open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
К О М Е Н Т А Р
22.10.2004
Про подорожчання комунпослуг нас мусять

повідомити за місяць. І обґрунтувати причини

Нова норма: парламент ухвалив Закон України "Про
житлово-комунальні послуги" ( 1875-15 ).
Це означає, що відтепер законом ( 1875-15 ) закріплено
порядок надання житлово-комунальних послуг із забезпечення
споживачів холодною та гарячою водою, водовідведенням, газо- та
електропостачанням, опаленням, а також вивезенням побутових
відходів.
Ним ( 1875-15 ) встановлено, що комунальні послуги надаються
споживачеві безперебійно. Виняток становить час перерви на:
1) проведення ремонтних і профілактичних робіт за графіком, у
відповідний спосіб погодженим з місцевими органами влади;
2) міжопалювальний сезон для систем опалювання (рішення про
початок та закінчення цього періоду приймають місцеві органи влади
з урахуванням кліматичних умов); 3) ліквідацію наслідків,
пов'язаних з дією непереборної сили.
Виробник чи виконавець послуг зобов'язаний повідомити через
ЗМІ про таку перерву споживача не пізніше ніж за 10 днів (за
винятком перерви, що виникла внаслідок аварії чи непереборної
сили).
У разі перевищення нормативно встановлених термінів
виконавець чи виробник несе відповідальність згідно із законом
(виняток становлять форс-мажорні обставини).
Закон ( 1875-15 ) зобов'язує споживачів забезпечити доступ до
житла та іншого володіння представників виконавця чи виробника
комунальних послуг за наявності в них посвідчення. Але за
загальним правилом такий доступ може здійснюватися, по-перше,
тільки до мережі, арматури, засобів обліку та розподільчих систем,
по-друге, лише у двох випадках: 1) для ліквідації аварії -
цілодобово; 2) для встановлення і заміни обладнання, проведення
технічних та профілактичних оглядів, зняття контрольних показників
засобів обліку тощо - згідно з договором між виробником/виконавцем
та споживачем.
За певних обставин (якщо споживач відсутній або він
відмовляється допустити вказаних осіб у приміщення, але є
об'єктивні підстави вважати, що в цьому приміщенні сталася аварія
чи значні неполадки) доступ до приміщення відбувається без
отримання згоди споживача. Однак такий несанкціонований доступ
відбувається з дотриманням прав громадян та мінімізацією
негативних наслідків.
Закон ( 1875-15 ) наділяє споживача низкою важливих прав для
якісного отримання житлово-комунальних послуг, у тому числі правом
на:
* одержання у встановленому порядку від виконавця/виробника
необхідної інформації про перелік послуг, їх вартість, загальну
вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми
споживання, порядок надання послуг, їх споживчі властивості тощо;
* відшкодування збитків, завданих його здоров'ю, майну тощо
внаслідок неналежного надання або ненадання таких послуг;
* зменшення розміру плати за надані послуги у разі їх
ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості;
* несплату вартості послуг за період тимчасової відсутності
споживача або членів його сім'ї в разі відповідного
документального оформлення, а також за період фактичної
відсутності послуг, визначених договором;
* отримання від виконавця компенсації за перевищення
нормативних термінів проведення аварійно-відновлювальних робіт.
Споживачі наділені також правом оформляти претензії до
виконавців - складати акт-претензію, якщо виконавець порушує умови
договору з надання комунальних послуг.
Водночас закон ( 1875-15 ) покладає на споживача низку
обов'язків, серед яких - у разі невчасного здійснення платежів за
житлово-комунальні послуги сплачувати пеню у встановлених законом
чи договором розмірах.
Звертаємо увагу на деякі аспекти плати за житлово-комунальні
послуги. Плата за них, як це вже традиційно склалося в нашій
країні, нараховується щомісячно. Закон ( 1875-15 ) передбачає, що
у платіжному документі мають бут передбачені графи для зазначення
обліку споживання комунальних послуг, різниці цих показань або
затверджених норм, ціни/тарифу на кожний вид комунальних послуг і
сум, які належить сплатити. У разі зміни вартості послуг
виконавець/виробник не пізніше ніж за 30 днів має повідомити про
це споживача з обов'язковим визначенням причин зміни вартості та
наданням відповідних обґрунтувань з посиланням на погодження
відповідних органів.
Укладені до набрання чинності цим законом ( 1875-15 )
договори про надання житлово-комунальних послуг слід до
1 січня 2006 року скорегувати відповідно до нових норм.
Для довідки: закон ( 1875-15 ) ухвалено 24 червня 2004 р. Він
набрав чинності (за винятком деяких положень) з 30 липня 2004 р.,
а з повним його текстом можна ознайомитися в "Голосі України" за
30 липня ц. р.

Микола МЕЛЬНИК, доктор юридичних наук.
Анатолій БЕНЬ, оглядач "Голосу України".

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: