open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Нечинна
                             
                             
П О С Т А Н О В А

ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНСЬКОЇ РСР
Про Тимчасовий регламент засідань Верховної Ради

Української РСР дванадцятого скликання

( Відомості Верховної Ради УРСР (ВВР), 1990, N 25, ст.391 )
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою ВР
N 484-XII ( 484-12 ) від 20.11.90, ВВР, 1990, N 49, ст.638 )

Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної
Республіки п о с т а н о в л я є:
Затвердити Тимчасовий регламент засідань Верховної Ради
Української РСР дванадцятого скликання.
Голова Верховної Ради Української РСР В.ІВАШКО
м. Київ, 22 травня 1990 року

N 6-XII

ТИМЧАСОВИЙ РЕГЛАМЕНТ

засідань Верховної Ради Української РСР

дванадцятого скликання

Найвищим органом державної влади Української РСР є Верховна
Рада Української РСР. Верховна Рада Української РСР правомочна розглядати і
вирішувати будь-яке питання, що належить до відання Української
РСР. У Сесійному залі Верховної Ради Української РСР на час
пленарних засідань встановлюється Державний прапор Української
РСР. (Остаточно це питання має бути вирішено при прийнятті
постійного Регламенту).
1. Відповідно до Конституції Української РСР ( 888-09 )
Верховна Рада Української РСР проводить свою роботу сесійно. Сесія Верховної Ради Української РСР є правомочною, якщо на
засіданнях присутні 2/3 від загальної кількості народних депутатів
Української РСР. Для визначення дїї правомочності беруться дані реєстрації
народних депутатів, яка проводиться на початку ранкового і
вечірнього засідань. Реєстрація народних депутатів Української РСР
в ході засідань сесії не проводиться. Рішення Верховної Ради Української РСР приймається більшістю
голосів від загальної кількості народних депутатів Української РСР
незалежно від того, скільки з них брало участь у голосуванні. Рішення про зміни і доповнення Конституції Української РСР
приймаються кваліфікованою більшістю - 2/3 від загальної кількості
народних депутатів Української РСР. Стаття 1 в редакції Постанови ВР N 484-XII ( 484-12 ) від
20.11.90 )
2. Сесії Верховної Ради Української РСР складаються з
пленарних засідань Верховної Ради Української РСР, а також
засідань постійних та інших комісій Верховної Ради Української
РСР, що проводяться у період між ними. Ранкові засідання Верховної Ради Української РСР проводяться
з 10 до 14 години з перервою на 30 хвилин, вечірні - з 16 до 18
години. Верховна Рада Української РСР може встановити інший
порядок роботи. Перед кожним засіданням проводиться поіменна
реєстрація народних депутатів, які прибули на засідання. Реєстрація є підставою для виплати народним депутатам
Української РСР заробітної плати або добових за цей час. Стаття 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою ВР N 484-XII
( 484-12 ) від 20.11.90 )
3. На сесії Верховної Ради Української РСР розглядаються і
вирішуються всі питання, віднесені статтею 97 Конституції
Української РСР ( 888-09 ) до виключного відання Верховної Ради
Української РСР. До визнання повноважень народних депутатів Української РСР
Верховна Рада Української РСР може прийняти рішення лише про склад
Президії сесії, Мандатної комісії Верховної Ради Української РСР,
Секретаріату, Лічильної комісії. Пропозиції з цих питань вносяться від наради представників
груп народних депутатів областей та міст республіканського
підпорядкування, груп народних депутатів чи окремих народних
депутатів і обговорюються Верховною Радою. Вибори проводяться
відкритим голосуванням за списком або персонально у порядку,
визначеному Верховною Радою Української РСР. Верховна Рада приймає також рішення з питань порядку денного
сесії. Якщо група народних депутатів вимагає включення до порядку
денного питання, слово для обгрунтування цієї пропозиції надається
двом депутатам. Питання про включення вирішується в порядку,
визначеному цим Регламентом. Порядок розгляду питань визначається Верховною Радою.

