open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
22.01.2008 N в-460/01

Стосовно дотримання

процедур державних закупівель

(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до
статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг
за державні кошти" ( 1490-14 )
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника Назва: Управління освіти Солом'янської районної у м. Києві
державної адміністрації. Адреса: 03087, м. Київ, вул. Пітерська, 12.
2. Головний розпорядник: Управління освіти Солом'янської
районної у м. Києві державної адміністрації.
3. Відповідальний за проведення торгів: Пісна Валентина
Андріївна.
4. Предмет закупівлі: послуги з оздоровлення дітей у літніх
таборах.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
7. Очікувана вартість закупівлі: 360,00 тис.грн.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
16.04.2007 р., закінчення - 04.06.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
матеріалів:
1. Витяг з Інформаційного бюлетеня Тендерної палати України
від 23.04.2007 р. за N 16018707 - 1 арк.
2. Тендерна документація від 04.04.2007 р. б/н - 23 арк.
3. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від
03.05.2007 р. N 19 - 5 арк.
4. Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення
переможця від 04.05.2007 р. N 19/1 - 3 арк.
5. Звіт про результати здійснення відкритих торгів від
05.06.2007 р. N 19/3 - 3 арк.
6. Договір від 15.05.2007 р. N 2 - 3 арк.
Завдання сформульоване наступним чином: "надати висновок про законність та обґрунтованість проведення
процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни Управлінням освіти
Солом'янської районної у м. Києві державної адміністрації щодо
закупівлі послуг з оздоровлення дітей у літніх таборах".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній
частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі. Оголошення про заплановану закупівлю Управлінням освіти
Солом'янської районної у м. Києві державної адміністрації (надалі
Замовник) опубліковано: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від
16.04.2007 р. N 16 (87), оголошення N 16018707; - у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель та має назву, яка
відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від
16.04.2007 р. N 16 (53), оголошення N 3519653; Оголошення про заплановану закупівлю Замовником оприлюднене в
інформаційній системі мережі Інтернет за кодом KHT/F 0730. В порушення п. 5 розпорядження Антимонопольного комітету
України від 20.06.2006 р. N 217-р ( z0901-06 ) Замовником в
оголошенні про проведення торгів (тендера) предмет закупівлі
визначено не відповідно до Державного класифікатора продукції та
послуг ДК 016-97 ( v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97,
v5822217-97 ) , затвердженого наказом Державного комітету України
стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 р. N 822
( v0822217-97 ). Таким чином, оголошення про заплановану процедуру не містить
в повному обсязі інформацію з питань державних закупівель та не
забезпечує створення оптимального конкурентного середовища в
частині інформування учасників.
2. Тендерна документація. Тендерна документація на проведення торгів (тендера) щодо
закупівлі послуг з оздоровлення дітей у літніх таборах затверджена
04.04.2007 р. та підписана Головою тендерного комітету
Вовченко Н.М. В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) розділ 3
Тендерної документації "Надання роз'яснень щодо тендерної
документації" та додаток N 1 до тендерної документації "Відомості
щодо торгів" не містить прізвищ, посад та адрес посадових осіб або
інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з
учасниками. В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) Замовником
(в Розділі 7 "Ціни пропозиції" тендерної документації) при
формуванні ціни - методики розрахунку ціни тендерної пропозиції не
враховано вимоги п. 5.1.9 Закону України "Про податок на додану
вартість" ( 168/97-ВР ) в частині звільнення від оподаткування
путівок на санаторно-курортне лікування та відпочинок на території
України фізичних осіб віком до 18 років. Тендерна форма
"Пропозиція" - Додаток N 3 до тендерної документації, за якою
учасникам передбачено надавати свої пропозиції, зазначає ціну з
урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання вимог вищезазначених
нормативних актів. В порушення вимог ч. 1 ст. 15 та ч. 1 ст. 21 Закону
( 1490-14 ) в додатку N 2 "Перелік документів, які вимагаються для
підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та
іншим вимогам замовника" до Тендерної документації Замовником не
вимагається надання учасниками документально підтвердженої
інформації про відсутність рішення щодо визнання учасника в
установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи
про банкрутство. В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ), ч. 1
ст. 638 Цивільного кодексу України ( 435-15 ), ст. 180
Господарського кодексу України ( 436-15 ) в основних умовах, які
обов'язково мають бути включені до договору про закупівлю, не
визначено строк дії договору. В порушення вимог ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) Замовником в
Розділі 23 "Конфіденційність" тендерної документації не враховано
можливість надання інформації щодо розгляду та оцінки тендерних
пропозицій до укладання договору Антимонопольному комітету
України. Таким чином, тендерна документація Замовника складена з
порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних
закупівель, що може призвести до недобросовісної конкуренції серед
учасників та необ'єктивної оцінки тендерних пропозицій.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій. Відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій від
03.05.2007 р. N 19 пропозиції надали 3 учасники (без зазначення
інформації про включення ПДВ до вартості послуг): - Приватне підприємство "Фортуна-С" (надалі ПП "Фортуна-С"),
ціна пропозиції якого становила 77,10 грн. за 1 діто/день з
урахуванням зниження ціни на кроки торгів; - Дитячий оздоровчий табір "Юність" (надалі ДОТ "Юність"),
ціна пропозиції якого становила 81,00 грн. за 1 діто/день; - Дочірнє підприємство "Дитячий оздоровчий пансіонат
"Прометей" (надалі ДП ДОП "Прометей"), ціна пропозиції якого
становила 79,00 грн. за 1 діто/день. Тендерні пропозиції зазначених учасників надані за один день
перебування дитини, без визначення терміну перебування за путівкою
та загальної вартості путівки і вартості тендерної пропозиції. В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) Замовником
прийняті до оціни тендерні пропозиції учасників, що не відповідали
вимогам п. 7.2 Тендерної документації та додатку N 3 Тендерної
документації, відповідно до якого тендерні пропозиції учасників
повинні зазначати підсумкову ціну тендерної пропозиції. Таким чином, подані тендерні пропозиції учасників суперечать
вимогам Тендерної документації Замовника, є непрозорими, так як не
зазначають кількість та вартість усієї закупівлі, що є основними
умовами договору, які обов'язково повинні бути зазначені при його
укладанні. В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) під час
розкриття тендерних пропозицій Замовником не перевірено надання
учасниками всіх документів, що вимагались Замовником для
підтвердження кваліфікації учасників (Додаток N 2 до Тендерної
документації), а саме, копії акредитаційного сертифіката
МОЗ України та витягу з Тематичного каталогу, як наслідок
Замовником було допущено до оцінки пропозиції усіх учасників,
відомості про яких відсутні в Тематичному каталозі учасників
процедур закупівель, що є порушенням вимог ч. 1 ст. 18 Закону. В порушення вимог ч. 4 ст. 7 та ч. 1 ст. 27 Закону
( 1490-14 ) Замовник не відхилив тендерні пропозиції усіх
учасників, які є пов'язаними особами, а саме: - засновник ДОТ "Юність" - Матвійчик Василь Михайлович
(іпн. 1946320715) є керівником ДП ДОП "Прометей", - ПП "Фортуна-С" пропонує здійснювати оздоровлення дітей в
Дитячому санаторії-профілакторії "Богатирьонок" (Мале приватне
підприємство "Крок", засновником та керівником якого є Матвійчик
Василь Михайлович), що є порушенням ст. 5 Закону України "Про боротьбу з
корупцією" від 05.10.95 р. N 356/95 ( 356/95-ВР ) та сприяє
виникненню корупційних діянь. В порушення вимог ч. 1 ст. 27, ч. 1 ст. 28 Закону ( 1490-14 )
Замовник не відхилив тендерні пропозиції усіх учасників, які не
відповідали кваліфікаційним вимогам Замовника та не відмінив такі
торги. Таким чином, дії Замовника призвели до створення штучного
кола учасників та свідчать про формальне проведення торгів.
4. Оцінка тендерних пропозицій. Згідно з Протоколом оцінки від 14.05.2007 р. N 19/1
переможцем обрано ПП "Фортуна-С" з мінімальною ціною 1 діто/дня -
77,10 грн. та найдовшим терміном відстрочки платежу - 35 днів. В порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від
14.04.97 року N 323 ( 323-97-п ) "Про організаційне і фінансове
забезпечення відпочинку та оздоровлення дітей в Україні"
організацію та відпочинок дітей Замовником проведено з
ігноруванням вимог щодо укладання прямих угод з оздоровчими
закладами на конкурсній основі, так переможець - Приватне
підприємство "Фортуна-С" приймало участь у даному тендері, як
посередник і пропонувало послуги інших оздоровчих закладів
(Дитячого санаторію-профілакторію "Богатирьонок"). Таким чином, Замовником процедуру закупівлі проведено з
недотриманням вимог організації і відпочинку дітей, з ігноруванням
вимог щодо укладання прямих угод з оздоровчими закладами на
конкурсній основі та проведено їх з участю посередників з
порушенням принципів державних закупівель, передбачених ст. 2-1
Закону ( 1490-14 ), в частині максимальної ефективності,
добросовісної конкуренції серед учасників, об'єктивної та
неупередженої оцінки.
5. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про
результати торгів. В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) Замовником
оголошення про результати торгів, яке повинно надаватись протягом
10 календарних днів після укладення договору, було опубліковано в
Інформаційному бюлетені Тендерної палати України N 23 (94) за
N 23112307Р та у Спеціалізованому друкованому засобі масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує
інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву,
яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель,
N 23 (60) за N 6034512 - 04.06.2007 р., з порушенням встановленого
терміну (25.05.2007 р.) на 10 календарних днів. Оголошення про результати торгів Замовником оприлюднене в
інформаційній системі мережі Інтернет - MPU/PL1002. Таким чином, повідомлення учасникам про результати торгів
через інформаційні засоби у сфері державних закупівель проводились
з порушенням встановлених термінів.
6. Укладання договору. За результатами торгів Замовник уклав договір на закупівлю
послуг з оздоровлення дітей в літній період з ПП "Фортуна-С" від
15.05.2007 р. N 2 на суму 360,0 тисяч гривень. В порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) договір про
закупівлю від 15.05.2007 р. N 2 не містить істотної умови договору
щодо можливості зменшення обсягів закупівлі залежно від реального
фінансування видатків. Відповідно до інформації щодо оцінки тендерних пропозицій,
викладеної замовником в п. 6.1 та 6.2 Звіту про результати
здійснення процедур відкритих торгів зі зменшенням ціни щодо
закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти
від 05.06.2007 р. N 19/3, ціна кожної тендерної пропозиції, що
оцінювалась, та ціна обраної тендерної пропозиції включають ПДВ,
що є порушенням вимог в частині надання пільг в оподаткуванні
путівок на санаторно-курортне лікування та відпочинок на території
України фізичних осіб віком до 18 років. Вимогами розпорядження Антимонопольного комітету України від
12.04.2007 р. N 138-р ( z0463-07 ) визначено, що якщо договір
укладено на умовах, які не передбачають сплати ПДВ, замовник
повинен зробити примітку у Звіті про результати проведених торгів
"без ПДВ". Така інформація у Звіті Замовника не зазначена, що може
свідчити про дотримання вимог Додатка N 3 до Тендерної
документації, за якою Замовником запропоновано учасникам надавати
свої пропозиції з урахуванням ПДВ, та свідчить про те, що
закупівля послуг з оздоровлення дітей в літній період проведена з
урахуванням цього податку. Оголошення про результати проведених
торгів від 04.06.2007 р. N 23112307Р містить інформацію про те, що
договір укладено з урахуванням податку на додану вартість, що
свідчить про скрите завищення вартості ціни тендерної пропозиції
на суму податку на додану вартість- 60,00 тис.грн., які Замовником
в ціні послуг безпідставно та непрозоро перераховано на рахунок
ПП "Фортуна-С", чим нанесено збитки державі на зазначену суму. Договір на закупівлю укладено на суму 360,00 тис.грн. без
врахування пільг по ПДВ на суму 60,00 тис.грн., в чому вбачаються
втрати державних коштів. Крім того, договір від 15.05.2007 р. N 2 між Замовником та
переможцем торгів - ПП "Фортуна-С" укладено за результатами
процедури закупівлі, проведеної з порушенням вимог ч. 1 ст. 17,
ч. 3 ст. 26, ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ), та згідно з ч. 3
ст. 34 Закону вважається недійсним (нікчемним).
7. Складання звітності. В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону та розпорядження
Антимонопольного комітету України від 12.04.2007 р. N 138-р
( z0463-07 ) у Звіті про результати здійснення процедури закупівлі
Замовника від 27.06.2007 р. N 7 не зазначено стислий виклад
критеріїв порівняння та оцінки тендерних пропозицій і визначення
переможця процедури закупівлі. Таким чином, звіт про результати здійснення процедури
закупівлі Замовника не містить в повному обсязі інформацію про
результати торгів, чим порушено принцип державних закупівель
відповідно до вимог ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ) в частині
відкритості та прозорості проведення державних закупівель.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження матеріалів, наданих
Управлінням освіти Солом'янської районної у м. Києві державної
адміністрації, стосовно оприлюднення інформації про проведення
торгів на закупівлю послуг з оздоровлення дітей у літніх таборах,
відповідності Тендерної документації вимогам чинного законодавства
у сфері державних закупівель встановлені порушення вимог Закону
( 1490-14 ), а саме: - в порушення п. 5 розпорядження Антимонопольного комітету
України від 20.06.2006 р. N 217-р ( z0901-06 ) - Замовником в
оголошенні про проведення торгів (тендера) предмет закупівлі
визначено не відповідно до Державного класифікатора продукції та
послуг ДК 016-97 ( v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97,
v5822217-97 ), затвердженого наказом Державного комітету України
стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 р. N 822
( v0822217-97 ); - в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - Тендерна
документація не містить прізвищ, посад та адрес посадових осіб або
інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з
учасниками; - порушено вимоги ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - при
формуванні ціни (методики розрахунку ціни тендерної пропозиції) не
враховано вимоги щодо надання пільг в оподаткуванні операції з
продажу путівок на санаторно-курортне лікування та відпочинок на
території України фізичних осіб віком до 18 років; - в порушення вимог ч. 1 ст. 15 та ч. 1 ст. 21 Закону - в
Тендерній документації Замовником не вимагається надання
учасниками документально підтвердженої інформації про відсутність
рішення щодо визнання учасника в установленому порядку банкрутом
чи порушення проти нього справи про банкрутство; - в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ), ч. 1
ст. 638 Цивільного кодексу України ( 435-15 ), ст. 180
Господарського кодексу України ( 436-15 ) - в основних умовах, які
обов'язково мають бути включені до договору про закупівлю, не
визначено строк дії договору; - в порушення вимог ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
в Розділі 23 "Конфіденційність" тендерної документації не
враховано можливість надання інформації щодо розгляду та оцінки
тендерних пропозицій до укладання договору Антимонопольному
комітету України; - порушено вимоги ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
під час розкриття тендерних пропозицій не перевірено надання
учасниками всіх документів, що вимагались для підтвердження
кваліфікації учасників, та прийняті до оціни тендерні пропозиції
учасників, що не відповідали вимогам Тендерної документації; - порушено вимоги ч. 1 ст. 18 Закону - відомості про усіх
учасників відсутні в Тематичному каталозі учасників процедур
закупівель; - порушено вимоги ч. 4 ст. 7, ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 )
- Замовник не відхилив тендерні пропозиції усіх учасників, які є
пов'язаними особами; - порушено вимоги ч. 1 ст. 27, ч. 1 ст. 28 Закону ( 1490-14 )
- Замовник не відхилив тендерні пропозиції усіх учасників, які не
відповідали кваліфікаційним вимогам Замовника та не відмінив такі
торги; - порушено вимоги постанови Кабінету Міністрів України від
14.04.97 року N 323 ( 323-97-п ) "Про організаційне і фінансове
забезпечення відпочинку та оздоровлення дітей в Україні" -
організацію та відпочинок дітей Замовником проведено з
ігноруванням вимог щодо укладання прямих угод з оздоровчими
закладами на конкурсній основі; - порушено вимоги ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) -
Замовником оголошення про результати торгів оприлюднене з
порушенням встановленого терміну (25.05.2007 р.) на 10 календарних
днів; - порушено вимоги ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) - договір
про закупівлю від 15.05.2007 р. N 2 не містить істотної умови
договору щодо можливості зменшення обсягів закупівлі залежно від
реального фінансування видатків; - порушено вимоги ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 )та
розпорядження Антимонопольного комітету України від 12.04.2007 р.
N 138-р ( z0463-07 ) - у Звіті про результати здійснення процедури
закупівлі Замовника не зазначено стислий виклад критеріїв
порівняння та оцінки тендерних пропозицій і визначення переможця
процедури закупівлі. Процедура закупівлі послуг з оздоровлення дітей в літніх
таборах Замовником торгів - Управлінням освіти Солом'янської
районної у м. Києві державної адміністрації на суму 360,0 тис.грн.
проведена з грубим порушеннями вимог Закону ( 1490-14 ) та з
недотриманням принципів державних закупівель в частині
максимальної економії та ефективного використання державних
коштів, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на
суму 60,00 тис.грн. внаслідок безпідставно проведеної сплати ПДВ. Договір від 15.05.2007 р. N 2 між Замовником - Управлінням
освіти Солом'янської районної у м. Києві державної адміністрації
та переможцем торгів - ПП "Фортуна-С" укладено за результатами
процедури закупівлі, проведеної з порушенням вимог ч. 1 ст. 17,
ч. 3 ст. 26, ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ), та згідно з ч. 3
ст. 34 Закону вважається недійсним (нікчемним). Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України
( 435-15 ) такий договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого
договору недійсним судом не вимагається. Дії тендерного комітету Управління освіти Солом'янської
районної у м. Києві державної адміністрації щодо організації
закупівлі послуг з оздоровлення дітей у літніх таборах можуть
містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364
Кримінального кодексу України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: