open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
16.01.2008 N в-173/01

Стосовно дотримання процедур

державних закупівель

(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю
відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 )
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника: Назва: Відділ охорони здоров'я Ізмаїльської міської ради
Одеської області. Адреса: 68600, Одеська обл., м. Ізмаїл, вул. Болградська, 70,
тел. (04841) 2-61-14
2. Відповідальний за проведення торгів: Богачик Олександр
Олександрович
3. Предмет закупівлі: препарати фармацевтичні
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни
5. Головний розпорядник коштів: не зазначено
6. Джерело фінансування: місцевий бюджет
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок
19.03.2007 р., закінчення 25.06.2007 р.
8. Очікувана вартість: 1 120 000 грн.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
матеріалів:
1. Звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів
щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти
від 25.06.2007 р. N 11 - 3 арк.
2. Тендерна документація на закупівлю препаратів
фармацевтичних б/н, від 04.05.2007 р. - 76 арк.
3. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 04.05.2007 р.
N 8 - 9 арк.
4. Протокол засідання тендерного комітету від 18.05.2007 р.
N 14 - 3 арк.
5. Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю
товарів за державні кошти, б/д, б/н, - 1 арк.
6. Оголошення про результати проведення торгів на закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти, б/д, б/н - 1 арк.
7. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Бічевої Е.Г.
СПК N 343991 від 17.02.2006 р. - 1 арк.
8. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Кіосевої В.М.
СПК N 3944 від 09.12.2005 р. - 1 арк.
9. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Черновалова В.М.
СПК N 9078 від 23.02.2007 р. - 1 арк.
10. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Богачика О.О.
СПК N 9443 від 23.02.2007 р. - 1 арк.
11. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Проценко А.П.
СПК N 9077 від 23.02.2007 р. - 1 арк.
12. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Шевченко О.В.
СПК N 343992 від 17.02.2006 р. - 1 арк.
13. Реєстр надання тендерної документації, б/д, б/н - 2 арк.
14. Реєстр отриманих пропозицій на відкриті торги
від 04.04.2007 р., б/н - 1 арк.
15. Повідомлення про присвоєння кодів від 25.06.2007 р. -
1 арк.
16. Тендерна пропозиція КП "Ізмаїлфарм", б/н, б/д - 28 арк.
17. Тендерна пропозиція МПП "Вікторія-К", б/д, б/н - 61 арк.
18. Тендерна пропозиція ПП "Сана КО", б/д, б/н - 66 арк.
19. Тендерна пропозиція ПП "РТВ", б/д, б/н - 33 арк.
20. Тендерна пропозиція ТОВ "Південна фармацевтична
компанія", б/д, б/н - 26 арк.
21. Тендерна пропозиція ЗАТ "АльбаУкраїна", б/н, б/д -
63 арк.
22. Наказ "Про створення тендерного комітету міського відділу
охорони здоров'я по закупівлі товарів, робіт і послуг за бюджетні
кошти від 05.07.2006 р. N 91 - 2 арк.
23. Наказ від 22.09.2006 р. N 136 - 2 арк.
24. Річний план державних закупівель, який підлягає
оприлюдненню від 20.02.2007 р. N 3 - 2 арк.
25. Договір від 04.06.2007 р. N 103.
26. Договір від 20.08.2007 р. N 148.
27. Договір від 04.06.2007 р. N 105.
28. Договір від 04.06.2007 р. N 106.
29. Договір від 04.06.2007 р. N 104.
30. Договір від 04.06.2007 р. N 108.
Завдання сформульоване наступним чином: надати висновок про
законність та обґрунтованість проведення процедури відкритих
торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі Відділом охорони здоров'я
Ізмаїльської міської ради препаратів лікарських.
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній
частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету,
кваліфікації членів тендерного комітету Тендерний комітет Відділу охорони здоров'я Ізмаїльської
міської ради (в подальшому - Замовник) створено у складі 11 осіб
на підставі наказу "Про створення тендерного комітету міського
відділу охорони здоров'я по закупівлі товарів, робіт і послуг за
бюджетні кошти" від 05.07.2006 р. N 91 та внесено зміни до складу
тендерного комітету на підставі наказу від 22.09.2006 р. N 136.
Відповідно до вищезазначених наказів, головою тендерного комітету
призначено - Проценко А.П., заступником голови тендерного комітету
- Кіосєву В.М., секретарем тендерного комітету - Шевченко Є.В.
Інформація про членів тендерного комітету
------------------------------------------------------------------ | N | П.І.Б. |Дата та номер | Займана | N, дата | |з/п| | розпорядчого | посада в ТК| свідоцтва чи | | | |акту включення| | сертифіката | | | | до складу | | | | | | тендерного | | | | | | комітету | | | |---+---------------+--------------+------------+----------------| | 1 |Проценко А.П. |22.09.2006 р. |Голова |СПК N 9077 від | | | |N 136 |комітету |23.02.2007 р. | |---+---------------+--------------+------------+----------------| | 2 |Кіосєва В.М. |22.09.2006 р. |Заступник |СПК N 3944 від | | | |N 136 |голови |09.12.2005 р. | | | | |комітету | | |---+---------------+--------------+------------+----------------| | 3 |Богачик О.О. |Інформація не |Секретар |СПК N 9443 від | | | |надана |комітету |23.02.2007 р. | |---+---------------+--------------+------------+----------------| | 4 |Черновалов В.М.|05.07.2006 р. |Член |СПК N 9078 від | | | |N 91 |комітету |23.02.2007 р. | |---+---------------+--------------+------------+----------------| | 5 |Самойленко О.І.|05.07.2006 р. |Член |Відсутнє | | | |N 91 |комітету | | |---+---------------+--------------+------------+----------------| | 6 |Баткілін С.Л. |05.07.2006 р. |Член |Відсутнє | | | |N 91 |комітету | | |---+---------------+--------------+------------+----------------| | 7 |Морозова О.І. |05.07.2006 р. |Член |Відсутнє | | | |N 91 |комітету | | |---+---------------+--------------+------------+----------------| | 8 |Бічева Е.Г. |05.07.2006 р. |Член |СПК N 343991 від| | | |N 91 |комітету |17.02.2006 р. | |---+---------------+--------------+------------+----------------| | 9 |Добровенко О.В.|05.07.2006 р. |Член |Відсутнє | | | |N 91 |комітету | | |---+---------------+--------------+------------+----------------| |10 |Романенко Т.П. |05.07.2006 р. |Член |Відсутнє | | | |N 91 |комітету | | |---+---------------+--------------+------------+----------------| |11 |Дмитрієв М.І. |05.07.2006 р. |Член |Відсутнє | | | |N 91 |комітету | | ------------------------------------------------------------------
Положення про тендерний комітет Замовника затверджено наказом
начальника міського відділу охорони здоров'я С.В.Кондратьєва
від 05.07.2006 р. N 91. В порушення вимог ст. 1 та ч. 2 ст. 12 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
від 22.02.2000 р. N 1490-III ( 1490-14 ) (далі - Закон), до складу
тендерного комітету Замовника входять представники Ізмаїльської
міської ради: голова постійної комісії з питань вивчення роботи та
контролю за діяльністю виконавчих органів міської ради -
Самійленко О.І., депутати міської ради Баткілін С.Л., Морозова
О.І., Добровенко О.В., Дмитрієв М.І., що не являються
спеціалістами Замовника. В порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону ( 1490-14 ) призначення
заступника голови тендерного комітету і відповідального секретаря
та визначення їх функцій, що являється повноваженням голови
тендерного комітету, проведено за наказом начальника міського
відділу охорони здоров'я С.В.Кондратьєва. В порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону ( 1490-14 ) шість членів
тендерного комітету Замовника не отримали у відповідний термін
сертифікати чи свідоцтва встановленого зразка про проходження
навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та
здійснення процедур закупівель. Таким чином, рівень кваліфікації членів тендерного комітету
та їх підготовка не відповідають вимогам Закону ( 1490-14 ) у
сфері державних закупівель. Права та обов'язки членів тендерного
комітету визначені посадовою особою, яка не несе персональну
відповідальність за виконання покладених на комітет функцій.
2. Фінансування закупівель Кошторис на 2007 рік Ізмаїльським міським відділом охорони
здоров'я Ізмаїльської міської ради на дослідження не наданий. Відповідно до Річного плану державних закупівель, який
підлягає оприлюдненню Міського відділу охорони здоров'я м. Ізмаїла
закупівля препаратів фармацевтичних (кошти місцевого бюджету) за
рішенням тендерного комітету від 20.02.2007 р. N 3 передбачено на
суму 1120,0 тис. гривень.
3. Вибір процедури закупівлі Відповідно до Річного плану державних закупівель, який
підлягає оприлюдненню закупівлю препаратів лікарських вирішено
провести шляхом застосування процедури відкритих торгів із
зменшенням ціни.
4. Визначення предмета закупівлі Відповідно до Річного плану державних закупівель, який
підлягає оприлюдненню, Замовником визначено предмет закупівлі
відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг
ДК 016-97 ( v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97, v5822217-97 ),
затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації,
метрології та сертифікації від 30.12.97 р. N 822 ( v2822217-97 ),
за кодом 24.4 "Препарати фармацевтичні".
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі Оголошення про заплановану закупівлю опубліковано в
Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.03.2007 р.
N 12 (83), оголошення N 12012907 та в Спеціалізованому засобі
масової інформації із загальною сферою розповсюдження, що публікує
інформацію виключно з питань державних закупівель
від 19.03.2007 р. N 12 (49), оголошення N 3182249, а також
розміщено в мережі Інтернет, код: FPR/M 571. Відповідно до оголошення про заплановані відкриті торги із
зменшенням ціни дата розкриття тендерних пропозицій визначена
10.04.2007 р. В порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону ( 1490-14 ) в Оголошенні
про проведення торгів на закупівлю препаратів фармацевтичних за
державні кошти не зазначено реєстраційний рахунок, відкритий в
органах Державного казначейства. В порушення вимог ст. 1 Закону ( 1490-14 ) , в частині
заборони здійснення процедури закупівлі одним замовником в
інтересах інших, Відділ охорони здоров'я Ізмаїльської міської ради
взяв на себе функції замовника із закупівлі препаратів
фармацевтичних для лікувально-оздоровчих закладів міста Ізмаїл,
які є юридичними особами і розпорядниками коштів. Відповідно до ст. 2 Бюджетного кодексу України ( 2542-14 ),
розпорядники бюджетних коштів - лікувальні установи в особі їх
керівників уповноважені на отримання бюджетних асигнувань, взяття
бюджетних зобов'язань та здійснення видатків з бюджету. Згідно зі ст. 22 Бюджетного кодексу України ( 2542-14 ),
головні розпорядники коштів (в даному випадку Відділ охорони
здоров'я Ізмаїльської міськради) не наділені правом витрачати
бюджетні кошти розпорядників нижчого рівня, а лише здійснювати
внутрішній контроль за повнотою надходжень і цільовим та
ефективним витрачанням бюджетних коштів, наданих лікувальним
установам. Таким чином, процедура закупівлі проведена Замовником в
інтересах інших розпорядників коштів, що заборонено Законом
( 1490-14 ), оголошення про її проведення не забезпечує повного
достовірного інформування учасників, що негативно впливає на
створення оптимального конкурентного середовища учасників.
6. Тендерна документація Тендерна документація затверджена головою тендерного комітету
Замовника Проценко А.П. 04.05.2007 р. В порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) Тендерна
документація затверджена після подання оголошення про заплановану
закупівлю. В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) Замовником
в порядку громадського контролю надіслано Тендерній палаті України
тендерну документацію з порушенням встановленого терміну на
85 робочих днів з дати її затвердження. В порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) розділ
Тендерної документації "Технічне завдання" не містить детальний
опис товарів, що закуповуються, з викладенням об'єктивних
технічних та якісних характеристик, а саме не містить назву
фармакотерапевтичної групи (код АТХ), термін придатності
лікарських засобів на момент поставки, наявність висновків
лабораторій якості Державної інспекції по контролю за лікарськими
засобами, що передбачено вимогами п. 2.3.3, 4.8.2 наказу
Міністерства охорони здоров'я України "Про затвердження Інструкції
про порядок контролю якості лікарських засобів під час оптової та
роздрібної торгівлі" від 30.10.2001 р. N 436 ( z0107-02 ). В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) Замовником
при формуванні ціни тендерної пропозиції (методика розрахунку ціни
тендерної пропозиції) із зазначенням того, які елементи вона
повинна включати, крім вартості самих товарів (витрати на
транспортування, страхування, податки тощо), не враховано вимоги
п. 5.1.7 Закону України "Про податок на додану вартість"
( 168/97-ВР ) та постанови Кабінету Міністрів України
від 17.12.2003 р. N 1949 ( 1949-2003-п ) в частині звільнення
від оподаткування лікарських засобів, зареєстрованих та допущених
до застосування в Україні. Пункт 7 Тендерної пропозиції
"Ціна пропозиції" та Тендерна форма "Пропозиція" - додаток N 3 до
Тендерної документації, за якою учасникам передбачено надавати
свої пропозиції, зазначає ціну з урахуванням ПДВ, що свідчить про
недотримання вимог зазначеного законодавства. Крім того, в п. 7 Тендерної документації - "Ціни пропозиції,"
яким передбачено, що вартість тендерної пропозиції та всі інші
ціни повинні бути чітко визначені при формуванні ціни тендерної
пропозиції, Замовником не зазначено вимоги до учасників в частині
дотримання державного регулювання цін на лікарські засоби, що
закуповуються державними та комунальними лікувальними закладами у
відповідності до вимог ст. 119 Закону України "Про Державний
бюджет України на 2007 рік" ( 489-16 ) та переліку лікарських
засобів, доведеного наказом МОЗ від 03.12.2001 р. N 480
( z1045-01 ) "Перелік вітчизняних та імпортних лікарських засобів
і виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному
регулюванню", виданого на виконання вимог ст. 9 Закону України
"Про ціни та ціноутворення" ( 507-12 ) та постанови Кабінету
Міністрів від 25.12.96 р. N 1548 ( 1548-96-п ) Таким чином, методика розрахунку ціни тендерної пропозиції не
забезпечує дотримання вимог чинного законодавства в частині
державного регулювання цін на лікарські засоби та надання пільг в
оподаткуванні ПДВ операцій від їх реалізації, чим не забезпечено
дотримання вимог в частині максимальної економії та ефективного
використання державних коштів, передбачених ст. 2-1 Закону
( 1490-14 ). В порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) в п. 23.1
Тендерної документації Замовником не передбачено надання
інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до
укладання договору Антимонопольному комітету України, як
уповноваженому органу. Також, встановлено невідповідність дати розкриття тендерних
пропозицій, визначеної в Тендерній документації - пункт 8.2
додатку "Оголошення" "04.05.2007 р.", а в п. 7 Додатку 1 Тендерної
документації "Відомості щодо торгів" "10.04.2007 р." та в
Оголошенні про заплановану закупівлю визначена дата
"10.04.2007 р.". Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з
порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних
закупівель, не містить чітко визначені вимоги щодо забезпечення
якості поставки предмета закупівлі, особливостей формування
тендерних пропозицій, що не забезпечує об'єктивну і добросовісну
конкуренції серед учасників та свідчить про недотриманням
принципів державних закупівель, передбачених ст. 2-1 Закону
( 1490-14 ) в частині відкритості та прозорості державних
закупівель, максимальної економії та ефективного використання
державних коштів.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій Розкриття тендерних пропозицій відбулося 04.05.2007 р.
о 12.00 годині. В порушення вимог ч. 1 ст. 26 Закону ( 1490-14 ), розкриття
тендерних пропозицій проведено 04.05.2007 р., що не відповідає
даті розкриття тендерних пропозицій, яка зазначена в оголошенні
про заплановану процедуру закупівлі та Додатка 1 Тендерної
документації "Відомості щодо торгів" - 10.04.2007 р. та свідчить
про порушення терміну розкриття тендерних пропозицій учасників. В порушення вимог ч. 2 ст. 22 Закону ( 1490-14 ) Замовником
не внесено зміни до Тендерної документації стосовно дати розкриття
тендерних пропозицій, та письмово не повідомлено учасників, яким
надано тендерну документацію, про зміни щодо переносу дати
розкриття тендерних пропозицій. Протокол тендерного комітету щодо прийнятого рішення про
перенесення дати розкриття тендерних пропозицій відсутній і
Замовником для дослідження не наданий. Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій
від 04.05.2007 р. N 8 пропозиції із закупівлі препаратів
фармацевтичних подали 04.05.2007 р. 11 учасників:
1. ПП "Сана КО", м. Одеса, з ціною тендерної пропозиції за
лотами N 1 - 73 321,96 грн., N 3 - 598 379,26 грн., N 4 -
187 051,00 грн., N 5 - 323 448,62 грн., N 6 - 13 729,85 грн.,
N 7 - 21 713,60 грн., N 8 - 74 363,83 грн., N 9 - 252 183,48 грн.,
N 10 - 30 502,70 грн., N 11 - 52 488,50 грн., N 12 -
83 782,67 грн., N 13 - 67 704,22 грн., N 15 - 90 311,16 грн.;
2. ЗАТ "Індар", м. Київ, ціна тендерної пропозиції
не зазначена;
3. ТОВ "Бадм", м. Одеса, ціна тендерної пропозиції
не зазначена;
4. ТОВ "ВВС-Лтд", м. Одеса, з ціною тендерної пропозиції за
лотами N 1 - 102 056,96 грн., N 4 - 277 616,84 грн.,
N 5 - 328 459,43 грн., N 6 - 53 691,80 грн., N 8 - 96 227,72 грн.,
N 9 - 203 906,29 грн., N 11 - 68 211,60 грн.;
5. ЗАТ "Медфарком-Південь", Одеська обл., ціна тендерної
пропозиції не зазначена;
6. ТОВ "ПФК", м. Одеса, з ціною тендерної пропозиції за
лотами N 1 - 83 215,24 грн., N 4 - 211 495,70 грн.,
N 5 - 253 464,67 грн., N 6 - 13 427,27 грн., N 7 - 29 807,34 грн.,
N 10 - 26 575,62 грн., N 11 - 48 228,92 грн.;
7. ЗАТ "Альба Україна", м. Бориспіль, з ціною тендерної
пропозиції за лотами N 1 - 83 859,58 грн., N 3 -
2 480 978,81 грн., N 4 - 212 534,58 грн., N 5 - 447 610,99 грн.,
N 6 - 34 782,20 грн., N 10 - 32 861,75 грн., N 11 -
69 416,05 грн.;
8. КП "Ізмаїлфарм", м. Ізмаїл, з ціною тендерної пропозиції
за лотами N 2 - 44 901,90 грн., N 5 - 44 235,00 грн.,
N 14 - 15 728,50 грн.;
9. МПП "Вікторія - К", м. Одеса, з ціною тендерної пропозиції
з ПДВ за лотами N 1 - 83 055,90 грн., N 2 - 882 грн., N 3 -
607 115,42 грн., N 4 - 193 085,15 грн., N 5 - 329 274,78 грн.,
N 6 - 13 498,75 грн., N 7 - 26 298,00 грн., N 8 - 71 224,93 грн.,
N 9 - 153 113,46 грн., N 10 - 30 121,14 грн., N 11 -
52 302,00 грн., N 12 - 124 521,05 грн., N 13 - 40 142,54 грн.,
N 15- 103 318,87 грн.;
10. ПП "РТВ", м. Одеса, з ціною тендерної пропозиції з ПДВ за
лотами N 6 - 12 845,00 грн., N 7 - 28 661,60 грн., N 11 -
96 516,40 грн., N 12 - 127 697,22 грн., N 13 - 65 505,55 грн.,
N 15 - 107 328,15 грн.;
11. ТОВ "Регард", м. Одеса, ціна тендерної пропозиції не
зазначена. В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) та
розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р.
N 216-р ( z0900-06 ) "Про затвердження форми Протоколу про
розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель
товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо їх
заповнення" та всупереч п. 18.5 Тендерної документації Замовником
під час розкриття тендерних пропозицій не перевірено наявність
всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією,
не оголошена та не зазначена в протоколі розкриття ціна тендерних
пропозицій учасників ЗАТ "Індар", ТОВ "Бадм", ЗАТ "Медфарком -
Південь", ТОВ "Регард", що були відхилені, та не зазначена кінцева
ціна тендерних пропозицій, оголошена учасниками, після
застосування норми щодо зменшення ціни. В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) Замовником
не оформлено протокол відхилення тендерних пропозицій учасників,
який є додатком до протоколу оцінки та не зазначено в ньому
правильність оформлення тендерних пропозицій учасників, ступінь
відповідності кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної
документації. Відповідно до Протоколу від 04.05.2007 р. N 8 за лотом N 2
"Наркотики" тендерні пропозиції подали два учасника:
КП "Ізмаїлфарм" та МПП "Вікторія", за лотом N 14 один учасник:
КП "Ізмаїлфарм". В порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону ( 1490-14 )
Замовником не відмінено торги частково за лотами N 2 "Наркотики"
і N 14 "Препарати для пільгової категорії населення", так як до
оцінки було допущено тендерні пропозиції менше ніж трьох
учасників. Протокол розкриття тендерних пропозицій оприлюднений через
інформаційну систему в мережі Інтернет, код: DKO/Qпр4451/КОВ
04.05.2007 р. В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) Замовником
в порядку громадського контролю надіслано Тендерній палаті України
протокол розкриття тендерних пропозицій з порушенням встановленого
терміну на 93 робочих днів з дати його затвердження.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету
від 18.05.2007 р. N 14 до оцінки допущені тендерні пропозиції
7 учасників: ПП "Сана КО", ТОВ "ВВС Лтд", ТОВ "Південна
армацевтична компанія", ТОВ "Альба Україна", КП "Ізмаїлфарм",
МПП "Вікторія К", ПП "РТВ". Проте, у наданих на дослідження тендерних пропозиціях в
порушення вимог ч. 1 ст. 15 Закону та всупереч п. 9.2 Тендерної
документації відсутнє документальне підтвердження кваліфікації
учасників: ПП "РТВ" - наявність ліцензії Державної служби
лікарських засобів і виробів медичного призначення, що дозволяє
оптову, роздрібну торгівля лікарськими засобами, МПП "Вікторія К"
- наявність ліцензії Комітету з контролю за наркотиками, що
дозволяє розроблення, виробництво, виготовлення, зберігання,
перевезення, придбання, пересилання, ввезення, вивезення, відпуск,
знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів,
як передбачено вимогами ч. 9 та ч. 23 ст. 9 Закону України
"Про ліцензування певних видів господарської діяльності"
( 1775-14 ). В порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ) та всупереч
п. 24.1 Тендерної документації Замовником не було відхилено
тендерні пропозиції учасників, які не відповідали кваліфікаційним
вимогам. Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету
від 18.05.2007 р. N 14 переможцями торгів визначено всіх
учасників, тендерні пропозиції яких не були відхилені при цьому
ритерії та методика оцінки не зазначена. В порушення вимог
ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) та всупереч вимог п. 21 Тендерної
документації Замовником визначено переможців на свій розсуд, не на
снові критеріїв і методики оцінки, зазначених в Тендерній
документації. В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) Замовником
в порядку громадського контролю надіслано Тендерній палаті України
протокол оцінки тендерних пропозицій з порушенням встановленого
терміну на 84 робочих днів з дати його затвердження.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про
результати торгів Оголошення про результати проведення процедури закупівлі
опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України
від 25.06.2007 р. N 26(97), оголошення N 26172807R та в
Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель від 25.06.2007 р.
N 26 (63), оголошення N 6339295 та розміщено в мережі Інтернет,
код: РВ/ЕІ 2857 від 15.06.2007 р. В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) та
всупереч п. 26.4 Тендерної документації оголошення про результати
проведеної процедури закупівлі опубліковане в Інформаційному
бюлетені Тендерної палати України від 25.06.2007 р. N 26 (97) з
недотриманням встановлено терміну на 11 календарних днів, або по
завершенню 21 календарних днів з дати укладання договору.
10. Укладення договору За результатами торгів Замовником укладено договори
від 20.08.2007 р. із КП "Ізмаїлфарм" на суму 65 000 грн.,
від 04.06.2007 р. із ЗАТ "Альба Україна" на суму 89 900 грн.,
МПП "Вікторія К" на суму 244 700 грн., ПП "РТВ" на суму
61 600 грн., ПП "Сана КО" на суму 603 600 грн., ТОВ "ПФК" на суму
52 800 грн. В порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) та всупереч
п. 28.2 Тендерної документації Замовником укладено договір про
закупівлю від 20.08.2007 із КП "Ізмаїлфарм" з порушенням
встановленого терміну на 41 робочий день, або через 62 робочих дні
з дня акцепту. Відповідно до п. 3.1 укладених договорів "на протяжении срока
действия Договора "Получатель", при необходимости, имеет право
корректировать количество поставляемого товара как в большую, так
и в меньшую сторону, в зависимости от выделенных ассигнований и
поступления денежных средств", а п. 7.3 договорів передбачає
"в случае изменения цен на рынке фармацевтических препаратов,
экономической ситуации в стране и т.п., ведущего к увеличению
закупочных цен на поставляемый товар, его отпускная цена может
меняться при рассмотрении на заседании тендерного комитета и
согласовании с "Получателем". Таким чином, порушено вимоги
ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) в частині заборони внесення змін до
умов договору, крім випадків коригування ціни договору в разі
отримання відповідного позитивного висновку Міжвідомчої комісії з
питань державних закупівель. Відповідно до наданих Тендерних пропозицій ТОВ "РТВ",
МПП "Вікторія К" ціни тендерних пропозицій включають ПДВ. Тендерні
пропозиції ТОВ "Південна фармацевтична компанія", ЗАТ "Альба
Україна". КП "Ізмаїлфарм", ПП "Сана КО" без визначення інформації
про наявність ПДВ. а інформація щодо оцінки тендерних пропозицій,
викладеної замовником в п. 6.1 та 8 Звіту про результати
здійснення процедур відкритих торгів зі зменшенням ціни щодо
закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти ( z0907-06 )
від 25.06.2007 р. N 11, свідчить що ціни тендерних пропозицій,
включають ПДВ, що є порушенням вимог в частині надання пільг в
оподаткуванні лікарських засобів, зареєстрованих та допущених до
застосування в Україні. Вимогами розпорядження Антимонопольного комітету України
від 12.04.2007 р. N 138-р ( z0463-07 ) визначено, що якщо договір
укладено на умовах, які не передбачають сплати ПДВ, замовник
повинен зробити примітку у Звіті про результати проведених торгів
"без урахуванням ПДВ". Така інформація у Звіті Замовника не
зазначена, що може свідчити про дотримання вимог додатка N 3 до
Тендерної документації, за якою Замовником запропоновано учасникам
надавати свої пропозиції з урахуванням ПДВ, та свідчить про те, що
закупівля препаратів фармацевтичних проведена з урахуванням цього
податку. Таким чином, зазначені невідповідності у тендерній
документації, укладених договорах та звіті про результати торгів
щодо визначеності ПДВ свідчать про скрите завуальоване завищення
вартості закупівлі на суму податку на додану вартість, яка склала
в ціні товару акцептованих тендерних пропозицій 175.8 тис. грн.
в чому вбачається можлива втрата державних коштів та нанесення
збитків державі на зазначену суму. Таким чином, договори щодо закупівлі препаратів
фармацевтичних укладено не прозоро, всупереч принципів державних
закупівель - максимальної економії і ефективного використання
державних коштів, що є порушенням вимог, передбачених
ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ).
11. Складання звітності Тендерним комітетом Замовника оформлено Звіт про результати
здійснення процедур відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт
і послуг за державні кошти від ( z0907-06 ) 25.06.2007 N 11. В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) в звіті про
результати торгів не зазначено: - стислий виклад критеріїв порівняння та оцінки тендерних
пропозицій і визначення переможця процедури закупівлі, - ціна і стислий виклад критеріїв порівняння та оцінки
тендерних пропозицій і визначення переможця процедури закупівлі, - обґрунтування підстав відхилення тендерних пропозицій
ЗАТ "Індар", ТОВ "Бадм", ЗАТ "Медфарком - Південь", ТОВ "Регард". В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) Замовником
надіслано Тендерній палаті України в порядку громадського контролю
Звіт про результати здійснення процедури закупівлі
від 25.06.2007 р. N 11 з порушенням встановленого терміну на
59 робочих днів з дати його затвердження.
ВИСНОВОК:
В результаті дослідження наданих матеріалів Відділом охорони
здоров'я Ізмаїльської міської ради стосовно проведеної процедури
відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю препаратів
фармацевтичних встановлено, що закупівля була здійснена з грубими
порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних
закупівель, а саме: - порушено вимоги ст. 1 та ч. 2 ст. 12 Закону ( 1490-14 ) -
до складу тендерного комітету Замовника входять представники
Ізмаїльської міської ради, що не являються спеціалістами
Замовника; - порушено вимоги ч. 4 ст. 12 Закону ( 1490-14 ) -
призначення заступника голови тендерного комітету і
відповідального секретаря та визначення їх функцій, що являється
повноваженням голови тендерного комітету, проведено за наказом
начальника міського відділу охорони здоров'я; - порушено вимоги ч. 7 ст. 12 Закону ( 1490-14 ) - шість
членів тендерного комітету Замовника не отримали у відповідний
термін сертифікати чи свідоцтва встановленого зразка про
проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань
організації та здійснення процедур закупівель; - порушено вимоги ч. 1 ст. 19 Закону ( 1490-14 ) - в
Оголошенні про проведення торгів на закупівлю препаратів
фармацевтичних за державні кошти не зазначено реєстраційний
рахунок, відкритий в органах Державного казначейства; - порушено вимоги ст. 1 Закону ( 1490-14 ), ст. 2 та
ст. 22 Бюджетного кодексу України ( 2542-14 ) - закупівля
препаратів фармацевтичних Відділом охорони здоров'я Ізмаїльської
міської ради проведено в інтересах інших розпорядників коштів
лікувально-оздоровчих закладів міста Ізмаїл, які є самостійними
юридичними особами, мають повноваження і власні рахунки в органах
Державного казначейства; - порушено вимоги ч. 6 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - Тендерна
документація затверджена після подання оголошення про заплановану
закупівлю; - порушено вимоги ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) Замовником
в порядку громадського контролю надіслано Тендерній палаті України
тендерну документацію, протокол розкриття тендерних пропозицій,
протокол оцінки та звіт про результати процедури закупівлі з
порушенням встановленого терміну; - порушено вимоги ч. 2 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - розділ
Тендерної документації "Технічне завдання" не містить детальний
опис товарів, що закуповуються, з викладенням об'єктивних
технічних та якісних характеристик; - порушено вимоги ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
при формуванні ціни тендерної пропозиції не враховано вимоги в
частині звільнення від оподаткування лікарських засобів,
зареєстрованих та допущених до застосування в Україні та вимоги до
учасників в частині дотримання державного регулювання цін на
лікарські засоби; - порушено вимоги ч. 1 ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) -
в пункті 23.1 Тендерної документації Замовником не передбачено
надання інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до
укладання договору Антимонопольному комітету України, як
уповноваженому органу; - порушено вимоги ч. 1 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - порушено
терміни розкриття тендерних пропозицій учасників; - порушено вимоги ч. 2 ст. 22 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
не внесено зміни до Тендерної документації стосовно дати розкриття
тендерних пропозицій, та письмово не повідомлено учасників, яким
надано тендерну документацію, про зміни щодо переносу дати
розкриття тендерних пропозицій; - порушено вимоги ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) та
розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р.
N 216-р ( z0900-06 ) "Про затвердження форми Протоколу про
розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель
товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо їх
заповнення" та всупереч вимог Тендерної документації Замовником
під час розкриття тендерних пропозицій не перевірено наявність
всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією,
не оголошена та не зазначена в протоколі розкриття ціна тендерних
пропозицій учасників, що були відхилені, та не зазначена кінцева
ціна тендерних пропозицій, оголошена учасниками, після
застосування норми щодо зменшення ціни; - порушено вимоги ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
не оформлено протокол відхилення тендерних пропозицій учасників,
який є додатком до протоколу оцінки та не зазначено в ньому
правильність оформлення тендерних пропозицій учасників, ступінь
відповідності кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної
документації; - порушено вимоги ч. 1 ст. 28 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
не відмінено торги частково за лотами N 2 і N 14, так як до оцінки
було допущено тендерні пропозиції менше, ніж трьох учасників; - порушено вимоги ч. 1 ст. 15 Закону ( 1490-14 ) -
та всупереч п. 9.2 Тендерної документації два учасники не надали в
повній мірі документальне підтвердження кваліфікації учасників
процедур; - порушено вимоги ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ) - та
всупереч п. 24.1 Тендерної документації Замовником не було
відхилено тендерні пропозиції учасників, які не відповідали
кваліфікаційним вимогам; - порушено вимоги ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) та всупереч
вимог п. 21 Тендерної документації Замовником визначено переможців
на свій розсуд, не на снові критеріїв і методики оцінки,
зазначених в Тендерній документації; - порушено вимоги ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) - та
всупереч п. 26.4 Тендерної документації оголошення про результати
проведеної процедури закупівлі опубліковане в Інформаційному
бюлетені Тендерної палати України від 25.06.2007 р. N 26 (97) з
недотриманням встановлено терміну; - порушено вимоги ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) - та
всупереч п. 28.2 Тендерної документації Замовником укладено
договір про закупівлю від 20.08.2007 р. із КП "Ізмаїлфарм" з
порушенням встановленого терміну; - порушено вимоги ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) - в частині
заборони внесення змін до умов тендерної пропозиції
учасника-переможця, крім випадків зменшення ціни тендерної
пропозиції та випадків коригування ціни договору в разі отримання
відповідного позитивного висновку Міжвідомчої комісії з питань
державних закупівель; - порушено вимоги ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) - в звіті
про результати торгів не зазначено: стислий виклад критеріїв
порівняння та оцінки тендерних пропозицій і визначення переможця
процедури закупівлі, ціна і стислий виклад критеріїв порівняння та
оцінки тендерних пропозицій і визначення переможця процедури
закупівлі, обґрунтування підстав відхилення тендерних пропозицій. Таким чином, процедура закупівлі препаратів фармацевтичних на
суму очікуваної вартості 1120,0 тис. грн. проведена з грубим,
порушенням вимог чинного законодавства та недотриманням принципів
державних закупівель, передбачених ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ) в
частині відкритості та прозорості проведення процедури закупівлі,
максимальної економії та ефективного використання коштів, в чому
вбачаються втрати державних коштів та можливе нанесення збитків
державі на суму 175,8 тис. грн., за рахунок безпідставно
сплаченого ПДВ в ціні товару. Замовником - Відділом охорони здоров'я Ізмаїльської міської
ради процедура закупівлі проведена з порушенням вимог ст. 17, 26,
29, 29-1 Закону ( 1490-14 ) та всупереч вимог Тендерної
документації, і відповідно до вимог ч. 3 ст. 34 Закону укладені
договори на загальну суму 1055,0 тис. грн. вважається недійсними
(нікчемними). Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України
( 435-15 ) у разі встановлення недійсності договору законом, такий
договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору
недійсним судом не вимагається. Дії тендерного комітету Відділу охорони здоров'я Ізмаїльської
міської ради можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь,
визначених ст. 364 Кримінального кодексу України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: