open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
13.02.2008 N в-64/02

Стосовно дотримання процедур

державних закупівель

(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до
статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг
за державні кошти" ( 1490-14 )
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника: Назва: Вінницький обласний клінічний ендокринологічний
диспансер; Адреса: 21050, м. Вінниця, вул. Мічуріна, 32.
2. Головний розпорядник: Управління охорони здоров'я
Вінницької обласної державної адміністрації.
3. Відповідальний за проведення торгів: Демидова Ірина
Іванівна. Тел. (0432) 52-45-48.
4. Предмет закупівлі: препарати інсуліну та їх аналоги.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: місцевий бюджет.
7. Очікувана вартість закупівлі: 2017,0 тис.грн.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
23.04.2007 р., закінчення - 28.05.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
матеріалів:
1. Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти б/д і б/н - 1 арк.;
2. Тендерна документація від 10.04.2007 р. б/н - 35 арк.;
3. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 08.05.2007 р.
N 4 - 12 арк.;
4. Акцепт б/д і б/н - 1 арк.;
5. Оголошення про результати торгів б/д і б/н - 1 арк.;
6. Звіт про результати здійснення процедури торгів від
08.05.2007 р. N 4 - 3 арк.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено наступне.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі. Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 р.
N 1490-III ( 1490-14 ) зі змінами (далі - Закон), оголошення про
заплановану закупівлю Вінницьким обласним клінічним
ендокринологічним диспансером (далі - Замовник) опубліковано: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від
23.04.2007 р. N 17 (88), оголошення N 17017407; - у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель від 23.04.2007 р.
N 17 (54), оголошення N 3622954; - у міжнародному інформаційному бюлетені, який видає Тендерна
палата України, "International Edition Ukrainian Public
Procurements" від 23.04.2007 р. N 17 (40), оголошення
N M-17-008-07. Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на
сайті www.zakupivli.com - BAP/N0248. В порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону ( 1490-14 ) в оголошенні
не вказаний реєстраційний рахунок, який відкритий Замовнику в
органах Державного казначейства України. В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету
України від 20.06.2006 р. N 217-р ( z0901-06 ), в оголошенні про
проведення торгів (тендера) предмет закупівлі визначено не
відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг
ДК 016-97 ( v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97, v5822217-97 ),
затвердженого наказом Державного комітету стандартизації,
метрології та сертифікації України від 30.12.97 р. N 822
( v0822217-97 ). Таким чином, оголошення Замовника про заплановану процедуру
закупівлі не містить в повному обсязі інформацію щодо неї.
2. Тендерна документація. Тендерна документація на проведення торгів (тендера) на
закупівлю препаратів інсуліну та їх аналогів розроблена Замовником
та затверджена Головою тендерного комітету 10.04.2007 р. В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) Замовником
(в Розділі 7 "Ціни пропозиції" тендерної документації) при
формуванні ціни - методики розрахунку тендерної пропозиції із
зазначенням того, які елементи вона повинна включати, крім
вартості самих товарів, (витрати на транспортування, страхування,
податки тощо) не враховано вимоги п. 5.1.7 Закону України "Про
податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ) та постанови Кабінету
Міністрів України від 17.12.2003 р. N 1949 ( 1949-2003-п ) в
частині звільнення від оподаткування лікарських засобів та виробів
медичного призначення, а також вимоги до учасників в частині
дотримання граничного рівня цін на лікарські засоби, що
закуповуються згідно вимог ст. 119 Закону України "Про Державний
бюджет України на 2007 рік" ( 489-16 ), вимог ст. 9 Закону "Про
ціни та ціноутворення" ( 507-12 ) та постанови Кабінету Міністрів
України від 25.12.96 р. N 1548 ( 1548-96-п ), яке проводиться
відповідно до Переліку вітчизняних та імпортних лікарських засобів
та виробів медичного призначення, ціни на які підлягають
державному регулюванню, доведеного наказом МОЗ України від
03.12.2001 р. N 480 ( z1045-01 ). Тендерна форма "Пропозиція" -
Додаток N 3 до тендерної документації, за якою учасникам
передбачено надавати свої пропозиції, зазначає ціну з урахуванням
ПДВ, що свідчить про недотримання вимог вищезазначених нормативних
актів. В порушення вимог ст. 21 Закону ( 1490-14 ) та в порушення
ст. 180 Господарського кодексу України ( 436-15 ) в Основних
умовах договору, що є частиною тендерної документації Замовника,
відсутня вимога щодо зазначення строку дії договору. В порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) Замовником
в Розділі 23 "Конфіденційність" тендерної документації не
враховано можливість надання інформації щодо розгляду та оцінки
тендерних пропозицій Антимонопольному комітету України як
уповноваженому органу. В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) в тендерній
документації (Додаток 1 "Відомості щодо торгів") Замовника не
зазначені прізвища та посади осіб, або інших працівників,
уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками. Таким чином, тендерна документація Замовника складена з
порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних
закупівель, не містить особливостей формування тендерних
пропозицій учасників. Оцінка і рішення прийняті за вимогами такої
тендерної документації не можуть забезпечувати визначення
переможця за найкращою тендерною пропозицією і оптимальною ціною,
що може призвести до недобросовісної конкуренції серед учасників
та необ'єктивної оцінки тендерних пропозицій.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій. Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від
08.05.2007 р. N 4 пропозиції надали у встановлений термін 4
учасники: - ТОВ "Бізнес Центр "Фармація" з тендерною пропозицією за
лотами N 1 - 33 на загальну суму 2 103 925,8 грн.; - ЗАТ "Індар" з тендерною пропозицією за лотами N 1 - 14,
19-20, 22-33 на загальну суму 1 673 952,0 грн.; - ВАТ "Фармак" з тендерною пропозицією за лотами N 16 - 18,
21 на загальну суму 375 120,0 грн.; - ЗАТ "Медфарком-Центр" з тендерною пропозицією за лотами
N 1 - 33 на загальну суму 2 213 920,0 гривень. В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) в наданому
на дослідження протоколі розкриття тендерних пропозицій від
08.05.2007 р. N 4 відсутня інформація щодо застосування Замовником
норми зменшення ціни наданих тендерних (цінових) пропозицій на
відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів або визначення
її учасниками в добровільному порядку, що обов'язково зазначається
в протоколі розкриття тендерних пропозицій. В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) в частині
наявності всіх необхідних документів, передбачених тендерною
документацією (п. 1.3, 9.2 та пп. 3.1, 6.6 Додатка 2). тендерним
комітетом не перевірена наявність інформації про учасників в
тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що
підтверджується Витягом з каталогу на зазначені торги. В додатку
до протоколу розкриття тендерних пропозицій зазначено, що
інформація про наявність учасників в Тематичному каталозі
відсутня. Таким чином, в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону ( 1490-14 )
та п. 6.6 Додатка 2 Тендерної документації - "Перелік документів,
які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції
учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника" до участі в
торгах допущено учасників, інформацію про яких не було включено до
каталогу учасників процедур закупівель. В порушення вимог ч. 4 ст. 7 Закону ( 1490-14 ) Замовник не
забезпечив створення умов для проведення прозорих державних
закупівель та не відхилив тендерні пропозиції учасників, які є
пов'язаними особами, а саме: учасник ТОВ "Бізнес Центр "Фармація"
є офіційним дистриб'ютором ВАТ "Фармак". В порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ) та Тендерної
документації Замовником не відхилено та допущено до оцінки
тендерні пропозиції усіх учасників, інформація про яких відсутня в
каталозі та учасників, які є пов'язаними особами. Таким чином, при складанні протоколу розкриття тендерних
пропозицій Замовником не перевірена наявність всіх необхідних
документів, передбачених тендерною документацією та не відхилено і
допущено до оцінки тендерні пропозиції учасників, які є
пов'язаними особами.
4. Оцінка тендерних пропозицій. В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) Замовником
не надано Тендерній палаті України протокол оцінки тендерних
пропозицій в паперовому або електронному вигляді протягом 3
робочих днів з дати затвердження. Відповідно до опублікованого оголошення про результати
проведеної процедури закупівлі, Замовником визначено переможцями
торгів ТОВ "Бізнес Центр "Фармація", ЗАТ "Індар", ВАТ "Фармак",
ЗАТ "Медфарком-Центр".
5. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про
результати торгів. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі
Замовником опубліковано: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від
28.05.2007 р. N 22 (93), оголошення N 22141407Р; - у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель та має назву, яка
відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від
28.05.2007 р. N 22(59), оголошення N 5933003; - у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна
палата України, "International Edition Ukrainian Public
Procurements" від 28.05.2007 р. N 22 (45), оголошення
N М-22-125-07; Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на
сайті www.zakupivli.com - TLO/FO1303.
6. Укладання договору. В порушення вимог ч. 6 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) Замовником
не надано Тендерній палаті України інформацію щодо укладеного
договору та його виконання. Відповідно до Звіту про результати проведеної закупівлі від
08.05.2007 р. N 4, Замовник уклав договори від 16.05.2007 р. з
переможцями торгів - ТОВ "Бізнес Центр "Фармація" на суму
225,92 тис.грн., ЗАТ "Індар" на суму 950,04 тис.грн., ВАТ "Фармак"
на суму 375,12 тис.грн., та ЗАТ "Медфарком-Центр" на суму
473,22 тис.грн. відповідно до акцептованих тендерних пропозицій,
на загальну суму 2024,3 тис. гривень. В п. 6 Звіту про результати здійснення процедури закупівлі
від 08.05.2007 р. N 4 не визначено, чи включала ціна кожної
тендерної пропозиції і ціна, обраних цінових пропозицій, податок
на додану вартість. Відповідно до вимог розпорядження Антимонопольного комітету
України від 12.04.2007 р. N 138-р ( z0463-07 ), якщо договір
укладено на умовах, які не передбачають сплати ПДВ, замовник
повинен зробити примітку у Звіті про результати проведених торгів
"без ПДВ". Така інформація у Звіті Замовника відсутня та свідчить
про те, що договір укладено з урахуванням зазначеного податку, і
не забезпечує дотримання принципу державних закупівель -
максимальної економії та ефективного використання державних
коштів, передбаченого ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ). В підтвердження зазначеному, оголошення про результати торгів
щодо закупівлі препаратів інсуліну та їх аналогів від
28.05.2007 р. N 22141407Р зазначає інформацію про укладені
договори з урахуванням ПДВ, в чому вбачається завищення вартості
закупівлі та втрата державних коштів на суму 337,38 тис. гривень. Сума укладених з переможцями торгів договорів на поставку
препаратів інсуліну та їх аналогів на загальну суму
2024,3 тис.грн. перевищує суму очікуваної вартості закупівлі,
зазначену в Звіті (2017,0 тис. грн.) на 7,3 тис. гривень, що є
порушенням п. п. 5, 6 ст. 51 Бюджетного кодексу України
( 2542-14 ) в частині взяття Замовником бюджетних зобов'язань
понад суму призначену для закупівлі. Таким чином, закупівля проведена Замовником непрозоре,
всупереч принципів державних закупівель в частині дотримання
максимальної економії і ефективного використання державних коштів,
передбачених ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ), в чому вбачається
завищення вартості закупівлі і втрата державних коштів на суму
337,38 тис. гривень.
7. Складання звітності. В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) та вимог
розпорядження Антимонопольного комітету України "Про затвердження
форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів,
робіт і послуг за державні кошти та Інструкцій щодо їх заповнення"
від 20.06.2006 р. N 219-р ( z0907-06 ), у Звіті про результати
здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни щодо
закупівлі препаратів інсуліну та їх аналогів від 08.05.2007 р. N 4
відсутні передбачені формою Звіту пункти "Інформація про
відсутність учасника-переможця процедури закупівлі в реєстрі
недобросовісних учасників" та "Інформація про наявність
учасника-переможця процедури закупівлі в тематичному каталозі
учасників процедур закупівель". Таким чином, Звіт про результати здійснення процедури
відкритих торгів зі зменшенням ціни щодо закупівлі препаратів
інсуліну та їх аналогів від 08.05.2007 р. N 4 Замовника не містить
усієї необхідної інформації.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів по
здійсненій Замовником процедурі відкритих торгів зі зменшенням
ціни щодо закупівлі препаратів інсуліну та їх аналогів
встановлено, що надані матеріали містять порушення вимог чинного
законодавства у сфері державних закупівель, а саме: - порушено вимоги ч. 1 ст. 19 Закону ( 1490-14 ) - в наданому
Замовником оголошенні відсутній реєстраційний рахунок, який
відкритий Замовнику в органах Державного казначейства України; - порушено вимоги розпорядження Антимонопольного комітету
України від 20.06.2006 р. N 217-р ( z0901-06 ) - Замовником в
оголошенні про проведення торгів (тендера) не визначено предмет
закупівлі відповідно до Державного класифікатора продукції та
послуг ДК 016-97 ( v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97,
v5822217-97 ), затвердженого наказом Державного комітету України
стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 р. N 822
( v0822217-97 ); - порушено вимоги ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
при формуванні ціни - методики розрахунку тендерної пропозиції із
зазначенням того, які елементи вона повинна включати, крім
вартості самих товарів, не враховано вимоги в частині звільнення
від оподаткування лікарських засобів та виробів медичного
призначення, а також вимоги до учасників в частині дотримання
граничного рівня цін на лікарські засоби; - порушено вимоги ст. 21 Закону ( 1490-14 ) та в порушення
ст. 180 Господарського кодексу України ( 436-15 ) - в Основних
умовах договору, що є частиною тендерної документації Замовника,
відсутня вимога щодо зазначення строку дії договору при його
укладанні; - порушено вимоги ч. 1 ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) -
Замовником в Розділі 23 "Конфіденційність" тендерної документації
не враховано можливість надання інформації щодо розгляду та оцінки
тендерних пропозицій Антимонопольному комітету України як
уповноваженому органу; - порушено вимоги ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - в тендерній
документації (Додаток 1 "Відомості щодо торгів") Замовника не
зазначені прізвища, посади та адреси посадових осіб, або інших
працівників, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками; - порушено вимоги ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - в наданому
на дослідження протоколі розкриття тендерних пропозицій від
08.05.2007 р. N 4 відсутня інформація щодо застосування Замовником
норми зменшення ціни наданих тендерних (цінових) пропозицій на
відповідні, визначені шкалою, розміри кроку торгів; - порушено вимоги ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - в частині
наявності всіх необхідних документів, передбачених тендерною
документацією, тендерним комітетом не перевірена наявність
інформації про учасників, що подали тендерні пропозиції; - порушено вимоги ч. 1 ст. 18 Закону ( 1490-14 ) та п. 6.6
Додатка 2 Тендерної документації - до участі в торгах допущено
учасників, інформацію про яких не було включено до каталогу
учасників процедур закупівель; - порушено вимоги ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
не відхилено та допущено до оцінки тендерні пропозиції учасників,
які є пов'язаними особами; - порушено вимоги ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) -
Замовником не надано Тендерній палаті України протокол оцінки
тендерних пропозицій в паперовому або електронному вигляді
протягом 3 робочих днів з дати затвердження; - порушено вимоги ч. 6 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
не надано Тендерній палаті України інформацію щодо укладеного
договору та про його виконання; - порушено вимоги п. п. 5, 6 ст. 51 Бюджетного кодексу
України ( 2542-14 ) - в частині взяття бюджетних зобов'язань понад
суму призначену для закупівлі, сума укладених з переможцями торгів
договорів на загальну суму 2024,3 тис. грн. перевищує суму
очікуваної вартості закупівлі, зазначену в Звіті
(2017,0 тис. грн.) на 7,3 тис. гривень; - порушено вимоги ч. 1 ст. 17 Закону та вимог розпорядження
Антимонопольного комітету України "Про затвердження форм Звітів
про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і
послуг за державні кошти та Інструкцій щодо їх заповнення" від
20.06.2006 р. N 219-р ( z0907-06 ) - у Звіті про результати
здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни від
08.05.2007 р. N 4 відсутні передбачені формою Звіту пункти
"Інформація про відсутність учасника-переможця процедури закупівлі
в реєстрі недобросовісних учасників" та "Інформація про наявність
учасника-переможця процедури закупівлі в тематичному каталозі
учасників процедур закупівель". Таким чином, процедура закупівлі Вінницьким обласним
клінічним ендокринологічним диспансером препаратів інсуліну та їх
аналогів на загальну суму 2024,3 тис.грн. проведена Замовником
без врахування пільг, наданих в оподаткуванні ПДВ, на суму
337,38 тис. гривень та понад очікувану вартість закупівлі на
7,3 тис. гривень, чим не дотримано принципи державних закупівель в
частині досягнення максимальної економії і ефективного
використання державних коштів, прозорості здійснення процедури
закупівлі, передбачених ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ), що призвело до
завищення вартості закупівлі та втрат державних коштів, в чому
вбачається нанесення збитків державі. Крім того, Замовник не забезпечив створення умов для
проведення прозорих державних закупівель та не відхилив тендерні
пропозиції учасників, які є пов'язаними особами, а саме: учасник
ТОВ "Бізнес Центр "Фармація" є офіційним дистриб'ютором
ВАТ "Фармак". Договори від 16.05.2007 р. з переможцями торгів - ТОВ "Бізнес
Центр "Фармація" на суму 225,92 тис.грн., ЗАТ "Індар" на суму
950,04 тис.грн., ВАТ "Фармак" на суму 375,12 тис.грн., та
ЗАТ "Медфарком-Центр" на суму 473,22 тис.грн., на загальну суму
2024,3 тис.грн. укладено Замовником всупереч вимог тендерної
документації та з порушенням вимог статей 17, 19 та 26 Закону
( 1490-14 ) і згідно ч. 3 ст. 34 Закону такі договори вважаються
недійсними (нікчемними). Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України
( 435-15 ) у разі встановлення недійсності договору Законом, такий
договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору
недійсним судом не вимагається. Дії тендерного комітету Вінницького обласного клінічного
ендокринологічного диспансеру можуть містити ознаки суспільно
небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу
України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: