open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ У СПРАВАХ НАУКИ І ТЕХНОЛОГІЙ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ І ЕКОНОМІЧНОЇ

ІНФОРМАЦІЇ
С Т А Т У Т
N 44 від 17.12.96

м.Київ
vd961217 vn44
Затверджено

наказом Міністерства

України у

справах науки і технологій

від 17 грудня 1996 р. N 44
Статут

Державного центру науково-технічної експертизи

(зразок)
1. Загальні положення
1.1. Державний центр науково-технічної експертизи (далі -
Центр) є державною установою, засновником якої є Міністерство
України у справах науки і технологій (далі - Міннауки України). Центр створюється з метою реалізації положень законодавства
України про наукову і науково-технічну експертизу, завдань
Міннауки щодо організації державної системи наукової та
науково-технічної експертизи та сертифікації науково-технічної
продукції. 1.2. Центр у своїй діяльності керується Конституцією
( 254к/96-ВР ), законами України, постановами Верховної Ради
України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами,
постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України,
Положенням про Міністерство України у справах науки і технологій,
рішеннями Міннауки, а також цим статутом. Міністерство України у справах науки і технологій здійснює
науково-методичне та організаційне керівництво роботою Центру. 1.3. Центр є юридичною особою, має відокремлене майно,
самостійний баланс, розрахункові та інші рахунки в установах
банків, круглу печатку із зображенням Державного герба України і
своїм найменуванням, емблему та іншу атрибутику. 1.4. Повна назва Центру - Державний центр наукової та
науково-технічної експертизи. Скорочена назва - Державний центр експертизи. 1.5. Місцезнаходження Центру:
2. Завдання та напрями діяльності Центру
2.1. Головними завданнями Центру є: - сприяння реалізації в державі положень Закону України "Про
наукову і науково-технічну експертизу"; - координація робіт у галузі державної наукової та
науково-технічної експертизи; - науково-методичне та консультаційне забезпечення з питань
організації та проведення наукової та науково-технічної
експертизи; - організація та проведення експертизи щодо визначення
пріоритетних напрямків розвитку науки і техніки, наукових,
науково-технічних, соціально-економічних програм і проектів,
державних контрактів; - експертизи міжнародної науково-технічної діяльності,
міжнародних науково-технічних програм та проектів; - атестація науково-дослідних та дослідно-конструкторських
установ і організацій щодо ефективності використання
науково-технічного потенціалу; - аналіз і відбір найбільш ефективних наукових і
науково-технічних розробок та сприяння їх впровадженню на
внутрішньому і зовнішньому ринках; - організація та проведення експертизи технологій,
обладнання, устаткування, інших видів науково-технічної продукції.
2.2. Основними напрямками діяльності Центру є: - дослідження з наукових та методологічних питань у галузі
наукової та науково-технічної експертизи; - збір, розповсюдження та обмін інформацією - в тому числі
тією, що отримана в результаті проведених досліджень; - координація науково-дослідної роботи в області
науково-технічної експертизи, що ведеться в Україні, обмін
досвідом, навчання кадрів; - організація та проведення наукової та науково-технічної
експертизи; - розробка та підтримка бази даних експертів різного
спрямування; - підготовка, розробка та випуск науково-методичних
матеріалів, збірників; - організація семінарів та конференцій з питань організації
та проведення експертизи; - аналіз результатів наукових досліджень та відбір програм і
проектів з метою їх подальшого впровадження.
2.3. Для реалізації покладених на нього завдань Центр: 1) організує та проводить експертизу наукових,
науково-технічних, економічних, інноваційних програм, проектів,
розробок та ідей; 2) від свого імені, або від імені Міннауки України (за
дорученням) укладає договори, угоди; 3) проводить дослідження потреб промисловості та сільського
господарства в нових технологіях, техніці і матеріалах та галузях
їх раціонального використання; 4) створює інформаційний банк даних перспективних розробок,
ідей та винаходів, створює систему оперативного інформування організацій і
громадян про наявність сучасних розробок, організує
інформаційно-комп'ютерні мережі; 5) надає інформаційні послуги, консультації, включаючи
консультації з наукових, економічних, технічних питань та питань
охорони інтелектуальної власності; 6) сприяє впровадженню у виробництво завершених
науково-технічних розробок, розширенню масштабів використання
сучасних технологій, освоєнню конкурентно-здатної продукції; 7) проводить рекламну та видавничу діяльність щодо
нововведень у промисловості та сільському господарстві, пропагує
науково-технічні досягнення; 8) здійснює науково-технічні, господарські зв'язки з
організаціями та громадянами; 9) оплачує працю експертів; 10) може створювати за узгодженням з Міннауки, відповідно до
напрямів своєї дальності підприємства, організації; 11) визначає напрями, форми та шляхи реалізації зазначеної
діяльності.
3. Майно і кошти Центру
3.1. Майно Центру становлять основні фонди та оборотні кошти
об'єкти інтелектуальної власності, а також інші цінності, вартість
яких відображається в самостійному балансі Центру. 3.2. Майно Центру є державною власністю. 3.3. Майно Центру формується за рахунок: - майна, переданого йому органами державного управління; - доходів, одержаних від реалізації робіт та послуг, а також
від інших видів фінансово-господарської діяльності; - кредитів банків та інших кредиторів; - капітальних вкладень і дотацій з бюджетів; - безоплатних або благодійних внесків, пожертвувань
організацій, підприємств, громадян; - придбання майна іншого підприємства, організації; - іншого майна набутого на підставах не заборонених
законодавством. 3.4. Відчуження засобів виробництва, що є державною власністю
і закріплені за Центром, здійснюється за погодженням з Міннауки у
порядку, що встановлений чинним законодавством. Одержані в
результаті відчуження зазначеного майна кошти спрямовуються
виключно на інвестиції Центру і є державною власністю. 3.5. Центр має право здавати в оренду відповідно до чинного
законодавства підприємствам, організаціям та установам, а також
громадянам устаткування, транспортні засоби, інвентар та інші
матеріальні цінності, які йому належать, а також списувати їх з
балансу. 3.6. Центр здійснює володіння, користування землею і іншими
природними ресурсами відповідно до мети своєї діяльності, та
чинного законодавства. 3.7. Збитки, завдані Центру в результаті порушення його
майнових прав громадянами, юридичними особами і державними
органами, відшкодовуються Центру за рішенням суду або арбітражного
суду.
4. Права та обов'язки Центру
4.1. Права Центру.
4.1.1. Центр планує свою діяльність, визначає стратегію та
основні напрямки свого розвитку відповідно до завдань Міннауки
України, кон'юнктури ринку робіт, послуг та економічної ситуації. 4.1.2. Центр реалізує свої послуги за цінами, що формуються
відповідно до умов економічної діяльності та Закону України "Про
наукову і науково-технічну експертизу". 4.1.3. Центр може придбати - необхідні матеріальні ресурси у підприємств, організацій та
установ незалежно від форм власності, а також - у фізичних осіб; 4.1.4. Центр має право створювати філії, представництва,
відділення та інші відособлені підрозділи з правом відкриття
поточних і розрахункових рахунків і затверджує положення про них. 4.2. Обов'язки Центру. Центр: - забезпечує виконання робіт, послуг відповідно до державних
договорів, контрактів та інших укладених договорів; - забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань
відповідно до чинного законодавства; - своєчасно вводить в дію придбане обладнання; - здійснює оперативну діяльність з матеріально-технічного
забезпечення виробництва; - створює належні умови для високопродуктивної праці,
забезпечує додержання законодавства про працю, правил та норм
охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування; - здійснює заходи щодо матеріальної зацікавленості
працівників як в результатах особистої праці, так і в загальних
підсумках роботи підприємства, забезпечує економію і раціональне
використання фонду оплати праці експертів і своєчасні розрахунки з
працівниками підприємства; - дотримується норм і вимог, щодо охорони навколишнього
середовища, раціонального використання і відтворення природних
ресурсів та забезпечення екологічної безпеки. 4.3. Центр здійснює бухгалтерський, оперативний облік та
статистичну звітність згідно з чинним законодавством. Керівник
Центру та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність
за додержанням порядку ведення і достовірність обліку та
статистичної звітності.
5. Управління Центром
5.1. Центр очолює директор, який наймається Міннауки України
шляхом підписання з ним контракту і призначення його на посаду.
Контракт підписується строком на 5 років. Міннауки України може
розірвати контракт з директором Центру не раніше ніж через один
календарний рік від підписання. 5.2. Міннауки України визначає структуру управління Центру і
встановлює граничну чисельність. 5.3. Директор Центру формує штатний розпис та затверджує
його. 5.4. Директор Центру самостійно вирішує питання діяльності
Центру за винятком тих, що віднесено Статутом до Міннауки України. 5.5. Директор Центру: - організує роботу Центру і несе повну відповідальність за
результати діяльності; - діє без довіреності від імені Центру, представляє його в
усіх вітчизняних та зарубіжних установах та організаціях; - розпоряджається коштами та майном відповідно до чинного
законодавства; - укладає договори, видає довіреності, відкриває в установах
банків розрахунковий та інші рахунки; - несе відповідальність за формування та виконання фінансових
планів; - видає накази і розпорядження, вказівки, обов'язкові для
всіх працівників Центру, застосовує міри заохочення і накладає
стягнення на працівників. 5.6. Заступники директора Центру, керівники та спеціалісти
підрозділів апарату управління і структурних підрозділів
(відділів, відділень, тощо) призначаються на посаду і звільняються
з посади директором Центру. 5.7. Рішення соціально-економічних питань, що стосуються
діяльності Центру, виробляються і приймаються його органами
управління за участю трудового колективу і відображаються в
колективному договорі. Колективним договором також регулюються
питання охорони праці, виборчі та трудові відносини трудового
колективу з адміністрацією Центру. 5.8. Право укладання трудового договору від імені Центру
надається директору Центру, а від імені трудового колективу
уповноваженому ним органу.
6. Господарська та соціальна діяльність Центру
6.1. Джерелом коштів на оплату праці працівників Центру є
бюджетні асигнування та кошти, отримані від своєї діяльності. 6.2. Керівником Центру визначаються форми та системи оплати
праці, встановлюються працівником конкретні розміри посадових
окладів, премій, надбавок, доплат за умовами передбаченими
колективним договором, що встановлені згідно до чинного
законодавства. 6.3. Мінімальна заробітна плата працівників не може бути
нижчою встановленого законодавством України мінімального розміру
заробітної плати. 6.4. Умови оплати праці та матеріального забезпечення
директора встановлюються згідно з контрактом. 6.5. Відносини Центру з іншими підприємствами, організаціями
і громадянами в усіх сферах діяльності здійснюються на основі
договорів (контрактів). 6.6. Центр здійснює зовнішньоекономічну діяльність згідно з
чинним законодавством України. 6.7. Питання соціального розвитку, включаючи поліпшення умов
праці, життя та здоров'я, гарантії обов'язкового медичного
страхування членів трудового колективу та їх сімей вирішуються
трудовим колективом за участю керівника Центру, якщо інше не
передбачене законодавством. 6.8. Аудит фінансової діяльності Центру здійснюється згідно з
чинним законодавством України.
7. Ліквідація і реорганізація Центру
7.1. Ліквідація та реорганізація Центру здійснюється за
рішенням Міннауки України у випадках: - якщо діяльність Центру не відповідає статуту; - при зміні системи управління Міннауки; - на інших підставах, які передбачені законодавством. 7.2. Ліквідація Центру здійснюється ліквідаційною комісією,
яка призначається Міннауки України. До складу ліквідаційної
комісії входять представники Міннауки та Центру в особі його
органу управління. Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для
заявок претензій кредиторам визначаються Міннауки України. 7.3. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї
переходять повноваження по управлінню Центром. Ліквідаційна
комісія складає ліквідаційний баланс і подає його органу, який
призначив ліквідаційну комісію. Кредитори та інші юридичні особи,
які перебувають у договірних відносинах з Центром, повідомляються
про його ліквідацію у письмовій формі. 7.4. При реорганізації і ліквідації Центру працівникам, які
звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів
відповідно до трудового законодавства України.
Збірник законодавчих та нормативних актів в сфері
науково-технічної експертизи, Київ - 1999.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: