КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В Авід 15 листопада 1994 р. N 771
Київ
Про затвердження Положення про Головне управлінняз питань радіочастот при Кабінеті Міністрів України
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Положення про Головне управління з питань
радіочастот при Кабінеті Міністрів України, що додається.
2. Прирівняти начальника Головного управління з питань
радіочастот при Кабінеті Міністрів України за умовами
матеріально-побутового забезпечення та медичного обслуговування до
голів державних комітетів, його заступників - до заступників голів
державних комітетів.
Прем'єр-міністр України В. МАСОЛ
МіністрКабінету Міністрів України В. ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд.30
ЗАТВЕРДЖЕНЕпостановою Кабінету Міністрів України
від 15 листопада 1994 р. N 771
ПОЛОЖЕННЯпро Головне управління з питань радіочастот
при Кабінеті Міністрів України
1. Головне управління з питань радіочастот при Кабінеті
Міністрів України (ГУРЧ) є центральним органом державної
виконавчої влади в галузі розподілу та використання радіочастот,
підвідомчим Кабінету Міністрів України.
2. Головне управління у своїй діяльності керується
Конституцією ( 888-09 ) і законами України, постановами Верховної
Ради України, указами і розпорядженнями Президента України,
декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів
України, цим Положенням та рішеннями Державної комісії з питань
зв'язку і радіочастот (далі - Державна комісія). У межах своєї
компетенції ГУРЧ організує виконання актів законодавства України і
здійснює систематичний контроль за їх виконанням. ГУРЧ узагальнює практику застосування законодавства з питань,
що входять до його компетенції, розробляє пропозиції щодо його
вдосконалення та вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України.
3. Основними завданнями ГУРЧ є: розроблення та реалізація державної політики у галузі
розподілу та використання радіочастот; координація робіт, пов'язаних з використанням радіочастотного
ресурсу; підготовка матеріалів з питань, що входять до компетенції
Державної комісії, та забезпечення контролю за виконанням рішень
цієї Комісії.
4. ГУРЧ відповідно до покладених на нього завдань:
1) розробляє концептуальні основи державної політики у галузі
розподілу та використання радіочастот, забезпечує реалізацію
єдиної технічної політики у цій сфері;
2) розробляє та в установленому порядку узгоджує проекти
концепцій, програм та актів законодавства з питань розподілу і
використання радіочастот, а також готує пропозиції щодо їх
удосконалення;
3) розробляє і подає на розгляд Державної комісії Національну
таблицю розподілу радіочастот;
4) розробляє та затверджує плани перспективного використання
смуг (номіналів) радіочастот і плани розподілу і використання
орбіт та підсупутникових точок (ділянок) для супутникових систем
(мереж) зв'язку країни;
5) розробляє та затверджує нормативні документи (крім
державних стандартів), що регламентують: порядок, правила і процедуру розподілу, виділення та
присвоєння смуг (номіналів) радіочастот; порядок розроблення, виготовлення та використання
радіоелектронних засобів на території України, в тому числі
ввезених з-за кордону, з метою забезпечення їх електромагнітної
сумісності; забезпечення електромагнітної сумісності радіоелектронних
засобів;
6) визначає порядок проведення експертизи та погодження
технічних завдань і технічних умов на радіоелектронні засоби, що
розробляються або модернізуються, на відповідність їх параметрів і
характеристик вимогам забезпечення електромагнітної сумісності;
7) розробляє та затверджує порядок введення обмежень на
використання окремих смуг (номіналів) радіочастот;
8) координує роботу із створення і удосконалення системи та
інфраструктури забезпечення розподілу, виділення та присвоєння
радіочастот, а також здійснення контролю за їх використанням,
забезпечує організаційне та методичне керівництво зазначеною
системою;
9) розробляє та подає Мінфіну і Мінекономіки пропозиції щодо
встановлення тарифів за користування радіочастотами;
10) виконує функції замовника науково-дослідних і
дослідно-конструкторських робіт, пов'язаних із розв'язанням
проблем забезпечення електромагнітної сумісності радіоелектронних
засобів, підвищення ефективності розподілу і використання
радіочастот;
11) узгоджує проекти актів законодавства й інших нормативних
актів, концепцій та програм, спрямованих на забезпечення
функціонування єдиної національної системи зв'язку (ЄНСЗ), в межах
своєї компетенції;
12) організує розроблення, подає на розгляд Державної комісії
та затверджує нормативні документи, що регламентують взаємодію
відомчих мереж зв'язку з мережами зв'язку загального користування;
13) узгоджує завдання на проектування найважливіших ліній і
мереж зв'язку (незалежно від джерел фінансування) з метою
ефективного їх використання в інтересах ЄНСЗ, а для Міноборони,
МВС, Служби безпеки, Держкомкордону, Національної гвардії,
Управління державної охорони і Штабу Цивільної оборони в частині
взаємного пов'язування з мережами зв'язку загального користування;
14) організує проведення експертизи найважливіших проектів із
створення ЄНСЗ;
15) подає щорічно Мінфіну пропозиції до проекту державного
бюджету в частині фінансування заходів щодо ефективного
використання радіочастот та забезпечення електромагнітної
сумісності радіоелектронних засобів, контролює використання
бюджетних асигнувань за цільовим призначенням;
16) бере участь: у роботі міжвідомчих комісій з приймання нової техніки
зв'язку для ЄНСЗ; у роботі Міжнародного союзу електрозв'язку та інших
міжнародних організацій у сфері використання радіочастот,
організує реалізацію в Україні їх рішень в межах своєї
компетенції; у розробленні проектів міжнародних договорів України про
міжнародне співробітництво з питань, що входять до його
компетенції; у забезпеченні мобілізаційної готовності ЄНСЗ і
радіочастотного ресурсу країни;
17) узгоджує тематичні плани найважливіших науково-дослідних
і дослідно-конструкторських робіт із створення систем і
апаратури зв'язку для ЄНСЗ, розподілу та використання радіочастот,
забезпечення електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів
і дає висновки стосовно доцільності фінансування цих робіт;
18) розглядає розбіжності між міністерствами (відомствами)
щодо технічних рішень, які приймаються для проектування і
будівництва ліній та мереж зв'язку, розподілення смуг (номіналів)
радіочастот, а також розроблення та проектування радіоелектронних
засобів, в тому числі технічних засобів для ЄНСЗ, і готує
матеріали для Державної комісії з метою прийняття рішень із
спірних питань;
19) провадить в установленому порядку редакційно-видавничу
діяльність;
20) здійснює управління майном, що перебуває у
загальнодержавній власності підприємств, установ і організацій
(далі - підприємства), які входять до сфери управління ГУРЧ; приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію
підприємств, заснованих на загальнодержавній власності, затверджує
статути (положення) підприємств і контролює їх дотримання, приймає
рішення у разі порушення цих статутів (положень); укладає і розриває контракти з керівниками підприємств, що
входять до сфери управління ГУРЧ; здійснює контроль за ефективністю використання і збереженням,
закріпленого за підприємствами державного майна; дає згоду Фондові державного майна на створення спільних
підприємств будь-яких організаційно-правових форм, до статутного
фонду яких передається майно, що перебуває у загальнодержавній
власності; готує разом з місцевими Радами народних депутатів висновки та
пропозиції для Кабінету Міністрів України щодо розмежування
державного майна між загальнодержавною, республіканською
(Республіка Крим) і комунальною власністю; здійснює інші функції з управління майном, передбачені чинним
законодавством.
5. З метою вирішення питань, що входять до його компетенції,
ГУРЧ має право: 1) вносити пропозиції до Кабінету Міністрів України; 2) розробляти рекомендації для міністерств і відомств; 3) залучати за узгодженням з відповідними міністерствами і
відомствами на договірних засадах науково-дослідні установи та
вищі навчальні заклади, а також висококваліфікованих фахівців для
розроблення окремих питань, проведення технічної експертизи,
консультацій тощо; 4) створювати за узгодженням із заінтересованими
міністерствами і відомствами на постійній основі або на певний
період робочі групи з числа відряджених фахівців; 5) реалізовувати в установленому порядку
інформаційно-аналітичні та науково-технічні матеріали на
договірних умовах підприємствам, організаціям та установам; 6) запроваджувати обмеження на використання окремих смуг
(номіналів) радіочастот; 7) отримувати від міністерств, відомств, підприємств,
організацій, установ-власників радіоелектронних засобів необхідну
інформацію.
6. ГУРЧ під час виконання покладених на нього функцій
взаємодіє з іншими центральними органами державної виконавчої
влади, відповідними органами Республіки Крим, виконавчими
комітетами Рад, а також з відповідними органами інших держав.
7. ГУРЧ у межах своєї компетенції видає на підставі й на
виконання чинного законодавства накази, організує та контролює їх
виконання. ГУРЧ у разі потреби видає разом з іншими міністерствами та
відомствами, виконавчими комітетами Рад спільні акти. Рішення ГУРЧ з питань використання радіочастотного ресурсу та
функціонування ЄНСЗ, видані у межах його повноважень, обов'язкові
для виконання міністерствами і відомствами, виконавчими
комітетами Рад, а також підприємствами, установами і організаціями
незалежно від форми власності, громадськими організаціями та
громадянами.
8. ГУРЧ очолює начальник, який призначається на посаду
відповідно до чинного законодавства. Начальник ГУРЧ має заступників, у тому числі одного першого,
які призначаються на посаду відповідно до чинного законодавства.
Розподіл обов'язків між заступниками начальника Головного
управління провадиться його начальником. Начальник ГУРЧ несе персональну відповідальність за виконання
покладених на Головне управління завдань і здійснення ним своїх
функцій, визначає ступінь відповідальності заступників начальника,
керівників підрозділів ГУРЧ.
9. Для погодженого вирішення питань, що входять до
компетенції ГУРЧ, визначення найважливіших напрямів його
діяльності і координації роботи, пов'язаної з використанням
радіочастотного ресурсу і створенням ЄНСЗ, у ГУРЧ утворюється
колегія в складі начальника Головного управління (голова колегії),
заступників начальника за посадою, інших керівних працівників
ГУРЧ. До складу колегії можуть входити керівники міністерств і
відомств або їх заступники, провідні фахівці підприємств, установ
і організацій. Члени колегії затверджуються Кабінетом Міністрів України. Рішення колегії проводяться в життя, як правило, наказами
начальника Головного управління.
10. До розгляду рекомендацій та пропозицій щодо основних
напрямів діяльності ГУРЧ, обговорення найважливіших програм та
вирішення інших питань при Головному управлінні можуть
створюватися відповідні ради і комісії з включенням до їх складу
провідних учених і висококваліфікованих фахівців-практиків. Склад рад, комісій та положення про них затверджуються
начальником Головного управління.
11. Гранична чисельність і фонд оплати праці ГУРЧ
затверджуються Кабінетом Міністрів України. Структура ГУРЧ затверджується Віце-прем'єр-міністром України. Штатний розпис ГУРЧ і положення про його структурні
підрозділи затверджуються начальником ГУРЧ.
12. ГУРЧ є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки
в установах банків, печатку із зображенням Державного герба
України і своїм найменуванням.
Джерело:Офіційний портал ВРУ