4. Перше після виборів засідання Верховної Ради Української
РСР відкриває Голова Центральної виборчої комісії по виборах
народних депутатів Української РСР і веде його до обрання Президії
сесії.
5. Верховна Рада Української РСР обирає Президію сесії в
складі 5 народних депутатів Української РСР. Президія визначає головуючого на кожне засідання і керує
роботою Верховної Ради Української РСР до обрання Голови Верховної
Ради та його заступників. Далі засідання веде Голова Верховної
Ради Української РСР або його заступники.
6. Головуючий на засіданні Верховної Ради Української РСР
відкриває і закриває засідання, надає слово для доповідей і
виступів, виносить на голосування проекти законів Української РСР,
постанов та інших актів Верховної Ради Української РСР, оголошує
за поданням Секретаріату сесії списки осіб, які записалися на
виступ, та інші матеріали, що надійшли на адресу сесії. Запис на виступ проводиться після оголошення головуючим
питання, внесеного на обговорення. Головуючий за погодженням з
Верховною Радою може визначити черговість виступаючих. Під час засідань головуючий забезпечує порядок в залі
засідань, створює рівні можливості народним депутатам в
обговоренні питань. Він не має права коментувати виступи
депутатів. Головуючий має право брати участь в обговоренні питань на
загальних засадах. На час свого виступу він доручає виконання
обов'язків головуючого одному з членів Президії або заступнику
Голови Верховної Ради. Головуючий може позбавити виступаючого слова у випадках, коли
той виступає не з обговорюваного питання або порушує норми
депутатської етики.
7. Верховна Рада Української РСР обирає за пропозицією груп
народних депутатів областей та міст республіканського
підпорядкування із числа народних депутатів Української РСР
Мандатну комісію в кількості 27 чоловік - по одному від кожної
такої групи. За поданням Мандатної комісії Верховна Рада Української РСР
приймає рішення про визнання повноважень народних депутатів
Української РСР, а в разі порушення законодавства про вибори - про
визнання виборів окремих народних депутатів недійсними.
8. На час проведення першої сесії Верховна Рада Української
РСР може утворити з числа народних депутатів Секретаріат сесії в
кількості 26 осіб від областей республіки та міста Києва. Секретаріат сесії Верховної Ради Української РСР організує
веденення стенограм засідань, відає записом бажаючих виступити,
реєструє звернення депутатів, їх запити, заяви і пропозиції,
забезпечує опрацювання звернень громадян, що надходять на адресу
Верховної Ради під час сесії.
9. Голова Верховної Ради Української РСР обирається Верховною
Радою з будь-якої кількості запропонованих кандидатур із числа
народних депутатів УРСР таємним голосуванням. Порядок проведення
таємного голосування визначається цим Регламентом. Кандидатури для
обрання на посаду Голови Верховної Ради Української РСР
висуваються на сесії Верховної Ради. Висунення кандидатур може
здійснюватись як відкрито, так і таємно. Правом висунення кандидатур на пост Голови Верховної Ради
Української РСР користуються народні депутати Української РСР,
збори представників груп народних депутатів областей та міст
республіканського підпорядкування, депутатські групи, утворені
відповідно до статті 21 цього Регламенту. Народний депутат Української РСР може висунути для обрання і
свою кандидатуру. При таємному висуненні народному депутату, що бере в ньому
участь, видається бюлетень, в який він може вписати лише одне
прізвище. Бюлетені, в яких буде записана більша кількість
кандидатур, визнаються недійсними. Організує таємне висунення
Лічильна комісія і передає список кандидатур головуючому на
засіданні для повідомлення його Верховній Раді. Рішення про процедуру висунення кандидатур на пост Голови
Верховної Ради приймається Верховною Радою простою більшістю
голосів присутніх на засіданні народних депутатів Української РСР. По всіх висунутих кандидатурах, що дали згоду балотуватись,
проводиться обговорення. Самовідвід приймається Верховною Радою
без голосування. Кожному з кандидатів надається можливість виступити на
засіданні до голосування з своєю програмою. Народні депутати Української РСР мають право задавати питання
кандидату, висловлювати свою точку зору по виголошеній ним
програмі, агітувати "за" чи "проти" висунутої кандидатури. На обговорення кожної кандидатури відводиться дві години
сесійного часу, для виступу кандидата - до 30 хвилин. При
необхідності за рішенням сесії час обговорення може бути
продовжено.
10. Кандидат вважається обраним, якщо він в результаті
таємного голосування одержав більше половини голосів від загальної
кількості народних депутатів Української РСР. Якщо на посаду Голови Верховної Ради Української РСР було
висунуто більше двох кандидатур і жодна з них не одержала
необхідної для обрання кількості голосів, відбувається повторне
голосування по двох кандидатурах, які одержали найбільшу кількість
голосів. Якщо при повторному голосуванні жоден з двох кандидатів не
одержав більше половини голосів від загальної кількості народних
депутатів УРСР, відбуваються повторні вибори з новим висуненням
кандидатур. Про обрання Голови Верховної Ради Української РСР на сесії
Верховної Ради приймається постанова.
11. Голова Верховної Ради Української РСР може бути шляхом
таємного голосування відкликаний Верховною Радою Української РСР. Питання про відкликання Голови Верховної Ради Української РСР
включається до порядку денного сесії, якщо за прийняття цієї
пропозиції було подано більше половини голосів від загальної
кількості народних депутатів Української РСР. При цьому повинно бути проведено обговорення, Голові
Верховної Ради Української РСР має бути надано слово для виступу. Рішення про відкликання Голови Верховної Ради Української РСР
вважається прийнятим, якщо за нього подано більше половини голосів
від загальної кількості народних депутатів Української РСР. Дострокове припинення повноважень Голови Верховної Ради
Української РСР може бути проведено Верховною Радою Української
РСР на прохання самого Голови в разі його хвороби або у зв'язку з
іншими обставинами, що роблять неможливим подальше виконання
покладених на нього обов'язків. Про дострокове припинення повноважень Голови Верховної Ради
Української РСР сесія Верховної Ради Української РСР приймає
постанову.
12. Верховна Рада Української РСР обирає Першого заступника і
заступника Голови Верховної Ради Української РСР. Кандидатури
Першого заступника і заступника Голови Верховної Ради Української
РСР, а також пропозиції про персональний склад Комітету
конституційного нагляду Української РСР представляє Голова
Верховної Ради Української РСР (ст.97 п.8, ст.108 п.3 Конституції
Української РСР) ( 888-09 ).
13. Обрання Першого заступника Голови, заступника Голови
Верховної Ради Української РСР, складу Комітету конституційного
нагляду Української РСР проводиться за рішенням Верховної Ради
Української РСР відкритим або таємним голосуванням. Обраною
вважається особа, яка одержала більше половини голосів від
загальної кількості народних депутатів Української РСР. Якщо запропонована Головою Верховної Ради Української РСР
кандидатура на посаду Першого заступника Голови, заступника Голови
Верховної Ради Української РСР, а також кандидатури до складу
Комітету конституційного нагляду не одержать необхідної кількості
голосів, Голова Верховної Ради Української РСР представляє на
розгляд Верховної Ради Української РСР нові кандидатури.
14. На першій сесії Верховна Рада Української РСР визначає і
затверджує перелік постійних комісій Верховної Ради Української
РСР, обирає голів та склад цих комісій. Пропозиції про кандидатури на посади голів комісій Верховної
Ради попередньо обговорюються на зборах груп народних депутатів
Української РСР, що утворюються за їх професійною ознакою, за
соціальними чи творчими або іншими інтересами депутатів. При обранні постійних комісій Верховної Ради Української РСР
голосування проводиться в цілому по складу комісії або по кожній
кандидатурі, або в іншому порядку за рішенням Верховної Ради.
15. Верховна Рада Української РСР за представленням Голови
Верховної Ради Української РСР призначає Голову Ради Міністрів
Української РСР, Головного державного арбітра Української РСР,
обирає Голову Верховного Суду Української РСР, Голову Комітету
народного контролю Української РСР (ст.97 пп.9, 10 Конституції
Української РСР) ( 888-09 ). Призначення і обрання службових осіб до складу Ради Міністрів
Української РСР, Комітету народного контролю Української РСР,
Верховного Суду Української РСР, обласних і Київського міського
судів, а також колегії Державного арбітражу Української РСР та
інших органів проводиться при наявності висновку відповідних
постійних комісій Верховної Ради Української РСР. Голосування по цих кандидатурах проводиться відповідно до
порядку, визначеного статтею 13 Тимчасового регламенту.
16. Право законодавчої ініціативи у Верховній Раді
Української РСР належить народним депутатам Української РСР,
Президії Верховної Ради Української РСР, Голові Верховної Ради
Української РСР, Комітету конституційного нагляду Української РСР,
Раді Міністрів Української РСР, постійним комісіям Верховної Ради
Української РСР, Комітету народного контролю Української РСР,
Верховному Суду Української РСР, Прокуророві Української РСР,
Головному державному арбітру Української РСР (ст.103 ч.1
Конституції Української РСР). Право законодавчої ініціативи мають також громадські
організації в особі їх республіканських органів і Академія наук
Української РСР (ст.103 ч.2 Конституції Української РСР).
17. Закони Української РСР і постанови Верховної Ради
Української РСР вважаються прийнятими, якщо за них проголосувала
більшість народних депутатів Української РСР від їх загальної
кількості (ст.110 ч.1 Конституції Української РСР) ( 888-09 ). Закони та інші рішення Верховної Ради Української РСР
приймаються, як правило, після попереднього обговорення їх
проектів відповідними постійними комісіями Верховної Ради
Української РСР (ст.110 ч.2 Конституції Української РСР).
18. Пропозиції про зміни і доповнення діючих законодавчих
актів Української РСР в порядку законодавчої ініціативи вносяться
в письмовій формі.

19. Народному депутату Української РСР забезпечується
можливість активної участі у засіданнях Верховної Ради Української
РСР. Народний депутат Української РСР має право брати участь у
дебатах, вносити в усній чи письмовій формі пропозиції, зауваження
і поправки по суті обговорюваних на засіданнях питань, пропозиції
щодо персонального складу утворюваних Верховною Радою Української
РСР органів та кандидатур службових осіб, які обираються або
призначаються Верховною Радою Української РСР, ставити запитання,
давати довідки, а також користується іншими правами відповідно до
Конституції Української РСР ( 888-09 ) та інших законів
Української РСР. Народному депутату Української РСР передаються проекти
законів, постанов та інших документів, що вносяться на розгляд
Верховної Ради Української РСР, не пізніш як за три дні. Він також
забезпечується необхідними матеріалами про діяльність Верховної
Ради, її Президії та постійних комісій, стенографічними звітами
засідань Верховної Ради. В стенографічні звіти за рішенням
Верховної Ради включаються тексти виступів народних депутатів
Української РСР, які не виступили у зв'язку з припиненням дебатів,
якщо текст переданий головуючому або в Секретаріат Верховної Ради
цього ж дня.
20. На сесії Верховної Ради Української РСР народний депутат
Української РСР має право звернутись із запитом до Голови
Верховної Ради Української РСР, до Ради Міністрів Української РСР,
до керівників органів, що їх утворила або обрала Верховна Рада
Української РСР, а також до керівників розташованих на території
Української РСР підприємств, установ і організацій, незалежно від
їх підпорядкування. Запит, внесений в письмовій формі,
оголошується головуючим на засіданні або доводиться до відома
депутатів в іншій формі. Орган або службова особа, до яких
звернуто запит, зобов'язані дати усну чи письмову відповідь на
даній сесії Верховної Ради Української РСР. По відповіді на запит може бути проведено обговорення, якщо
на цьому наполягає не менш як 1/5 частина народних депутатів, а
також приймається постанова.
21. Народні депутати Української РСР можуть об'єднуватися в
групи за територіальним чи іншим принципом, обраним групою. В територіальну групу об'єднуються депутати, обрані в межах
області та в містах республіканського підпорядкування. Групи, утворені за іншими принципами, крім жіночої, мають
нараховувати не менше двадцяти народних депутатів. Вони повинні
письмово повідомити головуючого на сесії, а між сесіями - Голову
Верховної Ради Української РСР про своє утворення, склад, а також
про тих осіб, які уповноважені представляти групу і визначати
виступаючих від імені групи. Про утворення депутатської групи
інформуються народні депутати Української РСР. Групи користуються правами, передбаченими цим Регламентом. Група, з ініціативи якої розглядається питання, має також
право після припинення дебатів ставити питання про виступ свого
представника, після чого йому надається слово. На вимогу групи народних депутатів Секретаріат розповсюджує
серед депутатів Верховної Ради Української РСР матеріали,
підготовлені від імені групи як офіційний документ сесії Верховної
Ради. Депутатські групи мають право обнародувати інформацію про
свою діяльність в газетах "Радянська Україна" та "Правда
Украины", а також в інших засобах масової інформації.
22.1. Верховна Рада Української РСР по питаннях, що
розглядаються, приймає рішення відкритим або таємним голосуванням.
22.2. Для проведення таємного голосування і визначення його
результатів Верховна Рада Української РСР відкритим голосуванням
обирає з числа народних депутатів Української РСР Лічильну
комісію. Кількість членів Лічильної комісії визначається Верховною
Радою. До Лічильної комісії не можуть входити депутати, кандидатури
яких висунуті до складу органів, що обираються. Лічильна комісія обирає з свого складу голову і секретаря
комісії. Рішення Лічильної комісії приймається більшістю голосів
членів комісії.
22.3. Бюлетені для таємного голосування по виборах Голови
Верховної Ради Української РСР, а також з інших питань, які
вирішуються Верховною Радою Української РСР шляхом таємного
голосування, виготовляються Лічильною комісією за встановленими
нею формами. До бюлетеня для таємного голосування по виборах службових
осіб або складу органів, що обираються Верховною Радою Української
РСР, включаються всі висунуті кандидатури. В бюлетені в
алфавітному порядку зазначаються прізвище, ім'я та по батькові
кожного кандидата. Список кандидатур передається до Лічильної комісії головуючим
на засіданні.
22.4. Час і місце проведення голосування, а також порядок
організації голосування встановлюється Лічильною комісією і
доводиться нею до відома всіх депутатів. Лічильна комісія перед початком голосування: одержує від Мандатної комісії список всіх депутатів,
повноваження яких Верховною Радою Української РСР визнані
дійсними; організує виготовлення бюлетенів для таємного голосування; перевіряє наявність кабін для таємного голосування; опечатує скриньки для таємного голосування і забезпечує всі
умови для повного додержання таємниці голосування.
22.5. Кожному депутату видається один бюлетень по виборах
службової особи чи відповідного органу або по вирішенню іншого
питання, яке розглядається Верховною Радою Української РСР. Бюлетені для таємного голосування видаються депутату членами
Лічильної комісії за списком депутатів по пред'явленні посвідчення
народного депутата Української РСР. У списку депутатів про видачу бюлетенів для таємного
голосування робиться відмітка. Заповнення бюлетенів проводиться депутатом у кабіні для
таємного голосування. Депутат залишає у бюлетені для таємного
голосування по виборах службової особи, яка обирається Верховною
Радою Української РСР, не більше однієї кандидатури. У бюлетені
для таємного голосування по виборах органів, що обираються
Верховною Радою Української РСР, залишає прізвища тих кандидатів,
за яких він голосує, викреслюючи прізвища кандидатів, проти яких
він подає свій голос. Заповнені бюлетені опускаються в скриньку
для таємного голосування.
22.6. Після закінчення голосування Лічильна комісія розкриває
скриньки для таємного голосування і підраховує голоси. Недійсними вважаються бюлетені невстановленого зразка, а при
обранні службових осіб - бюлетені, в яких залишено дві і більше
кандидатури. Прізвища, дописані в бюлетені, при підрахунку голосів
не враховуються. Обраною службовою особою вважається кандидат, який одержав
більше половини голосів від загальної кількості народних депутатів
Української РСР. Обраними до складу органу, що обирається Верховною Радою
Української РСР, вважаються кандидати, які одержали найбільшу
кількість голосів відповідно до встановленого для цього органу
кількісного складу і більше половини голосів від загальної
кількості народних депутатів Української РСР. У разі, коли кількість обраних осіб в складі органу, що
обирається, виявиться меншою від встановленого для цього органу
кількісного складу, за рішенням Верховної Ради Української РСР
проводяться повторні вибори по обранню кандидатів, яких не
вистачає для сформування органу. Якщо в результаті голосування окремі кандидати набрали
однакову кількість голосів і це не дозволяє встановити обраного,
за рішенням Верховної Ради Української РСР по цих кандидатах
проводиться повторне голосування.
22.7. Про результати таємного голосування Лічильна комісія
складає протоколи, які підписуються всіма членами комісії.
Результати голосування затверджуються Верховною Радою Української
РСР відкритим голосуванням. При обранні службових осіб або органів, що обираються
Верховною Радою Української РСР, Лічильна комісія доповідає
Верховній Раді результати голосування по кожній кандидатурі
окремо.
23. На вимогу не менш як 1/3 присутніх на засіданні народних
депутатів може проводитись поіменне голосування. Поіменне голосування не проводиться стосовно службових осіб
або органів, що обираються Верховною Радою Української РСР.
24. Голосування у Верховній Раді Української РСР проводиться
за допомогою електронної системи підрахунку голосів, якщо на сесії
Верховної Ради не буде прийнято іншого рішення. При проведенні відкритого голосування з застосуванням
електронної системи дані щодо персонального голосування депутатів
в пам'ять системи не заносяться. При цьому фіксуються тільки
кількісні результати голосування: скільки голосів подано "за",
скільки "проти" та скільки депутатів утримались при голосуванні. В режимі поіменного голосування система забезпечує
персоніфікацію результатів голосування, формує і по команді
головуючого видруковує списки з результатами поіменного
голосування за встановленою формою. Результати поіменного
голосування доводяться до відома депутатів. Для контролю за функціонуванням електронної системи,
дотриманням правильності голосування Секретаріат сесії з свого
складу утворює комісію. Комісія розглядає і перевіряє
обгрунтованість заяв депутатів про помилки в списках з
результатами поіменного голосування. Результати поіменного голосування заносяться в стенографічні
звіти, за рішенням Верховної Ради можуть публікуватись у пресі.
25. Для доповідей на засіданнях Верховної Ради Української
РСР надається, як правило, до 30 хвилин, для співдоповідей - до 20
хвилин. Для виступу в дебатах по доповідях і співдоповідях, а
також для заключного слова надається до 10 хвилин, для повторних
виступів, виступів по кандидатурах, для виступів при постатейному
обговоренні проектів - до 5 хвилин, для виступів з порядку ведення
засідань, мотивів голосування, для заяв, запитань, пропозицій,
повідомлень та довідок - до 3 хвилин. Головуючий може в необхідних випадках за згодою Верховної
Ради Української РСР продовжити час для виступу.
26. Дебати припиняються за рішенням Верховної Ради
Української РСР, яке приймається більшістю від загальної кількості
народних депутатів Української РСР, присутніх на засіданні. Перед
припиненням дебатів головуючий інформує депутатів про кількість
тих, що записалися для виступу, і тих, що виступили. Після припинення дебатів доповідачі і співдоповідачі мають
право виступити з заключним словом.
27. Засідання Верховної Ради Української РСР проводяться в
Сесійному залі Верховної Ради Української РСР. Вони є відкритими і
ведуться гласно. На засідання запрошуються представники державних органів,
політичних партій, інших громадських організацій і масових рухів,
трудових колективів, преси, телебачення, радіо, а також інші
особи. Запрошення здійснює Секретаріат Верховної Ради Української
РСР. Запрошені на сесію не повинні висловлювати свого ставлення до
виступів аплодисментами, вигуками та іншими діями. За рішенням Верховної Ради Української РСР може бути
проведено закрите засідання.
28. Головуючому на сесії надається право вносити на
голосування питання про позбавлення права виступу депутата на
період обговорення даного питання або на період засідання сесії за
порушення депутатської етики і культури поведінки.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: