open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
18.02.2008 N в-67/02

Стосовно дотримання процедур

державних закупівель

(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: в порядку громадського контролю відповідно до
статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг
за державні кошти" ( 1490-14 ).
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника: Назва: Головне управління охорони здоров'я та медичного
забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (КМДА). Адреса: 01034, м. Київ, вул. Прорізна, 19.
2. Головний розпорядник коштів: Головне управління охорони
здоров'я та медичного забезпечення виконавчого органу Київської
міської ради (КМДА).
3. Відповідальний за проведення торгів: Загородній Володимир
Васильович, тел.: (044) 279-20-72, 278-40-41.
4. Предмет закупівлі: гормони.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування: місцевий бюджет.
7. Очікувана вартість закупівлі: 5000,00 тис.грн.
8. Період здійснення процедур закупівлі: початок -
22.10.2007 р., закінчення - 03.12.2007 року.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
матеріалів:
1. Витяг з Інформаційного бюлетеня Тендерної палати України
від 22.10.2007 р. N 43 (114) - 1 арк.;
2. Витяг із Спеціалізованого друкованого засобу масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує
інформацію виключно з питань державних закупівель від
22.10.2007 р. N 43 (80) - 1 арк.;
3. Наказ про склад тендерного комітету від 02.10.2007 р.
N 434 - 2 арк.;
4. Протокол затвердження тендерної документації від
08.10.2007 р. б/н та тендерна документація - 31 арк.;
6. Положення про тендерний комітет від 18.12.2007 р.
N 554 - 3 арк.;
7. Свідоцтва про підвищення кваліфікації: Піщикова В.А. від
26.01.2007 р. N 439107; Бичкова В.В. від 26.01.2007 р. N 439177;
Загороднього В.В. від 26.01.2007 р. N 439171; Яновського Ю.І. від
26.01.2007 р. N 439102; Качурової Л.В. від 26.01.2007 р. N 439106;
Мулько Л.В. від 14.12.2007 р. N 007642; Цюрупи В.І. від
14.12.2007 р. N 007643; Мельник О.М. від 14.12.2007 р. N 007641;
8. Протокол тендерного комітету щодо вибору процедури
закупівлі від 02.10.2007 р. б/н та зміни до річного плану щодо
проведення процедур державних закупівель на 2007 р.
б/н, б/д - 9 арк.;
9. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 07.11.2007 р.
N 2 - 10 арк.;
10. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 12.11.2007 р.
N 3 - 13 арк.;
11. Витяги з Тематичного каталогу N 0053433, 00055957,
00054940, 00058355 - 4 арк.;
12. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції та про
результати торгів від 12.11.2007 р.: ЗАТ "Індар", ТОВ "Бізнес
Центр Фармація", ЗАТ "Медфарком Центр", ВАТ "Фармак" - 8 арк.;
13. Повідомлення про результати торгів від 12.11.2007 р.
N тз-261 ПГОІ "Промінь" - 1 арк.;
14. Повідомлення про оприлюднення повної інформації про
процедуру закупівлі від 03.12.2007 р. - 1 арк.;
15. Договори поставки товару від 19.11.2007 р. N 75, 76, 77,
78 - 19 арк.;
16. Звіт про результати торгів від 03.12.2007 р.
N 1г - 12 аркушів.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
При дослідженні наданих матеріалів встановлено наступне.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету,
кваліфікації членів тендерного комітету. Склад тендерного комітету Головного управління охорони
здоров'я та медичного забезпечення виконавчого органу Київської
міської ради (КМДА) (надалі - Замовник) затверджено наказом від
12.07.2007 р. N 434. Повноваження тендерного комітету визначені в Положенні "Про
порядок створення та функції тендерної комісії для здійснення
закупівлі товарів та послуг за державні кошти", затвердженого
протоколом від 08.10.2007 р. б/н, б/д. Головою тендерного комітету
призначено Качурову Людмилу Дмитрівну. Детальна інформація про членів тендерного комітету подана у
таблиці нижче. В порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону ( 1490-14 ) головою
тендерного комітету не призначено заступника голови тендерного
комітету. Таким чином, Замовником фактично не визначено загальні
організаційні та процедурні засади діяльності тендерного комітету.
------------------------------------------------------------------- | N | П.І.Б. | Дата та номер | Займана | N , дата | |з/п| |розпорядчого акта| посада в ТК |свідоцтва чи | | | | включення до | | сертифіката | | | |складу тендерного| | | | | | комітету | | | |---+---------------+-----------------+-------------+-------------| |1. |Качурова Л.Д. |Наказ від |Голова |від | | | |02.10.2007 р. |тендерного |26.01.2007 р.| | | |N 434 |комітету |N 439106 | |---+---------------+-----------------+-------------+-------------| |2. |Цюрупа В.І. |Наказ від |Секретар |від | | | |02.10.2007 р. |тендерного |14.12.2007 р.| | | |N 434 |комітету |N 007643 | |---+---------------+-----------------+-------------+-------------| |3. |Піщиков В.А. |Наказ від |Член |від | | | |02.10.2007 р. |тендерного |09.09.2006 р.| | | |N 434 |комітету |N 220 | |---+---------------+-----------------+-------------+-------------| |4. |Бичков В.В. |Наказ від |Член |від | | | |02.10.2007 р. |тендерного |26.01.2007 р.| | | |N 434 |комітету |N 439177 | |---+---------------+-----------------+-------------+-------------| |5. |Загородній В.В.|Наказ від |Член |від | | | |02.10.2007 р. |тендерного |26.01.2007 р.| | | |N 434 |комітету |N 439177 | |---+---------------+-----------------+-------------+-------------| |6. |Мельник О.М. |Наказ від |Член |від | | | |02.10.2007 р. |тендерного |14.12.2007 р.| | | |N 434 |комітету |N 007641 | |---+---------------+-----------------+-------------+-------------| |7. |Янковський Ю.А.|Наказ від |Член |від | | | |02.10.2007 р. |тендерного |26.01.2007 р.| | | |N 434 |комітету |N 439102 | |---+---------------+-----------------+-------------+-------------| |8. |Шмулько Л.В. |Наказ від |Член |від | | | |02.10.2007 р. |тендерного |14.12.2007 р.| | | |N 434 |комітету |N 007642 | -------------------------------------------------------------------
2. Щодо визначення очікуваної вартості та джерел фінансування
закупівель. Згідно з річним планом державних закупівель на 2007 р.,
б/н, б/д, на закупівлю гормонів передбачено кошти на загальну суму
11 971,16 тис. гривень.
3. Щодо вибору процедури закупівлі. Для здійснення закупівлі гормонів Замовником обрано процедуру
відкритих торгів із зменшенням ціни.
4. Щодо визначення предмету закупівлі. Відповідно до оголошення про заплановані торги, тендерної
документації, інших документів щодо закупівлі предмет закупівлі
визначено Замовником як "гормони". В порушення вимог п. 5
розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р.
N 217-р ( z0901-06 ) "Про затвердження форм Оголошень про
проведення процедур закупівель та Інструкції щодо їх заповнення"
та п. 2.2 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого
рішенням Міжвідомчої комісії України від 19.06.2007 р. N 01/7рш
( vr1_7521-07 ), в оголошенні про проведення торгів не визначено
предмет закупівлі відповідно до Державного класифікатора продукції
послуг ДК 016-97 ( v1822217-97, v2822217-97, v3822217-97,
v5822217-97 ) затвердженого наказом Державного комітету
стандартизації, метрології і сертифікації України від 30.12.97 р.
N 822 ( v0822217-97 ).
5. Щодо публікації оголошення про закупівлю. Оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни
торгів опубліковано: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від
22.10.2007 р. N 43 (114), оголошення N 43025707; - у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель від 22.10.2007 р.
N 43 (80), оголошення N 7940680. Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на
сайті www.zakupivli.com - MEQ/HI 0001. Строк подання тендерних пропозицій був необґрунтовано
скорочений Замовником до 15 календарних днів, що призвело до
послаблення конкуренції. Окрім того, при підготовці оголошення про
заплановану закупівлю Замовником було допущено порушення: - ч. 1 ст. 19 Закону ( 1490-14 ) в оголошенні не вказано
рахунок, який відкрито Замовнику в органах Державного казначейства
України; - ч. 3 ст. 4-1 Закону ( 1490-14 ) оголошення про проведення
торгів оприлюднене Замовником в інформаційній системі в мережі
Інтернет на 10 календарних днів раніше дати опублікування його в
Інформаційному бюлетені Тендерної палати України і
Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації; - ст. 1 Закону ( 1490-14 ), в частині заборони здійснення
процедури закупівлі одним замовником в інтересах інших, Головне
управління охорони здоров'я та медичного забезпечення виконавчого
органу Київської міської ради взяло на себе функції замовника із
закупівлі устаткування медичного для лікувальних установ м. Києва,
які є самостійними юридичними особами і розпорядниками державних
коштів та згідно зі ст. 2, 22 Бюджетного кодексу України
( 2542-14 ), головні розпорядники коштів (в даному випадку Головне
управління охорони здоров'я та медичного забезпечення виконавчого
органу Київської міської ради) не наділені правом витрачати
бюджетні кошти розпорядників нижчого рівня, а лише здійснювати
внутрішній фінансовий контроль за повнотою надходжень і цільовим
та ефективним їх витрачанням. Таким чином, оголошення не містить повну інформацію про
заплановану процедуру закупівлі, не забезпечує своєчасного і
прозорого інформування учасників про проведення процедури
закупівель, що негативно впливає на створення оптимального
конкурентного середовища.
6. Щодо підготовки тендерної документації. Тендерна документація на проведення торгів (тендеру) щодо
закупівлі гормонів розроблена Замовником та затверджена Головою
тендерного комітету - 08.10.2007 р. При підготовці тендерної документації Замовником було
допущено ряд порушень норм Закону ( 1490-14 ), а саме: - ч. 1 ст. 21 та ст. 119 Закону України "Про Державний бюджет
України на 2007 рік" ( 489-16 ): в методиці розрахунку ціни
тендерної пропозиції, наведеній у п. 7.3 розділу 7 "Ціни
пропозиції" тендерної документації, вказано, що "Вартість
тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко
визначені" не зазначено вимоги до учасників в частині дотримання
граничного рівня цін на лікарські препарати, що суттєво призводить
до завищення вартості закупівлі. - ч. 2 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) в частині надання інформації
щодо якісної характеристики предмету закупівлі, Замовником не
вимагається від учасників при проведенні поставки лікарських
засобів надання сертифікату якості та висновків лабораторій якості
Державної інспекції по контролю за лікарськими засобами, що
передбачено вимогами пп. 2.3.3, 4.8.2 наказу Міністерства охорони
здоров'я України "Про затвердження Інструкції про порядок контролю
якості лікарських засобів під час оптової та роздрібної торгівлі"
від 30.10.2001 р. N 436 ( z0107-02 ); - ч. 1 ст. 15 Закону та п. 9 ст. 9 Закону України "Про
ліцензування певних видів господарської діяльності" ( 1775-14 ): в
розділі 9 "Документи, що підтверджують відповідність Учасника
встановленим кваліфікаційним вимогам" тендерної документації та
Додатка N 2 "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження
відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам
замовника" Замовником не вимагаються ліцензії МОЗ України, які
надають право учасникам займатися реалізацією лікарських засобів. Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з
порушенням ряду вимог чинного законодавства у сфері державних
закупівель, не містить усю необхідну інформацію щодо предмета
закупівлі, формування ціни тендерної пропозиції. Порушення норм
Закону ( 1490-14 ), допущені Замовником при підготовці тендерної
документації, створили передумови для неякісної підготовки
учасниками тендерних пропозицій, нечіткого визначення цін на
"гормони", а отже, для неефективного та нераціонального
використання бюджетних коштів у сумі 5 189 946,00 грн.
7. Щодо подання та розкриття тендерних пропозицій. Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від
15.05.2007 р. N 6 тендерні пропозиції надали 5 учасників в тому
числі: - за лотами N 1 - 22 - ТОВ "Бізнес Центр "Фармація на
загальну суму 6 125 395 грн.; - за лотами N 1 - 22 - ЗАТ "Індар" на загальну суму
6 050 001 грн.; - за лотами N 3, 4, 9, 10, 17, 18 - ВАТ "Фармак" на загальну
суму 972 304,00 грн.; -за лотами N 1 - 22- ПГОІ "Проміньфарма" на загальну суму
631 645,20 грн.; - за лотами N 1 - 22 - ЗАТ "Медфарком - Центр" на загальну
суму 5 725 840,00 гривень. Під час розкриття тендерних пропозицій Замовником було
допущено ряд порушень, а саме: - в порушення вимог ч. 4 ст. 7 Закону ( 1490-14 ) Замовник не
забезпечив створення умов для проведення прозорих державних
закупівель та не відхилив тендерні пропозиції учасників, що є
пов'язаними особами - ВАТ "Фармак" і ТОВ "Бізнес Центр "Фармація",
яке являється його офіційним дистриб'ютором; - в порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 )
Замовником протокол розкриття тендерних пропозицій від
07.11.2007 р. N 2 надіслано Тендерній палаті України в порядку
громадського контролю - 31.01.2008 р., з порушенням встановленого
терміну на 54 робочих днів. - в порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету
України від 12.04.2007 р. N 138-р ( z0463-07 ) Замовником в
протоколі розкриття тендерних пропозицій не зазначена кількість
товару та не надано реєстр отриманих тендерних пропозицій. Таким чином, протокол розкриття тендерних пропозицій,
надісланий з порушенням встановленого терміну, не забезпечує
повного достовірного інформування учасників про процедуру
закупівлі, прийнято до виконання тендерні пропозиції учасників
торгів, які є пов'язаними особами чим не забезпечено виконання
принципів державних закупівель, в частині відкритості і прозорості
процедури закупівлі на всіх стадіях її проведення і максимальної
економії та ефективності витрачання коштів.
8. Щодо оцінки тендерних пропозицій. Оцінку та порівняння тендерних пропозицій Замовником
зафіксовано у протоколі оцінки від 12.11.2007 р. N 3, аналіз якого
свідчить про ряд порушень, допущених Замовником, а саме: - в порушення вимог ч. 2 ст. 28 Закону ( 1490-14 ) тендерні
пропозиції ТОВ "Бізнес Центр "Фармація", ЗАТ "Індар",
ЗАТ "Медфарком - Центр" перевищують очікувану вартість закупівлі,
проте, Замовником процедура закупівлі не визнана такою, що не
відбулася; - в порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону ( 1490-14 )
Замовником протокол оцінки тендерних пропозицій від 12.11.2007 р.
N 3 надіслано Тендерній палаті України - 31.01.2008 р., з
порушенням встановленого терміну на 49 робочих днів. Таким чином, оцінка тендерних пропозицій проведена Замовником
непрозоро, з грубим порушенням основних принципів державних
закупівель, що призвело до неефективного та нераціонального
використання коштів у сумі 5189946,00 грн. (за чотирма укладеними
договорами).
9. Щодо інформування про акцепт тендерної пропозиції та про
результати торгів. Відповідності ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) Замовником
надіслано учасникам торгів повідомлення про результати торгів та
про акцепт тендерної пропозиції. Відповідно ч. 1 ст. 4-1 Закону ( 1490-14 ) акцепт тендерних
пропозицій та повідомлення про результати торгів оприлюднено в
мережі Інтернет 12.11.2007 р. за кодом NAK RO - акц. 9628/ЄНЄ. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі
Замовником опубліковано: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від
03.12.2007 р., N 49 (120) за N 49084307Р; - у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель від 03.12.2007 р,
N 49 (86), за N 8677916. В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) оголошення
про результати торгів, яке надається упродовж 10 календарних днів
від дати укладення договору (19.11.2007 р.), Замовником
опубліковано - 03.12.2007 р., з порушенням встановленого Законом
терміну відповідно на 5 календарних днів. Відповідно ч. 1 ст. 4-1 Закону ( 1490-14 ) оголошення про
результати торгів оприлюднено в мережі Інтернет 23.11.2007 р. за
кодом YAC/DE - 1558. Таким чином, інформація про результати торгів оприлюднена
Замовником з порушенням встановленого Законом ( 1490-14 ) терміну,
всупереч одному з основних принципів державних закупівель -
дотримання відкритості та прозорості їх здійснення та забезпечення
доступності інформації про них.
10. Щодо укледання договору. За результатами проведеної процедури Замовник уклав чотири
договори від 19.11.2007 р.: 1) договір N 75 з ТОВ "Бізнес Центр "Фармація", на поставку
гормонів на суму 146 640,00 грн.; 2) договір N 76 з ВАТ "Фармак" на поставку гормонів на суму
972 304,00 грн.; 3) договір N 77 з ЗАТ "Медфарком - Центр" на поставку
гормонів на суму 1 856 560,00 грн.; 4) договір N 78 з ЗАТ "Індар" на поставку гормонів на суму
2 214 442,00 гривень. Суми укладених з переможцями торгів договорів на поставку
гормонів на суму 5 189 946,00 грн. перевищує суму очікуваної
вартості закупівлі (5 000 000,00 грн.) на 189 946,00 грн., що є
порушенням п. п. 5, 6 ст. 51 Бюджетного кодексу України
( 2542-14 ) в частині взяття бюджетних зобов'язань понад суму
призначену для закупівлі. В порушення вимог ч. 6 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) Замовником
інформацію щодо укладеного договору в порядку здійснення
громадського контролю надано Тендерній палаті України
31.01.2008 р., або з порушенням встановленого терміну на 44
робочих днів, який закінчився 26.11.2007 року. Таким чином, перевищення очікуваної вартості закупівлі
складає 189 946,00 грн. Крім того, договори від 19.11.2007 р.
N 75, 76, 77, 78, укладені між Замовником та переможцями торгів
ТОВ "Бізнес Центр "Фармація", ВАТ "Фармак", ЗАТ "Медфарком -
Центр", ЗАТ "Індар" на суму 5 189 946,00 грн. з порушенням вимог
ч. 3 ст. 4-1, ч. 1 ст. 19, ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) та
згідно ч. 3 ст. 34 Закону, вважаються недійсними (нікчемними).
11. Щодо складання звітності. В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету
України від 20.06.2006 р. N 219-р ( z0907-06 ) "Про затвердження
форм Звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів,
робіт і послуг за державні кошти", в п. 3 Звіту про результати
торгів не визначено предмет закупівлі за кодом Державного
класифікатора продукції та послуг. Отже, Звіт про результати здійснення процедури відкритих
торгів на закупівлю устаткування не містить усієї необхідної
інформації і свідчить про те, що процедура закупівлі проведена з
порушенням принципів добросовісної конкуренції, відкритості та
прозорості процедури закупівлі на всіх стадіях її проведення,
максимальної економії та ефективного використання державних
коштів, запобігання проявам корупції у сфері державних закупівель.
ВИСНОВОК:
Таким чином, в результаті дослідження матеріалів щодо
здійснення Головним управлінням охорони здоров'я та медичного
забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (КМДА)
закупівлі гормонів за процедурою відкритих торгів із зменшенням
ціни встановлено численні грубі порушення вимог чинного
законодавства України на всіх її стадіях. Процедуру проведено з
грубим порушенням основних принципів державних закупівель - їх
відкритості та прозорості, створення оптимального конкурентного
середовища, здійснення об'єктивної та неупередженої оцінки
тендерних пропозицій, а також максимальної економії та ефективного
використання державних коштів. Договори від 19.11.2007 р. N 75, 76, 77, 78 укладені між
Замовником та переможцями торгів: ТОВ "Бізнес Центр "Фармація",
ВАТ "Фармак", ЗАТ "Медфарком - Центр", ЗАТ "Індар" на суму
5 189 946,00 грн. з порушенням вимог ч. 3 ст. 4-1, ч. 1 ст. 19,
ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) та згідно ч. 3 ст. 34 Закону
вважаються недійсними (нікчемними). Під час здійснення Головним управлінням охорони здоров'я та
медичного забезпечення виконавчого органу Київської міської ради
(КМДА) процедури закупівлі гормонів було допущено цілу низку
порушень норм чинного законодавства України, що призвело до
неефективного і нераціонального використання бюджетних коштів у
сумі 5 189 946,00 грн. Таким чином, дії тендерного комітету Головного управління
охорони здоров'я та медичного забезпечення виконавчого органу
Київської міської ради (КМДА) можуть містити ознаки суспільно
небезпечних діянь, визначених ст. 191, 210, 364 Кримінального
кодексу України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: