open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
10.01.2008 N в-59/01

Стосовно дотримання процедур

державних закупівель

(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю
відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ).
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника Назва: Відділ освіти Красногвардійської районної у
м. Дніпропетровську ради. Адреса: 49009, м. Дніпропетровськ, пр-т Калініна, 27-а,
тел. (0562) 42-22-42.
2. Головний розпорядник: не зазначений.
3. Відповідальний за проведення торгів: Софронова Лариса
Борисівна.
4. Предмет закупівлі: послуги санаторіїв та інших оздоровчих
закладів з відновлення здоров'я.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: місцевий бюджет.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
07.05.2007 р.
8. Очікувана вартість закупівлі: 86 400 грн.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
матеріалів:
1. Оголошення про проведення відкритих, двоступеневих торгів
та торгів зі зменшенням ціни (редукціону) на закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти б/д, б/н - 2 арк.
2. Витяг з інформаційного бюлетеня Тендерної палати України
від 07.05.2007 р. N 19 (90) - на 1 арк.;
3. Витяг із спеціалізованого друкованого засобу масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від
07.05.2007 р. N 19 (56) - на 1 арк.
4. Тендерна документація на закупівлю послуг санаторіїв та
інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я від 23.04.2007 р.
б/н - 26 аркушів.
5. Звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів
із зменшенням ціни N 24/озд. від 25.06.2007 р. - 3 арк.
6. Протокол про розкриття тендерних пропозицій N 24/озд. від
22.05.2007 р. - 6 арк.
7. Протокол оцінки тендерних пропозицій N 7 від
23.05.2007 р. - 4 арк.
8. Договір від 01.06.2007 р. - 5 арк.
Завдання сформульоване наступним чином: надати висновок про
законність та обґрунтованість проведення Відділом освіти
Красногвардійської районної у місті Дніпропетровську ради
закупівлі послуг санаторіїв та інших оздоровчих закладів з
відновлення здоров'я.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній
частині висновку. При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі Відділом освіти Красногвардійської районної у місті
Дніпропетровську ради (далі - Замовник) оголошення про проведення
відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковані: - в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від
07.05.2007 р. N 19 (90), оголошення N 19030007; - у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель та має назву, яка
відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від
07.05.2007 р. N 19 (56), оголошення N 3924356; Оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено в мережі
Інтернет код CHK/RU 0740.
2. Тендерна документація В порушення вимог ч. 1 ст. 15 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 р.
N 1490-III ( 1490-14 ) (далі - Закон), в додатку N 2 до Тендерної
документації - "Перелік документів, які вимагаються для
підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та
іншим вимогам замовника" не вимагається надання учасниками
документально підтвердженої інформації про відсутність рішення
щодо визнання учасника в установленому порядку банкрутом чи
порушення проти нього справи про банкрутство. В порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) в технічних
вимогах в частині детального опису предмету закупівлі послуг з
оздоровлення та відпочинку дітей пільгових категорій (дітей-сиріт
та дітей, позбавлених батьківського піклування) Замовником не
вимагається від учасників надання документально підтвердженої
інформації про відповідність послуг, які вони надають,
встановленим вимогам, а саме: не вимагається надання Сертифікату
Акредитації МОЗ України щодо категорійності оздоровчих закладів та
Сертифікату відповідності, який підтверджує спроможність учасника
надавати послуги на відповідному рівні, що є порушенням
розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2004 р. N 642-р
( 642-2004-р ) "Про оздоровлення та відпочинок дітей" та наказу
Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації від
30.08.2002 р. N 498 ( z0782-02 ), яким затверджено Перелік
продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, в тому
числі і послуг з оздоровлення та відпочинку дітей. Відсутні вимоги щодо визначеності путівок за профілем
санаторних закладів. В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) Замовником
при формуванні ціни (методики розрахунку ціни тендерної
пропозиції) із зазначенням того, які елементи вона повинна
включати, крім вартості самих послуг (витрати на перевезення,
страхування, податки тощо), не враховано вимоги п. 5.1.9 Закону
України "Про податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ) в частині
звільнення від оподаткування ПДВ поставки путівок на
санаторно-курортне лікування та відпочинок на території України
фізичних осіб, віком до 18 років. Тендерна форма пропозиції -
додаток N 3 до Тендерної документації, за якою учасникам
передбачено надавати свої пропозиції та "Технічні вимоги" (п. 6),
що додаються до Тендерної документації, зазначають ціну з
урахуванням ПДВ, що свідчить про порушення вищезазначеного
законодавства та не відповідає одному із принципів державних
закупівель, передбачених ст. 21 Закону в частині максимальної
економії та ефективного використання державних коштів. В порушення вимог ч. 1 ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) в п. 23.1
Тендерної документації Замовником не передбачено надання
інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до
укладання договору Антимонопольному комітету України, як
уповноваженому органу. Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з
порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних
закупівель, не забезпечує інформацію в частині чіткого визначення
предмета закупівлі, якості послуг, максимальної економії державних
коштів та ефективного їх використання, що може призвести до
недобросовісної конкуренції серед учасників та необ'єктивної і
упередженої оцінки тендерних пропозицій.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) Протокол
розкриття тендерних пропозицій від 22.05.2007 р. N 24/озд.
Замовником надіслано Тендерній палаті України з порушенням
встановленого Законом терміну на 136 робочих днів. Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій
N 24/озд. від 22.05.2007 р. тендерні пропозиції подали три
учасники, вартість яких за 96 путівок, з терміном перебування в
оздоровчому закладі 16 днів, становила: ТОВ "Регіональний центр оздоровлення та відпочинку"
м. Запоріжжя - 95 040 грн., ТОВ "Інтер" м. Кривий Ріг - 96 000 грн., ТОВ "Інтерград" м. Дніпропетровськ, з ціною тендерної
пропозиції 86400 грн., кінцевою ціною, запропонованою учасником -
85 920 грн. В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) Замовником
під час розкриття тендерних пропозицій не перевірено наявність та
правильність оформлення учасниками всіх необхідних документів,
передбачених додатком 2 Тендерної документації, та допущено до
оцінки тендерні пропозиції, що не відповідали вимогам Замовника. Зокрема, не відповідали вимогам п. 4.6 Додатка N 2 до
Тендерної документації всі тендерні пропозиції учасників в
частинні надання витягу з Тематичного каталогу учасників процедур
закупівель та вимогам п. 4.9 цього Додатка тендерні пропозиції
учасників ТОВ "Регіональний центр оздоровлення та відпочинку",
ТОВ "Інтер" не надали Меню харчування у ДОТ, про що зазначено у
п. 4.8 Протоколу про розкриття тендерних пропозицій. В порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ) та всупереч
вимог п. 24.1 Тендерної документації Замовник не відхилив тендерні
пропозиції учасників, як таких, що не відповідають кваліфікаційним
вимогам, встановлених Тендерною документацією Замовника, та в
порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону торги на закупівлю послуг
санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я
(оздоровлення дітей-сиріт закладів освіти Красногвардійського р-ну
м. Дніпропетровськ), учасники яких не відповідали кваліфікаційним
вимогам, не відмінив. В порушення вимог п. 1 постанови КМУ від 14.04.97 р. N 323
( 323-97-п ) "Про організаційне і фінансове забезпечення
відпочинку та оздоровлення дітей в Україні" в частині організації
відпочинку та оздоровлення дітей шляхом укладення прямих угод з
оздоровчими закладами на конкурсній основі, учасники
ТОВ "Інтеград" та ТОВ "Інтер" не являються оздоровчими закладами,
а виконують функції посередників з постачання путівок в дитячі
оздоровчі табори "Славутич" і "Солнечний". Таким чином, Замовником не відхилено тендерні пропозиції
учасників, які не відповідали вимогам Тендерної документації в
частині реєстрації їх в Тематичному каталозі учасників;
організацію оздоровлення дітей проведено через посередників, з
ігноруванням вимог укладання прямих угод безпосередньо з
оздоровчими закладами, що суперечить економному та ефективному
використанню державних коштів, передбачене вимогами ст. 21 Закону
( 1490-14 ).
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) Протокол
оцінки тендерних пропозицій від 23.05.2007 р. Замовником надіслано
Тендерній палаті України з порушенням встановленого Законом
терміну на 135 робочих днів. В порушення вимог п. 5.1.9 Закону України "Про податок на
додану вартість" ( 168/97-ВР ) в частині звільнення від
оподаткування ПДВ поставки путівок на санаторно-курортне лікування
та відпочинок на території України фізичних осіб, віком до
18 років, Замовником проведена оцінка тендерних пропозицій за
цінами з врахуванням ПДВ. За результатами оцінки Замовником визначено переможця торгів
ТОВ "Інтерград", остаточна тендерна пропозиція якого становила
85 920 грн. щодо закупівлі 96 путівок тривалістю оздоровлення
16 днів, яка відповідно до п. 1 Протоколу оцінки включає суму ПДВ.
5. Інформування про результати торгів Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі
послуг санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення
здоров'я (оздоровлення дітей-сиріт закладів освіти
Красногвардійського р-ну м. Дніпропетровськ) було опубліковано
Замовником: - в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від
25.06.2007 р. N 26 (97), оголошення N 26187607Р; - у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель від 25.06.2007 р.
N 26 (63), оголошення N 6339443. Також, оголошення про результати проведеної процедури
закупівлі оприлюднене Замовником в мережі Інтернет, код:
РВ/ЕІ 1907. В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) оголошення
про результати проведення процедури відкритих торгів із зменшенням
ціни, опубліковане в спеціалізованому друкованому засобі масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує
інформацію виключно з питань державних закупівель та
інформаційному бюлетені Тендерної палати України з порушенням
встановленого терміну на 14 календарних днів, або по завершенню 24
календарних дні після укладення договору про закупівлю.
6. Укладення договору В порушення вимог ч. 6 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) Замовником
надіслано Тендерній палаті України інформацію щодо укладеного
договору з ТОВ "Інтерград" з порушенням встановленого терміну на
127 робочих днів з моменту їх укладення. За результатами процедури закупівлі "послуг санаторіїв та
інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я" для оздоровлення
дітей-сиріт закладів освіти Красногвардійського р-ну
м. Дніпропетровська Замовником відповідно до акцептованої
тендерної пропозиції укладено з переможцем торгів ТОВ "Інтерград"
договір від 01.06.2007 р. б/н на постачання путівок у сумі
85 920 грн. з урахуванням ПДВ в ціні путівки (п. 3.1 Договору). В порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) в укладеному
договорі не передбачена можливість зменшення обсягів закупівлі
залежно від реального фінансування видатків, що є істотною умовою
договору про закупівлю. Відповідно до п. 9.1 Договору "умови договору не підлягають
ніяким змінам, за винятком письмової згоди між Замовником та
Постачальником, складеної у письмовій формі та підписаної обома
сторонами", чим порушено вимоги ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) в
частині заборони внесення змін після підписання договору про
закупівлю, крім випадків коригування ціни договору в разі
отримання відповідного позитивного висновку Комісії. Таким чином, договір на закупівлю послуг санаторіїв та інших
оздоровчих закладів з відновлення здоров'я (оздоровлення
дітей-сиріт закладів освіти Красногвардійського р-ну
м. Дніпропетровськ) з переможцем торгів ТОВ "Інтерград" за
результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням вимог
статей 17, 26, 29-1, та всупереч вимог Тендерної документації і
відповідно до ч. 3 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) такий договір є
недійсним (нікчемним). Згідно інформації, щодо оцінки тендерних пропозицій та
укладеного договору, викладеної Замовником в п. 6.1. 6.2 та 8
Звіту про результати здійснення процедур відкритих торгів зі
зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні
кошти від 25.06.2007 р. N 24/озд., ціна кожної тендерної
пропозиції, що оцінювалась Замовником, ціна обраної тендерної
пропозиції та вартість укладеного договору в порушенням вимог в
частині надання пільг в оподаткуванні поставки путівок на
санаторно-курортне лікування та відпочинок на території України
фізичних осіб, віком до 18 років включає ПДВ, що свідчить про
безпідставне завищення вартості закупівлі на суму 14,32 тис. грн.,
які включені в ціні акцептованої тендерної пропозиції переможця -
ТОВ "Інтерград". Відповідно до розпорядження Антимонопольного комітету України
від 12.04.2007 р. N 138-р ( z0463-07 ) визначено, що якщо договір
укладено на умовах, які не передбачають сплати ПДВ, замовник
повинен зробити примітку у Звіті про результати проведених торгів
"без ПДВ". Така інформація у Звіті Замовника відсутня, що
засвідчує укладання договору з урахуванням податку на додану
вартість. Таким чином, договір щодо закупівлі послуг санаторіїв та
інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я (оздоровлення
дітей-сиріт закладів освіти Красногвардійського р-ну
м. Дніпропетровськ) укладено не прозоро, всупереч принципів
державних закупівель - максимальної економії і ефективного
використання державних коштів, що є порушенням вимог, передбачених
ст. 21 Закону ( 1490-14 ).
7. Складання звітності В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) Замовником
в порядку громадського контролю надіслано Тендерній палаті України
Звіт про результати здійснення процедури закупівлі від
25.06.2007 р. N 24/озд з порушенням встановленого терміну на 113
робочих днів з дати його затвердження. В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону та розпорядження
Антимонопольного комітету України "Про затвердження форм Звітів
про результати здійснення процедур закупівель та Інструкцій щодо
їх заповнення" від 20.06.2006 р. N 219-р ( z0907-06 ) в Звіті про
результати торгів не зазначено: стислий виклад критеріїв
порівняння та оцінки тендерних пропозицій і інформація про
визначення переможця процедури закупівлі.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів
Відділом освіти Красногвардійської районної у місті
Дніпропетровську ради по запланованій закупівлі послуг санаторіїв
та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я шляхом
застосування відкритих торгів зі зменшенням ціни, встановлено, що
надана Тендерній палаті України документація та оголошення про
заплановану процедуру закупівлі містять порушеннями вимог чинного
законодавства у сфері державних закупівель, а саме: - порушено вимоги ч. 1 ст. 15 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
не вимагається надання учасниками документально підтвердженої
інформації про відсутність рішення щодо визнання учасника в
установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи
про банкрутство; - порушено вимоги ч. 2 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - в частині
детального опису предмету закупівлі, що закуповується, з
викладенням об'єктивних технічних та якісних характеристик; - порушено вимоги ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - в частині
формування ціни тендерної пропозиції Замовником не враховано
звільнення від оподаткування поставок путівок на
санаторно-курортне лікування та відпочинок на території України
фізичних осіб віком до 18 років; - порушено вимоги ч. 1 ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) - в
Тендерній документації Замовником не передбачено надання
інформації щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до
укладання договору Антимонопольному комітету України, як
уповноваженому органу; - порушено вимоги ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) -
Замовником надіслано Тендерній палаті України протокол розкриття
тендерних пропозицій, протокол оцінки та Звіт про результати
здійснення процедури закупівлі з порушенням встановленого Законом
терміну; - порушено вимоги ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
під час розкриття тендерних пропозицій не перевірено наявність та
правильність оформлення учасниками всіх необхідних документів,
передбачених Тендерною документацією, та допущено до оцінки
тендерні пропозиції учасників що не відповідали вимогам Замовника; - порушено вимоги ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ) - та
всупереч вимог Тендерної документації, Замовник не відхилив
тендерні пропозиції всіх учасників, як таких, що не відповідають
кваліфікаційним вимогам та в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону не
відмінив торги, учасники яких не відповідали кваліфікаційним
вимогам; - порушено вимоги ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) -
оголошення про результати проведення процедури відкритих торгів із
зменшенням ціни, опубліковане в спеціалізованому друкованому
засобі масової інформації із загальнодержавною сферою
розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних
закупівель, та інформаційному бюлетені Тендерної палати України з
порушенням встановленого терміну на 14 календарних днів; - порушено вимоги ч. 6 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) - Замовником
надіслано Тендерній палаті України інформацію щодо укладеного
договору з порушенням встановленого терміну; - порушено вимоги ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) в укладеному
договорі не передбачена можливість зменшення обсягів закупівлі
залежно від реального фінансування видатків, що є істотною умовою
договору про закупівлю; - порушено вимоги ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) - в частині
заборони внесення змін після підписання договору про закупівлю,
крім випадків коригування ціни договору в разі отримання
відповідного позитивного висновку Комісії; - порушено вимоги п. 1 постанови КМУ від 14.04.97 р. N 323
( 323-97-п ) "Про організаційне і фінансове забезпечення
відпочинку та оздоровлення дітей в Україні" - в частині
організації відпочинку та оздоровлення дітей шляхом укладення
прямих угод з оздоровчими закладами на конкурсній основі
Замовником укладено договір на закупівлю послуг з оздоровлення
через посередника; - порушено вимоги ч. 1 ст. 17 Закону ( 1490-14 ) та
розпорядження Антимонопольного комітету України "Про затвердження
форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель та
Інструкцій щодо їх заповнення" від 20.06.2006 р. N 219-р
( z0907-06 ) - в Звіті про результати торгів не зазначено стислий
виклад критеріїв порівняння та оцінки тендерних пропозицій і
визначення переможця процедури закупівлі. Замовником торгів - Відділом освіти Красногвардійської
районної у м. Дніпропетровську ради процедура закупівлі послуг
санаторіїв та інших оздоровчих закладів з відновлення здоров'я
проведена з грубими порушеннями вимог ст. 17, 26, 29-1 Закону
( 1490-14 ) та всупереч вимог тендерної документації, і відповідно
до вимог ч. 3 ст. 34 Закону такий договір вважається недійсним
(нікчемним). Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України
( 435-15 ) у разі встановлення недійсності договору законом, такий
договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору
недійсним судом не вимагається. Організацію оздоровлення та відпочинок дітей проведено через
посередницькі структури, що є ігноруванням вимог постанови
Кабінету Міністрів України від 14.03.97 року N 323 ( 323-97-п )
"Про організацію і фінансове забезпечення відпочинку та
оздоровлення дітей в Україні", відповідно до вимог якої воно
повинно проводитися виключно шляхом укладання прямих угод з
оздоровчими закладами на конкурсній основі. Процедура закупівлі послуг санаторіїв та інших оздоровчих
закладів з відновлення здоров'я на загальну суму 85,92 тис.грн.
проведена непрозоре, з недотриманням принципів державних
закупівель, передбачених ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ) в частині
відкритості та прозорості проведення процедури закупівлі,
максимальної економії та ефективного використання коштів, в чому
вбачаються втрати державних коштів та можливе нанесення збитків
державі за рахунок сплати ПДВ в ціні путівок з оздоровлення дітей
на суму 14,32 тис.грн. Дії тендерного комітету Відділу освіти Красногвардійської
районної у місті Дніпропетровську ради щодо організації та
проведення процедури закупівлі послуг санаторіїв та інших
оздоровчих закладів з відновлення здоров'я можуть містити ознаки
суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального
кодексу України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: