Про затвердження типових програм комплексних перевірок дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів
Відповідно до підпункту 11 пункту 4 Положення про Державну інспекцію навчальних закладів України, затвердженого Указом Президента України від 8 квітня 2011 року № 438, пункту 5 Порядку державного інспектування навчальних закладів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 2012 р. № 353, та на виконання рішення колегії ДІНЗ України від 26 червня 2012 р. (протокол № 3) "Про типові програми державного інспектування дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити типові програми комплексних перевірок навчальних закладів (далі - Типові програми), що додаються:
- Типову програму комплексної перевірки дошкільного навчального закладу;
- Типову програму комплексної перевірки загальноосвітнього навчального закладу;
- Типову програму комплексної перевірки позашкільного навчального закладу;
- Типову програму комплексної перевірки професійно-технічного навчального закладу.
2. Управлінню контролю за діяльністю загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів (БОНДАР А.В.):
2.1. Забезпечити проведення комплексних перевірок дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів відповідно до Типових програм.
2.2. Використовувати Типові програми для підготовки робочих програм для проведення вибіркових перевірок за напрямами державного інспектування дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів.
2.3. Провести до 01.06.2013 р. за участю місцевих органів управління освітою аналіз стану використання Типових програм для організації та проведення комплексних і вибіркових перевірок дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних професійно-технічних навчальних закладів та подати на розгляд колегії ДІНЗ України відповідні пропозиції.
3. Рекомендувати місцевим органам управління освітою використовувати Типові програми для проведення комплексних і вибіркових перевірок підпорядкованих дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів.
4. Відділу кадрового та організаційного забезпечення (ХАНБЕКЯН О.В.) розмістити наказ та Типові програми, що до нього додаються, на офіційному Web-сайті ДІНЗ України.
5. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови ДІНЗ України ДУДНИКА Ю.П. та заступника Голови ДІНЗ України МАРОЧКІНА А.В.
ТИПОВА ПРОГРАМА
комплексної перевірки дошкільного навчального закладу
Типова програма комплексної перевірки дошкільного навчального закладу (далі - Типова програма) розроблена для удосконалення програмного забезпечення заходів державного контролю в системі дошкільної освіти та з метою здійснення Державною інспекцією навчальних закладів України (далі - ДІНЗ України) методичного керівництва і координації роботи органів управління з питань організації і проведення контрольних заходів, відповідно до підпункту 11 пункту 4 Положення про ДІНЗ України, затвердженого Указом Президента України від 8 квітня 212 року № 438, пункту 5 Порядку здійснення державного інспектування (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 2012 року № 353.
Типова програма використовується ДІНЗ України та місцевими органами управління для організації та проведення комплексних перевірок дошкільних навчальних закладів незалежно від типів та форм власності.
На основі Типової програми складається робоча програма комплексної перевірки діяльності конкретного дошкільного навчального закладу.
Структура Типової програми включає вісім розділів (27 питань), що за змістом відповідають основним завданням діяльності дошкільного навчального закладу згідно із законодавством про дошкільну освіту. В Типовій програмі враховані також основі напрямки державного інспектування, визначені вищезазначеним Порядком:
- дотримання навчальним закладом вимог державних стандартів освіти (Базового компонента дошкільної освіти);
- організація навчально-виховної і навчально-методичної і наукової роботи;
- ефективність використання дошкільним навчальним закладом педагогічного потенціалу;
- забезпечення розвитку та ефективність використання навчальним закладом матеріально-технічної та навчально-методичної бази.
Типова програма може використовуватись також для підготовки робочих програм вибіркових (тематичних) перевірок діяльності дошкільних закладів за напрямами державного інспектування.
Зміст розділів Типової програми викладено в трьох складових:
2) документи та інші джерела інформації, що підлягають аналізу;
3) рекомендації членам комісії, що необхідно з'ясувати, та які зробити висновки.
За результатами перевірки всіх питань Типової програми робиться загальний висновок про стан виконання ДНЗ повноважень, покладених на нього законодавством, зокрема статтею 11 Закону України "Про дошкільну освіту".
№ п/п | Питання перевірки | Документи та інші джерела інформації, що підлягають аналізу | Рекомендації членам комісії |
Розділ I. Загальна характеристика дошкільного навчального закладу (далі - ДНЗ) | |||
1.1. | Нормативно-правові підстави для впровадження діяльності з надання освітніх послуг у сфері дошкільної освіти | Розпорядчі документи щодо створення (реорганізації) ДНЗ. | З'ясувати: |
1.2. | Загальний стан укомплектованості ДНЗ дітьми та працівниками | Копії документів статистичної звітності. Штатний розпис. Книга обліку особового складу працівників. Списки (штатний склад) працівників закладу. Довідки про наявність вакантних посад. | З'ясувати: |
1.3. | Загальна характеристика приміщення ДНЗ | Технічний паспорт ДНЗ. Копії документів статистичної звітності. Технічний паспорт ДНЗ. Акт на право постійного користування земельною ділянкою (у разі його відсутності - рішення про відведення і закріплення земельної ділянки). | З'ясувати: |
Розділ II. Формування дитячого контингенту | |||
2.1. | Організація роботи щодо охоплення дітей дошкільною освітою | Статут закладу. Книга протоколів засідань педагогічної ради. Книга наказів з основної діяльності. | З'ясувати: |
2.2. | Комплектування груп ДНЗ | Статут закладу. Копії документів статистичної звітності. Книги наказів з основної діяльності. Книга обліку дітей у ДНЗ. | З'ясувати: |
Розділ III. Дотримання вимог Базового компонента дошкільної освіти. Організація навчально-виховної, навчально-методичної роботи і наукової роботи* (для ДНЗ, які мають статус експериментального) | |||
3.1. Стан організації навчально-виховного процесу | |||
3.1.1. | Стан планування змісту дошкільної освіти | Річний план роботи на навчальний рік та оздоровчий період. План роботи вихователя-методиста. Календарні плани роботи вихователів. Календарні плани педагогічних працівників. Календарний план роботи інструктора з фізкультури. Календарні плани роботи музичного керівника, керівника гуртка. | З'ясувати: |
3.1.2. | Стан організації навчально-виховного процесу | Річний план роботи на навчальний рік та оздоровчий період. Розклад організованих форм роботи з дітьми. Режим роботи ДНЗ. | З'ясувати: |
3.2. Організація навчально-методичної, науково-дослідницької та експериментальної роботи | |||
3.2.1 | Стан навчально-методичної роботи | Річний план роботи на навчальний рік та оздоровчий період. Програми. Навчально-методична література. | З'ясувати: |
3.2.2. | Стан методичної, науково-дослідницької та експериментальної роботи* | Накази органів управління освітою. Річний план роботи. Книга наказів з основної діяльності. | З'ясувати: |
Розділ IV. Якість надання дошкільної освіти | |||
4.1. | Результативність навчально-виховного процесу | Річний план роботи. Книга протоколів засідань педагогічної ради. Довідки, доповідні записки про стан навчально-виховної і методичної роботи. | З'ясувати: |
4.2. | Наступність у роботі дошкільного та загальноосвітнього навчального закладу | План роботи. | З'ясувати: |
Розділ V. Ефективність використання кадрового потенціалу | |||
5.1. | Стан забезпечення кадрами, необхідними для реалізації змісту дошкільної освіти | Штатний розпис ДНЗ. Книга обліку особового складу працівників. Особові справи працівників закладу. Протоколи атестаційної комісії. Трудові книжки працівників та книга обліку трудових книжок. Посадові (робочі) інструкції працівників закладу | З'ясувати: |
5.2. | Забезпечення умов для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, стан атестації педагогічних працівників | Річний план роботи. | З'ясувати: |
Розділ VI. Забезпечення розвитку та ефективність використання матеріально-технічної та навчально-методичної бази | |||
6.1. | Стан та ефективність використання матеріально-технічної та навчально-методичної бази | Технічний паспорт ДНЗ. | З'ясувати: |
6.2. | Фінансове забезпечення діяльності ДНЗ (потребує включення до складу комісії відповідних фахівців) | Накази з фінансово-господарської діяльності. Документи щодо обліку матеріальних цінностей, штатний розпис, кошторис доходів та видатків на поточний рік. Матеріали організації надання додаткових освітніх послуг. Документи про надання благодійної та іншої допомоги ДНЗ. Акти перевірки та ревізії фінансово-господарської діяльності. Щорічний звіт керівника | З'ясувати: |
Розділ VII. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я дітей. Охорона праці і безпека життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу | |||
7.1. | Забезпечення соціального захисту, підтримки дітей дошкільного віку | Річний план роботи закладу на навчальний рік та оздоровчий період. Книга наказів з основної діяльності. Копії документів статистичної звітності. | З'ясувати: |
7.2. | Стан фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми | Річний план роботи закладу на навчальний рік та оздоровчий період. Книга протоколів засідань педагогічної ради. | З'ясувати: |
7.3. | Організація медичного обслуговування дітей | Штатний розпис. Книги наказів з основної діяльності. | З'ясувати: |
7.4. | Організація харчування дітей | Книги наказів з основної діяльності. Документація з організації харчування дітей у ДНЗ. | З'ясувати: |
7.5. | Організація роботи з профілактики дитячого травматизму, охорони життя, безпеки життєдіяльності дітей | Річний план роботи закладу на навчальний рік та оздоровчий період. Книга протоколів засідань педагогічної ради. Книга наказів з основної діяльності. Журнали обліку проведення інструктажів, нещасних випадків. | З'ясувати: |
7.6. | Організація роботи з охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки | Документація з охорони праці, безпеки життєдіяльності, техніки безпеки, протипожежних заходів, цивільної оборони. | З'ясувати: |
Розділ VIII. Управління дошкільним навчальним закладом | |||
8.1. | Стан керівництва ДНЗ | Статут. Особові справи керівника ДНЗ, вихователя-методиста. Посадові інструкції керівника та вихователя-методиста. | З'ясувати: |
8.2. | Діяльність педагогічної ради | Плани роботи. Книга протоколів засідань педагогічної ради. Матеріали проведення педагогічних рад закладу | З'ясувати: |
8.3. | Формування органів громадського самоврядування ДНЗ | Статут закладу. Протоколи загальних зборів (конференцій) працівників закладу. Щорічний звіт керівника. Статут ради ДНЗ. Протоколи засідань ради ДНЗ. Протоколи засідань піклувальної ради. | З'ясувати: |
8.4. | Стан ведення ділової документації | Річний план роботи закладу. Книга протоколів засідань педагогічної ради. Книги обліку вхідних-вихідних документів. Контрольно-візитаційна книга | З'ясувати: |
8.5. | Взаємодія в роботі ДНЗ, сім'ї та громадськості | План роботи. Діловий щоденник контролю. Книга протоколів загальних батьківських зборів, засідань батьківського комітету, органів громадського самоврядування | З'ясувати: |
8.6. | Суспільний рейтинг ДНЗ (за результатами освітньої діяльності, за відгуками батьків, громадськості, інших навчальних закладів) | Журнал обліку вхідних документів та реєстрації документів, створених закладом. Матеріали ЗМІ | З'ясувати: |
8.7. | Стан роботи щодо усунення порушень вимог законодавства і недоліків у роботі, виявлених під час попереднього заходу державного контролю (атестації, державного інспектування) | Матеріали державної атестації ДНЗ. Акти та інші матеріали державного інспектування. Книга наказів з основної діяльності. Книга протоколів засідань педагогічної ради. План заходів щодо усунення порушень вимог законодавства і недоліків у роботі, виявлених під час попереднього заходу державного контролю. | З'ясувати: |
За результатами комплексної перевірки зробити загальний висновок щодо рівня реалізації завдань і функцій, визначених чинним законодавством про освіту |
ТИПОВА ПРОГРАМА
комплексної перевірки загальноосвітнього навчального закладу
Типова програма комплексної перевірки загальноосвітнього навчального закладу (далі - Типова програма) розроблена для удосконалення програмного забезпечення заходів державного контролю в системі загальної середньої освіти та з метою здійснення Державною інспекцією навчальних закладів України (далі - ДІНЗ України) методичного керівництва і координації роботи органів управління з питань організації і проведення контрольних заходів, відповідно до підпункту 11 пункту 4 Положення про ДІНЗ України, затвердженого Указом Президента України від 8 квітня 2012 року № 438, пункту 5 Порядку здійснення державного інспектування (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 2012 р. № 353.
Типова програма використовується ДІНЗ України та місцевими органами управління для організації та проведення комплексних перевірок загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від типів і форм власності.
На основі Типової програми складається робоча програма комплексної перевірки діяльності конкретного загальноосвітнього навчального закладу.
Структура Типової програми включає дев'ять розділів (44 питання), що за змістом відповідають основним завданням діяльності загальноосвітнього навчального закладу згідно із законодавством про загальну середню освіту.
Крім того, в Типовій програмі враховані також основні напрями державного інспектування, визначені вищезазначеним Порядком:
- дотримання навчальним закладом вимог державних стандартів освіти;
- якість підготовки навчальним закладом учнів;
- організація у навчальному закладі навчально-виховної, навчально-методичної і наукової роботи;
- ефективність використання навчальним закладом педагогічного та науково-педагогічного потенціалу;
- забезпечення розвитку та ефективність використання навчальним закладом матеріально-технічної бази.
Таким чином, Типова програма може використовуватись також для підготовки робочих програм вибіркових (тематичних) перевірок діяльності загальноосвітніх навчальних закладів за напрямами державного інспектування.
Зміст розділів Типової програми викладено в трьох складових:
2) документи та інші джерела інформації, що підлягають аналізу;
3) рекомендації членам комісії (що необхідно з'ясувати та які зробити висновки).
За результатами перевірки всіх питань Типової програми робиться загальний висновок про стан виконання ЗНЗ повноважень, покладених на нього законодавством, зокрема статтею 38 Закону України "Про загальну середню освіту"
№ п/п | Питання перевірки | Документи та інші джерела інформації, що підлягають аналізу | Рекомендації членам комісії |
1 | 2 | 3 | 4 |
Розділ I. Загальна характеристика загальноосвітнього навчального закладу (далі - ЗНЗ) | |||
1. | Нормативно-правові підстави для провадження діяльності з надання освітніх послуг у сфері загальної середньої освіти | Рішення про створення (реорганізацію) ЗНЗ. | З'ясувати: |
2. | Загальний стан укомплектованості ЗНЗ учнями та працівниками | Звіти ЗНЗ за формами статистичної звітності. | З'ясувати: |
3. | Загальна характеристика приміщення ЗНЗ | Технічний паспорт ЗНЗ. | З'ясувати: |
Розділ II. Формування учнівського контингенту | |||
4. | Стан роботи з обліку та охоплення загальною середньою освітою дітей шкільного віку, які мешкають на закріпленій за ЗНЗ території обслуговування (крім спеціалізованих шкіл, гімназій, ліцеїв, колегіумів) | Рішення відповідної районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації або органу місцевого самоврядування щодо закріплення за ЗНЗ території обслуговування. | З'ясувати: |
5. | Порядок прийому учнів на навчання | Статут ЗНЗ. | З'ясувати: |
6. | Стан комплектування класів (груп) | Звіт ЗНЗ за формою статистичної звітності "ЗНЗ-1". | З'ясувати: |
7. | Рух учнівського контингенту. Контроль за відвідуванням учнями навчальних занять | Книга обліку руху учнів. | З'ясувати: |
Розділи III - IV. Дотримання вимог державних стандартів освіти. Організація навчально-виховної, навчально-методичної і наукової роботи | |||
8. | Стан планування змісту загальної середньої освіти | Робочий навчальний план. | З'ясувати: |
9. | Реалізація інваріантної складової змісту загальної середньої освіти | Робочі навчальні плани (за період, що перевіряється). | З'ясувати: |
10. | Реалізація варіативної складової змісту загальної середньої освіти, визначеного профілю навчання | Робочі навчальні плани (за період, що перевіряється). | З'ясувати: |
11. | Навчальний рік та режим роботи ЗНЗ | Робочий навчальний план. | З'ясувати: |
12. | Вибір форм організації навчально-виховного процесу та створення у ЗНЗ відповідних умов | Книга наказів. | З'ясувати: |
13. | Стан оцінювання навчальних досягнень учнів, проведення державної підсумкової атестації | Статут та інші установчі документи ЗНЗ. | З'ясувати: |
14. | Стан науково-дослідної та експериментальної роботи | Накази органів управління освітою. | З'ясувати: |
15. | Стан навчально-методичної роботи | Накази, листи органів управління освітою, наукових установ. | З'ясувати: |
16. | Стан виховної роботи | Плани роботи ЗНЗ. | З'ясувати: |
17. | Видача документів про загальну середню освіту державного зразка | Книга протоколів засідання педагогічної ради. | З'ясувати: |
18. | Стан безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу | Книга наказів з основної діяльності. | З'ясувати: |
Розділ V. Якість підготовки учнів | |||
19 | Навчальні досягнення учнів за результатами семестрового (річного) оцінювання (крім учнів 1-х класів) | Класні журнали. | З'ясувати: |
20. | Навчальні досягнення учнів за результатами контрольних робіт з предметів інваріантної частини навчального плану, проведених комісією у випускних класах школи кожного ступеня (4-х, 9-х, 11-х), з двох - чотирьох предметів (залежно від строку перевірки) | Контрольні роботи. | З'ясувати: |
21. | Стан нагородження учнів за відмінні успіхи в навчанні | Книга протоколів засідань педагогічної ради. | З'ясувати: |
22. | Результативність участі учнів у міжнародних, всеукраїнських олімпіадах, конкурсах із навчальних дисциплін | Книга наказів із основної діяльності. | З'ясувати: |
23. | Результативність участі в конкурсах захисту робіт учнів - членів МАН | Книга наказів із основної діяльності. Протоколи проведення шкільного етапу конкурсів. | З'ясувати: |
24. | Продовження навчання випускників 11-х класів | Звіти та інформація ЗНЗ. | З'ясувати: |
25. | Результати зовнішнього незалежного оцінювання (для ЗНЗ III ступеня) | Інформація УЦОЯО (РЦОЯО). | З'ясувати: |
Розділ VI. Ефективність використання педагогічного потенціалу | |||
26. | Стан забезпечення педагогічними кадрами, необхідними для реалізації змісту загальної середньої освіти. | Штатний розпис ЗНЗ. | З'ясувати: |
27. | Рівень стабільності складу педагогічних працівників | Книга наказів з кадрових питань. | З'ясувати: |
28. | Якісний склад педагогічних кадрів | Звіти ЗНЗ за формами статистичної звітності. | З'ясувати: |
29. | Забезпечення умов для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, стан атестації педагогічних кадрів | План роботи ЗНЗ. Плани (графіки) підвищення кваліфікації педагогічних працівників. | З'ясувати: |
Розділ VII. Забезпечення розвитку та ефективність використання матеріально-технічної та навчально-методичної бази | |||
30. | Технічний та санітарно-гігієнічний стан будівель та приміщень ЗНЗ | Технічний паспорт школи. | З'ясувати: |
31. | Стан матеріально-технічного забезпечення навчальних кабінетів, лабораторій, майстерень, спортзалів, спортмайданчика, навчально-дослідних ділянок та ін. | Огляд матеріально-технічної бази ЗНЗ. | З'ясувати: |
32. | Стан забезпечення комп'ютерною технікою, мультимедійними засобами навчання та ефективність їх використання | Звіти за формою статистичної звітності "№ ЗНЗ-1" та "№ Д-4". | З'ясувати: |
33. | Стан використання іншого інформаційного забезпечення | Інвентарна книга бібліотечного фонду. Відомості про забезпечення учасників навчально-виховного процесу підручниками, посібниками, довідниками, інструктивно-методичними матеріалами тощо. | З'ясувати: |
34. | Фінансове забезпечення діяльності ЗНЗ (потребує включення до складу комісії відповідних фахівців) | Фінансова звітність, документи бухгалтерського обліку. Книги наказів. | З'ясувати: |
Розділ VIII. Соціальний захист учасників навчально-виховного процесу | |||
35 | Забезпечення соціальної підтримки дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з інших соціально вразливих категорій | Особові справи учнів. | З'ясувати: |
36. | Організація медичного обслуговування учнів і працівників ЗНЗ | Штатний розпис. | З'ясувати: |
37. | Організація харчування учнів | Книги наказів. | З'ясувати: |
38. | Організація відпочинку та оздоровлення учнів, педагогічних працівників | Книги наказів. | З'ясувати: |
39. | Транспортне обслуговування учнів і педагогічних працівників (для ЗНЗ, розміщених у сільській місцевості) | Звіти за формами статистичної звітності. | З'ясувати: |
Розділ IX. Управління загальноосвітнім навчальним закладом | |||
40. | Стан керівництва ЗНЗ. | Статут. | З'ясувати: |
41. | Діяльність педагогічної ради | Плани роботи ЗНЗ. | З'ясувати: |
42. | Формування органів громадського самоврядування ЗНЗ | Статут ЗНЗ. | З'ясувати: |
43. | Суспільний рейтинг ЗНЗ | Списки первинного обліку дітей, які підлягають навчанню, на закріпленій за ЗНЗ території обслуговування (крім ліцеїв, гімназій, спеціалізованих шкіл, колегіумів). | З'ясувати: |
44. | Стан роботи щодо усунення порушень вимог законодавства і недоліків у роботі, виявлених під час попереднього заходу державного контролю (атестації, державного інспектування) | Акти та інші матеріали атестації, державного інспектування. | З'ясувати: |
За результатами комплексної перевірки зробити загальний висновок щодо рівня реалізації ЗНЗ завдань і функцій, визначених чинним законодавством про освіту |
ТИПОВА ПРОГРАМА
комплексної перевірки позашкільного навчального закладу
Державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, органів місцевого самоврядування, інших органів у межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства (стаття 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності").
Відповідно до Порядку державного інспектування навчальних закладів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 2012 р. № 353, формами державного нагляду (контролю) є державна атестація та інспектування. Інспектування здійснюється шляхом проведення комплексної або вибіркової перевірки, що може бути плановою або позаплановою.
Інспектування позашкільних навчальних закладів (далі - навчальний заклад) незалежно від підпорядкування, типів і форм власності, що надають освітні послуги у сфері позашкільної освіти, здійснюється за такими напрямами:
- виконання навчальним закладом положень Конституції та законів України, інших нормативно-правових актів з питань позашкільної освіти;
- якість підготовки навчальним закладом вихованців, учнів, слухачів;
- організація у навчальному закладі навчально-виховної і навчально-методичної роботи;
- ефективність використання навчальним закладом педагогічного потенціалу;
- забезпечення розвитку та ефективність використання навчальним закладом матеріально-технічної бази.
До Типової програми комплексної перевірки позашкільного навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності, що надає освітні послуги у сфері позашкільної освіти (далі - Типова програма), включено вищезазначені напрями інспектування та питання, визначені Законом України "Про позашкільну освіту", Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2001 р. № 433, та іншими нормативними актами в галузі освіти.
На основі Типової програми розробляються відповідні робочі програми та програми перевірок за напрямом (напрямами).
№ | Питання перевірки | Документи та інші джерела інформації, що підлягають аналізу | Рекомендації членам комісії |
1 | 2 | 3 | 4 |
Розділ I. Загальна характеристика позашкільного навчального закладу (далі - ПНЗ) | |||
1. | Нормативно-правові підстави для провадження діяльності з надання освітніх послуг у сфері позашкільної освіти | Рішення про створення (реорганізацію) ПНЗ. Статут та інші документи, що регламентують діяльність ПНЗ. Свідоцтво про державну реєстрацію. Свідоцтво про державну атестацію | З'ясувати: |
2. | Загальна характеристика приміщення ПНЗ | Технічний паспорт ПНЗ. Акт на право постійного користування земельною ділянкою (у разі його відсутності - рішення про відведення і закріплення земельної ділянки). Акт готовності ПНЗ до навчального року. Акти (приписи) санітарно-епідеміологічної служби, охорони праці, пожежної охорони | З'ясувати: |
Розділ II. Якість підготовки вихованців, учнів, слухачів | |||
1. | Результативність участі вихованців, учнів і слухачів ПНЗ в регіональних, Всеукраїнських, міжнародних фестивалях, конкурсах, конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт тощо | Матеріали ПНЗ щодо участі вихованців, учнів та слухачів у регіональних, Всеукраїнських, міжнародних конкурсах, турнірах, фестивалях, конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт (за останні три роки) | Проаналізувати результативність участі вихованців, учнів, слухачів ПНЗ в регіональних, Всеукраїнських, міжнародних конкурсах, турнірах, фестивалях, конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт (за три роки). |
2. | Організація участі учнівської молоді у Всеукраїнських конкурсах, науково-освітніх проектах та програмах | Матеріали участі учнівської молоді у Всеукраїнських конкурсах МАН, експедиціях, фестивалях, науково-освітніх проектах, програмах, акціях тощо | Зробити висновок щодо стану дослідницько-експериментальної діяльності учнівської молоді, її результативність |
3. | Участь вихованців у міжнародних науково-освітніх проектах | Матеріали щодо участі вихованців у міжнародних науково-освітніх проектах | Проаналізувати результати участі вихованців у міжнародних науково-освітніх проектах. |
4. | Результати організаційно-просвітницької та навчальної роботи ПНЗ | Узагальнюючі матеріали організації різних форм просвітницької діяльності ПНЗ, популяризації досвіду роботи працівників закладу в періодичній педагогічній та науковій пресі, співпраці із засобами масової інформації. Книги обліку і видачі свідоцтв (посвідчень) про позашкільну освіту випускникам | З'ясувати питання щодо популяризації інноваційної діяльності педагогічних працівників позашкільного навчального закладу, організації різних форм просвітницької діяльності (робота батьківських лекторіїв, клубів, патріотичних, трудових, туристсько-краєзнавчих експедицій, акцій, екскурсій, конкурсів, змагань, походів, днів відкритих дверей, творчих звітів колективів, записи тематичних відео- та радіопередач, тематичних виставок, концертна діяльність тощо) та співпраці із ЗМІ. |
5. | Наявність та діяльність у ПНЗ творчих колективів, що мають почесні звання | Матеріали про присвоєння колективу почесних звань | Зробити висновок щодо стану організації роботи в ПНЗ щодо створення умов для розвитку творчих колективів |
Розділ III. Організація навчально-виховної і навчально-методичної роботи | |||
3.1. Стан організації навчально-виховного процесу | |||
3.1.1. | Відповідність структури ПНЗ, наявної мережі гуртків, секцій, творчих об'єднань вимогам статуту та планам розвитку навчального закладу | Статут, річний та перспективний плани роботи позашкільного навчального закладу | З'ясувати структуру ПНЗ, стан роботи щодо формування мережі гуртків, секцій, творчих об'єднань відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів, слухачів з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров'я. |
3.1.2. | Підготовка навчальної документації (робочий навчальний план ПНЗ, журнали обліку гурткової роботи, навчальні програми, розклад занять, накази щодо організації навчально-виховного процесу). Відповідність навчального плану та вибраних програм меті й завданням роботи позашкільного навчального закладу. Фактичний стан їх виконання | Річний план роботи ПНЗ, плани роботи структурних підрозділів, гуртків, об'єднань, лабораторій. План методичної роботи. Програмне забезпечення навчально-виховного процесу. Розклад занять, журнали обліку роботи гуртків. Книги протоколів засідання педагогічної ради, наказів з основної діяльності (за три роки) | З'ясувати: |
3.1.3. | Динаміка розвитку мережі гуртків, груп та інших творчих об'єднань з урахуванням статутних завдань та стану фінансування | Матеріали з розвитку мережі ПНЗ (за останні три роки). Журнали обліку роботи гуртків. Кошториси навчального закладу | З'ясувати динаміку розвитку мережі гуртків, секцій і творчих об'єднань з урахуванням статутних завдань та стану фінансування |
3.1.4. | Дотримання законодавства щодо мови навчання і виховання у ПНЗ | Ділова документація ПНЗ, наочність кабінетів, лабораторій, секцій та інших навчально-виробничих приміщень | Зробити висновок щодо стану виконання нормативно-правових актів з мовних питань |
3.1.5. | Наявність тематичних, комплексних, регіональних освітніх програм | Державні, регіональні програми, плани організаційно-практичних заходів щодо реалізації програм розвитку позашкільних навчальних закладів та заходи стосовно їх виконання | Проаналізувати заходи щодо виконання державних та регіональних програм і зробити висновок стосовно їх ефективності |
3.1.6. | Проведення організаційно-масової роботи в ПНЗ | Плани роботи позашкільного навчального закладу та матеріали з організаційно-масової роботи | З'ясувати стан організаційно-масової роботи ПНЗ. |
3.2. Стан організації навчально-методичної роботи | |||
3.2.1. | Інформаційно-методичне забезпечення діяльності позашкільного навчального закладу | План роботи ПНЗ, наказ про організацію методичної роботи, протоколи засідань методичних об'єднань. Інформаційно-аналітичні довідки, річні звіти, матеріали роботи з питань проектування та впровадження моделі виховної системи. Результати видавничої діяльності (методичні розробки, сценарії тощо) | З'ясувати стан методичної роботи ПНЗ, матеріали річних звітів, масових заходів, методичних об'єднань, педагогічних практикумів, конференцій, семінарів з питань методичної роботи; діяльність методичних об'єднань та стан видавничої діяльності. |
3.2.2. | Науково-методичний супровід навчально-виховного процесу: програмно-методичне забезпечення навчального процесу, впровадження інноваційних педагогічних технологій у практику діяльності та управління ПНЗ. Науково-дослідницька та експериментальна робота | Документи щодо організації експериментальної роботи, матеріали з науково-дослідницької та експериментальної роботи. Плани роботи, протоколи та матеріали засідань методичних об'єднань, матеріали узагальнення педагогічного досвіду | З'ясувати: |
3.2.3. | Робота педагогічної та методичної рад ПНЗ щодо вивчення та узагальнення передового досвіду роботи педагогічних працівників позашкільного навчального закладу та його структурних підрозділів. Залучення педпрацівників до інноваційної та науково-дослідницької діяльності | Плани роботи ПНЗ. Книги протоколів засідань педагогічної та методичної рад позашкільного навчального закладу. Матеріали узагальнення передового досвіду роботи педагогічних працівників. Авторські програми, підручники, посібники, методичні рекомендації, публікації наукових статей | Проаналізувати роботу педагогічної, методичної рад позашкільного навчального закладу щодо узагальнення передового досвіду роботи педагогічних працівників, залучення їх до інноваційної та науково-дослідницької діяльності (проведення експериментальної роботи, наукових досліджень, написання дисертацій, навчання в аспірантурі та докторантурі тощо). |
3.2.4. | Перепідготовка та підвищення кваліфікації педагогічних працівників за останні п'ять років | Перспективний та річний плани проходження курсової перепідготовки педагогічних працівників | З'ясувати стан виконання річного та перспективного планів курсової перепідготовки педагогічних працівників ПНЗ та його структурних підрозділів. |
3.2.5. | Проходження атестації педагогічними працівниками | Перспективний та річний плани проходження атестації педагогічних працівників, їх особові справи, накази щодо проведення атестації в ПНЗ | З'ясувати: |
3.3. Контингент вихованців | |||
3.3.1. | Формування контингенту вихованців та комплектування мережі гуртків (груп) | Статут ПНЗ, перелік видів діяльності, матеріали організаційно-масової та методичної роботи. Загальні показники діяльності позашкільного навчального закладу щодо результативності роботи (за попередні три роки). Документи щодо затвердження структурних підрозділів, їх формування та складу, контингенту вихованців, наповнюваності гуртків, об'єднань. Журнали обліку роботи гуртків | З'ясувати: |
3.3.2. | Дотримання умов прийому вихованців | Статут ПНЗ, положення про відповідний тип позашкільного навчального закладу, довідки медичного закладу для вихованців | З'ясувати стан роботи щодо дотримання умов прийому вихованців, учнів і слухачів до позашкільного навчального закладу, отримання медичних довідок вихованцями закладу з урахуванням типу гуртка. |
3.3.3. | Розвиток учнівського самоврядування | Плани роботи ПНЗ, списки членів учнівського самоврядування, протоколи засідань, конференцій | Проаналізувати установчі документи, структуру та результати роботи учнівського самоврядування в навчальному закладі, роль керівництва позашкільного навчального закладу, педагогічного колективу щодо активізації роботи учнівського самоврядування. |
3.3.4. | Забезпечення умов для збереження здоров'я вихованців, учнів та слухачів | Заходи щодо оздоровлення вихованців, учнів та слухачів. План виховної та спортивно-масової роботи ПНЗ. Звітна документація про оздоровлення вихованців позашкільного навчального закладу | З'ясувати: |
Розділ IV. Ефективність використання педагогічного потенціалу | |||
1. | Укомплектованість ПНЗ педагогічними кадрами, доцільність їх розстановки | Штатний розпис. Особові справи педагогічних працівників, накази з кадрових питань, угоди, посадові інструкції | З'ясувати: |
2. | Освітньо-кваліфікаційний рівень керівника ПНЗ, його заступників | Штатний розпис, особові справи керівника ПНЗ та його заступників, посадові інструкції, накази про розподіл їх функціональних обов'язків | Зробити висновок щодо освітнього рівня керівників позашкільного навчального закладу (молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр, вища педагогічна або фахова освіта) та раціональність розподілу функціональних обов'язків |
3. | Освітньо-кваліфікаційний рівень завідуючих відділами, лабораторіями, керівників гуртків тощо | Штатний розпис, книга наказів з кадрових питань, тарифікаційні списки, особові справи та атестаційні матеріали педагогічних працівників, посадові інструкції | З'ясувати стан дотримання вимог статті 21 Закону України "Про позашкільну освіту" та склад педпрацівників за віком, освітнім рівнем, стажем педагогічної роботи, плинність кадрів, розподіл педагогічного навантаження. |
4. | Наявність у ПНЗ педагогічних працівників, які мають відзнаки, нагороди | Книга наказів з основної діяльності, матеріали педагогічної ради, ради навчального закладу, особові справи та атестаційні матеріали, трудові книжки педагогічних працівників ПНЗ, накази з кадрових питань | З'ясувати: |
5. | Робота з молодими педагогами | Планування роботи ПНЗ, матеріали засідань педагогічної ради, методичних об'єднань, опис форм та схеми організації роботи з молодими педагогами, планування та результати психолого-педагогічних тренінгів, наказ про наставництво | Проаналізувати матеріали педагогічних рад, методичних об'єднань щодо організації роботи з молодими педагогами, планування та результати психолого-педагогічних тренінгів, аналізів відвіданих занять. |
6. | Забезпечення умов для збереження здоров'я працівників трудового колективу | Заходи щодо оздоровлення педагогічних працівників. Плани роботи ПНЗ. Звітна документація про оздоровлення учасників навчально-виховного процесу. Протоколи засідань профспілкового комітету | З'ясувати: |
Розділ V. Забезпечення розвитку та ефективність використання матеріально-технічної бази | |||
1. | Відповідність будівель та приміщень навчального закладу завданням реалізації позашкільної освіти | Технічний паспорт навчального закладу. Висновки органів охорони праці, державного пожежно-технічного та санітарного нагляду. Акти готовності до нового навчального року. | З'ясувати: |
2. | Матеріально-технічне забезпечення ПНЗ. Наявність та стан кабінетів, лабораторій, бібліотеки, земельних ділянок, транспортних засобів тощо, передбачених для даного типу та профілю позашкільного навчального закладу | Технічний паспорт навчального закладу, наявна матеріально-технічна база ПНЗ та його структурних підрозділів, акти списання матеріальних цінностей, інвентарні списки основних засобів, акти списання основних засобів | З'ясувати: |
3. | Забезпеченість кабінетів, лабораторій тощо необхідним обладнанням, інструментами, матеріалами відповідно до навчальних програм та профілю гуртків, інших творчих об'єднань | Перелік обладнання навчальних приміщень (відповідно до нормативних вимог), інвентарні списки основних засобів та акти списання матеріальних цінностей | За результатами вивчення наданих матеріалів, ознайомлення з матеріально-технічною базою, бесід з педагогічними працівниками ПНЗ з'ясувати: |
4. | Забезпеченість комп'ютерною технікою | Ліцензоване програмне забезпечення, комп'ютерна техніка, паспорти комп'ютерних класів | З'ясувати: |
5. | Забезпеченість посібниками, навчально-методичною та довідковою літературою, ефективність їх використання | Інвентарна книга бібліотечного фонду. Облік використання бібліотечного фонду учасниками навчально-виховного процесу ПНЗ | З'ясувати: |
6. | Дотримання правил техніки безпеки, охорони праці, санітарно-гігієнічних норм та правил температурного режиму | Посадові інструкції працівників ПНЗ. Книги інструктажів працівників з питань охорони праці. Книга наказів з основної діяльності. Акти прийому приміщень до експлуатації. | З'ясувати: |
7. | Фінансове забезпечення діяльності ПНЗ, залучення додаткових джерел фінансування, раціональність використання матеріально-технічних та фінансових ресурсів | Кошториси ПНЗ (за останні три роки). Фінансова звітність, договори про оренду навчальних приміщень (у разі відсутності власних приміщень), акти ревізій та перевірки фінансово-господарської діяльності, матеріали організації надання додаткових освітніх послуг, накази з фінансово-господарської діяльності | Проаналізувати: |
Розділ VI. Управління позашкільним навчальним закладом | |||
1. | Визначення мети, завдань і перспектив розвитку ПНЗ | Документи, що регламентують роботу позашкільного навчального закладу. Програма розвитку ПНЗ | З'ясувати стан реалізації нормативно-правових документів у сфері позашкільної освіти та встановити відповідність діяльності навчального закладу меті, завданням та визначеним перспективам розвитку |
2. | Скоординованість та дієвість планування основних напрямів роботи позашкільного навчального закладу | Перспективний, річний та календарні плани роботи позашкільного навчального закладу, річні звіти, інформаційні, аналітичні матеріали, накази щодо основних напрямів роботи ПНЗ, розпорядження, книга протоколів засідання педагогічної ради | З'ясувати: |
3. | Стан керівництва ПНЗ | Статут. Особові справи директора та його заступників. Посадові інструкції керівництва ПНЗ. Книги наказів. Плани роботи ПНЗ. Книги відвідування гуртків, секцій та наслідків внутрішнього контролю | З'ясувати: |
4. | Діяльність педагогічної ради | Плани роботи ПНЗ. Книга протоколів засідання педагогічної ради. Книга наказів | З'ясувати: |
5. | Сформованість та дієвість роботи органів управління позашкільного навчального закладу | Положення про позашкільний навчальний заклад. Статут ПНЗ, книги наказів з основної діяльності, протоколи засідань педагогічної та методичної рад, батьківського комітету, учнівського самоврядування | З'ясувати: |
6. | Якість та результативність внутрішнього контролю і педагогічного аналізу основних напрямів роботи ПНЗ | Матеріали з організації контролю за навчально-виховним процесом: накази з основної діяльності, посадові та функціональні обов'язки всіх категорій працівників ПНЗ. | З'ясувати: |
7. | Створення сприятливого соціально-психологічного клімату | Матеріали роботи керівництва, психологічної служби, профспілкового комітету ПНЗ | Зробити висновок щодо ролі органів управління навчальним закладом, психологічної служби, профспілкового комітету в створенні соціально-психологічного клімату, сприятливого для реалізації основних завдань позашкільної освіти |
8. | Міжнародна співпраця у сфері позашкільної освіти. Діяльність щодо підвищення інвестиційної привабливості навчального закладу та впровадження технологій проектного управління | Заходи ПНЗ з міжнародної співпраці у сфері позашкільної освіти, впровадження технологій проектного управління та інвестиційної діяльності. Звіти на виконання заходів, угоди про співпрацю | З'ясувати: |
9. | Стан роботи щодо усунення порушень вимог законодавства і недоліків у роботі, виявлених під час попереднього заходу державного контролю (атестація, державне інспектування) | Акти та інші матеріали атестації, державного інспектування. Книга наказів. Книга протоколів засідання педагогічної ради. План заходів щодо усунення порушень вимог законодавства і недоліків у роботі, виявлених під час попереднього заходу державного контролю | З'ясувати наявність плану заходів щодо усунення порушень вимог законодавства і недоліків у роботі, відповідність його акту за результатами атестації, державного інспектування: повнота, конкретність, реальність, встановлення строків виконання та визначення відповідальних тощо. |
За результатами комплексної перевірки зробити загальний висновок щодо рівня реалізації позашкільним навчальним закладом завдань і функцій, визначених чинним законодавством про освіту |
ТИПОВА ПРОГРАМА
комплексної перевірки професійно-технічного навчального закладу, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності та підпорядкування, що надає освітні послуги в галузі професійно-технічної освіти
Державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, органів місцевого самоврядування, інших органів у межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства (стаття 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності").
Відповідно до Порядку державного інспектування навчальних закладів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 2012 р. № 353, формами державного нагляду (контролю) є державна атестація та інспектування. Інспектування здійснюється шляхом проведення комплексної або вибіркової перевірки, що може бути плановою або позаплановою.
Інспектування професійно-технічних навчальних закладів, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, що надають освітні послуги в галузі професійно-технічної освіти (далі - суб'єкти ПТО), здійснюється за такими напрямами:
- виконання суб'єктом положень Конституції та законів України, інших нормативно-правових актів з питань професійно-технічної освіти;
- дотримання суб'єктом вимог державних стандартів освіти;
- якості підготовки суб'єктом учнів, слухачів;
- організації навчально-виховної, навчально-методичної та наукової роботи;
- ефективності використання суб'єктом педагогічного та науково-педагогічного потенціалу;
- забезпечення розвитку та ефективність використання суб'єктом матеріально-технічної бази і об'єктів соціальної сфери.
До Типової програми комплексної перевірки професійно-технічного навчального закладу, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності та підпорядкування, що надає освітні послуги у галузі професійно-технічної освіти (далі - Типова програма), включено вищезазначені напрями інспектування та питання, визначені Законом України "Про професійно-технічну освіту", Положенням про професійно-технічний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 серпня 1998 р. № 1240, та іншими нормативними актами в галузі освіти. На основі Типової програми розробляються відповідні робочі програми та програми перевірок за напрямом (напрямами).
№ | Питання перевірки | Документи та інші джерела інформації, що підлягають аналізу | Рекомендації членам комісії |
I. Загальна характеристика та організаційно-правові засади діяльності суб'єкта професійно-технічної освіти | |||
1.1. | Загальна характеристика та відповідність діяльності навчального закладу (навчального підрозділу) статуту, заявленому статусу | Установчі документи. Свідоцтво про державну реєстрацію. Довідка про включення до Єдиного державного реєстру підприємств, установ та організацій України (виписка з ЄДРПОУ). Довідка про ідентифікаційний номер. Довідка про погодження надання освітньої послуги з органами державної виконавчої влади (для приватних професійно-технічних навчальних закладів, підприємств, установ та організацій). Статут навчального закладу (положення про навчальний підрозділ). Ліцензія(-ї) на здійснення освітніх послуг. | З'ясувати: |
II. Дотримання суб'єктом ПТО вимог державних стандартів | |||
2.1. | Відповідність організації навчального процесу вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти | Державний стандарт загальної середньої освіти. | З'ясувати: |
2.2. | Відповідність змісту професійно-технічної освіти державним стандартам | Державні стандарти на ліцензовані професії (освітньо-кваліфікаційні характеристики випускника, кваліфікаційні характеристики професій), типові навчальні плани, типові навчальні програми. | З'ясувати: |
III. Формування контингенту учнів (слухачів) | |||
3.1. | Порядок формування контингенту учнів (слухачів) | План прийому учнів (слухачів) за державним замовленням, договорами з юридичними і фізичними особами. Правила прийому учнів (слухачів). Накази про організацію профорієнтаційної роботи, створення та роботи приймальної комісії. Книги реєстрації документів абітурієнтів. | З'ясувати: |
3.2. | Склад контингенту учнів (слухачів) | Книги наказів щодо контингенту учнів (слухачів). Поіменні книги обліку особового складу учнів (слухачів). Статистична звітність із даного питання. | З'ясувати: |
IV. Ефективність використання суб'єктом ПТО педагогічного та науково-педагогічного потенціалу | |||
4.1. | Стан забезпечення суб'єкта ПТО педагогічними працівниками та обслуговуючим персоналом | Штатний розпис. Тарифікаційна відомість. Особові справи, посадові інструкції керівних кадрів і педагогічних працівників. Книга наказів з особового складу працівників. Перспективний план підвищення кваліфікації, стажування педагогічних працівників. Матеріали щодо атестації педагогічних працівників (план роботи атестаційної комісії, графік атестації, рішення комісії, атестаційні листи, накази, заходи за результатами атестації) | З'ясувати: |
V. Забезпечення розвитку та ефективність використання матеріально-технічної бази і об'єктів соціальної сфери | |||
5.1. | Стан матеріально-технічної бази та навчально-методичного забезпечення | Санітарно-технічний паспорт. Технічні паспорти лабораторій та майстерень. | З'ясувати: |
VI. Організація навчально-виховного процесу, навчально-методичної і наукової роботи | |||
6.1. | Стан організації навчально-виробничої діяльності | Перспективний та річний плани роботи суб'єкта ПТО. | Встановити: |
6.2. | Стан організації виховної роботи | Річний план виховної роботи суб'єкта ПТО. | З'ясувати: |
6.3. | Стан організації роботи щодо соціального захисту учнів (слухачів) | Накази, розпорядження, заходи з організації соціального захисту учнів (слухачів) | З'ясувати: |
6.4. | Стан організації навчально-методичної діяльності | Комплекти навчально-програмової документації. | З'ясувати: |
6.5. | Стан роботи щодо створення безпечних умов для життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу | Накази, розпорядження з організації охорони праці. Колективний договір. Програми (інструкції) щодо проведення інструктажів. Інструкції з охорони праці. Посадові інструкції. Журнали обліку проведення інструктажів, реєстрації нещасних випадків. Програми навчання та протоколи перевірки знань з охорони праці. | З'ясувати: |
6.6. | Рівень організації фінансово-господарської та виробничо-комерційної діяльності | Штатний розпис. Кошторис. Кошторис вартості навчання учня (слухача). Угоди з юридичними, фізичними особами про підготовку робітничих кадрів. | З'ясувати: |
VII. Визначення якості підготовки учнів, слухачів | |||
7.1. | Рівень навчальних досягнень учнів із загальноосвітньої підготовки | Матеріали внутрішнього контролю за рівнем навчальних досягнень учнів із предметів інваріантної частини робочого навчального плану. | З'ясувати: |
7.2. | Рівень навчальних досягнень учнів (слухачів) з професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки | Матеріали самоаналізу освітньої діяльності. Зведені відомості навчальних досягнень учнів (слухачів). Журнали обліку теоретичного навчання та професійно-практичної підготовки. | З'ясувати: |
VIII. Управління суб'єктом ПТО | |||
8.1. | Планування діяльності суб'єкта ПТО. Концепція його розвитку | Концепція розвитку навчального закладу, річний план роботи, інші плани роботи, матеріали загальних зборів (конференції), ради закладу, педагогічної та піклувальної рад, батьківського комітету. Матеріали перевірок суб'єкта ПТО органами управління освітою, державного контролю, плани заходів щодо усунення виявлених порушень і недоліків | З'ясувати: |
8.2. | Інформаційне забезпечення діяльності суб'єкта ПТО | Нормативно-правові документи у галузі професійно-технічної освіти. | З'ясувати: |
8.3. | Впровадження інформаційно-комп'ютерних технологій в управлінську діяльність | Матеріали стосовно забезпечення суб'єкта ПТО комп'ютерною та оргтехнікою технікою, що використовується в управлінській діяльності (інвентаризаційні документи, паспорти на ПК, оргтехніку, сертифікати з ліцензійного програмного забезпечення тощо). Сертифікати (довідки) про проходження навчання щодо володіння інформаційно-комп'ютерними технологіями | З'ясувати: |
8.4. | Організація внутрішнього контролю | Матеріали щодо організації внутрішнього контролю за навчально-виховним процесом. | З'ясувати: |
8.5. | Взаємодія з місцевими органами державної виконавчої влади, самоврядування та громадськими організаціями | Плани роботи суб'єкта ПТО, ради навчального закладу, піклувальної ради, батьківського та учнівського комітетів. Накази та заходи щодо розвитку навчального закладу. | З'ясувати: |
8.6. | Ефективність управлінських рішень | Накази щодо основних напрямків роботи навчального закладу, розпорядження, протоколи засідань педагогічної та методичної рад | З'ясувати: |
За результати комплексної перевірки зробити висновок щодо рівня реалізації суб'єктом ПТО завдань і функцій, визначених чинним законодавством про освіту |