АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
N 4-р від 1.04.94 Зареєстровано в Міністерствім.Київ юстиції України
20 квітня 1994 р.
за N 78/287
Про затвердження Положення про порядок погодження з органами Антимонопольного комітету України рішень центральних і місцевих органів державної виконавчої влади, органів місцевого та регіонального самоврядування щодо демонополізації економіки, розвитку конкуренції та антимонопольного регулювання
( Із змінами, внесеними згідно з РозпорядженнямАнтимонопольного комітету N 14-р ( z0298-94 )
від 18.11.94 )
Відповідно до Закону України "Про Антимонопольний комітет
України" ( 3659-12 ) та Державної програми демонополізації
економіки і розвитку конкуренції ( 3757-12 ) затвердити Положення
про порядок погодження з органами Антимонопольного комітету
України рішень центральних і місцевих органів державної
виконавчої влади, органів місцевого та регіонального
самоврядування щодо демонополізації економіки, розвитку
конкуренції та антимонопольного регулювання, що додається.
Голова О.Завада
ЗАТВЕРДЖЕНОрозпорядженням Антимонопольного
комітету України від 1 квітня
1994 р. N 4-р
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок погодження з органами Антимонопольного комітету
України рішень центральних і місцевих органів державної
виконавчої влади, органів місцевого та регіонального
самоврядування щодо демонополізації економіки, розвиткуконкуренції та антимонопольного регулювання
Це Положення розроблене відповідно до вимог Закону України
"Про Антимонопольний комітет України" ( 3659-12 ) та Державної
програми демонополізації економіки і розвитку конкуренції,
затвердженої постановою Верховної Ради України від 21 грудня 1993
року N 3757-12, і визначає порядок обов'язкового погодження з
Антимонопольним комітетом (далі - Комітет) та його територіальними
відділеннями (далі - відділення) рішень центральних та місцевих
органів державної виконавчої влади, органів місцевого та
регіонального самоврядування (далі - органи влади та
самоврядування) щодо демонополізації економіки, розвитку
конкуренції та антимонопольного регулювання. 1. В цьому Положенні термін "рішення" вживається в такому
значенні: проекти наказів, розпоряджень, інструкцій, положень, правил,
методичних вказівок та інших нормативних актів, що приймаються
центральними та місцевими органами державної виконавчої влади,
виконавчими органами місцевого та регіонального самоврядування; проекти рішень нормативного характеру сесій обласних,
районних, міських, районних у місті, селищних Рад народних
депутатів. 2. Погодженню підлягають рішення з питань: затвердження концепцій комплексних програм стосовно розвитку
галузей, регіонів, окремих секторів економіки; затвердження галузевих та регіональних програм ринкових
перетворень, демонополізації економіки, підтримки підприємництва,
залучення іноземних інвестицій, республіканської (республіки
Крим), місцевих програм приватизації тощо; визначення або уточнення функцій і повноважень асоціацій,
концернів, міжгалузевих, регіональних та інших об'єднань
підприємств, місцевих органів державної виконавчої влади та їх
структурних підрозділів щодо господарюючих суб'єктів; реструктуризації управління у відповідних галузях народного
господарства або економікою регіонів; регулювання підприємницької діяльності, зокрема, встановлення
обмежень на провадження окремих її видів, в тому числі шляхом
прийняття правил та умов ліцензування тощо; приватизації, корпоратизації, оренди, управління і
розпорядження майном, створення холдингових компаній, фінансових
посередників тощо; централізованого розподілу товарів, зобов'язування
господарюючих суб'єктів до пріоритетного укладання договорів,
першочергового постачання товарів певному колу споживачів,
встановлення заборон на міжрегіональну реалізацію товарів, інших
обмежень прав господарюючих суб'єктів щодо придбання та реалізації
товарів; надання, обмеження або скасування податкових та інших пільг,
дотацій і субсидій для господарюючих суб'єктів, здійснення
санацій; регулювання зовнішньоекономічної діяльності; запровадження обмежень на інвестиції, в тому числі іноземні; установлення обсягів виробництва або ринку, розподілу ринків
з визначенням споживачів та постачальників, застосування інших
способів антимонопольного регулювання; ( Абзац дванадцятий пункту
2 із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням Антимонопольного
комітету N 14-р ( z0298-94 ) від 18.11.94 ) установлення порядку визначення цін і тарифів, граничних
нормативів рентабельності для об'єктів антимонопольного
регулювання; ( Пункт 2 доповнено абзацом тринадцятим згідно із
Розпорядженням Антимонопольного комітету N 14-р ( z0298-94 ) від
18.11.94 )Розпорядженням Антимонопольного комітету N 14-р ( z0298-94 ) від
18.11.94 ) інші рішення щодо регулювання підприємницької діяльності, які
можуть вплинути на розвиток конкуренції та становище на товарних
ринках. Рішення про створення, реорганізацію (злиття, приєднання),
ліквідацію господарюючих суб'єктів, придбання часток (акцій, паїв)
господарюючих суб'єктів, створення асоціацій, концернів
міжгалузевих, регіональних та інших об'єднань підприємств,
перетворення органів управління в зазначені об'єднання приймаються
за згодою Комітету в окремо визначеному порядку.3. Рішення центральних органів державної виконавчої влади
надсилаються на погодження до Комітету, інші рішення - до
відповідних відділень або за їх поданням - до Комітету. 3. Рішення центральних органів державної виконавчої влади
надсилаються на погодження до Комітету, інші рішення - до
відповідних відділень або за їх поданням - до Комітету. 4. Рішення надсилаються до Комітету (відділення) з
супровідним листом за підписом керівника відповідного органу влади
та самоврядування, а в разі його відсутності - посадової особи,
яка його заміщає. До рішення може бути додана пояснювальна записка
з його обгрунтуванням. На звороті супровідного листа вказується
прізвище і номер телефону працівника, відповідального за розробку
рішення. 5. Внесене до Комітету (відділення) рішення розглядається
протягом 10 днів, якщо законодавчим актом чи рішенням Уряду не
встановлено інший термін для погодження окремих питань. 6. Якщо для об'єктивної оцінки рішення необхідні аналітичні
або інші дані, вони письмово запитуються у органу влади та
самоврядування державним уповноваженим Комітету, головою
відділення із зазначенням терміну їх подання. При цьому час на
одержання відповіді на запит не зараховується в строк погодження.
В разі неподання інформації рішення розглядаються, виходячи з
наявних документів. 7. У разі необхідності Комітет (відділення) може провести
додаткове вивчення (експертизу) наслідків прийняття рішення, що
погоджується. В цьому разі термін погодження рішення продовжується
державним уповноваженим (головою відділення) на 10 днів, про що
письмово повідомляється розробник рішення. 8. Погодження рішень здійснюється грифом "Погоджено", який
розміщують з лівого боку сторінки нижче реквізиту "Підпис" або на
окремому аркуші погодження. У грифі погодження вказується посада
особи, яка погоджує рішення, найменування органу, особистий
підпис, його розшифровка і дата. При наявності зауважень рішення не погоджується. Зауваження
Комітету (відділення) повідомляються органу, що розробив рішення,
в письмовій формі з відповідною аргументацією. З ініціативи розробника рішення може бути проведено
обговорення зауважень з метою узгодження розбіжностей. 9. Відповідно до розподілу обов'язків погодження здійснюють: Голова Комітету - рішення, підписані першими керівниками
центральних органів державної виконавчої влади; державні уповноважені - рішення центральних та місцевих
органів державної виконавчої влади, органів місцевого та
регіонального самоврядування; голови відділень - рішення органів місцевого та регіонального
самоврядування, місцевих органів державної виконавчої влади. 10. У випадку незгоди з висновками державного уповноваженого,
голови відділення, орган, що надіслав рішення на погодження, може
звернутися до Голови Комітету про перегляд зауважень до рішення. 11. Розгляд звернення відбувається в строки і в порядку,
визначеному п.п. 5-8 цього Положення. 12. В разі прийняття органами влади та самоврядування без
погодження з Комітетом (відділенням) рішення, що підлягає такому
погодженню відповідно до чинного законодавства та цього Положення,
Комітет (відділення) може розглянути справу про порушення
антимонопольного законодавства і, за наявності підстав, прийняти
розпорядження про скасування або зміну неправомірного рішення. За невиконання чи несвоєчасне виконання такого розпорядження
Комітету (відділення) службові особи органів влади та
самоврядування притягаються до адміністративної відповідальності
згідно зі статтею 20 Закону України "Про обмеження монополізму та
недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій
діяльності" ( 2132-12 ).
Джерело:Офіційний портал ВРУ