open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
22.01.2008 N в-459/01

Стосовно дотримання

процедур державних закупівель

(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до
статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг
за державні кошти" ( 1490-14 ).
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника Назва: Управління освіти Подільської районної у м. Києві
державної адміністрації. Адреса: 04070, м. Київ, вул. Фролівська, 1.
2. Головний розпорядник: Управління освіти Подільської
районної у м. Києві державної адміністрації.
3. Відповідальний за проведення торгів: Гребень Людмила
Володимирівна.
4. Предмет закупівлі: послуги дитячих літніх оздоровчих
таборів.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
7. Очікувана вартість закупівлі: 179,55 тис.грн.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
28.05.2007 р., закінчення - 23.07.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
матеріалів:
1. Оголошення на проведення торгів б/д та б/н - 1 арк.
2. Тендерна документація від 15.05.2007 р. б/н - 25 арк.
3. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від
12.06.2007 р. б/н - 2 арк.
4. Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення
переможця від 22.06.2007 р. б/н - 2 арк.
5. Тендерні форми пропозицій учасників - 3 арк.
6. Договір оренди від 01.02.2007 р. б/н - 4 арк.
7. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів
від 23.07.2007 р. N 62 - 2 арк.
8. Договір від 03.07.2007 р. N 4/192 - 2 арк.
Завдання сформульоване наступним чином: "надати висновок про законність та обґрунтованість проведення
процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни Управлінням освіти
Подільської районної у м. Києві державної адміністрації".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній
частині висновку.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі Оголошення про заплановану закупівлю Управлінням освіти
Подільської районної у м. Києві державної адміністрації (надалі -
Замовник) опубліковано: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від
28.05.2007 р. N 22 (93), оголошення N 22036507; - у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель та має назву, яка
відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від
28.05.2007 р. N 22 (59), оголошення N 4370259. Оголошення про заплановану закупівлю Замовником оприлюднене в
інформаційній системі в мережі Інтернет за кодом TLO/FO 0460. В порушення п. 5 розпорядження Антимонопольного комітету
України від 20.06.2006 р. N 217-р ( z0901-06 ) Замовником в
оголошенні про проведення торгів (тендера) предмет закупівлі
визначено не відповідно до Державного класифікатора продукції та
послуг ДК 016-97 ( v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97,
v5822217-97 ), затвердженого наказом Державного комітету України
стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 р. N 822
( v0822217-97 ). В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону ( 1490-14 ) Замовником
скорочено термін подання тендерних пропозицій до 15 календарних
днів без викладення причини скорочення у звіті, що може свідчити
про наміри Замовника послабити конкуренцію серед учасників. Таким чином, в оголошенні про заплановану процедуру відсутня
в повному обсязі інформація про предмет закупівлі, чим порушено
принцип державних закупівель відповідно до вимог ст. 2-1 Закону
( 1490-14 ) в частині відкритості та прозорості проведення
державних закупівель, що не забезпечує повного достовірного
інформування учасників про заплановану процедуру та негативно
впливає на створення оптимального конкурентного середовища
учасників.
2. Тендерна документація Тендерна документація на проведення торгів (тендера) щодо
закупівлі послуг дитячих літніх оздоровчих таборів затверджена
15.05.2007 р. та підписана Головою тендерного комітету Пешко С.М. В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) розділ 3
Тендерної документації "Надання роз'яснень щодо тендерної
документації" та додаток N 1 до тендерної документації "Відомості
щодо торгів" не містить прізвищ, посад та адрес посадових осіб або
інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з
учасниками. В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) Замовником
(в Розділі 7 "Ціни пропозиції" тендерної документації) при
формуванні ціни - методики розрахунку ціни тендерної пропозиції не
враховано вимоги п. 5.1.9 Закону України "Про податок на додану
вартість" ( 168/97-ВР ) в частині звільнення від оподаткування
путівок на санаторно-курортне лікування та відпочинок на території
України фізичних осіб віком до 18 років. Тендерна форма
"Пропозиція" - Додаток N 3 до тендерної документації, за якою
учасникам передбачено надавати свої пропозиції, зазначає ціну з
урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання вимог вищезазначених
нормативних актів. В порушення вимог ч. 1 ст. 15, ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 )
в частині необхідності документального, підтвердження
відповідності учасників кваліфікаційним вимогам, Замовником не
вимагається надання учасниками документально підтвердженої
інформації про наступне: - відсутність рішення щодо визнання учасника в установленому
порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство; - відомості про досвід роботи та кваліфікацію спеціалістів
(медичного та педагогічного персоналу), що будуть безпосередньо
залучені до виконання умов договору. В порушення вимог ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) Замовником в
Розділі 23 "Конфіденційність" тендерної документації не враховано
можливість надання інформації щодо розгляду та оцінки тендерних
пропозицій до укладання договору Антимонопольному комітету
України. Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з
порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних
закупівель, не містить усю необхідну інформацію щодо предмета
закупівлі, формування ціни тендерної пропозиції, не забезпечує
об'єктивну і добросовісну конкуренції серед учасників, що свідчить
про недотриманням принципів державних закупівель, передбачених
ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ) в частині відкритості та прозорості
державних закупівель, максимальної економії та ефективного
використання державних коштів і може призвести до непрозорої
процедури закупівлі, недобросовісної конкуренції серед учасників
та необ'єктивної і упередженої оцінки тендерних пропозицій.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій Відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій від
12.06.2007 р. б/н тендерні пропозиції надали 3 учасники: - Приватне підприємство "Фортуна-С" (надалі ПП "Фортуна-С"),
ціна пропозиції якого становила 337 500,00 грн. (75,00 грн. за
1 діто/день) з урахуванням ПДВ: - Приватне підприємство Дитячий оздоровчий табір "Юність"
(надалі ПП ДОТ "Юність"), ціна пропозиції якого становила
362 250,00 грн. (80,50 грн. за 1 діто/день) з урахуванням ПДВ: - Дочірнє підприємство "Дитячий оздоровчий пансіонат
"Прометей" (надалі ДП ДОП "Прометей"), ціна пропозиції якого
становила 355 500,00 грн. (79,00 грн. за 1 діто/день) з
урахуванням ПДВ. В порушення вимог ч. 4 ст. 7 та ч. 1 ст. 27 Закону
( 1490-14 ) Замовник не відхилив тендерні пропозиції усіх
учасників, які є пов'язаними особами, а саме: - засновник ДОТ "Юність" - Матвійчик Василь Михайлович
(іпн. 1946320715) є керівником ДП ДОП "Прометей", - ПП "Фортуна-С" пропонує здійснювати оздоровлення дітей в
Дитячому санаторії-профілакторії "Богатирьонок" (Мале приватне
підприємство "Крок", засновником та керівником якого є Матвійчик
Василь Михайлович). Зазначене є недотриманням вимог ст. 5 Закону України "Про
боротьбу з корупцією" від 05.10.95 р. N 356/95 ( 356/95-ВР ) та
сприяє виникненню корупційних діянь. В порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону ( 1490-14 ) та п. 1.3
Тендерної документації відомості про усіх учасників відсутні в
Тематичному каталозі учасників процедур закупівель. В порушення вимог ч. 1 ст. 27, ч. 1 ст. 28 Закону ( 1490-14 )
Замовник не відхилив тендерні пропозиції усіх учасників, які не
відповідали вимогам тендерної документації Замовника та не
відмінив такі торги. Таким чином, дії Замовника призвели до створення штучного
кола учасників та свідчать про формальне проведення торгів.
4. Оцінка тендерних пропозицій Згідно з Протоколом оцінки від 22.06.2007 р. б/н переможцем
обрано ПП "Фортуна-С" з мінімальною ціною тендерної пропозиції
337 500,00 грн. (1 діто/день - 75,00 грн.). В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) під час
розкриття тендерних пропозицій Замовником не перевірено
правильність оформлення учасниками всіх необхідних документів, а
саме, жоден з учасників не надав відомостей щодо умов розрахунків
в Тендерній формі "Пропозиція", що унеможливлює здійснення оцінки
за даним критерієм. В порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) оцінку
пропозицій учасників Замовником проведено всупереч критеріям та
методиці, визначеним в тендерній документації, а саме, застосовано
не передбачений критерій "строк надання послуг". До дослідження надано договір оренди від 01.02.2007 р. б/н,
укладений ПП "Фортуна-С" з Орендодавцем - МЧП "Крок"
(ДСП "Богатирьонок"), згідно з яким ПП "Фортуна-С" приймає в
строкове платне користування частину майна, яке знаходиться на
балансі Орендодавця та розташоване за адресою: Одеська обл.,
Білгород-Дністровський р-н, смт Сергіївка, вул. Лазо, 1 - 6,
корпус N 1 на 100 місць дитячого оздоровчого табору
"Богатирьонок", що не підтверджує здатність ПП "Фортуна-С"
самостійно надавати послуги з оздоровлення дітей. Так, згідно з
додатком б/д б/н до договору оренди Орендодавць - МЧП "Крок"
(ДСП "Богатирьонок") має надавати наступні послуги: забезпечувати
5-разовим харчуванням, проводити культурно-просвітні і спортивні
заходи, забезпечувати невідкладну медичну допомогу і рятувальну
службу на морі. Таким чином, в порушення вимог постанови Кабінету Міністрів
України від 14.04.97 року N 323 ( 323-97-п ) "Про організаційне і
фінансове забезпечення відпочинку та оздоровлення дітей в Україні"
організацію та відпочинок дітей Замовником проведено з
ігноруванням вимог щодо укладання прямих угод з оздоровчими
закладами на конкурсній основі, так переможець - Приватне
підприємство "Фортуна-С" приймало участь у даному тендері, як
посередник і пропонувало послуги інших оздоровчих закладів
(Дитячого санаторію-профілакторію "Богатирьонок"). Таким чином, Замовником процедуру закупівлі проведено з
недотриманням вимог організації і відпочинку дітей, з ігноруванням
вимог щодо укладання прямих угод з оздоровчими закладами на
конкурсній основі та проведено їх з участю посередників з
порушенням принципів державних закупівель, передбачених ст. 2-1
Закону ( 1490-14 ), в частині максимальної ефективності,
добросовісної конкуренції серед учасників, об'єктивної та
неупередженої оцінки.
5. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про
результати торгів В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) Замовником
оголошення про результати торгів, яке повинно надаватись протягом
10 календарних днів після укладення договору, було опубліковано в
Інформаційному бюлетені Тендерної палати України N 30 (101) за
N 30175007Р та у Спеціалізованому друкованому засобі масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує
інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву,
яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель,
N 30 (67) за N 6745550 - 23.07.2007 р., з порушенням встановленого
терміну (13.07.2007 р.) на 10 календарних днів. Оголошення про результати торгів Замовником оприлюднене в
інформаційній системі мережі Інтернет - НАР/ТС 2296. Таким чином, повідомлення учасникам про результати торгів
через інформаційні засоби у сфері державних закупівель проводились
з порушенням встановлених термінів.
6. Укладання договору За результатами торгів Замовник уклав договір на закупівлю
послуг дитячих літніх оздоровчих таборів з ПП "Фортуна-С" від
03.07.2007 р. N 4/192 відповідно до акцептованої пропозиції на
суму 179,55 тис.грн., яка враховує ПДВ. Проте укладений договір податок на додану вартість не
зазначає, що свідчить про скрите завищення вартості ціни тендерної
пропозиції на суму податку на додану вартість - 29,93 тис.грн.,
які Замовником в ціні послуг безпідставно та непрозоро
перераховано на рахунок ПП "Фортуна-С", чим нанесено збитки
державі на зазначену суму. Договір на закупівлю укладено на суму 179,55 тис.грн. без
врахування пільг по ПДВ на суму 29,93 тис.грн., в чому вбачаються
втрати державних коштів. Крім того, договір від 03.07.2007 р. N 4/192 між Замовником
та переможцем торгів - ПП "Фортуна-С" укладено за результатами
процедури закупівлі, проведеної з порушенням вимог ч. 1 ст. 17,
ч. 3 ст. 19, ч. 3, 7 ст. 26, ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ), та
згідно з ч. 3 ст. 34 Закону вважається недійсним (нікчемним).
7. Складання звітності В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) та
розпорядження Антимонопольного комітету України від 12.04.2007 р.
N 138-р ( z0463-07 ) у Звіті про результати здійснення процедури
закупівлі Замовника від 27.06.2007 р. N 7 не зазначено стислий
виклад критеріїв порівняння та оцінки тендерних пропозицій і
визначення переможця процедури закупівлі. Крім того, звіт Замовника складено непрозоро, а саме п. 6.1
звіту зазначає тендерні препозиції, які оцінювались з урахуванням
ПДВ, а п. 8 - зазначає, що вартість укладеного договору на суму
179 550,00 грн. не враховує ПДВ, що суперечить акцептованій
тендерній пропозиції ПП "Фортуна-С". Проте оголошення про
результати проведених торгів від 23.07.2007 р. N 30175007Р містить
інформацію про те, що договір укладено з урахуванням податку на
додану вартість. Таким чином, звіт про результати здійснення процедури
закупівлі Замовника не містить в повному обсязі інформацію про
результати торгів, чим порушено принцип державних закупівель
відповідно до вимог ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ) в частині
відкритості та прозорості проведення державних закупівель.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження матеріалів, наданих
Управлінням освіти Подільської районної у м. Києві державної
адміністрації стосовно оприлюднення інформації про проведення
торгів на закупівлю послуг дитячих літніх оздоровчих таборів,
відповідності Тендерної документації вимогам чинного законодавства
у сфері державних закупівель встановлені порушення вимог Закону, а
саме: - порушено вимоги п. 5 розпорядження Антимонопольного
комітету України від 20.06.2006 р. N 217-р ( z0901-06 ) -
Замовником в оголошенні про проведення торгів (тендера) предмет
закупівлі визначено не відповідно до Державного класифікатора
продукції та послуг ДК 016-97 ( v1822217-97, v2822217-97,
v3822217-97, v5822217-97 ), затвердженого наказом Державного
комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від
30.12.97 р. N 822 ( v0822217-97 ); - порушено вимоги ч. 3 ст. 19 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
скорочено термін подання тендерних пропозицій до 15 календарних
днів без викладання причини скорочення у звіті, що може свідчити
про наміри Замовника послабити конкуренцію серед учасників; - порушено вимоги ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - в
Тендерній документації не міститься інформація щодо прізвищ, посад
та адрес посадових осіб або інших працівників Замовника,
уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками; - порушено вимоги ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - при
формуванні ціни (методики розрахунку ціни тендерної пропозиції) не
враховано вимоги щодо надання пільг в оподаткуванні операції з
продажу путівок на санаторно-курортне лікування та відпочинок на
території України фізичних осіб віком до 18 років; - порушено вимоги ч. 1 ст. 15, ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 )
- в частині необхідності документального підтвердження
відповідності учасників кваліфікаційним вимогам, Замовником не
вимагається надання учасниками документально підтвердженої
інформації, а саме, відсутність рішення щодо визнання учасника в
установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи
про банкрутство та відомості про досвід роботи та кваліфікацію
спеціалістів (медичного та педагогічного персоналу), що будуть
безпосередньо залучені до виконання умов договору; - порушено вимоги ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) - Замовником в
Розділі 23 "Конфіденційність" тендерної документації не враховано
можливість надання інформації щодо розгляду та оцінки тендерних
пропозицій до укладання договору Антимонопольному комітету
України; - порушено вимоги ч. 1 ст. 18 Закону ( 1490-14 ) - відомості
про усіх учасників відсутні в Тематичному каталозі учасників
процедур закупівель; - порушено вимоги ч. 4 ст. 7, ч. 1 ст. 27, ч. 1 ст. 28 Закону
( 1490-14 ) - Замовник не відхилив тендерні пропозиції усіх
учасників, які є пов'язаними особами, не відповідали вимогам
тендерної документації Замовника та не відмінив такі торги; - порушено вимоги ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - під час
розкриття тендерних пропозицій Замовником не перевірено
правильність оформлення учасниками всіх необхідних документів; - порушено вимоги ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - оцінку
пропозицій учасників Замовником проведено не за критеріями та
методикою, визначеними в тендерній документації; - порушено вимоги постанови Кабінету Міністрів України від
14.04.97 року N 323 ( 323-97-п ) "Про організаційне і фінансове
забезпечення відпочинку та оздоровлення дітей в Україні" -
організацію та відпочинок дітей Замовником проведено з
ігноруванням вимог щодо укладання прямих угод з оздоровчими
закладами на конкурсній основі; - порушено вимоги ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) -
Замовником оголошення про результати торгів оприлюднене з
порушенням встановленого терміну (13.07.2007 р.) на 10 календарних
днів; - порушено вимоги ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) та
розпорядження Антимонопольного комітету України від 12.04.2007 р.
N 138-р ( z0463-07 ) - у Звіті про результати здійснення процедури
закупівлі Замовника не зазначено стислий виклад критеріїв
порівняння та оцінки тендерних пропозицій і визначення переможця
процедури закупівлі. Процедура закупівлі послуг дитячих літніх оздоровчих таборів
Замовником торгів - Управлінням освіти Подільської районної у
м. Києві державної адміністрації на суму 179,55 тис.грн. проведена
з грубим порушеннями вимог Закону ( 1490-14 ) та з недотриманням
принципів державних закупівель в частині максимальної економії та
ефективного використання державних коштів, в чому вбачається
можливе нанесення державі збитків на суму 29,93 тис.грн. внаслідок
безпідставно проведеної сплати ПДВ. Договір від 03.07.2007 р. N 4/192 між Замовником -
Управлінням освіти Подільської районної у м. Києві державної
адміністрації та переможцем торгів - ПП "Фортуна-С" укладено за
результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням вимог
ч. 1 ст. 17, ч. 3 ст. 19, ч. 3, 7 ст. 26, ч. 1 ст. 29-1 Закону
( 1490-14 ) та згідно з ч. 3 ст. 34 Закону, вважається недійсним
(нікчемним). Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України
( 435-15 ) такий договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого
договору недійсним судом не вимагається. Дії тендерного комітету Управління освіти Подільської
районної у м. Києві державної адміністрації щодо організації
закупівлі послуг дитячих літніх оздоровчих таборів можуть містити
ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364
Кримінального кодексу України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: