open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
13.02.2008 N в-66/02

Стосовно дотримання процедур

державних закупівель

(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: в порядку громадського контролю відповідно до
статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг
за державні кошти" ( 1490-14 )
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника: Назва: Друга міська клінічна лікарня м. Полтави Адреса: 36003, м. Полтава, вул. Монастирська, 7-а
2. Відповідальний за проведення торгів: Шурупній Анатолій
Олексійович. Тел. (05322) 7-17-47
3. Предмет закупівлі: цукрознижуючі препарати (інсуліни)
іноземного та вітчизняного виробництва
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Очікувана вартість закупівлі: 292 800,00 грн.
6. Джерело фінансування: кошти місцевого бюджету
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
07.05.2007 р., закінчення - 30.04.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
матеріалів:
1. Витяг із Інформаційного бюлетеня Тендерної палати України
від 07.05.2007 р. N 19 (90) - 1 арк.;
2. Витяг із Спеціалізованого друкованого засобу масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує
інформацію виключно з питань державних закупівель від
07.05.2007 р. N 19(56), - 1 арк.;
3. Витяг із інформаційного бюлетеня Тендерної палати України
від 25.06.2007 р. N 26 (97) - 1 арк.;
4. Витяг із Спеціалізованого друкованого засобу масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує
інформацію виключно з питань державних закупівель
від 25.06.2007 р. N 26 (63), - 1 арк.;
5. Оголошення про проведення відкритих торгів - 1 арк.;
6. Тендерна документація Другої міської клінічної лікарні
м. Полтави - 25 арк.;
7. Протокол про розкриття тендерних пропозицій від
22.05.2007 р. N 4 - 3 арк.;
8. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 24.05.2007 р. -
1 арк.;
9. Оголошення про результати проведених торгів - 1 арк.;
10. Звіт про результати здійснення процедури закупівлі від
07.06.2007 р. N 4 - 3 арк.
Завдання сформульоване наступним чином: "надати висновок про законність та обґрунтованість проведення
процедури відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі
Другою міською клінічною лікарнею м. Полтави товарів
цукрознижуючих препаратів (інсуліни) іноземного та вітчизняного
виробництва"
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній
частині висновку. При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Визначення предмета закупівлі. Відповідно до оголошення про заплановані торги, Другою
міською клінічною лікарнею м. Полтави (далі - Замовник) предмет
закупівлі визначено, як цукрознижуючі препарати (інсуліни)
іноземного та вітчизняного виробництва.
2. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі. Оголошення про заплановані торги Замовником опубліковано в
Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 07.05.2007 р.
N 19 (90), оголошення N 19023907. Замовником опубліковано оголошення у Спеціалізованому
друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою
розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних
закупівель від 07.05.2007 р. N 19 (56), оголошення N 3918256. Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на
сайті www.zakupivli.com - CHK/RU0691. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій Замовником
визначено 22.05.2007 р. В порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону ( 1490-14 ) в оголошенні
про проведення торгів не зазначена кількість товарів, що
закуповується Замовником.
3. Тендерна документація. Тендерна документація на закупівлю цукрознижуючих препаратів
(інсуліни) іноземного та вітчизняного виробництва затверджена
головою тендерного комітету Шкурупій А.О. від 16.04.2007 р.,
отримана Тендерною палатою України - 02.05.2007 р. при кінцевому
терміни її надання - 19.05.2007 р., тобто із запізненням на
12 календарних днів, що суперечить вимогам ч. 5 ст. 17-3 Закону
України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
від 22.02.2000 р. N 1490-III ( 1490-14 ) (далі - Закон) в частині
направлення тендерної документації до Тендерної палати протягом
трьох робочих днів з дати затвердження. В порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону ( 1490-14 ), Тендерна
документація не містить детальний опис товарів, медико-технічні
вимоги що закуповуються, з викладенням об'єктивних технічних та
якісних характеристик, а саме: - вимоги до учасників щодо забезпечення сертифікатами якості,
реєстраційними посвідченнями та лабораторними аналізами кожної
партії поставки препаратів; - наявність інструкцій на використання препаратів; - країну виробника товарів іноземного виробництва, копію
Сертифіката фармацевтичного продукту СРР, що підтверджує
реєстрацію лікарських засобів у країні виробника і відповідає
встановленому формату. В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ), Замовником
при формуванні ціни тендерної пропозиції не враховано вимоги
п. 5.1.7 Закону України "Про податок на додану вартість"
( 168/97-ВР ) та постанови Кабінету Міністрів України від
17.12.2003 р. N 1949 ( 1949-2003-п ) в частині звільнення від
оподаткування лікарських засобів, зареєстрованих та допущених до
застосування в Україні. Пункт 7 Тендерної пропозиції "Ціна
пропозиції" та Тендерна форма "Пропозиція" - додаток N 3 до
Тендерної документації, за якою учасникам передбачено надавати
свої пропозиції, зазначає ціну з урахуванням ПДВ, що свідчить про
недотримання вимог зазначеного законодавства. Крім того, в п. 7 Тендерної документації - "Ціни пропозиції,"
яким передбачено, що вартість тендерної пропозиції та всі інші
ціни повинні бути чітко визначені при формуванні ціни тендерної
пропозиції, Замовником не зазначено вимоги до учасників в частині
дотримання державного регулювання цін на інсуліни, що
закуповуються державними та комунальними лікувальними закладами у
відповідності до вимог ст. 119 Закону України "Про Державний
бюджет України на 2007 рік" ( 489-16 ) та Переліку лікарських
засобів, доведеного наказом МОЗ від 03.12.2001 р. N 480
( z1045-01 ) "Перелік вітчизняних та імпортних лікарських засобів
і виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному
регулюванню", виданого на виконання вимог ст. 9 Закону України
"Про ціни та ціноутворення" ( 507-12 ) та постанови Кабінету
Міністрів від 25.12.96 р. N 1548 ( 1548-96-п ). Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з
порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних
закупівель, не містить чітко визначені вимоги щодо забезпечення
якості поставки предмета закупівлі та формування ціни тендерної
пропозиції, не забезпечує максимального економного використання
бюджетних коштів, що не відповідає вимогам ст. 2-1 Закону
( 1490-14 ) в частині дотримання принципів державних закупівель.
4. Подання та розкриття тендерних пропозицій. Розкриття тендерних пропозицій відбулося з дотриманням
встановленого терміну - 22.05.2007 р. Відповідно до протоколу
розкриття тендерних пропозицій від 22.05.2007 р. N 4 пропозиції із
закупівлі цукрознижуючих препаратів (інсуліни) іноземного та
вітчизняного виробництва подали 5 учасників: - ЗАТ "Медфарком - Схід" з вартістю тендерної пропозиції: - лот N 2 - 42 888,80 грн.; - лот N 3 - 48 281,80 грн.; - лот N 4 - 30 935,40 грн.; - ТОВ "Укрфарм" з вартістю тендерної пропозиції: - лот N 1 - 191 800,00 грн.; - лот N 2 - 42 942,64 грн.; - ЗАТ "Індар" з вартістю тендерної пропозиції: - лот N 1 - 188 256,00 грн.; - лот N 2 - 42 322,00 грн.; - ЗАТ "Фармація 2000" з вартістю тендерної пропозиції: - лот N 1 - 220 862,11 грн.; - лот N 2 - 40 223,18 грн.; - лот N 3 - 54 942,75 грн.; - лот N 4 - 30 275,94 грн.; - ТОВ "Бізнес центр Фармація" з вартістю тендерної
пропозиції: - лот N 2 - 42 370,00 грн.; - лот N 3 - 54 766,00 грн.; - лот N 4 - 29 266,56 грн. В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) правильність
оформлення тендерних (цінових і кваліфікаційних) пропозицій
учасників, ступінь відповідності їх Тендерній документації
Замовником не перевірялась та такий додаток до Протоколу розкриття
тендерних пропозицій не додається. В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) Замовником
в порядку громадського контролю надіслано Тендерній палаті України
протокол розкриття тендерних пропозицій з порушенням встановленого
терміну на 19 календарних днів. В порушення вимог ч. 4 ст. 7 Закону ( 1490-14 ) Замовник не
забезпечив створення умов для проведення прозорих державних
закупівель та не відхилив тендерні пропозиції учасників, які є
пов'язаними особами, а саме: учасник ТОВ "Бізнес Центр "Фармація"
є офіційним дистриб'ютором ВАТ "Фармак". В порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ) та Тендерної
документації Замовником не відхилено та допущено до оцінки
тендерні пропозиції учасників, які є пов'язаними особами.
5. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця. Відповідно до протоколу оцінки тендерних пропозицій від
24.05.2007 р. N 36 зазначено, що кваліфікаційні вимоги учасників
торгів, відповідають вимогам передбаченим тендерною документацією.
Замовником допущено до оцінки всіх учасників. В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) Замовником
не своєчасно надіслано в порядку громадського контролю Тендерній
палаті України протокол оцінки тендерних пропозицій, з порушенням
встановленого терміну на 14 календарних днів. Переможцями торгів на закупівлю цукрознижуючих препаратів
(інсуліни) іноземного та вітчизняного виробництва визначено: - лот N 1 - ЗАТ "Індар" - 188 256,00 грн.; - лот N 2 - ЗАТ "Фармація 2000" - 40 223,18 грн.; - лот N 3 - ЗАТ "Медфарком-Схід" - 48 281,80 грн.; - лот N 4 - ТОВ "Бізнес Центр Фармація" - 29 266,56 грн. Акцептована тендерна пропозиція переможців на загальну суму
306 027,54 грн. перевищує суму, передбачену Замовником на
фінансування закупівлі - 292 800,00 грн. або на 13 227,54 грн., що
є порушенням вимог ч. 5 ст. 51 Бюджетного кодексу України
( 2542-14 ) в частині взяття бюджетних зобов'язань розпорядниками
коштів, поза межами виділених бюджетних асигнувань. Відповідно до вимог ч. 2 ст. 28 Закону ( 1490-14 ) Замовником
не визнано торги такими, що не відбулися по окремому лоту, так як
загальна ціна тендерних пропозицій перевищує суму, передбачену
Замовником на фінансування закупівлі.
6. Інформування про результати торгів Оголошення про результати торгів Замовником опубліковано в
Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 25.06.2007 р.
N 26 (97), оголошення N 26172507Р. Замовником опубліковано оголошення у Спеціалізованому
друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою
розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних
закупівель від 25.06.2007 р. N 26 (63), оголошення N 6339292. Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на
сайті www.zakupivli.com - РВ/Е11560.
7. Укладення договору Відповідно до опублікованого оголошення про результати
Замовником укладено 4 договори на загальну суму - 306 027,54 грн.
(з урахуванням ПДВ), а саме: - за лотом N 1 від 06.06.2007 р. із учасником торгів
ЗАТ "Індар" - 188 256,00 грн.; - за лотом N 2 від 31.05.2007 р. із учасником торгів
ЗАТ "Фармація 2000" - 40 223,18 грн.; - за лотом N 3 від 06.06.2007 р. із учасником торгів
ЗАТ "Медфарком-Схід" - 48 281,80 грн.; - за лотом N 4 від 31.05.2007 р. із учасником торгів
ТОВ "Бізнес Центр Фармація" - 29 266,56 грн.; Вищезазначене є порушенням чинного законодавства в частині
звільнення від оподаткування ПДВ препаратів лікарських, в чому
вбачається можливе нанесення збитків в сумі 51 004,59 гривень. В порушення вимог ч. 6 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) Замовником
не надіслано інформацію щодо укладеного договору протягом
5 робочих днів з моменту його укладення, кінцевий термін подання
якої становить 07.06.2007 р. та 03.06.2007 р. відповідно.
8. Складання звітності Тендерним комітетом Замовника оформлено Звіт про результати
здійснення процедур відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт
і послуг за державні кошти від 07.06.2007 р. N 4. В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) в звіті про
результати торгів не зазначено: - Дата і номер інформаційного бюлетеня Тендерної палати
України, у якому було опубліковано оголошення про результати
торгів та номер оголошення; - Назва, дата і номер спеціалізованого друкованого засобу
масової інформації, у якому було опубліковано оголошення про
результати торгів та номер оголошення; - Реквізити інформаційної системи в мережі Інтернет, дата
розміщення і код присвоєний оголошенню про результати торгів
системою. Відповідно до даних інформаційної системи в мережі Інтернет
Замовником не оприлюднено Звіт про результати здійснення процедури
закупівлі, що є порушенням принципів державних закупівель,
а саме - прозорість здійснення державних закупівель шляхом
оприлюднення необхідної інформації, що передбачено ч. 1 ст. 4-1
Закону ( 1490-14 ).
ВИСНОВОК:
В результаті дослідження наданих матеріалів Другою міською
клінічною лікарнею м. Полтави стосовно проведеної процедури
відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю цукрознижуючих
препаратів (інсуліни) іноземного та вітчизняного виробництва
встановлено, що закупівля була здійснена з грубими порушеннями
вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме: - порушено вимоги ч. 1 ст. 19 Закону ( 1490-14 ) в оголошенні
про проведення торгів не зазначена кількість товарів, що
закуповується Замовником; - порушено вимоги ч. 6 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - Тендерна
документація направлена до Тендерної палати з порушенням
встановленого терміну; - порушено вимоги ч. 2 ст. 21 Закону ( 1490-14 ), Тендерна
документація не містить детальний опис товарів, медико-технічні
вимоги що закуповуються, з викладенням об'єктивних технічних та
якісних характеристик; - порушено вимоги ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) Замовником
не враховано вимоги п. 5.1.7 Закону України "Про податок на додану
вартість" ( 168/97-ВР ) та постанови Кабінету Міністрів України
від 17.12.2003 р. N 1949 ( 1949-2003-п ) в частині звільнення від
оподаткування лікарських засобів; - не зазначено вимоги до учасників в частині дотримання
державного регулювання цін на інсуліни, що закуповуються у
відповідності до вимог ст. 119 Закону України "Про Державний
бюджет України на 2007 рік" ( 489-16 ) та Переліку лікарських
засобів, доведеного наказом МОЗ від 03.12.2001 р. N 480
( z1045-01 ) "Перелік вітчизняних та імпортних лікарських засобів
і виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному
регулюванню", виданого на виконання вимог ст. 9 Закону України
"Про ціни та ціноутворення" та постанови Кабінету Міністрів від
25.12.96 р. N 1548 ( 1548-96-п ); - порушено вимоги ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) правильність
оформлення тендерних (цінових і кваліфікаційних) пропозицій
учасників, ступінь відповідності їх Тендерній документації
Замовником не перевірялась; - порушено вимоги ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) Замовником
в порядку громадського контролю надіслано Тендерній палаті України
протокол розкриття та оцінки тендерних пропозицій з порушенням
встановленого терміну; - акцептована тендерна пропозиція переможців перевищує суму,
передбачену Замовником на фінансування закупівлі, що суперечить
вимогам ч. 5 ст. 51 Бюджетного кодексу України ( 2542-14 ) в
частині взяття бюджетних зобов'язань розпорядниками коштів поза
межами виділених бюджетних асигнувань; - порушено вимоги ч. 2 ст. 28 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
не визнано торги такими, що не відбулися по окремому лоту, так як
загальна ціна тендерних пропозицій перевищує суму, передбачену
Замовником на фінансування закупівлі; - порушено вимоги ч. 6 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
не надіслано інформацію щодо укладеного договору протягом
5 робочих днів з моменту його укладення; - порушено вимоги ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) - в звіті
про результати торгів не зазначена інформація щодо результатів
торгів; - не оприлюднено звіт про результати здійснення процедури
закупівлі, що є порушенням принципів державних закупівель,
а саме - прозорість здійснення державних закупівель шляхом
оприлюднення необхідної інформації, що передбачено ч. 1 ст. 4-1
Закону ( 1490-14 ); - порушено вимоги ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ) в частині
дотримання принципів державних закупівель. Таким чином, тендерна документація Другої міської клінічної
лікарні м. Полтави складена з порушенням вимог Закону ( 1490-14 ),
не містить усю необхідну інформацію та не забезпечує дотримання
принципів державних закупівель в частині досягнення максимальної
економії та ефективного використання державних коштів, в чому
вбачається можливе нанесення збитків державі на загальну суму
64 232,13 грн., в тому числі: в наслідок безпідставно проведеної
сплати ПДВ - 51 004,59 грн., та акцептованої тендерної пропозиції,
що перевищує суму, передбачену Замовником на фінансування
закупівлі на суму 13 227,54 гривень. Замовник не забезпечив створення умов для проведення прозорих
державних закупівель та не відхилив тендерні пропозиції учасників,
які є пов'язаними особами, а саме: учасник ТОВ "Бізнес Центр
"Фармація" є офіційним дистриб'ютором ВАТ "Фармак". Дії тендерного комітету Управління освіти Другої міської
клінічної лікарні м. Полтави можуть містити ознаки суспільно
небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу
України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: