open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
М Е Т О Д И К А
від 16.06.98

м.Київ
vd980616

Методичні рекомендації

проведення перевірки правильності використання бюджетних

коштів та своєчасності розрахунків за використані

бюджетними підприємствами, установами і організаціями

енергоресурси та окремі комунальні послуги

Затверджено

Першим заступником начальника

ГоловКРУ України М.В.Романів

16 червня 1998 р.
Мета перевірки: встановити, чи забезпечується в регіоні
дотримання чинних нормативних актів щодо використання бюджетними
підприємствами, установами і організаціями коштів на оплату
енергоресурсів та розрахунків за отримані комунальні послуги.
Питання, які доцільно перевірити. 1. Як в регіоні (установі, організації) забезпечено вимоги
Кабінету Міністрів України щодо формування єдиних кошторисів
доходів і видатків. Наявність розрахунків, дотримання діючих норм
і нормативів, цін і тарифів; чи повністю враховуються у
розрахунках доведені вищестоящою організацією ліміти витрат,
обмеженість і напруженість з фінансовими ресурсами (асигнуваннями)
бюджету. При перевірці з цього питання слід проконтролювати
дотримання вимог: 1) постанови Кабінету Міністрів України від 16.02.98 р. N 164
( 164-98-п ) "Про Положення про порядок складання єдиного
кошторису доходів і видатків бюджетної установи та організації".
При цьому слід мати на увазі, що згідно з додатком N 8 наказу
Мінфіну України від 03.12.97 N 265 ( v0265201-97 ) платежі з
оплати бюджетними установами (організаціями) комунальних послуг та
енергоносіїв, включаючи оплату енергоносіїв для виробничих потреб,
у кошторисі доходів і видатків на 1998 рік визначаються по коду
1160 економічної класифікації, у тому числі: код 1161 - оплата теплопостачання; код 1162 - оплата водопостачання та водовідведення; код 1163 - оплата електроенергії; код 1164 - оплата природного газу; код 1165 - оплата інших видів енергії (вугілля, дров, інше); код 1166 - оплата інших комунальних послуг, які не враховані
в п.п.1161-1165, наприклад, ліфт, ескалатор, сміттєпровід, інше; 2) пункту 16 протокольного рішення N 5 засідання Кабінету
Міністрів України від 09.02.98 р., яким передбачено, що
міністерства, інші органи центральної виконавчої влади, Рада
Міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські держадміністрації повинні були переглянути
кошториси бюджетних установ для забезпечення фінансування в
повному обсязі за спожиті енергоносії, а також на виплату субсидій
пільг, передбачених чинним законодавством; 3) протокольного рішення N 5 засідання Кабінету Міністрів
України від 09.02.98 р. в частині задоволення потреби бюджетних
установ у природному газі, виплати субсидій і передбачених
законодавством пільг з урахуванням 15-відсоткового скорочення його
споживання; 4) постанови Кабінету Міністрів України від 20.10.97 р.
N 1154 ( 1154-97-п ) та листа Мінфіну України від 23.02.98 р.
N 14-304 в частині передбачення у місцевих бюджетах коштів на
виплату реструктуризованої заборгованості за енергоносії вже з
1998 року; 5) розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.11.97 р.
N 651 ( 651-97-р ) "Про заходи щодо зменшення заборгованості
установ, що фінансуються з бюджету за спожиті природний газ,
теплову та електричну енергію" та вжиті заходи (встановлення
спеціального режиму використання енергоносіїв, проведення актів
звірок по уточненню заборгованості, встановлення контролю за
станом кредиторської заборгованості. Для забезпечення аналізу виконання вимог Уряду, надання
характеристики стану фінансування і розкриття причин
недофінансування чи завищеного обсягу фінансування доцільно з
кожного виду комунальних послуг відобразити дані за формою згідно
з додатком N 1.
2. Правильність витрат на господарські потреби.
Обгрунтованість цін і тарифів при оплаті електричної і
теплової енергії, водопостачання, газу, інших комунальних послуг. Правильність визначення розміру та своєчасності отримання
орендної плати, її використання. Правомірність та обгрунтованість проведення взаємозаліків по
енергоресурсах та комунальних послугах. Перевірку цього блоку питань доцільно розпочати зі складання
таблиці згідно з додатком N 2. Порівняння даних окремих рядків і стовпців дозволить
висвітлити поставлені питання. Наприклад, порівняння даних стовпців 2 і 3 дасть змогу
проаналізувати, чи не завищуються обсяги комунальних послуг,
фактично спожитих у відповідному місяці, з обсягами, пред'явленими
бюджетній установі до оплати. Порівняння кількісних показників відповідних місяців,
наприклад, січня 1997 та 1998 років, допоможе встановити питання
про вжиті чи не вжиті заходи щодо зменшення споживання
енергоресурсів та інших комунальних послуг, економного їх
витрачання та споживання. Аналіз стовпців 4 та 5 допоможе охарактеризувати питання щодо
правильності і обгрунтованості встановлених цін і тарифів на
комунальні послуги. Зіставлення стовпців 7 та 8 надає можливість виявити, чи
проводилася оплата комунальних послуг за рахунок позабюджетних
коштів. Тут доцільно порівняти цей факт з надходженням
фінансування по джерелам фінансування, особливо від надання
платних послуг, у тому числі і від оренди. Проаналізувати і перевірити правильність визначення розміру
доплати за комунальні послуги, що включені до калькуляцій витрат
чи в розрахунки орендної плати, своєчасність отримання оплати за
надання послуги і її використання. Чи забезпечується відшкодування
з орендарів витрат за користування ними енергоресурсами та іншими
комунальними послугами і чи перераховані вони постачальникам
комунальних послуг з метою зменшення бюджетних асигнувань. За даними стовпця 7 щодо оплати послуги за рахунок бюджету, у
т.ч. шляхом проведення взаємозаліку, необхідно проаналізувати
правомірність та обгрунтованість проведених взаємозаліків по
енергоресурсах та комунальних послугах. Наявність заборгованості у стовпці 10 без оплати комунальних
послуг за рахунок позабюджетних коштів вказує на явне завищення
бюджетних асигнувань на утримання установ в частині оплати за
комунальні послуги. З даних таблиці також можна провести: - аналіз фактичних витрат, бюджетних призначень, динаміки
заборгованості бюджетних установ місцевого підпорядкування в
розрізі районів і міст за енергоносії (з'ясувати, чи не впливає на
заборгованість в розрізі районів і міст нерівномірне перерахування
дотацій районам і містам); - аналіз забезпечення поточних проплат за енергоносії як із
Державного, так і з місцевих бюджетів та їх рівень; - порівняння можливостей місцевих бюджетів у сфері
енергопостачання з обсягом коштів, які передбачались в бюджеті на
зазначені цілі; - аналіз роботи органів місцевої влади по приведенню
енергоспоживання у відповідність з наявними коштами для оплати
енергоносіїв з метою економного витрачання енергоносіїв. Таким чином, на підставі даних таблиці аналізується стан
розрахункової дисципліни бюджетних установ, підприємств і
організацій житлово-комунального господарства, реальність сум
дебіторської та кредиторської заборгованості. Розміри
заборгованості юридичних і фізичних осіб за послуги, що робиться
органами влади для її зменшення, ефективність заходів, які
вживаються з цих питань.
3. Обгрунтованість витрачання коштів на ремонт і технічне
обслуговування техніки. Перевірити на підставі договорів, даних бухгалтерського
обліку та фактичного стану будівель, обладнання, устаткування і
його використання під час проведення інвентаризацій, чи не
включаються в договори на їх обслуговування і ремонти списані та
непридатні до експлуатації основні фонди. 4. Чи недопускались факти перерахування бюджетних коштів на
депозитні рахунки в банках та на завуальоване кредитування
організацій недержавного сектору економіки. Факти встановлюються перевіркою руху коштів на поточних
рахунках. 5. Які заходи розробляли і здійснювали органи влади на місцях
щодо скорочення дефіциту бюджету за рахунок суворого режиму
економії у витрачанні бюджетних коштів, скорочення витрат, які
істотно не впливають на діяльність установ і організацій регіону. При перевірці розглянути питання з організаторської роботи
органів державної виконавчої ради щодо виконання положень Указу
Президента України від 21.01.98 р. N 41/98 "Про запровадження
режиму жорстокого обмеження бюджетних видатків та інших державних
витрат, заходи щодо забезпечення надходження доходів до бюджету і
запобігання фінансовій кризі".
6. Обгрунтованість надання субвенцій, субсидій і дотацій.
Стан фінансового контролю за правильністю їх використання. При перевірках порядку призначення і виплати субсидій
необхідно використовувати наступні нормативні документи: 1) постанову Кабінету Міністрів України N 619 від 08.06.96 р.
"Про затвердження норм споживання природного газу населенням у
разі відсутності газових лічильників" ( 619-96-п ); 2) постанову Кабінету Міністрів України N 879 від 01.08.96 р.
"Про встановлення норм користування житлово-комунальними послугами
громадянами, які мають пільги щодо їх оплати" ( 879-96-п ); 3) постанову Кабінету Міністрів України від 21.10.95 р. N 848
"Про спрощення порядку надання населенню субсидій для
відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг,
придбання скрапленого газу, твердого та пічного побутового
(рідкого) палива" ( 848-95-п ); 4) постанову Кабінету Міністрів України N 119 від 04.02.98 р.
"Про розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання
скрапленого газу, твердого та пічного побутового (рідкого) палива
у разі надання житлової субсидії" ( 119-98-п ); 5) лист Державного комітету України по житлово-комунальному
господарству N 45-6-468 від 27.02.97 р. "Про нарахування субсидій
громадянам, які проживають у гуртожитках"; 6) інші нормативні документи. Перевірка здійснюється методом проведення зустрічних
перевірок: - за місцем основної роботи громадян - отримувачів субсидій; - у податковій адміністрації за місцем їх проживання; - у сільських радах за місцем проживання; - у житлово-експлуатаційних конторах. За місцем основної роботи проводиться звірка фактично
отриманих ними доходів по особистих рахунках, відомостях по
нарахуванню заробітної плати (включаючи натуральну оплату), сум
виплачених цільових одноразових допомог з розмірами доходів,
зазначених у справах про призначення субсидій. У податкових адміністраціях за місцем проживання громадян
методом співставлення інформацій про доходи від трудової
діяльності, яка надавалась для призначення субсидій, і даних
державної податкової адміністрації про розміри доходів осіб, які
займаються підприємницькою діяльністю або мали доходи, що носять
одноразовий характер, визначити джерела та розмір доходів, які не
були подані до відділу субсидій заявником. Звірка з даними господарських і домових книг правильності
визначення у довідках розмірів земельних ділянок та кількості
проживаючих на відповідній житловій площі осіб проводиться у
сільських, селищних, міських радах. У житлово-експлуатаційних конторах по особових рахунках
звіряються дані про склад сім'ї. У разі розбіжностей робиться розрахунок виходячи із уточнених
даних, визначається сума коштів, що підлягають поверненню. Відповідно до п.20 Положення "Про спрощення порядку надання
населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату
житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого
та пічного побутового (рідкого) палива", затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. N 848 ( 848-95-п
), суми субсидій, перерахованих надміру внаслідок подання
громадянами свідомо документів із неправильними відомостями,
повертаються ними за вимогою органів, що призначають субсидію, у
подвійному розмірі.
Управління організаційної роботи
"Все про бухгалтерський облік", N 60 (242), 8 липня 1998 р.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: