open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
09.01.2008 N в-41-01/01

Стосовно дотримання процедур

державних закупівель

(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: звернення Управління Служби безпеки України у
м. Києві від 01.12.2007 р. N 51/2/4-46919 (вх. Тендерної палати
України від 14.12.2007 р. N 207/12-2) щодо дослідження матеріалів
стосовно можливих порушень у сфері державних закупівель на
Південно-Західній залізниці
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника: Назва: Державне територіально-галузеве об'єднання
"Південно-Західна залізниця"; Адреса: 01034, м. Київ, вул. Лисенка, 6,
тел.: (044) 406-29-10,406-29-29.
2. Відповідальний за проведення торгів: Климчук Ігор
Володимирович.
3. Предмет закупівлі: обладнання для будівництва комплексу
дрібоструминної та фарбувально-сушильних камер разом з
проектно-кошторисними, будівельними, монтажними та
пусконалагоджувальними роботами по вагонному депо ст. Бахмач.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: інші державні кошти.
6. Очікувана вартість закупівлі: 16 600 000,00 грн.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
07.05.2007 р., закінчення - 18.06.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
документів:
1. Форма оголошення про проведення відкритих торгів із
зменшенням ціни на 1 арк.;
2. Тендерна документація від 24.04.2007 р. на 28 арк.;
3. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 31.05.2007 р.
N 195 на 3 арк.;
4. Звіт про результати здійснення процедури закупівлі б/д та
б/н на 3 арк.;
5. Повідомлення про відхилення тендерної пропозиції учасника
ТОВ "Клємко Балтіка-Транзит" на 1 арк.;
6. Оголошення про результати відкритих торгів в
Інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України від
12.11.2007 р. N 46 (117), у Спеціалізованому друкованому засобі
масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від
12.11.2007 р. N 46 (83) та у міжнародних виданнях від
12.11.2007 р. N 46 (69) на 3 арк.
Завдання сформульоване наступним чином: надати висновок про законність та обґрунтованість проведення
процедури закупівлі Державним територіально-галузевим об'єднанням
"Південно - Західна залізниця" з придбання обладнання для
будівництва комплексу дрібоструминної та фарбувально-сушильних
камер разом з проектно-кошторисними, будівельними, монтажними та
пусконалагоджувальними роботами по вагонному депо ст. Бахмач.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній
частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі Оголошення про заплановану закупівлю обладнання для
будівництва комплексу дрібоструминної та фарбувально-сушильних
камер разом з проектно-кошторисними, будівельними, монтажними та
пусконалагоджувальними роботами по вагонному депо ст. Бахмач
Державним територіально-галузевим об'єднанням "Південно-Західна
залізниця" (далі - Замовник) було розміщено в Інформаційному
бюлетені Тендерної палати України від 07.05.2007 р. N 19 (90) за
N 19080407, у Спеціалізованому друкованому засобі масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що
публікує. інформацію виключно з питань державних закупівель, від
07.05.2007 р. N 19 (56) за N 3966056 та у міжнародному
інформаційному бюлетені, що видається Тендерною палатою України,
"International Edition Ukrainian Public Procurements" від
07.05.2007 р. N 19 (42) за N М-19-099-07. Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на
сайті www.zakupivli.com за кодом CHK/RU0517. Згідно з інформацією, викладеною в Оголошенні про заплановану
закупівлю, строк подання тендерних пропозицій скорочено до
15 календарних днів та визначено кінцевий термін надання
пропозицій 22.05.2007 р.
2. Тендерна документація Тендерна документація із закупівлі обладнання для будівництва
комплексу дрібоструминної та фарбувально-сушильних камер разом з
проектно-кошторисними, будівельними, монтажними та
пусконалагоджувальними роботами по вагонному депо ст. Бахмач, що
надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 21, 23, 26,
26-1, 29, 34, 36 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і
послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) (Далі - Закон), а саме: - в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) тендерна
документація не затверджена тендерним комітетом Замовника; - в порушення вимог ч. 6 ст. 23 Закону ( 1490-14 ) у п. 12.4
тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде
повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після
настання підстави для повернення, всупереч визначеним умовам
Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня настання
підстави для повернення тендерного забезпечення; - в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) у п. 18.5
тендерної документації строк надання учаснику торгів копії
протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту
отримання відповідного запиту, всупереч визначеним умовам Закону -
після дня отримання відповідного запиту від учасника Замовник
протягом одного робочого дня надає йому копію протоколу розкриття
тендерних пропозицій; - в порушення вимог ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) у п. 23.1
тендерної документації не передбачено надання інформації щодо
розгляду оцінки тендерних пропозицій до укладання договору
спеціальному уповноваженому центральному органу виконавчої влади
Антимонопольному комітету України; - в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) у п. 28.2
тендерної документації визначено, що договір про закупівлю
укладається не раніше, ніж через п'ять робочих днів після
надсилання повідомлення про результати торгів, всупереч визначеним
умовам Закону, відповідно яких строк обчислюється з дня
відправлення письмового повідомлення; - в порушення вимог ст. 34 Закону ( 1490-14 ) у додатку 7 до
тендерної документації в основних умовах, які обов'язково будуть
включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов
договору, а саме: умови договору про закупівлю після його
підписання не повинні змінюватися; - в порушення вимог ч. 1 ст. 36 Закону ( 1490-14 ) в п. 27.3
тендерної документації не передбачено право оскаржити рішення, дії
або бездіяльність Замовника до суду. Таким чином, тендерна документація Замовника складена з
порушенням вимог Закону ( 1490-14 ) та не містить всю необхідну
інформацію щодо відкритості та прозорості проведення державних
закупівель, не забезпечує дотримання принципів державних
закупівель в частині досягнення максимальної економії та
ефективного використання державних коштів, доступності інформації
з питань закупівель. Поряд з цим, згідно з інформацією, викладеною в Повідомленні
від 17.05.2007 р. N НТВ-4-934, без зазначення адресата, стало
відомо, що тендерним комітетом Замовника було внесено зміни до
тендерної документації (протокол від 17.05.2007 р. 07-59) в
частині п. 10.2 інструкції учасникам торгів - про обов'язкове
документальне підтвердження ними наявності дозволу або ліцензії на
відповідний вид діяльності, проектні роботи та внесено зміни в
додаток N 1 "Технічні характеристики предмета закупівлі", тобто
було змінено технічні вимоги до дрібноструменевої та
фарбувально-сушильної камер для вагонного депо Бахмач. Слід зазначити, що відповідно вимог ч. 2 ст. 2-2 Закону
( 1490-14 ), не пізніше ніж за три робочих дні до закінчення
строку подання тендерних пропозицій Замовник має право з власної
ініціативи чи за результатами запитів учасників внести зміни до
тендерної документації, при цьому продовживши строк подання та
розкриття тендерних пропозицій, та повідомити про зазначені зміни
письмово всіх учасників, яким замовник надав тендерну
документацію. Отже, оскільки в Повідомленні від 17.05.2007 р. N НТВ-4-934
не було зазначено адресата, що може свідчити про невиконання
Замовником вимог ч. 2 ст. 2-2 Закону ( 1490-14 ), в частині
неповідомлення про зазначені зміни письмово всіх учасників, яким
замовник надав тендерну документацію.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій На дослідження надано протокол розкриття тендерних
(кваліфікаційних, цінових) пропозицій від 31.05.2007 р. N 195.
Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у
торгах надійшли тендерні пропозиції від шести учасників, а саме: - ТОВ "ЛОТТА"; - ТОВ "ХХХ-М"; - ТОВ "ПромСнабЦентр"; - ТОВ "Проект-Про"; - ТОВ "Клємко Балтіка-Транзит"; - ТОВ "Спецтехніка - Україна". При цьому розкриття тендерних пропозицій відбулося з
порушенням вимог статей 18, 26 Закону ( 1490-14 ), а саме: - в порушення вимоги п. 1 ст. 18 Закону ( 1490-14 ) до участі
у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в
Тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає
Тендерна палата України, а саме: ТОВ "ХХХ-М", ТОВ "ПромСнабЦентр",
ТОВ "Проект-Про", ТОВ "Клємко Балтіка-Транзит", ТОВ "Спецтехніка -
Україна"; - в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) під час
здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни не
застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної пропозиції не у
відповідності до кількості кроків торгів, передбачених тендерною
документацією. Слід зазначити, що на дослідження було надано лише тендерну
пропозицію учасника ТОВ "Клємко Балтіка-Транзит" не в повному
обсязі, а саме в технічній частині, що унеможливлює дослідити її
відповідність в цілому до технічних та кваліфікаційних вимог,
встановлених Замовником у тендерній документації, та не дає змоги
дослідити відповідність інших пропозицій учасників. Також, в результаті проведеного дослідження встановлено, що
згідно з умовами ч. 4 ст. 7 Закону ( 1490-14 ) ТОВ "ХХХ-М" та
ТОВ "ПромСнабЦентр" є пов'язаними особами. Враховуючи вищевикладене, Замовником проведено фіктивну
процедуру відкритих торгів із зменшенням ціни з придбання
обладнання для будівництва комплексу дрібоструминної та
фарбувально-сушильних камер разом з проектно-кошторисними,
будівельними, монтажними та пусконалагоджувальними роботами по
вагонному депо ст. Бахмач, внаслідок допущення до участі у
процедурі торгів "пов'язаних осіб", які створили так зване
"конкурентне коло" та мають між собою домовленість щодо визначення
цін тендерних пропозицій та інших умов, що призводить до
корупційних дій.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця
на дослідження надано не було, що не дає змогу встановити
правомірність здійснення оцінки Замовником відповідно до вимог і
критеріїв, встановлених у тендерній документації. Зокрема, в порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ),
Замовником не надіслано Тендерній палаті України протягом трьох
робочих днів з дати затвердження протоколу оцінки в паперовому або
електронному вигляді.
5. Інформування про результати торгів Замовником було проінформовано у письмовій формі про
відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "Клємко
Балтіка-Транзит" на підставі ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ) у
зв'язку з невідповідністю кваліфікаційним та іншим вимогам,
встановленим Замовником у тендерній документації. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції та про
результати проведеної процедури іншим учасникам на дослідження
надано не було. Оголошення про результати відкритих торгів було опубліковано
в Інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України від
12.11.2007 р. N 46 (117), за N 46128107Р, у Спеціалізованому
друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою
розповсюдження від 12.11.2007 р. N 46 (83) за N 8372366 та у між.
народних виданнях від 12.11.2007 р. N 46 (69) за N М-46-212-07Р. А також, в інформаційній системі в мережі Інтернет на сайті
www.zakupivli.com за кодом ZOK/BC1975. Всупереч вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) Замовником
опубліковано оголошення про результати відкритих торгів із
зменшенням ціни в друкованих засобах масової інформації пізніше
встановленого цим Законом строку на 137 календарних днів (або
чотири календарних місяці).
6. Укладання договору На дослідження договір закупівлі надано не було, що
унеможливлює дослідити відповідність його укладання вимогам
чинного законодавства у сфері державних закупівель. Згідно з інформацією, викладеною в оголошенні про результати
проведеної процедури закупівлі опублікованого в Інформаційному
бюлетені, який видає Тендерна палата України від 12.11.2007 р.
N 46 (117), Замовником було укладено договір від 18.06.2007 р. на
закупівлю обладнання для будівництва комплексу дрібоструминної та
фарбувально-сушильних камер разом з проектно-кошторисними,
будівельними, монтажними та пусконалагоджувальними роботами по
вагонному депо ст. Бахмач з переможцем торгів ТОВ "Лотта" на
загальну суму 16 599 960,0 гривень. При цьому, всупереч вимог ч. 6 ст. 34 Закону ( 1490-14 ),
Замовником не було надіслано інформацію щодо укладеного договору
та про його виконання протягом 5 робочих днів з моменту його
укладення до Тендерної палати України. Відповідно до вимог ч. 3 ст. 34 Закону ( 1490-14 ), договір
від 18.06.2007 р., укладений з ТОВ "Лотта" за результатами
процедури закупівлі, проведеної з порушенням вимог статей 26, 29,
29-1 цього Закону, вважається недійсним. Відповідно до ч. 2
ст. 215 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) у разі встановлення
недійсності договору законом, такий договір є недійсним
(нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом не
вимагається.
7. Складання звітності За результатами здійснення процедури закупівлі складено звіт
про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із
зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні
кошти б/д та б/н.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів
Державним територіально-галузевим об'єднанням "Південно-Західна
залізниця" стосовно проведення процедури закупівлі обладнання для
будівництва комплексу дрібоструминної та фарбувально-сушильних
камер встановлено, що закупівля здійснюється з порушеннями вимог
чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме: - в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) тендерна
документація не затверджена тендерним комітетом Замовника; - в порушення вимог ч. 6 ст. 23 Закону ( 1490-14 ) у п. 12.4
тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде
повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після
настання підстави для повернення, всупереч визначеним умовам
Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня настання
підстави для повернення тендерного забезпечення; - в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) у п. 18.5
тендерної документації строк надання учаснику торгів копії
протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту
отримання відповідного запиту, всупереч визначеним умовам Закону -
після дня отримання відповідного запиту від учасника Замовник
протягом одного робочого дня надає йому копію протоколу розкриття
тендерних пропозицій; - в порушення вимог ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) у п. 23.1
тендерної документації не передбачено надання інформації щодо
розгляду оцінки тендерних пропозицій до укладання договору
спеціальному уповноваженому центральному органу виконавчої влади
Антимонопольному комітету України; - в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) у п. 28.2
тендерної документації визначено, що договір про закупівлю
укладається не раніше, ніж через 5 робочих днів після надсилання
повідомлення про результати торгів, всупереч визначеним умовам
Закону, відповідно яких строк обчислюється з дня відправлення
письмового повідомлення; - в порушення вимог ст. 34 Закону ( 1490-14 ) у додатку 7 до
тендерної документації в основних умовах, які обов'язково будуть
включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов
договору, а саме: умови договору про закупівлю після його
підписання не повинні змінюватися; - в порушення вимог ч. 1 ст. 36 Закону ( 1490-14 ) в п. 27.3
тендерної документації не передбачено право оскаржити рішення, дії
або бездіяльність Замовника до суду; - в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону ( 1490-14 ) до участі
у торгах допущено учасників, інформація про яких відсутня в
Тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає
Тендерна палата України, а саме: ТОВ "ХХХ-М", ТОВ "ПромСнабЦентр",
ТОВ "Проект-Про", ТОВ "Клємко Балтіка-Транзит", ТОВ"Спецтехніка -
Україна"; - в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) під час
здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни, не
застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної пропозиції не у
відповідності до кількості кроків торгів, передбачених тендерною
документацією; - також, в результаті проведеного дослідження встановлено, що
згідно з умовами ч. 4 ст. 7 Закону ( 1490-14 ), ТОВ "ХХХ-М" та
ТОВ "ПромСнабЦентр" є пов'язаними особами. - в порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 )
Замовником не надіслано Тендерній палаті України протягом трьох
робочих днів з дати затвердження протоколу оцінки в паперовому або
електронному вигляді; - всупереч вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) Замовником
опубліковано оголошення про результати відкритих торгів із
зменшенням ціни в друкованих засобах масової інформації пізніше
встановленого цим Законом строку на 137 календарних днів. Згідно з інформацією, викладеною в оголошенні про результати
проведеної процедури закупівлі, опублікованого в Інформаційному
бюлетені, який видає Тендерна палата України від 12.11.2007 р.
N 46 (117), Замовником було укладено договір від 18.06.2007 р. на
закупівлю обладнання для будівництва комплексу дрібоструминної та
фарбувально-сушильних камер разом з проектно-кошторисними,
будівельними, монтажними та пусконалагоджувальними роботами по
вагонному депо ст. Бахмач з переможцем торгів ТОВ "Лотта" на
загальну суму 16 599 960,0 гривень. При цьому, всупереч вимог ч. 6 ст. 34 Закону ( 1490-14 ),
Замовником не було надіслано інформацію щодо укладеного договору
та про його виконання протягом 5 робочих днів з моменту його
укладення до Тендерної палати України. Відповідно до вимог ч. 3 ст. 34 Закону ( 1490-14 ), договір
від 18.06.2007 р. кладений з ТОВ "Лотта" за результатами процедури
закупівлі, проведеної з порушенням вимог статей 26, 29, 29-1 цього
Закону, вважається недійсним. Відповідно до ч. 2 ст. 215
Цивільного кодексу України ( 435-15 ) у разі встановлення
недійсності договору законом такий договір є недійсним (нікчемним)
і визнання такого договору недійсним судом не вимагається. Дії тендерного комітету Державного територіально-галузевого
об'єднання "Південно-Західна залізниця" можуть містити ознаки
суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального
кодексу України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: