open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Чинна


ПРИЙНЯТО
Всеукраїнською конференцією
прокурорів
27 квітня 2017 року

ПОЛОЖЕННЯ
про порядок роботи Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів (із змінами, прийнятими всеукраїнською конференцією прокурорів 21 грудня 2018 року)

(із змінами, прийнятими всеукраїнською конференцією прокурорів 21 грудня 2018 року)

РОЗДІЛ I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Положення про порядок роботи Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів (далі - Положення) регулює процедурні питання здійснення нею повноважень, визначених Законом України «Про прокуратуру» (далі - Закон), іншими законами України, порядок підготовки, розгляду та прийняття Кваліфікаційно-дисциплінарною комісією прокурорів (далі - Комісія) рішень, а також інші питання діяльності Комісії.

(Пункт 1 викладено в новій редакції відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

2. Статус, склад та порядок формування Комісії визначаються Законом.

3. Комісія є повноважною за умови призначення до її складу не менше дев’яти членів.

Повноваження членів першого складу Комісії розпочинаються з моменту її державної реєстрації як юридичної особи у встановленому Законом порядку.

4. Члени Комісії працюють на постійній основі і на час виконання своїх обов’язків у порядку, визначеному законодавством, відряджаються до Комісії.

5. Членам Комісії видається посвідчення, зразок якого затверджується рішенням Комісії. Посвідчення підписує Голова Комісії.

6. У своїй діяльності Комісія керується Конституцією України, Законом, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.

7. Основними засадами діяльності Комісії є верховенство права і законність, незалежність прокурорів і невтручання в прокурорську діяльність, колегіальність, відкритість і гласність, презумпція невинуватості, неупередженість та об’єктивність, змагальність.

(Пункт 7 викладено в новій редакції відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

8. Засідання Комісії проводяться відкрито, крім випадків, установлених законодавством.

(Абзац перший пункту 8 із змінами відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

Закрите засідання проводиться у разі якщо розгляд конкретного питання порядку денного може призвести до розголошення таємниці, що охороняється законом, або особистого життя осіб, стосовно яких вирішується питання, та з інших причин, встановлених законодавством.

З клопотанням про закрите засідання може звернутися член Комісії, прокурор, щодо якого розглядається питання, або особа, за дисциплінарною скаргою якої відкрито дисциплінарне провадження, їх представники, а також Генеральний прокурор.

Рішення про закрите засідання приймається більшістю від загального складу Комісії. Одночасно Комісія вирішує питання про визначення складу осіб, допущених до участі в закритому засіданні.

9. Гласність роботи Комісії забезпечується відкритим обговоренням питань, що належать до її компетенції. Комісія розглядає питання у відкритих засіданнях за присутності учасників засідання, представників засобів масової інформації та громадських організацій, які мають вільний доступ до залу засідань у встановленому цим Положенням порядку.

Представники засобів масової інформації та громадських організацій допускаються до залу засідання Комісії за списком, складеним структурним підрозділом секретаріату Комісії, відповідальним за зв’язки із засобами масової інформації і громадськістю, після їх акредитації і за наявності службового посвідчення.

(Пункт 9 із змінами відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

(Пункт 10 виключено на підставі рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

11. Генеральний прокурор (його перший заступник та заступники), представник кадрового підрозділу, керівники регіональної та місцевої прокуратури мають право бути присутніми на засіданнях Комісії, вносити пропозиції та висловлювати думки з питань, що розглядаються.

12. Діловодство в Комісії здійснюється в порядку, передбаченому відповідною Інструкцією, розробленою з урахуванням положень Інструкції з діловодства в органах прокуратури України та затвердженою Комісією.

(Пункт 12 із змінами відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

13. Секретар Комісії організовує підготовку її засідань та несе відповідальність за організацію діловодства.

14. Документи, що містять персональні дані та/або охоронювану законом таємницю, зберігаються в умовах, що виключають доступ до них осіб, які не мають права з ними ознайомлюватися згідно з чинним законодавством.

(Пункт 14 із змінами відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

15. Комісія має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, код ЄДРПУО, а також штампи для засвідчення документів Комісії.

Комісія має самостійний баланс та рахунки в органах Державної казначейської служби України.

Право першого підпису фінансово-банківських документів має голова Комісії.

Право другого підпису фінансово-банківських документів не передбачено.

16. Фінансове та матеріально-технічне забезпечення діяльності Комісії та її секретаріату здійснюється Генеральною прокуратурою України як головним розпорядником коштів Державного бюджету України за окремою бюджетною програмою.

(Абзац перший пункту 16 із змінами відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

Визначення потреб Комісії у фінансовому та матеріально-технічному забезпеченні діяльності здійснюється з урахуванням пропозицій Комісії Генеральною прокуратурою України у встановленому законом порядку.

РОЗДІЛ II
ГОЛОВА, ЗАСТУПНИК ГОЛОВИ, СЕКРЕТАР КОМІСІЇ, ЧЛЕНИ КОМІСІЇ

Порядок обрання голови, заступника голови, секретаря Комісії

17. Голова Комісії обирається зі складу Комісії з числа прокурорів на її організаційному засіданні таємним голосуванням строком на три роки.

На організаційному засіданні з питання обрання голови Комісії головує старший за віком член Комісії з числа прокурорів, який веде засідання до обрання голови Комісії.

(Абзац другий пункту 17 із змінами відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

18. Кандидати на посаду голови Комісії вносяться членами Комісії або шляхом самовисування.

19. Для проведення таємного голосування на організаційному засіданні більшістю від загального складу Комісії обирається лічильна комісія у складі трьох членів, які не висуваються (не вносяться) на посаду голови Комісії.

Лічильна комісія зі свого складу обирає голову та секретаря, про що складається протокол лічильної комісії. Головуючий на організаційному засіданні Комісії не може обиратися до складу лічильної комісії. Протокол про обрання складу лічильної комісії затверджується членами Комісії, які беруть участь в організаційному засіданні.

Лічильна комісія забезпечує виготовлення бюлетенів для таємного голосування. Форма бюлетеня для голосування під час обрання голови Комісії затверджується шляхом відкритого голосування на організаційному засіданні Комісії.

На звороті бюлетенів члени лічильної комісії ставлять підписи. Бюлетені без підписів членів лічильної комісії є недійсними.

Лічильна комісія формує список кандидатів на посаду голови Комісії, за винятком тих кандидатів, що зняли свої кандидатури. Список кандидатів затверджується членами Комісії, що беруть участь в організаційному засіданні.

Для обрання голови Комісії лічильна комісія вносить у бюлетені для таємного голосування в алфавітному порядку прізвища, імена та по батькові кандидатів на посаду голови Комісії.

Кожен член Комісії, який бере участь в організаційному засіданні, одержує бюлетень для таємного голосування й підтверджує факт його одержання підписом у реєстрі видачі бюлетенів, складеному лічильною комісією. Кількість бюлетенів для таємного голосування не може перевищувати кількості членів Комісії, що беруть участь в організаційному засіданні.

При голосуванні кожен член Комісії проставляє в бюлетені позначку лише навпроти прізвища кандидата на посаду голови Комісії, за якого він голосує, та вкидає бюлетень до скриньки для голосування, яка попередньо опечатується головою лічильної комісії в присутності всіх членів Комісії, що беруть участь в організаційному засіданні.

Бюлетені, в яких не проставлено жодних позначок навпроти прізвищ кандидатів, або такі, в яких проставлено дві або більше позначок, є недійсними.

Після здійснення голосування всіма членами Комісії лічильна комісія в присутності всіх членів Комісії, що беруть участь в організаційному засіданні, відкриває скриньку для голосування, перевіряє дійсність бюлетенів та здійснює підрахунок голосів за бюлетенями, які є дійсними.

За результатами підрахунку голосів складається протокол, який підписується членами лічильної комісії, та оголошується головуючим на організаційному засіданні Комісії, на якому проводилося голосування.

20. Обраним головою Комісії вважається кандидат, за якого проголосувала більшість від загального складу Комісії.

21. Обрання голови Комісії затверджується рішенням Комісії, яке підписують усі члени Комісії, що брали участь в організаційному засіданні.

22. У разі коли голосування проводилося більше ніж по двох кандидатах і жоден із них не набрав необхідної кількості голосів для обрання на посаду голови Комісії, лічильна комісія оголошує двох кандидатів, що набрали найбільшу кількість голосів. По таких кандидатах проводиться повторне голосування.

23. Якщо за результатами голосування за одного або двох кандидатів чи повторного голосування жоден із кандидатів не набрав необхідної кількості голосів, проводяться нові вибори голови Комісії з додержанням правил, визначених цим розділом.

24. Після обрання голови Комісії на організаційному засіданні Комісії обираються заступник голови та секретар Комісії в порядку, визначеному цим Положенням для обрання Голови Комісії.

Рішення про обрання заступника голови Комісії та секретаря Комісії підписують усі члени Комісії, що брали участь в організаційному засіданні.

У разі припинення повноважень Голови Комісії, його заступника чи секретаря Комісії нові вибори проводяться в порядку, визначеному цим Положенням, у строк, що не перевищує десяти днів з дати припинення повноважень.

(Пункт 24 доповнено абзацом третім відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

Повноваження голови, заступника голови Комісії

25. Голова Комісії:

- організовує та здійснює загальне керівництво роботою Комісії;

- визначає дату, час і місце проведення засідання Комісії та перелік питань, що вносяться на засідання;

- повідомляє про дату, час і місце засідання членів Комісії, Генерального прокурора, осіб (особу), щодо якої розглядається питання, та інших осіб (за необхідності);

- забезпечує розміщення відповідних відомостей на веб-сайті;

- веде засідання Комісії, головує на ньому;

- підписує рішення та протокол засідання Комісії;

- визначає обов’язки заступника голови Комісії;

- видає накази та інші організаційно-розпорядчі документи з питань організації роботи Комісії;

- подає у встановленому порядку пропозиції щодо фінансування витрат на утримання Комісії та організаційного забезпечення її діяльності;

- координує роботу структурних підрозділів секретаріату Комісії щодо підготовки матеріалів для розгляду Комісією питань, віднесених до її компетенції;

- представляє Комісію у зносинах з органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, особами, установами та організаціями, з органами інших держав та міжнародними організаціями;

- виконує рішення комісії;

- здійснює інші повноваження, визначені Законом, цим Положенням та іншим законодавством.

(Пункт 25 із змінами та доповненнями відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

26. Заступник голови Комісії:

- здійснює повноваження, визначені головою Комісії;

- виконує обов’язки голови Комісії у разі його відсутності;

- виконує рішення Комісії та доручення голови Комісії, надані в межах компетенції;

- здійснює інші повноваження, визначені Законом, цим Положенням та іншим законодавством.

(Пункт 26 доповнено абзацами третім та четвертим відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

Повноваження секретаря Комісії

27. Секретар Комісії:

- організовує діловодство в Комісії відповідно до Інструкції та несе відповідальність за його стан;

- організовує підготовку засідань Комісії та забезпечує ведення протоколу;

- підписує рішення та протокол засідання Комісії;

- забезпечує надання копій рішень зацікавленим особам;

- здійснює інші повноваження, визначені головою Комісії;

- виконує рішення Комісії та доручення голови Комісії, надані в межах компетенції;

- здійснює інші повноваження, визначені Законом, цим Положенням та іншим законодавством.

(Пункт 27 із змінами та доповненнями відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

28. За відсутності секретаря Комісії його обов’язки на підставі рішення Комісії тимчасово покладаються на одного з членів Комісії, які беруть участь у засіданні.

(Пункт 28 викладено в новій редакції відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

Повноваження члена Комісії

29. Члени Комісії мають рівні права та виконують свої обов’язки, покладені на них Законом, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.

30. Член Комісії:

- бере участь у засіданнях Комісії. За наявності поважних причин, що перешкоджають участі в засіданні Комісії, до початку засідання невідкладно повідомляє Голову Комісії про неможливість з’явитися на засідання.

- вносить пропозиції про включення в порядок денний засідання додаткових питань, вирішення яких належить до компетенції Комісії;

- знайомиться з матеріалами, поданими на розгляд Комісії, бере участь у їх дослідженні та перевірці;

- наводить свої мотиви та міркування, а також подає додаткові документи з питань, що розглядаються;

- вносить пропозиції щодо проекту рішення Комісії з будь-яких питань та голосує з питань, винесених на розгляд.

- підписує рішення Комісії;

- письмово висловлює окрему думку щодо рішення Комісії;

- виконує рішення Комісії та доручення голови Комісії, надані в межах компетенції;

- здійснює інші повноваження, визначені Законом, цим Положенням та іншим законодавством.

(Пункт 30 із змінами та доповненнями відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

РОЗДІЛ III
ПОРЯДОК ПІДГОТОВКИ ЗАСІДАННЯ КОМІСІЇ.
РОЗГЛЯД МАТЕРІАЛІВ ТА ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ

Підготовка до проведення засідання Комісії

31. Засідання Комісії проводяться з урахуванням обсягу матеріалів, що надійшли до секретаріату Комісії та підлягають розгляду Комісією відповідно до Закону, але не рідше одного разу на місяць.

32. Голова Комісії визначає доповідачів із числа членів Комісії по кожному питанню порядку денного, крім розгляду висновку про наявність чи відсутність дисциплінарного проступку прокурора.

Доповідачем з питання щодо розгляду висновку про наявність чи відсутність дисциплінарного проступку прокурора є член Комісії, який проводив перевірку. У разі припинення повноважень указаного члена Комісії або його тривалої відсутності, яка може негативно вплинути на дотримання розумних строків дисциплінарного провадження, за рішенням Комісії може бути визначений інший член Комісії як доповідач з питання щодо розгляду відповідного висновку про наявність чи відсутність дисциплінарного проступку прокурора.

(Пункт 32 викладено в новій редакції відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

33. Секретар Комісії:

- забезпечує ознайомлення членів Комісії з порядком денним засідання, надання їм із додержанням строку, визначеного цим Положенням, відповідних матеріалів на засідання Комісії, а також організовує публікацію порядку денного засідання на офіційному веб-сайті Комісії;

(Абзац другий пункту 33 викладено в новій редакції відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

- забезпечує повідомлення осіб, щодо яких розглядатиметься питання, про необхідність їх прибуття на засідання;

- забезпечує фіксування засідання Комісії технічними засобами;

- виконує доручення Голови Комісії, пов’язані з підготовкою та організацією проведення засідання.

34. Особа, щодо якої має розглядатися питання, повідомляється письмово про дату, час і місце проведення засідання Комісії не пізніше як за 10 днів до дня проведення засідання Комісії в порядку, визначеному Законом.

35. Кожен з членів Комісії не пізніше ніж за 5 днів до засідання отримує інформацію про порядок денний та матеріали з питань, що розглядаються.

Учасники засідання

36. Учасниками засідання можуть бути:

- прокурор, щодо якого розглядається питання порядку денного;

- представник прокурора, щодо якого розглядається питання порядку денного;

(Абзаци другий та третій пункту 36 із змінами відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

- особа, за дисциплінарною скаргою якої відкрито дисциплінарне провадження;

- представник особи, за дисциплінарною скаргою якої відкрито дисциплінарне провадження;

- інша особа, запрошена Комісією для участі в засіданні у випадках, передбачених Законом та цим Положенням.

37. Повноваження представників підтверджуються відповідно до вимог чинного законодавства.

38. Прокурор та його представник мають право:

- надавати усні чи письмові пояснення, інші докази, які долучаються до матеріалів справи, або відмовитися від їх надання;

- ставити запитання учасникам провадження, висловлювати заперечення, заявляти клопотання;

- заявляти відвід члену Комісії.

Прокурори, щодо яких Комісією розглядається питання, їх представники, особи, які подали дисциплінарну скаргу, та їх представники за письмовою заявою, погодженою членом Комісії, який провів перевірку дисциплінарної скарги, а в разі його відсутності Головою Комісії мають право знайомитися з зібраними матеріалами, які стосуються їх або поданої ними скарги.

(Абзац п’ятий пункту 38 викладено в новій редакції відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

39. Учасники засідання, присутність яких рішенням Комісії визнана обов’язковою, зобов’язані:

- з’явитися на засідання Комісії за викликом;

- давати пояснення, надавати документи, матеріали та інші відомості, необхідні для розгляду Комісією відповідного питання;

- завчасно письмово повідомити Комісію про неможливість явки та про причину неявки на засідання Комісії засобами зв'язку (електронною поштою, факсом), а також надати документ, що свідчить про поважність причини неявки, в разі його наявності.

Керівники прокуратур усіх рівнів не повинні перешкоджати підлеглому прокурору в явці на засідання Комісії у разі отримання останнім відповідного виклику або повідомлення.

(Пункт 39 доповнено абзацом п’ятим відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

40. У разі неявки на засідання його учасника, належним чином повідомленого (запрошеного), або за відсутності у представника відповідних повноважень головуючий виносить на обговорення Комісії пропозицію щодо можливості розгляду питання без учасника засідання.

Розгляд питання може бути відкладено у разі поважних причин неявки учасника засідання, щодо якого має розглядатися питання. Причини неявки учасника засідання та їх поважність Комісія з’ясовує в кожному окремому випадку.

Висновок про наявність чи відсутність дисциплінарного проступку прокурора розглядається за його участю і може бути розглянутий без нього лише у випадках, визначених частиною 3 статті 47 Закону.

Розгляд питання про внесення подання для призначення на посаду прокурора місцевої прокуратури чи переведення до іншої прокуратури може бути відкладений у разі неявки на засідання кандидата на посаду прокурора або прокурора, щодо якого мало розглядатися питання.

41. Учасники засідання надають пояснення, відповідають на запитання лише після надання їм слова головуючим на засіданні.

Присутні в залі засідань учасники засідання, представники засобів масової інформації та громадськості зобов'язані:

- виконувати розпорядження головуючого щодо додержання порядку в ході засідання;

- не створювати перешкод у роботі Комісії та утримуватися під час засідання від пересування по залу, розмов, реплік;

- вимкнути мобільні телефони та будь-які інші пристрої чи технічні засоби, що можуть заважати проведенню засідання.

Особа, яка допустила порушення дисципліни на засіданні Комісії, попереджається головуючим про необхідність додержання порядку на засіданні. У разі вчинення особою повторного порушення обов’язків, визначених цим пунктом, така особа може бути позбавлена права участі в засіданні й видалена із залу засідань.

У випадку видалення із залу засідань прокурора, щодо якого слухається питання, Комісія забезпечує можливість спостерігати за розглядом питання щодо нього на засіданні Комісії поза межами залу засідань. Крім того, Комісія забезпечує можливість брати подальшу участь у засіданні представника видаленого прокурора у разі його наявності.

(Пункт 41 із змінами та доповненнями відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

Загальні умови розгляду Комісією питань, віднесених до її компетенції

42. Засідання Комісії проводяться державною мовою.

43. Про питання, що підлягають розгляду на засіданні Комісії, голова Комісії не пізніше ніж за п’ять днів до його початку інформує інших членів Комісії.

(Пункт 43 із змінами відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

44. Якщо розгляд питань неможливий у зв’язку з відсутністю необхідної кількості членів Комісії, головуючий оголошує про відкладення засідання на визначений час або переносить засідання на інший день.

Розгляд питання, включеного до порядку денного, відкладається у разі:

- неявки на засідання учасників, якщо їхня присутність на засіданні є обов’язковою;

- необхідності витребування нових матеріалів;

- залучення до участі в дисциплінарному провадженні інших осіб;

(Абзац п’ятий пункту 44 із змінами відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

- відсутності кворуму після задоволення відводу (самовідводу) члена (членів) Комісії;

- з інших підстав за мотивованим рішенням Комісії.

45. Головуючий розпочинає засідання та інформує його учасників про використання технічних засобів фіксування перебігу засідання Комісії, після чого оголошує порядок денний.

Надалі головуючий з’ясовує наявність у членів Комісії зауважень або доповнень до порядку денного. У разі надходження зауважень або доповнень, питання про внесення змін до порядку денного вирішується шляхом голосування більшістю членів Комісії.

(Пункт 45 викладено в новій редакції відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

46. Після перевірки секретарем Комісії явки та встановлення осіб, що з’явилися на засідання, головуючий з’ясовує, чи є в учасників засідання клопотання.

47. Питання про відвід (самовідвід) члена Комісії вирішується у разі наявності сумнівів у його неупередженості та об’єктивності.

За наявності конфлікту інтересів член Комісії зобов’язаний після надходження до нього дисциплінарної скарги заявити про самовідвід, який розглядається на засіданні Комісії.

(Пункт 47 доповнено абзацом другим відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

Рішення про відвід (самовідвід) кількох членів Комісії приймаються по кожному з них окремо.

Під час прийняття рішення стосовно відводу член Комісії, якому заявлено відвід, не має права брати участі в голосуванні та бути присутнім під час його проведення.

48. Головуючий на засіданні Комісії:

- відкриває, веде та закриває засідання, оголошує перерви в засіданні та у визначених цим Положенням випадках відкладає засідання;

- оголошує про осіб, запрошених Комісією на засідання та які з’явилися на засідання;

- оголошує доповідача по кожному питанню порядку денного та надає йому слово для доповіді або надання пояснень (під час розгляду висновку про наявність або відсутність дисциплінарного проступку прокурора);

(Абзац четвертий пункту 48 із змінами відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

- повідомляє про завершення розгляду Комісією питання, ставить його на голосування й оголошує результат голосування та роз’яснює учаснику (учасникам) засідання порядок оскарження рішення Комісії у випадках, визначених Законом;

- забезпечує додержання вимог цього Положення всіма присутніми на засіданні;

- здійснює інші дії в межах своїх повноважень, визначених Законом та цим Положенням.

49. Розгляд питання починається з доповіді (пояснень) члена комісії, який доповідає (пояснює) його суть, зміст письмових матеріалів, повідомляє інші дані, необхідні для прийняття рішення. Доповідачу можуть бути задані питання іншими членами Комісії.

(Пункт 49 із змінами відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

50. Після доповіді заслуховуються пояснення прокурора, осіб, які володіють інформацією з питання, що розглядається, а також осіб, що беруть участь у засіданні, а за необхідності й інших осіб.

Прокурор, стосовно якого відкрито дисциплінарне провадження, його представник, інші учасники засідання, за наявності поважних причин, які унеможливлюють їх особисту явку на засідання Комісії, та технічної можливості можуть брати участь у засіданні Комісії з розгляду висновку про наявність чи відсутність дисциплінарного проступку прокурора в режимі відеоконференції. Порядок проведення відеоконференції визначається Комісією.

Проведення закритого засідання Комісії у режимі відеоконференції не допускається.

Рішення про проведення засідання в режимі відеоконференції приймається головою Комісії за клопотанням члена Комісії, поданим не пізніше ніж за п’ять днів до початку засідання.

Після заслуховування пояснень особи, наданих у режимі відеоконференції, у разі надходження клопотань від членів Комісії або учасників провадження Комісією може бути прийнято рішення про обов’язкову безпосередню участь такої особи в засіданні Комісії.

(Пункт 50 доповнено абзацами другим, третім, четвертим та п’ятим відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

51. Якщо після дослідження наявних у провадженні матеріалів Комісія визнає за необхідне з'ясувати додаткові або нові обставини, що мають істотне значення для прийняття рішення, вирішення питання відкладається до закінчення проведення додаткової перевірки.

(Пункт 52 виключено на підставі рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

53. Генеральний прокурор (його заступник), представник кадрового підрозділу за необхідності висловлюють свої думки з питань, що розглядаються, до початку голосування Комісією.

54. До голосування з питань порядку денного Комісія переходить лише після того, як усі члени Комісії реалізували своє право на запитання до учасників засідання та висловлення думки.

55. Після голосування з питання порядку денного повернення до розгляду цього питання не допускається.

Порядок голосування

56. Обговорення питання та прийняття рішення Комісією може проводитись у місці голосування. Місцем голосування є окреме приміщення - нарадча кімната.

Обговорення питання та прийняття рішення Комісією за результатами дисциплінарного провадження здійснюється виключно у нарадчій кімнаті, під час чого бути присутніми будь-яким іншим особам, крім членів Комісії, забороняється. По завершенні обговорення Комісія повертається до залу засідань для з’ясування додаткових питань, які могли виникнути у членів Комісії в ході обговорення. Після з’ясування цих питань до нарадчої кімнати для прийняття рішення видаляються члени Комісії, крім того, який проводив перевірку та готував висновок про наявність чи відсутність дисциплінарного проступку прокурора.

(Пункт 56 викладено в новій редакції відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

57. Член Комісії, який проводив перевірку та готував висновок про наявність чи відсутність дисциплінарного проступку прокурора, не має права брати участі у голосуванні при прийнятті рішення за результатами розгляду зазначеного висновку та бути присутнім під час проведення такого голосування.

58. Голосування проводиться шляхом подачі голосів «за» або «проти».

Член Комісії, що брав участь у засіданні, не має права утриматися від голосування.

59. Заочне голосування, а також таємне (за винятком обрання голови, заступника голови та секретаря Комісії) не допускається.

60. При голосуванні кожен член Комісії має один голос. Головуючий на засіданні голосує останнім.

Прийняття та виконання рішення Комісії

61. Комісія має право прийняти рішення, якщо на її засіданні присутні не менше дев’яти членів.

Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість від загального складу Комісії, передбаченого Законом.

Рішення Комісії викладаються в письмовій формі.

62. Комісія не приймає рішень на підставі припущень, неперевіреної, недостовірної інформації.

63. У рішенні Комісії зазначаються дата і місце його прийняття, члени комісії, які брали участь у засіданні, питання, що розглядалися, мотиви прийнятого рішення.

Рішення підписується головуючим та членами Комісії, які брали участь у засіданні.

За наявності окремої думки вона викладається у письмовій формі і додається до справи, про що головуючий повідомляє на засіданні, але зміст окремої думки проголошенню на засіданні не підлягає.

64. Рішення Комісії оголошується безпосередньо після його прийняття.

Рішення Комісії підлягає оприлюдненню на її веб-сайті протягом трьох днів з дня його прийняття.

Рішення, прийняте за наслідками розгляду дисциплінарного провадження, оприлюднюється на веб-сайті протягом семи днів та у цей же строк надсилається прокурору, стосовно якого воно прийнято, поштою рекомендованим листом із повідомленням про вручення, а також керівникові органу прокуратури, в якому прокурор, стосовно якого воно прийнято, обіймає посаду.

Комісія має право оголосити лише резолютивну частину прийнятого рішення. У випадку оголошення резолютивної частини рішення його повний текст виготовляється з урахуванням встановленого законом строку.

65. За результатами конкурсу Комісія протягом трьох робочих днів з моменту прийняття рішення про затвердження його результатів надсилає керівникові відповідної прокуратури подання про призначення кандидата на посаду прокурора органу прокуратури, на зайняття вакантної або тимчасово вакантної посади в якому кандидат подавав заяву. В такий самий строк направляються подання про переведення прокурора на посаду до іншого органу прокуратури.

(Пункт 65 із змінами відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

Протокол засідання Комісії

66. Під час засідання Комісії та при оголошенні рішення ведеться протокол, а також здійснюється повне фіксування технічними засобами, за винятком тієї частини засідання, що проводиться в нарадчій кімнаті.

За наявності заперечень з боку будь-кого з учасників засідання проти здійснення повного фіксування засідання за допомогою технічних засобів відеозапису таке фіксування здійснюється лише за допомогою звукозапису.

(Пункт 66 викладено в новій редакції відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

67. Протокол засідання Комісії повинен містити:

- дату та місце проведення засідання Комісії;

- час початку і закінчення засідання;

- прізвище та ініціали головуючого на засіданні, усіх присутніх на засіданні членів Комісії, відповідального працівника секретаріату Комісії, який виконує функції секретаря засідання;

- інформацію про застосування технічних засобів фіксації засідання;

- порядок денний засідання;

- питання, що розглядалися на засіданні, із зазначенням порядку черговості їх розгляду, прізвища та ініціалів доповідачів;

- відомості про учасників засідання;

- відомості про роз’яснення учасникам засідання їх прав та обов’язків;

- зміст клопотань учасників засідання та результат їх вирішення Комісією;

- короткий зміст доповіді члена Комісії;

- короткий зміст пояснень учасників засідання;

- результати голосування;

- відомості про оголошення прийнятого Комісією рішення за результатами голосування окремо з кожного питання порядку денного;

- зміст резолютивної частини прийнятого рішення;

- істотні моменти розгляду кожного питання порядку денного в тій послідовності, у якій вони ставилися на засіданні.

Протокол складається та виготовляється відповідальним працівником секретаріату Комісії, який на засіданні Комісії виконував функції секретаря засідання. Протокол повинен бути оформлений та підписаний головуючим, особою, що вела протокол, секретарем Комісії не пізніше трьох робочих днів з дня закінчення засідання.

Після підписання протоколу члени Комісії можуть ознайомитися з ним у структурному підрозділі секретаріату Комісії, відповідальному за документування засідань Комісії, і подати письмові пропозиції щодо внесення змін до протоколу. Комісія своїм рішенням приймає або відхиляє внесення змін до протоколу.

68. За запитом державних органів, уповноважених розглядати питання щодо оскарження рішень Комісії, надається витяг із протоколу засідання. Витяг із протоколу засідання підписується головою Комісії або заступником голови чи секретарем Комісії.

(Пункт 69 виключено на підставі рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

РОЗДІЛ IV
ОСОБЛИВОСТІ РОЗГЛЯДУ ПИТАНЬ, ВІДНЕСЕНИХ ДО КОМПЕТЕНЦІЇ КОМІСІЇ

Глава 1

Облік даних про кількість посад прокурорів

70. Генеральний прокурор, заступник Генерального прокурора - керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, керівники регіональних та місцевих прокуратур письмово повідомляють Комісію про вакантні (тимчасово вакантні) посади прокурора у відповідній прокуратурі не пізніше десяти днів із дня вивільнення посади.

Дані про вакантні та тимчасово вакантні посади прокурорів оприлюднюються Комісією на її офіційному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дати отримання письмових повідомлень.

71. Облік та опрацювання даних про кількість посад прокурорів, у тому числі вакантних та тимчасово вакантних, здійснюється структурним підрозділом секретаріату Комісії, відповідальним за ведення такого обліку.

Облік ведеться на основі повідомлень Генерального прокурора, заступника Генерального прокурора - керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, керівників регіональних та місцевих прокуратур.

72. Комісія може запитувати інформацію для забезпечення ведення обліку даних про кількість посад прокурорів, у тому числі вакантних та тимчасово вакантних, шляхом направлення Генеральному прокурору, заступнику Генерального прокурора - керівнику Спеціалізованої антикорупційної прокуратури та керівникам прокуратур відповідних запитів.

Форма подання інформації та строки її подання встановлюються Комісією.

Глава 2

Добір кандидатів на посаду прокурора місцевої прокуратури

73. Рішення про оголошення проведення добору кандидатів на посаду прокурора місцевої прокуратури приймається Комісією з урахуванням прогнозованої кількості вакантних посад на підставі інформації, підготовленої секретаріатом Комісії.

Оголошення про проведення добору кандидатів на посаду оприлюднюється на офіційному веб-сайті у триденний строк з дня прийняття рішення про його оголошення.

(Пункт 74 виключено на підставі рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

75. Організаційне забезпечення приймання документів, їх опрацювання та підготовку для розгляду Комісією питань щодо додержання встановленого Законом порядку добору та призначення кандидатів на посаду прокурора здійснює секретаріат Комісії.

76. Питання допуску кандидатів на посаду прокурора до складання кваліфікаційного іспиту вирішуються Комісією шляхом прийняття відповідного рішення в порядку, визначеному цим Положенням.

77. До розгляду приймаються документи, що оформлені та заповнені відповідно до вимог, визначених Комісією, і надійшли з дотриманням строку та у порядку, що зазначені в оголошенні про проведення добору кандидатів на посаду прокурора.

Заяви про участь у доборі кандидатів на посаду прокурора, що надійшли після закінчення визначеного Комісією строку для їх приймання, не розглядаються Комісією й повертаються заявникам.

(Абзац другий пункту 77 із змінами відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

78. Комісія здійснює приймання та опрацювання заяв про участь у доборі кандидатів на посаду прокурора відповідно до Закону та в порядку, визначеному цим Положенням, а також Положенням про порядок розгляду питань та підготовки матеріалів щодо проведення добору кандидатів на вакантну (тимчасово вакантну) посаду прокурора місцевої прокуратури, затвердженим Комісією.

Форма та зміст заяви про участь у доборі кандидатів на посаду прокурора, анкета кандидата затверджуються Комісією та розміщуються на її офіційному веб-сайті.

79. Для участі в доборі кандидатів на посаду прокурора особа, яка виявляє бажання стати прокурором, подає до Комісії заяву про участь у доборі кандидатів на посаду прокурора та визначені статтею 30 Закону документи в порядку, визначеному Комісією.

Вимагати від кандидата на посаду прокурора надання документів, не передбачених статтею 30 Закону, забороняється.

80. До участі в доборі кандидатів на посаду прокурора допускаються особи, які подали всі необхідні документи і відповідають вимогам, установленим Законом до кандидата на посаду прокурора. Про відмову в допуску до кваліфікаційного іспиту Комісія приймає вмотивоване рішення.

81. Добір кандидатів на посаду прокурора з урахуванням положень статей 29-32 Закону Комісія розпочинає зі здійснення на основі поданих кандидатами документів перевірки відповідності осіб вимогам, установленим до кандидатів на посаду прокурора.

82. За результатами перевірки поданих документів Комісія допускає осіб до складання кваліфікаційного іспиту на виявлення рівня теоретичних знань у галузі права, європейських стандартів у галузі захисту прав людини, володіння державною мовою, аналітичних здібностей кандидатів та практичних навичок.

Комісія повідомляє кандидатів, допущених до кваліфікаційного іспиту, про дату, час і місце його проведення не пізніше ніж за сім днів до визначеної дати шляхом оприлюднення відповідної інформації на офіційному веб-сайті Комісії. У разі зазначення кандидатом у письмовій заяві про участь у доборі на посаду прокурора адреси електронної пошти таке повідомлення на його прохання здійснюється на цю адресу.

(Абзаци перший та другий пункту 82 із змінами та доповненнями відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

Кваліфікаційний іспит проводиться комісією у спеціально відведеному для цього приміщенні. Його перебіг фіксується за допомогою технічних засобів відео- та звукозапису.

Комісія проводить кваліфікаційний іспит та оцінює його результати в порядку та за методикою, визначеними відповідним положенням, затвердженим Комісією.

83. Комісія визначає рейтинг кандидатів на посаду прокурора відповідно до кількості балів, набраних кандидатами за результатами складання кваліфікаційного іспиту.

Інформація про результати кваліфікаційного іспиту та місце кандидата на посаду прокурора в рейтингу є загальнодоступною і розміщується на офіційному веб-сайті Комісії в триденний строк після прийняття рішення.

84. Комісія у встановленому законодавством порядку організовує спеціальну перевірку кандидатів на посаду прокурора, які успішно склали кваліфікаційний іспит.

85. Комісія зараховує до резерву на заміщення вакантних посад прокурорів кандидатів, які успішно склали кваліфікаційний іспит та яким за результатами спеціальної перевірки не було відмовлено в зарахуванні до резерву.

86. У разі одержання інформації, що може свідчити про недоброчесність кандидата на посаду прокурора, Комісія розглядає її на своєму засіданні за участю такого кандидата.

Кандидат на посаду прокурора має право ознайомитися з такою інформацією, надати відповідні пояснення, документи, спростувати та заперечити її. За результатами розгляду Комісія може прийняти рішення про недопущення кандидата до проходження спеціальної підготовки.

87. Кандидати на посаду прокурора, зараховані до резерву на заміщення вакантних посад прокурорів, направляються Комісією для проходження спеціальної підготовки в Національній академії прокуратури України з метою отримання знань та навичок практичної діяльності на посаді прокурора, складання процесуальних документів, вивчення правил прокурорської етики.

88. Комісія за необхідності витребовує матеріали та інформацію, що стосуються проходження кандидатами спеціальної підготовки.

Відрахування кандидата на посаду прокурора з числа слухачів спецпідготовки та припинення його подальшої участі в доборі здійснюється за рішенням Комісії, прийнятим на підставі вмотивованого клопотання ректора Національної академії прокуратури України, яке вноситься у разі подання кандидатом заяви про припинення спецпідготовки за власним бажанням, систематичного порушення кандидатом встановленого порядку проходження спеціальної підготовки або іншого грубого порушення законодавства, яке унеможливлює перебування особи в статусі кандидата на посаду прокурора. Таке рішення Комісії може бути оскаржено до суду.

У разі припинення участі в доборі кандидатом на посаду прокурора Комісія одночасно з прийняттям відповідного рішення вносить зміни до рейтингу кандидатів на посаду прокурора, які зараховані до резерву.

Комісією у встановленому законом порядку вживаються заходи для стягнення з особи, яка з неповажних причин неуспішно пройшла, припинила спецпідготовку або не подала жодної заяви для участі у конкурсі на заміщення вакантних посад прокурора до завершення строку дії результатів кваліфікаційного іспиту, суми бюджетних коштів, які були витрачені у зв’язку з проходженням нею спеціальної підготовки (в тому числі стипендії).

(Пункт 88 доповнено абзацами другим, третім та четвертим відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

89. Навчальний план, порядок проходження кандидатами на посаду прокурора спеціальної підготовки та методика її оцінювання затверджується Комісією.

90. Рішення про неуспішне проходження спеціальної підготовки в Національній академії прокуратури України може бути оскаржене кандидатом до Комісії протягом 15 днів з дня отримання ним його копії. За результатами розгляду Комісія відмовляє в задоволенні скарги або задовольняє скаргу та приймає рішення про успішне проходження кандидатом на посаду прокурора спеціальної підготовки.

91. Кандидат на посаду прокурора, який не пройшов спеціальну підготовку успішно, після закінчення строку на оскарження рішення Національної академії прокуратури України (у разі якщо скарга не була подана) або за результатами розгляду скарги, у задоволенні якої було відмовлено, виключається Комісією з резерву на заміщення вакантних посад прокурорів з одночасним внесенням змін до рейтингу кандидатів на посаду прокурора.

(Пункт 91 із змінами відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

92. Проведення Комісією конкурсу на заміщення вакантної посади прокурора місцевої прокуратури полягає в здійсненні добору кандидата із тих, які перебувають у резерві на заміщення вакантних посад прокурорів, успішно пройшли спеціальну підготовку, подали письмові заяви про участь у конкурсі та дотрималися умов конкурсу.

Оголошення про конкурс містить передбачену Законом інформацію та оприлюднюється у встановленому Законом порядку. Дата, час і місце, а також умови проведення конкурсу визначаються Комісією.

Комісія проводить конкурс на зайняття вакантних посад прокурора на підставі рейтингу кандидатів, складеного за результатами кваліфікаційного іспиту.

У разі набрання кандидатами однакової кількості балів перевага надається тому кандидату, який працював на тимчасово вакантній посаді або має більший стаж роботи у галузі права. Стаж роботи в галузі права Комісія визначає станом на день проведення конкурсу.

93. Конкурс на зайняття тимчасово вакантної посади прокурора проводиться з урахуванням особливостей, передбачених статтею 37 Закону.

94. Кандидат на посаду прокурора, стосовно якого вирішується питання, у разі визнання обов’язковою його участі в засіданні Комісії особисто повідомляється про дату, час і місце проведення відповідного засідання Комісії в порядку, визначеному цим Положенням.

Глава 3

Переведення прокурора на посаду до іншого органу прокуратури

95. Комісія вирішує питання про переведення прокурора, за його згодою, до органу прокуратури вищого рівня на вакантну або тимчасово вакантну посаду, за результатами конкурсу, порядок проведення якого визначається Комісією.

Після оголошення Комісією конкурсу на зайняття вакантних (тимчасово вакантних) посад, їх заміщення здійснюється тільки за результатами такого конкурсу, крім випадків, визначених законодавством (поновлення на роботі за рішенням суду, повернення з відрядження, пов’язаного з участю в роботі інших органів на постійній основі, тощо). Про такі випадки керівник відповідного органу прокуратури не пізніше наступного робочого дня повідомляє Комісію. У такому разі рішенням Комісії подальше проведення конкурсу на відповідну посаду припиняється.

(Пункт 95 доповнено абзацом другим відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

96. Конкурс на переведення прокурора до прокуратури вищого рівня включає в себе оцінку професійного рівня, досвіду, морально-ділових якостей прокурора та перевірку його готовності до здійснення повноважень в цьому органі.

Глава 4

Розгляд скарги на відмову у призначенні прокурора на адміністративну посаду

97. Прокурор, рекомендований Радою прокурорів України для призначення на адміністративну посаду, якому Генеральний прокурор відмовив у призначенні, може протягом десяти днів з моменту отримання копії вмотивованого рішення оскаржити його до Комісії.

98. Під час розгляду відповідної скарги Комісія з’ясовує обґрунтованість прийняття рішення.

99. За наслідками розгляду скарги Комісія впродовж 30 днів приймає одне з таких рішень:

- про відмову в задоволенні скарги;

- рекомендувати Генеральному прокурору переглянути рішення про відмову у призначенні на адміністративну посаду.

Глава 5

Дисциплінарна відповідальність прокурорів

Порядок дисциплінарного провадження щодо прокурорів

100. Прокурора може бути притягнуто до дисциплінарної відповідальності в порядку дисциплінарного провадження з підстав, визначених частиною першою статті 43 Закону.

101. Комісія здійснює дисциплінарне провадження щодо прокурорів місцевих, регіональних прокуратур та Генеральної прокуратури України.

102. Порядок здійснення дисциплінарного провадження щодо прокурора визначається розділом VІ Закону та цим Положенням.

103. Дисциплінарне провадження передбачає:

- відкриття дисциплінарного провадження;

- проведення перевірки дисциплінарної скарги;

- розгляд висновку про наявність чи відсутність дисциплінарного проступку прокурора та прийняття рішення.

(Пункт 103 викладено в новій редакції відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

104. Перевірка даних про наявність підстав для притягнення прокурора до дисциплінарної відповідальності здійснюється членом Комісії у порядку, встановленому Законом.

105. Дисциплінарні скарги реєструються секретаріатом Комісії.

Рішення, дії чи бездіяльність прокурора в межах кримінального процесу можуть бути оскаржені виключно в порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України. Якщо за результатами розгляду скарги на рішення, дії чи бездіяльність прокурора в межах кримінального процесу встановлено факти порушення прокурором прав осіб або вимог закону, таке рішення може бути підставою для дисциплінарного провадження.

(Абзаци третій, четвертий, п’ятий та шостий пункту 105 виключено на підставі рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018).

Проект відповіді на вказані дисциплінарні скарги готує секретаріат Комісії.

106. Член Комісії для вирішення питання щодо відкриття дисциплінарного провадження визначається секретаріатом Комісії в день надходження дисциплінарної скарги та її реєстрації за допомогою автоматизованої системи (далі - автоматизована система).

Для вирішення питання щодо відкриття дисциплінарного провадження у Кваліфікаційно-дисциплінарній комісії прокурорів діє автоматизована система розподілу дисциплінарних скарг. Положення про автоматизовану систему розподілу дисциплінарних скарг затверджується Кваліфікаційно-дисциплінарною комісією прокурорів за погодженням з Радою прокурорів України.

107. Рішення про відкриття дисциплінарного провадження або про відмову у його відкритті приймаються членом Комісії в строк, який не перевищує 15 днів з дати реєстрації скарги в секретаріаті Комісії, та протягом трьох днів надсилається прокурору, стосовно якого воно прийнято, та особі, яка подала дисциплінарну скаргу. До рішення про відкриття провадження, яке направляється прокурору, додається копія дисциплінарної скарги.

Також копія рішення про відкриття дисциплінарного провадження у цей же строк надсилається керівнику органу прокуратури, уповноваженому приймати рішення про звільнення прокурора з посади, з роз’ясненням, що вказаний прокурор не може бути звільнений за власним бажанням до завершення дисциплінарного провадження.

(Пункт 107 викладено в новій редакції відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

108. Після відкриття дисциплінарного провадження член Комісії проводить перевірку в межах обставин, повідомлених у дисциплінарній скарзі.

Повноваження члена Комісії під час здійснення перевірки визначаються статтями 46, 77 Закону та цим Положенням.

109. За результатами перевірки член Комісії складає висновок, який повинен містити інформацію про наявність чи відсутність дисциплінарного проступку прокурора та виклад обставин, якими це підтверджується.

110. Якщо за результатами перевірки член Комісії встановив наявність дисциплінарного проступку, у висновку додатково зазначається його характер та наслідки, відомості про особу прокурора, ступінь його вини, інші обставини, що мають значення для прийняття рішення про накладення дисциплінарного стягнення, а також обґрунтована пропозиція члена Комісії щодо конкретного виду дисциплінарного стягнення.

При встановленні у ході перевірки обставин, що не знайшли відображення у дисциплінарній скарзі, але таких, що можуть бути підставою для притягнення прокурора до дисциплінарної відповідальності, інформація про це включається у висновок члена Комісії.

111. Відкликання або відмова заявника від дисциплінарної скарги не може бути підставою для закриття дисциплінарного провадження.

(Пункт 111 викладено в новій редакції відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

112. Під час дисциплінарного провадження членом Комісії забезпечується нерозголошення відомостей про особисте життя громадян без їх згоди та конфіденційної інформації про особу прокурора, яка міститься у дисциплінарній справі.

113. Дисциплінарні провадження щодо прокурора (прокурорів) за необхідності можуть об’єднуватися (роз’єднуватися) за рішенням Комісії з одночасним визначенням члена Комісії, який проводитиме подальшу перевірку.

(Пункт 113 із змінами відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

114. До завершення дисциплінарного провадження прокурор не може бути звільнений з посади прокурора у зв’язку з поданням заяви про звільнення за власним бажанням.

115. Розгляд висновку про наявність чи відсутність дисциплінарного проступку прокурора відбувається на засіданні Комісії, на яке запрошуються особа, яка подала дисциплінарну скаргу, прокурор, стосовно якого відкрито дисциплінарне провадження, їхні представники, а в разі необхідності й інші особи.

116. Повідомлення про час та місце проведення засідання Комісії має бути надіслано не пізніше як за десять днів до дня проведення засідання.

До повідомлення, яке надсилається прокурору, додаються копія дисциплінарної скарги та висновок про наявність чи відсутність дисциплінарного проступку прокурора.

117. Висновок про наявність чи відсутність дисциплінарного проступку прокурора розглядається за його участі і може бути розглянутий без нього лише у випадках, коли належним чином повідомлений прокурор:

1) повідомив про згоду на розгляд висновку за його відсутності;

2) не з’явився на засідання, не повідомивши про причини неявки;

3) не з’явився на засідання повторно.

Рішення про можливість розгляду висновку за відсутності відповідного прокурора приймає Комісія.

Прокурор, який не братиме участі в засіданні Комісії, має право надіслати письмові пояснення щодо висновку про наявність чи відсутність дисциплінарного проступку. Такі пояснення подаються до секретаріату Комісії та після їх реєстрації долучаються до матеріалів справи.

Письмові пояснення прокурора оголошуються на засіданні Комісії представником прокурора, а за його відсутності - членом Комісії, який проводив перевірку щодо такого прокурора.

118. Розгляд висновку про наявність чи відсутність дисциплінарного проступку прокурора відбувається на засадах змагальності.

(Абзац другий пункту 118 виключено на підставі рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

На засіданні Комісії заслуховуються пояснення члена Комісії, який проводив перевірку, особи, яка подала дисциплінарну скаргу, та/або її представника, прокурора, стосовно якого здійснюється дисциплінарне провадження, та/або його представника. В разі необхідності заслуховуються пояснення інших осіб та досліджуються інші матеріали дисциплінарного провадження.

Клопотання учасників засідання вирішуються Комісією одразу після їх надходження із занесенням результатів до протоколу засідання, за винятком клопотань про відводи членів Комісії та про проведення закритого засідання, за результатами розгляду яких Комісія приймає вмотивовані рішення. У разі заявлення учасником засідання повторних клопотань, за якими Комісія вже приймала рішення, Комісією може бути прийнято рішення про залишення їх без розгляду, про що зазначається в протоколі.

(Пункт 118 доповнено абзацами третім та четвертим відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

119. У разі необхідності проведення додаткової перевірки, витребування додаткових матеріалів щодо прокурора, стосовно якого розглядається висновок, на підставі рішення Комісії розгляд питання відкладається.

(Пункт 119 викладено в новій редакції відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

120. Рішення викладається в письмовій формі, підписується головуючим і членами Комісії, які брали участь у розгляді висновку про наявність чи відсутність дисциплінарного проступку, і оголошується на засіданні цього органу.

Рішення у дисциплінарному провадженні має містити:

1) прізвище, ім’я, по батькові та посаду прокурора, який притягується до дисциплінарної відповідальності;

2) обставини, встановлені під час здійснення провадження;

3) мотиви, з яких Комісія ухвалила рішення;

4) суть рішення за наслідками розгляду із зазначенням виду дисциплінарного стягнення в разі його накладення;

5) порядок і строк оскарження рішення.

121. Рішення про закриття дисциплінарного провадження повинно містити обґрунтування висновку про відсутність підстав для накладення на прокурора дисциплінарного стягнення.

122. За наявності окремої думки член Комісії викладає її у письмовій формі та додає до справи, про що головуючий повідомляє на засіданні. Зміст окремої думки на засіданні не оголошується. За клопотанням прокурора, стосовно якого здійснюється дисциплінарне провадження, йому надається копія окремої думки члена Комісії.

Член Комісії складає повний текст окремої думки у письмовій формі в семиденний строк з дати оприлюднення рішення Комісії на її офіційному веб-сайті.

(Пункт 122 доповнено абзацом другим відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

123. Копія рішення Комісії вручається прокуророві, стосовно якого воно прийнято, а в разі його відсутності під час оголошення рішення - надсилається у семиденний строк поштою рекомендованим листом із повідомленням про вручення. У цей же строк копія рішення надсилається керівникові органу прокуратури, в якому прокурор, стосовно якого воно прийнято, обіймає посаду, а також керівникові органу прокуратури, уповноваженому застосовувати до прокурора дисциплінарні стягнення.

(Пункт 123 із змінами відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

124. Рішення Комісії, прийняте за результатами розгляду дисциплінарного провадження, оприлюднюється на її веб-сайті у семиденний строк.

125. Рішення про накладення на прокурора дисциплінарного стягнення або рішення про неможливість подальшого перебування особи на посаді прокурора може бути прийнято не пізніше ніж через рік із дня вчинення проступку без урахування часу тимчасової непрацездатності або перебування прокурора у відпустці.

126. Прокурор протягом одного року з дня накладення на нього дисциплінарного стягнення вважається таким, який притягувався до дисциплінарної відповідальності.

До закінчення річного строку прокурор, який не допустив порушення законодавства, сумлінно й професійно здійснював свої службові обов’язки, може бути визнаний таким, який не притягувався до дисциплінарної відповідальності, за рішенням Комісії на підставі клопотання керівника відповідного органу прокуратури, однак не раніш як:

1) через шість місяців із дня накладення дисциплінарного стягнення, передбаченого пунктом 1 частини першої статті 49 Закону;

2) після закінчення половини строку, визначеного Комісією, у разі накладення дисциплінарного стягнення, передбаченого пунктом 2 частини першої статті 49 Закону.

127. Інформація про прийняття Комісією рішення про дострокове зняття дисциплінарного стягнення, накладеного на прокурора, направляється керівникові відповідного органу прокуратури та оприлюднюється шляхом розміщення на офіційному веб-порталі Комісії відповідного повідомлення.

Відсторонення прокурора від посади у дисциплінарному провадженні

128. Член Комісії, який проводить перевірку, має право звернутися до Комісії із мотивованим клопотанням про необхідність відсторонення прокурора від посади до завершення дисциплінарного провадження.

129. Підставою для відсторонення прокурора від посади у дисциплінарному провадженні є вплив прокурора, щодо якого проводиться перевірка, на учасників перевірки, намагання безпідставно обмежити доступ до службових документів члена Комісії у випадку, якщо це може позначитися на об’єктивності її проведення, а також якщо порушення має грубий та очевидний характер або призвело (чи може призвести) до негативного суспільного резонансу та завдання шкоди авторитету органів прокуратури.

130. Клопотання про відсторонення прокурора від посади розглядається на найближчому засіданні Комісії з дотриманням передбачених статтею 47 Закону гарантій прокурора щодо повідомлення, участі у засіданні, залучення представника, надання пояснень, висловлення заперечень, клопотань та відводів.

131. У разі прийняття Комісією рішення про наявність підстав для відсторонення прокурора від посади копія цього рішення надсилається керівникові органу прокуратури, в якому працює прокурор, стосовно якого прийнято таке рішення, а також керівникові органу прокуратури, до повноважень якого відноситься призначення прокурора на відповідну посаду.

(Абзац перший пункту 131 із змінами відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

(Абзац другий пункту 131 виключено на підставі рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

Генеральний прокурор, керівник органу прокуратури, у якому працює прокурор, або керівник органу прокуратури, до повноважень якого відноситься призначення прокурора на відповідну посаду, зобов’язаний невідкладно в межах компетенції розглянути рішення про наявність підстав для відсторонення прокурора від посади, за результатами якого може видати наказ про відсторонення прокурора від посади до завершення дисциплінарного провадження. Копія наказу невідкладно вручається прокурору, якого відсторонено від посади.

(Абзац третій пункту 131 викладено в новій редакції відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

У разі відсторонення прокурора від посади під час дисциплінарного провадження стосовно нього його повноваження зупиняються - до звільнення з посади прокурора; скасування рішення про відсторонення від посади; закриття цього дисциплінарного провадження або накладення дисциплінарного стягнення.

Проведення атестації прокурора

132. Під час здійснення дисциплінарного провадження щодо прокурора, відкритого за дисциплінарною скаргою, поданою з підстави, визначеної пунктом 1 частини першої статті 43 Закону (невиконання чи неналежне виконання службових обов’язків), у разі необхідності може бути проведена його атестація. Вмотивоване рішення про необхідність її проведення приймається Комісією за поданням члена Комісії, що проводив перевірку, та у триденний строк направляється до атестаційної комісії.

133. Атестаційна комісія проводить атестацію протягом 15-ти днів з моменту отримання відповідного рішення Комісії та в цей же строк спрямовує результати атестації (рішення) до Комісії.

Члени Комісії мають право бути присутніми при її проведенні.

134. Рішення атестаційної комісії для Комісії має рекомендаційний характер.

Ініціювання питання про порушення вимог щодо несумісності

135. У разі встановлення Комісією за результатами дисциплінарного провадження обставин, які свідчать про порушення прокурором вимог щодо несумісності, передбачених статтею 18 Закону, вона у триденний строк ініціює перед Вищою радою правосуддя розгляд відповідного питання.

136. До адресованого Вищій раді правосуддя подання про порушення вимог щодо несумісності додається копія відповідного рішення Комісії, матеріали (відомості) та документи, що свідчать про порушення прокурором вимог щодо несумісності.

(Пункт 136 викладено в новій редакції відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

Ініціювання питання про внесення рекомендації щодо звільнення прокурора з адміністративної посади

137. Після відкриття дисциплінарного провадження член Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів проводить перевірку в межах обставин, повідомлених у дисциплінарній скарзі.

У разі виявлення під час перевірки інших обставин, що можуть бути підставою для притягнення прокурора до дисциплінарної відповідальності, інформація про це включається у висновок члена Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів за результатами перевірки.

138. При встановленні Комісією за результатами дисциплінарного провадження щодо прокурора, який обіймає адміністративну посаду, невиконання або неналежного виконання ним посадових обов’язків, установлених для відповідної адміністративної посади, вона приймає мотивоване рішення щодо ініціювання перед Радою прокурорів України, у випадку коли призначення на таку посаду відповідно до Закону здійснюється за рекомендацією Ради прокурорів України, розгляду питання про внесення рекомендації щодо звільнення прокурора з адміністративної посади.

139. У разі прийняття такого рішення матеріали (відомості) та документи, у яких міститься відповідна інформація, передаються до Ради прокурорів України.

(Розділ «Звільнення Генерального прокурора з адміністративної посади або припинення його повноважень на адміністративній посаді» (пункти 140-143) виключено на підставі рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

Глава 6

Розгляд питань при звільненні або припиненні повноважень Генерального прокурора, а також щодо звільнення прокурорів з посад
(Назву Глави 6 викладено в новій редакції відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

Надання висновку про виконання Генеральним прокурором своїх професійних обов’язків

(Назва розділу із змінами відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

144. Рішенням Комісії визначити порядок підготовки висновку про виконання Генеральним прокурором своїх професійних обов’язків.

При підготовці висновку Комісія пропонує Генеральному прокурору надати пояснення та документи, які він вважає необхідними.

(Пункт 144 викладено в новій редакції відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

(Пункт 145 виключено на підставі рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

Звільнення прокурора з посади

146. Комісія у встановлених частиною другою статті 52, частиною другою статті 54, статтею 55, частиною другою статті 56, статтями 57, 59, 60 Закону випадках вносить подання особам, визначеним у частині першій статті 63, частині другій статті 51, які приймають рішення про звільнення прокурорів з посади.

147. У поданні Комісії про звільнення прокурора з посади зазначаються:

1) дата внесення подання;

2) прізвище, ім’я, по батькові прокурора;

3) рік народження прокурора;

4) відомості про перебування на посаді прокурора;

5) фактичні обставини, що підтверджують наявність підстави для звільнення прокурора.

РОЗДІЛ V
ОСКАРЖЕННЯ РІШЕНЬ КОМІСІЇ

148. Прокурор може оскаржити рішення, прийняте за результатами дисциплінарного провадження, до адміністративного суду або до Вищої ради правосуддя протягом одного місяця з дня вручення йому чи отримання ним поштою копії рішення.

(Пункт 148 із змінами відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

149. Оскарження рішення до суду, розгляд адміністративного позову щодо оскарження рішення Комісії здійснюється в порядку, визначеному процесуальним законом.

(Пункти 150 та 151 виключено на підставі рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

152. У разі визнання судом рішення Комісії протиправним та його скасування із зобов’язанням вчинити певні дії щодо повторного розгляду Комісія в порядку, встановленому Законом, невідкладно здійснює такий розгляд.

(Пункт 152 викладено в новій редакції відповідно до рішення всеукраїнської конференції прокурорів від 21.12.2018)

РОЗДІЛ VI
ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ З ІНШИХ ПИТАНЬ

Секретаріат Комісії

153. Організаційне забезпечення діяльності Комісії для належної реалізації визначених Законом повноважень здійснюється її секретаріатом.

Секретаріат Комісії утворюється в Генеральній прокуратурі України на правах структурного підрозділу.

154. Положення про секретаріат Комісії затверджується Генеральним прокурором за поданням голови Комісії.

155. Генеральний прокурор визначає структуру та штатну чисельність секретаріату Комісії, призначає на посади та звільняє з посад працівників секретаріату.

Порядок прийняття Положення, внесення змін і доповнень

156. Положення про порядок роботи Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів приймається всеукраїнською конференцією прокурорів.

157. Положення набирає чинності з моменту його прийняття всеукраїнською конференцією прокурорів.

158. Зміни чи доповнення до цього Положення приймаються всеукраїнською конференцією прокурорів.

{Текст зі змінами станом на 21.12.2018 взято з сайту Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів www.kdkp.gov.ua}

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: