open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
08.01.2008 N в-11/01

Стосовно дотримання процедур

державних закупівель

(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: звернення Генеральної прокуратури України
від 17.09.2007 р. N 10/2-р (вх. Тендерної палати України
від 20.09.2007 р. N 378/09-2) щодо дослідження дотримання процедур
державних закупівель, проведених у 2007 році Міністерством оборони
України
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника Назва: Міністерство оборони України. Адреса: 03168, м. Київ, Повітрофлотський пр-т, 6, тел.
(044)592-71-64.
2. Головний розпорядник: Міністерство оборони України.
3. Відповідальний за проведення торгів: начальник відділу
організації будівництва та придбання житла Департаменту
будівництва МОУ Волощук М.М.
4. Предмет закупівлі: роботи з будівництва 42-квартирного
житлового будинку за адресою: м. Севастополь, вул. Н.Островської,
військове містечко N 372.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги зі зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти Державного бюджету
України.
7. Очікувана вартість: 7 421 690,0 грн.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
28.05.2007 р., закінчення - 24.09.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
матеріалів:
1. Наказ від 05.06.2007 р. N 321 про створення тендерного
комітету Міністерства оборони України та затвердження "Положення
про тендерний комітет Міністерства оборони України" - 7 арк.;
2. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів
зі зменшенням ціни щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за
державні кошти від 26.09.2007 р. N 43/3/1 - 3 арк.;
3. Протокол засідання тендерного комітету від 16.05.2007 р.
N 839 щодо організації та проведення процедури закупівель послуг з
ремонту військового майна, будівництва та
квартирно-експлуатаційного забезпечення - 4 арк.;
4. Витяг з Річного плану державних закупівель на 2007 рік -
1 арк.:
5. Оголошення про заплановану закупівлю робіт з будівництва
42-квартирного житлового будинку в Інформаційному бюлетені
Тендерної палати України від 28.05.2007 р. N 22(93) та у
Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження від 28.05.2007 р. N 22(59)
- 2 арк.;
6. Повідомлення про присвоєння кодів від 14.09.2007 р. про
розміщення повної інформації щодо державних закупівель в
інформаційній системі в мережі Інтернет на сайті www.zakupivli.com
- 1 арк.;
7. Тендерна документація на закупівлю робіт з будівництва
42-квартирного житлового будинку від 16.05.2007 р. - 36 арк.;
8. Реєстр отриманих тендерних пропозицій від 26.06.2007 р. -
3 арк.;
9. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 26.06.2007 р.
N 43/1/1 - 3 арк.;
10. Тендерні пропозиції учасників Виробничо-будівельний
кооператив "ОПОРА", ПП "Марія", ТОВ "Сапфір-Траст"
від 26.06.2007 р. - 12 арк.;
11. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 12.07.2007 р.
N 43/2/1 - 3 арк.;
12. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції
ТОВ "Сапфір-Траст" від 13.07.2007 р. N 269/3/591 - 1 арк.;
13. Повідомлення про результати відкритих торгів із
зменшенням ціни учасникам ПП "Марія" та Виробничо-будівельний
кооператив "ОПОРА" від 13.07.2007 р. за N 269/3/589 та N 269/3/590
- 2 арк.;
14. Оголошення про результати проведеної процедури відкритих
торгів із зменшенням ціни із закупівлі робіт з будівництва
42-квартирного житлового будинку в Інформаційному бюлетені
Тендерної палати України від 24.09.2007 р. N 39(110) та у
Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження від 24.09.2007 р. N 39(76)
- 2 арк.;
15. Договір з ТОВ "Сапфір-Траст" від 26.07.2007 р.
N 227/ДБ-216Буд - 10 арк.;
16. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане
Пидорину М.Г., від 15.06.2007 р. N КЧН-1330 - 1 арк.;
17. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане
Глобіній О.В., від 25.09.2007 р. N КВН-3391 - 1 арк.;
18. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане
Рябенко Ю.О., 15.06.2007 р. N КЧН-1329 - 1 арк.;
19. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане
Гладкому С.М., від 04.09.2007 р. N КВН-0018 - 1 арк.;
20. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане
Рокунову Ю.М., від 21.09.2007 р. N КВН-2079 - 1 арк.;
21. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане
Янковському Д.П., від 21.09.2007 р. N КВН-2082 - 1 арк.;
22. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в. Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане
Матвєєву А.Ф., від 28.09.2007 р. N КВН-3389 - 1 арк.;
23. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане
Ключеровій В.М., від 28.09.2007 р. N КВН-3395 - 1 арк.;
24. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане
Кревному В.В., від 22.06.2007 р. N КЧН-2361 - 1 арк.;
25. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане
Ковалю В.П., від 22.06.2007 р. N КЧН-2362 - 1 арк.;
26. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане
Аскарову В.Х., від 22.06.2007 р. N КЧН-2363 - 1 арк.;
27. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане
Припишнюку В.М. від 28.09.2007 р. N КВН-3394 - 1 арк.;
28. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане
Федічеву В.М., від 22.06.2007 р. N КЧН-2364 - 1 арк.;
29. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане
Валерку П.А., від 22.06.2007 р. N КЧН-2360 - 1 арк.;
30. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане
Булаєвій М.І., від 22.06.2007 р. N КЧН-2341 - 1 арк.;
31. Свідоцтво про проходження навчання з питань організації
та здійснення процедур державних закупівель в Українському
університеті фінансів і права при Тендерній палаті України, видане
Задкову С.Л., від 15.06.2007 р. N КЧН -1328 - 1 арк.;
Завдання сформульоване наступним чином: надати висновок щодо
законності та обґрунтованості проведення процедури закупівлі робіт
з будівництва 42-квартирного житлового будинку за адресою:
м. Севастополь, вул. Н.Островської, військове містечко N 372
Міністерством оборони України.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: Матеріали, перелічені у вступній
частині висновку. При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету,
кваліфікації членів тендерного комітету Тендерний комітет Міністерства оборони України (надалі -
Замовник) створено на підставі наказу від 05.06.2007 р. N 321 та
затверджено в складі 16 осіб, в тому числі - головою тендерного
комітету було призначено директора Департаменту державних
закупівель - Пидорину М.Г. Тендерний комітет Замовника діє на підставі Положення про
тендерний комітет Міністерства оборони України, затвердженого
наказом від 05.06.2007 р. N 321.
Інформація про членів тендерного комітету:
------------------------------------------------------------------ | N | П.І.Б. |Дата та номер |Займана посада| N, дата | |з/п| | розпорядчого | в тендерному | свідоцтва чи | | | |акта включення| комітеті | сертифіката | | | | до складу | | | | | | тендерного | | | | | | комітету | | | |---+---------------+--------------+--------------+--------------| | 1.|Пидорина М.Г. | наказ від |Голова | 15.06.2007 р.| | | |05.06.2007 р. |тендерного | N КЧН-1330 | | | | N 321 |комітету | | |---+---------------+--------------+--------------+--------------| | 2.|Глобіна О.В. | - " - |Заступник | 25.09.2007 р.| | | | |голови | N КВН-3391 | | | | |тендерного | | | | | |комітету | | |---+---------------+--------------+--------------+--------------| | 3.|Рябенко Ю.О. | - " - |Заступник | 15.06.2007 р.| | | | |голови | N КЧН-1329 | | | | |тендерного | | | | | |комітету | | |---+---------------+--------------+--------------+--------------| | 4.|Гладкий С.М. | - " - |Член | 04.09.2007 р.| | | | |тендерного | N КВН-0018 | | | | |комітету | | |---+---------------+--------------+--------------+--------------| | 5.|Рокунов Ю.М. | - " - |Член | 21.09.2007 р.| | | | |тендерного | N КВН-2079 | | | | |комітету | | |---+---------------+--------------+--------------+--------------| | 6.|Янковський Д.П.| - " - |Член | 21.09.2007 р.| | | | |тендерного | N КВН-2082 | | | | |комітету | | |---+---------------+--------------+--------------+--------------| | 7.|Матвєєв А.Ф. | - " - |Член | 28.09.2007 р.| | | | |тендерного | N КВН-3389 | | | | |комітету | | |---+---------------+--------------+--------------+--------------| | 8.|Ключерова В.М. | - " - |Член | 28.09.2007 р.| | | | |тендерного | N КВН-3395 | | | | |комітету | | |---+---------------+--------------+--------------+--------------| | 9.|Кревний В.В. | - " - |Член | 22.06.2007 р.| | | | |тендерного | N КЧН-2361 | | | | |комітету | | |---+---------------+--------------+--------------+--------------| |10.|Коваль В.П. | - " - |Член | 22.06.2007 р.| | | | |тендерного | N КЧН-2362 | | | | |комітету | | |---+---------------+--------------+--------------+--------------| |11.|Аскаров В.Х. | - " - |Член | 22.06.2007 р.| | | | |тендерного | N КЧН-2363 | | | | |комітету | | |---+---------------+--------------+--------------+--------------| |12.|Припишнюк В.М. | - " - |Секретар | 28.09.2007 р.| | | | |тендерного | N КВН-3394 | | | | |комітету | | |---+---------------+--------------+--------------+--------------| |13.|Федічев В.М. | - " - |Член | 22.06.2007 р.| | | | |тендерного | N КЧН-2364 | | | | |комітету | | |---+---------------+--------------+--------------+--------------| |14.|Валерко П.А | - " - |Член | 22.06.2007 р.| | | | |тендерного | N КЧН-2360 | | | | |комітету | | |---+---------------+--------------+--------------+--------------| |15.|Булаєва М.І. | - " - |Член | 22.06.2007 р.| | | | |тендерного | N КЧН-2341 | | | | |комітету | | |---+---------------+--------------+--------------+--------------| |16.|Задков С.П. | - " - |Член | 15.06.2007 р.| | | | |тендерного | N КЧН-1328 | | | | |комітету | | ------------------------------------------------------------------
2. Фінансування закупівель Кошторису на 2007 рік та Звіт про його виконання Замовником
на дослідження надано не було, що не надало змогу визначити суму
фінансування на закупівлю робіт з будівництва 42-квартирного
житлового будинку за адресою: м. Севастополь, вул. Н.Островської,
військове містечко N 372. Відповідно до інформації, викладеної в Звіті про результати
здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни щодо
закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти
від 26.09.2007 р. N 43/3/1, очікувана вартість закупівлі становила
7 421 690,0 гривень.
3. Вибір процедури закупівлі Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету від
16.05.2007 р. N 839 щодо організації та проведення процедури
закупівель послуг з ремонту військового майна, будівництва та
квартирно-експлуатаційного забезпечення, тендерним комітетом
Замовника було вирішено здійснювати закупівлю робіт по спорудженню
житла для безквартирних військовослужбовців Збройних Сил України
та членів їх сімей в м. Севастополі у формі відкритих торгів зі
зменшенням ціни, що погоджено та засвідчено підписами всіх членів
тендерного комітету. Згідно з Річним планом державних закупівель на 2007 рік
Замовником було заплановано здійснити закупівлю робіт
з будівництва 42-квартирного житлового будинку за адресою:
м. Севастополь, вул. Н.Островської, військове містечко N 372,
28.05.2007 р. на суму 8 432 000,0 гривень. Підтверджуючі документи щодо оприлюднення Річного плану
державних закупівель на 2007 р. в інформаційній системі в мережі
Інтернет, Замовником на дослідження надано не було.
4. Визначення предмета закупівлі Предмет закупівлі визначено тендерним комітетом Замовника як
роботи, а саме: - роботи з будівництва 42-квартирного житлового
будинку за адресою: м. Севастополь, вул. Н.Островської, військове
містечко N 372, відповідно до ст. 1 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт та послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) (далі -
Закон).
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі Оголошення про заплановану закупівлю робіт з будівництва
42-квартирного житлового будинку було розміщено Замовником в
Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 28.05.2007 р.
N 22(93) за N 22009107 та у Спеціалізованому друкованому засобі
масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від
28.05.2007 р. N 22(59) за N 4346859. А також в інформаційній системі в мережі Інтернет
від 18.05.2007 р. на сайті www.zakupivli.com за кодом TLO/FO536.
6. Тендерна документація Тендерна документація на закупівлю робіт з будівництва
42-квартирного житлового будинку затверджена від 16.05.2007 р.
головою тендерного комітету Міністерства оборони України,
заступником Міністра оборони України - Бойко В.О. Зокрема, розділ 2 тендерної документації передбачає, що її
складовими частинами є: - Інструкція учасникам торгів; - Додатки 1-6; - Основні умови договору; - Технічні вимоги (пояснювальна записка,
архітектурно-будівельна частина, зведений кошторисний розрахунок
вартості будівництва об'єкту). При цьому, на дослідження з невідомих причин інформації про
технічні вимоги (пояснювальна записка, архітектурно-будівельна
частина, зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва
об'єкта) Замовником надано не було. У п. 6.1 тендерної документації було передбачено, що
пропозиції, які подаються учасниками, повинні складатися з цінової
інформації, підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним
та іншим вимогам тендерної документації (право здійснення
підприємницької діяльності у відповідності до свого Статуту,
підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації,
обладнання, відсутність заборгованості за податками та зборами,
інформацію про загальні відомості підприємства, наявність
відповідного дозволу або ліцензії, копія свідоцтва про державну
реєстрацію, копія довідки ЄДРПОУ, документ, що підтверджує
внесення тендерного забезпечення, платіжне доручення про сплату за
тендерну документацію тощо, фінансові документи, витяг із
тематичного каталогу учасників процедур закупівель, виданий
Учаснику ТПУ, довідка з Реєстру недобросовісних учасників, видана
Учаснику на зазначені торги Міжвідомчою комісію з питань державних
закупівель), основні умови договору, розрахунок ціни тендерної
пропозиції (з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат
договірної ціни у відповідності до ДБН Д.1.1-1-2000
( v0174241-00 ) з урахуванням змін та доповнень), графік виконання
робіт, план фінансування будівництва об'єкта, документи з
інформацією про субпідрядників, підтвердження, що в розрахунок
договірної ціни включені всі роботи з будівництва об'єкта "під
ключ", у тому числі обладнання та пусконалагоджувальні роботи
тощо. Однією з основних умов договору було передбачено, що
договірна ціна є твердою. Однак при цьому Замовником в основних умовах договору
тендерної документації не було передбачено вимоги в частині
зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування
видатків очікуваною вартістю 7 421 690,0 гривень, що передбачено
вимогами ст. 34 Закону ( 1490-14 ). Отже, в порушення вимог ст. 34 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт та послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) (далі -
Закон), в тендерній документації до основних умов, які обов'язково
будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних
умов договору, а саме: можливість зменшення обсягів закупівлі
залежно від реального фінансування видатків Оцінка тендерних пропозицій проводиться на основі наступних
критеріїв - ціни - 93 балів, умови розрахунків - 5 балів, строк
виконання робіт - 2 бали. Тендерне забезпечення відповідно до вимог тендерної
документації мало вноситися учасниками у формі оригіналу
банківської гарантії або поруки на суму 74 217,0 гривень. При цьому тендерна документація, що надана на дослідження, не
відповідає вимогам статей 21, 23, 26-1, а саме: - в порушення вимог ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) у тендерній
документації Замовником не було передбачено надання інформації
щодо розгляду оцінки тендерних пропозицій до укладання договору
спеціальному уповноваженому центральному органу виконавчої влади
Антимонопольному комітету України та Міжвідомчій комісії з питань
державних закупівель; - в порушення вимог ч. 6 ст. 23 Закону ( 1490-14 ) у п. 12.4
тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде
повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після
настання підстави для його повернення, що суперечить визначеним
умовам Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня
настання підстави для повернення тендерного забезпечення; - в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) тендерна
документація не затверджена тендерним комітетом Замовника.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій Згідно з Реєстром отриманих тендерних пропозицій Замовником
було отримано тендерні пропозиції від трьох учасників торгів без
порушення встановленого терміну - 26.06.2007 р. А відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій
від 26.06.2007 р. N 43/1/1, тендерні пропозиції учасників надійшли
з відповідними ціновими пропозиціями, а саме: - Виробничо-будівельний кооператив "ОПОРА" - на суму
7 418 278,0 грн.; - ПП "Марія" - на суму 7 424 005,0 грн.; - ТОВ "Сапфір-Траст" - на суму 7 356 833,0 грн. Слід
зазначити, що на дослідження тендерні пропозиції учасників
Замовником було надано лише в комерційній частині (цінова
інформація та загальні відомості про підприємство), що
унеможливлює дослідити їх відповідність технічним та
кваліфікаційним вимогам, визначеним у тендерній документації. При цьому, в порушення вимог розпорядження Антимонопольного
комітету України від 20.06.2006 р. N 216-р ( z0900-06 ), у
Протоколі розкриття тендерних пропозицій від 26.06.2007 р.
N 43/1/1 Замовником не було відображено "Інформацію про наявність
та правильність оформлення всіх необхідних документів,
передбачених тендерною документацією". Крім того, відповідно до вимог ч. 3 ст. 26 Закону
( 1490-14 ), правильність оформлення тендерних пропозицій
учасників, ступінь відповідності кваліфікаційним вимогам та умовам
тендерної документації або вимогам замовника зазначаються в
протоколі відхилення тендерних (цінових, кваліфікаційних)
пропозицій, який є додатком до протоколу оцінки пропозицій
учасників. Отже, всупереч вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ), протокол
відхилення тендерних (цінових, кваліфікаційних) пропозицій, який є
додатком до протоколу оцінки пропозицій учасників, відсутній. А також, в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ),
під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни
Замовником у Протоколі розкриття тендерних пропозицій від
26.06.2007 р. N 43/1/1 не зафіксовано трикратного оголошення
чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати
запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені
шкалою, розміри кроку торгів. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 26.06.2007 р.
N 43/1/1 був розміщений в інформаційній системі в мережі Інтернет
за кодом TSL/OP-пр-4152/ПІО.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця Згідно з інформацією, викладеною в Протоколі оцінки тендерних
пропозицій від 12.07.2007 р. N 43/2/1, під час розкриття тендерних
пропозицій тендерним комітетом Замовника було встановлено, що
трьома учасниками надано тендерні пропозиції на роботи з
будівництва 42-квартирного житлового будинку за адресою:
м. Севастополь, вул. Н.Островської, відповідно до вимог тендерної
документації та було допущено до подальшої оцінки. Переможцем торгів було визначено учасника -
ТОВ "Сапфір-Траст" з сумовою пропозицією - 7 356 833,0 гривень. При цьому, тендерним комітетом Замовника порушено вимоги ч. 7
ст. 24, ч. 5 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) в частині допущення до
оцінки пропозиції ТОВ "Сапфір-Траст", яка була змінена учасником
після закінчення строку подання тендерних пропозицій та визначення
його переможцем торгів. А також, в порушення вимог ч. 3 ст. 26
Закону перевірка наявності всіх необхідних документів,
передбачених тендерною документацією, правильність їх оформлення
здійснювалась Замовником на етапі здійснення оцінки та порівняння
тендерних пропозицій. Вказані факти свідчать про пряме ігнорування норм Закону
( 1490-14 ) та визначення переможця торгів заздалегідь.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про
результати торгів Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції було надіслано
Замовником переможцю торгів ТОВ "Сапфір-Траст" від 13.07.2007 р.
N 269/3/591 та повідомлено інших учасників ПП "Марія" та
Виробничо-будівельний кооператив "ОПОРА" про результати відкритих
торгів із зменшенням ціни від 13.07.2007 р. за N 269/3/589 та
N 269/3/590. Акцепт тендерної пропозиції та про результати проведення
відкритих торгів зі зменшенням ціни були оприлюднені в
нформаційній системі в мережі Інтернет від 12.07.2007 р. за
кодом НАР/ТС-акц4153/ПІО. Оголошення про результати проведеної процедури відкритих
торгів із зменшенням ціни із закупівлі робіт з будівництва
42-квартирного житлового будинку було розміщено Замовником в
Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 24.09.2007 р.
N 39(110) за N 39137607Р та у Спеціалізованому друкованому засобі
масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження
від 24.09.2007 р. N 39(76) за N 7659032. А також в інформаційній системі в мережі Інтернет
від 14.09.2007 р. на сайті www.zakupivli.com за кодом ZPAC/U-2143. Всупереч вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) Замовником
опубліковано оголошення про результати відкритих торгів із
зменшенням ціни в друкованих засобах масової інформації пізніше
встановленого цим Законом строку на 49 календарних днів та в
інформаційних системах в мережі Інтернет на 39 календарних днів.
10. Укладення договору На підставі акцептованої цінової пропозицій на закупівлю
робіт з будівництва 42-квартирного житлового будинку, Замовником з
переможцем торгів ТОВ "Сапфір-Траст" було укладено договір від
26.07.2007 р. N 227/ДБ-216Буд на загальну вартість
7 356 833,0 гривень. Вказана договірна ціна за цим договором є
твердою. Термін виконання робіт становить до 28.02.2008 року. Відповідно до п. 7 вищезазначеного договору, генпідрядник
зобов'язаний забезпечувати будівництво об'єкта необхідними
матеріально-технічними та енергетичними ресурсами та нести
відповідальність за їх якість та відповідність вимогам,
встановленим нормативними документами та проектною документацією. Також згідно з інформацією, викладеною в п. 5.3 цього ж
договору, Замовник надає генпідряднику аванс на придбання і
постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, виробів,
котрий не може перевищувати 30% від річного обсягу робіт. На дослідження договірної ціни з пояснювальною запискою щодо
вартісних показників врахованих у договірній ціні, календарного
графіка виконання робіт будівництва об'єкта, що є додатком N 3 до
договору, графік фінансування робіт - додаток N 4 до договору,
договір поруки - додаток N 5 до договору з невідомих причин надано
не було, що унеможливлює провести дослідження відповідності
укладеного договору від 26.07.2007 р. N 227/ДБ-216Буд з
ТОВ "Сапфір-Траст" вимогам тендерної документації та визначеним у
ній основним умовам, які повинні були бути обов'язково включені до
договору про закупівлю. Таким чином, вищезазначене може свідчити про невиконання
Замовником вимог п. 5, 15 постанови Кабінету Міністрів України
від 01.08.2005 р. N 668 ( 668-2005-п ) "Про затвердження Загальних
умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному
будівництві" в частині невизначення предмета договору підряду,
договірної ціни, основних параметрів (потужність, об'єм, площа
тощо), склад та обсяги робіт, які передбачені проектною
документацією та підлягають виконанню підрядником, інших
показників, що характеризують предмет договору. Крім того, згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону ( 1490-14 ),
договір від 26.07.2007 р. N 227/ДБ-216Буд на загальну суму
7 356 833,0 грн. укладений з переможцем торгів ТОВ "Сапфір-Траст"
за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням вимог
статей 26, 291 цього Закону, вважається недійсним. Відповідно до
ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) у разі
встановлення недійсності договору законом, такий договір є
недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом
не вимагається. Таким чином, за договором від 26.07.2007 р. N 227/ДБ-216Буд
Міністерством оборони України використовуються державні кошти у
сумі 7 356 833,0 грн. з грубим порушенням вимог чинного
законодавства.
11. Складання звітності Замовником оформлено Звіт про результати здійснення процедури
відкритих торгів із зменшенням ціни від 26.09.2007 р. N 43/3/1. При цьому, відповідно до вимог п. 1.2 Інструкції щодо
заповнення форми Звіту про результати здійснення процедур
відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і
послуг за державні кошти, затвердженої розпорядженням
Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 219-р
( z0907-06 ), Звіт про результати торгів складається протягом
10 календарних днів після укладення договору про закупівлю. Таким чином, в порушення вимог п. 1.2 Інструкції щодо
заповнення форми Звіту про результати здійснення процедур
відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт І
послуг за державні кошти, затвердженої розпорядженням
Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 219-р
( z0907-06 ), Замовником Звіт про результати здійснення процедури
відкритих торгів складено від 26.09.2007 р., тобто пізніше
встановленого строку на 51 календарний день. Звіт про результати процедури відкритих торгів із зменшенням
ціни від 26.09.2007 р. N 43/3/1 було оприлюднено в інформаційній
системі у мережі Інтернет від 26.09.2007 р. за кодом
ZPAC/U-зв4154/ПІО.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів
стосовно проведення Міністерством оборони України відкритих торгів
зі зменшенням ціни із закупівлі робіт з будівництва 42-квартирного
житлового будинку за адресою: м. Севастополь, вул. Н.Островської,
військове містечко N 372, встановлено, що закупівля була здійснена
з грубими порушеннями вимог чинного законодавства у сфері
державних закупівель, а саме: - всупереч вимог ст. 34 Закону ( 1490-14 ) в тендерній
документації до основних умов, які обов'язково будуть включені до
договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а
саме: можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального
фінансування видатків; - в порушення вимог ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) у тендерній
документації Замовником не було передбачено надання інформації
щодо розгляду оцінки тендерних пропозицій до укладання договору
спеціальному уповноваженому центральному органу виконавчої влади
Антимонопольному комітету України та Міжвідомчій комісії з питань
державних закупівель; - в порушення вимог ч. 6 ст. 23 Закону ( 1490-14 ) у п. 12.4
тендерної документації визначено, що тендерне забезпечення буде
повернено учаснику торгів протягом 10 календарних днів після
настання підстави для його повернення, що суперечить визначеним
умовам Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня
настання підстави для повернення тендерного забезпечення; - в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) тендерна
документація не затверджена тендерним комітетом Замовника; - в порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету
України від 20.06.2006 р. N 216-р ( z0907-06 ) у Протоколі
розкриття тендерних пропозицій від 26.06.2007 р. N 43/1/1
Замовником не було відображено "Інформацію про наявність та
правильність оформлення всіх необхідних документів, передбачених
тендерною документацією"; - всупереч вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) протокол
відхилення тендерних (цінових, кваліфікаційних) пропозицій, який є
додатком до протоколу оцінки пропозицій учасників, відсутній; - в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) під час
здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни
Замовником у Протоколі розкриття тендерних пропозицій від
26.06.2007 р. N 43/1/1 не зафіксовано трикратного оголошення
чергової ціни присутнім представникам учасників зменшувати
запропоновану ціну тендерної пропозиції на відповідні, визначені
шкалою, розміри кроку торгів; - тендерним комітетом Замовника порушено вимоги ч. 7 ст. 24,
ч. 5 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) в частині допущення до оцінки
пропозиції ТОВ "Сапфір-Траст", яка була змінена учасником після
закінчення строку подання тендерних пропозицій та визначення його
переможцем торгів. А також в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону
перевірка наявності всіх необхідних документів, передбачених
тендерною документацією, правильність їх оформлення здійснювалось
Замовником на етапі здійснення оцінки та порівняння тендерних
пропозицій; - всупереч вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) Замовником
опубліковано оголошення про результати відкритих торгів із
зменшенням ціни в друкованих засобах масової інформації пізніше
встановленого цим Законом строку на 49 календарних днів та в
інформаційних системах в мережі Інтернет на 39 календарних днів; - в порушення вимог п. 1.2 Інструкції щодо заповнення форми
Звіту про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих
торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти,
затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від
20.06.2006 р. N 219-р ( z0907-06 ), Замовником Звіт про результати
здійснення процедури відкритих торгів складено від 26.09.2007 р.,
тобто пізніше встановленого строку на 51 календарний день. Замовником з переможцем торгів ТОВ "Сапфір-Траст" було
укладено договір від 26.07.2007 р. N 227/ДБ-216Буд на закупівлю
робіт з будівництва 42-квартирного житлового будинку в загальній
сумі 7 356 833,0 грн. При цьому, згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону, договір від
26.07.2007 р. N 227/ДБ-216Буд на загальну суму 7 356 833,0 грн.
укладений з переможцем торгів ТОВ "Сапфір-Траст" за результатами
процедури закупівлі, проведеної з порушенням вимог статей 26, 29-1
цього Закону ( 1490-14 ), вважається недійсним. Відповідно до ч. 2
ст. 215 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) у разі встановлення
недійсності договору законом, такий договір є недійсним
(нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом не
вимагається. Вказані факти свідчать про пряме ігнорування норм Закону
( 1490-14 ) та визначення переможця торгів заздалегідь. Таким чином, за договором від 26.07.2007 р. N 227/ДБ-216Буд
Міністерством оборони України використовуються державні кошти у
сумі 7 356 833,0 грн. з грубим порушенням вимог чинного
законодавства. Дії тендерного комітету Міністерства оборони України можуть
містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364
Кримінального кодексу України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: