open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Нечинна
                             
                             
У К А З

ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Положення про Міністерство зовнішніх

економічних зв'язків і торгівлі України

( Із змінами, внесеними згідно з Указом Президента

N 1019/98 від 15.09.98 )

1. Затвердити Положення про Міністерство зовнішніх
економічних зв'язків і торгівлі України (додається). 2. Визнати такими, що втратили чинність: Розпорядження Президента України від 16 травня 1992 року N 90
( 90/92-рп ) "Про Положення про Міністерство зовнішніх економічних
зв'язків і торгівлі України"; Указ Президента України від 10 січня 1995 року N 29 ( 29/95 )
"Про Положення про Міністерство зовнішніх економічних зв'язків
України".

Президент України Л.КУЧМА
м.Київ, 27 грудня 1995 року

N 1187/95
ЗАТВЕРДЖЕНО

Указом Президента України

від 27 грудня 1995 року N 1187/95
ПОЛОЖЕННЯ

про Міністерство зовнішніх економічних

зв'язків і торгівлі України

1. Міністерство зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі
України (МЗЕЗторг України) є центральним органом державної
виконавчої влади України, підвідомчим Кабінету Міністрів України. Міністерство бере участь у розробленні державної політики у
сфері зовнішньоекономічної діяльності та внутрішньої торгівлі,
забезпечує її реалізацію, координує відповідно до наданих йому
повноважень дії органів державної виконавчої влади і суб'єктів
господарської діяльності. 2. МЗЕЗторг України у своїй діяльності керується Конституцією
України ( 888-09 ), Конституційним Договором між Президентом
України і Верховною Радою України ( 1к/95-ВР ), законами України,
постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями
Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями
Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням. У межах своїх
повноважень Міністерство організовує виконання актів законодавства
України і здійснює систематичний контроль за їх реалізацією. Міністерство узагальнює практику застосування актів
законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє
пропозиції щодо вдосконалення законодавства та в установленому
порядку вносить їх на розгляд Президентові України, Кабінету
Міністрів України. 3. Основними завданнями МЗЕЗторг України є: забезпечення проведення єдиної зовнішньоекономічної політики
шляхом всебічного розвитку економічних зв'язків з іноземними
державами в інтересах України; розроблення пропозицій щодо стратегії розвитку
зовнішньоекономічного потенціалу України, економічного
співробітництва та його пріоритетних напрямів, механізмів
державного регулювання зовнішніх економічних зв'язків, укладання
міжнародних договорів України, підвищення ефективності
зовнішньоекономічних зв'язків України; реалізація державної політики щодо розвитку роздрібної та
оптової торгівлі, а також торговельно-виробничої сфери на основі
використання ринкових механізмів господарювання, здійснення
технічної політики у сфері торговельної діяльності; забезпечення в межах своїх повноважень захисту прав і
законних інтересів України, українських та іноземних суб'єктів
господарської діяльності, здійснення заходів щодо контролю за
надходженням в Україну валютних коштів, одержуваних від експорту
товарів (робіт, послуг); розроблення та реалізація заходів щодо розвитку і поліпшення
структури експорту та імпорту товарів, капіталів, робочої сили,
підготовка рекомендацій з цих питань для відповідних галузей
економіки; сприяння формуванню та товарному насиченню споживчого ринку,
виробництву товарів, розширенню їх асортименту та поліпшенню
якості з урахуванням попиту населення; розроблення та запровадження правил торгівлі, забезпечення
контролю за їх додержанням суб'єктами підприємницької діяльності
всіх форм власності, здійснення заходів щодо вдосконалення
організації торговельного обслуговування; координація роботи з питань розвитку торговельної
інфраструктури, розроблення торговельно-технічного обладнання; взаємодія з місцевими органами державної виконавчої влади та
органами місцевого самоврядування у сфері забезпечення державного
регулювання торговельних відносин. 4. МЗЕЗторг України відповідно до покладених на нього
завдань: 1) бере участь у забезпеченні реалізації державних програм та
складанні торговельного і платіжного балансів України, опрацьовує
заходи з питань підвищення ефективності зовнішньоекономічної
діяльності; 2) подає в установленому порядку пропозиції та обгрунтування
до проектів Державного бюджету України і Державної програми
економічного та соціального розвитку з питань, що належать до його
компетенції; 3) укладає в межах своїх повноважень міжнародні договори; 4) здійснює у межах своєї компетенції заходи, спрямовані на
скорочення дефіциту торговельного балансу і Державного бюджету
України та вирівнювання платіжного балансу України, захист
інтересів суб'єктів підприємницької діяльності України від
недобросовісної конкуренції та запобігання їй, проведення єдиної
державної політики регулювання імпорту; 5) організовує роботу щодо залучення іноземних інвестицій в
економіку України, забезпечує державне регулювання у сфері
здійснення українських інвестицій за кордон; 6) визначає порядок організації та проведення міжнародних
торгів (тендерів) в Україні та здійснює контроль за їх
проведенням, готує пропозиції щодо порядку експорту та імпорту
товарів; 7) видає в установленому порядку ліцензії на реалізацію
алкогольних напоїв, тютюнових виробів, спирту етилового,
коньячного і плодового; контролює дотримання ліцензійних умов при
здійсненні зазначених видів діяльності; ( Підпункт 7 пункту 4 із
змінами, внесеними згідно з Указом Президента N 1019/98 від
15.09.98 ) 8) готує пропозиції та здійснює заходи щодо встановлення
системи тарифного та нетарифного регулювання зовнішньоекономічної
діяльності, обліку (реєстрації) окремих видів зовнішньоекономічних
договорів (контрактів), укладених суб'єктаи зовнішньоекономічної
діяльності України всіх форм власності; 9) виявляє та розслідує факти застосування або загрози
застосування органами інших держав, економічними угрупованнями або
митними союзами до товарів походженням з України антидемпінгових
заходів, імпорту в Україну товарів за демпінговими цінами; 10) уживає заходів щодо врегулювання торговельних спорів т
захисту інтересів суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності
України в антидемпінгових розслідуваннях; 11) узагальнює світовий досвід застосування антидемпінгових
заходів та законодавства інших держав, нормативних актів
економічних угрупувань та митних союзів; 12) уживає заходів у разі виявлення фактів демпінгу та за
результатами антидемпінгових розслідувань; 13) готує пропозиції щодо застосування односторонніх обмежень
імпорту відповідно до норм та принципів Генеральної угоди з
тарифів і торгівлі (ГАТТ) ( 995_264 ) та Світової організації
торгівлі (СОТ); 14) застосовує до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності
України та іноземних суб'єктів господарської діяльності спеціальні
санкції, передбачені статтею 37 Закону України "Про
зовнішньоекономічну діяльність" ( 959-12 ); 15) здійснює в установленому порядку реєстрацію представництв
іноземних суб'єктів господарської діяльності та узагальнює
інформацію про їх діяльність; 16) веде облік іноземних компаній, які застосовують щодо
України обмежувальну ділову практику або несумлінно виконують
зобов'язання перед українськими партнерами та Україною; 17) забезпечує у межах своїх повноважень представництво
України в ГАТТ/СОТ і ЮНКТАД та інших міжнародних організаціях; 18) розробляє пропозиції щодо інституційних та організаційних
перетворень у сфері зовнішньоекономічної діяльності, умов
зовнішньоекономічної діяльності та захисту інтересів національних
товаровиробників; 19) здійснює відповідно до законодавства контроль за
додержанням міністерствами, іншими центральними та місцевими
органами державної виконавчої влади, суб'єктами підприємницько
діяльності зобов'язань, що випливають з міжнародних договорів
України з питань зовнішньоекономічної діяльності; 20) контролює разом з іншими центральними органами державної
виконавчої влади додержання суб'єктами зовнішньоекономічної
діяльності законодавства України під час здійснення
зовнішньоекономічних операцій, а суб'єктами підприємницької
діяльності всіх форм власності - норм і правил торгівлі; 21) аналізує виконання іноземними партнерами зобов'язань за
міжнародними договорами України; 22) здійснює контроль за ефективним використанням установами
та організаціями, що входять до сфери його управління, бюджетних
коштів; 23) забезпечує разом із заінтересованими міністерствами та
іншими центральними органами державної виконавчої
влади функціонування системи експортного контролю з метою захисту
державних інтересів у здійсненні зовнішньоекономічної діяльності,
сприяє проведенню єдиної державної митної політики; 24) узагальнює результати зовнішньоекономічної діяльності,
веде інформаційну роботу щодо розвитку зовнішньоекономічних
зв'язків України з іноземними державами, видає
нормативно-довідкову літературу, публікує у вітчизняних та
іноземних засобах масової інформації матеріали із зазначених
питань, проводить конференції, семінари, міжнародні та національні
виставки тощо; 25) забезпечує проведення наукових досліджень у сфері
зовнішньоекономічної діяльності та внутрішньої торгівлі, координує
роботу Української академії зовнішньої торгівлі; 26) визначає рівень індикативних цін та публікує перелік цих
цін на основні види товарів, експорт яких є сталим і
високоліквідним; 27) забезпечує реалізацію антимонопольної політики, сприяє
розвиткові конкуренції та приватизації у сфері
зовнішньоекономічної діяльності та внутрішньої торгівлі,
вдосконалення організаційних форм та інфраструктури зовнішнього і
внутрішнього ринку; 28) готує пропозиції та бере участь у формуванні політики
закупівель товарів для державних потреб; 29) визначає порядок видачі сертифікатів на право провадження
торговельної діяльності; 30) вносить в установленому порядку пропозиції щодо зміни
умов функціонування підприємств торгівлі стосовно одержання
кредитів, визначення особливостей їх приватизації та
демонополізації; 31) здійснює у межах, визначених законодавством України,
управління майном підприємств, установ та організацій, що
перебувають у загальнодержавній власності й належать до сфери
управління Міністерства, у тому числі визначає порядок
використання їхнього прибутку (доходу); 32) забезпечує в межах своєї компетенції реалізацію державної
політики щодо державної таємниці, контролює стан охорони державної
таємниці на підприємствах, в установах, організаціях, що належать
до сфери його управління; 33) розробляє галузеву програму та комплексні заходи щодо
поліпшення безпеки, гігієни праці й виробничого середовища та
здійснює внутрівідомчий контроль за станом охорони праці; 34) здійснює в установленому порядку: організацію, формування, фінансування, керівництво і
координацію діяльності торговельно-економічних місій у складі
дипломатичних представництв України за кордоном, за погодженням з
Міністерством закордонних справ України призначає та увільняє з
посад керівників та заступників керівників місій; формування, фінансування та керівництво діяльністю обласних,
Київського та Севастопольського міських управлінь зовнішніх
економічних зв'язків, призначення та увільнення з посад керівників
цих управлінь та їх заступників; методичне керівництво і координацію діяльності управлінь з
питань торгівлі та побутового обслуговування населення обласних
державних адміністрацій щодо торгівлі, погодження кандидатур для
призначення на посади їх керівників та увільнення з посад; 35) бере участь: у розробленні, погодженні й реалізації тарифних та інших
заходів, спрямованих на регулювання міжнародних перевезень, та
міжнародних договорів у галузі транспорту; розробленні та реалізації разом із заінтересованими
міністерствами, іншими центральними органами державної виконавчої
влади та навчальними закладами програм підготовки, перепідготовки
і підвищення кваліфікації кадрів для здійснення торгівлі та
зовнішньоекономічної діяльності, а також у міжнародному
співробітництві в цій галузі; підготовці пропозицій про формування і використання валютних
коштів держави; управлінні разом з Міністерством фінансів України зовнішнім
боргом України та у роботі, пов'язаній з погашенням боргів
іноземним державам та сплатою боргів Україні; розробленні разом з міністерствами, іншими центральними
органами держвної виконавчої влади України програм нарощування
виробництва й асортименту товарів широкого вжитку, а також в
організації аукціонів, проведенні оптово-промислових ярмарків
тощо; підготовці пропозицій щодо створення, розвитку і
функціонування спеціальних (вільних) економічних зон в Україні; організації державного регулювання військово-технічного
співробітництва з іноземними державами; удосконаленні разом з уповноваженими органами системи обліку,
звітності та державної статистики у сфері зовнішньоекономічної
діяльності та торгівлі; 36) виконує інші функції, що випивають із покладених на
нього завдань. 5. МЗЕЗторг України під час виконання покладених на нього
функцій взаємодіє з іншими центральними та місцевими органами
державної виконавчої влади, органами Автономної Республіки Крим,
органами місцевого самоврядування, а також з відповідними органами
інших держав. 6. МЗЕЗторг України має право: 1) утворювати відповідно до законодавства галузеві фонди; 2) одержувати у встановленому законодавством порядку від
центральних та місцевих органів державної виконавчої влади,
органів місцевого самоврядування інформацію, документи й
матеріали, а від Міністерства статистики України - безплатно
статистичні дані, необхідні для виконання покладених на МЗЕЗторг
України завдань; 3) брати участь у роботі міжнародних організацій і
міжурядових органів, міжурядових комісій та комітетів з
торговельно-економічного та науково-технічного співробітництва,
конференцій, конгресів, симпозіумів і нарад з питань міжнародних
економічних відносин; 4) проводити у межах своїх повноважень переговори з органами
та установами іноземних держав, міжнародними організаціями; 5) залучати на контрактній основі вітчизняних а іноземних
учених, фахівців і експертів для консультацій, вивчення проблем у
сфері зовнішньоекономічних зв'язків та торгівлі; 6) представляти Уряд України за його дорученням у міжнародних
організаціях та під час укладання міжнародних договоів України; 7) зупиняти на певний строк дію виданої ним ліцензії у разі
порушення суб'єктом підприємницької діяльності ліцензійних умов
або невиконання суб'єктом підприємницької діяльності у визначений
строк обов'язкових для виконання розпоряджень щодо додержання
ліцензійних умов органу, спеціально уповноваженого Кабінетом
Міністрів України, або МЗЕЗторгу України; ( Пункт 6 доповнено
підпунктом 7 згідно з з Указом Президента N 1019/98 від 15.09.98 ) 8) анульовувати видану ним ліцензію у разі виявлення
недостовірних відомостей у заяві на видачу ліцензії чи в
документах, що додаються до неї, передачі суб'єктом
підприємницької діяльності ліцензії іншій особі, повторного або
грубого порушення суб'єктом підприємницької діяльності ліцензійних
умов; ( Пункт 6 доповнено підпунктом 8 згідно з з Указом
Президента N 1019/98 від 15.09.98 ) 9) скликати в установленому порядку наради з питань, що
належать до компетенції Міністерства.
7. МЗЕЗторг України у межах своїх повноважень і на виконання
законодавства України видає накази, організовує та контролює їх
виконання. Міністерство у разі потреби видає разом з іншими центральними
і місцевими органами державної виконавчої влади, Урядом Автономної
Республіки Крим спільні акти. Рішення Міністерства у випадках, передбачених законодавством,
видані у межах його повноважень, є обов'язковими для виконання
центральними і місцевими органами державної виконавчої влади,
органами місцевого самоврядування і підприємствами, установами,
організаціями усіх форм власності та громадянами. 8. МЗЕЗторг України очолює Міністр. Міністр має заступників. Міністр, заступники Міністра призначаються відповідно до
законодавства України. Розподіл обов'язків між заступниками
Міністра провадить Міністр. Міністр зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України
несе персональну відповідальність за виконання покладених на
Міністерство завдань і здійснення ним своїх функцій, визначає
ступінь відповідальності заступників Міністра, керівників,
підрозділів Міністерства. 9. Для погодженого вирішення питань, що належать до
компетенції МЗЕЗторгу України, обговорення найважливіших напрямів
його діяльності у Міністерстві утворюється колегія у складі
Міністра (голова колегії), заступників Міністра за посадою, а
також інших керівних працівників Міністерства. До складу колегії можуть входити керівники інших центральних
органів державної виконавчої влади. Членів колегії затверджує Кабінет Міністрів України. Рішення колегії проводяться в життя наказами Міністерства. 10. Для розгляду наукових рекомендацій та пропозицій щодо
розроблення основних напрямів розвитку зовнішньоекономічної
діяльності та внутрішньої торгівлі, обговорення найважливіших
програм та інших питань у Міністерстві утворюється наукова рада з
учених і висококваліфікованих фахівців-практиків. Склад наукової ради і положення про неї затверджує Міністр. У Міністерстві можуть бути утворені й інші дорадчі та
консультаційні органи. Склад цих органів і положення про них
затверджує Міністр. 11. Граничну чисельність і фонд оплати праці працівників
центрального апарату МЗЕЗторгу України затверджує Кабінет
Міністрів України. Структуру центрального апарату Міністерства затверджує
віце-Прем'єр-міністр України. Штатний розпис центрального апарату Міністерства і положення
про його структурні підрозділи затверджує Міністр. 12. МЗЕЗторг України є юридичною особою, має самостійний
баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням
Державного герба України і своїм найменуванням.

Глава Адміністрації Президента України Д.ТАБАЧНИК

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: