open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
17.01.2008 N в-271/01

Стосовно дотримання процедур

державних закупівель

(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю
відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ).
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника Назва: Служба у справах неповнолітніх Жовтневої районної у
м. Дніпропетровську ради; Адреса: 49027, м. Дніпропетровськ, пл. Шевченка, 7.
2. Головний розпорядник: Служба у справах неповнолітніх
Жовтневої районної у м. Дніпропетровську ради.
3. Відповідальний за проведення торгів: Гора Ольга
Валентинівна. Тел. (0562) 47-39-08.
4. Предмет закупівлі: послуги з організації оздоровлення
дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування
(придбання путівок до дитячих оздоровчих таборів).
5. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: місцевий бюджет.
7. Очікувана вартість закупівлі: 135,0 тис.грн.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
16.04.2007 р., закінчення - 25.06.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
матеріалів:
1. Наказ про затвердження складу тендерного комітету від
15.01.2007 р. N 1 - 1 арк.
2. Положення про порядок створення та функції тендерного
комітету від 15.01.2007 р. N 1 - 2 арк.
3. Свідоцтво від 23.02.2007 р. N 0351 - 1 арк.
4. Свідоцтво від 23.02.2007 р. N 0377 - 1 арк.
5. Свідоцтво від 27.01.2007 р. N 0246 - 1 арк.
6. Свідоцтво від 23.02.2007 р. N 0356 - 1 арк.
7. Свідоцтво від 27.01.2007 р. N 0259 - 1 арк.
8. Протокол щодо затвердження річного плану від 13.03.2007 р.
N 2 - 1 арк.
9. Протокол щодо затвердження річного плану від 23.04.2007 р.
N 4 - 1 арк.
10. Протокол щодо затвердження річного плану від 24.04.2007
р. N 5 - 1 арк.
11. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від
16.05.2007 р. N 6 - 3 арк.
12. Протокол акцепту тендерних (цінових) пропозицій від
29.05.2007 р. N 7 - 2 арк.
13. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від
31.05.2007 р. N 951 - 1 арк.
14. Повідомлення про результати торгів від 31.05.2007 р.
N 952 - 1 арк.
15. Повідомлення про результати торгів від 31.05.2007 р.
N 953 - 1 арк.
16. Кошторис на 2007 рік від 12.02.07 р. б/н - 1 арк.
17. Річний план діяльності тендерного комітету щодо
організації та проведення процедур державних закупівель на
2007 рік від 13.03.2007 р. N 2 - 1 арк.
18. Річний план державних закупівель на 2007 рік, який
підлягає оприлюдненню від 13.03.2007 р. N 2 - 1 арк.
19. Платіжне доручення від 21.08.2007 р. N 3 - 1 арк.
20. Тендерна форма "Пропозиція" ТОВ "Інтерград" б/д і б/н -
1 арк.
21. Тендерна форма "Пропозиція" ПП "Сорочан К.В." б/д і
б/н - 1 арк.
22. Тендерна форма "Пропозиція" ТОВ "Регіональний центр
оздоровлення та відпочинку" б/д і б/н - 2 арк.
23. Документи, що підтверджують цільове використання коштів -
7 арк.
24. Договір від 16.06.2007 р. б/н - 3 арк.
25. Повідомлення про присвоєння кодів про розміщення повної
інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в
мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" від
25.06.2007 р. N TSL/OP-6033/ШОО - 1 арк.
26. Повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення річного
плану державних закупівель в інформаційній системі в мережі
Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" від 13.03.2007 р.
N TMU/B-рп025 - 1 арк.
27. Повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення річного
плану державних закупівель в інформаційній системі в мережі
Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" від 13.03.2007 р.
N TMU/B-рп4902/ШОО - 1 арк.
28. Витяг з інформаційного бюлетеня Тендерної палати України
від 16.04.2007 р. N 16 (87) - 1 арк.
29. Витяг з спеціалізованого друкованого засобу масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує
інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву,
яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель
від 16.04.2007 р. N 16 (53) - 1 арк.
30. Витяг з інформаційного бюлетеня Тендерної палати України
від 25.06.2007 р. N 26 (97) - 1 арк.
31. Витяг з спеціалізованого друкованого засобу масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує
інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву,
яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель
від 25.06.2007 р. N 26 (63) - 1 арк.
32. Звіт про результати проведення торгів від 25.06.2007 р.
N 1 - 1 арк.
33. Договір від 16.06.2007 р. N 15 - 3 арк.
34. Тендерна документація на проведення торгів (тендера) від
26.03.2007 р. б/н - 22 арк.
Завдання сформульоване наступним чином: "надати висновок про
законність та обґрунтованість проведення процедури відкритих
торгів зі зменшенням ціни Службою у справах неповнолітніх
Жовтневої районної у м. Дніпропетровську ради щодо закупівлі
послуг з організації оздоровлення дітей-сиріт та дітей,
позбавлених батьківського піклування (придбання путівок до дитячих
оздоровчих таборів)".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній
частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету,
кваліфікації членів тендерного комітету Згідно з наказом від 15.01.2007 р. N 1 "Про затвердження
складу тендерного комітету служби" заступником начальника Служби у
справах неповнолітніх Жовтневої районної у м. Дніпропетровську
ради (надалі - Замовник) затверджено склад тендерного комітету у
складі 5 осіб. Повноваження тендерного комітету визначені в Положенні про
порядок створення та функції тендерного комітету, затвердженому
наказом від 15.01.2007 р. N 1. Головою тендерного комітету
призначено заступника начальника служби Ольгу Валентинівну Гору.
Інформація про членів тендерного комітету:
------------------------------------------------------------------ | N | П.І.Б. | Дата і номер |Займана | N, дата свідоцтва| | | | розпорядчого |посада | чи сертифіката | | | |акта включення | в ТК | | | | | до складу | | | | | | тендерного | | | | | | комітету | | | |---+--------------+---------------+----------+------------------| | 1 |Гора О.В. |Наказ від |Голова |Свідоцтво від | | | |15.01.2007 N 1 |тендерного|23.02.2006 N 0351 | | | | |комітету | | |---+--------------+---------------+----------+------------------| | 2 |Чайка Н.Г. |Наказ від |Заступник |Свідоцтво від | | | |15.01.2007 N 1 |голови |23.02.2006 N 0351 | | | | |тендерного| | | | | |комітету | | |---+--------------+---------------+----------+------------------| | 3 |Коваленко Т.Г.|Наказ від |Секретар |Свідоцтво від | | | |15.01.2007 N 1 |тендерного|23.02.2006 N 0356 | | | | |комітету | | |---+--------------+---------------+----------+------------------| | 4 |Полтавець Н.В.|Наказ від |Член |Свідоцтво від | | | |15.01.2007 N 1 |тендерного|27.01.2007 N 0259 | | | | |комітету | | |---+--------------+---------------+----------+------------------| | 5 |Бабенко Т.Г. |Наказ від |Член |Свідоцтво від | | | |15.01.2007 N 1 |тендерного|27.01.2007 N 0246 | | | | |комітету | | ------------------------------------------------------------------
2. Фінансування закупівлі Згідно Кошторису доходів та видатків установи на 2007 рік та
річного плану державних закупівель на 2007 рік, очікувана вартість
закупівлі (фінансування) послуг з організації оздоровлення
дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування
(придбання путівок до дитячих оздоровчих таборів) затверджена в
сумі 135,0 тис. грн. (КЕКВ 1343) ( v0604201-01 ). Джерелом
фінансування визначено місцевий (районний) бюджет. Річний план державних закупівель на 2007 рік Замовником
оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет, про що
свідчить повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення річного
плану державних закупівель від 13.03.2007 р. N TMU/B-рп4902/ШОО.
3. Вибір процедури закупівлі Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету
Замовника від 13.03.2007 р. N 2 для здійснення закупівлі послуг з
організації оздоровлення дітей-сиріт та дітей, позбавлених
батьківського піклування (придбання путівок до дитячих оздоровчих
таборів) обрано процедуру відкритих торгів із зменшенням ціни.
4. Визначення предмету закупівлі Згідно оголошення про заплановані торги, Замовником предмет
закупівлі визначено, як "послуги з організації оздоровлення
дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування
(путівки до дитячих оздоровчих таборів)". В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету
України від 20.06.2006 р. N 217-р ( z0901-06 ) "Про затвердження
форм оголошень про проведення процедур закупівель та Інструкцій
щодо їх заповнення", в оголошенні про проведення торгів,
Замовником не визначено предмет закупівлі відповідно до Державного
класифікатора продукції і послуг ДК 016-97 ( v1822217-97,
v2822217-97, v3822217-97, v5822217-97 ), затвердженого наказом
Державного комітету України стандартизації, метрології і
сертифікації від 30.12.97 р. N 822 ( v0822217-97 ).
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі Оголошення про заплановану закупівлю Замовником опубліковано: - в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від
16.04.2007 р. N 16 (87), оголошення N 16018207; - у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель та має назву, яка
відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від
16.04.2007 р. N 16 (53), оголошення N 3519153; В порушення вимог ч. 3 ст. 4-1 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 р.
N 1490-III ( 1490-14 ) зі змінами (надалі Закон) оголошення про
проведення торгів оприлюднено Замовником в інформаційних системах
мережі Інтернет за кодом KHT/F 63 - 06.04.2007 р., що по даті не
співпадає з строком висвітлення інформації в оголошені про
заплановану закупівлю, опублікованому в інформаційному бюлетені
Тендерної палати України - 16.04.2007 р., що не забезпечує
своєчасне надання інформації та прозорість проведення процедури
закупівлі. В порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону ( 1490-14 ) в
опублікованих Замовником оголошеннях про заплановану закупівлю
послуг з організації оздоровлення дітей-сиріт та дітей,
позбавлених батьківського піклування (путівки до дитячих
оздоровчих таборів), не зазначено орієнтовну кількість путівок, що
плануються до закупівлі, або кількість дітей, яка підлягає
оздоровленню. Таким чином, оголошення про заплановану процедуру складене з
порушенням вимог Закону ( 1490-14 ) та не містить в повному обсязі
всю інформацію з питань державних закупівель, що негативно впливає
на створення оптимального конкурентного середовища учасників.
6. Тендерна документація Тендерна документація на проведення торгів (тендера) щодо
закупівлі послуг з організації оздоровлення дітей-сиріт та дітей,
позбавлених батьківського піклування (придбання путівок до дитячих
оздоровчих таборів), розроблена Замовником та затверджена Головою
тендерного комітету 26.03.2007 р. В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) Замовником
при формуванні ціни - методики розрахунку ціни тендерної
пропозиції, із зазначенням того, які елементи вона повинна
включати, крім вартості самих послуг, (витрати на транспортування,
страхування, податки тощо) не враховано вимоги п. 5.1.9 Закону
України "Про податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ) в частині
звільнення від оподаткування ПДВ путівок на санаторно-курортне
лікування та відпочинок на території України дітей та фізичних
осіб віком до 18 років. Так, Замовником в Розділі 7 Тендерної документації - "Ціни
пропозиції" (п.п. 7.2, 7.3) зазначено, що "виводиться ціна
тендерної пропозиції, тобто ціна повного обсягу послуг з
оздоровлення на одну дитину, які пропонується надавати за
Договором та відповідно до технічних вимог Замовника, з
урахуванням усіх витрат, обов'язкових податків, зборів тощо.
Вартість тендерної пропозиції повинна бути чітко визначена". Згідно з додатком N 3 до Тендерної документації - Тендерна
форма "Пропозиція", за якою Замовник пропонує учасникам надавати
свої цінові тендерні пропозиції, ціну вартості путівки
запропоновано надавати з урахуванням ПДВ, що свідчить про
недотримання вимог вищезазначеного чинного нормативного акта. В порушення вимог ч. 1 ст. 15 Закону ( 1490-14 ) Замовник в
Додатку N 2 до Тендерної документації "Перелік документів, які
вимагаються для підтвердження відповідності пропозицій учасників
кваліфікаційним та іншим вимогам замовника" та в Розділі 9
тендерної документації не вимагає від учасників документального
підтвердження інформації про наявність працівників відповідної
кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) в Додатку 1
"Відомості щодо торгів" тендерної документації Замовника не
зазначені прізвища, посади та адреси посадових осіб, або інших
працівників, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками. В порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) Замовником
в Розділі 23 "Конфіденційність" тендерної документації не
враховано можливість виключного надання інформації
Антимонопольному комітету України, як уповноваженому органу щодо
розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання договору. Таким чином, Замовником чітко не визначено вимоги та
інформація щодо характеру і необхідних якісних характеристик
предмета закупівлі, формування ціни тендерної пропозиції, що не
забезпечує дотримання принципів державних закупівель, передбачених
ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ) в частині максимальної економії та
ефективного використання державних коштів.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій Відповідно до наданого на дослідження протоколу розкриття
тендерних пропозицій від 16.05.2007 р. N 6, пропозиції надали в
установлений термін 3 учасники: - ПП Сорочан Клавдія Володимирівна, з ціновою пропозицією -
895,0 грн. (з ПДВ) (зменшено ціну до 850,0 грн. (з ПДВ) за
1 путівку при тривалості оздоровлення 18 днів; - ВАТ "Регіональний центр оздоровлення", з ціновою
пропозицією - 900,0 грн. (з ПДВ) за 1 путівку при тривалості
оздоровлення 18 днів; - ТОВ "Інтерград", з ціновою пропозицією - 900,0 грн. (з ПДВ)
(зменшено ціну до 848,0 грн. (з ПДВ) за 1 путівку при тривалості
оздоровлення 17 днів. В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) в частині
складання протоколу розкриття Замовником в зазначеному протоколі
вартість пропозицій двох учасників відрізняється від зазначених
ними в цінових пропозиціях, що може призвести до необ'єктивної та
упередженої оцінки учасників, а саме, в наданих учасниками
тендерних формах "Пропозиціях", ціна однієї путівки зазначена: - ПП Сорочан Клавдія Володимирівна, з ціновою пропозицією -
800,0 грн. (з ПДВ) за 1 путівку; - ВАТ "Регіональний центр оздоровлення", з ціновою
пропозицією - 990,0 грн. (з ПДВ) за 1 путівку. В порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від
14.03.97 року N 323 "Про організацію і фінансове забезпечення
відпочинку та оздоровлення дітей в Україні" організацію та
відпочинок дітей Замовником проведено з ігноруванням вимог щодо
укладання прямих угод з оздоровчими закладами на конкурсній
основі, так як учасники процедури закупівлі - ПП Сорочан Клавдія
Володимирівна та ТОВ "Інтерград" беруть участь у даному тендері,
як посередники. В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету
України від 20.06.2006 р. N 216-р ( z0900-06 ) "Про затвердження
форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні
процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти", у
наданому Замовником протоколі розкриття від 16.05.2007 р. N 6 не
зазначено обсяг послуг (кількості путівок), що планується закупити
або кількості дітей, для яких передбачались послуги з
оздоровлення. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 16.05.2007 р. N 6
оприлюднено Замовником в інформаційній системі в мережі Інтернет
за кодом TLO/FO-пр6031/ШОО. Таким чином, організацію і відпочинок дітей проведено з
ігноруванням вимог щодо укладання прямих угод з оздоровчими
закладами на конкурсній основі та проведено їх за участю
посередників. Наданий Замовником протокол розкриття тендерних
пропозицій не містить у повному обсязі усю інформацію щодо
державних закупівель та суперечить основним принципам проведення
процедур закупівлі, передбачених ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ) в
частині забезпечення відкритості та прозорості проведення торгів
та добросовісної конкуренції серед учасників.
8. Оцінка тендерних пропозицій Відповідно до наданого Замовником протоколу оцінки тендерних
пропозицій від 29.05.2007 р. N 7, переможцем торгів на закупівлю
послуг з організації оздоровлення дітей-сиріт та дітей,
позбавлених батьківського піклування (придбання путівок до дитячих
оздоровчих таборів), обрано ТОВ "Інтерград", з ціновою
пропозицією - 848,0 грн. (з ПДВ). В порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) Замовником
було невірно застосовано методику оцінки тендерних пропозицій,
передбачених Додатком 4 до Тендерної документації "Критерії та
методика оцінки тендерних пропозицій", що призвело до обрання
Замовником переможця торгів за вищою тендерною пропозицією та
завищення вартості закупівлі (у перерахунку до наданої найнижчої
тендерної пропозиції ПП Сорочан Клавдія Володимирівна) на суму
1,52 тис. грн. (без ПДВ). В порушення вимог ч. 1 ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ) в частині
дотримання принципу об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних
пропозицій, Замовником неправомірно прийнято рішення та визначено
переможця торгів (тендера) на закупівлю послуг з організації
оздоровлення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського
піклування (придбання путівок до дитячих оздоровчих таборів).
Зазначене свідчить про визначення Замовником переможців відкритих
торгів зі зменшенням ціни заздалегідь, а також про формальне
проведення процедури торгів. Таким чином, оцінка тендерних пропозицій проведена Замовником
без врахування принципів державних закупівель, передбачених
ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ) в частині об'єктивної та неупередженої
оцінки тендерних пропозицій, максимальної економії та ефективного
використання державних коштів та в результаті визначення переможця
за більшою тендерною пропозицією втрачено державні кошти у сумі
1,52 тис. грн. (без ПДВ).
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про
результати торгів Замовником листами від 31.05.2007 р. N 951, 952, 953
проінформовано про акцепт тендерної пропозиції переможця -
ТОВ "Інтерград", та про результати торгів учасників - ПП "Сорочан
Клавдія Володимирівна" та ВАТ "Регіональний центр оздоровлення". В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) Замовником в
листах-повідомленнях про результати проведення відкритих торгів зі
зменшенням ціни не зазначено місцезнаходження учасника-переможця
ВАТ "Інтерград". Акцепт тендерної пропозиції та повідомлення про результати
торгів Замовником розміщено в інформаційній системі в мережі
Інтернет за кодом NGJ/C-акц6032/ШОО від 31.05.2007 р. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі
Замовником опубліковано: - в інформаційному бюлетені Тендерної палати України N 26
(97) від 25.06.2007 р., оголошення N 26888907Р; - у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель та має назву, яка
відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель N 26
(63) від 25.06.2007 р., N 6339458. В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) оголошення
про результати торгів на закупівлю послуг з організації
оздоровлення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського
піклування (придбання путівок до дитячих оздоровчих таборів),
Замовником опубліковано - 25.06.2007 р., тобто з порушенням
встановленого Законом терміну в 7 календарних днів. В порушення вимог ч. 2 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) в
оголошеннях про результати торгів невірно зазначено вартість
договору про закупівлю та відсутня інформація щодо кількості
придбаних путівок. Таким чином, інформація про результати торгів оприлюднена
Замовником з порушенням встановленого Законом ( 1490-14 ) терміну,
та не містить усю необхідну інформацію.
10. Укладання договору За результатами проведеної процедури відкритих торгів зі
зменшенням ціни Замовник уклав договір від 06.06.2007 р. N 15 з
переможцем торгів - ТОВ "Інтерград" відповідно до акцептованої
тендерної пропозиції, на суму 32,224 тис. грн., яка в ціні товару
включає ПДВ в сумі 5,4 тис. грн., що суперечить вимогам чинного
законодавства та не забезпечує дотримання принципу державних
закупівель - максимальної економії та ефективного використання
державних коштів. В п. 3 Договору - "Сума договору та ціна" вказано вартість
закупівлі та не зазначено ПДВ, що не відповідає наданій тендерній
пропозиції ТОВ "Інтерград", яка враховує цей податок, що свідчить
про скрите, завуальоване завищення вартості закупівлі на суму ПДВ,
яка вбачається до безпідставного перерахування на рахунок
переможця торгів ТОВ "Інтерград" в ціні товару. В порушення вимог ч. 6 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) Замовником
на відповідний запит Тендерної палати України не надіслано
завірену належним чином копію специфікації до договору (Додаток
N 1 до договору). Таким чином, закупівля проведена Замовником непрозоро,
всупереч принципів державних закупівель в частині об'єктивної та
неупередженої оцінки тендерних пропозицій та максимальної економії
і ефективного використання державних коштів, передбачених ст. 2-1
Закону ( 1490-14 ).
11. Складання звітності В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону та вимог розпорядження
Антимонопольного комітету України "Про затвердження форм Звітів
про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і
послуг за державні кошти та Інструкцій щодо їх заповнення" від
20.06.2006 р. N 219-р ( z0907-06 ) зі змінами у Звіті про
результати здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням
ціни щодо закупівлі послуг з організації оздоровлення дітей-сиріт
та дітей, позбавлених батьківського піклування (придбання путівок
до дитячих оздоровчих таборів), від 25.06.2007 р. N 1 не зазначена
інформація щодо кількості закуплених путівок, або кількості дітей,
яка підлягає оздоровленню. Згідно п. 6 Звіту про результати здійснення процедури
закупівлі від 25.06.2007 р. N 1 ціна кожної тендерної пропозиції
оцінювалась з урахуванням ПДВ і ціна, за якою обрано переможця,
враховує суму податку на додану вартість. Відповідно до вимог розпорядження Антимонопольного комітету
України від 12.04.2007 р. N 138-р ( z0463-07 ), якщо договір
укладено на умовах, які не передбачають сплати ПДВ, замовник
повинен зробити примітку у Звіті про результати проведених торгів
"без ПДВ". Така інформація у Звіті Замовника відсутня та свідчить
про те, що договір укладено з урахуванням зазначеного податку. В підтвердження зазначеному, оголошення про результати торгів
щодо закупівлі послуг з організації оздоровлення дітей-сиріт та
дітей, позбавлених батьківського піклування (придбання путівок до
дитячих оздоровчих таборів) від 25.06.2007 р. N 26188907Р зазначає
інформацію про укладений договір з урахуванням ПДВ. Звіт про результати торгів оприлюднено Замовником в
інформаційній системі в мережі Інтернет за кодом TSL/OP-зв6033/ШОО
від 25.06.2007 р. Таким чином Звіт про результати здійснення процедури
відкритих торгів зі зменшенням ціни щодо закупівлі послуг з
організації оздоровлення дітей-сиріт та дітей, позбавлених
батьківського піклування (придбання путівок до дитячих оздоровчих
таборів), Замовника не містить усієї необхідної інформації та
свідчить, що процедура закупівлі проведена без дотримання принципу
максимальної економії та ефективного використання державних
коштів.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів щодо
здійснення Службою у справах неповнолітніх Жовтневої районної у
м. Дніпропетровську ради закупівлі послуг з організації
оздоровлення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського
піклування (придбання путівок до дитячих оздоровчих таборів), за
процедурою відкритих торгів із зменшенням ціни, встановлено
численні порушення вимог Закону ( 1490-14 ) та іншого чинного
законодавства у сфері державних закупівель, а саме: - порушено вимоги розпорядження Антимонопольного комітету
України від 20.06.2006 р. N 217-р ( z0901-06 ) "Про затвердження
форм оголошень про проведення процедур закупівель та Інструкцій
щодо їх заповнення", - в оголошенні про проведення торгів,
Замовником не визначено предмет закупівлі відповідно до Державного
класифікатора продукції і послуг ДК 016-97 ( v1822217-97,
v2822217-97, v3822217-97, v5822217-97 ), затвердженого наказом
Державного комітету України стандартизації, метрології і
сертифікації від 30.12.97 р. N 822 ( v0822217-97 ); - порушено вимоги ч. 3 ст. 4-1 Закону ( 1490-14 ) -
оголошення про проведення торгів оприлюднено Замовником в
інформаційних системах мережі Інтернет - 06.04.2007 р., що по даті
не співпадає з строком висвітлення інформації в оголошені про
заплановану закупівлю, опублікованому в інформаційному бюлетені
Тендерної палати України - 16.04.2007 р.; - порушено вимоги ч. 1 ст. 19 Закону ( 1490-14 ) - в
опублікованих Замовником оголошеннях про заплановану закупівлю не
зазначено орієнтовну кількість путівок, що плануються до
закупівлі, або кількість дітей, яка підлягає оздоровленню; - порушено вимоги ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
при формуванні ціни - методики розрахунку ціни тендерної
пропозиції, не враховано вимоги п. 5.1.9 Закону України "Про
податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ) в частині звільнення від
оподаткування ПДВ путівок на санаторно-курортне лікування та
відпочинок на території України дітей та фізичних осіб віком до
18 років; - порушено вимоги ч. 1 ст. 15 Закону ( 1490-14 ) - Замовник в
Додатку N 2 до Тендерної документації та в Розділі 9 тендерної
документації не вимагає від учасників документального
підтвердження інформації про наявність працівників відповідної
кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - порушено вимоги ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - в Додатку
1 "Відомості щодо торгів" тендерної документації Замовника не
зазначені прізвища, посади та адреси посадових осіб, або інших
працівників, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками; - порушено вимоги ч. 1 ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) -
Замовником в Розділі 23 "Конфіденційність" тендерної документації
не враховано можливість виключного надання інформації
Антимонопольному комітету України, як уповноваженому органу щодо
розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання договору; - порушено вимоги ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
в протоколі розкриття тендерних пропозицій вартість пропозицій
двох учасників відрізняється від зазначених ними в цінових
пропозиціях, що може призвести до необ'єктивної та упередженої
оцінки учасників; - порушено вимоги постанови Кабінету Міністрів України від
14.03.97 року N 323 "Про організацію і фінансове забезпечення
відпочинку та оздоровлення дітей в Україні" - організацію та
відпочинок дітей Замовником проведено з ігноруванням вимог щодо
укладання прямих угод з оздоровчими закладами на конкурсній
основі, так як двоє учасників процедури беруть участь у даному
тендері, як посередники; - порушено вимоги розпорядження Антимонопольного комітету
України від 20.06.2006 р. N 216-р ( z0900-06 ) "Про затвердження
форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні
процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" -
протокол розкриття тендерних пропозицій складено не у
відповідності до встановленої форми; - порушено вимоги ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
було невірно застосовано методику оцінки тендерних пропозицій,
передбачених Додатком 4 до Тендерної документації, що призвело до
обрання Замовником переможця торгів за вищою тендерною пропозицією
та завищення вартості закупівлі; - порушено вимоги ч. 1 ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ) - в частині
дотримання принципу об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних
пропозицій, Замовником неправомірно прийнято рішення та визначено
переможця торгів; - порушено вимоги ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
в листах-повідомленнях про результати проведення відкритих торгів
зі зменшенням ціни не зазначено місцезнаходження
учасника-переможця ВАТ "Інтерград"; - порушено вимоги ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) -
оголошення про результати торгів Замовником опубліковано -
25.06.2007 р., тобто з порушенням встановленого Законом терміну в
7 календарних днів; - порушено вимоги ч. 2 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) - в
оголошеннях про результати торгів невірно зазначено вартість
договору про закупівлю та відсутня інформація щодо кількості
придбаних путівок; - порушено вимоги ч. 6 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) -
Замовником на відповідний запит Тендерної палати України не
надіслано завірену належним чином копію специфікації до договору
(Додаток N 1 до договору); - порушено вимоги ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) та вимоги
розпорядження Антимонопольного комітету України "Про затвердження
форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів,
робіт і послуг за державні кошти та Інструкцій щодо їх заповнення"
від 20.06.2006 р. N 219-р ( z0907-06 ) зі змінами - у Звіті про
результати здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням
ціни від 25.06.2007 р. N 1 не зазначена інформація щодо кількості
закуплених путівок, або кількості дітей, яка підлягає
оздоровленню. Процедура закупівлі послуг з організації оздоровлення
дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування
(придбання путівок до дитячих оздоровчих таборів), Службою у
справах неповнолітніх Жовтневої районної у м. Дніпропетровську
ради на загальну суму 32,224 тис.грн. проведена не прозоро з
численними порушеннями вимог Закону ( 1490-14 ), без урахування
пільг, наданих в оподаткуванні ПДВ, та дотримання принципів
державних закупівель в частині максимальної економії та
ефективного використання державних коштів, в чому вбачається
завищення вартості закупівлі і втрат державних коштів на суму 6,92
тис. грн., в тому числі: внаслідок не врахування пільг, наданих в
оподаткуванні ПДВ, - на суму 5,4 тис. грн. та внаслідок визначення
переможця за вищою тендерною пропозицією - на суму 1,52 тис.
гривень. Організацію оздоровлення та відпочинок дітей проведено через
посередницькі структури, що є ігноруванням вимог постанови
Кабінету Міністрів України від 14.03.97 року N 323 "Про
організацію і фінансове забезпечення відпочинку та оздоровлення
дітей в Україні", відповідно до вимог якої воно повинно
проводитися виключно шляхом укладання прямих угод з оздоровчими
закладами на конкурсній основі. Договір з переможцем торгів ТОВ "Інтерград" на суму
32,224 тис. грн. укладено Замовником всупереч вимогам тендерної
документації та з порушенням статей 4-1, 17, 19, 26, 29, 29-1
Закону ( 1490-14 ) і відповідно до ч. 3 ст. 34 Закону такий
договір вважається недійсним (нікчемним). Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України
( 435-15 ) у разі встановлення недійсності договору законом, такий
договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору
недійсним судом не вимагається. Дії тендерного комітету Служби у справах неповнолітніх
Жовтневої районної у м. Дніпропетровську ради можуть містити
ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ч. 5 ст. 191
Кримінального кодексу України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: