МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГОПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 52 від 18.06.93 Зареєстровано в Міністерствім.Київ юстиції України
1 липня 1993 р.
за N 79
Про затвердження Інструкції про порядок установленнялімітів використання рибних ресурсів
загальнодержавного значення
Відповідно до Законів України "Про охорону навколишнього
природного середовища" ( 1264-12 ), "Про тваринний світ"
( 3041-12 ), на виконання постанови Кабінету Міністрів України від
10 серпня 1992 року N 459 ( 459-92-п ) "Про порядок видачі
дозволів на спеціальне використання природних ресурсів і
встановлення лімітів використання ресурсів республіканського
значення" Н А К А З У Ю:
1. Затвердити погоджену з Міністерством економіки України і
Державним комітетом України по рибному господарству і рибній
промисловості Інструкцію про порядок установлення лімітів
використання рибних ресурсів загальнодержавного значення, що
додається.
2. Секретаріату (Михайлов С.Н.) довести інструкцію до
заінтересованих міністерств, інших органів державної виконавчої
влади, держуправлінь охорони навколишнього природного середовища
по Республіці Крим, областях, містах Києву і Севастополю,
державних інспекцій охорони Чорного та Азовського морів, Головної
державної інспекції екологічного контролю.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Міністра Шевчука В.Я.
Міністр Ю.Костенко
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Міністерства охорони
навколишнього природного
середовища України
18.06.1993 N 52
Зареєстровано в Міністерствіюстиції України
1 липня 1993 р.
про порядок установлення лімітів використання
рибних ресурсів загальнодержавного значення
1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Ліміти визначають гранично допустимі обсяги використання
запасів риб та інших живих об'єктів водного промислу, в тому числі
морських ссавців, водних безхребетних і водних рослин (далі -
"рибних ресурсів"), на підставі яких підприємствам, установам,
організаціям і громадянам, в тому числі іноземним юридичним і
фізичним особам , особам без громадянства (далі - "користувачам")
видаються у встановленому законодавством порядку дозволи на
спеціальне використання вказаних водних біоресурсів.
1.2. Законодавством України користувачам рибних ресурсів
надається у порядку спеціального використання рибних ресурсів
право ведення промислового рибальства та добування інших об'єктів
водного промисла на ділянках рибогосподарських водойм, до яких
належать всі поверхневі, територіальні та внутрішні морські води,
які використовуються (можуть використовуватися ) для промислового
добування риби та інших об'єктів або мають значення для природного
відтворення їх запасів, а також і у виключній (морській )
економічній зоні та на континентальному шельфі України.
1.3. Об'єкти рибних ресурсів, що перебувають в стані
природної волі, а також об'єкти рибних ресурсів, що перебувають в
межах територіальних і внутрішніх морських вод, континентального
шельфу та виключної (морської ) економічної зони України,
поверхневих водойм, що знаходяться або використовуються на
території більш ніж однієї області, територій природно-заповідного
фонду України, належать до рибних ресурсів загальнодержавного
значення.
1.4. Ця Інструкція визначає порядок установлення лімітів
використання рибних ресурсів загальнодержавного значення, крім
використання живих водних об'єктів в межах територій та об'єктів
природно-заповідного фонду України та видів риб, інших живих
водних об'єктів, занесених до Червоної книги України, а також
розподілу квот (частин лімітів) між окремими користувачами рибних
ресурсів, їх об'єднаннями. Дія цієї Інструкції не поширюється на об'єкти рибництва або
іншої господарської діяльності у спеціальних господарствах по
розведенню і вирощуванню риби, водних безхребетних і водних рослин
поза природним середовищем їх перебуванням, та на любительське і
спортивне рибальство у водоймах загального користування.
2. ПОРЯДОК ПІДГОТОВКИ І ЗАТВЕРДЖЕННЯЛІМІТІВ ВИКОРИСТАННЯ РИБНИХ РЕСУРСІВ
2.1. Основа лімітів - науково обгрунтовані прогнози можливих
уловів риби та рівнів використання інших об'єктів водного
промислу. Біологічні обгрунтування прогнозів і лімітів
спеціального використання рибних ресурсів розробляються на основі
рекомендацій науково-дослідних організацій і установ на замовлення
користувачів ( Держрибгосппрому України, "Укррибгоспу",
"Укррибколгоспоб'єднання" та інших користувачів, їх об'єднань ).
2.2. Наукові біологічні обгрунтування прогнозів та лімітів
використання рибних ресурсів повинні містити комплекс необхідних
матеріалів, в тому числі: -результати аналізу фізико-хімічного і гідробіологічного
стану водойм, їх ділянок як середовища перебування живих об'єктів
водного промислу; -оцінку стану рибних ресурсів і біологічних показників риб та
інших об'єктів водного промислу, впливу на динаміку рибних
ресурсів абіотичних і біотичних факторів; -оцінку ефективності заходів по регулюванню промислу, в тому
числі встановлення лімітів використання рибних ресурсів; -дані по оцінці ступеня виправдовуваності прогнозів і ступеня
освоєння лімітів використання рибних ресурсів у минулі роки; - оцінку впливу на міжрічну динаміку обсягів рибних ресурсів
меліоративних заходів; -багаторічні статистичні дані щодо обсягів використання
рибних ресурсів, динаміки загальних та на одиницю промислового
зусилля уловів окремих видів риб та добування інших живих водних
об'єктів, інтенсивності рибного промислу; -використані матеріали і методики оцінки запасів риб та інших
об'єктів водного промислу, методики прогнозування обсягів їх
вилову; - прогнози загально допустимих (оптимальних ) уловів риби і
можливо допустимих уловів риби, пропозиції щодо лімітів (квот )
використання рибних ресурсів ( по видах риб та інших об'єктах
водного промислу, їх групах або промислових категоріях ) для
окремих водойм, характерних їх ділянок, морських районів промислу,
розподілу лімітів по сезонах року. Разом з біологічним обгрунтуванням лімітів використання
рибних ресурсів додаються також перелік необхідних
рибоводно-меліоративних та інших заходів по підвищенню запасів
риб, інших об'єктів водного промислу і поліпшенню середовища їх
перебування, пропозиції щодо організації раціонального промислу і
шляхів реалізації визначених лімітів. 2.3. Для деяких видів риб та інших живих об'єктів водного
промислу, в першу чергу для видів риб, які добуваються
однотиповими знаряддями лову, може встановлюватись загальний обсяг
ліміту. У разі встановлення об'єднаних лімітів на використання
кількох об'єктів водного промислу допускається в біологічно
обгрунтованих межах збільшення ліміту використання одних об'єктів
за рахунок зменшення лімітів інших об'єктів. 2.4. Наукові біологічні обгрунтування лімітів використання
рибних ресурсів і розподілу квот по окремих водоймах, їх ділянках,
морських районах промислу і між окремими користувачами рибних
ресурсів, а також пропозиції з цього питання природо - і
рибоохоронних органів, рибодобуваючих та інших заінтересованих ор-
ганізацій подаються в строк до 10 лютого поточного року на розгляд
Науково-промислової ради (далі - НПР ) Державного комітету по
рибному господарству і рибній промисловості ( далі -
Держрибгосппрому України ). До складу НПР входять представники наукових закладів і
установ, органів рибоохорони Держрибгосппрому України і органів
Мінприроди України, рибодобуваючих організацій, обласних державних
адміністрацій, інших установ і організацій. Положення про НПР і її
персональний склад затверджуюються Головою Держрибгосппрому
України.
2.5. Біологічні обгрунтування для встановлення лімітів
використання рибних ресурсів Азовського і Чорного морів і їх
лиманів, а також лімітів використання запасів прохідних риб по
всій акваторії їх перебування, які розробляються Південним
науково-дослідним інститутом морського рибного господарства і
океанографії ( ПівденНІРО ), іншими науковими закладами і
установами, а також пропозиції з цього питання усіх
заінтересованих організацій розглядаються секцією по
Азово-Чорноморському басейну НПР Держрибгосппрому України і її
робочою групою.
2.6. Біологічні обгрунтування для встановлення лімітів
використання рибних ресурсів поверхневих вод (крім запасів
прохідних риб), які розробляються Інститутом рибного господарства
Академії аграрних наук (ІРГ УААН ), іншими науковими закладами і
установами, а також пропозиції з цього питання усіх
заінтересованих ор- ганізацій розглядаються секцією по внутрішніх
водоймах НПР Держрибгосппрому України і її робочою групою.
2.7. Технічна підготовка зазначених матеріалів для їх
розгляду на засіданнях НПР (її секцій ) здійснюється відповідними
басейновими управліннями рибоохорони Держрибгосппрому України та
робочими групами секцій НПР.
2.8. В строки, рекомендовані НПР (вони залежать від об'єкту
промислу і пов'язані з реально можливими строками розробки
наукового обгрунтування прогнозів і лімітів вилову риби, добування
інших об'єктів водного промислу ), потенційні користувачі рибних
ресурсів подають у відповідні органи рибоохорони Держрибгосппрому
України (в окремих випадках безпосередньо в НПР) узгоджені у
встановленому порядку заявки на видачу дозволів на спеціальне
використання рибних ресурсів з обгрунтуванням потреби в рибних
ресурсах, обсягів потрібних їм лімітів (квот ).
2.9. На засіданнях НПР (її секцій ) ці заявки за поданням
органів рибоохорони розглядаються і визначається ступінь
відповідності попиту на окремі види рибних ресурсів їх наявності.
У разі, коли попит на певні ресурси більший, ніж встановлений
загальний ліміт, його розподіл між користувачами здійснюється на
альтернативній основі з урахуванням професійних можливостей
потенційних користувачів і дотримання ними у минулі роки норм та
правил рибальства і охорони рибних ресурсів. Коли попит на
відповідні ресурси менший загального ліміту, квоти використання
рибних ресурсів розподіляються між користувачами відповідно до
заявок. При наявності резерву ліміту на певні види рибних ресурсів на
засіданнях НПР Держрибгосппрому України розглядаються пропозиції
щодо обсягів рибних ресурсів, які допустимо в зоні юрисдикції
України передавати у користування, у визначеному законодавством
порядку, спільним підприємствам, що створюються на території
України за участю українських та іноземних юридичних і фізичних
осіб, а також іноземним юридичним і фізичним особам, особам без
громадянства.
2.10. НПР, після розгляду пропозицій наукових установ і
закладів, інших заінтересованих організацій щодо встановлення
загальних обсягів лімітів використання рибних ресурсів в цілому
для відповідних акваторій Чорного і Азовського морів, основних
типів і категорій поверхневих вод ( річки, озера, водосховища та
ін. ), окремих водойм, а також визначення, в межах встановлених
загальних лімітів, квот (частин лімітів) для окремих ділянок
водойм і морських промислових районів, розподілу квот між окремими
користувачами рибних ресурсів, їх об'єднаннями, оформлює рішення
своїх нарад у формі протоколів.
2.11. Протоколи рішень нарад НПР Держрибгосппрому України
( відповідних її секцій ), підписані представниками усіх
заінтересованих організацій - членами НПР, разом з науковими
біологічними обгрунтуваннями лімітів використання рибних ресурсів
надсилаються в строк до 1 березня поточного року в Держрибгосппром
України. У разі наявності на засіданнях НПР розбіжностей в ході
обговорення обсягів лімітів використання рибних ресурсів і їх
розподілу між окремими користувачами до цих протоколів додаються
обгрунтовані пропозиції відповідних організацій (протоколи
розбіжностей).
2.12. Держрибгосппром України :
-узгоджує можливі розбіжності між окремими заінтересованими
організаціями щодо обсягів лімітів використання рибних ресурсів
або розподілу квот між окремими користувачами цих ресурсів; - узагальнює обгрунтовуючі матеріали щодо встановлення
лімітів (квот ) використання рибних ресурсів загальнодержавного
значення в цілому по всіх рибогосподарських водоймах України,
готує їх для подальшого розгляду, погодження і затвердження; - погоджує з Радою Міністрів Республіки Крим і відповідними
обласними державними адміністраціями в розрізі морських і річкових
басейнів, Республіки Крим і областей узагальнені матеріали щодо
розподілу квот вилову риби, добування інших об'єктів водного
промислу ( в межах загальних лімітів ) по окремих водоймах, їх
ділянках, морських районах промислу; - після розгляду матеріалів щодо встановлення лімітів
(табличних варіантів лімітів і біологічних їх обгрунтувань ) на
розширених засіданнях колегії або Науково-технічній раді (з
залученням представників наукових, інших заінтересованих
організацій ) погоджує їх з Мінекономіки України. Цифрові дані щодо лімітів використання запасів риб та інших
об'єктів водного промислу (по видах, їх групах та промислових
категоріях ) готуються і узагальнюються органами Держрибгосппрому
України в табличній формі, придатній для подальшої їх статистичної
обробки. Ці дані по окремих водоймах, їх ділянках, морських районах
промислу, рибогосподарських водоймах Республіки Крим і окремих
областей, а також по основних типах і категоріях водойм (морські
акваторії, річки, озера, водосховища та ін. ) і всіх водоймах
України в цілому оформляються за загальною формою згідно з
додатками N 1, 2.
2.13. Після погодження у встановленому вище порядку ліміти
(квоти ) використання рибних ресурсів загальнодержавного значення
за поданням Держрибгосппрому України затверджуються Мінприроди
України. Ліміти використання об'єктів рибних ресурсів з середнім і
тривалим життєвим циклом затверджуються щорічно в строк до 1
червня поточного року з тим, щоб відповідним державним органам
встановлені ліміти можна було б врахувати при розробці загальних
планів використання цих ресурсів на наступний рік. По окремих видах риб і, в першу, чергу по дрібних
короткоциклових морських і солонуватоводних видах (хамса, шпрот,
тюлька та ін.), для яких властиві різкі коливання чисельності і
запасів, можливі лише короткострокові наукові прогонози їх вилову.
У зв'язку з цим строки розробки і затвердження лімітів
використання таких видів риб можуть суттєво відрізнятися від
загальної вищенаведеної схеми, тобто переноситись на пізніші
строки.
2.14. Держрибгосппром України доводить затверджені ліміти до
відома Ради Міністрів Республіки Крим, обласних і Севастопольської
міської державних адміністрацій та користувачів рибних ресурсів не
пізніше, як правило, шести місяців до початку промислу відповідних
видів риб та інших об'єктів водного промислу. По вищезгаданих короткоциклових видах риб строки доведення
лімітів використання їх запасів до всіх заінтересованих
організацій і користувачів можуть також відповідно скорочуватись
до 1 місяця.
2.15. У разі одержання в процесі ведення промислу додаткових
даних, які свідчать про необхідність внесення змін у раніше
визначені ліміти на спеціальне використання певних видів рибних
ресурсів, попередні ліміти за поданням НПР Держрибгосппрому
України можуть бути змінені органами Мінприроди України в той чи
інший бік. Скореговані ліміти (квоти) доводяться органами
Держрибгосппрому України до відповідних місцевих органів державної
виконавчої влади і користувачів в двотижневий строк. Уточнення раніше закріплених за окремими користувачами квот
використання певних видів рибних ресурсів здійснюється на
засіданнях секцій НПР Держрибгосппрому України за погодженням
Мінприроди України.
2.16. Затверджені ліміти використання рибних ресурсів є
обов'язковими для всіх категорій користувачів цих ресурсів.
Користувачі, які не дотримуються встановлених лімітів і
закріплених за ними квот використання рибних ресурсів, несуть
відповідальність згідно з чинним законодавством.
Додаток 1до Інструкції про порядок установлення лімітів
використання рибних ресурсів загальнодержавного
значення
Ліміти ( квоти ) використання рибних ресурсіву водоймах Республіки Крим і окремих областей
України на 199 р. (тонн )—————————————————————————————————————————————————————————————————— |Республіка Крим,| Назва водойми,її ділянки,| Види риб та інших | | | морського району про- | об'єктів промислу | |окремі області | мислу | або їх групи та | | | | промислові катего- | |України | | рії | —————————————————————————————————————————————————————————————————— Республіка Крим ————————————————————————— ————————————————— ————————————————————————— ————————————————— Області : ————————————— ————————————————————————— ————————————————— ————————————————————————— —————————————————
————————————— ————————————————————————— ————————————————— ————————————————————————— —————————————————
————————————— ————————————————————————— ————————————————— ————————————————————————— —————————————————
Погоджено: Рада Міністрів Республики Крим _____________________
Відповідні обласні державні адміністації, Севастопольська міська державна адміністрація _________________________________________________________ _________________________________________________________
Державні управління охорони навколишнього природного сере- довища Мінприроди України по Республіці Крим і відповідних областях, державні інспекції охорони Чорного і Азовського морів _________________________________________________________ _________________________________________________________
Додаток 2до Інструкції про порядок установлення
лімітів використання рибних ресурсів
загальнодержавного значення
ЗАТВЕРДЖЕНО ПОГОДЖЕНО ПОГОДЖЕНО
Мінприроди України Мінекономіки України Держрибгосппром України
"___"_______1993 р. "___" ________199 р. "____"__________199 р.
ЛІМІТИ СПЕЦІАЛЬНОГО ВИКОРИСТАННЯ РИБНИХ РЕСУРСІВЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНОГО ЗНАЧЕННЯ У ВОДОЙМАХ УКРАЇНИ
НА 199 рік (тонн )—————————————————————————————————————————————————————————————————— | Об'єкти лову (добування) | Водойми | |——————————————————————————+—————————————————————————————————————| | по видах, групах і рибо- | Морські (і прилеглі акваторії) | | |—————————————————————————————————————| | промислових категоріях | Чорне море | Азовське море | Всього | |————————————————————————————————————————————————————————————————| | Види риб | | ——————————————————— | | Всього | | Водні безхребетні | | ——————————————————— | | Всього | | Водні рослини | | ——————————————————— | | Всього | | ___________________ | | | | Морські ссавці | | ___________________ | | Всього | | | | РАЗОМ | ——————————————————————————————————————————————————————————————————
————————————————————————————————————————————————————— | | | | | | | Поверхневі водойми |Разом| |—————————————————————————————————————————————| | | Річки | Озера | Водосховища | Інші | Всього | | |———————————————————————————————————————————————————| | | | | | | —————————————————————————————————————————————————————
Джерело:Офіційний портал ВРУ