open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ

ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО

Протокол засідання Комісії

по розгляду скарг

при Тендерній палаті

України

05.10.2005 N 5

ВИСНОВОК

щодо розгляду скарги

До Комісії по розгляду скарг при Тендерній палаті України
надійшла скарга Товариства з обмеженою відповідальністю
"Аланта-Трейд" від 07.09.2005 р. N 141 (вх. Тендерної палати
України від 26.09.2005 р. N с-93/03/01) щодо порушень чинного
законодавства при організації та здійсненні Відкритим акціонерним
товариством "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги
України" процедури закупівлі за державні кошти автогрейдерів
середніх ГС-14.02 (або еквівалент).
Скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "Аланта-Трейд"
(далі - Скаржник) містить наступні вимоги: Відмінити процедуру закупівлі (торги (тендер), проведені ВАТ
ДАК "Автомобільні дороги України" об 11 год. 00 хв.
23 серпня 2005 року за адресою: вул. Горького, 51, каб. 406 в
місті Києві; Зупинити процедуру закупівлі. Притягти осіб, винних у зазначених порушеннях, до
відповідальності відповідно до чинного законодавства.
Для розгляду скарги від Скаржника надійшли наступні
матеріали: Копія Скарги на торги, проведені ВАТ "Державна акціонерна
компанія "Автомобільні дороги України" 23 серпня 2005 року в місті
Києві на закупівлю автогрейдерів середніх ГС-14.02 (або
еквіваленту) (4 арк.). Згідно ч. 1 ст. 37 Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) (далі - Закон)
Комісією по розгляду скарг при Тендерній палаті України було
направлено запит від 04.10.2005 р. N с-17/10 до Відкритого
акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія
"Автомобільні дороги України" (далі - Замовник) щодо надання
необхідних документів для розгляду скарги.
Для розгляду скарги від Замовника надійшли наступні
матеріали: Пояснювальна записка щодо змісту скарги ТОВ "Аланта-Трейд" з
приводу порушень процедури закупівлі автогрейдерів середніх
ГС-14.02 (або еквівалент) (3 арк.); Копія оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю
товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів (1 арк.); Копія реєстру видачі тендерної документації на участь в
торгах (тендері) на закупівлю автогрейдера (1 арк.); Копія договору N 5/01-04 від 25.02.2005 р. (2 арк.); Копія кошторису витрат на підготовку одного примірника
тендерної документації (1 арк.); Копія окремого доручення Голови Державної служби
автомобільних доріг України від 14.07.2005 р. за N 14-07/03
(1 арк.); Копія листа УКРАВТОДОР на виконання окремого доручення Голови
УКРАВТОДОРУ від 15.07.2005 р. N 2/12.2.-8-1289 (1 арк.).
За результатом розгляду скарги, на підставі наданих
Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при
Тендерній палаті України було встановлено наступне.
1. Відповідно до вимог ст. 19 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" 22.02.2000 р.
N 1490-III ( 1490-14 ) (далі - Закон) та наказу Міністерства
економіки "Про затвердження форм оголошень стосовно державних
закупівель та інструкцій щодо їх заповнення" ( z0427-03 ) в
оголошенні про проведення відкритих торгів на закупівлю
автогрейдерів середніх ГС-14.02 (або еквівалент) замовником чітко
визначене місце та спосіб отримання тендерної документації, а
саме: 03680, м. Київ, вул. Горького, 51, к. 316, особисто. Таким
чином, замовником покладено на себе зобов'язання щодо видачі
тендерної документації та встановлено обов'язкову умову, за якою
представник учасника зобов'язаний особисто отримати пакет
тендерної документації, що унеможливлює отримання учасником
тендерної документації по пошті, засобами Інтернет тощо без
письмового дозволу на це замовника. Відповідно до наданої
замовником пояснювальної записки щодо змісту скарги замовник не
уповноважував будь-які інші організації видавати тендерну
документацію. В реєстрі видачі тендерної документації на участь в
торгах (тендері) на закупівлю автогрейдерів середніх ГС-14.02 (або
еквівалент) замовника відсутній запис про отримання скаржником
пакету тендерної документації, а зазначений лише номер, дата
отримання заявки, номер доручення та дата оплати тендерної
документації. Таким чином, відповідно до документів, які надані
замовником щодо розгляду скарги, можна зробити висновок, що
скаржником була отримана тендерна документація (проект тендерної
документації) всупереч встановлених замовником вимог щодо надання
тендерної документації.
2. Як свідчать надані замовником для розгляду скарги
документи, замовником не вносились зміни до тендерної
документації. Таким чином, претензії скаржника щодо
невідповідності технічних вимог тендерної документації замовника
та тендерної документації ТОВ "Аланта-Трейд" є безпідставними.
3. Відповідно до ч. 10 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) (в редакції,
чинній на момент проведення тендеру) замовником можуть залучатись
відповідні експертні організації чи окремі експерти на договірних
засадах між замовником та ними відповідно до положень цивільного
законодавства. ВАТ "Державна акціонерна компанія "Автомобільні
дороги України" має договір із ТОВ "Центр тендерних процедур" від
25.02.2004 р. N 5/01-04 щодо надання комплексних консалтингових та
юридичних послуг. Однією з істотних умов укладеного договору між
замовником та експертною організацією є порядок розрахунків між
ними, який відповідно до ч. 10 ст. 26 Закону визначається
відповідно до Цивільного кодексу України ( 435-15 ). У разі, якщо
експертна організація, що залучається замовником до розробки
тендерної документації, має зареєстроване належним чином авторське
право, до витрат на підготовку тендерної документації включається
авторська винагорода. Згідно роз'яснення Міністерства економіки та з питань
європейської інтеграції N 55-36/577 від 19.04.2004 р., оскільки
виконання грошового зобов'язання замовника щодо оплати послуг з
розробки тендерної документації не є зобов'язанням особистого
характеру, розробник тендерної документації (експертна
організація) може прийняти платіж від третьої особи (учасника
торгів). Таке виконання відповідно до Цивільного кодексу України
( 435-15 ) слід розглядати як належне виконання, а відтак,
зобов'язання замовника щодо оплати послуг по розробці тендерної
документації перед її розробником слід вважати припиненим як таке,
що виконане належним чином. Таким чином, вартість тендерної
документації встановлена замовником у відповідності до вимог
чинного законодавства.
4. Стаття 19 ч. 3 Закону ( 1490-14 ) передбачає можливість
замовника в окремих випадках скоротити термін подання тендерних
пропозицій з 45 календарних днів від дати опублікування оголошення
про проведення торгів до 21 календарного дня. На виконання окремого доручення Голови Державної служби
автомобільних доріг України від 14.07.2005 р. N 14-07/03 на
Державну службу автомобільних доріг України (УКРАВТОДОР) покладено
обов'язок терміново організувати роботу по закупівлі техніки за
рахунок капітальних вкладень на 2005 рік. Обґрунтоване рішення
щодо скорочення терміну подання пропозицій у подальшому
зазначається у звіті про результати здійснення процедури
закупівлі. Таким чином, претензії скаржника щодо безпідставного
скорочення замовником строку подання тендерних пропозицій є
необґрунтованими.
5. Відповідно до положень ст. 6 Закону ( 1490-14 ) замовник
надає перевагу тендерній пропозиції, поданій вітчизняним
виробником за умови, якщо очікувана вартість закупівлі не
перевищує суму, еквівалентну для товарів 200 тисячам євро, для
послуг - 300 тисяч євро, для робіт - 4 мільйона євро. Надані Замовником матеріали щодо процедури закупівлі свідчать
про те, що очікувана вартість закупівлі становить 11220000,00
(одинадцять мільйонів двісті двадцять тисяч) гривень. Ця сума
значно перевищує встановлену Законом ( 1490-14 ) межу, таким
чином, умови захисту вітчизняного виробника для даної процедури
закупівлі не застосовуються.
РЕКОМЕНДАЦІЇ:
1. Міністерству економіки України вимоги скаржника не
задовольняти.
Комісія по розгляду скарг при Тендерній палаті України не
несе відповідальності за достовірність наданих на дослідження
матеріалів.
Секретар Комісії по розгляду
скарг при Тендерній палаті України Н.О.Баран

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: