open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
08.01.2008 N в-09/01

Стосовно дотримання процедур

державних закупівель

(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: звернення Генеральної прокуратури України від
17.09.2007 р. N 10/2-р (вх. Тендерної палати України від
20.09.2007 р. N 378/09-2) щодо дослідження дотримання процедур
державних закупівель, проведених у 2007 році Міністерством оборони
України
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника Назва: Міністерство оборони України. Адреса: 03168, м. Київ, Повітрофлотський пр., 6,
тел. (050) 339-13-83.
2. Головний розпорядник: Міністерство оборони України.
3. Відповідальний за проведення торгів: начальник відділу
організації будівництва та придбання житла Департаменту
будівництва МОУ Волощук М.М.
4. Предмет закупівлі: роботи з будівництва 120-квартирного
житлового будинку за адресою: м. Львів, вул. Стрийська.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти Державного бюджету
України.
7. Очікувана вартість: 27 476 140,0 грн.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
28.05.2007 р., закінчення - 22.10.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
матеріалів:
1. Наказ від 10.10.2007 р. N 587 про створення тендерного
комітету Міністерства оборони України та затвердження "Положення
про тендерний комітет Міністерства оборони України" - 3 арк.;
2. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів
зі зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за
державні кошти від 22.10.2007 р. N 3 - 11 арк.;
3. Протокол засідання тендерного комітету від 16.05.2007 р.
N 842 щодо організації та проведення процедури закупівель послуг з
ремонту військового майна, будівництва та
квартирно-експлуатаційного забезпечення - 4 арк.;
4. Річний план державних закупівель на 2007 рік від
13.06.2007 р. - 3 арк.;
5. Оголошення про заплановану закупівлю робіт з будівництва
120-квартирного житлового будинку в Інформаційному бюлетені
Тендерної палати України від 28.05.2007 р. N 22 (93), у
Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження від 28.05.2007 р.
N 22 (59) та у міжнародних виданнях від 28.05.2007 р. N 22 (45) -
3 арк.;
6. Повідомлення про присвоєння кодів від 22.10.2007 р. про
розміщення повної інформації щодо державних закупівель в
інформаційній системі в мережі Інтернет на сайті
www.zakupivli.com - 1 арк.;
7. Реєстр отриманих тендерних пропозицій N 12 від
13.07.2007 р. - 1 арк.;
8. Протокол про розгляд тендерних пропозицій від
11.07.2007 р. N 12 - 3 арк.;
9. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 25.06.2007 р.
N 7 - 6 арк.;
10. Тендерна пропозиції учасника ЗАТ "БУ-62" б-н та дати -
60 арк.;
11. Тендерна пропозиції учасника ПП "К.І.К.-Л." б-н та дати -
50 арк.;
12. Тендерна пропозиції учасника Міжрегіональна
НВАП "Авіокон-Проект" б-н та дати - 69 арк.;
13. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 11.07.2007 р.
N 13 - 4 арк.;
14. Протокол про акцепт тендерної пропозиції від
11.07.2007 р. N 14 - 4 арк.;
15. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції ЗАТ "БУ-62"
від 12.07.2007 р. N 226/Т/146 - 1 арк.;
16. Повідомлення про результати відкритих торгів із
зменшенням ціни учасникам ПП "К.І.К.-Л." та Міжрегіональна
НВАП "Авіокон-Проект" від 12.07.2007 р. N 227/Т/145 та
N 227/Т/145 - 2 арк.;
17. Оголошення про результати проведеної процедури відкритих
торгів із зменшенням ціни із закупівлі робіт з будівництва
120-квартирно-го житлового будинку в Інформаційному бюлетені
Тендерної палати України від 22.10.2007 р. N 43 (114), у
Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження від 22.10.2007 р.
N 43 (80) та у міжнародних виданнях від 22.10.2007 р. N 43 (66) -
3 арк.;
18. Договір підряду в капітальному будівництві з ЗАТ "БУ-62"
від 02.08.2007 р. N 227/ДБ-218Буд - 21 арк.;
19. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане
Амосовій Т.В., від 29.11.2007 р. N КПК-0055 - 1 арк.;
20. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане
Елошвілі Г.Г., від 29.11.2007 р. N КПК-0061 - 1 арк.;
21. Свідоцтва про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України та про
підвищення кваліфікації, видане Тарнавському А.Ф., від
18.05.2007 р. N КПК-37 та від 11.02.2005 р. N 126214 - 2 арк.;
22. Сертифікат інституту державних закупівель, виданий
Гриценку В.П., від 10.03.2006 р. N 76 - 1 арк.;
23. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане
Касіяніку А.В., від 18.05.2007 р. N 16 - 1 арк.;
24. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Академії
муніципального управління, видане Шамраю О.В., від 30.03.2007 р.
N 0023837 - 1 арк.;
Завдання сформульоване наступним чином: надати висновок щодо
законності та обґрунтованості проведення процедури закупівлі робіт
з будівництва 50-квартирного житлового будинку за адресою:
Миколаївська обл., м. Очаків, вул. Дегтярьова Міністерством
оборони України.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: Матеріали, перелічені у вступній
частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету,
кваліфікації членів тендерного комітету Тендерний комітет Міністерства оборони України (надалі -
Замовник) створено на підставі наказу від 05.06.2007 р. N 321 та
затверджено в складі 16 осіб. Тендерний комітет Замовника діє на підставі Положення про
тендерний комітет Міністерства оборони України, затвердженого
наказом від 05.06.2007 р. N 321.
2. Фінансування закупівель Кошторису на 2007 рік та Звіт про його виконання Замовником
на дослідження надано не було, що не надало змогу визначити суму
фінансування на закупівлю робіт з будівництва 120-квартирного
житлового будинку. Відповідно до інформації, викладеної в Звіті про результати
здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни щодо
закупівлі товарів робіт і послуг за державні кошти від
22.10.2007 р. N 3, очікувана вартість закупівлі становила
27 476 140,0 гривень.
3. Вибір процедури закупівлі Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету від
16.05.2007 р. N 842 щодо організації та проведення процедури
закупівель послуг з ремонту військового майна, будівництва та
квартирно-експлуатаційного забезпечення тендерним комітетом
Замовника було вирішено здійснювати закупівлю робіт по спорудженню
житла для безквартирних військовослужбовців Збройних Сил України
та членів їх сімей в м. Львів у формі відкритих торгів зі
зменшенням ціни, що погоджено та засвідчено підписами всіх членів
тендерного комітету. Згідно з Річним планом державних закупівель на 2007 рік,
затвердженим заступником Міністра оборони України Бойко В.О., за
рішенням тендерного комітету від 13.06.2007 р. (протокол N 2)
Замовником було заплановано здійснити закупівлю робіт з
будівництва 120-квартирного житлового будинку за адресою:
м. Львів, вул. Стрийська, від 28.05.2007 р. на суму
29 525,0 гривень. Відповідно до вимог ч. 2 ст. 2-2 Закону ( 1490-14 ) примірник
річного плану, затверджується замовником не пізніше ніж у місячний
строк після затвердження кошторису (програми, плану використання
державних коштів), зміни до нього надсилаються уповноваженому
органу у випадках і в порядку, що визначені цим органом, та
оприлюднюються шляхом розміщення принаймні в одній інформаційній
системі в мережі Інтернет протягом 15 календарних днів з дати його
затвердження. Отже, в порушення вимог ч. 2 ст. 2-2 Закону України "Про
закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти" ( 1490-14 )
(далі - Закон), Замовником було не дотримано планування стадій
державних закупівель в частині затвердження Річного плану
державних закупівель на 2006 рік та не дотримано строків його
оприлюднення в інформаційній системі мережі Інтернет. Підтверджуючі документи щодо оприлюднення Річного плану
державних закупівель на 2007 р. в інформаційній системі в мережі
Інтернет Замовником на дослідження надано не було.
4. Визначення предмета закупівлі Предмет закупівлі визначено тендерним комітетом Замовника як
роботи, а саме: - роботи з будівництва 120-квартирного житлового
будинку відповідно до ст. 1 Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт та послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) (далі - Закон).
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі Оголошення про заплановану закупівлю робіт з будівництва
120-квартирного житлового будинку за адресою: м. Львів,
вул. Стрийська, було розміщено Замовником в Інформаційному
бюлетені Тендерної палати України від 28.05.2007 р. N 22 (93) за
N 22009007, у Спеціалізованому друкованому засобі масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від
28.05.2007 р. N 22 (59) за N 4346759 та у міжнародних виданнях
англійською мовою від 28.05.2007 р. N 22 (45) за N М-22-002-07. А також в інформаційній системі в мережі Інтернет від
18.05.2007 р. на сайті www.zakupivli.com за кодом TLO/FO-0182.
6. Тендерна документація Тендерна документація на закупівлю робіт з будівництва
120-квартирного житлового будинку за адресою: м. Львів,
вул. Стрийська затверджена від 16.05.2007 р. головою тендерного
комітету Міністерства оборони України, заступником Міністра
оборони України - Бойко В.О. Зокрема, розділ 2 тендерної документації передбачає, що її
складовими частинами є: - Інструкція учасникам торгів; - Додатки 1 - 6; - Основні умови договору; - Технічні вимоги (пояснювальна записка,
архітектурно-будівельна частина, зведений кошторисний розрахунок
вартості будівництва об'єкта). При цьому на дослідження з невідомих причин інформації про
технічні вимоги (пояснювальна записка, архітектурно-будівельна
частина, зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва
об'єкта) Замовником надано не було. У п. 6.1 тендерної документації було передбачено, що
пропозиції, які подаються учасниками, повинні складатися з цінової
інформації, підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним
та іншим вимогам тендерної документації (право здійснення
підприємницької діяльності у відповідності до свого Статуту,
підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації,
обладнання, відсутність заборгованості за податками та зборами,
інформацію про загальні відомості підприємства, наявність
відповідного дозволу або ліцензії, копія свідоцтва про державну
реєстрацію, копія довідки ЄДРПОУ, документ, що підтверджує
внесення тендерного забезпечення, платіжне доручення про сплату за
тендерну документацію тощо, фінансові документи, витяг із
тематичного каталогу учасників процедур закупівель, виданий
Учаснику ТПУ, довідка з Реєстру недобросовісних учасників, видана
Учаснику на зазначені торги Міжвідомчою комісію з питань державних
закупівель), основні умови договору, розрахунок ціни тендерної
пропозиції (з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат
договірної ціни у відповідності до ДБН Д.1.1-1-2000
( v0174241-00 ), з урахуванням змін та доповнень), графік
виконання робіт, план фінансування будівництва об'єкта, документи
з інформацією про субпідрядників, підтвердження, що в розрахунок
договірної ціни включені всі роботи з будівництва об'єкта "під
ключ", у тому числі обладнання та пусконалагоджувальні роботи
тощо. Однією з основних умов договору було передбачено, що
договірна ціна є твердою. Однак при цьому Замовником в основних умовах договору
тендерної документації не було передбачено вимоги в частині
зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування
видатків очікуваною вартістю 27 476 140,0 гривень, що передбачено
вимогами ст. 34 Закону ( 1490-14 ). Отже, в порушення вимог ст. 34 Закону ( 1490-14 ), в
тендерній документації до основних умов, які обов'язково будуть
включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов
договору, а саме: можливість зменшення обсягів закупівлі залежно
від реального фінансування видатків Оцінка тендерних пропозицій проводиться на основі наступних
критеріїв - ціни - 93 балів, умови розрахунків - 5 балів, строк
виконання робіт - 2 бали. Тендерне забезпечення відповідно до вимог тендерної
документації мало вноситися учасниками у формі оригіналу
банківської гарантії або поруки на суму 274 761,0 гривень. При цьому тендерна документація, що надана на дослідження, не
відповідає вимогам статей 21, 23, 26-1, а саме: - в порушення вимог ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) у тендерній
документації Замовником не було передбачено надання інформації
щодо розгляду оцінки тендерних пропозицій до укладання договору
спеціальному уповноваженому центральному органу виконавчої влади
Антимонопольному комітету України та Міжвідомчій комісії з питань
державних закупівель; - в порушення вимог ч. 6 ст. 23 Закону ( 1490-14 ) у п. 12.4
тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде
повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після
настання підстави для його повернення, що суперечить визначеним
умовам Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня
настання підстави для повернення тендерного забезпечення; - в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) тендерна
документація не затверджена тендерним комітетом Замовника.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій Згідно з Реєстром отриманих тендерних пропозицій Замовником
було отримано тендерні пропозиції від трьох учасників торгів без
порушення встановленого терміну - 25.06.2007 р. Так, відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій
від 25.06.2007 р. N 7, тендерні пропозиції учасників надійшли з
відповідними ціновими пропозиціями, а саме: - ПП "К.І.К.-Л" - на суму 27 325 500,0 грн.; - Міжрегіональна Науково-Виробнича Асоціація підприємств
"АВІОКОН ПРОЕКТ" - на суму 27 117 654,0 грн.; - ЗАТ "БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ - 62" - на суму
26 220 387,0 грн. Згідно з інформацією, викладеною в Протоколі розкриття
тендерних пропозицій від 25.06.2007 р. N 7, Замовником було
зазначено, що всі необхідні документи, передбачені тендерною
документацією, є в наявності у трьох учасників та оформлені
правильно. Дослідженням відповідності фактично наданих тендерних
пропозицій учасників до вимог, встановлених Замовником у тендерній
документації, встановлено наступне. У складі тендерної пропозицій учасника ЗАТ "БУДІВЕЛЬНЕ
УПРАВЛІННЯ - 62" відсутні підтверджуючі розрахунки за статтями
витрат договірної ціни (розрахунки заробітної плати, вартості
матеріальних ресурсів, вартості експлуатації будівельних машин і
механізмів, вартість машино-годин власної будівельної техніки,
вартості оренди машино-години орендованої будівельної техніки, яка
буде застосовуватися для виконання замовлення, розрахунок
загальновиробничих витрат, розрахунок коштів на покриття
адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій,
розрахунок прибутку тощо) у відповідності до ДБН Д.1.1-1-2000
( v0174241-00 ), з урахуванням змін та доповнень. Відсутність
таких розрахунків не дає змогу провести дослідження відповідності
розрахунків ціни тендерної пропозиції згідно вимог
ДБН Д.1.1-1-2000. Вищезазначене суперечить вимогам п. 7.5 тендерної
документації, в якій Замовником чітко було визначено, що учасник
торгів надає підтверджуючі розрахунки за статтями витрат
договірної ціни у відповідності до ДБН Д.1.1-1-2000
( v0174241-00 ), з урахуванням змін та доповнень. А також цим же учасником не було надано дозвільних документів
на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації
механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, які регулюються
Державним департаментом промислової безпеки, охорони праці та
гірничого нагляду (Держпромгірнагляд), що суперечить п. 5.2
Додатка 2 до тендерної документації. У складі тендерної пропозиції учасника Міжрегіональна
Науково-Виробнича Асоціація підприємств "АВІОКОН ПРОЕКТ" також
відсутні підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної
ціни у відповідності до ДБН Д.1.1-1-2000 ( v0174241-00 ), з
урахуванням змін та доповнень, що суперечить вимогам п. 7.5
тендерної документації. А також цим же учасником не було надано інформації про
залучення субпідрядників для виконання окремих видів робіт, що
передбачено Додатком 6 тендерної документації. У складі тендерної пропозиції учасника ПП "К.І.К.-Л" також
відсутні підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної
ціни у відповідності до ДБН Д.1.1-1-2000 ( v0174241-00 ), з
урахуванням змін та доповнень, що суперечить вимогам п. 7.5
тендерної документації, не було надано інформації про залучення
субпідрядників для виконання окремих видів робіт, що передбачено
Додатком 6 тендерної документації. А також цим же учасником не було надано ліцензій та
дозвільних документів на право займатися відповідною діяльністю. При цьому відповідно до Договору поруки N 1 від
19.06.2007 р., укладеного між ПП "К.І.К.-Л" та ВАТ "ДМЗ "Карпати",
сума тендерного забезпечення (273 255,0) за цією порукою перед
Міністерством оборони України не відповідає його сумі, визначеній
Замовником у тендерній документації (274 761,0 грн.). Таким чином, всупереч вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ),
Замовником на етапі розкриття не було перевірено правильність
оформлення тендерних пропозицій учасниками та їх відповідність
умовам, визначеним в тендерній документації. Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ),
Замовником не було відхилено тендерні пропозиції учасників
ПП "К.І.К.-Л", Міжрегіональна Науково-Виробнича Асоціація
підприємств "АВІОКОН ПРОЕКТ" та ЗАТ "БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ - 62",
які не відповідали умовам тендерної документації. Також, в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону ( 1490-14 ),
Замовником не було визнано торги такими, що не відбулися. Враховуючи вищевикладене. можна зробити об'єктивний висновок,
що Замовником проведено торги формально, а переможців визначено
заздалегідь. Поряд з цим, в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону
( 1490-14 ), під час здійснення процедури відкритих торгів із
зменшенням ціни Замовником у Протоколі розкриття тендерних
пропозицій від 25.06.2007 р. N 7 не зафіксовано трикратного
оголошення чергової ціни присутнім представникам учасників
зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні,
визначені шкалою, розміри кроку торгів. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 25.06.2007 р. N 7
був розміщений в інформаційній системі в мережі Інтернет за кодом
TSL/OP-пр-4701/ПІО.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця Згідно з інформацією викладеною в Протоколі оцінки тендерних
пропозицій від 11.07.2007 р. N 13, переможцем торгів було
визначено ЗАТ "БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ - 62" з сумовою пропозицією
26 220 387,0 гривень. Окрім того, всупереч вимог ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ),
Замовником допущено до оцінки тендерні пропозиції учасників
ПП "К.І.К.-Л", Міжрегіональна Науково-Виробнича Асоціація
підприємств "АВІОКОН ПРОЕКТ" та ЗАТ "БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ - 62",
які мали бути відхилені згідно з цим Законом. Вказані факти свідчать про пряме ігнорування норм Закону та
визначення переможця торгів заздалегідь. Критерії здійснення оцінки Замовником дотримані.
9. інформування про акцепт тендерної пропозиції та про
результати торгів Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції було надіслано
Замовником переможцю торгів ЗАТ "БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ - 62" від
12.07.2007 р. N 227/Т/146 та повідомлено інших учасників
ПП "К.І.К.-Л", Міжрегіональна Науково-Виробнича Асоціація
підприємств "АВІОКОН ПРОЕКТ" про результати відкритих торгів із
зменшенням ціни від 12.07.2007 р. за N 227/Т/145. Акцепт тендерної пропозиції та про результати проведення
відкритих торгів зі зменшенням ціни були оприлюднені в
інформаційній системі в мережі Інтернет від 11.07.2007 р. за кодом
НАР/ТС-акц4702/ПІО. Оголошення про результати проведеної процедури відкритих
торгів із зменшенням ціни із закупівлі робіт з будівництва
120-квартирного житлового будинку було розміщено Замовником в
Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 22.10.2007 р.
N 43 (114) за N 43109007Р, у Спеціалізованому друкованому засобі
масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від
22.10.2007 р. N 43 (80) за N 8066345 та у міжнародних виданнях від
22.10.2007 р. N 43 (66) за N М-43-080-07Р. А також в інформаційній системі в мережі Інтернет від
12.10.2007 р. на сайті www.zakupivli.com за кодом N MEQ/HI-2562. Всупереч вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) Замовником
опубліковано оголошення про результати відкритих торгів із
зменшенням ціни в друкованих засобах масової інформації пізніше
встановленого цим Законом строку на 71 календарний день та в
інформаційних системах в мережі Інтернет на 61 календарний день.
10. Укладення договору На підставі акцептованої цінової пропозиції на закупівлю
робіт з будівництва 120-квартирного житлового будинку Замовником з
переможцем торгів ЗАТ "БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ - 62" було укладено
договір від 02.08.2007 р. N 227/ДБ-218Буд на загальну вартість
26 220 387,0 гривень. Вказана договірна ціна за цим договором є
твердою. Термін виконання робіт становить до 31.12.2008 року. Відповідно до п. 7 вищезазначеного договору генпідрядник
зобов'язаний забезпечувати будівництво об'єкта необхідними
матеріально-технічними та енергетичними ресурсами та нести
відповідальність за їх якість та відповідність вимогам,
встановленим нормативними документами та проектною документацією. Також, згідно з інформацією, викладеною в п. 5.3 цього ж
договору, Замовник надає генпідряднику аванс на придбання і
постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, виробів,
котрий не може перевищувати 30% від річного обсягу робіт. При цьому, в порушення вимоги п. 15 постанови Кабінету
Міністрів України від 01.08.2005 р. N 668 ( 668-2005-п ) "Про
затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів
підряду в капітальному будівництві", Сторонами у договорі підряду
не було визначено основних параметрів будівництва (потужність,
об'єм, площа тощо), склад та обсяги робіт, які передбачені
проектною документацією та підлягають виконанню підрядником, інших
показників, що характеризують предмет договору. А також з невідомих причин на дослідження надано не було
договір поруки - додаток N 5 до договору, що може свідчити про
невиконання учасником п. 20 "Забезпечення виконання договору"
тендерної документації та суперечить п. 7 постанови Кабінету
Міністрів України, від 01.08.2005 р. N 668 ( 668-2005-п ) в
частині відповідності умов договору підряду до умов тендерної
документації Замовника та акцептованій тендерній пропозиції
учасника. Враховуючи вищезазначене, слід зазначити, що Договір від
02.08.2007 р. N 227/ДБ-218Буд, який укладено між Замовником та
ЗАТ "БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ - 62", грубо порушує вимоги: - ч. 4 ст. 180 Господарського кодексу України ( 436-15 ) в
частині невизначення загальної кількості робіт чи їх обсягів; - ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) в
частині невизначення істотних умов договору. Крім того, згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону ( 1490-14 ),
договір від 02.08.2007 р. N 227/ДБ-218Буд на загальну суму
26 220 387,0 грн., укладений з переможцем торгів з ЗАТ "БУДІВЕЛЬНЕ
УПРАВЛІННЯ - 62", за результатами процедури закупівлі, проведеної
з порушенням вимог статей 26, 29-1 цього Закону, вважається
недійсним. Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України
( 435-15 ) у разі встановлення недійсності договору законом, такий
договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору
недійсним судом не вимагається. Таким чином, за договором від 02.08.2007 р. N 227/ДБ-218Буд
Міністерством оборони України використовуються державні кошти у
сумі 26 220 387,0 грн. з грубим порушенням вимог чинного
законодавства.
11. Складання звітності Замовником оформлено Звіт про результати здійснення процедури
відкритих торгів із зменшенням ціни від 22.10.2007 р. N 3. При цьому, відповідно до вимог п. 1.2 Інструкції щодо
заповнення форми Звіту про результати здійснення процедур
відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і
послуг за державні кошти, затвердженої розпорядженням
Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 219-р
( z0907-06 ), Звіт про результати торгів складається протягом
10 календарних днів після укладення договору про закупівлю. Таким чином, в порушення вимог п. 1.2 Інструкції щодо
заповнення форми Звіту про результати здійснення процедур
відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і
послуг за державні кошти, затвердженої розпорядженням
Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 219-р
( z0907-06 ), Замовником Звіт про результати здійснення процедури
відкритих торгів складено від 26.09.2007 р., тобто пізніше
встановленого строку на 71 календарний день. Звіт про результати процедури відкритих торгів із зменшенням
ціни від 22.10.2007 р. N 3 було оприлюднено в інформаційній
системі у мережі Інтернет за кодом VDM/C-зв4703/ПІО.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів
стосовно проведення Міністерством оборони України відкритих торгів
зі зменшенням ціни із закупівлі робіт з будівництва
120-квартирного житлового будинку за адресою: м. Львів,
вул. Стрийська, встановлено, що закупівля була здійснена з грубими
порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних
закупівель, а саме: - в порушення вимог ч. 2 ст. 2-2 Закону ( 1490-14 )
Замовником було не дотримано планування стадій державних
закупівель в частині затвердження Річного плану державних
закупівель на 2006 рік та не дотримано строків його оприлюднення в
інформаційній системі мережі Інтернет; - в порушення вимог ст. 34 Закону ( 1490-14 ) в тендерній
документації до основних умов, які обов'язково будуть включені до
договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а
саме: можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального
фінансування видатків; - в порушення вимог ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) у тендерній
документації Замовником не було передбачено надання інформації
щодо розгляду оцінки тендерних пропозицій до укладання договору
спеціальному уповноваженому центральному органу виконавчої влади
Антимонопольному комітету України та Міжвідомчій комісії з питань
державних закупівель; - в порушення вимог ч. 6 ст. 23 Закону ( 1490-14 ) у п. 12.4
тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде
повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після
настання підстави для його повернення, що суперечить визначеним
умовам Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня
настання підстави для повернення тендерного забезпечення; - в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) тендерна
документація не затверджена тендерним комітетом Замовника; - всупереч вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) Замовником на
етапі розкриття не було перевірено правильність оформлення
тендерних пропозицій учасниками та їх відповідність умовам,
визначеним в тендерній документації; - в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ) Замовником
не було відхилено тендерні пропозиції учасників ПП "К.І.К.-Л",
Міжрегіональна Науково-Виробнича Асоціація підприємств "АВІОКОН
ПРОЕКТ" та ЗАТ "БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ - 62", які не відповідали
умовам тендерної документації; - в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону ( 1490-14 ) Замовником
не було визнано торги такими, що не відбулися; - в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) під час
здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни
Замовником у Протоколі розкриття тендерних пропозицій від
25.06.2007 р. N 7 не зафіксовано трикратного оголошення чергової
ціни присутнім представникам учасників зменшувати запропоновану
ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені шкалою, розміри
кроку торгів; - всупереч вимог ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) Замовником
допущено до оцінки тендерні пропозиції учасників ПП "К.І.К.-Л",
Міжрегіональна Науково-Виробнича Асоціація підприємств "АВІОКОН
ПРОЕКТ" та ЗАТ "БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ - 62", які мали бути
відхилені згідно з цим Законом; - всупереч вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) Замовником
опубліковано оголошення про результати відкритих торгів із
зменшенням ціни в друкованих засобах масової інформації пізніше
встановленого цим Законом строку на 71 календарний день та в
інформаційних системах в мережі Інтернет на 61 календарний день; - в порушення вимог п. 1.2 Інструкції щодо заповнення форми
Звіту про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих
торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти,
затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від
20.06.2006 р. N 219-р ( z0907-06 ), Замовником Звіт про результати
здійснення процедури відкритих торгів складено від 26.09.2007 р.,
тобто пізніше встановленого строку на 71 календарний день. На підставі акцептованої цінової пропозицій на закупівлю
робіт з будівництва 120-квартирного житлового будинку Замовником з
переможцем торгів ЗАТ "БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ - 62" було укладено
договір від 02.08.2007 р. N 227/ДБ-218Буд на загальну вартість
26 220 387,0 гривень. При цьому, в порушення вимог п. 15 постанови Кабінету
Міністрів України від 01.08.2005 р. N 668 ( 668-2005-п ) "Про
затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів
підряду в капітальному будівництві", Сторонами у договорі підряду
не було визначено основних параметрів будівництва (потужність,
об'єм, площа тощо), склад та обсяги робіт, які передбачені
проектною документацією та підлягають виконанню підрядником, інших
показників, що характеризують предмет договору. А також, з невідомих причин на дослідження надано не було
договір поруки - додаток N 5 до договору, що може свідчити про
невиконання учасником п. 20 "Забезпечення виконання договору"
тендерної документації та суперечить п. 7 постанови Кабінету
Міністрів України від 01.08.2005 р. N 668 ( 668-2005-п ) в частині
відповідності умов договору підряду до умов тендерної документації
Замовника та акцептованій тендерній пропозиції учасника. Враховуючи вищезазначене, слід зазначити, що Договір від
02.08.2007 р. N 227/ДБ-218Буд, який укладено між Замовником та
ЗАТ "БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ - 62", грубо порушує вимоги: - ч. 4 ст. 180 Господарського кодексу України ( 436-15 ) в
частині невизначення загальної кількості робіт чи їх обсягів; - ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) в
частині невизначення істотних умов договору. Крім того, згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону ( 1490-14 ),
договір від 02.08.2007 р. N 227/ДБ-218Буд на загальну суму
26 220 387,0 грн. укладений з переможцем торгів з ЗАТ "БУДІВЕЛЬНЕ
УПРАВЛІННЯ - 62", за результатами процедури закупівлі, проведеної
з порушенням вимог статей 26, 29-1 цього Закону, вважається
недійсним. Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України
( 435-15 ) у разі встановлення недійсності договору законом такий
договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору
недійсним судом не вимагається. Вказані факти свідчать про пряме ігнорування норм Закону
( 1490-14 ) та визначення переможця торгів заздалегідь. Таким чином, за договором від 02.08.2007 р. N 227/ДБ-218Буд
Міністерством оборони України використовуються державні кошти у
сумі 26 220 387,0 грн. з грубим порушенням вимог чинного
законодавства. Дії тендерного комітету Міністерства оборони України можуть
містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364
Кримінального кодексу України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: