open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Нечинна
                             
                             
- МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
09.02.2005 N 39
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу

Міністерства транспорту та зв'язку

N 538 ( v0538650-05 ) від 08.09.2005 )
Про затвердження Порядку оприлюднення

інформації про діяльність Міністерства

транспорту та зв'язку України засобами

масової інформації та в системі електронних

комунікацій та Основних засад інформаційної

політики по роботі зі ЗМІ та громадськістю

Міністерства транспорту та зв'язку

України на 2005 рік

З метою впорядкування надання інформації до засобів масової
інформації та системи електронних комунікацій і для всебічного та
об'єктивного висвітлення діяльності Міністерства транспорту та
зв'язку України Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Порядок оприлюднення інформації про діяльність
Міністерства транспорту та зв'язку України засобами масової
інформації та в системі електронних комунікацій (далі - Порядок)
та Основні засади інформаційної політики по роботі зі ЗМІ та
громадськістю Міністерства транспорту та зв'язку України на
2005 рік (далі - Інформаційна політика), що додаються.
2. Керівникам державних департаментів, Укрзалізниці,
Укравтодору, Державної спеціальної служби транспорту,
Дніпропетровського та Харківського метрополітенів, департаментів,
самостійних управлінь, відділів та секторів Міністерства
транспорту та зв'язку України забезпечити неухильне виконання
вимог зазначених Порядку та Інформаційної політики.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр Є.Червоненко

ЗАТВЕРДЖЕНО

Міністр транспорту та

зв'язку України

Є.Червоненко

ПОРЯДОК

оприлюднення інформації про діяльність Міністерства

транспорту та зв'язку України засобами масової

інформації та в системі електронних комунікацій

Розділ 1. Загальні положення
1.1. Порядок оприлюднення інформації про діяльність
Міністерства транспорту та зв'язку України (далі - Порядок)
визначає порядок надання інформації та всебічного і об'єктивного
висвітлення діяльності Міністерства транспорту та зв'язку України
(далі - Мінтрансзв'язку України) в засобах масової інформації та в
системі електронних комунікацій.
1.2. Порядок розроблений та діє відповідно до
нормативно-правових актів України: Конституції України; Законів України "Про інформацію" ( 2657-12 ), "Про друковані
засоби масової інформації (пресу) в Україні" ( 2782-12 ), "Про
порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів
місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації"
( 539/97-ВР ), "Про мови в Україні" ( 8312-11 ), "Про транспорт"
( 232/94-ВР ), "Про державну таємницю" ( 3855-12 ); Указів Президента України від 27 серпня 2004 р. N 1009/2004
( 1009/2004 ) "Про Положення про Міністерство транспорту та
зв'язку України", від 10 червня 1997 р. N 503/97 ( 503/97 ) "Про
порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та
набрання ними чинності"; постанов Кабінету Міністрів України "Про державну реєстрацію
друкованих засобів масової інформації, інформаційних агентств та
розміри реєстраційних зборів" ( 1287-97-п ), "Про Порядок
оприлюднення у мережі Інтернет інформації про діяльність органів
виконавчої влади" ( 3-2002-п ); наказу Мінтрансу від 15.03.2004 N 208 "Про затвердження
Інструкції про порядок організації забезпечення, виконання та
підтримування пропускного і внутрішнього об'єктового режиму в
адміністративному будинку Міністерства транспорту України по
пр. Перемоги, 14".
1.3. У Порядку вживаються терміни у такому значенні: - висвітлення діяльності Мінтрансзв'язку України - одержання,
збирання, створення, поширення, зберігання і використання
інформації про діяльність Мінтрансзв'язку України, задоволення
інформаційних потреб юридичних та фізичних осіб, громадських
об'єднань та утворень, громадян, які користуються послугами
автошляхів, транспорту та зв'язку; - засоби масової інформації (далі - ЗМІ) - періодичні
друковані видання (преса), інформаційні агентства,
телерадіоорганізації, кіно-, аудіо- та відеозаписуючі студії; - система електронних комунікацій - мережа Інтернет,
веб-сайти і веб-портали Мінтрансзв'язку України, структурних
підрозділів, підприємств, установ, підпорядкованих Мінтрансзв'язку
України, інші Інтернет-ресурси; - порядок висвітлення діяльності Мінтрансзв'язку України -
розклад, обсяг, форми і методи оприлюднення відомостей про
діяльність Мінтрансзв'язку України в межах, визначених чинним
законодавством та цим Положенням; - офіційна інформація Мінтрансзв'язку України - офіційна
документована інформація, створена в процесі діяльності
Мінтрансзв'язку України, яка доводиться до відома населення
відповідно до чинного законодавства України та цього Порядку; - інформаційна служба Мінтрансзв'язку України - структурний
підрозділ Мінтрансзв'язку України - Сектор з питань взаємодії з
засобами масової інформації та зв'язків з громадськістю (далі -
Прес-служба); - офіційне друковане видання Мінтрансзв'язку України -
бюлетень "Відомості Мінтрансзв'язку України".
1.4. У засобах масової інформації та в системі електронних
комунікацій оприлюднюються наступні відомості про діяльність
Мінтрансзв'язку України: - галузеві стандарти; сертифікація в галузі; - безпека руху транспортних засобів, екологічна безпека; - ліцензування окремих видів діяльності; - формування кадрового резерву, підготовка, перепідготовка та
підвищення кваліфікації працівників транспортно-дорожнього
комплексу і галузі зв'язку; - корпоративні новини; - реєстрація, діяльність підприємств транспортно-дорожнього
комплексу і галузі зв'язку; - відомості щодо типових порушень на ринку транспортних
послуг і послуг зв'язку, судової практики та звернень громадян; - проблемні питання регіонів на ринку транспортних послуг і
послуг зв'язку; - діяльність Мінтрансзв'язку України та його структурних
підрозділів у сферах державного управління транспортно-дорожнім
комплексом та зв'язком України; - організація безпечної роботи транспортно-дорожнього
комплексу та зв'язку України; - забезпечення реалізації державної політики щодо становлення
та розвитку транспорту та зв'язку в Україні; - організація навігаційно-гідрографічного забезпечення
судноплавства, розвитку та вдосконалення телекомунікаційних мереж
загального користування, підвищення їх якості та доступності,
забезпечення сталого функціонування; - забезпечення взаємодії та координації роботи
автомобільного, авіаційного, залізничного, морського і річкового
транспорту; - здійснення заходів щодо розвитку єдиної транспортної
системи України та національної мережі міжнародних транспортних
коридорів; - створення рівних умов для розвитку господарської діяльності
підприємств транспорту та зв'язку всіх форм власності; - створення умов для інтеграції транспортно-дорожнього
комплексу України до європейської та світової транспортної
системи, а також сфер надання послуг поштового зв'язку,
телекомунікацій, інформатизації до європейського та світового
інформаційного простору тощо.
1.5. Мінтрансзв'язку України та його структурні підрозділи
надають інформацію про свою діяльність засобам масової інформації
через Прес-службу.
Розділ 2. Основні засади висвітлення

діяльності Міністерства транспорту та зв'язку

України засобами масової інформації та в системі

електронних комунікацій
2.1. Засоби масової інформації відповідно до чинного
законодавства України висвітлюють всі аспекти діяльності
Міністерства транспорту та зв'язку України, а також розвиток
галузей транспорту і зв'язку в Україні.
2.2. Засоби масової інформації можуть здійснювати власний
аналіз щодо діяльності Мінтрансзв'язку України, коментувати, але
при цьому належним чином та професійно висвітлювати стратегічні
напрями діяльності та розвитку галузей транспорту і зв'язку
України, які є програмою діяльності Міністерства.
2.3. Порушеннями вважаються всі допущені в процесі
висвітлення діяльності Мінтрансзв'язку України засобами масової
інформації відхилення від норм законодавства.
2.4. Оприлюднення в мережі Інтернет інформації про діяльність
Мінтрансзв'язку України, його структурних підрозділів здійснюється
шляхом розміщення і періодичного оновлення інформації на власних
веб-сайтах та єдиному веб-порталі Мінтрансзв'язку України.
2.5. Координація робіт з розробки, інформаційного наповнення
та супроводження веб-порталу Мінтрансзв'язку України та його
структурних підрозділів здійснюється Прес-службою.
2.6. Офіційні виступи і заяви посадових осіб Мінтрансзв'язку
України, його структурних підрозділів для представників засобів
масової інформації щодо діяльності галузей транспорту та зв'язку
плануються за погодженням з Прес-службою або галузевими
прес-центрами та проводяться за участю їх представників.
2.7. Структурні підрозділи Мінтрансзв'язку України або їх
прес-центри заздалегідь надають Прес-службі відомості про
заплановані заходи та події, що мають відбутися за участю
представників засобів масової інформації. Інформаційні та
аналітичні матеріали, що оприлюднюються в засобах масової
інформації, попередньо надаються до Прес-служби.
2.8. Допуск представників засобів масової інформації до
засідань колегій, апаратних та службових нарад координується
Прес-службою за попереднім погодженням з керівництвом
Мінтрансзв'язку України.
2.9. Для представників ЗМІ іноземних держав інформація
надається Прес-службою за попереднім погодженням з РСС
Мінтрансзв'язку України.
2.10. Мова поширення інформації про діяльність
Мінтрансзв'язку України визначається відповідно до Конституції
України та Закону України "Про мови в Україні" ( 8312-11 ).
2.11. Мінтрансзв'язку України при потребі розглядає на
засіданні колегії питання щодо співпраці із засобами масової
інформації відповідно до чинного законодавства України.
Розділ 3. Акредитація журналістів

засобів масової інформації
3.1. Акредитація журналістів і технічних працівників засобів
масової інформації при Мінтрансзв'язку України здійснюється шляхом
їх реєстрації на підставі офіційного подання до Прес-служби
Мінтрансзв'язку засобу масової інформації або за заявою журналіста
і технічного працівника за пред'явленням ними відповідних
документів, що підтверджують їх професійний фах, або рекомендації
професійного об'єднання журналістів.
3.2. Акредитація журналістів засобів масової інформації може
бути разова, тимчасова та постійна, про що Прес-служба повідомляє
відповідний ЗМІ. Акредитація може бути іменна та загальна. В іменній
вказується прізвище, ім'я, по батькові, посада, повна назва ЗМІ,
який представляє акредитований, строк дії акредитації. В загальній
вказується повна назва акредитованого ЗМІ та строк дії
акредитації.
3.3. Прес-служба Мінтрансзв'язку України заздалегідь інформує
редакції засобів масової інформації про проведення заходів, їх
тематику та потребу в акредитації.
3.4. Порядок допуску журналістів і технічних працівників до
приміщення Мінтрансзв'язку України здійснюється відповідно до
Інструкції про порядок організації забезпечення, виконання та
підтримування пропускного і внутрішнього об'єктового режиму в
адміністративному будинку Міністерства транспорту України по
пр. Перемоги, 14 за попереднім запитом Прес-служби. Про цей порядок Прес-служба заздалегідь повідомляє
працівників ЗМІ. У разі порушення цього порядку акредитованим журналістом або
технічним працівником засобу масової інформації їх акредитація
може бути припинена Мінтрансзв'язком України. Письмове
повідомлення із зазначенням підстав припинення акредитації
вручається журналісту чи технічному працівнику засобу масової
інформації і таке саме повідомлення одночасно подається до засобу
масової інформації, в якому вони працюють. Журналіст, технічний
працівник, редакція засобу масової інформації, який вони
представляють, можуть оскаржити це рішення в суді.
Розділ 4. Порядок фінансування засобів

масової інформації з висвітлення діяльності

Мінтрансзв'язку України та його структурних

підрозділів
4.1. Порядок фінансування офіційного друкованого видання, а
також інших засобів масової інформації визначається згідно з
чинним законодавством України та з урахуванням вимог відповідного
договору.
4.2. Мінтрансзв'язку України в межах коштів, передбачених у
державному бюджеті на висвітлення його діяльності як державного
органу, може формувати замовлення офіційному друкованому виданню
Мінтрансзв'язку України, а також іншим засобам масової інформації.
4.3. Примірні форми договорів з висвітлення діяльності
Мінтрансзв'язку України та його структурних підрозділів встановлює
міністерство.
Розділ 5. Координація взаємодії з

засобами масової інформації та

в системі електронних комунікацій
5.1. Координацію взаємодії з засобами масової інформації та в
системі електронних комунікацій, аналітично-інформаційне та
рекламне забезпечення діяльності Мінтрансзв'язку України, його
структурних підрозділів здійснює Прес-служба.
5.2. Інформація про діяльність Мінтрансзв'язку України
надається засобам масової інформації через Прес-службу. Структурні
підрозділи Мінтрансзв'язку України надають інформацію про свою
діяльність засобам масової інформації через власні прес-центри за
погодженням з Прес-службою.
5.3. Прес-служба забезпечує зв'язки та обмін інформацією з
прес-службами державних органів влади, галузевими прес-центрами,
надає допомогу центральним та регіональним виданням, телевізійним
та радіокомпаніям у підготовці матеріалів про діяльність
Мінтрансзв'язку України та його структурних підрозділів.
5.4. Прес-служба організовує проведення прес-конференцій,
брифінгів, зустрічей керівників та спеціалістів
транспортно-дорожнього комплексу і галузі зв'язку з представниками
засобів масової інформації, здійснює рекламну діяльність щодо
популяризації роботи галузей транспорту та зв'язку.
5.5. Прес-служба координує діяльність галузевих прес-центрів,
офіційного друкованого видання, відомчих засобів масової
інформації, погоджує та контролює укладання договорів на
інформаційне забезпечення та рекламу.
5.6. Прес-служба щорічно подає на затвердження Міністру
"Основні засади інформаційної політики Міністерства транспорту та
зв'язку України", які є неухильними для виконання галузевими
прес-центрами, офіційним друкованим виданням, відомчими засобами
масової інформації.
5.7. Засоби масової інформації не мають права в своєму
найменуванні використовувати повну чи скорочену назву Міністерства
транспорту та зв'язку України без погодження з Прес-службою.
Розділ 6. Оприлюднення

нормативно-правових актів

Мінтрансзв'язку України
6.1. Нормативно-правові акти Мінтрансзв'язку України, його
структурних підрозділів оприлюднюються шляхом їх публікації в
офіційному друкованому виданні Міністерства транспорту та зв'язку
України - бюлетені "Відомості Мінтрансзв'язку України".
6.2. Бюлетень "Відомості Мінтрансзв'язку України" здійснює
інформування широкого кола громадськості про діяльність
Мінтрансзв'язку України та оприлюднює нормативно-правові акти
Мінтрансзв'язку України та інші акти органів державної влади у
галузях транспорту та зв'язку України, галузеві стандарти,
громадські обговорення проектів актів з питань функціонування
транспортно-дорожнього комплексу та зв'язку України, а також
публікує ділову, аналітично-наукову і статистичну інформацію у
сфері управління та регулювання правових, виробничо-технологічних
і соціальних відносин у галузях транспорту та зв'язку України.
6.3. У разі отримання від Мінтрансзв'язку України та його
підрозділів нормативно-правових актів ці документи у місячний
термін підлягають оприлюдненню в бюлетені "Відомості
Мінтрансзв'язку України".
6.4. Перелік нормативно-правових актів, які підлягають
оприлюдненню та публікації, узгоджується з Управлінням контролю та
документального забезпечення Мінтрансзв'язку України та
Прес-службою. Нормативно-правові акти щодо кадрових та соціальних
питань, які мають оприлюднюватися, додатково узгоджуються з
Департаментом соціальної та кадрової політики Мінтрансзв'язку
України та Прес-службою.
6.4. Інші друковані засоби масової інформації
нормативно-правові акти Мінтрансзв'язку України можуть публікувати
лише у викладі та за погодженням з Прес-службою.

ЗАТВЕРДЖЕНО

Міністр транспорту та

зв'язку України

Є.Червоненко

ОСНОВНІ ЗАСАДИ

інформаційної політики в роботі із ЗМІ та

громадськістю Міністерства транспорту та зв'язку

України на 2005 рік

Вступна частина
Із суттєво новим рівнем розвитку транспортно-дорожнього
комплексу та галузі зв'язку України корпоративні інтереси
Міністерства транспорту та зв'язку України потребують якісно
нового інформаційного іміджу. Коли в галузях відбуваються значні
структурні зміни, переорієнтація виробничого процесу, оздоровлення
фінансово-економічного становища, особливого значення набуває
процес формування реальної громадської думки щодо діяльності
Мінтрансзв'язку України. Сьогодні важливо показати як пересічному громадянинові, так і
управлінцям найвищого рівня, що транспорт і зв'язок України в
особі Мінтрансзв'язку функціонує безпечно, стабільно, прозоро, на
перспективу, намагаючись використати увесь свій потенціал для
забезпечення українського народу однією з найнеобхідніших
соціальних потреб - перевезеннями та зв'язком. Для підняття іміджу Мінтрансзв'язку на якісно новий рівень
перш за все необхідно налагодити цілісну систему формування
громадської думки, оптимізувати організаційну структуру роботи з
громадськістю та засобами масової інформації. Системні та продумані інформаційні, іміджеві та PR-кампанії
дозволять проводити послідовну політику, спрямовану на створення
реальної громадської думки, залучення додаткових об'ємів
перевезень та послуг, підвищення конкурентоспроможності галузей,
впливати на пріоритети при розгляді питань на державному рівні, що
стосуються діяльності Мінтрансзв'язку України.
Організаційна структура роботи з громадськістю

та засобами масової інформації
Для поліпшення та оптимізації організаційної структури роботи
з громадськістю та ЗМІ на 2005 рік необхідно:
1. В структурних підрозділах Мінтрансзв'язку України створити
уніфіковану структуру (Прес-центр) по роботі з громадськістю та
ЗМІ із необхідним матеріально-технічним забезпеченням,
фінансуванням та штатним розкладом, який має складатися із
професійних журналістів, рекламістів, PR-менеджерів тощо, яка
безпосередньо підпорядковується керівникові підрозділу.
Прес-центрам підпорядкувати діючі відомчі ЗМІ (відео-,
радіостудії, друковані видання) для координації, взаємодії та
впровадження єдиної інформаційної політики.
2. Створити умови для ефективної взаємодії керівників
структурних підрозділів Мінтрансзв'язку України та прес-центрів
для володіння обсягом інформації, аби завчасно надавати якісну
інформацію про діяльність транспортно-дорожнього комплексу та
галузі зв'язку України до засобів масової інформації та адекватно
реагувати на викривлені виступи ЗМІ та Інтернет-ресурсів.
3. Повністю виключити витік інформації до ЗМІ про діяльність
Мінтрансзв'язку України, його структурних підрозділів із відомчих
джерел без експертної оцінки фахівців та узгодження із
Прес-службою Мінтрансзв'язку України та галузевими прес-центрами,
аби уникнути невідповідності інформації, неузгодженості цифр, та
таким джерелам нести відповідальність за розголошення службової та
комерційної таємниці.
4. Галузевим прес-центрам для систематизації і обробки
інформації, формування єдиної інформаційної політики в галузях
транспорту та зв'язку України щомісячно звітуватися перед
Прес-службою Мінтрансзв'язку про проведену роботу із впровадження
єдиної інформаційної політики.
5. Галузевим прес-центрам забезпечити оприлюднення в мережі
Інтернет інформації про діяльність своїх структурних підрозділів
шляхом розміщення і періодичного оновлення інформації на власних
веб-сайтах. У разі відсутності власних веб-ресурсів розробити та
адаптувати їх до єдиного веб-порталу Мінтрансзв'язку України.
Основні напрямки роботи

з громадськістю та мас-медіа
1. Процес формування реального іміджу Мінтрансзв'язку України
вимагає проведення комплексних інформаційних кампаній. Основні ідеї інформаційних кампаній: - прозорість фінансово-економічної діяльності; - достатній рівень безпеки транспорту та зв'язку; - пріоритетність розвитку та оновлення галузей транспорту та
зв'язку; - відкритість галузей транспорту та зв'язку; - корпоративна єдність та збереження традицій; - достатній рівень соціального захисту.
2. Систематизація проведення прес-конференцій, брифінгів,
"круглих столів" та ін. за участю представників ЗМІ із керівниками
галузі різних рівнів.
3. Систематичне (не менше ніж раз на місяць) проведення
зустрічей керівництва структурних підрозділів з представниками ЗМІ
та громадськістю, організація громадських слухань з приводу
діяльності галузей транспорту та зв'язку.
4. Проведення прямих ефірів на радіо- та телебаченні,
інтерв'ю в пресі перших осіб з метою отримання інформації для
громадськості з "перших вуст" та підвищення престижності галузей
транспорту та зв'язку.
5. Обов'язкове залучення ЗМІ до висвітлення офіційних подій.
6. Створення на ТБ, радіо, в газетах інформаційних циклів про
діяльність галузей транспорту та зв'язку.
7. Створення інформаційно-аналітичних теле- та радіопрограми
про діяльність галузей транспорту та зв'язку.
8. Створення презентаційних відеофільмів, аудіороликів та
видань як загальногалузевого плану, так і вузькопрофільного
напрямку.
9. Проведення постійної або тимчасової акредитації
представників ЗМІ.
10. Проведення конкурсу серед представників мас-медіа на
краще висвітлення діяльності галузей транспорту та зв'язку.
11. Підготовка оглядів повідомлень ЗМІ щодо діяльності
галузей транспорту та зв'язку України, СНД та світу, політичного
та економічного життя України та світу.
12. Систематизація внутрішнього інформаційного простору: - регулювання інформаційного наповнення відомчих та іміджевих
видань відповідно до вимог єдиної інформаційної політики; - публікація та розповсюдження нормативних збірників,
спеціалізованих, науково-практичних, вузькопрофільних видань для
навчально-просвітницьких потреб; - створення наглядних виставкових стендів, фотоальбомів,
відеофільмів, електронних носіїв для зовнішнього та внутрішнього
експонування.
13. Створення вітальних листівок та текстів до визначних,
святкових та регламентних дат.
14. Створення корпоративної рекламно-сувенірної продукції
(календарі, плакати, футболки, бейсболки, ручки, блокноти,
фотоальбоми, компакт-диски тощо) для популяризації діяльності
галузей транспорту та зв'язку серед громадськості.
15. Системний обмін інформацією з іншими державними
структурами, прес-службами, мас-медіа для координації діяльності
та проведення єдиної інформаційної політики.
Прес-секретар Міністра К.Ремізовський

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: