open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Чинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 32 від 31.01.2001

Про затвердження Примірного положення

про асоційовані школи ЮНЕСКО в Україні

З метою забезпечення участі дошкільних, загальноосвітніх та
професійно-технічних навчальних закладів України у міжнародному
проекті ЮНЕСКО "Асоційовані школи" Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Примірне положення про асоційовані школи ЮНЕСКО
в Україні (додається).
2. Міністрові освіти Автономної Республіки Крим, начальникам
управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської
міських державних адміністрацій довести Примірне положення про
асоційовані школи ЮНЕСКО в Україні до відома керівників навчальних
закладів.
3. Наказ та Примірне положення опублікувати в "Інформаційному
збірнику Міністерства освіти і науки України".
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника
Міністра Огнев'юка В.О.
Міністр В.Г.Кремень
ЗАТВЕРДЖЕНО

наказом Міносвіти і науки України

від 31 січня 2001 р. N 32
Примірне положення про асоційовані школи ЮНЕСКО в Україні
1. Положення розроблене з метою забезпечення участі
дошкільних, загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних
закладів України у міжнародному Проекті асоційованих шкіл ЮНЕСКО
(далі - ПАШ), який передбачає утвердження проголошених ЮНЕСКО
ідеалів миру, прав людини і взаєморозуміння між народами через
систему освіти.
2. Участь дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних
навчальних закладів у ПАШ, незалежно від форми власності та
підпорядкування, не змінюють їх основних функцій та завдань, які
визначені чинним законодавством України.
Загальна частина
3. Пріоритетними цілями АШЮ в Україні є виховання дітей і
молоді в дусі миру, демократії, прав людини, толерантності і
взаєморозуміння між народами, на шляху реального співробітництва і
взаємозбагачення культур, збереження історичної пам'яті власного
народу і людства в цілому, особистої причетності до розв'язання
світових проблем через партнерство в системі Організації
Об'єднаних Націй.
4. Основними завданнями АШЮ в Україні є: на національному рівні - розробка і впровадження нових
ефективних форм і методів педагогічної діяльності, інноваційних
технологій навчання і відповідних навчально-методичних матеріалів,
що забезпечують досягнення пріоритетних цілей АШЮ в Україні, з
подальшим поширенням отриманих результатів в масовій шкільній
практиці; на міжнародному рівні - обмін інформацією, розповсюдження
сучасних методичних і дидактичних матеріалів, установлення
контактів та зв'язків з партнерами ПАШ для збагачення і
накопичення міжнародного досвіду.
5. У своїй діяльності АШЮ в Україні керуються законодавчими
актами в галузі дошкільної і середньої освіти (Законами України
"Про освіту" ( 1060-12 ), "Про загальну середню освіту"
( 651-14 ), "Про дошкільну освіту" ( 2628-14 ), "Про
професійно-технічну освіту" ( 103/98-ВР ), положеннями про
загальноосвітній навчальний заклад, про професійно-технічний
навчальний заклад), рекомендаціями ЮНЕСКО щодо ПАШ, Положенням про
Національну комісію України у справах ЮНЕСКО, цим Положенням.
Головні напрями роботи асоційованих шкіл ЮНЕСКО в Україні
6. Робота АШЮ в Україні ведеться за однією - двома із
чотирьох основних тем дослідження ПАШ, визначених ЮНЕСКО, а саме: 6.1. Вивчення світових проблем і роль системи Організації
Об'єднаних Націй в їхньому врегулюванні. 6.2. Права людини. 6.3. Інші країни та культури. 6.4. Людина і довкілля.
7. Діяльність АШЮ в Україні: передбачає популяризацію цілей та принципів ООН, дослідження
різних аспектів світових проблем і шляхів їх розв'язання; ураховує вивчення Декларації прав людини, Декларації прав
дитини, Декларації принципів толерантності; включає розв'язання проблем існування народів без насильства
та екологічних криз; пов'язана з вивченням демократичних традицій у розвинутих
країнах світу, ділового етикету, основ міжнародних відносин; забезпечує вивчення історії, культури, національних звичаїв
народів світу; сприяє пропаганді серед зарубіжних ровесників української
мови, історії рідного краю, національної культури і традицій; включає дослідження взаємовпливу екологічних глобальних та
локальних катастроф, стан довкілля (забруднення навколишнього
середовища, моря, енергетичних запасів, ерозії грунтів, інші); передбачає пошук шляхів поліпшення екологічної ситуації на
особистому, місцевому, національному рівнях (охорона водних
ресурсів, збереження лісів, вплив науки на майбутнє людини); спрямована на охорону й збереження національних багатств,
пропаганду здорового способу життя; активізує встановлення й розвиток партнерських зв'язків між
учнями навчальних закладів різних держав, дитячими і молодіжними
організаціями для об'єднання миротворчих зусиль.
8. Основними формами діяльності АШЮ в Україні є: постійне відзначення пам'ятних дат ООН (додаток 1); створення експериментальних майданчиків для апробації
навчальних програм, навчальних планів курсової перепідготовки
вчителів за темами ПАШ; проведення семінарів, конференцій, фестивалів, організація
літніх таборів і шкіл, дитячого/юнацького туризму, інші; розвиток молодіжної, дитячої дипломати (поїздки, зустрічі,
листування); організація видавничої діяльності; участь у міжнародних освітніх проектах.
Порядок приєднання до міжнародного

Проекту асоційованих шкіл ЮНЕСКО
9. Навчальний заклад, що планує долучитися до ПАШ ЮНЕСКО
повинен: проводити значну роботу з міжнародного співробітництва в
галузі освіти за темами ПАШ, як мінімум упродовж двох років, мати
відповідні міжнародні сертифікати та дипломи; мати власну програму роботи на два - три роки; мати буклет двома мовами (українською та однією з робочих мов
ЮНЕСКО) про свій навчальний заклад; випускати шкільну газету; мати публікації про навчальний заклад на всеукраїнському
та/або міжнародному рівнях; постійно відзначати міжнародні дати ЮНЕСКО; впроваджувати в практику сучасні технології, інтернет,
E-mail, відео-конференції в зв'язку з реалізацією програм ПАШ; щорічно подавати координатору проекту від Міністерства освіти
і науки України звіт українською мовою про роботу закладу за
проектом за спеціальною формою (додаток 2).
10. Заява керівника щодо долучення закладу до АШЮ в Україні
подається координатору проекту від Міністерства освіти і науки
України.
11. Питання про можливість приєднання навчальних закладів до
міжнародного проекту АШЮ розглядається на загальних зборах
(конференціях) цих закладів, де присутні представники МОН України
та Національної Комісії України у справах ЮНЕСКО. Навчальний заклад заповнює анкету учасника (додаток 3)
українською мовою, оригінал анкети - англійською чи французькою
мовою.
12. Національна Комісія України у справах ЮНЕСКО
(Міністерство закордонних справ України) направляє анкету в
Секретаріат ЮНЕСКО за поданням Міністерства освіти і науки
України.
13. Основним документом, який засвідчує статус навчального
закладу як асоційованої школи ЮНЕСКО, є сертифікат за підписом
Генерального Директора ЮНЕСКО чи уповноваженої ним на те посадової
особи.
Координація діяльності асоційованих шкіл ЮНЕСКО в Україні
14. Для забезпечення роботи АШЮ в Україні згідно ПАШ
необхідно: призначити від адміністрації закладу посадову особу,
відповідальну за діяльність закладу як АШЮ в Україні; обрати актив з числа школярів і вчителів навчального закладу
для організації практичної роботи в межах тематики ПАШ; надати приміщення для ведення практичної, організаційної,
інформаційної і т.п. роботи (куточок ЮНЕСКО, "музей ООН" тощо); передбачати в планах роботи закладу заходи за програмою АШЮ в
Україні; затверджувати річний звіт про діяльність АШЮ на плановому
засіданні активу на початку навчального року.
15. Роботу АШЮ в Україні координує Національна Комісія
України у справах ЮНЕСКО через Міністерство освіти і науки України
(координатор АШЮ в Україні).
16. Вищим органом колегіального управління в системі АШЮ в
Україні є загальні збори (конференції), які проводяться на базі
однієї з асоційованих шкіл ЮНЕСКО в Україні не рідше одного разу
на рік. Загальні збори відповідальних за роботу АШЮ в Україні
(директорів закладів) можливо проводити і під час Всеукраїнських
учнівських конференцій. У період між загальними зборами (конференціями) діяльність
АШЮ в Україні організовують координатори від Міністерства освіти і
науки України і Національної комісії України у справах ЮНЕСКО
(Міністерство закордонних справ України) через актив представників
АШЮ в Україні (5-7 осіб), склад якого затверджується на загальних
зборах (конференціях).
17. Творчий звіт-презентація за наслідками участі в проекті
АШЮ в Україні проводиться в терміни, які співпадають з державною
атестацією закладу відповідно до порядку, встановленого
Міністерством освіти і науки України.
18. Поточний контроль за діяльністю АШЮ в Україні здійснюють
органи управління освітою, яким вони безпосередньо підпорядковані.
19. АШЮ в Україні подають до Секретаріату ЮНЕСКО через
Національну Комісію України у справах ЮНЕСКО щорічно до 1 грудня
звіт англійською чи французькою мовами за спеціальною формою
(додаток 2), копію до Міністерства освіти і науки України -
українською мовою. АШЮ в Україні, які не подають звіт протягом двох років,
автоматично вибувають з міжнародного Проекту асоційованих шкіл
ЮНЕСКО.
Додаток 1

до п.8 Примірного положення

про асоційовані школи ЮНЕСКО

в Україні
Примірний календар пам'ятних дат ООН
Лютий 21 - Міжнародний день рідної мови
Березень 8 - Міжнародний жіночий день 21 - Всесвітній день поезії 22 - Всесвітній день води 23 - Всесвітній день метеорології
Квітень 7 - Всесвітній день здоров'я 23 - Всесвітній день преси
Травень 3 - Всесвітній день свободи преси 15 - Міжнародний день родини 21 - Всесвітній день за культурний розвиток 31 - Всесвітній день: "Ні - палінню"
Червень 4 - Міжнародний день невинних дітей - жертв агресії 5 - Міжнародний день оточуючого середовища 26 - Міжнародний день "Проти незаконної торгівлі наркотиками"
Липень 11 - Всесвітній день населення Землі
Серпень 9 - Міжнародний день корінних народів Землі 12 - Міжнародний день молоді
Вересень 9 - Міжнародний день грамотності (писемності) Третій вівторок - Міжнародний день миру
Жовтень Перший понеділок - Міжнародний день людей похилого віку 5 - Всесвітній день вчителя 16 - Міжнародний день продовольства 24 - День Організації Об'єднаних Націй
Листопад 16 - Міжнародний день толерантності
Грудень 1 - Всесвітній день боротьби зі СНІДом 10 - День прав людини
Додаток 2

до пп.9, 19 Примірного положення

про асоційовані школи ЮНЕСКО

в Україні
ЮНЕСКО
Організація Об'єднаних Націй з питань освіти, науки і культури

Проект асоційованих шкіл:

освіта в ім'я міжнародного співробітництва і миру
Спеціальний звіт по Проекту
Назва навчального закладу: _______________________________________
Адреса: __________________________________________________________
Прізвище, ім'я керівника Проекту _________________________________
Назва Проекту: ___________________________________________________
Опис Проекту (використовуйте додаткові аркуші) ___________________ __________________________________________________________________
I Підготовча робота: _____________________________________________ __________________________________________________________________
II Опис використаних матеріалів: _________________________________ __________________________________________________________________
III Впровадження Проекту: ________________________________________ __________________________________________________________________
Оцінка результатів (наприклад, вплив Проекту на становлення
світогляду учнів, проблеми з якими стикнулися, очікувані
результати впровадження, інші): __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
____________

Дата ________________________ Підпис керівника Проекту
Додаток 3

до п.11 Примірного положення

про асоційовані школи ЮНЕСКО

в Україні
ЮНЕСКО
Організація Об'єднаних Націй з питань освіти, науки і культури

Проект асоційованих шкіл:

освіта в ім'я міжнародного співробітництва і миру
Анкета учасника
Назва навчального закладу ________________________________________
Адреса: __________________________________________________________
Тип закладу ______________________________________________________
Прізвище, ім'я директора _________________________________________
Прізвище, ім'я і посада особи, відповідальної за Проект: _________ __________________________________________________________________
Кількість учнів у закладі: _______________________________________
Віковий діапазон: ________________________________________________
Кількість викладачів _____________________________________________
Ваші міркування щодо виконання Проекту в даному закладі (у разі
необхідності, продовжуйте на звороті)
Тема Проекту _____________________________________________________ __________________________________________________________________
Мета Проекту _____________________________________________________ __________________________________________________________________
Виконання (наприклад, за спеціально розробленою програмою, з
використанням існуючої програми або як позашкільна діяльність): __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
Тип очікуваних навчальних матеріалів _____________________________ __________________________________________________________________
_______________

Дата ________________________ Підпис керівника Проекту
--------------------------- * Якщо можливо, прикладіть одну або дві фотокартки, які
ілюструють проект, для можливого подальшого друку його у
видавництві "Міжнародне взаєморозуміння в школі".
"Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України",
N 23, грудень, 2001 р.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: