УКРАЇНСЬКИЙ СОЮЗ ОБ'ЄДНАНЬ, ПІДПРИЄМСТВ І ОРГАНІЗАЦІЙПОБУТОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ НАСЕЛЕННЯ
П Р А В И Л А
N 11 від 20.10.95 Зареєстровано в Міністерствім.Київ юстиції України
4 грудня 1995 р.
vd951020 vn11 за N 436/972
Затвердженонаказом Українського союзу об'єднань,
підприємств і організацій побутового
обслуговування населення від
20 жовтня 1995 року N 11 ( z0432-95 )
Правилаприсвоєння категорій підприємствам
по ремонту годинників
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом УкрсоюзсервісуN 21 ( z0611-96 ) від 12.09.96 )
( Рішення про державну реєстрацію Правил скасованона підставі Висновку Міністерства юстиції
N 8/31 ( v8_31323-04 ) від 22.11.2004 )
1. Загальні положення
1.1. Ці Правила визначають умови щодо присвоєння відповідних
категорій господарюючим суб'єктам - підприємствам по ремонту
годинників (далі - підприємства) всіх форм власності і разом з
Положенням про порядок присвоєння категорій підприємствам, що
надають побутові послуги населенню, затвердженим постановою
Кабінету Міністрів України від 23 серпня 1995 року N 674
( 674-95-п ) "Про затвердження Положення про порядок присвоєння
категорій підприємствам, що надають побутові послуги населенню", є
обов'язковими нормативними документами для проведення роботи,
пов'язаної з присвоєнням категорій підприємствам. 1.2. Для підприємств залежно від видів, складності та якості
послуг (робіт), забезпеченості технологічним оснащенням,
вимірювальною та випробувальною технікою, рівня кваліфікації
фахівців основних професій та наявності необхідних комфортних умов
для замовників установлюється перша або друга категорія. У випадках, коли підприємство має в своєму складі кілька
структурних підрозділів (майстерень, приймальних пунктів тощо),
розташованих в окремих приміщеннях, атестація кожного підрозділу
проводиться окремо. Кожному підрозділу видається свідоцтво про
присвоєння категорії. ( Пункт 1.2 доповнено абзацом другим згідно
з Наказом Укрсоюзсервісу N 21 ( z0611-96 ) від 12.09.96 ) Дрібні майстерні на одне робоче місце, приймальні пункти
тощо, а також окремі робочі місця, що розташовані в приміщеннях
магазинів, готелей, вокзалів і таке інше атестуються без
присвоєння категорій. ( Пункт 1.2 доповнено абзацом третім згідно
з Наказом Укрсоюзсервісу N 21 ( z0611-96 ) від 12.09.96 ) Присвоєння категорій структурним підрозділам, що надають
побутові послуги населенню і підпорядковані підприємствам, для
яких побутове обслуговування населення не являється основною
діяльністю, проводиться у порядку, визначеному цими Правилами.( Пункт 1.2 доповнено абзацом четвертим згідно з Наказом
Укрсоюзсервісу N 21 ( z0611-96 ) від 12.09.96 ) 1.3. Основні види послуг (робіт) по ремонту годинників: ремонт наручних і кишенькових механічних годинників; ремонт механічних будильників; ремонт настільних, настінних і підлогових механічних
годинників; ремонт наручних і кишенькових електронно-механічних,
кварцевих та електронних годинників; ремонт настільних і настінних електронно-механічних та
електронних годинників; ремонт автомобільних годинників; ремонт секундомірів, крокомірів, таймерів; реставрація антикварних та старовинних годинників; заміна елементів живлення.
1.4. Підприємства можуть надавати зазначені в пункті 1.3 цих
Правил послуги (роботи) в комплексі або спеціалізуватися з окремих
видів послуг. 1.5. Ремонт годинників здійснюється згідно з діючими
нормативними документами. 1.6. Підприємства згідно із своєю спеціалізацією мають бути
забезпечені необхідним технологічним оснащенням, вимірювальними
приладами та випробувальними засобами. 1.7. Виробничі приміщення та оснащення повинні відповідати
правилам і нормам техніки безпеки, протипожежної безпеки та
виробничої санітарії.
2. Вимоги до підприємств першої категорії
2.1. Підприємства першої категорії забезпечують згідно із
своєю спеціалізацією якісний ремонт годинників усіх типів і
складності, оригінальних конструкцій, а також реставрацію
антикварних та старовинних годинників. 2.2. Виконання основних видів робіт здійснюється фахівцями,
що мають кваліфікаційний розряд згідно з Єдиним
тарифно-кваліфікаційним довідником робіт та професій робітників
(ЄТКД) відповідно до складності робіт.
2.3. На підприємствах першої категорії: а) повинні застосовуватись технології, оснащення та
контрольно-вимірювальні засоби, які забезпечують ремонт годинників
будь-якої складності; б) потрібно мати необхідну кількість запасних частин в
асортименті для забезпечення швидкого виконання замовлень згідно з
номенклатурою послуг; в) обслуговування замовників належить проводити в комфортному
і відповідно оздобленому приймальному приміщенні, в якому
розміщуються стенди з інформацією про типи та моделі годинників і
надаються консультації.
3. Вимоги до підприємств другої категорії
3.1. Підприємства другої категорії забезпечують згідно із
своєю спеціалізацією якісний ремонт годинників. 3.2. Виконання основних видів робіт здійснюється фахівцями,
що мають кваліфікаційний розряд згідно з ЄТКД відповідно до
складності робіт.
3.3. На підприємствах другої категорії: а) повинні застосовуватись технології, оснащення та
контрольно-вимірювальні засоби відповідно до номенклатури послуг
та складності робіт; б) для обслуговування замовників повинно бути приймальне
приміщення.
4. Порядок проведення атестації та присвоєннякатегорії підприємствам
4.1. Атестація підприємств здійснюється з метою оцінки їх
можливостей забезпечити рівень обслуговування населення відповідно
до вимог першої або другої категорії. 4.2. Атестації підлягають діючі та новостворені підприємства. Атестація діючих підприємств проводиться в строки,
передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня
1995 року N 674 ( 674-95-п ) "Про затвердження Положення про
порядок присвоєння категорій підприємствам, що надають побутові
послуги населенню". Атестація новостворених підприємств проводиться протягом
трьох місяців після їх реєстрації відповідно до Закону України
"Про підприємництво" ( 698-12 ). Переатестація здійснюється за ініціативою підприємств або
відповідних державних адміністрацій (виконкомів) у разі появи змін
в показниках, встановлених вимогами для присвоєння підприємствам
категорій, але не рідше одного разу за три роки. 4.3. Атестація (переатестація) підприємств проводиться
постійно діючими атестаційними комісіями, створеними районними,
районними у містах Києві та Севастополі державними
адміністраціями, міськвиконкомами, райвиконкомами у містах (там,
де вони створені), на території яких розташовані підприємства. Порядок створення і функціонування атестаційних комісій
визначається органами, які їх створюють.
4.4. Для проведення атестації підприємства подають такі
документи: - заяву з визначенням категорії, на яку атестується
підприємство; - копію свідоцтва про державну реєстрацію підприємства; - загальні відомості про підприємство (напрями діяльності,
види послуг (робіт), техніко-економічні показники за останні три
місяці, стан приміщень та оснащення, склад та рівень кваліфікації
основних фахівців); - перелік нормативних документів, які використовуються під
час виконання послуг (робіт).
4.5. Атестаційна комісія протягом місяця з дня подачі
документів вивчає одержані матеріали, проводить перевірку
фактичного стану безпосередньо на підприємстві та готує висновок
про надання підприємству відповідної категорії, який оформляється
протоколом. 4.6. За поданням атестаційних комісій, районні, районні у
містах Києві та Севастополі державні адміністрації,
міськвиконкоми, райвиконкоми у містах (там, де вони створені)
приймають рішення за результатами атестації (переатестації)
підприємств і у двотижневий термін оформляють та видають свідоцтва
про присвоєння категорій. Облік видачі свідоцтв ведеться в книзі обліку і реєстрації
свідоцтв про присвоєння категорій підприємствам за зразком згідно
з додатком. Книга повинна бути пронумерована, прошнурована та
скріплена печаткою державної адміністрації (виконкому). 4.7. Свідоцтво про присвоєння відповідної категорії
розміщується в приймальному приміщенні на видному місці, а на
фасаді підприємства поряд з його назвою має бути прописом
зазначена категорія підприємства. 4.8. У разі невідповідності підприємства вимогам до заявленої
категорії йому у двотижневий термін надсилається мотивована
відмова. Рішення про строки проведення повторної атестації
(переатестації) приймає державна адміністрація (виконком). 4.9. Контроль за своєчасністю проведення атестації
(переатестації) підприємств, які надають побутові послуги,
здійснюється органами, що створюють атестаційні комісії. 4.10. Скарги щодо вирішення зазначених цими Правилами питань
розглядаються згідно з чинним законодавством. 4.11. Зазначені Правила погоджені з Міністерством економіки
України, Державним комітетом України у справах захисту прав
споживачів та Держстандартом України.
Додатокдо Правил присвоєння категорій
підприємствам по ремонту
годинників
Форма книги обліку і реєстрації свідоцтвпро присвоєння категорій підприємствам _________________________________________
назва державної адміністрації (виконкому) —————————————————————————————————————————————————————————————————— |NN |Найменування |Присво|Номер і да-|Реєст-|Підпис пред|При- | |п/п|підприємства та|єна ка|та рішення |рацій-|ставника |мітка | | |його місце зна-|тего- |державної |ний |підприємст-| | | |ходження |рія |адміністра-|номер |ва про одер| | | | | |ції (викон-|свідо-|жання свідо| | | | | |кому) |цтва |цтва | | ——————————————————————————————————————————————————————————————————
Джерело:Офіційний портал ВРУ