open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
20.02.2008 N в-77/02

Стосовно дотримання процедур

державних закупівель

(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю
відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ). Загальна інформація: 1. Інформація про замовника: Назва: Управління у справах сім'ї, молоді та спорту
Хмельницької обласної державної адміністрації; Адреса: 29005, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1.
2. Головний розпорядник: Хмельницька обласна державна
адміністрація.
3. Відповідальний за проведення торгів: Герасимчук Людмила
Аркадіївна, тел. (0382) 72-05-45.
4. Предмет закупівлі: послуги із оздоровлення та відпочинку
дітей влітку 2007 р.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівлі: місцевий (обласний)
бюджет.
7. Очікувана вартість закупівлі: 1546,4 тис. гривень.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
12.03.2007 р., закінчення - 28.05.2007 року.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
матеріалів: 1. Наказ про створення тендерної комісії від 02.12.2005 р.
N 5 - 1 арк.;
2. Положення про порядок створення та функції тендерної
комісії для здійснення закупівлі та послуг за державні кошти б/д і
б/н - 5 арк.;
3. Наказ від 01.02.2007 р. N 1 про внесення змін до наказу
від 02.12.2005 р. N 5 - 1 арк.;
4. Наказ від 11.07.2006 р. N 101 про внесення змін до наказу
від 02.12.2005 р. N 5 - 1 арк.;
5. Наказ від 22.05.2007 р. N 42 про внесення змін до наказу
від 02.12.2005 р. N 5 - 1 арк.;
6. Свідоцтво від 15.02.2007 р. N 436580 - 1 арк.;
7. Свідоцтво від 22.02.2007 р. N 436590 - 1 арк.;
8. Свідоцтво від 22.02.2007 р. N 436591 - 1 арк.;
9. Витяг з Інформаційного бюлетеня Тендерної палати України
від 12.03.2007 р. N 11(82) - 1 арк.;
10. Витяг з Спеціалізованого друкованого засобу масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує
інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву,
яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель,
від 12.03.2007 р. N 11(48) - 1 арк.;
11. Витяг з Інформаційного бюлетеня Тендерної палати України
від 28.05.2007 р. N 22(93) - 1 арк.;
12. Витяг з Спеціалізованого друкованого засобу масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує
інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву,
яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель,
від 28.05.2007 р. N 22(59) - 1 арк.;
13. Протокол щодо затвердження річного плану від 01.02.2007
N 1 - 1 арк.;
14. Протокол щодо продовження строку подання тендерних
пропозицій від 30.03.2007 N 3 - 1 арк.;
15. Протокол щодо визначення закладів для оздоровлення дітей
від 20.04.2007 р. N 5 - 1 арк.;
16. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від
20.04.2007 р. N 4 - 1 арк.;
17. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від
23.04.2007 р. б/н - 1 арк.;
18. Кошторис на 2007 рік б/д і б/н - 1 арк.;
19. План асигнувань із загального фонду бюджету на 2007 рік
б/д і б/н - 1 арк.;
20. Річний план діяльності тендерного комітету на 2007 рік
від 01.02.2007 р. N 1 - 2 арк.;
21. Оголошення про проведення відкритих торгів зі зменшенням
ціни б/д і б/н - 1 арк.;
22. Тендерна форма "Пропозиція" ЗАТ "Лада-Каміс" б/д і б/н -
2 арк.;
23. Тендерна форма "Пропозиція" ЗАТ ДОК "Чайка" б/д і б/н -
2 арк.;
24. Тендерна форма "Пропозиція" Санаторію "Лісова пісня" від
12.04.2007 р. N 090 - 2 арк.;
25. Документи, що підтверджують цільове використання
коштів, - 20 арк.;
26. Договір від 03.05.2007 р. N 1 - 3 арк.;
27. Договір від 03.05.2007 р. N 2 - 3 арк.;
28. Договір від 03.05.2007 р. N 3 - 3 арк.;
29. Повідомлення про присвоєння кодів про розміщення повної
інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в
мережі Інтернет від 29.05.2007 р. N NGJ/C-2716/БСЕ - 1 арк.;
30. Повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення річного
плану державних закупівель в інформаційній системі в мережі
Інтернет від 01.02.2007 р. N ROP/X-рп1495/БСЕ - 1 арк.;
31. Звіт про результати проведення торгів від 29.05.2007 р.
N 1 - 2 арк.;
32. Тендерна документація на проведення торгів (тендера) від
28.02.2007 р. б/н - 21 аркуш.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено наступне. 1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету,
кваліфікації членів тендерного комітету Склад тендерного комітету Управління у справах сім'ї, молоді
та спорту Хмельницької обласної державної адміністрації (надалі -
Замовник) затверджено наказом від 02.12.2005 р. N 5 "Про створення
тендерної комісії" зі змінами згідно з наказами від 11.07.2006 р.
N 101, від 01.02.2007 р. N 1 та від 22.05.2007 р. N 42. Повноваження тендерного комітету визначені в Положенні "Про
порядок створення та функції тендерної комісії для здійснення
закупівлі товарів та послуг за державні кошти", затвердженого
наказом від 02.12.2005 р. N 5, Головою тендерного комітету
призначено Герасимчук Людмилу Аркадіївну. Детальна інформація про
членів тендерного комітету подана у таблиці нижче.
------------------------------------------------------------------ |N| П.І.Б. | Розпорядчий акт | Посада в |N, дата свідоцтва| | | |про включення до |тендерному| про проходження | | | |складу тендерного| комітеті | навчання чи | | | | комітету | | підвищення | | | | | | кваліфікації(*) | |-+---------------+-----------------+----------+-----------------| |1|Герасимчук Л.А.|наказ від |голова | N 436590 від | | | |02.12.2005 р. N 5|тендерного| 22.02.2006 р. | | | | |комітету | | |-+---------------+-----------------+----------+-----------------| |2|Головачук М.В. |наказ від |член | N 436580 від | | | |02.12.2005 р. N 5|тендерного| 15.02.2006 р. | | | | |комітету | | |-+---------------+-----------------+----------+-----------------| |3|Шевчук К.Б. |наказ від |член | свідоцтво | | | |01.02.2007 р. N 1|тендерного| відсутнє | | | | |комітету | | |-+---------------+-----------------+----------+-----------------| |4|Кулібаба Т.В. |наказ від |член | N 436591 від | | | |01.02.2007 р. N 1|тендерного| 22.02.2007 р. | | | | |комітету | | |-+---------------+-----------------+----------+-----------------| |5|Ковпак Т.М. |наказ від |член | свідоцтво | | | |22.05.2007 р. |тендерного| відсутнє | | | |N 42 |комітету | | ------------------------------------------------------------------ ______________

(*) - відповідно до ч. 7 ст. 12 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ).
Таким чином, при створенні тендерного комітету Замовником
допущено порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) (надалі -
Закон), а саме: не призначено заступника голови і відповідального
секретаря тендерного комітету.
2. Щодо визначення очікуваної вартості та джерел фінансування
закупівлі Згідно з Кошторисом доходів та видатків Замовника на 2007 рік
та річним планом діяльності тендерного комітету Замовника на
2007 рік очікувана вартість закупівлі послуг із оздоровлення та
відпочинку дітей влітку 2007 р. (далі - Послуг) затверджена в сумі
1546,4 тис.грн. (КЕКВ 1172 ( v0604201-01 ). Джерелом фінансування
є місцевий (обласний) бюджет.
3. Щодо вибору процедури закупівлі Для здійснення закупівлі Послуг Замовником обрано процедуру
відкритих торгів.
4. Щодо визначення предмета закупівлі Відповідно до оголошення про заплановані торги, тендерної
документації, інших документів щодо закупівлі предмет закупівлі
визначено Замовником як "послуги із оздоровлення та відпочинку
дітей влітку 2007 р.", чим порушено вимоги розпорядження
Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 217-р
( z0901-06 ) "Про затвердження форм оголошень про проведення
процедур закупівель та Інструкцій щодо їх заповнення", а саме: не
визначено предмет закупівлі відповідно до Державного класифікатора
продукції і послуг ДК 016-97 ( v1822217-97, v2822217-97,
v3822217-97, v5822217-97 ), затвердженого наказом Державного
комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від
30.12.97 р. N 822 ( v0822217-97 ).
5. Щодо публікації оголошення про закупівлю Оголошення про заплановану закупівлю Замовником опубліковано: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від
12.03.2007 р. N 11(82) за N 11037307; - у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель, від 12.03.2007 р. N 11(48)
за N 3080048; та оприлюднено 02.03.2007 р. в інформаційній системі
в мережі Інтернет "Державні закупівлі України" за кодом ABD/S1037. Строк подання тендерних пропозицій був необґрунтовано
скорочений Замовником до 20 календарних днів, що призвело до
послаблення конкуренції: в установлений термін не надійшло жодної
тендерної пропозиції, що засвідчено протоколом засідання
тендерного комітету від 30.03.2007 р. N 3. Окрім того, при
підготовці оголошення про заплановану закупівлю Замовником було
допущено порушення ч. 1 ст. 19 Закону ( 1490-14 ), а саме: в
оголошенні не зазначено виду, кількості путівок та місця надання
Послуг. Таким чином, оголошення про проведення процедури закупівлі
не містило повну інформацію про предмет закупівлі і процедуру
проведення торгів та передбачало подання тендерних пропозицій у
скорочений строк, що негативно вплинуло на інформування учасників
та створення оптимального конкурентного середовища.
6. Щодо підготовки тендерної документації Тендерна документація на проведення торгів (тендера) щодо
закупівлі Послуг розроблена Замовником та затверджена Головою
тендерного комітету 28.02.2007 р. При підготовці тендерної документації Замовником було
допущено ряд порушень норм Закону ( 1490-14 ), а саме: - ч. 1 ст. 15 Закону ( 1490-14 ) Замовник не вимагає від
учасників надання документального підтвердження наявності дозволу
або ліцензії на право надання Послуг, у той час як наказом
Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації від
01.02.2005 р. N 28 передбачена обов'язкова сертифікація послуг
санаторних та курортних закладів оздоровлювального характеру. Крім
того, не вимагається підтвердження учасниками наявності обладнання
та працівників відповідної кваліфікації, хоча відповідно до
розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 р. N 642-р
( 642-2004-р ), "Про оздоровлення та відпочинок дітей" наявність у
закладах, які здійснюють оздоровлення дітей, належного
матеріального і кадрового забезпечення є обов'язковою. Крім того,
від учасників не вимагається також надання документального
підтвердження їх акредитації Міністерством охорони здоров'я
України; - ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) в методиці розрахунку ціни
тендерної пропозиції, наведеній у ст. 7 тендерної документації,
вказано, що "Учасник визначає ціни на товари, які він пропонує
надати за Договором, з урахуванням податків і зборів, що
сплачуються або мають бути сплачені", проте не зазначено, що ціна
не повинна включати ПДВ, так як відповідно до Закону України "Про
податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ) операції з продажу
путівок на санаторно-курортне лікування та відпочинок на території
України дітей та фізичних осіб віком до 18 років звільнені від
оподаткування ПДВ; крім того, згідно з Додатком 3 до Тендерної
документації Замовник пропонує учасникам надавати тендерні
пропозиції з урахуванням ПДВ, що додатково свідчить про
недотримання вимог вищезазначеного чинного нормативного акта. Крім
того, п. 7.2 ст. 7 тендерної документації визначає механізм
розрахунку ціни послуг зі страхування, у той час як предметом
закупівлі є послуги з оздоровлення та відпочинку дітей; - ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) тендерна документація не
містить інформацію про загальний обсяг Послуг, що мають бути
надані (кількість путівок), що унеможливлює розрахунок учасниками
цін їх тендерних пропозицій, і, як наслідок, здійснення Замовником
їх об'єктивного порівняння і оцінки; - ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) серед основних умов
договору, визначених однойменним розділом тендерної документації
(с. 21), відсутні умови щодо кількості (обсягу), якості Послуг, а
також строку дії договору, що згідно зі ст. 180 Господарського
кодексу України ( 436-15 ) та ст. 638 Цивільного кодексу України
( 435-15 ) є основними умовами, які обов'язково мають бути
включені до договору; - ч. 2 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) в тендерній документації
відсутній детальний опис Послуг. В той же час, Річним планом
діяльності тендерного комітету Замовника щодо організації та
проведення процедур державних закупівель (затверджений рішенням
тендерного комітету від 01.02.2007 р. N 1) для оздоровлення дітей
передбачено здійснення закупівлі 1740 путівок за 3 лотами без
зазначення виду оздоровлення чи місця розташування оздоровчих
закладів відповідно до регіонів України. Слід окремо зауважити, що
при закупівлі послуг із оздоровлення та відпочинку дітей вимоги
щодо лікувального профілю санаторного закладу, методик
оздоровлення, організації харчування, умов побуту, організації
дозвілля та розваг, терміну перебування однієї дитини в
санаторному закладі за путівкою є істотними як для забезпечення
якісного оздоровлення та відпочинку дітей, так і для ефективної
оцінки та порівняння тендерних пропозицій, а отже, для
раціонального та цільового використання бюджетних коштів; - ч. 1 ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) ст. 23 тендерної
документації не передбачає можливості надання інформації щодо
закупівлі Антимонопольному комітету України. Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з
порушенням ряду вимог чинного законодавства у сфері державних
закупівель, не містить усю необхідну інформацію щодо предмета
закупівлі, формування ціни тендерної пропозиції, кваліфікації
учасників торгів. Порушення норм Закону ( 1490-14 ), допущені
Замовником при підготовці тендерної документації, створили
передумови для неякісної підготовки учасниками тендерних
пропозицій, нечіткого визначення цін на Послуги (за відсутності
будь-якого опису якісних характеристик Послуг), а отже, для
неефективного та нераціонального використання бюджетних коштів у
сумі 1 545 576,00 грн.
7. Щодо подання та розкриття тендерних пропозицій Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від
30.03.2007 р. N 3, у зв'язку з ненадходженням жодної тендерної
пропозиції, термін подання тендерних пропозицій було подовжено та
дату розкриття перенесено з 02.04.2007 р. на 20.04.2007 р. Згідно з протоколом розкриття тендерних пропозицій від
20.04.2007 р. N 4 тендерні пропозиції надали три учасники: - Дочірнє підприємство ВАТ "Подільський цемент" санаторій
"Лісова пісня" (запропоновано до закупівлі 600 путівок на суму
523,8 тис.грн.); - Закрите акціонерне товариство дитячий оздоровчий комплекс
"Чайка" (запропоновано до закупівлі 750 путівок на суму
634,5 тис.грн.); - Закрите акціонерне товариство "Лада-Каміс" (запропоновано
послуги з оздоровлення дітей у дитячому оздоровчому комплексі
"Кабельник" у обсязі 450 путівок на суму 492,3 тис.грн.). Під час розкриття тендерних пропозицій Замовником було
допущено ряд порушень, а саме: - в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) Замовником
не було перевірено правильність оформлення тендерних пропозицій
учасників, їх відповідність кваліфікаційним вимогам і умовам
тендерної документації та відповідні відомості не викладені у
протоколі, який є додатком до протоколу оцінки; - в порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету
України від 20.06.2006 р. N 216-р ( z0900-06 ) "Про затвердження
форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні
процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти"
протокол розкриття тендерних пропозицій не містить інформацію щодо
обсягу Послуг (кількості путівок, яку планується закупити, або
кількості дітей, оздоровлення яких планувалось).
8. Щодо оцінки тендерних пропозицій Оцінку та порівняння тендерних пропозицій Замовником
зафіксовано у протоколі оцінки від 20.04.2007 р. N 5, аналіз якого
свідчить про ряд порушень, допущених Замовником, а саме: - всупереч умовам оголошення про проведення торгів та
пп. 6.2, 6.3 тендерної документації визначення переможця
проводилося за 3 лотами, у той час як ні в оголошенні, ні у
тендерній документації не було визначено окремих частин предмета
закупівлі, стосовно яких учасники мають право подавати тендерні
пропозиції, а Замовник - обирати переможців торгів. Таким чином, в
порушення вимог ст. 1 Закону ( 1490-14 ) Замовником не було
забезпечено конкурентоспроможне коло учасників по кожному лоту і
кількість тендерних пропозицій на кожну окрему частину предмета
закупівлі складала менше трьох. Згідно з вимогами ч. 1 ст. 28
Закону торги мали бути визнані такими, що не відбулися, проте
Замовником було порушено дану норму Закону; - в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) оцінка
тендерних пропозицій не проводилась за критеріями, передбаченими
тендерною документацією, а переможцями торгів обрано усіх трьох
учасників, що свідчить про формальний характер проведеної
процедури торгів; - в порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від
14.04.97 р. N 323 ( 323-97-п ) "Про організацію і фінансове
забезпечення відпочинку та оздоровлення дітей в Україні" закупівлю
Послуг Замовником проведено з ігноруванням вимог щодо укладання
прямих угод з оздоровчими закладами на конкурсній основі, так як
учасник процедури закупівлі ЗАТ "Лада-Каміс" не є оздоровчим
закладом і бере участь у даному тендері як посередник. Таким чином, оцінка тендерних пропозицій проведена Замовником
не прозоро, з грубим порушенням основних принципів державних
закупівель, що призвело до неефективного та нераціонального
використання коштів у сумі 1 545 576,00 грн. (за трьома укладеними
договорами).
9. Щодо інформування про акцепт тендерної пропозиції та про
результати торгів Листом від 23.04.2007 р. б/н Замовником було поінформовано
переможців торгів - ЗАТ "Лада-Каміс", ДП ВАТ "Подільський цемент"
Санаторій "Лісова пісня", ЗАТ "Дитячий оздоровчий комплекс
"Чайка" - про акцепт їх тендерних пропозицій. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі
Замовником опубліковано: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від
28.05.2007 р. N 22(93), оголошення N.22160607P; - у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель, від 28.05.2007 р.
N 22(59), N 5933195. В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) оголошення
про результати торгів, яке надається упродовж 10 календарних днів
від дати укладання договору (03.05.2007 р.), Замовником
опубліковано 28.05.2007 р., тобто, з порушенням встановленого
Законом терміну на 14 днів. Таким чином, інформація про результати торгів оприлюднена
Замовником з порушенням встановленого Законом ( 1490-14 ) терміну,
всупереч одному з основних принципів державних закупівель -
дотримання відкритості та прозорості їх здійснення та забезпечення
доступності інформації про них.
10. Щодо укладання договору За результатами проведеної процедури Замовник уклав три
договори від 03.05.2007 р.: 1) договір N 1 про співпрацю з ДП ВАТ "Подільський цемент"
Санаторій "Лісова пісня" на закупівлю 600 путівок для оздоровлення
дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування,
дітей-інвалідів, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей на
суму 523,8 тис.грн.; 2) договір N 2 про співпрацю з ЗАТ "Дитячий оздоровчий
комплекс "Чайка" щодо закупівлі 750 путівок для оздоровлення
дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування,
дітей-інвалідів, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей на
суму 634,5 тис.грн.; 3) договір N 3 про співпрацю з ЗАТ "Лада-Каміс" щодо
закупівлі 354 путівок для оздоровлення дітей-сиріт, дітей,
позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів, дітей з
багатодітних та малозабезпечених сімей на суму 387,28 тис.грн. В порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) в укладених
договорах між Замовником та переможцями торгів від 03.05.2007 р.
відсутня істотна умова щодо можливості зменшення обсягів закупівлі
залежно від реального фінансування видатків. Всупереч визначеному
порядку, за умовами договору, укладеного із ЗАТ "Лада-Каміс",
Замовником зменшена сума акцептованої пропозиції за рахунок
скорочення кількості путівок, що не відповідає тендерній
пропозиції цього учасника. Така ситуація стала можливою в силу
того, що кількість предмета закупівлі, яка є істотною умовою
договору, не була визначена в оголошенні про проведення торгів та
тендерній документації. П. п. 3.1.1, 4.1 зазначених договорів зобов'язують Замовника
"забезпечувати попереднє фінансування витрат на оздоровлення
дітей", що суперечить умовам тендерної документації та є грубим
порушенням ст. 51 Бюджетного кодексу України ( 2542-14 ). Також, в
порушення вимог ст. 638 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) дані
договори не містять умови щодо терміну їх дії. Крім того,
п.п. 3.2.4, 7.1 договорів не встановлюють чітко строку повернення
Замовнику залишків невикористаних коштів. Відсутність у договорах
вимог щодо якості предмета закупівлі суперечить ст. 180
Господарського кодексу України ( 436-15 ). Для забезпечення виконання переможцями торгів умов укладених
з ними договорів Замовником було додатково укладено три договори
про неустойку: 1) з ДП ВАТ "Подільський цемент" Санаторій "Лісова пісня" -
договір від 03.05.2007 р. N 1 на суму 78,57 тис.грн.; 2) з ЗАТ "Дитячий оздоровчий комплекс "Чайка" - договір від
03.05.2007 р. N 2 на суму 95,175 тис.грн.; 3) з ЗАТ "Лада-Каміс" - договір від 03.05.2007 р. N 3 на суму
58 091,40 грн. Дані договори не містять чітко визначених умов сплати
неустойки, а саме: строку, впродовж якого неустойка має бути
сплачена, та форми її сплати (готівка, безготівковий розрахунок
тощо). Таким чином, договори з переможцями торгів на закупівлю
путівок на загальну суму 1 545 576,00 грн., а також договори про
неустойку на загальну суму 231 836,40 грн., укладені всупереч
вимогам Цивільного кодексу України ( 435-15 ), не відповідають їх
суті та не містять необхідних, визначених законом, істотних умов.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 180 Господарського кодексу України
( 436-15 ) такі договори не можуть вважатися укладеними.
11. Щодо оприлюднення інформації про закупівлю Річний план державних закупівель на 2007 рік Замовником
оприлюднений в інформаційній системі в мережі Інтернет, про що
свідчить повідомлення про присвоєння коду щодо розміщення річного
плану державних закупівель від 01.02.2007 р. N ROP/X-рп1495/БСЕ. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 20.04.2007 р. N 4
оприлюднено Замовником в інформаційній системі в мережі Інтернет
за кодом STK/YA-пр2714/БСЕ - 20.04.2007 року. Акцепт тендерної пропозиції та повідомлення про результати
торгів Замовником розміщено в інформаційній системі в мережі
Інтернет за кодом CHK/RU-акц2715/БСЕ від 23.04.2007 р. Звіт про результати торгів оприлюднений Замовником
29.05.2007 р. в інформаційній системі в мережі Інтернет за кодом
NGJ/C-зв2716/БСЕ. Проте, в порушення вимог ч. 6 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 )
Замовником протягом п'яти робочих днів з дати отримання письмового
запиту не надіслано до Тендерної палати України протокол засідання
тендерного комітету щодо вибору процедури закупівлі послуг із
оздоровлення та відпочинку дітей влітку 2007 р.
12. Щодо складання звітності В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) та вимог
розпорядження Антимонопольного комітету України "Про затвердження
форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів,
робіт і послуг за державні кошти та Інструкцій щодо їх заповнення"
від 20.06.2006 р. N 219-р ( z0907-06 ) у Звіті від 29.05.2007 р.
N 1 про результати здійснення процедури торгів на закупівлю послуг
із оздоровлення та відпочинку дітей влітку 2007 р. не зазначена
сума укладених договорів, а також відсутні передбачені формою
Звіту пункти "Інформація про відсутність учасника - переможця
процедури закупівлі в реєстрі недобросовісних учасників" та
"Інформація про наявність учасника - переможця процедури закупівлі
в тематичному каталозі учасників процедур закупівель". Також,
відповідно до вимог розпорядження Антимонопольного комітету
України від 12.04.2007 р. N 138-р ( z0463-07 ), якщо договір
укладено на умовах, які не передбачають сплати ПДВ, замовник
повинен зробити примітку у Звіті про результати проведених торгів
"без ПДВ", проте така примітка у Звіті відсутня. До того ж, в
оголошенні про результати торгів щодо закупівлі послуг із
оздоровлення та відпочинку дітей влітку 2007 року від
28.05.2007 р. N 22160607P суми укладених договорів зазначені з
урахуванням ПДВ. Отже, Звіт про результати здійснення процедури відкритих
торгів на закупівлю послуг із оздоровлення та відпочинку дітей
влітку 2007 р. не містить усієї необхідної інформації і свідчить
про те, що процедура закупівлі проведена з порушенням принципів
добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості процедури
закупівлі на всіх стадіях її проведення, максимальної економії та
ефективного використання державних коштів, запобігання проявам
корупції у сфері державних закупівель.
ВИСНОВОК:
Таким чином, в результаті дослідження матеріалів щодо
здійснення Управлінням у справах сім'ї, молоді та спорту
Хмельницької обласної державної адміністрації закупівлі послуг із
оздоровлення та відпочинку дітей влітку 2007 року за процедурою
відкритих торгів встановлено численні грубі порушення вимог
чинного законодавства України на всіх її стадіях. Процедуру
проведено з грубим порушенням основних принципів державних
закупівель - їх відкритості та прозорості, створення оптимального
конкурентного середовища, здійснення об'єктивної та неупередженої
оцінки тендерних пропозицій, а також максимальної економії та
ефективного використання державних коштів. До того ж, організацію
та відпочинок дітей проведено з ігноруванням вимог постанови
Кабінету Міністрів України від 14.04.97 р. N 323 ( 323-97-п ) "Про
організацію і фінансове забезпечення відпочинку та оздоровлення
дітей в Україні", відповідно до вимог якої даний вид послуг має
закуповуватися виключно шляхом укладання прямих угод з оздоровчими
закладами на конкурсній основі.
Договори з переможцями торгів ДП ВАТ "Подільський цемент"
Санаторій "Лісова пісня", ЗАТ "Лада-Каміс", ЗАТ "Дитячий
оздоровчий комплекс "Чайка" на загальну суму 1545,58 тис.грн.
укладено Замовником всупереч вимогам тендерної документації та з
порушенням статей 4-1, 17, 26, 29-1 Закону ( 1490-14 ). Відповідно
до ч. 3 ст. 34 Закону такі договори вважаються недійсними
(нікчемними). Частиною 2 статті 215 Цивільного кодексу України
( 435-15 ) визначено, що у разі встановлення недійсності договору
законом, такий договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого
договору недійсним судом не вимагається.
Під час здійснення Управлінням у справах сім'ї, молоді та
спорту Хмельницької обласної державної адміністрації процедури
закупівлі послуг з оздоровлення дітей влітку 2007 було допущено
цілу низку порушень норм чинного законодавства України, що
призвело до неефективного і нераціонального використання бюджетних
коштів у сумі 1545,58 тис.грн.
Таким чином, дії тендерного комітету Управління у справах
сім'ї, молоді та спорту Хмельницької обласної державної
адміністрації можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь,
визначених ст. 191, 210, 364 Кримінального кодексу України
( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: