УКРАЇНСЬКИЙ СОЮЗ ОБ'ЄДНАНЬ, ПІДПРИЄМСТВ І ОРГАНІЗАЦІЙПОБУТОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ НАСЕЛЕННЯ
Н А К А З
N 11 від 20.10.95 Зареєстровано в Міністерствім.Київ юстиції України
4 грудня 1995 р.
vd951020 vn11 за N 432/968
Про затвердження Правил присвоєння категорійпідприємствам, що надають побутові послуги
населенню
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом УкрсоюзсервісуN 21 ( z0607-96 ) від 12.09.96 )
( Рішення про державну реєстрацію Наказу скасованона підставі Висновку Міністерства юстиції
N 8/31 ( v8_31323-04 ) від 22.11.2004 )
Відповідно до доручення Кабінету Міністрів України від
8 лютого 1995 року N 2169/45 та Положення про порядок присвоєння
категорій підприємствам, що надають побутові послуги населенню,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня
1995 року N 674 ( 674-95-п ) "Про затвердження Положення про
порядок присвоєння категорій підприємствам, що надають побутові
послуги населенню", Н А К А З У Ю:
Затвердити, що додаються: Правила присвоєння категорій підприємствам індивідуального
пошиття і ремонту швейних, хутряних виробів та головних уборів; Правила присвоєння категорій підприємствам індивідуального
пошиття, в'язання та ремонту трикотажних виробів ( z0433-95 ); Правила присвоєння категорій підприємствам індивідуального
виготовлення та ремонту взуття ( z0434-95 ); Правила присвоєння категорій підприємствам по ремонту
побутових машин і приладів ( z0435-95 ); Правила присвоєння категорій підприємствам по ремонту
годинників ( z0436-95 ); Правила присвоєння категорій підприємствам по виготовленню та
ремонту ювелірних виробів ( z0437-95 ); Правила присвоєння категорій підприємствам по ремонту
побутової радіоелектронної апаратури ( z0438-95 ); Правила присвоєння категорій підприємствам відеозйомки та
звукозапису ( z0439-95 ); Правила присвоєння категорій підприємствам по виготовленню та
ремонту меблів ( z0440-95 ); Правила присвоєння категорій підприємствам, що надають
перукарські послуги ( z0441-95 ); Правила присвоєння категорій підприємствам, що надають
фотопослуги населенню ( z0442-95 ); Правила присвоєння категорій підприємствам хімічної чистки та
фарбування виробів ( z0443-95 ); Правила присвоєння категорій підприємствам прання білизни
( z0444-95 ); Правила присвоєння категорій підприємствам, що надають
послуги лазень ( z0445-95 ).
Президент Укрсоюзсервісу А.Я.Гіль
Затвердженонаказом Українського союзу
об'єднань, підприємств і
організацій побутового
обслуговування населення
від 20 жовтня 1995 року N 11
Правилаприсвоєння категорій підприємствам індивідуального
пошиття і ремонту швейних, хутряних виробів та
головних уборів
1. Загальні положення
1.1. Ці Правила визначають умови щодо присвоєння відповідних
категорій господарюючим суб'єктам - підприємствам індивідуального
пошиття і ремонту швейних, хутряних виробів та головних уборів
(далі - підприємства) всіх форм власності і разом з Положенням про
порядок присвоєння категорій підприємствам, що надають побутові
послуги населенню, затвердженим постановою Кабінету Міністрів
України від 23 серпня 1995 року N 674 ( 674-95-п ) "Про
затвердження Положення про порядок присвоєння категорій
підприємствам, що надають побутові послуги населенню", є
обов'язковими нормативними документами для проведення роботи,
пов'язаної з присвоєнням категорій підприємствам. 1.2. Для підприємств, залежно від видів, складності та якості
послуг (робіт), рівня технології та оснащення, що застосовуються,
кваліфікації фахівців основних професій та наявності необхідних
комфортних умов для замовників установлюється вища, перша або
друга категорія. У випадках, коли підприємство має в своєму складі кілька
структурних підрозділів (ательє, майстерень тощо), розташованих в
окремих приміщеннях, атестація кожного підрозділу проводиться
окремо. Кожному підрозділу видається свідоцтво про присвоєння
категорії. ( Пункт 1.2 доповнено абзацом другим згідно з Наказом
Укрсоюзсервісу N 21 ( z0607-96 ) від 12.09.96 ) Дрібні майстерні, приймальні пункти тощо на одне робоче
місце, а також окремі робочі місця, що розташовані в приміщеннях
магазинів, готелей, вокзалів і таке інше атестуються без
присвоєння категорій. ( Пункт 1.2 доповнено абзацом третім згідно
з Наказом Укрсоюзсервісу N 21 ( z0607-96 ) від 12.09.96 ) Присвоєння категорій структурним підрозділам, що надають
побутові послуги населенню і підпорядковані підприємствам, для
яких побутове обслуговування населення не являється основною
діяльністю, проводиться у порядку, визначеному цими Правилами.( Пункт 1.2 доповнено абзацом четвертим згідно з Наказом
Укрсоюзсервісу N 21 ( z0607-96 ) від 12.09.96 ) 1.3. Основні види послуг (робіт) з індивідуального пошиття і
ремонту швейних, хутряних, шкіряних виробів та головних уборів: пошиття чоловічого та жіночого верхнього одягу; пошиття чоловічого та жіночого легкого одягу; пошиття дитячого верхнього та легкого одягу; виготовлення хутряних та шкіряних виробів; виготовлення білизни, предметів жіночого туалету та виробів
текстильної галантереї; виготовлення головних уборів; ремонт та оновлення чоловічого та жіночого верхнього одягу; ремонт окремих елементів чоловічого та жіночого одягу; ремонт та оновлення хутряних та шкіряних виробів; ремонт білизни та виробів текстильної галантереї; ремонт головних уборів. 1.4. Підприємства можуть надавати зазначені в пункті 1.3. цих
Правил послуги (роботи) в комплексі або спеціалізуватися з окремих
видів послуг. 1.5. Індивідуальне пошиття та ремонт швейних, хутряних,
шкіряних виробів та головних уборів здійснюється згідно з діючими
нормативними документами. 1.6. Виробничі приміщення та устаткування повинні відповідати
правилам і нормам техніки безпеки, протипожежної безпеки та
виробничої санітарії.
2. Вимоги до підприємств вищої категорії
2.1. Підприємства вищої категорії забезпечують згідно із
своєю спеціалізацією виготовлення високоякісних, високохудожніх
модних виробів і комплектів будь-якої складності та призначення з
усіх видів матеріалів, а також перспективних та авторських
моделей. 2.2. Приймання замовлень на виготовлення виробів проводиться
за моделями художника-модельєра, за зразками, що демонструються у
виставочному залі, та пропозицією замовника. 2.3. Виконання основних видів робіт здійснюється фахівцями,
що мають вищий розряд, передбачений Єдиним тарифно-кваліфікаційним
довідником робіт та професій робітників (ЄТКД).
2.4. На підприємствах вищої категорії: а) повинні застосовуватись сучасні технології та оснащення,
які забезпечують: - виготовлення високохудожніх виробів з усіх видів
матеріалів та сировини; - використання оздоблюючих матеріалів різних структур (шкіра,
хутро, тасьма та інші); - виконання різноманітних видів оздоблюючих робіт (художня
вишивка, аплікація, оздоблення мереживом, кантом та інше); б) має бути виставочний зал, в якому розміщується експозиція
зразків високохудожніх, особливо модних, перспективних та
авторських моделей, а також наочна інформація про перспективний та
сучасний напрям моди; в) необхідно використовувати фірмову технологію обробки та
оздоблення виробів, фірмовий знак, затверджений в установленому
порядку, мати фірмовий одяг для працівників, вироби видавати
замовнику у фірмовій упаковці; г) обслуговування замовників належить проводити в комфортному
та художньо оздобленому приймальному салоні; д) мають бути впорядкованими фасад та приміщення
підприємства, а також навколишня територія.
3. Вимоги до підприємств першої категорії
3.1. Підприємства першої категорії забезпечують згідно із
своєю спеціалізацією виготовлення якісних виробів з усіх видів
матеріалів, які відповідають сучасному напряму моди, вимогам
замовника, а також оновлення і ремонт виробів будь-якої
складності. 3.2. Приймання замовлень на виготовлення виробів проводиться
за зразками, що вміщені в журналах мод, зображені у фотоальбомах
або демонструються в приймальному салоні, а також за малюнком та
пропозицією замовника. 3.3. Виконання основних видів робіт здійснюється фахівцями,
що мають кваліфікаційний розряд згідно з ЄТКД відповідно до
складності робіт.
3.4. На підприємствах першої категорії: а) повинні застосовуватись сучасні технології та оснащення
які забезпечують: - якісне виготовлення виробів будь-якої складності; - використання оздоблюючих матеріалів різних структур; - якісний ремонт та оновлення швейних виробів з усіх видів
матеріалів, хутряних, шкіряних виробів та головних уборів; - високохудожній ремонт окремих виробів із коштовних тканин
(оксамит, велюр та інші); б) обслуговування замовників належить проводити в комфортному
та художньо оздобленому приймальному салоні, в якому розміщується
виставка зразків виробів.
4. Вимоги до підприємств другої категорії
4.1. Підприємства другої категорії забезпечують згідно із
своєю спеціалізацією виготовлення, оновлення та ремонт виробів
нескладного асортименту. 4.2. Приймання замовлень на виготовлення виробів проводиться
за зразками-моделями, малюнками закрійника або замовника. 4.3. Виконання основних видів робіт здійснюється фахівцями,
що мають кваліфікаційний розряд згідно з ЄТКД відповідно до
складності робіт.
4.4. На підприємствах другої категорії: а) повинні застосовуватись технології та оснащення відповідно
до номенклатури послуг та складності робіт, які забезпечують
надання послуг належної якості; б) обслуговування замовників належить проводити в оздобленому
приймальному приміщенні.
5. Порядок проведення атестації та присвоєннякатегорії підприємствам
5.1. Атестація підприємства здійснюється з метою оцінки їх
можливостей забезпечити рівень обслуговування населення відповідно
до вимог вищої, першої або другої категорії. 5.2. Атестації підлягають діючі та новостворені підприємства. Атестація діючих підприємств проводиться в строки,
передбачені постановою Кабінету МІністрів України від 23 серпня
1995 року N 674 ( 674-95-п ) "Про затвердження Положення про
порядок присвоєння категорій підприємствам, що надають побутові
послуги населенню". Атестація новостворених підприємств проводиться протягом
трьох місяців після їх реєстрації відповідно до Закону України
"Про підприємництво" ( 698-12 ). Переатестація здійснюється за ініціативою підприємств або
відповідних державних адміністрацій (виконкомів) у разі появи змін
в показниках, встановлених вимогами для присвоєння підприємствам
категорій, але не рідше одного разу за три роки. 5.3. Атестація (переатестація) підприємств проводиться
постійно діючими атестаційними комісіями, створеними районними,
районними у містах Києві та Севастополі державними
адміністраціями, міськвиконкомами, райвиконкомами у містах (там,
де вони створені), на території яких розташовані підприємства. Порядок створення і функціонування атестаційних комісій
визначається органами, які їх створюють. 5.4. Для проведення атестації підприємства подають такі
документи: - заяву з визначенням категорії, на яку атестується
підприємство; - копію свідоцтва про державну реєстрацію підприємства; - загальні відомості про підприємство (напрями діяльності,
види послуг (робіт), техніко-економічні показники за останні три
місяці, стан приміщень та оснащення, склад та рівень кваліфікації
основних фахівців); - перелік нормативних документів, які використовуються під
час виконання послуг (робіт). 5.5. Атестаційна комісія протягом місяця з дня подачі
документів вивчає одержані матеріали, проводить перевірку
фактичного стану безпосередньо на підприємстві та готує висновок
про надання підприємству відповідної категорії, який оформляється
протоколом. 5.6. За поданням атестаційних комісій районні, районні у
містах Києві та Севастополі державні адміністрації, міськвиконкоми
у містах (там, де вони створені) приймають рішення за результатами
атестації (переатестації) підприємств і у двотижневий термін
оформляють свідоцтва про присвоєння категорій. Облік видачі свідоцтв ведеться в книзі обліку і реєстрації
свідоцтв про присвоєння категорій підприємствам за зразком згідно
з додатком. Книга повинна бути пронумерована, прошнурована та
скріплена печаткою державної адміністрації (виконкому). 5.7. Свідоцтво про присвоєння відповідної категорії
розміщується в приймальному приміщенні на видному місці, а на
фасаді підприємства поряд з його назвою має бути прописом
зазначена категорія підприємства. 5.8. У разі невідповідності підприємства вимогам до заявленої
категорії йому у двотижневий термін надсилається мотивована
відмова. Рішення про строки проведення повторної атестації
(переатестації) приймає державна адміністрація (виконком). 5.9. Контроль за своєчасністю проведення атестації
(переатестації) підприємств, що надають побутові послуги,
здійснюється органами, що створюють атестаційні комісії. 5.10. Скарги щодо вирішення зазначених цими Правилами питань
розглядаються згідно з чинним законодавством. 6.11. Зазначені Правила погоджені з Міністерством економіки
України, Державним комітетом України у справах захисту прав
споживачів та Держстандартом України.
Додатокдо Правил присвоєння категорій
підприємствам індивідуального
пошиття і ремонту швейних,
хутряних виробів та головних
уборів
Форма книги обліку і реєстрації свідоцтвпро присвоєння категорій підприємствам _________________________________________
назва державної адміністрації (виконкому) —————————————————————————————————————————————————————————————————— |NN |Найменування |Присво|Номер і да-|Реєст-|Підпис пред|При- | |п/п|підприємства та|єна ка|та рішення |рацій-|ставника |мітка | | |його місце зна-|тего- |державної |ний |підприємст-| | | |ходження |рія |адміністра-|номер |ва про одер| | | | | |ції (викон-|свідо-|жання свідо| | | | | |кому) |цтва |цтва | | ——————————————————————————————————————————————————————————————————
Джерело:Офіційний портал ВРУ