open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Попередня
                             
                             
У К А З

ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Положення про місцеву державну адміністрацію

Відповідно до Закону України "Про Представника Президента
України" ( 2167-12 ) п о с т а н о в л я ю :
1. Затвердити Положення про місцеву державну адміністрацію
(додається).
2. Представникам Президента України утворити на базі
виконавчих комітетів відповідних Рад народних депутатів, їх
відділів, управлінь та інших структурних підрозділів державні
адміністрації областей, міст Києва і Севастополя, районів, районів
міста Києва та припинити у зв'язку з цим діяльність виконавчих
комітетів.
3. Установити, що місцева державна адміністрація є
правонаступником виконавчих комітетів відповідних Рад народних
депутатів щодо прийнятих ними рішень, узятих зобов'язань та
покладених на них законодавством обов'язків у тій їх частині, яка
не суперечить Закону України "Про Представника Президента України"
та Закону України "Про місцеві Ради народних депутатів та місцеве
і регіональне самоврядування" ( 533-12 ).
4. Кабінету Міністрів України визначити розмір бюджетних
асигнувань на утримання державних адміністрацій областей, міст
Києва і Севастополя, районів, районів міста Києва.
5. Указ набуває чинності з дня набуття чинності Законом
України "Про місцеві Ради народних депутатів та місцеве і
регіональне самоврядування".

Президент України Л. КРАВЧУК
м. Київ, 14 квітня 1992 року

N 252

Додаток до Указу Президента України

від 14 квітня 1992 року N 252/92

ПОЛОЖЕННЯ

про місцеву державну адміністрацію

I. Загальні засади
1. Відповідно до Закону України "Про Представника Президента
України" ( 2167-12 ) державна виконавча влада в областях, містах
Києві та Севастополі, районах, районах міста Києва здійснюється
місцевою державною адміністрацією - обласною, Київською та
Севастопольською міською, районною, районною в місті Києві
державною адміністрацією.
2. Місцевою державною адміністрацією в областях, містах Києві
та Севастополі, районах, районах міста Києва є система органів
державної виконавчої влади, які утворюються відповідним
Представником Президента України або входять до її складу за
принципом подвійного підпорядкування.
Представник Президента України є главою місцевої державної
адміністрації. Місцева державна адміністрація підпорядкована
Представнику Президента України.Представник Президента України є главою місцевої державної
адміністрації. Місцева державна адміністрація підпорядкована
Представнику Президента України. З питань, що належать до компетенції Уряду, місцева державна
адміністрація підвідомча Кабінету Міністрів України.
3. Місцева державна адміністрація в межах повноважень,
визначених Законом України "Про Представника Президента України"
( 2167-12 ), цим Положенням, іншими актами законодавства,
забезпечує реалізацію законів України, указів Президента України,
постанов Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, інших
актів законодавчої і виконавчої влади, рішень відповідних
представницьких органів регіонального самоврядування, прийнятих у
межах їх повноважень, а також економічний і соціальний розвиток
області, міст Києва і Севастополя, районів, районів міста Києві,
здійснює інші функції державного управління відповідною
територією.
4. Державні адміністрації областей, міст Києва і Севастополя,
районів, районів міста Києва становлять єдину систему державної
виконавчої влади на місцях.
5. Діяльність місцевої державної адміністрації грунтується на
засадах законності, персональної відповідальності, поєднання
загальнодержавних і місцевих інтересів, взаємодії з органами
регіонального і місцевого самоврядування, гласності та врахування
думки населення.
II. Структура, організаційні та матеріально-фінансові

основи діяльності місцевої державної адміністрації
6. Державна адміністрація області, міст Києва і Севастополя,
районів, районів міста Києва утворюється на строк повноважень
Представника Президента України у складі перших заступників глави
місцевої державної адміністрації з питань управління територією та
з питань загальнодержавної і регіональної політики, заступників
глави місцевої державної адміністрації, секретаря місцевої
державної адміністрації, відділів, управлінь, інших служб місцевої
державної адміністрації. У державній адміністрації району, району міста Києві
призначається один перший заступник глави державної адміністрації.
7. Перші заступники глави державної адміністрації області,
міст Києва і Севастополя призначаються і звільняються з посади
Президентом України за поданням Представника Президента України в
області, містах Києві та Севастополі. Перший заступник глави державної адміністрації району
призначається і звільняється з посади Представником Президента
України в області за поданням Представника Президента України в
районі. Перший заступник глави державної адміністрації району міста
Києва призначається і звільняється з посади Представником
Президента України у місті Києві за поданням Представника
Президента України в районі міста Києва. Заступники глави державної адміністрації та секретар
адміністрації в області, містах Києві та Севастополі, районах,
районах міста Києва призначаються і звільняються з посади
відповідним Представником Президента України.
8. За погодженням з Президентом України та Кабінетом
Міністрів України Представник Президента України в області, містах
Києві та Севастополі може включити до складу місцевої державної
адміністрації (за принципом подвійного підпорядкування) місцеві
органи міністерств, інших центральних органів державної виконавчої
влади, крім органів управління, підпорядкованих безпосередньо
Верховній Раді України.
9. Відділи, управління та інші служби місцевої державної
адміністрації створюються, реорганізуються і ліквідуються
Представником Президента України з урахуванням економічних,
соціальних, демографічних та інших особливостей відповідної
території. Відділи, управління та інші служби місцевої державної
адміністрації створюються для здійснення її функцій і повноважень
у доручених їм галузях управління, а також правового,
організаційного, матеріально-технічного забезпечення діяльності
місцевої державної адміністрації.
10. Представник Президента України розподіляє обов'язки між
першим заступником, заступниками і секретарем адміністрації,
координує їх роботу, може делегувати їм свої окремі повноваження. Перший заступник глави державної адміністрації області, міст
Києва і Севастополя, району, району міста Києва у разі відсутності
глави місцевої державної адміністрації виконує його обов'язки.
11. Гранична чисельність і фонд оплати праці працівників
апарату (секретаріату) державної адміністрації області, міст Києва
і Севастополя, її відділів, управлінь та інших служб, а також
державної адміністрації районів, районів міста Києва визначаються
Представниками Президента України в області, містах Києві та
Севастополі у межах загальних чисельності та фонду оплати праці
працівників апарату цих органів, встановлених Президентом України. Гранична чисельність і фонд оплати праці працівників апарату
(секретаріату) державної адміністрації району, району міста Києва,
її відділів, управлінь та інших служб визначаються Представниками
Президента України в районі, районі міста Києва у межах загальних
чисельності та фонду оплати праці працівників цих органів,
встановлених Представниками Президента України в області, місті
Києві. Видатки на утримання місцевої державної адміністрації
визначають Представники Президента України в областях, містах
Києві і Севастополі у межах встановлених бюджетних асигнувань.
12. Витрати на утримання державної адміністрації в областях,
містах Києві та Севастополі, районах, районах міста Києва, її
відділів, управлінь та інших служб проводяться за рахунок
Державного бюджету України.
13. Представник Президента України в області, містах Києві та
Севастополі може утворювати відповідно обласну, міську Колегію,
яку він очолює. Колегія при Представникові Президента України є
консультативно-дорадчим органом і утворюється у складі перших
заступників, заступників, секретаря глави місцевої державної
адміністрації, керівників органів, що входять до місцевої
державної адміністрації, представників органів регіонального і
місцевого самоврядування та інших державних і громадських органів
та організацій. Колегія утворюється на строк повноважень Представника
Президента України. Її кількісний та персональний склад
визначається Представником Президента України. На засіданнях Колегії розглядаються питання економічного,
соціального та екологічного розвитку території, організації
виконання актів законодавчої та виконавчої влади, інші питання
місцевого життя. Рішення Колегії проводяться в життя розпорядженнями
Представника Президента України.
14. У разі припинення повноважень Представника Президента
України органи та службові особи державної адміністрації області,
міст Києва і Севастополя, району, району міста Києва виконують
свої повноваження до призначення Представника Президента України і
прийняття ним рішення щодо складу нової місцевої державної
адміністрації.
III. Повноваження місцевої державної адміністрації
15. Державна адміністрація області, міст Києва і Севастополя,
району, району міста Києва: 1) У галузі економічного розвитку та обліку: забезпечує збалансований економічний і соціальний розвиток
території; розробляє і подає на розгляд та затвердження відповідній Раді
народних депутатів проекти програм економічного, соціального та
екологічного розвитку території та інформує її про виконання цих
програм; забезпечує складання необхідних для управління економічним і
соціальним розвитком території балансів фінансових і трудових
ресурсів, грошових доходів і видатків, а також потреб у місцевих
будівельних матеріалах, паливі тощо; розглядає пропозиції щодо розміщення, спеціалізації та
розвитку підприємств, організацій і установ незалежно від форм
власності, вносить у разі необхідності пропозиції до відповідних
органів управління, контролює хід виконання прийнятих рішень з цих
питань; погоджує питання розміщення нових підприємств та інших
об'єктів на території; вносить пропозиції щодо державного замовлення по випуску
продукції сільського господарства виробничо-технічного
призначення, введення в дію об'єктів житла та
соціально-культурного призначення; розглядає і погоджує проекти програм приватизації
загальнодержавного майна на території; здійснює контроль за станом фінансової дисципліни, обліку і
звітності на підприємствах, в установах і організаціях, що
належать до комунальної власності; сприяє діяльності органів
державної статистики. Місцева державна адміністрація району, району міста Києва
вносить пропозиції до проектів програм економічного, соціального і
екологічного розвитку області, міста, а також пропозиції до планів
підприємств, організацій, установ, розташованих на території
району, пов'язаних із задоволенням потреб населення і соціальним
розвитком території; здійснює згідно з законодавством державну
реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності. 2) У галузі бюджету і фінансів: розробляє проект відповідно обласного, Київського та
Севастопольського міського, районного, районного міста Києва
бюджету і подає його на затвердження відповідній Раді народних
депутатів; організує виконання місцевих бюджетів, забезпечує разом з
органами державної податкової інспекції надходження визначених
законом бюджетних доходів, належне витрачання бюджетних коштів; вносить у процесі виконання бюджету зміни та уточнення по
доходах і видатках та подає їх на затвердження Раді народних
депутатів; складає звіт про виконання місцевого бюджету, подає його на
затвердження Ради народних депутатів; вирішує згідно з законодавством питання ціноутворення; забезпечує надходження коштів до позабюджетних і валютних
фондів та раціональне використання цих коштів; встановлює на підставі рішення Ради народних депутатів розмір
місцевих зборів та оголошує місцеві добровільні позики. Державна адміністрація області, міст Києва і Севастополя
розробляє і подає на розгляд та затвердження Ради народних
депутатів проекти нормативів зарахувань до бюджетів районів
частини загальнодержавних податків, зборів і обов'язкових
платежів. Державна адміністрація району, району міста Києва розробляє і
подає на розгляд та затвердження Ради народних депутатів проекти
нормативів зарахувань до бюджетів міст районного підпорядкування,
селищ, сіл частини загальнодержавних податків, зборів і
обов'язкових платежів. 3) У галузі управління комунальною власністю, розвитку
місцевого господарства: здійснює управління майном, що належить до комунальної
власності відповідно області, міста Києва і Севастополя, району,
району міста Києва; затверджує перелік об'єктів комунальної власності
адміністративно-територіальної одиниці та визначає їх статус; вирішує питання оренди та продажу майна, що перебуває у
комунальній власності; створює, реорганізує та ліквідує підприємства, організації і
установи, що відносяться до комунальної власності, затверджує їх
статути, призначає і звільняє або визначає відповідно до трудового
законодавства порядок призначення і звільнення з посади їх
керівників; бере участь у створенні спільних підприємств, у тому числі за
участю іноземних інвесторів; вносить пропозиції власникам щодо передачі або продажу
суб'єктам комунальної власності підприємств та інших об'єктів, які
належать їм і мають важливе значення для забезпечення потреб
населення адміністративно-територіальної одиниці; розробляє проекти програм приватизації комунального майна
адміністративно-територіальної одиниці і подає їх на затвердження
Раді народних депутатів; створює комісії з приватизації об'єктів комунального майна
адміністративно-територіальної одиниці, затверджує плани
приватизації цих об'єктів, організує та контролює їх виконання;
здійснює інші заходи щодо приватизації підприємств і організацій
згідно з законодавством. сприяє розвитку малого бізнесу, створенню спеціальних фондів
для його підтримки; може надавати допомогу, в тому числі фінансову, підприємцям,
які займаються виробництвом товарів народного споживання,
будівельних матеріалів тощо; залучає на договірних засадах підприємства, організації та
установи до участі в розвитку потужностей будівельної індустрії та
промисловості будівельних матеріалів; здійснює контроль за забудовою населених пунктів згідно з
генеральними планами їх розвитку, за додержанням проектів
будівництва об'єктів житлово-комунального господарства і
виробничого призначення; зупиняє будівництво об'єктів, що
проводиться з порушенням планів забудови і затверджених проектів,
а також об'єктів, які можуть завдати шкоди навколишньому
середовищу; реалізує державну політику у галузі сільського господарства,
харчової і переробної промисловості, соціальної сфери, координує
діяльність органів державної виконавчої влади, господарських і
соціальних структур щодо розвитку різних форм власності і
господарювання, перебудови виробничих відносин на селі, виконання
програм продовольчого забезпечення населення та поставок
продовольства і сировини до централізованих фондів; контролює діяльність підприємств і організацій торгівлі,
побуту, громадського харчування, транспорту та зв'язку, що
належать до комунальної власності, затверджує (погоджує) маршрути
і графіки руху місцевого пасажирського транспорту. Державна адміністрація області, міст Києва і Севастополя
сприяє діяльності регіональних відділень Фонду державного майна
України і територіальних управлінь Антимонопольного комітету
України. Державна адміністрація міст Києва і Севастополя, районів
міста Києва веде розподіл власного житлового фонду, квартирний
облік громадян, надає житлові приміщення тощо. Державна адміністрація району, району міста Києва призначає
державні приймальні комісії, затверджує акти про приймання в
експлуатацію об'єктів житлово-цивільного призначення, а також бере
участь у прийманні в експлуатацію інших об'єктів, розташованих на
відповідній території; здійснює в межах повноважень контроль за
належною експлуатацією об'єктів комунального господарства,
торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування,
які є власністю підприємств, організацій, установ та окремих
громадян. 4) У галузі використання і охорони земель, інших природних
ресурсів та охорони навколишнього середовища: розробляє проекти програм раціонального використання земель,
підвищення родючості грунтів, охорони земельних ресурсів,
організує їх виконання; організує і здійснює державний контроль за додержанням
земельного законодавства; здійснює контроль за використанням і охороною надр, вод,
атмосферного повітря, рослинного і тваринного світу; вживає заходів до відшкодування збитків, завданих порушенням
законодавства про охорону навколишнього середовища підприємствами,
організаціями і установами, громадянами; організує проведення незалежної екологічної експертизи при
розміщенні на території підприємств, організацій і установ; інформує населення про екологічно небезпечні аварії та
ситуації і стан навколишнього середовища, а також про заходи, що
вживаються до його поліпшення; обмежує або зупиняє діяльність підприємств, організацій і
установ, незалежно від форм власності, у разі порушення ними
законодавства про охорону навколишнього середовища та санітарних
правил. державна адміністрація області, міст Києва і Севастополя
встановлює правила користування водозабірними спорудами,
призначеними для задоволення питних, побутових та інших потреб
населення; встановлює зони санітарної охорони джерел
водопостачання, обмежує або забороняє використання підприємствами
питної води у промислових цілях; організує визначення розмірів
втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва і
забезпечує використання коштів, що надходять у порядку компенсації
цих втрат. Державна адміністрація області, міст Києва і Севастополя,
району організує здійснення землеустрою і моніторингу земель,
ведення земельно-кадастрової документації, розглядає пропозиції
про надання і вилучення (викуп) земельних ділянок і подає їх на
розгляд Ради народних депутатів. Державна адміністрація міст Києва і Севастополя, району
організує визначення розмірів збитків, пов'язаних із вилученням
(викупом) і зайняттям земельних ділянок. 5) У галузі соціального обслуговування населення: реалізує державну політику в галузі науки, освіти, культури,
охорони здоров'я, соціального забезпечення тощо; здійснює управління закладами науки, освіти, охорони здоров'я
і соціального забезпечення, культури, фізкультури і спорту, що
належать до комунальної власності, організує їх
матеріально-фінансове забезпечення; координує діяльність таких же
закладів, що не належать до комунальної власності; розробляє прогнози розвитку мережі державних закладів освіти,
культури, охорони здоров'я і соціального забезпечення, фізкультури
і спорту, виходячи з нормативів забезпеченості населення цими
закладами; визначає для підприємств, організацій і установ, незалежно
від форм власності, квоти робочих місць для працевлаштування
інвалідів, випускників шкіл і професійних училищ, інших категорій
осіб, які потребують соціального захисту; керує діяльністю державних органів зайнятості населення; організує контроль за санітарним станом навколишнього
середовища, додержанням правил санітарної охорони на території,
здійснює заходи щодо запобігання інфекційних захворювань,
епідемій, епізоотій та їх ліквідації; організує медичну допомогу населенню, надає у межах
повноважень встановлені пільги, пов'язані з охороною материнства і
дитинства, поліпшенням умов життя багатодітних сімей; здійснює
контроль за роботою органів медико-соціальної експертизи; забезпечує контроль за додержанням правил охорони праці,
техніки безпеки, виробничої санітарії, екологічних вимог на
підприємствах, в організаціях і установах, розташованих на
відповідній території; бере участь у вирішенні питань про визнання місцевості як
курорту, встановленні зон санітарної охорони курортів і визначенні
їх режиму; сприяє розвитку науки, роботі вищих навчальних закладів; забезпечує надання загальної середньої освіти; організує виконання та контролює додержання законодавства
щодо національно-культурних і мовних прав громадян, забезпечує
всебічний розвиток і функціонування української мови як державної
в усіх сферах суспільного життя, створює умови для розвитку мов
інших національностей; сприяє діяльності творчих спілок і організацій, засобів
масової інформації. 6) У галузі забезпечення законності, прав і свобод громадян: забезпечує реалізацію законів України, постанов Верховної
Ради України, указів Президента України, постанов та розпоряджень
Кабінету Міністрів України, інших актів законодавчої і виконавчої
влади України, рішень представницьких органів регіонального
самоврядування, захищає права, свободи і законні інтереси
громадян; спрямовує роботу відповідних органів по охороні громадського
порядку, боротьбі зі злочинністю; забезпечує належний розгляд звернень громадян, перевіряє стан
цієї роботи в органах виконавчої влади, на підприємствах, в
організаціях та установах; приймає у передбачених законом випадках рішення, що
передбачають адміністративну відповідальність, з питань боротьби
зі стихійним лихом і епідеміями та рішення з питань боротьби з
епізоотіями, за порушення яких відповідальність встановлена
Кодексом законів про адміністративні правопорушення України; здійснює у разі порушення громадського порядку, стихійного
лиха, екологічних катастроф, епідемій, епізоотій, пожеж
передбачені законом особливі заходи, пов'язані з підтриманням
громадського порядку, врятуванням життя людей, захистом їх
здоров'я і прав, збереженням матеріальних цінностей; створює згідно з законодавством відповідні органи по контролю
за діяльністю виправно-трудових установ,
приймальників-розподільників для неповнолітніх, спеціальних шкіл
та спеціальних професійних училищ для дітей і підлітків, які
потребують особливих умов виховання; вирішує питання про створення структурних підрозділів
міліції, професійної пожежної охорони, які утримуються за рахунок
коштів місцевого бюджету; взаємодіє з органами прокуратури, організує правову роботу на
підприємствах, в установах і організаціях, здійснює заходи щодо
організації юридичної допомоги населенню та його юридичного
всеобучу; реєструє статути місцевих громадських об'єднань; подає Раді народних депутатів висновки та пропозиції з питань
адміністративно-територіального поділу; бере участь відповідно до законодавства у вирішенні питань
громадянства України, а також надання притулку іноземним
громадянам та особам без громадянства. Державна адміністрація області, міст Києва і Севастополя: здійснює відповідне забезпечення діяльності судів; керує роботою установ нотаріату, органів запису актів
громадянського стану та державними архівами; розробляє і подає на затвердження Ради народних депутатів
правила, за порушення яких передбачена адміністративна
відповідальність статтями 152, 159, 182 Кодексу законів про
адміністративні правопорушення України. Державна адміністрація району, району міста Києва: затверджує дільничих інспекторів міліції, контролює їх
діяльність; забезпечує додержання правил паспортної системи; реєструє статути (положення) органів місцевого
територіального самоврядування, які діють згідно з законодавством
у межах території району. 7) У галузі міжнародних та зовнішньоекономічних зв'язків: забезпечує реалізацію міжнародних зобов'язань України на
відповідній території; сприяє розвитку міжнародних зв'язків у галузі охорони
здоров'я, науки, освіти, культури тощо; координує згідно з законодавством роботу органів місцевого
управління зовнішньоекономічною діяльністю, здійснення
експортно-імпортних поставок; видає у межах повноважень ліцензії і встановлює квоти на
бартерний обмін; сприяє діяльності митних органів, створює умови для їх
належного функціонування. 8) У галузі оборонної роботи: забезпечує виконання законодавства про військовий обов'язок
посадовими особами і громадянами, підприємствами, організаціями і
установами; керує мобілізаційною підготовкою, цивільною обороною на
території; сприяє Прикордонним військам у підтриманні відповідного
режиму на Державному кордоні; забезпечує додержання законодавства про пільги і переваги,
встановлені для учасників Великої Вітчизняної війни, громадян,
звільнених у запас і демобілізованих з лав Збройних Сил, а також
про пільги і допомогу для сімей громадян, що призвані на строкову
військову службу, інших пільгових категорій громадян; сприяє підготовці молоді до служби в Збройних Силах України,
проведенню призову громадян на строкову військову і альтернативну
службу, а також організації та проведенню військових учбових
зборів. Державна адміністрація області визначає за погодженням з
Прикордонними військами режим у пунктах пропуску транспортних
засобів через Державний кордон України і створює належні умови для
їх функціонування. 9) У питаннях відзначення державними нагородами: розглядає відповідно до законодавства клопотання і вносить
подання про нагородження державними нагородами, президентськими
відзнаками та про присвоєння почесних звань України. Державна адміністрація району міста Києва здійснює також
повноваження, надані виконкомам міських Рад народних депутатів
Законом України "Про місцеві Ради народних депутатів та місцеве і
регіональне самоврядування" ( 533-12 ). Місцева державна адміністрація здійснює й інші повноваження,
визначені законами та іншими актами законодавства України.
IV. Відносини місцевої державної адміністрації з

органами місцевого та регіонального самоврядування
16. Місцева державна адміністрація області, міст Києва і
Севастополя, районів, районів міста Києва: сприяє органам місцевого і регіонального самоврядування у
вирішенні питань економічного і соціального розвитку територій,
зміцненню економічної та фінансової бази місцевого і регіонального
самоврядування; дає висновки по наказах виборців, подає Раді народних
депутатів проекти заходів щодо виконання наказів виборців; забезпечує реалізацію рішень представницьких органів
регіонального самоврядування, прийнятих ними у межах повноважень; надає допомогу в матеріально-технічному забезпеченні
діяльності представницького органу регіонального самоврядування; забезпечує необхідну взаємодію між відділами, управліннями,
іншими службами та органами місцевого і регіонального
самоврядування у здійсненні їх повноважень. Місцева державна адміністрація за поданням органів місцевого і регіонального
самоврядування на підставі Закону України "Про місцеві Ради
народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування"
( 533-12 ) на договірних засадах може: представляти інтереси місцевого і регіонального
самоврядування в центральних та інших органах державної виконавчої
влади; розробляти проекти цільових програм розвитку економічної та
соціальної інфраструктури території, комплексного вирішення
проблем екології; входити з поданням до центральних та інших органів державної
виконавчої влади про надання допомоги органам місцевого
самоврядування, зокрема, дотацій, субвенцій, субсидій тощо,
вирішувати інші питання відповідно до законодавства.
17. Місцева державна адміністрація контролює діяльність
органів місцевого і регіонального самоврядування з питань
додержання Конституції України, законів України, указів Президента
України, постанов Верховної Ради України, актів Кабінету Міністрів
України, інших актів законодавчої і виконавчої влади.
18. Місцева державна адміністрація не має права вирішувати
питання, що належать до відання органів місцевого і регіонального
самоврядування.
19. Голови виконавчих комітетів сільських, селищних, міських
Рад несуть відповідальність за невиконання повноважень,
передбачених статею 42 Закону України "Про місцеві Ради народних
депутатів та місцеве і регіональне самоврядування" ( 533-12 ), а
також повноважень, делегованих їм Представником Президента України
відповідно до статті 6 Закону України "Про Представника Президента
України" ( 2167-12 ). Представник Президента України у разі невиконання головою
виконавчого комітету сільської, селищної, міської Ради народних
депутатів делегованих йому повноважень має право вимагати звіту
про стан реалізації цих повноважень, а також звертатися до
відповідної Ради народних депутатів з поданням про звільнення з
посади голови виконавчого комітету. У випадках систематичного порушення виконавчими комітетами
сільської, селищної, міської Рад народних депутатів Конституції,
законів України, указів Президента України, інших актів
законодавчої влади Представник Президента України може порушувати
перед відповідною Радою народних депутатів питання про розпуск
виконавчого комітету.
20. Представник Президента України у відносинах з органами
місцевого і регіонального самоврядування має й інші права,
передбачені Законами України "Про Представника Президента
України" ( 2167-12 ), "Про місцеві Ради народних депутатів та
місцеве і регіональне самоврядування" ( 533-12 ), іншими
законодавчими актами.
V. Правове забезпечення і гарантії діяльності

місцевої державної адміністрації
21. Місцева державна адміністрація, відділи, управління, інші
її служби здійснюють повноваження самостійно і несуть
відповідальність за протиправні акти та дії згідно з
законодавством.
22. Примірний перелік відділів, управлінь, інших служб
місцевої державної адміністрації, а також типові Положення про них
розробляються Кабінетом Міністрів України і затверджуються
Президентом України.
23. Глава місцевої державної адміністрації в межах
повноважень та відповідно до законодавства одноосібно видає
розпорядження. Розпорядження глави місцевої державної адміністрації, які
стосуються прав та обов'язків громадян і мають загальний характер,
доводяться до відома населення.
24. Розпорядження глави місцевої державної адміністрації, які
суперечать законодавству, можуть бути скасовані Президентом
України, а також главою вищестоячої місцевої державної
адміністрації.
25. Розпорядження Представника Президента України в області,
місті Києві, що скасовує розпорядження глави місцевої державної
адміністрації району, району міста Києва, може бути оскаржене ними
до Президента України з одночасним інформуванням Представника
Президента України в області, місті Києві.
26. Перші заступники, заступники глави місцевої державної
адміністрації за його дорученням можуть ухвалювати рішення з
окремих питань, віднесених до їх відання.
27. Секретар місцевої державної адміністрації з питань,
віднесених до його відання та відповідно до законодавства, видає
накази, які є обов'язковими для працівників секретаріату місцевої
державної адміністрації.
28. Керівники відділів, управлінь та інших служб місцевої
державної адміністрації видають накази, які є обов'язковими для
виконання відповідними органами і посадовими особами.
29. Розпорядження глави місцевої державної адміністрації,
акти інших посадових осіб, що призначаються ним, у разі порушення
прав громадян, органів місцевого і регіонального самоврядування,
підприємств, установ і організацій можуть бути оскаржені главі
вищестоячої місцевої державної адміністрації або в судовому
порядку.
30. Відповідно до Закону України "Про Представника Президента
України" ( 2167-12 ) Представник Президента України є найвищою
посадовою особою державної виконавчої влади на відповідній
території. Цей статус передбачає додатковий захист Представника
Президента України, включаючи його особисту охорону, від
протиправних посягань. Протиправні дії щодо Представника Президента України,
керівника місцевої державної адміністрації з метою схилення його
до прийняття незаконних рішень, перешкодження виконанню ним
службових обов'язків тягнуть за собою відповідальність,
передбачену законодавством.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: