open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
31.08.2007 N в-676/08

Стосовно дотримання

процедур державних закупівель

(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 )
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю
відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ).
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю
відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ).
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника: Назва: Комунальне підприємство "Київський метрополітен". Адреса: 01055, м. Київ, пр-т Перемоги, 35, тел./факс (044)
238-57-70, 238-54-16.
2. Відповідальний за проведення торгів: Гужва Михайло
Юрійович.
3. Предмет закупівлі: трансформатори великої потужності.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
6. Очікувана вартість закупівлі: 1 300 000 гривень.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
12.03.2007, закінчення - 28.05.2007. Для розгляду та дослідження використано копії наступних
матеріалів:
1. Оголошення про заплановану закупівлю, опубліковане в
Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 12.03.2007 р.
N 11 (82) на 1-му арк.;
2. Оголошення про заплановану закупівлю, опубліковане в
спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель та має назву, яка
відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від
12.03.2007 р. N 11 (48) на 1-му арк.;
3. Протокол розкриття тендерних пропозицій без дати та б/н на
1-му арк.;
4. Протокол засідання тендерного комітету КП "Київський
метрополітен" щодо оцінки тендерних пропозицій та визначення
переможця процедури відкритих торгів на закупівлю трансформаторів
великої потужності для пускової дільниці
Куренівсько-Червоноармійської лінії від станції "Либідська" до
станції "Васильківська" від 19.04.2007 N 1577 на 1-му арк.;
5. Звіт про результати здійснення процедур відкритих і
двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за
державні кошти від 21.05.2007 N 22 на 2-х арк.;
6. Договір від 21.05.2007 N 22-ДБМ на 4-х арк.;
7. Повідомлення про присвоєння кодів N NGJ/C-1800/ЧВВвт від
28.05.2007 про розміщення повної інформації щодо державних
закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал
"Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com) на 1-му арк.;
8. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі
за N 222065073Р, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної
палати України від 28.05.2007 N 22 (93) на 1-му арк.;
9. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі
за N 5933495, опубліковане в спеціалізованому друкованому засобі
масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що
публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має
назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних
закупівель від 28.05.2007 N 22 (59) на 1-му арк.;
10. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі
за N М-22-195-07Р, опубліковане у міжнародному інформаційному
бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition
Ukrainian Public Procurements" від 28.05.2007 N 22 (45) на 1-му
аркуші.
Завдання сформульоване таким чином: "Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення
процедури закупівлі Комунальним підприємством "Київський
метрополітен" трансформаторів великої потужності".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній
частині висновку. При дослідженні матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі. Комунальним підприємством "Київський метрополітен" (далі -
Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням
ціни опубліковано: - в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від
12.03.2007 N 11, оголошення N 11090807; - у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель від 12.03.2007 N 11(48),
оголошення N 3117148. Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на
сайті www.zakupivli.com (код ABD/S 317). Відповідно до оголошення про заплановані відкриті торги із
зменшенням ціни дата розкриття тендерних пропозицій визначена
02.04.2007 р.
2. Тендерна документація. Тендерна документація із закупівлі трансформаторів великої
потужності, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей
21, 5, 34, 18, 23, 27, 29 Закону ( 1490-14 ), а саме: - в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) тендерна
документація не затверджена тендерним комітетом Замовника; - в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) тендерна
документація не містить обов'язкової інформації щодо зазначення
посади та адреси посадової особи замовника, уповноваженої
здійснювати зв'язок із учасниками; шкалу розрахунку кроку торгів; - в порушення вимог ч. 2 ст. 23 Закону ( 1490-14 ) Замовником
у п. 12.2 тендерної документації невірно обчислюється розмір
тендерного забезпечення, а саме: 5% від тендерної пропозиції
учасника, замість 5% від очікуваної вартості предмета закупівлі; - в порушення вимог ч. 5 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) у п. 22
тендерної документації Замовником встановлені вимоги, що обмежують
конкуренцію та призводять до дискримінації учасників; - в порушення вимог ч. 1 ст. 5 Закону ( 1490-14 ) у п. 22
тендерної документації встановлено нерівні умови до вітчизняних та
іноземних учасників внаслідок посилання Замовником на ст. 6
Закону, що виключена; - в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) Замовником
не вірно обчислюється період укладання договору, а саме: у п. 28.2
тендерної документації зазначено, що договір укладається протягом
21 робочого дня з дня акцепту, але не раніше, ніж через п'ять
робочих днів після надсилання повідомлення про результати торгів,
замість "не раніше ніж через п'ять робочих днів з дня відправлення
письмового повідомлення всім учасникам процедур". Крім цього, дослідженням тендерної документації встановлено,
що додаток 4 "Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій", а
саме критерій "умови та порядок розрахунків" визначаються
наступним чином: Назва ступеню критерію Питома вага ступеню Відтермінування платежу Оплата по факту поставки 100% 30 Передоплата до 30% включно 10 Передоплата понад 31% 0 Вимогами ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) встановлено, що
замовник у договорах, укладених за результатами процедур
закупівлі, у разі закупівлі товарів та послуг має право
передбачати здійснення попередньої оплати на строк, що не може
перевищувати 90 календарних днів, за умови одержання відповідного
позитивного висновку Комісії. Отже, включення передоплати до критерію "умови та порядок
розрахунків" є порушенням вимог, встановлених ч. 2 ст. 34 Закону
( 1490-14 ), та свідчить про перевищення повноважень Замовника в
частині включення попередньої оплати до критеріїв оцінки без
одержання позитивного висновку Комісії, ще до укладання договору. Разом з цим, можливість передоплати суперечить принципам
державних закупівель, передбаченими вимогами ст. 21 Закону
( 1490-14 ) в частині застосування таких принципів, як максимальна
економія та ефективність; об'єктивна та неупереджена оцінка
тендерних пропозицій. В розділі "основні умови договору" тендерної документації
зазначено, що "кількість товару може бути скоригована в залежності
від виділених асигнувань та потреб Замовника". Однак, вимогами ч.
2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) встановлено, що Замовник укладає
договір про закупівлю після затвердження відповідного бюджету.
Істотною умовою договору про закупівлю є можливість зменшення
обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків.
Крім цього передбачено, що умови договору про закупівлю не повинні
змінюватися після підписання договору про закупівлю, крім
випадків, коригування ціни договору в разі отримання відповідного
позитивного висновку Комісії. Таким чином, в порушення вимог ст. 34 Закону ( 1490-14 ) до
зазначених основних умов, які обов'язково будуть включені до
договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а
саме: можливості зменшення обсягів закупівлі залежно від реального
фінансування видатків; умови договору про закупівлю після його
підписання не повинні змінюватися.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій. На дослідження надано протокол розкриття тендерних
(кваліфікаційних, цінових) пропозицій б/н та дати. Відповідно до
вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли
тендерні пропозиції від трьох учасників, а саме: - ТОВ "Високовольтний союз Україна" з ціновою пропозицією -
2 270 000 грн.; - ТОВ "Промкабель-Електрика" з ціновою пропозицією -
2 158 614,21 грн.; - ТОВ "Пан Електро" з ціновою пропозицією -
2 428 440,99 гривень. Розкриття тендерних пропозицій відбулось з порушенням вимог
статті 26 Закону ( 1490-14 ), а саме: - в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) під час
здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни
Замовником не застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної
пропозиції; Відповідно до вимог ч. 2 ст. 28 Закону ( 1490-14 ) Замовником
торги можуть визначатись такими, що не відбулися, через те, що
ціна найбільш вигідної тендерної пропозиції перевищує суму,
передбачену замовником на фінансування закупівлі. Так, відповідно
до звіту про результати здійснення процедур відкритих і
двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за
державні кошти від 21.05.2007 N 22 очікувана вартість закупівлі
становила 1 300 000 грн., а найнижча ціна тендерної пропозиції
учасника становила 2 158 614,24 грн., або на 858 614,21 грн.
більше. Відповідно до повідомлення про присвоєння кодів протокол
розкриття тендерних (цінових) пропозицій оприлюднено в
інформаційній системі в мережі Інтернет www.zakupivli.com від
02.04.2007, код - KHT/F-пр1798/ЧВВ.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця. На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій
від 19.04.2007 N 1577. Замовником за результатами оцінки
переможцем торгів визначено ТОВ "Пром-кабель-Електрика" у
відповідності до методики та за критеріями, передбаченими у
тендерній документації.
5. Інформування про результати торгів. Оголошення про результати закупівлі трансформаторів великої
потужності було опубліковано Замовником: - в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від
28.05.2007 N 22(93), оголошення N 22206057Р; - у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель від 28.05.2007 N 22(59),
оголошення N 5933495; - у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна
палата України, "International Edition Ukrainian Public
Procurements" від 28.05.2007 N 22(45), оголошення N М-22-195-07Р. Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на
сайті www.zakupivli.com (код TLO/FO 2047 від 18.05.2007). В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) оголошення
про результати проведення процедури відкритих торгів із зменшенням
ціни оприлюднено в інформаційних системах в мережі Інтернет на 4
календарних дні раніше укладення договору (договір укладено
21.05.2007). Відповідно до звіту про результати здійснення процедур
відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і
послуг за державні кошти від 21.05.2007 N 22, відправлення
повідомлення учасникам про результати проведеної процедури
відбулося 19.04.2007.
6. Укладання договору. Замовником з переможцем торгів ТОВ "Промкабель-Електрика"
укладено договір від 21.05.2007 N 22-ДБМ на загальну суму
2 158 614 гривень. Слід зазначити, що вартість договору перевищує
очікувану вартість закупівлі на 858 614,21 грн., оскільки
очікувана вартість закупівлі становила 1 300 000 грн., у
відповідності до звіту про результати здійснення процедур
відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і
послуг за державні кошти від 21.05.2007 N 22. В порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) Замовником у
договорі передбачена можливість зміни умов договору після його
підписання та здійснення передоплати без отримання позитивного
висновку Комісії, так у договорі передбачено: - у п. 3.1 - здійснення попередньої оплати у розмірі 30
відс.; - у п. 2.3 - ціни на товар можуть змінюватися у відповідності
до змін середньоринкових цін на матеріальні ресурси та
законодавства України у неоплаченій частині за згодою сторін. Разом з цим, відповідно до вимог ч. 2 ст. 29 Закону
( 1490-14 ) з учасником, тендерну пропозицію якого було
акцептовано, замовник укладає договір про закупівлю відповідно до
вимог тендерної документації. Так, у п. 3 розділу "Основні умови
договору" передбачено здійснення розрахунків на підставі п. 7 ст.
51 Бюджетного кодексу України ( 2542-14 ), а у договорі від
21.05.2007 N 22-ДБМ у п. 3.1 передбачено здійснення попередньої
оплати у розмірі 30 відсотків. Отже, відповідно до вимог ч. 3 ст. 34 Закону ( 1490-14 )
укладений договір вважається недійсним (нікчемним), через те, що
Замовник не дотримався вимог частини другої статті 29 цього
Закону. Таким чином, договір з переможцем торгів
ТОВ "Пром-кабель-Електрика" із закупівлі трансформаторів великої
потужності вважається недійсним, оскільки його укладено з
порушенням вимог статей 29, 29-1 цього Закону ( 1490-14 ).
7. Складання звітності. За результатами здійснення процедури закупівлі
трансформаторів великої потужності Замовником складено звіт про
результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів щодо
закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 21.05.2007
N 22. Відповідно до вимог ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) у звіті
про результати здійснення процедури закупівлі, обов'язково
зазначаються, зокрема, дата опублікування оголошення про
заплановану закупівлю та оголошення про результат здійсненої
закупівлі у спеціалізованих друкованих засобах масової інформації
та в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, чи
дата відправлення запрошення до участі в процедурах торгів з
обмеженою участю, запиту цінових пропозицій (котирувань),
закупівлі в одного учасника та дата повідомлення учасникам про
результат проведеної процедури. В порушення вимог ст. 17 Закону ( 1490-14 ) у звіті відсутня
обов'язкова інформація щодо оголошення про результат здійсненої
закупівлі у спеціалізованому друкованому засобі масової
інформації. Відповідно до повідомлення про присвоєння кодів
NGJ/C-1800/ЧВВвт від 28.05.2007 про розміщення повної інформації
щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі
Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com),
звіт про результати здійснення процедури закупівлі відкритих
торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти
розміщено в інформаційній системі в мережі Інтернет
www.zakupivli.com 28.05.2007.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження матеріалів Комунального
підприємства "Київський метрополітен" стосовно проведення
процедури закупівлі трансформаторів великої потужності
встановлено, що закупівля здійснюється з порушеннями вимог чинного
законодавства у сфері державних закупівель, а саме: - в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) тендерна
документація не затверджена тендерним комітетом Замовника; - в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) тендерна
документація не містить обов'язкової інформації щодо зазначення
посади та адреси посадової особи замовника, уповноваженої
здійснювати зв'язок із учасниками; шкалу розрахунку кроку торгів; - в порушення вимог ч. 2 ст. 23 Закону ( 1490-14 ) Замовником
у п. 12.2 тендерної документації невірно обчислюється розмір
тендерного забезпечення, а саме: 5% від тендерної пропозиції
учасника, замість 5% від очікуваної вартості предмета закупівлі; - в порушення вимог ч. 5 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) у п. 22
тендерної документації Замовником встановлені вимоги, що обмежують
конкуренцію та призводять до дискримінації учасників; - в порушення вимог ч. 1 ст. 5 Закону ( 1490-14 ) у п. 22
тендерної документації встановлено не рівні умови до вітчизняних
та іноземних учасників внаслідок посилання Замовником на ст. 6
Закону, що виключена; - в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) Замовником
не вірно обчислюється період укладання договору, а саме: у п. 28.2
тендерної документації зазначено, що договір укладається протягом
21 робочого дня з дня акцепту, але не раніше, ніж через п'ять
робочих днів після надсилання повідомлення про результати торгів,
замість "не раніше ніж через п'ять робочих днів з дня відправлення
письмового повідомлення всім учасникам процедур"; - порушено вимоги ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) щодо
включення передоплати до критерію "умови та порядок розрахунків"
без одержання позитивного висновку Комісії, ще до укладання
договору; - в порушення вимог ст. 34 Закону ( 1490-14 ) до зазначених
основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про
закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: можливості
зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування
видатків; умови договору про закупівлю після його підписання не
повинні змінюватися; - в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) під час
здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни
Замовником не застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної
пропозиції; - в порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 )
оголошення про результати проведення процедури відкритих торгів із
зменшенням ціни оприлюднено в інформаційних системах в мережі
Інтернет на 4 календарних дні раніше укладення договору; - в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) Замовником
у договорі передбачена можливість зміни умов договору після його
підписання та здійснення передоплати без отримання позитивного
висновку Комісії; - в порушення вимог ст. 17 Закону ( 1490-14 ) у звіті
відсутня обов'язкова інформація щодо оголошення про результат
здійсненої закупівлі у спеціалізованому друкованому засобі масової
інформації. Договір з переможцем торгів ТОВ "Промкабель-Електрика" із
закупівлі трансформаторів великої потужності вважається недійсним,
оскільки укладено з порушенням вимог статей 29, 29-1 цього Закону
( 1490-14 ). Дії тендерного комітету Комунального підприємства "Київський
метрополітен" можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь,
визначених статтею 364 Кримінального кодексу України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: