open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
09.01.2008 N в-39/01

Стосовно дотримання процедур

державних закупівель

(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю
відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 )
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника: Назва: Державне підприємство "Морський торговельний порт
"Южний"; Адреса: 65481, Одеська обл., м. Южне.
2. Відповідальний за проведення торгів: Кільницький Максим
Віталійович. Тел.: (048) 750-76-23, 750-79-25; факс 750-73-60.
3. Предмет закупівлі: роботи з ремонту чотирьох суден.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни;
5. Джерело фінансування закупівель: інші державні кошти
підприємств.
6. Очікувана вартість закупівлі: 1000,0 тис. гривень.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
28.05.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
матеріалів:
1. Тендерна документація з додатками від 14.05.2007 р., б/н -
30 арк.;
2. Витяг із Спеціалізованого друкованого засобу масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від
28.05.2007 р. N 22(59) - 1 арк.;
3. Витяг з Інформаційного бюлетеня Тендерної палати України
від 28.05.2007 р. N 22(93) - 1 арк.;
4. Оголошення про відкриті торги із зменшенням ціни б/д,
б/н - 1 арк.;
5. Протокол тендерного комітету Державного підприємства
"Морський торговельний порт "Южний" від 09.07.2007 р.,
б/н - на 1 арк.;
6. Лист Державного підприємства "Морський торговельний порт
"Южний" від 12.07.2007 р. N ТД8Т-497/3467 - 1 арк.;
7. Протокол розкриття тендерних пропозицій при здійсненні
процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти від
07.08.2007 р. N 22097907 - 2 арк.;
8. Лист Державного підприємства "Морський торговельний порт
"Южний" від 07.08.2007 р. N ТД8Т-587/3983 - 1 арк.;
9. Протокол оцінки (акцепту) тендерних пропозицій та
визначення переможця по процедурі відкритих торгів із зменшенням
ціни від 15.028.2007 р. N 22097907 - 2 арк.;
10. Лист Державного підприємства "Морський торговельний порт
"Южний" від 18.09.2007 р. N ТД8Т-729/4570 - 1 арк.;
Завдання сформульоване у зверненні таким чином: "надати
висновок про законність та обґрунтованість проведення Державним
підприємством "Морський торговельний порт "Южний" процедури щодо
закупівлі робіт з ремонту чотирьох суден".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній
частині висновку. При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі Державним підприємством "Морський торговельний порт "Южний"
(далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із
зменшенням ціни опубліковано: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України
від 28.05.2007 р. N 22(93), оголошення N 22097907; - у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель, від 28.05.2007 р.
N 22(59), оголошення N 4387659; Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на
сайті www.zakupivli.com - TLO/FO1216. Відповідно до оголошення про заплановані відкриті торги із
зменшенням ціни дата розкриття тендерних пропозицій визначена
Замовником - 12.06.2007 р.
2. Тендерна документація Тендерна документація із закупівлі робіт з ремонту чотирьох
суден, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 21,
26, 26-1, 34 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг
за державні кошти" ( 1490-14 ) (далі - Закон), а саме: - в порушення вимоги ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) тендерна
документація не містить обов'язкової інформації щодо: прізвища,
посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших
працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із
учасниками; - в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) в додатку
N 4 "Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій", що є
невід'ємною частиною тендерної документації, до критеріїв оцінки
не включено: строк поставки (виконання); умови розрахунків; - в порушення вимог ст. 261 Закону ( 1490-14 ) в п. 23.1
тендерної документації зазначено, що інформація щодо розгляду,
оцінки тендерних пропозицій не надається до укладення договору
особам, які офіційно не брали участь у процедурі закупівлі, за
винятком випадків, коли така інформація надається виключно
Міжвідомчій комісії з питань державних закупівель, Тендерній
палаті України або суду, у порядку, передбаченому Законом України
"Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти", тоді
як Законом передбачено, що така інформація надається виключно
Антимонопольному комітету України, Міжвідомчій комісії з питань
державних закупівель, Тендерній палаті України, суду або для
розгляду скарги; - в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) в основних
умовах договору, що є невід'ємною частиною тендерної документації,
до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про
закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: можливість
зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування
видатків; умови договору про закупівлю після його підписання не
повинні відрізнятися від умов тендерної (цінової) пропозиції
учасника - переможця процедури закупівлі, крім випадків зменшення
ціни тендерної пропозиції у порядку, передбаченому Законом, та не
повинні змінюватися після підписання договору про закупівлю, крім
випадків коригування ціни в разі отримання відповідного
позитивного висновку Комісії.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій Згідно протоколу розкриття тендерних пропозицій при
здійсненні процедур закупівель товарів робіт і послуг за державні
кошти від 07.08.2007 р. N 22097907 на закупівлю робіт з ремонту
чотирьох суден тендерні пропозиції надійшли від 3 учасників, а
саме: - Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма "Тритон"
(далі - ТОВ Фірма "Тритон") від 07.08.2007 р. N 1 з ціною
тендерної пропозиції 1340,0 тис.грн.; - Товариство з обмеженою відповідальністю "Южморсервіс" (далі
- ТОВ "Южморсервіс"), від 07.08.2007 р. N 2, з ціною тендерної
пропозиції 1546,03 тис.грн.; - Товариство з обмеженою відповідальністю "СПТР" (далі - ТОВ
"СПТР") від 07.08.2007 р. N 3 з ціною тендерної пропозиції
1483,10 тис.гривень. Відповідно до оголошення, опублікованого в Інформаційному
бюлетені Тендерної палати України від 28.05.2007 р. N 22(93),
оголошення N 22097907 розкриття тендерних пропозицій повинно було
відбутися 12.06.2007 р. о 15.00 год. Згідно з наданим протоколом засідання тендерного комітету
Державного підприємства "Морський торговельний порт "Южний"
від 09.07.2007 р. б/н строки розкриття тендерних пропозицій було
перенесено на 11.00 год. 07.08.2007 р. Так, згідно з наданим Замовником протоколом розкриття
тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів
робіт і послуг за державні кошти від 07.08.2007 р. N 22097907
розкриття тендерних пропозицій відбулось 07.08.2007 р.
об 11.00 год. у встановленому Замовником місці. Відповідно до вимог ч. 4 ст. 7 Закону ( 1490-14 ) Замовник
зобов'язаний відхилити тендерні пропозиції у разі, якщо вони
подані учасниками процедури закупівлі, які є пов'язаними особами. Проте, в порушення вимог ч. 4 ст. 7 Закону ( 1490-14 )
тендерним комітетом Замовника на участь у торгах прийнято тендерні
пропозиції учасників, які є пов'язаними особами, а саме:
засновником ТОВ "СПТР" є керівник ТОВ Фірма "Тритон" Стоянов В.Г. Враховуючи вищевикладене, Замовником проведено формальну
процедуру відкритих торгів із зменшенням ціни із закупівлі робіт з
ремонту чотирьох суден очікуваною вартістю 1000,0 тис.грн.,
внаслідок допущення до участі у процедурі торгів "пов'язаних
осіб", які створили так зване "конкурентне коло" та мають між
собою домовленість щодо визначення ціни тендерних пропозицій та
інших умов, що призводять до корупційних дій та значних втрат
державних коштів. Такі дії тендерного комітету свідчать про розтрату державних
коштів в сумі 1000,0 тис.грн., внаслідок зловживання службовими
особами своїм службовим становищем, що містять ознаки суспільно
небезпечних діянь. Крім того, відповідно до вимог ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 )
Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник своїми
діями призвів до виникнення обставин, зазначених у статті 7
Закону. Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 )
тендерні пропозиції вищезазначених учасників Замовником не були
відхилені і, як наслідок, в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону -
торги не відмінено.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій
від 15.08.2007 р. N 22097907, згідно з яким переможцем торгів
визнано ТОВ Фірма "Тритон" з вартістю робіт: 1340,0 тис.гривень.
Переможець був визначений за критерієм "ціна", як передбачено
вимогами тендерної документації. Слід зазначити, що вартість обраної тендерної пропозиції
перевищує очікувану вартість закупівлі на 340,0 тис.гривень. Оцінка тендерних пропозицій відбулася з порушенням вимог
статі 26 Закону ( 1490-14 ). Так, в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 )
Замовником допущено до оцінки учасників, тендерні пропозиції яких
повинно бути відхилено. Крім того, в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 )
Замовником не складено додатка "Протокол відхилення тендерних
пропозицій" до протоколу оцінки пропозицій учасників, у якому
обов'язково зазначається інформація щодо правильності оформлення
тендерних пропозицій учасників, ступінь відповідності
кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної документації.
5. Укладання договору Відповідно до вимог ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) з
учасником, тендерну пропозицію якого було акцептовано, замовник
укладає договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної
документації у строк не раніше ніж через 5 робочих днів з дня
відправлення письмового повідомлення всім учасникам процедур
відкритих торгів із зменшенням ціни, двоступеневих торгів і торгів
з обмеженою участю про їх результати, але не пізніше ніж через 21
робочий день з дня акцепту. Граничний термін укладання Замовником договору з переможцем
торгів - до 13.09.2007 р. Відповідно до вимог ч. 6 ст. 34 Замовник зобов'язаний
надіслати Комісії та Тендерній палаті України інформацію щодо
укладеного договору та про виконання договору протягом 5 робочих
днів з моменту його укладення, тобто до 19.09.2007 р. Проте, в порушення вимог ч. 6 ст. 34 Закону ( 1490-14 )
Замовником станом на 23.10.2007 р. вищезазначена інформація
Тендерній палаті України не надіслана. Відповідно до оголошення про результати закупівлі робіт з
ремонту чотирьох суден, опублікованого Замовником в Інформаційному
бюлетені Тендерної палати України від 05.11.2007 р. N 45(116),
оголошення N 45182307Р, між Замовником та ТОВ Фірма "Тритон" було
укладено договір б/д, б/н на загальну суму 1340,0 тис.гривень. Згідно з формою оголошення про проведення відкритих торгів на
закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти б/д, б/н
розмір очікуваної вартості закупівлі становить
1000,0 тис.гривень. Відповідно до вимог ч. 2 ст. 28 Закону ( 1490-14 ) торги
можуть визнаватися замовником такими, що не відбулися, у разі якщо
ціна найбільш вигідної тендерної пропозиції перевищує суму,
передбачену замовником на фінансування закупівлі; якщо здійснення
закупівлі перестало відповідати державним потребам внаслідок
настання непередбачуваних об'єктивних обставин (дії непереборної
сили); інших випадків за рішенням замовника. Отже, враховуючи вищезазначені ціни тендерних пропозицій
учасників, дослідженням встановлено, що ціна найбільш вигідної
тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену Замовником на
фінансування закупівлі, в чому вбачається порушення вимог
ч. 2 ст. 28 Закону ( 1490-14 ) в частині невизнання Замовником
торгів такими, що не відбулися. Таким чином, Замовником обрано переможцем учасника, ціна
тендерної пропозиції якого більша від розміру очікуваної вартості
закупівлі на суму 340,0 тис.гривень.
6. Інформування про результати торгів Оголошення про результати закупівлі робіт з ремонту чотирьох
суден було опубліковано Замовником: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України
від 05.11.2007 р. N 45(116), оголошення N 45182307Р; - у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель, від 05.11.2007 р.
N 45(82), оголошення N 82708 673. Також оголошення про результати закупівлі оприлюднено на
сайті www.zakupivli.com - VDM/C2704. Частиною 1 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) передбачено, що
оголошення про результати проведення процедур відкритих торгів із
зменшенням ціни оприлюднюється та публікується у спеціалізованих
друкованих засобах масової інформації та в інформаційному
бюлетені, який видає Тендерна палата України, протягом
10 календарних днів після укладання договору про закупівлю або
після прийняття рішення про відміну торгів або визнання їх такими,
що не відбулися. За даними оголошення про результати закупівлі
від 05.11.2007 р. N 8270873Р між Замовником та ТОВ Фірма "Тритон"
укладено договір від 05.09.2007 р. б/н на загальну
суму 1340,0 тис.гривень. В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) оголошення
про результати проведення відкритих торгів із зменшенням ціни
опубліковано в інформаційному бюлетені Тендерної палати України, у
спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель, після укладання договору
від 05.09.2007 р. б/н, на 52 календарних дня пізніше, ніж
визначено Законом.
7. Складання звітності В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) Замовником
не надіслано Тендерній палаті України в паперовому або
електронному вигляді звіт про результати здійснення процедури
відкритих торгів із зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт
і послуг за державні кошти протягом трьох робочих днів з дати його
затвердження.
ВИСНОВОК:
В результаті дослідження наданих матеріалів Державним
підприємством "Морський торговельний порт "Южний" стосовно
проведення процедури закупівлі робіт з ремонту чотирьох суден
встановлено, що закупівля здійснена з порушеннями вимог чинного
законодавства у сфері державних закупівель, а саме: - ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) - тендерна документація не
містить обов'язкової інформації щодо: прізвища, посади та адреси
однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника,
уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками; - ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) в додатку N 4 "Критерії та
методика оцінки тендерних пропозицій", що є невід'ємною частиною
тендерної документації, до критеріїв оцінки не включено: строк
поставки (виконання); умови розрахунків; - ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) - в тендерній документації не
зазначено, що інформація щодо розгляду, оцінки тендерних
пропозицій також може надаватися Антимонопольному комітету України
та для розгляду скарги; - ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) - в основних умовах
договору, що є невід'ємною частиною тендерної документації, до
основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про
закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: можливість
зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування
видатків; умови договору про закупівлю після його підписання не
повинні змінюватися; - ч. 4 ст. 7 Закону ( 1490-14 ) - тендерним комітетом
Замовника на участь у торгах прийнято тендерні пропозиції
учасників, які є пов'язаними особами, а саме: засновником ТОВ
"СПТР" є керівник ТОВ Фірма "Тритон" Стоянов В.Г.; - ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ) - тендерні пропозиції ТОВ
"СПТР" та ТОВ Фірма "Тритон" Замовником не були відхилені і, як
наслідок, в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону - торги не
відмінено; - ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - Замовником допущено до
оцінки учасників, тендерні пропозиції яких повинно бути відхилено; - ч. 2 ст. 28 Закону ( 1490-14 ) - невизнання Замовником
торгів такими, що не відбулися тоді, як ціна найбільш вигідної
тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену Замовником на
фінансування закупівлі; - ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - Замовником не складено
додатка "Протокол відхилення тендерних пропозицій" до протоколу
оцінки пропозицій учасників; - ч. 6 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) - Замовником не надіслано
Тендерній палаті України інформацію щодо укладеного договору; - ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) - оголошення про
результати проведення відкритих торгів із зменшенням ціни
опубліковано в інформаційному бюлетені Тендерної палати України, у
спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель, після укладання договору
від 05.09.2007 р. б/н, на 52 календарних дня пізніше, ніж
визначено Законом; - ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 ) - Замовником не надіслано
Тендерній палаті України в паперовому або електронному вигляді
звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів із
зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні
кошти протягом трьох робочих днів з дати його затвердження. Вищезазначені порушення свідчать про формальний підхід
Замовника до проведення процедури закупівлі, про лобіювання
Замовником власних матеріальних інтересів, ігнорування вимог
Закону ( 1490-14 ) щодо добросовісної конкуренції між учасниками
та запобігання проявам корупції. Згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону ( 1490-14 ), у разі
укладання договору з порушенням вимог статей 26, 29-1 Закону,
договір від 05.09.2007 р. б/н, укладений між Замовником (Державне
підприємство "Морський торговельний порт "Южний") та учасником
(ТОВ Фірма "Тритон"), вважається недійсним. Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України
( 435-15 ) у разі встановлення недійсності договору законом, такий
договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору
недійсним судом не вимагається. Таким чином, Замовник уклав
договір від 29.05.2007 р. б/н щодо закупівлі робіт з ремонту
чотирьох суден на загальну суму 1340,0 тис.грн. з грубим
порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних
закупівель, в чому вбачається нанесення державі збитків на суму
закупівлі. Відповідно до умов ст. 38 Закону ( 1490-14 ) за порушення
вимог, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими
актами, розробленими на його виконання, посадові особи замовників
та учасників торгів несуть адміністративну відповідальність
відповідно до законів України. Дії тендерного комітету Державного підприємства "Морський
торговельний порт "Южний" можуть містити ознаки суспільно
небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу
України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: