,
випробування, виробництво та експлуатацію космічних апаратів та їх
складових частин, наземної космічної інфраструктури та її
складових частин, обладнання, яке входить до складу космічного
сегмента супутникових систем, за винятком систем
телерадіомовлення, передавання, отримання, розповсюдження та
використання даних з космічних об'єктів (крім питань, віднесених
до компетенції Національної ради з питань телебачення і
радіомовлення), надання інших космічних послуг за переліком,
затвердженим Кабінетом Міністрів України; контролює дотримання
ліцензійних умов при здійсненні зазначених видів діяльності; Підпункт 11 пункту 4 в редакції Указу Президента N 1019/98 від
15.09.98 )
12) організовує розроблення та функціонування Системи
сертифікації космічної техніки України (УкрСС КТ);
13) здійснює у встановленому порядку реєстрацію об'єктів
космічної діяльності;
14) забезпечує суб'єкти космічної діяльності в Україні
необхідною нормативною документацією, розробляє
фінансово-економічні та інші нормативи, механізми їх впровадження
і затверджує галузеві стандарти;
15) здійснює відповідно до законодавства функції з управління
майном підприємств, установ і організацій;
16) є державним замовником капітального будівництва жилих
будинків і технічних споруд в космічній галузі;
17) здійснює контроль за використанням бюджетних та
позабюджетних коштів, кредитів, виділених підприємствам, установам
і організаціям, що належать до сфери його управління;
18) сприяє запровадженню нових високоефективних форм
підготовки та перепідготовки кадрів;
19) організовує виставки ракетно-космічної техніки,
підготовку та видання науково-технічної літератури з питань
космічної діяльності;
20) створює галузеву науково-технічну інформаційну систему;
21) видає інформаційні бюлетені та інформує громадськість про
космічну діяльність;
22) вживає заходів, спрямованих на вдосконалення
зовнішньоекономічного співробітництва України з іншими державами в
галузі космічної діяльності;
23) бере участь у підготовці міжнародних договорів України з
питань, що належать до його компетенції, організовує їх виконання;
24) для забезпечення національної безпеки України: вживає заходів для оперативного виявлення джерел небезпеки; сприяє в межах своєї компетенції забезпеченню необхідного
рівня стійкості, надійності та ефективності систем державного
управління і оборони держави в особливий період; забезпечує надійне функціонування космічних інформаційних та
комунікаційних систем для потреб вищих посадових осіб держави; контролює в межах своїх повноважень додержання міжнародних
договорів України;
25) здійснює керівництво Національним центром управління та
випробувань космічних засобів;
26) забезпечує у межах своєї компетенції здійснення
державного моніторингу навколишнього природного середовища;
27) реалізує державну науково-технічну політику щодо
створення і експлуатації Єдиної супутникової системи передачі
інформації, супутникових систем зв'язку та телерадіомовлення для
забезпечення функціонування інформаційного простору держави, а
також виконує функції державного замовника і координатора робіт,
пов'язаних зі створенням та експлуатацією цих систем;
28) представляє інтереси держави в міжнародних організаціях,
діяльність яких пов'язана з дослідженням та використанням
космічного простору, експлуатацією супутникових систем;
29) забезпечує впровадження супутникових телекомунікаційних
технологій для: створення державної системи контролю космічного простору та
орбітографії; створення та підтримки цілісності державного навігаційного
поля і системи єдиного часу; створення супутникових мереж зв'язку із забезпеченням
входження органів виконавчої влади, державних підприємств, установ
і організацій до глобальних міжнародних інформаційних мереж; розгортання супутникових розподільних мереж радіомовлення та
телебачення; забезпечення дипломатичних представництв і консульських
установ України за кордоном супутниковим зв'язком та
телерадіомовленням;
30) разом з Міністерством оборони України та іншими
центральними органами виконавчої влади відповідно до їхньої
компетенції здійснює державний нагляд за безпекою космічної
діяльності;
31) разом з Міністерством оборони України формує і
організовує виконання замовлень на створення і використання
космічної техніки подвійного призначення на основі
Загальнодержавної (Національної) космічної програми України, а
також забезпечує функціонування і розвиток відповідних об'єктів
наземної та космічної інфраструктури;
32) є державним замовником на поставку, закупівлю продукції,
виконання робіт, надання послуг для потреб космічної галузі;
33) забезпечує у межах своєї компетенції виконання завдань з
мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності держави;
34) веде облік контрактів та інших угод, предметом яких є
космічна діяльність, а також договорів купівлі-продажу, які
укладаються українськими суб'єктами підприємницької діяльності з
іноземними суб'єктами господарської діяльності;
35) вживає заходів до правового захисту об'єктів
інтелектуальної власності, а також захисту державних інтересів у
вирішенні питань використання об'єктів, створених у космічній
галузі за рахунок бюджетних коштів;
36) забезпечує розвиток згідно з чинним законодавством
системи страхування ризиків, що мають місце у діяльності НКАУ,
його підприємств і організацій, а також страхування життя,
здоров'я, майнових інтересів працівників;
37) в межах своєї компетенції забезпечує збереження державної
та комерційної таємниці;
38) виконує інші функції у сфері космічної діяльності
відповідно до законодавства України.
5. НКАУ має право:
1) залучати спеціалістів центральних та місцевих органів
виконавчої влади, підприємств, установ, організацій (за
погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, що належать до
його компетенції;
2) представляти Кабінет Міністрів України за його дорученням
у міжнародних організаціях та під час укладання міжнародних
договорів України у галузі космічної діяльності;
3) одержувати у встановленому законодавством порядку
безоплатно від міністерств, інших центральних та місцевих органів
виконавчої влади інформацію, документи і матеріали, а від
Міністерства статистики України - статистичні дані, необхідні для
виконання покладених на нього завдань;
4) скликати у встановленому порядку наради з питань, що
належать до його компетенції;
5) укладати контракти на виконання робіт підприємствами,
установами і організаціями космічної та інших галузей незалежно
від форм власності;
6) самостійно або за участю спеціалістів інших центральних та
місцевих органів виконавчої влади, установ і організацій
здійснювати контроль за використанням та збереженням бюджетних
коштів, одержаних за контрактами підприємствами, установами і
організаціями - виконавцями робіт у космічній галузі;
7) утворювати експертні комісії та організовувати проведення
комплексної експертизи програм і проектів у сфері космічної
діяльності, залучати до роботи в цих комісіях, а також для
проведення консультацій, аналізу стану ракетно-космічного
потенціалу та складання відповідних прогнозів вітчизняних і
зарубіжних учених, спеціалістів та експертів міжнародних
організацій, іноземних підприємств, включаючи на контрактній
основі;
8) зупиняти на певний строк дію виданої ним ліцензії у разі
порушення суб'єктом підприємницької діяльності ліцензійних умов
або невиконання суб'єктом підприємницької діяльності у визначений
строк обов'язкових для виконання розпоряджень щодо додержання
ліцензійних умов органу, спеціально уповноваженого Кабінетом
Міністрів України, або НКАУ; ( Пункт 5 доповнено підпунктом 8 гідно з Указом Президента N 1019/98 від 15.09.98 )
9) анульовувати видану ним ліцензію у разі виявлення
недостовірних відомостей у заяві на видачу ліцензії чи в
документах, що додаються до неї, передачі суб'єктом
підприємницької діяльності ліцензії іншій особі, повторного або
грубого порушення суб'єктом підприємницької діяльності ліцензійних
умов. ( Пункт 5 доповнено підпунктом 9 згідно з Указом Президента
N 1019/98 від 15.09.98 )
6. НКАУ в процесі виконання покладених на нього завдань
взаємодіє з іншими центральними і місцевими органами виконавчої
влади, органами Автономної Республіки Крим, органами місцевого
самоврядування, а також з відповідними органами інших держав.
7. НКАУ в межах своїх повноважень на основі та на виконання
актів законодавства України видає накази, організовує та контролює
їх виконання. Рішення НКАУ з питань космічної діяльності, видані у межах
його повноважень, є обов'язковими для виконання центральними та
місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого
самоврядування, підприємствами, установами і організаціями
незалежно від форм власності, а також громадянами. НКАУ в разі потреби може видавати разом з іншими центральними
та місцевими органами виконавчої влади спільні нормативні акти.
8. НКАУ очолює Генеральний директор, якого призначає
Президент України за поданням Прем'єр-міністра України. Генеральний директор має заступників, які призначаються
згідно з чинним законодавством України. Розподіл обов'язків між
заступниками здійснює Генеральний директор. Генеральний директор НКАУ: здійснює керівництво дорученими йому сферами діяльності і
несе відповідальність перед Президентом України та Кабінетом
Міністрів України за стан справ у цих сферах, визначає ступінь
відповідальності заступників генерального директора, керівників
підрозділів НКАУ; розпоряджається бюджетними асигнуваннями, що передаються на
утримання і забезпечення діяльності НКАУ; затверджує статути (положення) підприємств, установ і
організацій, що належать до сфери управління НКАУ; затверджує в межах асигнувань, затверджених Кабінетом
Міністрів України, кошторис витрат на утримання установ, які
фінансуються з державного бюджету; призначає на посади, переміщує по службі відряджених до НКАУ
військовослужбовців, а також вносить подання до Міністерства
оборони України про присвоєння їм у встановленому порядку чергових
військових звань; організовує роботу колегії НКАУ і головує на її засіданнях;
здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.
9. Для погодженого вирішення питань, що належать до
компетенції НКАУ, обговорення найважливіших напрямів його
діяльності та розвитку космічної галузі в НКАУ утворюється колегія
у складі Генерального директора, заступників Генерального
директора за посадою, а також інших керівних працівників НКАУ. До складу колегії можуть входити керівники інших центральних
органів виконавчої влади, а також підприємств, установ і
організацій, що належать до сфери управління НКАУ. Членів колегії затверджує Кабінет Міністрів України. Рішення колегії проводяться в життя наказами НКАУ.
10. Для розгляду наукових рекомендацій та інших пропозицій
щодо головних напрямів розвитку науки і техніки, обговорення
найважливіших програм та інших питань в НКАУ створюється
науково-технічна рада з числа вчених і висококваліфікованих
фахівців. Склад науково-технічної ради і положення про неї затверджує
Генеральний директор НКАУ. У НКАУ з урахуванням специфіки його діяльності можуть
утворюватися й інші дорадчі та консультативні органи. Склад цих
органів і положення про них затверджує Генеральний директор.
11. Граничну чисельність і фонд оплати праці працівників
центрального апарату НКАУ затверджує Кабінет Міністрів України.

Структуру центрального апарату НКАУ затверджує
Віце-прем'єр-міністр України.

Штатний розпис центрального апарату НКАУ і положення про
його структурні підрозділи затверджує Генеральний директор НКАУ.
12. НКАУ є юридичною особою, має самостійний баланс,
розрахунковий та інші рахунки в установах банку, печатку із
зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.

Глава Адміністрації Президента України Є.КУШНАРЬОВ

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: