open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
14.01.2008 N в-124/01

Стосовно дотримання процедур

державних закупівель

(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю
відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ).
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника: Назва: Державне управління охорони навколишнього середовища у
Харківській області. Адреса: 61022, м. Харків, майдан Свободи, 5,
тел. (057) 705-06-81; E-mail: ecodepart@ecodepart.kharkiv.ua.
2. Відповідальний за проведення торгів: Задніпровський
В'ячеслав Васильович.
3. Предмет закупівлі: автомобілі вантажні (сміттєзбирачі).
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: кошти державного бюджету.
6. Очікувана вартість закупівлі: 250 000,00 грн.;
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
20.08.2007 р., закінчення - 10.12.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
матеріалів:
1. Оголошення про заплановану закупівлю N 34086307,
опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України
від 20.08.2007 р. N 34 (105) - 1 арк.;
2. Оголошення про заплановану закупівлю N 6625571,
опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує
інформацію виключно з питань державних закупівель від
20.08.2007 р. N 34 (71) - 1 арк.;
3. Тендерна документація на закупівлю автомобілів вантажних
(сміттєзбирачів) від 27.07.2007 р. б/н - 21 арк.;
4. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 16.10.2007 р.
N 12 - 2 арк.;
5. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 22.10.2007 р.
N 13 - 2 арк.;
6. Оголошення по результати проведеної процедури закупівлі,
опубліковане у Інформаційному бюлетені Тендерної палати України
від 10.12.2007 р. N 50 (121), оголошення N 50173507Р - 1 арк.;
7. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі,
опубліковане у Спеціалізованому друкованому засобі масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує
інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву,
яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель
від 10.12.2007 р. N 50 (87), оголошення N 8780383 - 1 аркуш.
Завдання сформульоване таким чином: надати висновок про
законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі
Державним управлінням охорони навколишнього середовища в
Харківській області з придбання автомобілів вантажних
(сміттєзбирачів).
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній
частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі Державним управлінням охорони навколишнього середовища в
Харківській області (далі - Замовник) оголошення про проведення
відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від
20.08.2007 р. N 34 (105); оголошення N 34086307; - у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель від 20.08.2007 р.
N 34 (71), оголошення N 6625571. Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на
сайті www.zakupivli.com код ORG/F 0308. Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) (далі -
Закон) строк для подання тендерних пропозицій має становити
30 календарних днів від дати опублікування оголошення про
проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна
палата України. В окремих випадках цей строк може бути скорочено
до 15 календарних днів. Так, в оголошенні кінцевий термін для
подання тендерних пропозицій встановлено 04.09.2007 р. або
скорочено до 15 календарних днів.
2. Тендерна документація Тендерна документація із закупівлі автомобілів вантажних
(сміттєзбирачів), що надана на дослідження, не відповідає вимогам
статей 21, 26, 29, 34 Закону ( 1490-14 ), а саме: - в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) тендерна
документація не затверджена тендерним комітетом замовника; На дослідження надано тендерну документацію на закупівлю
автомобілів вантажних (сміттєзбирачів), затверджену головою
тендерного комітету Задніпровським В.В., проте відповідно до вимог
ч. 6 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) тендерна документація
затверджується тендерним комітетом замовника. - у п. 18.5 тендерної документації строк надання учаснику
торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється
з моменту отримання від нього відповідного запиту всупереч вимог
ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ), якою встановлено, що копія
протоколу розкриття Тендерних пропозицій надається всім учасникам
на їх запит протягом одного робочого дня після отримання від
учасника відповідного запиту; - у п. 28.2 тендерної документації визначено, що договір про
закупівлю укладається не раніше, ніж через п'ять робочих днів
після надсилання акцепту та повідомлення про результати торгів
всупереч вимог ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ), відповідно до яких
строк обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім
учасникам; - в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) у додатку
б/н до тендерної документації до основних умов, які обов'язково
будуть включені до договору про закупівлю, не включено всі істотні
умови договору, а саме умови договору про закупівлю не повинні
змінюватися після його підписання.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій На дослідження надано протокол розкриття тендерних пропозицій
від 16.10.2007 р. N 12. Відповідно до вищезазначеного протоколу
розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від
трьох учасників, а саме: - Товариства з обмеженою відповідальністю
"Промислово-комерційна компанія БУДШЛЯХМАШ" з ціновою пропозицією
160 000,00 грн.; - Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецкомтехніка" з
ціновою пропозицією 155 000,00 грн.; - Відкритого акціонерного товариства "Спецбудмонтаж-503" з
ціновою пропозицією 162 000,00 гривень.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій
від 22.10.2007 р. N 13. Відповідно до вказаного протоколу
Замовником обрано переможцем відкритих торгів із зменшенням ціни
на закупівлю автомобілів вантажних (сміттєзбирачів)
ТОВ "Спецкомтехніка", тендерна пропозиція якого за результатами
оцінювання отримала найбільшу кількість балів.
5. Інформування про результати торгів Надані для дослідження матеріали щодо проведення процедури
відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю автомобілів
вантажних (сміттєзбирачів) вказують на порушення Замовником вимог
ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ), якою визначено, що оголошення
про результати проведення торгів оприлюднюється і публікується в
інформаційних системах в мережі Інтернет, у спеціалізованих
друкованих засобах масової інформації, в інформаційному бюлетені
та міжнародному бюлетені, що видає Тендерна палата України,
протягом 10 календарних днів після укладення договору про
закупівлю. Так, договір про закупівлю укладено 31.1.0.2007 р.,
оголошення опубліковано 10.12.2007 р., тобто на 30 календарних
днів пізніше, встановленого Законом строку. Оголошення про результати закупівлі автомобілів вантажних
(сміттєзбирачів) було опубліковано Замовником: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від
10.12.2007 р. N 50 (121), оголошення N 50173507Р; - у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель від 10.12.2007 р.
N 50 (87), оголошення N 8780383. Також оголошення про результати закупівлі оприлюднено на
сайті www.zakupivii.com код ELO/S 2067.
6. Укладення договору Відповідно до вимоги ч. 6 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) Замовник
зобов'язаний надіслати Тендерній палаті України інформацію щодо
укладеного договору та про виконання договору протягом п'яти
робочих днів з моменту його укладення та виконання відповідно.
Проте станом на грудень 2007 року вищевказана інформація
Замовником не надіслана, що є порушенням вимог ч. 6 ст. 34 Закону. Згідно з інформацією, відображеною в опублікованому
оголошенні про результати здійснення процедури закупівлі
N 50173507Р, між Замовником та переможцем торгів Товариством з
обмеженою відповідальністю "Спецкомтехніка" укладено договір про
закупівлю автомобілів вантажних (сміттєзбирачів) від 31.10.2007 р.
на загальну суму 155 000,00 гривень. Також Тендерною палатою України проведено порівняння ціни на
автомобілі, що були запропоновані переможцем ТОВ "Спецкомтехніка"
з середньоринковими цінами на території України. В результаті проведеного дослідження встановлено, що ціни
запропоновані ТОВ "Спецкомтехніка", значно перевищували
середньоринкові ціни на 27 530,00 гривень (порівняння з
середньоринковими цінами вказані у таблиці N 1).
Таблиця N 1 Порівняння з середньоринковими цінами
------------------------------------------------------------------------------- | N |Найменування| Ціни запропоновані ТОВ |Середньоринкова ціна, яка|Різниця | |з/п| | "Спецкомтехніка" | склалася на території |(5 - 8) | | | | | України | | | | |-------------------------+-------------------------| | | | |К-сть| Ціна |Вартість |К-сть| Ціна |Вартість | | | | | | за | (сума) | | за | (сума) | | | | | | одиницю | | | одиницю | | | |---+------------+-----+---------+---------+-----+---------+---------+--------| | 1 |Сміттєвоз | 1 |155 000,0|155 000,0| 1 |127 470,0|127 470,0|27 530,0| | |типу | | | | | | | | | |КО-413 на | | | | | | | | | |шасі | | | | | | | | | |ГАЗ-3309 | | | | | | | | -------------------------------------------------------------------------------
Отже, Замовником використано державних коштів на
27 530,00 грн. більше ніж середньоринкові ціни, які діють на ринку
України, що фактично є нанесенням державі збитків. Таким чином, Замовником порушено вимоги ч. 1 ст. 2-1 Закону
( 1490-14 ) щодо принципів здійснення державних закупівель, а
саме: максимальної економії та ефективності. Договір про закупівлю було укладено за результатами процедури
закупівлі, проведеної з порушеннями вимог статті 29-1 Закону
( 1490-14 ), що відповідно до ч. 3 ст. 34 Закону є підставою для
визнання даного договору недійсним.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів
стосовно проведення Державним управлінням охорони навколишнього
середовища в Харківській області відкритих торгів із зменшенням
ціни на закупівлю автомобілів вантажних (сміттєзбирачі),
встановлено, що закупівля здійснена з порушеннями вимог чинного
законодавства у сфері державних закупівель, а саме: - ч. 6 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) тендерна документація не
затверджена тендерним комітетом замовника; - ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) у п. 18.4 тендерної
документації строк надання учаснику торгів копії протоколу
розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання
від нього відповідного запиту всупереч визначеним умовам Закону,
відповідно до яких встановлено, що копія протоколу розкриття
тендерних пропозицій надається всім учасникам на їх запит протягом
одного робочого дня після дня отримання від учасника відповідного
запиту; - ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) у п. 28.2 тендерної
документації визначено, що договір про закупівлю укладається не
раніше, ніж через п'ять робочих днів після надсилання акцепту та
повідомлення про результати торгів всупереч визначеним умовам
Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня відправлення
письмового повідомлення всім учасникам; - ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) оголошення про результати
процедури закупівлі опубліковано Замовником пізніше ніж через
10 календарних днів після укладання договору; - ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) у додатку б/н до тендерної
документації до основних умов, які обов'язково будуть включені до
договору про закупівлю, не включено всі істотні умови договору, а
саме умови договору про закупівлю не повинні змінюватися після
його підписання; - ч. 1 ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ) щодо принципів здійснення
державних закупівель, а саме: максимальної економії та
ефективності; - ч. 6 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) Замовником не надіслано
Тендерній палаті України інформацію щодо укладеного договору та
про виконання договору протягом 5 робочих днів з моменту його
укладення та виконання відповідно. Договір про закупівлю автомобілів вантажних (сміттєзбирачів)
від 31.10.2007 р. було укладено за результатами процедури
закупівлі, проведеної з порушенням вимог статті 29-1 Закону
( 1490-14 ), що відповідно до ч. 3 ст. 34 Закону є підставою для
визнання даного договору недійсним. Дії тендерного комітету Державного управління охорони
навколишнього середовища в Харківській області можуть містити
ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364
Кримінального кодексу України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: