open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
11.01.2008 N в-68/01

Стосовно дотримання процедур

державних закупівель

(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до
статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг
за державні кошти" ( 1490-14 ).
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника Назва: Український державний медико-соціальний центр
ветеранів війни. Адреса: 08455, Київська обл., Переяслав-Хмельницький р-н,
с. Циблі, тел. (04467) 5-35-00.
2. Головний розпорядник: Міністерство охорони здоров'я.
3. Відповідальний за проведення торгів: заступник директора з
економічних питань - Серебреннікова Т.М.
4. Предмет закупівлі: препарати лікарські.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти державного бюджету.
7. Очікувана вартість предмета закупівлі:
2 177 000,0 гривень.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
01.01.2007 р., закінчення - 09.04.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
матеріалів:
1. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів
щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти
від 09.04.2007 р. 29/03 - 3 арк.;
2. Оголошення про запланову закупівлю препаратів лікарських в
Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 01.01.2007 р.
N 1 (72) та у спеціалізованому друкованому засобі масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від
01.01.2007 р. N 1 (38) - 2 арк.;
3. Повідомлення про присвоєння кодів від 09.04.2007 р. про
розміщення повної інформації щодо державних закупівель в
інформаційній системі в мережі Інтернет - 1 арк.;
4. Тендерна документація на закупівлю препаратів лікарських
від 21.12.2006 р. - 65 арк.;
5. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 29.01.2007 р.
N 29/01 - 2 арк.;
7. Тендерна пропозиція учасника ТОВ "Фра-М" б-н та дати -
103 арк.;
8. Тендерна пропозиція учасника ТОВ "Людмила Фарм" б-н та
дати - 28 арк.;
9. Тендерна пропозиція учасника ЗАТ "Альба Україна" б-н та
дати - 69 арк.;
10. Тендерна пропозиція учасника ТОВ "Бадм" б-н та дати -
87 арк.;
11. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 12.02.2007 р.
N 12/02А - 2 арк.;
12. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції
учасникам-переможцям ТОВ "ВК Діспомед", ТОВ УФК "Фра-М",
ТОВ "Людмила Фарм" та проінформовано про результати відкритих
торгів інших учасників ЗАТ "Альба Україна" та ТОВ "Бадм"
від 12.02.2007 р. - 5 арк.;
13. Оголошення про результати відкритих торгів в
Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 09.04.2007 р.
N 15 (86) та у Спеціалізованому друкованому засобі масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження
від 09.04.07 р. N 15 (52) - 2 арк.;
14. Договори закупівлі з переможцями торгів від 28.03.2007 р.
N 28/3-ТВ з ТОВ "ВК Діспомед", від 14.03.2007 р. N 23Д з ТОВ УФК
"Фра-М" та від 28.03.2007 р. N 69/07 з ТОВ "Людмила Фарм" -
38 арк.
Завдання у зверненні сформульоване наступним чином: надати
висновок щодо законності та обґрунтованості проведення процедури
закупівлі препаратів лікарських у 2007 році Українським державним
медико-соціальним центром ветеранів війни.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: Матеріали, перелічені у вступній
частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету,
кваліфікації членів тендерного комітету. Підтверджуючих документів щодо створення та функціонування
тендерного комітету, а також кваліфікації його членів на
дослідження з невідомих причин Українським державним
медико-соціальним центром ветеранів війни (надалі - Замовник)
надано не було.
2. Фінансування закупівель. Кошторису на 2007 рік та Звіт про його виконання Замовником
на дослідження надано не було, що не надало змогу визначити суму
фінансування на закупівлю препаратів лікарських. Відповідно до інформації, викладеної в Звіті про результати
здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів,
робіт і послуг за державні кошти від 09.04.2007 р. N 29/03,
очікувана вартість закупівлі становила 2 177 000,0 гривень.
3. Вибір процедури закупівлі. Річний план щодо здійснення закупівель товарів, робіт і
послуг за державні кошти на 2007 рік та підтверджуючих документів
щодо його оприлюднення в інформаційній системі в мережі Інтернет
Замовником на дослідження також надано не було. В порушення вимог ч. 6 ст. 12 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт та послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) (далі -
Закон), рішення у вигляді розпорядчого акта щодо організації
проведення та вибору процедури закупівлі відсутнє. Прийняте рішення про застосування процедури закупівлі
"відкриті торги" не має відповідного протокольного обґрунтування
та не засвідчено узгодження вибраної процедури підписами членів
тендерного комітету.
4. Визначення предмета закупівлі. Замовник предмет закупівлі визначив як препарати лікарські за
кодом класифікатора продукції і послуг ДК 016-97 ( v1822217-97,
v2822217-97, v3822217-97, v5822217-97 ), затвердженого наказом
Державного комітету України стандартизації, метрології і
сертифікації від 30.12.97 р. N 822 ( v0822217-97 ) - 24.42.1.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі. Оголошення про запланову закупівлю препаратів лікарських було
розміщено Замовником в Інформаційному бюлетені Тендерної палати
України від 01.01.2007 р. N 1 (72) за N 01006507 та у
спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження від 01.01.2007 р. N 1 (38)
за N 1984938. А також, в інформаційній системі в мережі Інтернет
від 21.12.2006 р. на сайті www.zakupivli.com за кодом QS/T-1144.
6. Тендерна документація. Тендерна документація на закупівлю препаратів лікарських
затверджена від 21.12.2006 р. головою тендерного комітету -
Серебренніковою Т.М. Відповідно до тендерної документації Замовник проводить торги
на закупівлю лікарських засобів за трьома лотами визначеними
кодифікованим переліком за технічними вимогами тендерної
документації. У п. 6.1 тендерної документації було передбачено, що
пропозиції, які подаються учасниками повинні складатися з
комерційної та технічної частин. Комерційна частина повинна включати цінову інформацію та
підтвердження учасника кваліфікаційним вимогам, передбаченим
Додатком 2 до тендерної документації, - право здійснення
підприємницької діяльності у відповідності до свого Статуту,
відсутність заборгованості за податками та зборами, наявність
відповідного дозволу або ліцензії на право займатися відповідною
діяльністю, інформацію про загальні відомості підприємства, копія
свідоцтва про державну реєстрацію, копія довідки ЄДРПОУ тощо. Технічна частина повинна включати повну інформацію про
характеристику товару, країну його походження, назву виробника,
детальний опис основних технічних характеристик. Тендерне забезпечення вимагалось у формі депозиту на загальну
суму 108 850,0 гривень з відповідними розрахунками за лотами. Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі одного
критерію - ціни, за методом рангування. Також, відповідно до Обов'язкових вимог до поставки
препаратів лікарських, що додається до медико-технічних вимог та є
додатком до тендерної документації, Замовником було визначено, що
ціна на продукцію може бути змінена при змінах на ринку товарів,
шляхом підписання протоколу узгодження цін. Відповідальність за
правильність формування цін несе Постачальник. При зміні ціни на
товар Продавець обґрунтовує причину зміни та надає Замовнику
підтверджуючі документи про те, що середньо-ринкова ціна дійсно
змінилася. Слід зазначити, що відповідно до вимог ч. 2 ст. 34 Закону
( 1490-14 ) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися
від умов тендерної (цінової) пропозиції учасника - переможця
процедури закупівлі, крім випадків зменшення ціни тендерної
пропозиції при проведенні торгів із зменшенням ціни (редукціону),
та не повинні змінюватися після підписання договору про закупівлю,
крім випадків, передбачених цим Законом. Таким чином, враховуючи вищезазначене, Замовник самостійно
погоджується на можливу зміну в подальшому ціни тендерної
пропозиції учасника - переможця, що є порушенням вимог ч. 2 ст. 34
Закону ( 1490-14 ). А також, в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 )
замовником при формуванні ціни тендерної пропозиції (методика
розрахунку ціни тендерної пропозиції) із зазначенням того, які
елементи вона повинна включати, крім вартості самих товарів
(витрати на транспортування, страхування, податки тощо), не
враховано: - вимоги п. 5.1.7 Закону України "Про податок на додану
вартість" ( 168/97-ВР ) та вимоги постанови Кабінету Міністрів
України від 17.12.2003 р. N 1949 ( 1548-96-п ) в частині
звільнення від оподаткування ПДВ операцій з поставки виробів
медичного призначення, зареєстрованих та допущених до застосування
в країні. "Форма тендерної пропозиції" - додаток N 2 до тендерної
документації, за якою учасникам передбачено надавати свої
пропозиції, зазначає ціну з урахуванням ПДВ, що свідчить про
недотримання Замовником вимог вищенаведеного чинного
законодавства. - вимоги ст. 9 Закону України "Про ціни та ціноутворення"
( 507-12 ) та постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.96 р.
N 1548 ( 1548-96-п ), які проводяться відповідно до Переліку
вітчизняних та імпортних лікарських засобів та виробів медичного
призначення, ціни на які підлягають державному регулюванню,
доведеного наказом МОЗ від 03.12.2001 р. N 480 ( z1045-01 ), в
частині дотримання державного регулювання цін на лікарські засоби,
що закуповуються державними та комунальними лікувальними
закладами. При цьому, на підставі Протоколу від 22.01.2007 р. N 22/01,
тендерним комітетом Замовника було внесено зміни до тендерної
документації, а саме: "Під час укладення договору учасник -
переможець, пропозицію якого акцептовано, вносить забезпечення
виконання договору в розмірі 15 % його кошторисної вартості у
формі депозиту або банківської гарантії".
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій. Відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій від
29.01.2007 р. N 29/01 на участь у торгах на закупівлю лікарських
засобів надійшли тендерні пропозиції від п'яти учасників без
порушення встановленого терміну (встановлений термін -
29.01.2007 р.). Пропозиції учасників надійшли за лотами з відповідними
ціновими пропозиціями: лот N 1 - ЗАТ "Альба-Україна" на суму 498 256,71 грн.;
ТОВ "Бадм" на 519 005,88 грн.; ТОВ УФК "Фра-М" на 771 443,85 грн.;
ТОВ "ВК Діспомед" на 705 522,70 гривень. лот N 2 - ЗАТ "Альба-Україна" на суму 898 192,37 грн.;
ТОВ "Бадм" на 908 453,88 грн.; ТОВ УФК "Фра-М" на 889 054,31 грн.;
ТОВ "ВК Діспомед" на 1 300 320,11 гривень. лот N 3 - ЗАТ "Альба-Україна" на суму 299 461,59 грн.;
ТОВ "Бадм" на 293 707,48 грн.; ТОВ "Людмила Фарм"
на 288 960,0 грн.; ТОВ УФК "Фра-М" на 329 861,10 гривень. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 29.01.2007 р.
N 29/01 був розміщений в інформаційній системі в мережі Інтернет
від 29.01.2007 р. за кодом ВАР/Н-пр-1498/ЖАС.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця. Відповідно до Протоколу оцінки тендерних пропозицій від
12.02.2007 р. N 12/02А тендерним комітетом Замовника було
проведено детальний розгляд наданих тендерних пропозицій на
правильність оформлення всіх відповідних документів, передбачених
тендерною документацією. При цьому, за результатами такого розгляду тендерну
пропозицію учасника ЗАТ "Альба Україна" було відхилено за всіма
лотами. А також тендерну пропозицію учасника ТОВ "Бадм" за лотами
N 1 та 2, як таких, що не відповідають медико-технічним вимогам
тендерної документації Отже, в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 )
перевірка наявності всіх необхідних документів, передбачених
тендерною документацією, правильність їх оформлення здійснювалось
Замовником на етапі здійснення оцінки та порівняння тендерних
пропозицій, а не на етапі розкриття. За результатами оцінки переможців торгів було обрано за
наступними лотами: лот N 1 - ТОВ "ВК Діспомед" на суму 705 522,70 грн.; лот N 2 - ТОВ УФК "Фра-М" на 889 054,31 грн.; лот N 3 - ТОВ "Людмила Фарм" на 288 960,0 гривень. Критерії оцінки Замовником були дотримані.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про
результати торгів. Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій надіслано
Замовником від 12.02.2007 р. учасникам-переможцям ТОВ
"ВК Діспомед", ТОВ УФК "Фра-М", ТОВ "Людмила Фарм" та
проінформовано про результати відкритих торгів інших учасників
ЗАТ "Альба Україна" та ТОВ "Бадм". Акцепт тендерної пропозиції та про результати проведення
відкритих торгів були оприлюднені в інформаційній системі в мережі
Інтернет від 12.02.2007 р. за кодом FOB/WZ-акц1499/ЖАС. Оголошення про результати відкритих торгів із закупівлі
препаратів лікарських було розміщено Замовником в Інформаційному
бюлетені Тендерної палати України від 09.04.2007 р. N 15 (86) за
N 15115107Р та у Спеціалізованому друкованому засобі масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження
від 09.04.2007 р. N 15 (52) за N 5225742. А також, в інформаційній системі в мережі Інтернет
від 29.03.2007 р. на сайті www.zakupivli.com за кодом DOC/YU-1859.
10. Укладення договору. Замовником укладено договори з переможцями торгів на загальну
вартість 1 883 537,01 грн., а саме: - за лотом N 1 - від 28.03.2007 р. N 28/3-ТВ з
ТОВ "ВК Діспомед" на суму 705 522,70 грн. (з ПДВ); - за лотом N 2 - від 14.03.2007 р. N 23/Т з ТОВ УФК "Фра-М"
на загальну вартість 889 054,31 грн. (з ПДВ); - за лотом N 3 - від 28.03.2007 р. N 69/07 з ТОВ "Людмила
Фарм" на 288 960,0 гривень (без ПДВ). Поряд з цим, відповідно до вимог ч. 2 ст. 29 Закону
( 1490-14 ), з учасником, тендерну пропозицію якого було
акцептовано, замовник укладає договір про закупівлю відповідно до
вимог тендерної документації у строк не раніше ніж через п'ять
робочих днів з дня відправлення письмового повідомлення всім
учасникам процедур відкритих торгів, двоступеневих торгів і торгів
з обмеженою участю про їх результати, але не пізніше ніж через 21
робочий день з дня акцепту. Таким чином всупереч вимог ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 )
Замовником було укладено договори закупівлі з
учасниками-переможцями ТОВ "ВК Діспомед", ТОВ УФК "Фра-М" та
ТОВ "Людмила Фарм" з порушенням строків їх укладання. Поряд з цим, Замовником було порушено вимоги ч. 2 ст. 29
Закону ( 1490-14 ) в частині недотримання строків укладання
договорів закупівлі, що згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону є
підставою вважати Договори, укладені з учасниками-переможцями ТОВ
"ВК Діспомед", ТОВ УФК "Фра-М" та ТОВ "Людмила Фарм" загальною
вартістю 1883537,01 грн., недійсними (нікчемними). Відповідно до
ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) у разі
встановлення недійсності договору законом такий договір є
недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом
не вимагається.
11. Складання звітності. Замовником оформлено Звіт про результати здійснення процедури
відкритих торгів від 09.04.2007 р. N 29/03 та було його
оприлюднено в інформаційній системі у мережі Інтернет
від 09.04.2007 р. за кодом ВАР/Н-зв1500/ЖАС.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів
стосовно проведення Українським державним медико-соціальним
центром ветеранів війни відкритих торгів із закупівлі препаратів
лікарських встановлено, що закупівля була здійснена з грубими
порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних
закупівель, а саме: - в порушення вимог ч. 6 ст. 12 Закону ( 1490-14 ) рішення у
вигляді розпорядчого акта щодо організації проведення та вибору
процедури закупівлі відсутнє; - Замовник самостійно погоджується на можливу зміну в
подальшому ціни тендерної пропозиції учасника-переможця, що є
порушенням вимог ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ); - в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) замовником
при формуванні ціни тендерної пропозиції із зазначенням того, які
елементи вона повинна включати, крім вартості самих товарів
(витрати на транспортування, страхування, податки тощо), не
враховано: вимоги п. 5.1.7 Закону України "Про податок на додану
вартість" ( 168/97-ВР ) та вимоги постанови Кабінету Міністрів
України від 17.12.2003 р. N 1949 ( 1949-2003-п ) в частині
звільнення від оподаткування ПДВ операцій з поставки виробів
медичного призначення, зареєстрованих та допущених до застосування
в країні та вимоги ст. 9 Закону України "Про ціни та
ціноутворення" ( 507-12 ); - всупереч вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) перевірка
наявності всіх необхідних документів, передбачених тендерною
документацією, правильність їх оформлення здійснювалось Замовником
на етапі здійснення оцінки та порівняння тендерних пропозицій. Замовником укладено договори з переможцями торгів на загальну
вартість 1 883 537,01 грн., а саме: від 28.03.2007 р. N 28/3-ТВ з
ТОВ "ВК Діспомед" на суму 705 522,70 грн., від 14.03.2007 р.
N 23/Т з ТОВ УФК "Фра-М" на загальну вартість 889 054,31 грн. та
від 28.03.2007 р. N 69/07 з ТОВ "Людмила Фарм"
на 288 960,0 гривень. Також, всупереч вимог ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 )
Замовником було укладено договори закупівлі з
учасниками-переможцями ТОВ "ВК Діспомед", ТОВ УФК "Фра-М" та
ТОВ "Людмила Фарм" з порушенням строків їх укладання. Поряд з цим Замовником було порушено вимоги ч. 2 ст.
29 Закону ( 1490-14 ) в частині недотримання строків укладання
договорів закупівлі, що згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону є
підставою вважати Договори, укладені з учасниками-переможцями
ТОВ "ВК Діспомед", ТОВ УФК "Фра-М" та ТОВ "(Людмила Фарм"
загальною вартістю 1883537,01 грн., недійсними (нікчемними).
Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) у
разі встановлення недійсності договору законом такий договір є
недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом
не вимагається. Таким чином, процедура закупівлі препаратів лікарських
Українським державним медико-соціальним центром ветеранів війни на
загальну суму 1 883 537,01 грн. проведена з грубим порушенням
вимог чинного законодавства, в чому вбачається нанесення збитків
державі на суму закупівлі. Дії тендерного комітету Українського державного
медико-соціального центру ветеранів війни можуть містити ознаки
суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального
кодексу України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: