ЗАТВЕРДЖУЮ | ЗАТВЕРДЖУЮ |
ПРОГРАМА
спільної діяльності Міністерства освіти і науки України та Національної академії педагогічних наук України на 2014-2016 роки
№ з/п | Зміст діяльності | Виконавці | Термін виконання | Результати діяльності | ||
від МОН України | від НАПН України | |||||
Загальні проблеми розвитку освітнього простору | ||||||
1. | Удосконалення законодавства України у сфері освіти | Департаменти | Установи НАПН України | 2014-2016 | Внесення пропозицій щодо змін до законів України "Про освіту", "Про наукову і науково-технічну діяльність", "Про дошкільну освіту", "Про загальну середню освіту", "Про позашкільну освіту", "Про професійну освіту", "Про вищу освіту" | |
2. | Розроблення Концепції і проекту Національної стандартної класифікації освіти (як Національного класифікатора України) | Департаменти | Установи НАПН України | 2014-2016 | Концепція і проект Національної стандартної класифікації освіти (як Національного класифікатора України) | |
3. | Участь у запровадженні Національної рамки кваліфікацій | Департаменти | Установи НАПН України | 2014-2016 | Напрацювання у робочих групах нормативно-правових та методичних документів щодо механізмів запровадження Національної рамки кваліфікацій | |
Дошкільна та загальна середня освіта | ||||||
4. | Розроблення програмного та навчально-методичного забезпечення дошкільних навчальних закладів відповідно до нової редакції Базового компоненту дошкільної освіти | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Інститут проблем виховання
| 2014-2016 | Навчальні програми, методичні посібники, методичні рекомендації для вихователів дошкільних навчальних закладів | |
5. | Науково-методичне забезпечення розвитку дитини, подальшого становлення її особистості у дошкільній освіті | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Інститут проблем виховання
| 2014-2016 | Методичні рекомендації з організації навчально-виховного процесу у дошкільних навчальних закладах | |
6. | Розроблення програмного та навчально-методичного забезпечення реалізації нового змісту освіти у початковій і основній школі відповідно до вимог державних стандартів | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Інститут педагогіки
| 2014-2016 | Навчальні програми, підручники, навчальні посібники, навчально-методичні посібники, методичні рекомендації, засоби навчання | |
7. | Розроблення науково-методичного забезпечення навчального процесу в старшій школі відповідно до нової редакції освітніх стандартів та концепції профільного навчання | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Інститут педагогіки | 2014-2016 | Концепції навчання предметів у старшій школі, навчальні програми, підручники, навчальні посібники, методичні посібники, методичні рекомендації, засоби навчання | |
8. | Науково-методичне супроводження моніторингу якості загальної середньої освіти | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут педагогіки | 2014-2016 | Тести, методичні рекомендації, аналітичні матеріали | |
9. | Проведення психолого-педагогічної експертизи рукописів підручників | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут педагогіки | 2014-2016 | Експертні висновки на рукописи підручників | |
10. | Розроблення наукового і навчального-методичного забезпечення моніторингу інноваційного розвитку загальноосвітніх навчальних закладів | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут педагогіки
| 2014-2016 | Концепція, методичні посібники, методичні рекомендації | |
11. | Розроблення електронних освітніх ресурсів для загальноосвітніх навчальних закладів та науково-методичний супровід їх використання | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут інформаційних технологій і засобів навчання
| 2014-2016 | Електронні освітні ресурси навчального призначення, науково-методичні рекомендації щодо їх використання | |
12. | Науково-методичний супровід формування та впровадження комп’ютерно орієнтованих освітніх середовищ для системи загальної середньої освіти | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут інформаційних технологій і засобів навчання
| 2014-2016 | Навчально-методичні, інформаційно-аналітичні матеріали з питань проектування і впровадження дистанційного навчання, хмаро орієнтованих та здоров’язбережувальних технологій у системі загальної середньої освіти | |
13. | Розроблення та удосконалення законодавчого та нормативно-правового забезпечення освіти дітей з особливими потребами | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Інститут спеціальної педагогіки
| 2014-2016 | Внесення пропозицій щодо змін до законодавчих та нормативно-правових документів щодо освіти дітей з особливими потребами | |
14. | Розроблення наукового, програмного та навчально-методичного забезпечення дошкільної освіти дітей з особливими потребами | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Інститут спеціальної педагогіки
| 2014-2016 | Програми раннього втручання для дітей з особливими потребами (для дітей з порушеннями зору, дітей з аутистичним синдромом). | |
15. | Розроблення програмного та навчально-методичного забезпечення початкової та основної ланок загальноосвітньої спеціальної школи для дітей з особливими потребами | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Інститут спеціальної педагогіки
| 2014-2016 | Навчальні програми, корекційно-розвиткові програми, підручники та навчальні посібники для загальноосвітніх спеціальних шкіл для дітей з особливими потребами | |
16. | Наукове та навчально-методичне забезпечення інклюзивного навчання дітей з особливими потребами | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти
| Інститут спеціальної педагогіки
| 2014-2016 | Навчально-методичні посібники (в тому числі електронні); | |
17. | Експертиза навчальних та корекційно-розвиткових програм для початкової, основної та старшої школи | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Інститут спеціальної педагогіки
| 2014-2016 | Рекомендації до удосконалення навчальних та корекційно-розвиткових програм | |
18. | Участь у міжнародних проектах стосовно навчання та виховання дітей з особливими потребами (Канада, Польща, Словаччина, Білорусь та ін.) | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти
| Інститут спеціальної педагогіки
| 2014-2016 | Підготовка матеріалів на виконання зарубіжних проектів (Канада, Польща, Словаччина, Білорусь та ін.) | |
19. | Розроблення методичного забезпечення роботи з обдарованими дітьми | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут психології імені Г.С. Костюка | 2014-2016 | Методичні рекомендації для шкільних психологів "Робота з обдарованими дітьми"; | |
20. | Виявлення обдарованих дітей та створення умов для їхнього розвитку | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут обдарованої дитини
| 2014-2016 | Проведення щорічних всеукраїнських виставок-фестивалів "Обдаровані діти України". | |
21. | Вивчення та впровадження досвіду педагогів з питань освіти, виховання й розвитку обдарованих учнів | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут обдарованої дитини
| 2014-2016 | Проведення щорічного всеукраїнського конкурсу педагогічної майстерності "Творчий учитель - обдарований учень". | |
22. | Розроблення навчально- методичного комплексу професійної орієнтації учнівської молоді в системі педагогічної освіти | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих | 2014-2016 | Підручник "Професійна орієнтація"; посібники: "Психодіагностичне забезпечення профорієнтації в системі педагогічної освіти", "Професіоргами і психограми професій педагогічного спрямуванням"; методичні рекомендації "Методичне забезпечення відбору учнівської молоді до вищих навчальних закладів педагогічного профілю" | |
Позашкільна освіта і виховна робота | ||||||
23. | Розроблення наукового, програмного і навчально-методичного забезпечення навчально-виховного процесу у позашкільних навчальних закладах | Департамент професійно-технічної освіти | Інститут проблем виховання
| 2014-2016 | Монографії, методичні посібники і рекомендації, навчальні програми | |
24. | Розроблення інструментарію моніторингового дослідження стану позашкільної освіти та позакласної роботи в загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладах | Департамент професійно-технічної освіти | Інститут проблем виховання
| 2014-2016 | Інструментарій моніторингового дослідження; | |
25. | Проведення всеукраїнських конкурсів педагогічної майстерності, науково-методичних розробок з питань позашкільної освіти та впровадження їх результатів в навчально-виховний процес позашкільних навчальних закладів | Департамент професійно-технічної освіти | Інститут проблем виховання
| 2014-2016 | Всеукраїнський конкурс майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів "Джерело творчості"; всеукраїнський конкурс веб-сайтів позашкільних навчальних закладів; всеукраїнський конкурс на кращу науково-методичну розробку з питань позашкільної освіти | |
26. | Науково-методичне забезпечення соціально-педагогічної роботи з дітьми і молоддю | Департамент професійно-технічної освіти | Інститут проблем виховання | 2014-2016 | Методичні посібники і рекомендації для соціальних педагогів та класних керівників | |
27. | Розроблення концептуальних засад розвитку дитячого руху в Україні | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут проблем виховання
| 2014-2015 | Концепція розвитку дитячого руху в Україні | |
28. | Розроблення навчально-методичного забезпечення підготовки учнівської молоді до створення сім’ї і майбутнього сімейного життя | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут проблем виховання
| 2014-2016 | Навчальні програми, методичні посібники | |
29. | Розроблення науково-методичного забезпечення позакласної естетико-виховної роботи основної школи | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут проблем виховання
| 2014-2016 | Методичні посібники і рекомендації | |
Професійно-технічна освіта | ||||||
30. | Розроблення та впровадження державних стандартів професійно-технічної освіти з робітничих професій на основі компетентнісного підходу | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут професійно-технічної освіти
| 2014-2016 | Підготовка 8 державних стандартів професійно-технічної освіти з робітничих професій на засадах компетентнісного підходу | |
31. | Проектування змісту професійно-технічної освіти на основі компетентнісного підходу | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут професійно-технічної освіти
| 2014-2016 | Навчальні посібники: "Технологія опоряджувальних робіт (для учнів професійно-технічних навчальних закладів будівельного профілю)", | |
32. | Розроблення педагогічних основ управління професійно-технічним навчальним закладом в ринкових умовах | Департамент професійно-технічної освіти | Інститут професійно-технічної освіти | 2014-2016 | Методичні рекомендації щодо: | |
33. | Розроблення концептуальних засад розвитку освітнього маркетингу в системі професійно-технічної освіти | Департамент професійно-технічної освіти | Інститут професійно-технічної освіти
| 2014-2016 | Концепція освітнього маркетингу в системі професійно-технічної освіти; науково-методичний посібник з питань розвитку маркетингової компетентності керівників професійно-технічних навчальних закладів | |
34. | Створення сучасних підручників, навчальних посібників, навчально-методичних і довідкових матеріалів з пріоритетних професій машинобудування, металообробки, приладобудування, видобувної промисловості, транспорту і зв’язку, агропромислового комплексу | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут професійно-технічної освіти
| 2014-2016
| Навчальні посібники: "Сільськогосподарські і меліоративні машини (для підготовки кваліфікованих робітників аграрної галузі)"; | |
35. | Створення електронних підручників для машинобудівної галузі і розроблення матеріалів для навчально-методичного супроводу їх впровадження у навчальний процес професійно-технічних навчальних закладів | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут професійно-технічної освіти
| 2014-2016 | Електронний підручник "Технологія токарної обробки" (відповідно ДСПТО 8211.2. - "Токар"); методичні рекомендації щодо розроблення електроних підручників для професійно-технічних навчальних закладів; | |
36. | Розроблення методичних рекомендацій для педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів з організації дистанційного навчання учнів | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут професійно-технічної освіти | 2016 | Методичні рекомендації "Організація дистанційного навчання учнів професійно-технічних навчальних закладів" | |
37. | Розроблення науково-методичного забезпечення профорієнтаційної роботи з молоддю | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Інститут соціальної та політичної психології
| 2016 | Електронний посібник та інтернет-ресурс для оптимізації стратегій вибору молоддю професії з урахуванням рейтингу її престижності в суспільстві | |
Департамент професійно-технічної освіти | Інститут професійно-технічної освіти
| 2016 | Навчальні посібники: "Формуван-ня готовності учнів професійно-технічних навчальних закладів до вибору й реалізації професійної кар’єри", "Педагогічні технології підготовки учнівської молоді до вибору й реалізації професійної кар’єри"; методичні рекомендації: "Підготовка учнівської молоді до підприємницької діяльності в процесі допрофесійної та професійної підготовки", "Формування соціально-психологічної компетентності в учнів професійно-технічних навчальних закладів" | |||
Вища освіта | ||||||
38. | Розроблення професійних стандартів для педагогічних професій як основи для створення освітніх стандартів | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут вищої освіти | 2014-2016 | Професійні стандарти для педагогічних професій | |
39. | Розроблення галузевої рамки кваліфікацій для галузі "Освіта" | Департамент вищої освіти | Інститут вищої освіти | 2014-2016 | Галузева рамка кваліфікацій для галузі "Освіта" | |
40. | Проведення моніторингу чинників професійного самовизначення молоді в умовах упровадження Національної рамки кваліфікацій | Департамент вищої освіти | Інститут соціальної та політичної психології | 2014-2016 | Інформаційно-аналітичні матеріали за результатами моніторингу | |
41. | Підготовка нової редакції "Національного освітнього глосарію: вища освіта" | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут вищої освіти | 2014 | Нова редакція «Національного освітнього глосарію: вища освіта» | |
42. | Підготовка навчального посібника "Вища освіта і Болонський процес" | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут вищої освіти | 2014-2015 | Навчальний посібник "Вища освіта і Болонський процес" | |
43. | Розроблення та апробація критеріїв визначення ефективності діяльності вищих навчальних закладів | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут вищої освіти | 2014-2016 | Критерії визначення ефективності вищих навчальних закладів | |
44. | Розроблення пропозицій щодо оптимізації мережі вищих навчальних закладів України (на основі порівняльного аналізу провідного міжнародного досвіду) | Департамент вищої освіти | Інститут вищої освіти | 2014-2016 | Пропозиції щодо оптимізації мережі вищих навчальних закладів України | |
45. | Розроблення програм підвищення кваліфікації для науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів | Департамент вищої освіти | Інститут вищої освіти | 2014-2016 | Програми підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів | |
46. | Розроблення та обґрунтування моделей реалізації автономії та самоврядування у вищій школі України (на основі порівняльного аналізу провідного міжнародного досвіду) | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут вищої освіти | 2015-2016 | Моделі реалізації автономії та самоврядування у вищій школі України | |
47. | Розроблення концептуальної моделі вищої освіти як суспільного ціннісно-інтегративного фактору розвитку України | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут вищої освіти | 2014-2016 | Концептуальна модель вищої освіти як суспільного ціннісно-інтегративного фактору розвитку України | |
48. | Підготовка пропозицій щодо удосконалення механізму формування та розподілу державного замовлення на підготовку фахівців з вищою освітою з метою його адаптації до ринкових умов господарювання | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут вищої освіти | 2014-2015 | Пропозиції щодо удосконалення механізму формування та розподілу державного замовлення на підготовку фахівців з вищою освітою з метою його адаптації до ринкових умов господарювання | |
49. | Підготовка пропозицій щодо упровадження професійно-орієнтованої медіаосвіти у вищих навчальних закладах України | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут вищої освіти | 2015-2016 | Пропозиції щодо упровадження професійно-орієнтованої медіаосвіти у вищих навчальних закладах України | |
50. | Розроблення навчально-методичного комплексу для аспірантів зі спеціальності 09.00.10 - філософія освіти | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут вищої освіти | 2014-2016 | Навчально-методичний комплекс для аспірантів зі спеціальності 09.00.10 - філософія освіти | |
Педагогічна освіта і освіта дорослих | ||||||
51. | Проведення моніторингу громадської думки з проблем освіти дорослих та заходів щодо її ефективного впровадження в освітянський простір | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих | 2014-2016 | Інформаційно-аналітичні матеріали за результатами моніторингу | |
52. | Визначення умов упровадження прогресивних ідей зарубіжного досвіду з проблем освіти різних категорій дорослого населення | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих | 2015 | Методичні рекомендації щодо умов упровадження прогресивних ідей зарубіжного досвіду з проблем освіти різних категорій дорослого населення | |
53. | Розроблення навчально-методичних матеріалів щодо організації освітньої діяльності з особами третього віку | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих | 2014-2016 | Навчально-методичні рекомендації; навчальні програми для слухачів університетів третього віку | |
54. | Розроблення науково-інформаційних матеріалів з питань інноваційного розвитку вітчизняної і зарубіжної андрагогічної і психологічної науки і практики | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих | 2014-2016 | Науково-інформаційні матеріали з питань інноваційного розвитку вітчизняної і зарубіжної андрагогічної і психологічної науки і практики | |
55. | Обґрунтування теоретичних і методичних засад формування професійної компетентності педагогічного персоналу для роботи з дорослими | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих | 2014-2016 | Навчально-методичні посібники, методичні рекомендації | |
56. | Розроблення науково-методичного комплексу для професійної підготовки майбутніх педагогів та підвищення кваліфікації педагогічних працівників навчальних закладів різних типів і рівнів акредитації | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих | 2015-2016 | Навчальні посібники: "Психологічні особливості підготовки педагогів до духовно-орієнтованої розвивальної взаємодії з учнями", "Тренінги розвитку і саморозвитку педагогічної майстерності викладача вищого навчального закладу", "Інноваційні педагогічні технології"; словник "Інноваційна діяльність вчителя: термінологічний словник"; методичні рекомендації: "Психологічні особливості розвитку духовних якостей характеру особистості в навчально-виховному процесі ", "Діалогічні засади підготовки педагогічних працівників до розвитку духовного потенціалу учнів", "Викладання психології для учнів старших класів" | |
57. | Обґрунтування запровадження професійного відбору при вступі до вищих навчальних закладів педагогічного спрямування | Департамент вищої освіти | Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих | 2014-2015 | Рекомендації щодо здійснення професійного відбору абітурієнтів при вступі до вищих навчальних закладів педагогічного спрямування | |
58. | Розроблення моделей диференціації форм підвищення кваліфікації педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема в Центрах педагогічної майстерності і професійного саморозвитку | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих | 2014-2015 | Рекомендації щодо шляхів диференціації форм підвищення кваліфікації педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема в Центрах педагогічної майстерності і професійного саморозвитку | |
59. | Підготовка пропозицій щодо удосконалення підвищення кваліфікації керівників загальноосвітніх навчальних закладів, які атестуються у 2014-2017 роках | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Державний вищий навчальний заклад "Університет менеджменту освіти" | 2014 | Пропозиції до нормативних документів про підвищення кваліфікації керівників загальноосвітніх навчальних закладів | |
60. | Модернізація підвищення кваліфікації та стажування керівних педагогічних та науково-педагогічних працівників у системі післядипломної педагогічної освіти на регіональному рівні | Департамент вищої освіти | Державний вищий навчальний заклад "Університет менеджменту освіти" | 2014-2016 | Проекти нормативно-правових документів щодо удосконалення функціонування післядипломної педагогічної освіти на регіональному рівні | |
61. | Підвищення кваліфікації керівних, педагогічних, методичних та науково-педагогічних працівників | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Державний вищий навчальний заклад "Університет менеджменту освіти" | 2014-2016 | Підвищення кваліфікації відповідних категорій працівників на основі інформаційно-комунікаційних технологій та врахуванні світового досвіду | |
62. | Цільова підготовка резерву керівників закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Державний вищий навчальний заклад "Університет менеджменту освіти" | 2014-2016 | Підготовка менеджерів загальноосвітніх навчальних закладів, формування управлінців нової генерації на основі освітніх інформаційно-комунікаційних технологій | |
63. | Надання науково-методичної допомоги закладам післядипломної педагогічної освіти та забезпечення її модернізації шляхом створення нової моделі підготовки кадрів | Департамент вищої освіти | Державний вищий навчальний заклад "Університет менеджменту освіти" | 2014-2016 | Концептуальні засади управління науково-методичною та інноваційною діяльністю у регіональних вищих навчальних закладах післядипломної педагогічної освіти. Модель підготовки кадрів "Академія інноваційного розвитку". | |
64. | Розроблення навчально-методичного забезпечення та проведення курсів підвищення кваліфікації керівних педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів стосовно навчання та виховання дітей з особливими потребами | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Інститут спеціальної педагогіки | 2014-2016 | Навчальні курси, програми, навчально-методичні посібники, методичні рекомендації з сурдопедагогіки, жестової мови, тифлопедагогіки, логопедії, олігофренопедагогіки, інтенсивної педагогічної корекції для різних категорій слухачів | |
Психологічний супровід освіти | ||||||
65. | Розроблення психолого-педагогічних засад формування ціннісних орієнтацій дітей дошкільного віку | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Інститут психології імені Г.С. Костюка | 2014-2016 | Навчальний посібник для студентів педагогічних вищих навчальних закладів та практичних психологів дошкільних навчальних закладів "Дитина у сучасному соціопросторі"; | |
66. | Розроблення методичного забезпечення роботи з девіантними дітьми | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Інститут психології імені Г.С. Костюка | 2014-2016 | Методичні рекомендації для шкільних психологів "Методи роботи з девіантами в умовах сучасного соціокультурного середовища" | |
67. | Розроблення психолого-педагогічних засад створення дистанційних навчальних курсів для закладів післядипломної освіти | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Інститут психології імені Г.С. Костюка | 2014-2016 | Методичні рекомендації для працівників закладів післядипломної освіти, психологів та розробників дистанційних навчальних курсів "Інтелектуальний розвиток дорослих у віртуальному освітньому просторі" | |
68. | Підготовка та впровадження нового Положення про центри (кабінети) психологічної служби для всіх рівнів освіти з визначенням структури, підпорядкування, штатного розкладу та функцій | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи | 2014-2015 | Положення про центри (кабінети) психологічної служби | |
69. | Розроблення та впровадження алгоритмів взаємодії працівників психологічної служби дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів з метою здійснення ефективного ступеневого психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи | 2014-2015 | Методичні рекомендації для працівників психологічної служби дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів | |
70. | Розроблення та впровадження інноваційних методик роботи практичних психологів і соціальних педагогів малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів, навчально-виховних комплексів "школа-дитячий садок", "школа І ступеня -гімназія", "загальноосвітній навчальний заклад -позашкільний навчальний заклад" | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи | 2014-2016 | Методичне забезпечення діяльності працівників психологічної служби у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах | |
71. | Розроблення та впровадження інноваційних методик роботи практичних психологів і соціальних педагогів професійно-технічних навчальних закладів з профілактики насильницьких, агресивних форм поведінки, суїцидальних настроїв, конфліктності, толерантності серед учнівської молоді | Департамент професійно-технічної освіти | Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи | 2014-2015 | Методичне забезпечення діяльності працівників психологічної служби в закладах професійно-технічної освіти (методичні посібники, збірники кращого досвіду роботи) | |
72. | Розроблення та впровадження у практику підготовки практичних психологів у вищих навчальних закладах інноваційних курсів, підручників, посібників | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи | 2014-2016 | Інноваційні курси, підручники, посібники для підготовки практичних психологів | |
73. | Розроблення інноваційних курсів, підручників, посібників та впровадження їх у практику підвищення кваліфікації працівників психологічної служби і психолого-медико-педагогічних консультацій | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи | 2014-2016 | Інноваційні курси, підручники, посібники для підвищення кваліфікації працівників психологічної служби і психолого-медико-педагогічних консультацій | |
74. | Розроблення та впровадження в систему післядипломної педагогічної освіти програми спецкурсу "Організаційно-правові аспекти діяльності психологічної служби системи освіти" | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи | 2014 | Програма спецкурсу для інститутів післядипломної педагогічної освіти | |
Управління освітою, інформаційне забезпечення діяльності галузі | ||||||
75. | Участь у роботі Наукової ради МОН України з конкурсного відбору проектів фундаментальних і прикладних досліджень за фаховим напрямом "Педагогіка, психологія, соціологія, українознавство, проблеми освіти і науки, молоді та спорту" | Департаменти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Установи НАПН України | 2014-2016 | Експертне оцінювання проектів фундаментальних і прикладних досліджень, що виконуються у вищих навчальних закладах та наукових установах | |
76. | Участь у роботі Науково-методичної ради з питань освіти МОН України та у відповідних науково-методичних комісіях цієї ради | Департаменти
| Установи НАПН України | 2014-2016 | Експертиза навчальної та навчально-методичної літератури, експертні висновки | |
77. | Підготовка наукових періодичних видань, співзасновники яких МОН і НАПН України | Департаменти | Установи НАПН України | 2014-2016 | Участь у роботі редакційних рад і колегій наукових періодичних видань. Сприяння представленню видань у світовій системі наукових комунікацій | |
78. | Формування журі всеукраїнських предметних олімпіад (IV-ий етап), конкурсів "Учитель року" та інших | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти | Інститут педагогіки
| 2014-2016 | Матеріали конкурсів | |
79. | Проведення моніторингу громадської думки щодо проблем освіти та заходів з її реформування | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Інститут соціальної та політичної психології | 2014-2016 | Інформаційно-аналітичні матеріали за результатами моніторингу | |
80. | Започаткування та проведення всеукраїнського експерименту з формування позитивної громадської думки щодо освітніх інновацій | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
| Інститут соціальної та політичної психології
| 2014-2016 | Програма дослідно-експериментальної роботи зі створення системи громадської підтримки освітніх інновацій; методичні рекомендації "Організація заходів з громадської підтримки освітніх інновацій", навчально-методичний комплекс спецкурсу "Психолого-педагогічне забезпечення громадської підтримки освітніх інновацій" (для слухачів інститутів післядипломної педагогічної освіти) | |
81. | Підготовка методичних рекомендацій для керівників місцевих органів управління освітою та керівників закладів освіти про діяльність психологічної служби і психолого-медико-педагогічних консультацій | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи | 2014 | Методичні рекомендації для керівників місцевих органів управління освітою та керівників закладів освіти | |
82. | Оновлення нормативно-правової бази бібліотек освітянської галузі. Розроблення та затвердження типового положення про бібліотеку професійно-технічного навчального закладу | Інститут інноваційних технологій i змісту освіти | Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В.О. Сухомлинського | 2015 | Пропозиції щодо оновлення нормативно-правової бази бібліотек освітянської галузі. | |
83. | Розроблення Концепції розвитку бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів України | Інститут інноваційних технологій i змісту освіти | Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В.О. Сухомлинського | 2014-2015 | Концепція розвитку бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів України | |
84. | Науково-інформаційне забезпечення науковців і практиків освітянської галузі з питань інноваційного розвитку вітчизняної освіти, педагогічної та психологічної науки і практики | Інститут інноваційних технологій і змісту освіти | Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В.О. Сухомлинського | 2014-2016 | Електронна бібліотека. | |
85. | Проведення всеукраїнського конкурсу "Шкільна бібліотека" | Інститут інноваційних технологій i змісту освіти | Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В.О. Сухомлинського | 2014-2016 | Популяризація інноваційних форм роботи бібліотек з метою якісного інформаційного забезпечення навчально-виховного процесу | |
Проведення спільних науково-практичних масових заходів | ||||||
86. | Організація і проведення щорічних освітянських виставок | Департаменти | Установи НАПН України
| 2014-2016 | Підготовка експозиційних матеріалів; участь у семінарах, круглих столах, майстер-класах, які проводяться під час виставок | |
87. | Проведення спільних науково-методичних конференцій, науково-практичних семінарів, круглих столів тощо | Департаменти | Установи НАПН України
| 2014-2016 | Збірники матеріалів конференцій, семінарів, методичні рекомендації | |
88. | Участь у щорічних серпневих конференціях, нарадах, розширених колегіях МОН України | Департаменти | Установи НАПН України | 2014-2016 | Виступи фахівців міністерства, наукових співробітників академії |
{Текст взято з сайту Міністерства освіти і науки http://www.mon.gov.ua}