open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
09.01.2008 N в-35/01

Стосовно дотримання

процедур державних закупівель

(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю
відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 )
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника: Назва: Державне підприємство "Морський торговельний порт
"Южний". Адреса: 65481, Одеська обл., м. Южне, ДП "МТП "Южний".
2. Відповідальний за проведення торгів: Кільницький Максим
Віталійович, Тел.: (048) 750-76-23, 750-79-25, 750-73-60
3. Предмет закупівлі: двигуни дизельні
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: інші державні кошти
6. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
23.07.2007 р., закінчення - 12.11.2007 р.
Для розгляду та дослідження використано копії наступних
матеріалів:
1. Тендерна документація на закупівлю двигунів дизельних з
додатками від 02.07.2007 р. - 37 арк.
2. Протокол про розкриття тендерних пропозицій
від 05.09.2007 р. - 5 арк.
3. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 21.09.2007 р. -
2 арк.
4. Звіт про результати здійснення процедури без дати - 2 арк.
Завдання сформульоване таким чином: "надати висновок про
законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі
Державним підприємством "Морський торговельний порт "Южний" з
придбання двигунів дизельних".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
При дослідженні матеріалів встановлено:
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі Державним підприємством "Морський торговельний порт "Южний"
(далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із
зменшенням ціни опубліковано: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України
від 23.07.2007 р. N 30(101), оголошення N 30091607; - у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель, від 23.07.2007 р.
N 30(67), оголошення N 5934267; - у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна
палата України, "International Edition Ukrainian Public
Procurements" від 23.07.2007 р. N 30(53), оголошення
N M-30-045-07. Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на
сайті www.zakupivli.com - НАРДС0573.
2. Тендерна документація Тендерна документація із закупівлі двигунів дизельних, що
надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 23, 26, 26-1,
36 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за
державні кошти" ( 2341-14 ) (далі - Закон), а саме: - в порушення вимог ч. 6 ст. 23 Закону ( 1490-14 ) у п. 12.4
тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде
повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після
настання підстави для повернення, всупереч визначеним умовам
Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня настання
підстави для повернення тендерного забезпечення; - в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) у п. 18.5
тендерної документації строк надання учаснику торгів копії
протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту
отримання відповідного запиту, всупереч визначеним умовам Закону -
після дня отримання відповідного запиту від учасника Замовник
протягом одного робочого дня надає йому копію протоколу розкриття
тендерних пропозицій; - в порушення вимог ч. 1 ст. 36 Закону ( 1490-14 ) в п. 28.3
тендерної документації не передбачено право оскаржити рішення, дії
або бездіяльність замовника до суду; - в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) у додатку
4 "Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій" тендерної
документації до критеріїв оцінки не включено строк поставки та
умови розрахунків; - в порушення вимог ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) у п. 23
тендерної документації при визначенні випадків надання інформації
щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладення договору
про закупівлю не зазначено надання інформації Антимонопольному
комітету України та Комісії.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій На дослідження надано протокол розкриття тендерних пропозицій
від 21.09.2007 р. без номера. Відповідно до вищезазначеного
протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні
пропозиції від трьох учасників, а саме: - ТОВ "Мар-Сімплекс"; - ТОВ "НВП "Індастріал технік"; - ТОВ "МРТ". Розкриття тендерних пропозицій відбулось з порушенням вимог
статей 3, 26 Закону, а саме: - в порушення вимог ч. 1, ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 )
розкриття тендерних пропозицій відбулось не у встановлений
замовником термін, а саме: дата складання протоколу розкриття
тендерних пропозицій 05.09.2007 р., проте тендерною документацією
дата розкриття встановлена 27.09.2007 р.; - в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) під час
здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни або
другого етапу двоступеневих торгів не зафіксовано трикратного
оголошення чергової ціни присутнім представникам учасників
зменшувати запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні,
визначені шкалою, розміри кроку торгів; - в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) під час
здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни у
протоколі від 24.04.2007 р. N 9 не відображено обов'язкової
інформації щодо зменшення ціни пропозицій на відповідні, визначені
шкалою, розміри кроків торгів, передбачені тендерною
документацією, а зазначено лише кінцеві ціни тендерних пропозицій,
запропонованих учасниками.
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій
від 21.09.2007 р. без номера. Згідно до протоколу оцінки від 21.09.2007 р. переможцем
торгів на закупівлю двигунів дизельних визнано ТОВ "Мар-Сімплекс". Оцінка тендерних пропозицій відбулася з порушенням вимог
статей 7, 26, 27 Закону ( 1490-14 ), а саме: - в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) Замовником
не складено додатка "Протокол відхилення тендерних (цінових,
кваліфікаційних) пропозицій" до протоколу оцінки пропозицій
учасників, у якому обов'язково зазначається інформація щодо
правильності оформлення тендерних пропозицій учасників, ступінь
відповідності кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної
документації; - в порушення вимог ч. 4 ст. 7 Закону ( 1490-14 ) та ч. 1 ст.
27 Замовник не відхилив тендерні пропозиції, які подані
пов'язаними особами ТОВ "Науково-виробниче підприємство
"Індастріал технік", ТОВ "МРТ". В ході проведення перевірки встановлено, що між
ТОВ "Науково-виробниче підприємство "Індастріал технік" та
ТОВ "МРТ" простежується тісний зв'язок, а саме: 1. Засновником підприємств ТОВ "Науково-виробниче
підприємство "Індастріал технік" є Шпинарьов Яків Семенович,
Костова Любов Феліксівна, Шпинарьов Віктор Якович. 2. Засновником підприємств ТОВ "МРТ" є Шпинарьов Яків
Семенович, Костова Любов Феліксівна, Шпинарьов Віктор Якович. Такі дії тендерного комітету свідчать про розтрату державних
коштів внаслідок зловживання службовими особами своїм службовим
становищем, що містять ознаки суспільно небезпечних діянь. Враховуючи вищевикладене, Замовником проведено фіктивну
процедуру відкритих торгів із зменшенням ціни з придбання двигунів
дизельних очікуваною вартістю 2 216 500,00 грн., внаслідок
допущення до участі у процедурах торгів "пов'язаних осіб", які
створили так зване "конкурентне коло" та мають між собою
домовленість щодо визначення цін тендерних пропозицій та інших
умов, що призводить до корупційних дій та значних втрат державних
коштів.
5. Інформування про результати торгів Оголошення про результати закупівлі двигунів дизельних було
опубліковано Замовником: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України
від 12.11.2007 р. N 46(117), оголошення N 46187707Р; - у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель, від 12.11.2007 р.
N 46(83), оголошення N 8373013; - у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна
палата України, "International Edition Ukrainian Public
Procurements" від 12.11.2007 р. N 46(69), оголошення
N М-46-188-07Р. Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на
сайті www.zakupivli.com - ZOK/BC2690. В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) оголошення
про результати проведення відкритих торгів із зменшенням ціни
опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України, у
Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель, та у Міжнародному
інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України,
"International Edition Ukrainian Public Procurements", більший
через 10 календарних днів після укладення договору
від 19.10.2007 р.
6. Укладання договору В порушення вимог ч. 6 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) недотримання
замовником вимог Закону щодо встановленого терміну при надсиланні
інформації щодо укладеного Договору та про виконання договору до
Тендерної палати України. Згідно звіту про результати здійснення процедури без дати і
номера із закупівлі двигунів дизельних Замовником 19.10.2007 р.
укладений договір на суму 2 215 000,00 грн. Відповідно до вимог ч. 3 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) договори
від 12.11.2007 р. б/н на загальну суму 2 215 000,00 грн., укладені
за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням вимог
ст. 26, 29, 29-1 цього Закону, вважаються недійсними. Відповідно
до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) у разі
встановлення недійсності договору законом такий договір є
недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом
не вимагається.
7. Складання звітності За результатами здійснення процедури закупівлі складено звіт
про результати здійснення процедури закупівлі відкритих торгів із
зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні
кошти від 12.11.2007 р. N 30091607.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів
Державним підприємством "Морський торговельний порт "Южний"
стосовно проведення процедури закупівлі двигунів дизельних
встановлено, що закупівля була здійснена з порушеннями вимог
чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме: - ч. 6 ст. 23 Закону ( 1490-14 ) - у п. 12.4 тендерної
документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено
учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання
підстави для повернення, всупереч визначеним умовам Закону,
відповідно до яких строк обчислюється з дня настання підстави для
повернення тендерного забезпечення; - ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - у п. 18.5 тендерної
документації строк надання учаснику торгів копії протоколу
розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання
відповідного запиту, всупереч визначеним умовам Закону - після дня
отримання відповідного запиту від учасника Замовник протягом
1 робочого дня надає йому копію протоколу розкриття тендерних
пропозицій; - ч. 1 ст. 36 Закону ( 1490-14 ) - у п. 28.3 тендерної
документації не передбачено право оскаржити рішення, дії або
бездіяльність замовника до суду; - ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) у додатку 4 "Критерії та
методика оцінки тендерних пропозицій" тендерної документації до
критеріїв оцінки не включено строк поставки та умови розрахунків; - ст. 261 Закону - у п. 23 тендерної документації при
визначенні випадків надання інформації щодо розгляду та оцінки
тендерних пропозицій до укладення договору про закупівлю не
зазначено надання інформації Антимонопольному комітету України та
Комісії; - ч. 1, ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - розкриття тендерних
пропозицій відбулось не у встановлений замовником термін, а саме:
дата складання протоколу розкриття тендерних пропозицій
05.09.2007 р., проте тендерною документацією дата розкриття
встановлена 27.09.2007 р.; - ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - під час здійснення
процедури відкритих торгів із зменшенням ціни або другого етапу
двоступеневих торгів не зафіксовано трикратного оголошення
чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати
запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені
шкалою, розміри кроку торгів; - ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - під час здійснення
процедури відкритих торгів із зменшенням ціни у протоколі від
24.04.2007 р. N 9 не відображено обов'язкової інформації щодо
зменшення ціни пропозицій на відповідні, визначені шкалою, розміри
кроків торгів, передбачені тендерною документацією, а зазначено
лише кінцеві ціни тендерних пропозицій, запропонованих учасниками; - ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) - Замовником не складено
додатка "Протокол відхилення тендерних пропозицій" до протоколу
оцінки пропозицій учасників, у якому обов'язково зазначається
інформація щодо правильності оформлення тендерних пропозицій
учасників, ступінь відповідності кваліфікаційним вимогам та умовам
тендерної документації; - ч. 4 ст. 7 Закону ( 1490-14 ) та ч. 1 ст. 27 - Замовник не
відхилив тендерні пропозиції, які подані пов'язаними особами
ТОВ "Науково-виробниче підприємство "Індастріал технік",
ТОВ "МРТ"; - ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) - оголошення про
результати проведення відкритих торгів із зменшенням ціни
опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України, у
Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель, та у Міжнародному
інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України,
"International Edition Ukrainian Public Procurements", більш ніж
через 10 календарних днів після укладення договору
від 19.10.2007 р.; - ч. 6 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) - недотримання замовником
вимог Закону щодо встановленого терміну при надсиланні інформації
щодо укладеного договору та про виконання договору до Тендерної
палати України. Відповідно до вимог ч. 3 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) договори
від 12.11.2007 р. б/н на загальну суму 2 215 000,00 грн. укладені
за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням вимог
ст. 26, 29, 29-1 цього Закону, вважаються недійсними. Відповідно
до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) у разі
встановлення недійсності договору законом такий договір є
недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом
не вимагається. Такі дії тендерного комітету свідчать про розтрату державних
коштів внаслідок зловживання службовими особами своїм службовим
становищем, що містять ознаки суспільно небезпечних діянь. Враховуючи вищевикладене, Замовником проведено фіктивну
процедуру відкритих торгів із зменшенням ціни з придбання двигунів
дизельних очікуваною вартістю 2 216 500,00 грн., внаслідок
допущення до участі у процедурах торгів "пов'язаних осіб", які
створили так зване "конкурентне коло" та мають між собою
домовленість щодо визначення цін тендерних пропозицій та інших
умов, що призводить до корупційних дій та значних втрат державних
коштів. Дії тендерного комітету Державного підприємства "Морський
торговельний порт "Южний" можуть містити ознаки суспільно
небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу
України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: