open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Чинна
                             
                             
ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ІНВЕСТИЦІЙ ТА ІННОВАЦІЙ
Н А К А З
28.05.2008 N 39

Про затвердження Положення про порядок

проведення перевірок правової роботи

юридичних служб підприємств і установ,

які належать до сфери управління

Державного агентства України

з інвестицій та інновацій
{ Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного

агентства України з інвестицій та інновацій

N 18 ( v0018527-09 ) від 12.05.2009 }

З метою забезпечення виконання постанов Кабінету Міністрів
України від 27 серпня 1995 року N 690 ( 690-95-п ) "Про Загальне
положення про юридичну службу міністерства, іншого центрального
органу виконавчої влади, державного підприємства, установи,
організації", від 14 грудня 2001 року N 1693 ( 1693-2001-п ) "Про
вдосконалення організації правової роботи в міністерствах, інших
центральних органах виконавчої влади" Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Положення про порядок проведення перевірок
правової роботи юридичних служб підприємств і установ, які
належать до сфери управління Державного агентства України з
інвестицій та інновацій, що додається.
2. Відділу документального забезпечення та контролю
(Дьяченко Н.Ж.) довести цей наказ до відома першого заступника
голови, заступників голови, керівників структурних підрозділів
Державного агентства України з інвестицій та інновацій, а також
керівників підприємств і установ, які належать до сфери управління
Державного агентства України з інвестицій та інновацій.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого
заступника голови Зайця А.П.
Голова В.Івченко

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Державного агентства

України з інвестицій

та інновацій

28.05.2008 N 39

ПОЛОЖЕННЯ

про порядок проведення перевірок правової

роботи юридичних служб підприємств і установ,

які належать до сфери управління Державного

агентства України з інвестицій та інновацій

I. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає механізм та порядок проведення
перевірок правової роботи юридичних служб підприємств і установ,
які належать до сфери управління Державного агентства України з
інвестицій та інновацій (далі - підприємства).
1.2. Перевірка стану правової роботи юридичних служб
підприємств (далі - перевірка) проводиться відповідно до
законодавства з урахуванням мети утворення, предмету, специфіки та
функціональних особливостей діяльності підприємств.
1.3. Метою перевірки є вивчення стану організації правової
роботи юридичних служб підприємств, попередження, виявлення та
припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства на
підприємствах, методичного керівництва правовою роботою юридичних
служб підприємств та її покращення.
II. Організація проведення перевірки
2.1. Рішення щодо проведення перевірки приймається Державним
агентством України з інвестицій та інновацій (далі -
Держінвестицій) відповідно графіка проведення перевірок правової
роботи юридичних служб підприємств на відповідний рік.
2.2. Для проведення перевірки за наказом Держінвестицій
утворюється Комісія з перевірки (далі - Комісія) у складі не менше
двох працівників Юридичного департаменту Держінвестицій, виходячи
з очікуваного обсягу роботи, необхідного для виконання
поставленого завдання. До роботи Комісії можуть залучатися в установленому порядку
працівники інших структурних підрозділів Держінвестицій.
2.3. У своїй діяльності Комісія керується законодавством
України і проводить перевірку в установлений строк та в обсязі
поставленого завдання згідно з планом перевірки.
2.4. Графік проведення перевірок правової роботи юридичних
служб підприємств на відповідний рік складається Юридичним
департаментом Держінвестицій за формою згідно з додатком до цього
Положення, та затверджується Головою Держінвестицій.{ Пункт 2.4 в редакції Наказу Державного агентства України з
інвестицій та інновацій N 18 ( v0018527-09 ) від 12.05.2009 }
2.4. Графік проведення перевірок правової роботи юридичних
служб підприємств на відповідний рік доводиться до відома
керівників підприємств у десятиденний строк після його
затвердження в установленому порядку.
2.5. Організація проведення перевірки включає: аналіз матеріалів попередніх перевірок підприємства; визначення мети перевірки (стан правової роботи юридичної
служби підприємства в цілому, стан договірної,
претензійно-позовної роботи тощо); формування Юридичним департаментом Держінвестицій плану
перевірки з визначенням переліку питань та документів, які будуть
перевірятися; затвердження Головою Держінвестицій за поданням Юридичного
департаменту Держінвестицій плану перевірки; { Абзац п'ятий пункту
2.5 в редакції Наказу Державного агентства України з інвестицій та
інновацій N 18 ( v0018527-09 ) від 12.05.2009 } доведення до відома керівника підприємства інформації про
проведення перевірки (період проведення перевірки, склад Комісії
та план перевірки); забезпечення керівником підприємства членів Комісії на період
проведення перевірки необхідним приміщенням, комп'ютерною технікою
та іншими засобами, необхідними для проведення належним чином
перевірки.
III. Проведення перевірки
3.1. Перевірка включає: 3.1.1. Ознайомлення з: організацією правового обслуговування підприємства
(самостійно юридична служба, залучення адвокатів, юридичних фірм
тощо); структурою юридичної служби, її кількісним складом,
професійним рівнем, освітою працівників та їх стажем роботи, а
також організаційно-правовими засадами її діяльності, завданнями,
функціями та підпорядкованістю юридичної служби (положенням про
юридичну службу, посадовими інструкціями тощо); умовами роботи юридичної служби (забезпечення її окремим
приміщенням, телефонним зв'язком, сучасними засобами оргтехніки,
комп'ютерної техніки, транспортом для виконання службових
обов'язків, законодавчими та іншими нормативними актами і
довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою з
правових питань). 3.1.2. З'ясування питань про: планування роботи юридичної служби, зміст планів і контроль
за виконанням запланованих заходів; ведення відповідних журналів обліку; виконання наказів та методичних рекомендацій Держінвестицій; рівень підготовки рішень та документів правового характеру
підприємства, відповідність їх законодавству, у тому числі щодо
належної реєстрації та обліку; винесення протестів прокурора, рішень суду на прийняті
підприємством рішення; заходи, які вживаються для своєчасного попередження,
виявлення та припинення дій, які містять ознаки порушення
законодавства на підприємствах; форму організації підвищення кваліфікації працівників
юридичної служби підприємства; прийняття рішень стосовно підвищення рівня правової роботи
юридичної служби підприємства, їх зміст і характеристика
реалізованих заходів щодо поліпшення правової роботи; стан організації претензійної та ведення позовної роботи
(ведення журналів обліку, дотримання строків пред'явлення і
розгляду претензій та позовних заяв тощо); рівень та результати представлення інтересів підприємства в
судах, інших органах під час розгляду правових питань і спорів;
правових оцінок претензіям, що пред'явлені підприємству чи
підприємством у зв'язку з порушенням його майнових прав і законних
інтересів; організацію роботи з укладення договорів, їх обліку,
реєстрації та контролю за виконанням; стан роботи із зверненнями громадян, органів державної влади
і місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій,
відповідність цієї роботи законодавству; належне виконання інших завдань та функцій, що відносяться до
компетенції юридичної служби підприємства.
3.2. Члени Комісії мають право: безперешкодно входити на об'єкт перевірки за службовим
посвідченням і мати доступ до документів та інших матеріалів,
потрібних для проведення перевірки; вимагати усних або письмових пояснень посадових осіб
підприємства з питань, що стосуються перевірки; вимагати надання копій документів, у тому числі методом
сканування чи фотокопії для долучення їх до матеріалів перевірки,
зокрема документів чи носіїв інформації, що можуть бути джерелом
інформації про порушення законодавства на підприємстві; вносити пропозиції керівнику підприємства з одночасним
інформуванням Держінвестицій про невідкладне усунення порушень
законодавства, що може зашкодити майновим правам та інтересам
підприємства, у разі виявлення таких порушень в період перевірки.
3.3. У разі виявлення під час перевірки обставин, що можуть
зашкодити майновим правам та інтересам підприємства, до плану
перевірки можуть уноситися зміни, що затверджуються в
установленому порядку.
IV. Оформлення матеріалів

за результатами перевірки
4.1. За результатами перевірки оформляється довідка, яка
складається державною мовою у двох примірниках з наскрізною
нумерацією сторінок.
4.2. Довідка перевірки містить: 4.2.1. Вступну частину: дата підписання довідки про перевірку (число, місяць, рік
підписання довідки членами Комісії); номер довідки про перевірку (порядковий номер журналу
реєстрації перевірок); місцезнаходження підприємства; найменування підприємства відповідно до установчих
документів; підстава для проведення перевірки; прізвища, імена, по батькові та посади осіб, що входять до
складу Комісії та проводять перевірку; період, за який проводиться перевірка; дата початку і закінчення перевірки; інформація про направлення повідомлення керівнику
підприємства про проведення перевірки; інформація про посадових осіб підприємства, відповідальних за
стан правової роботи на підприємстві; інформація про попередню перевірку (якщо така проводилася) із
зазначенням дати та номера довідки про перевірку, періоду, за який
проводилась перевірка, установлені порушення та вжиті заходи щодо
усунення виявлених недоліків. 4.2.2. Описову частину: показники, які характеризують правову роботу підприємства в
цілому та конкретні порушення законодавства з посиланням на
документи, які використані при даній перевірці; чітко викладений зміст порушення із зазначенням періоду, у
якому дане порушення здійснено, при цьому додаються до довідки
копії документів, що підтверджують наявність факту порушення,
письмові пояснення посадових осіб юридичної служби підприємства
щодо встановлених порушень (за наявності); перелік документів, що не були надані під час здійснення
перевірки (якщо такі були), та в разі відмови посадових осіб
юридичної служби підприємства надати письмові пояснення щодо
причини ненадання документів про це відображається в довідці. У разі, коли перевіркою не встановлено порушень вимог
законодавства, в описовій частині довідки відображаються кількісні
показники та робиться відповідний запис. 4.2.3. Розділ "Висновок", у якому відображається узагальнений
опис виявлених перевіркою порушень законодавства та недоліків у
роботі юридичної служби підприємства, пропозиції щодо їх усунення. 4.2.4. Відомості про кількість складених примірників довідки
про перевірку та відмітку про вручення одного примірника керівнику
юридичної служби підприємства або особі, яка його замінює.
4.3. Член Комісії, який не погоджується з висновками Комісії,
викладеними в довідці, має право письмово викласти свою окрему
думку, що долучається до довідки. Викладаючи окрему думку, член
Комісії повинен підписати довідку, зробивши помітку: "Із
зауваженнями, що містяться в "окремій думці".
4.4. Складена у двох примірниках довідка про перевірку
підписується членами Комісії, керівником підприємства та
керівником юридичної служби підприємства або особами, що їх
замінюють.
4.5. Перший примірник довідки зберігається в Держінвестицій,
другий - на підприємстві. На першому примірнику довідки робиться
відмітка про вручення другого примірника підприємству із
зазначенням особи (прізвище та ініціали, посада), якій його
вручено, та дати вручення.
4.6. При відмові керівника та інших посадових осіб
підприємства від підписання довідки про перевірку члени Комісії
засвідчують це відповідним записом за своїми підписами в кінці
довідки.
4.7. За наявності заперечень або зауважень до довідки про
перевірку керівник підприємства, керівник юридичної служби
підприємства чи інші посадові особи, які підписують її, роблять
про це застереження перед своїми підписами і не пізніше ніж через
три календарних дні з дня підписання подають з цього приводу
письмові пояснення чи заперечення, які є невід'ємною частиною
довідки.
4.8. При складанні довідки про перевірку повинна бути
додержана об'єктивність і вичерпність опису виявлених фактів і
даних. Не допускається відображення в довідці про перевірку
необґрунтованих даних, а також суб'єктивних припущень, які не
мають доказів, щодо дій посадових осіб юридичної служби
підприємства.
V. Ужиття заходів за результатами перевірки
{ Пункт 5.1 виключено на підставі Наказу Державного агентства
України з інвестицій та інновацій N 18 ( v0018527-09 ) від
12.05.2009 }
5.2. Якщо під час перевірки було виявлено порушення
законодавства, недоліки у роботі або юридична служба підприємства
неналежним чином виконує свої обов'язки, довідка та інші
матеріали, складені за результатами перевірки, передаються на
розгляд Голови Держінвестицій для вирішення питання щодо: надання рекомендацій та внесення пропозицій керівнику
підприємства стосовно усунення недоліків у роботі, припинення
порушення законодавства, усунення причин виникнення цих порушень і
умов, що їм сприяють, а в разі, якщо порушення припинено, - щодо
вжиття заходів для усунення наслідків цих порушень; унесення пропозиції керівнику підприємства про притягнення в
установленому порядку до відповідальності посадових осіб, винних у
порушенні законодавства або в неналежному виконанні своїх
обов'язків.
5.3. Керівник підприємства у місячний строк зобов'язаний
повідомити Держінвестицій про вжиті заходи та вказати терміни
усунення виявлених перевіркою недоліків та порушень.
VI. Обов'язки і відповідальність посадових

осіб Держінвестицій, що здійснюють

перевірки. Оскарження їхніх дій
6.1. Посадові особи Держінвестицій, що здійснюють перевірки,
зобов'язані додержуватися Конституції України ( 254к/96-ВР ),
законів України, забезпечувати дотримання комерційної та службової
таємниць.
6.2. За невиконання або неналежне виконання своїх обов'язків,
у тому числі порушення встановленого порядку проведення перевірок,
винні посадові особи несуть відповідальність відповідно до
законодавства України.
6.3. Скарги на дії посадових осіб, що проводили перевірку,
розглядаються і вирішуються Головою Держінвестицій. { Абзац перший
пункту 6.3 в редакції Наказу Державного агентства України з
інвестицій та інновацій N 18 ( v0018527-09 ) від 12.05.2009 } Скарги розглядаються і рішення за ними приймаються не пізніше
як у тижневий строк з моменту їх надходження. У разі незгоди керівника підприємства з рішенням
Держінвестицій за результатами розгляду скарги, воно може бути
оскаржене в судовому порядку.
Директор Юридичного
департаменту В.Володін

Додаток

до Положення про порядок

проведення перевірок

правової роботи юридичних

служб підприємств і установ,

що належать до сфери

управління Державного

агентства України

з інвестицій та інновацій

ГРАФІК

проведення перевірок правової роботи

юридичних служб підприємств і установ,

які належать до сфери управління Державного

агентства України з інвестицій та інновацій

на ____________

------------------------------------------------------------------ | N | Назва |Адреса, телефон | П.І.Б. | Період | |п/п| підприємства/ | підприємства/ | керівника |проведення| | | установи | установи | підприємства/ |перевірки | | | | | установи | | |---+----------------+----------------+---------------+----------| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ------------------------------------------------------------------

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: