open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Чинна
                             
                             
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ

ПРОФСПІЛКА ПРАЦІВНИКІВ АВТОМОБІЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ

ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
ЗАРЕЄСТРОВАНО

Міністерством праці

та соціальної політики

України

14.02.2005 N 22

із зауваженнями

ГАЛУЗЕВА УГОДА

між Державною службою автомобільних доріг

України і Профспілкою працівників автомобільного

транспорту та шляхового господарства України

на 2005 рік
{ Із змінами, внесеними згідно з Документами

Державної служби автомобільних доріг

( v0049466-05 ) від 27.05.2005

( v0015466-06 ) від 27.02.2006

( v0046466-06 ) від 30.06.2006 }

Загальні положення
Галузеву угоду (далі - Угода) укладено відповідно до Закону
України "Про колективні договори і угоди" ( 3356-12 ) на
двосторонній основі між Державною службою автомобільних доріг
України (далі - Укравтодор) в особі Вужинського Івана Андрійовича
і Профспілкою працівників автомобільного транспорту та шляхового
господарства України (далі - Профспілка) в особі Короля Анатолія
Григоровича (далі - Сторони).
Угодою встановлюються соціально-трудові гарантії для найманих
працівників, регулюються виробничі, трудові і соціально-економічні
відносини між найманими працівниками і роботодавцями та
відповідальність Сторін за виконання досягнутих домовленостей.
Угода спрямована на реалізацію конституційних прав і гарантій
працівників, удосконалення колективно-договірного регулювання
соціально-трудових відносин, розвиток соціального партнерства.
Прийняті за цією Угодою зобов'язання та домовленості є
обов'язковими для виконання Сторонами.
Положення Угоди діють безпосередньо, поширюються на дорожні
підприємства й організації всіх форм власності, які перебувають у
сфері дії Сторін, що уклали цю Угоду, та на працівників
профспілкових організацій, які працюють на виборних і штатних
посадах.
Положення цієї Угоди є обов'язковими для застосування під час
ведення колективних переговорів і укладення колективних договорів
як мінімальні гарантії для застосування і не обмежують права
підприємств у розширенні їх прав і гарантій.
Інтереси власника та трудових колективів представляють
відповідно: - на рівні галузі - Укравтодор і Профспілка; - на рівні Автономної Республіки Крим, областей, м. Києва і
м. Севастополя - підприємства та організації дорожнього
господарства незалежно від форм власності і республіканська,
міська, обласні, об'єднані організації профспілки, що
безпосередньо виходять на ЦК профспілки; - на рівні структурних підрозділів підприємств незалежно від
форм власності - структурний підрозділ підприємства та первинна
профспілкова організація підприємства.
Розділ I.

Сприяння розвиткові вітчизняного виробництва,

забезпечення продуктивної зайнятості
1. У сфері виробництва
Укравтодор зобов'язується: 1.1. Для забезпечення стабільної роботи галузі у 2005 році: 1.1.1. Спрямовувати свою роботу на забезпечення стабільного
фінансування дорожнього господарства. 1.1.2. Спрямовувати фінансові ресурси у першу чергу на ремонт
і утримання доріг загального користування, передусім державного
значення, а також мостових споруд з метою збереження існуючої
мережі доріг та на виконання заходів з безпеки дорожнього руху. 1.1.3. Забезпечувати пріоритетне фінансування дорожніх робіт
на автомагістралях, що суміщаються з міжнародними транспортними
коридорами, та на підходах до пунктів пропуску автомобільного
сполучення через державний кордон України. 1.1.4. Продовжувати будівництво під'їздів з твердим покриттям
до сільських населених пунктів. 1.1.5. Здійснювати першочергові заходи з метою інтеграції
дорожньої мережі країни в загальноєвропейську транспортну мережу. 1.1.6. Продовжити роботу із залучення інвестицій згідно з
Законами України "Про концесії" ( 997-14 ) та "Про концесії на
будівництво та експлуатацію автомобільних доріг" ( 1286-14 ). 1.1.7. Проводити політику сприяння застосуванню систем
якості, що відповідають вимогам міжнародних стандартів ISO серії
9000, та їх елементів у дорожніх господарствах. 1.1.8. Впроваджувати прогресивні проектні рішення,
технології, машини і механізми, що забезпечують підвищення
продуктивності праці та якості дорожньо-будівельних і ремонтних
робіт. 1.1.9. Сприяти розвитку виробничих потужностей підприємств
дорожнього господарства, матеріально-технічної бази проектних та
наукових підприємств. 1.1.10. Продовжити роботу зі створення системи вагового та
габаритного контролю за рухом транспортних засобів на
автомобільних дорогах загального користування. 1.1.11. Продовжити впровадження інформаційних технологій
(електронний документообіг, зв'язок між підприємствами і
організаціями, що входять до сфери управління Укравтодору, за
допомогою Інтернету тощо). 1.1.12. Удосконалювати регіональну структуру управління
дорожнім господарством. 1.1.13. Провадити розробку нормативних актів, що регулюють
фінансово-господарську діяльність підприємств дорожнього
господарства. 1.1.14. Зміцнювати сформовану систему підвищення
кваліфікації, підготовки та перекваліфікації працівників. 1.1.15. Передбачати у галузевих програмах
соціально-економічного розвитку заходи з вирішення проблем
зайнятості, підвищення рівня доходів, соціальної підтримки
малозабезпеченої категорії працівників тощо. Сторони домовилися: 1.1.16. Надавати методичну та практичну допомогу
підприємствам з питань реформування власності.
2. У сфері зайнятості
Сторони домовилися: Керівникам дорожніх підприємств і організацій: 1.2.1. Спільно з профспілковими комітетами розробляти і
запроваджувати заходи щодо запобігання на підприємствах масовим
звільненням працюючих з ініціативи власника або уповноваженого ним
органу. У разі виникнення об'єктивних причин, через які неминучі
масові звільнення працівників з ініціативи власника або
уповноваженого ним органу, проводити їх лише за умови попереднього
(не пізніше ніж за 3 місяці) письмового повідомлення відповідного
профоргану про причини і обсяги скорочень, терміни вивільнення,
спеціальності та кваліфікації працівників, які підлягають
скороченню, та за його згодою (за винятком випадків ліквідації
підприємства). Проводити спільні консультації щодо заходів,
спрямованих на сприяння працевлаштуванню працівників, які
вивільняються. 1.2.2. Здійснювати підвищення кваліфікації працівників не
рідше одного разу на 5 років. 1.2.3. Провадити обов'язкове підвищення кваліфікації або
перепідготовку з питань охорони праці не рідше одного разу на 3
роки. 1.2.4. Здійснювати підвищення кваліфікації працівників
режимно-секретних органів у перший рік призначення, а потім не
рідше одного разу на 5 років. 1.2.5. Визначати у колективних договорах обсяги професійного
навчання працівників та загальні витрати коштів на ці цілі
відповідно до потреб виробництва та вимог актів законодавства. Сторони рекомендують: 1.2.6. Надавати переважне право прийняття на роботу
працівників, раніше вивільнених з підприємств дорожнього
господарства на підставах, передбачених пунктом 1 ст. 40 КЗпП
України ( 322-08 ). 1.2.7. Передбачати у колективних договорах зобов'язання щодо: стабілізації зайнятості; скорочення непродуктивних втрат робочого часу; створення нових робочих місць.
Розділ II.

Оплата праці, підвищення рівня доходів
Сторони домовилися: 2.1. Встановити мінімальну тарифну ставку робітника 1 розряду
у розмірі не менш 120 відсотків розміру мінімальної заробітної
плати, встановленої законом, та ввести у дію на підприємствах і в
організаціях дорожнього господарства розміри посадових окладів і
тарифних ставок (окладів) працівників згідно з додатками 1 - 15. На період подолання фінансових труднощів розміри мінімальних
тарифних ставок (окладів) у колективних договорах окремих
підприємств і організацій можуть бути нижчими від норм, визначених
цією Угодою, але не нижчими від державних норм і гарантій в оплаті
праці і не більше як на шість місяців.
2.2. Установити для застосування в дорожніх господарствах і в
організаціях перелік і розміри доплат та надбавок до тарифних
ставок (окладів) і посадових окладів працівників згідно з додатком
16.
2.3. Дорожні підприємства самостійно встановлюють у
колективному договорі форми і системи оплати праці, норми праці,
розцінки, тарифні сітки, схеми посадових окладів, умови
запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та
інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат з
дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством,
Генеральною і Галузевою угодами.
2.3.1. Стимулювання підвищення професіонального рівня
працівників, ефективності і якості їх праці, зацікавленості у
кінцевих результатах роботи, а також у виконанні робіт у стислі
терміни здійснюється шляхом: встановлення надбавок за високі досягнення у праці
керівникам, професіоналам, фахівцям та технічним службовцям,
надбавок за високу професійну майстерність робітникам, за
класність - водіям; преміювання працівників за результати господарської
діяльності помісячно або поквартально. Показники преміювання
колективів функціональних підрозділів пов'язуються з кінцевими
результатами діяльності підприємства, організації в цілому; виплати заохочення за виконання особливо важливих завдань; встановлення надбавок за виконання особливо важливої роботи
(завдання) на термін її виконання; виплати одноразової винагороди за підсумками роботи за рік; виплати винагороди за вислугу років; інших видів виплат, передбачених законодавчими і нормативними
актами з питань оплати праці.
2.4. Переглядати тарифні ставки і посадові оклади у разі
законодавчого підвищення розмірів мінімальної заробітної плати, не
допускаючи при цьому зростання заборгованості з виплати заробітної
плати.
Установити розмір мінімальної зарплати в дорожньому
господарстві з 1 квітня 2005 року - 290 грн., з 1 липня - 310
грн., з 1 вересня - 332 грн. гривні. { Пункт 2.4 доповнено абзацом
згідно з Документом Державної служби автомобільних доріг
( v0049466-05 ) від 27.05.2005 }
Установити розмір мінімальної заробітної плати в дорожньому
господарстві з 1 січня 2006 року - 350 грн., з 1 липня - 375 грн.
{ Пункт 2.4 доповнено абзацом згідно з Документом Державної служби
автомобільних доріг ( v0015466-06 ) від 27.02.2006; із змінами,
внесеними згідно з Документом Державної служби автомобільних доріг
( v0046466-06 ) від 30.06.2006 }
2.5. Вважати оптимальним співвідношення посадового окладу
(тарифної ставки) у середній заробітній платі працівників не менше
70 відсотків.
2.6. Забезпечити збільшення частки працівників, які отримують
заробітну плату вище прожиткового мінімуму, не менш як на 10
відсоткових пунктів щороку.
2.7. Забезпечити випереджаюче зростання тарифної ставки
робітника 1 розряду відносно темпів зростання середньої заробітної
плати для забезпечення підвищення на підприємствах і в
організаціях заробітної плати працівникам, у яких вона нижча від
прожиткового мінімуму.
2.8. Визначені Угодою міжкваліфікаційні (міжпосадові)
співвідношення в оплаті праці є обов'язковими для застосування
дорожніми підприємствами.
2.9. Тарифні ставки (оклади) і посадові оклади працівників
окремих професій, які не передбачені в додатках, встановлювати на
рівні тарифних ставок (окладів) і посадових окладів, передбачених
у відповідних галузях економіки з дотриманням норм і гарантій в
оплаті праці, прийнятих для працівників дорожнього господарства.
2.10. Розміри посадових окладів та умови оплати праці
керівників державних підприємств дорожнього господарства та ВАТ
"ДАК "Автомобільні дороги України" встановлюються Укравтодором
відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.05.99
N 859 ( 859-99-п ) (зі змінами) і обумовлюються у контракті,
розміри посадових окладів керівників дочірніх підприємств -
державною акціонерною компанією "Автомобільні дороги України" з
дотриманням вимог вказаної постанови. Розміри посадових окладів та умови оплати праці керівників
Служб автомобільних доріг в областях, Автономній Республіці Крим,
м. Києві і м. Севастополі встановлюються Державною службою
автомобільних доріг України.
2.11. Межа посадових окладів заступників головного інженера,
головного бухгалтера і керівників відділів встановлюється на 3 - 7
відсотків нижче за рівень межі посадових окладів відповідних
керівників, передбачений Галузевою угодою.
2.12. Умовами зростання фонду оплати праці можуть бути:
підвищення продуктивності праці; збільшення обсягів виробництва;
зниження витрат на 1 грн. собівартості продукції та ін.
2.13. Здійснювати контроль за своєчасною виплатою заробітної
плати на підприємствах дорожнього господарства та вживати комплекс
заходів щодо усунення причин затримки її виплати. Дотримуватись норм чинного законодавства щодо розірвання
контрактів з керівниками підприємств, які допустили безпідставну
невиплату заробітної плати.
2.14. Виплату заробітної плати здійснювати в першочерговому
порядку не рідше двох разів на місяць у терміни, встановлені
колективними договорами.
2.15. Створювати спільні представницькі комісії з метою
усунення причин виникнення заборгованості з виплати працівникам
заробітної плати та здійснення контролю з цього питання. У випадках допущення заборгованості: складати графіки повного її погашення та забезпечувати
контроль за їх виконанням; згідно з чинним законодавством компенсувати працівникам
втрату частини зарплати, пов'язану з порушенням термінів її
виплати; надавати у розрахункових листках по заробітній платі дані
щодо розміру заборгованості та розміру нарахованої компенсації.
2.16. З метою соціального захисту працівників відповідно до
чинного законодавства провадити індексацію грошових доходів у
зв'язку зі змінами цін на споживчі товари і послуги.
2.17. Здійснювати доплати за шкідливі умови праці згідно з
Порядком встановлення доплат за несприятливі умови праці
працівникам підприємств дорожнього комплексу України (додається)
( не наводиться).
2.18. Оплачувати працю за роботу в надурочний час, у
святкові, неробочі та вихідні дні згідно з чинним законодавством.
2.19. Оплату праці на підприємствах або їх відокремлених
підрозділах та робочих місцях, розташованих у населених пунктах,
що мають статус гірських, здійснювати згідно з чинним
законодавством.
2.20. На підприємствах вживати заходів для виконання завдань
з нормування праці, визначених Указом Президента України від
25.12.2000 N 1375/2000 ( 1375/2000 ), розпорядженням Кабінету
Міністрів України від 23.04.2001 N 152-р ( 152-2001-р ), спільним
наказом Мінпраці України та Мінекономіки України від 28.12.2000
N 361/7 ( v0361203-00 ) та відповідними рішеннями Укравтодору з
питань нормування праці.
2.21. Роботу з поліпшення стану нормування праці та зміни
умов оплати праці на підприємствах проводити власнику або
уповноваженому ним органу з обов'язковим офіційним повідомленням
профспілкового комітету підприємства і працівника не пізніше ніж
за 2 місяці. При цьому обов'язковим є економічне обґрунтування
пропонованих норм виробітку і умов оплати праці.
2.22. Оплату часу простою не з вини працівника здійснювати в
розмірі тарифної ставки (посадового окладу), в т. ч. 1/3 її
частини - за рахунок власних коштів підприємства.
2.23. Розрахунок середньої заробітної плати працівників
провадити відповідно до чинного законодавства.
2.24. Здійснювати контроль за дотриманням законодавства про
оплату праці, норм Генеральної та Галузевої угод, а у разі їх
порушення порушувати питання про притягнення до відповідальності
винних осіб. Сторони рекомендують:
2.25. Розширення та доповнення переліку робіт, на яких можуть
встановлюватись доплати за умови праці, а також збільшення
розмірів встановлених доплат здійснювати на умовах, передбачених
колективним договором.
2.26. Встановлювати окремим робітникам, які мають високу
кваліфікацію і зайняті на особливо важливих роботах, місячні
оклади замість тарифних ставок.
2.27. Провадити оплату праці працівників, зайнятих на
ліквідації наслідків стихійного лиха або виконанні інших особливо
важливих завдань, за підвищеними тарифними ставками (окладами),
посадовими окладами на період їх виконання на умовах, прийнятих у
колективному договорі, якщо інше не передбачене чинним
законодавством.
2.28. Враховуючи специфіку дорожнього господарства, пов'язану
з необхідністю оперативного вирішення питань з виконання робіт з
будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг загального
користування та здійснення відповідного контролю, госпрозрахункові
підприємства можуть за рахунок власних коштів встановлювати
працівникам види або розміри надбавок, доплат, премій тощо понад
передбачені законодавством на умовах, визначених у колективному
договорі.
Розділ III.

Умови праці та відпочинку
3.1. Режим праці та відпочинку
Сторони домовилися: 3.1.1. Трудові відносини у сфері праці та відпочинку
будуються на засадах дотримання державних гарантій і договірного
регулювання. 3.1.2. Прийом на роботу працівників за контрактною формою
трудового договору здійснюється лише у випадках, передбачених
законами України. Сфера застосування контракту обмежується
посадами керівників підприємств. 3.1.3. Норми тривалості робочого часу і відпочинку для різних
категорій працівників забезпечуються чинним законодавством. Надурочні роботи застосовуються лише у випадках, передбачених
чинним законодавством. 3.1.4. Час початку і закінчення роботи, режим роботи змінами,
поділ робочого дня на частини, застосування підсумованого обліку
робочого часу погоджуються з профспілковими комітетами та
встановлюються правилами внутрішнього трудового розпорядку або
колективним договором. 3.1.5. Тривалість основної щорічної оплачуваної відпустки
встановлюється згідно з чинним законодавством і не може бути
меншою ніж 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік. Не
допускається відмова у наданні щорічної відпустки та заміна її за
добровільною згодою працівника матеріальною чи іншою компенсацією,
крім випадків, передбачених чинним законодавством. 3.1.6. Додаткові відпустки працівникам з ненормованим робочим
днем тривалістю до 7 днів надаються згідно із списками робіт,
професій і посад, визначених колективними договорами. Конкретна
тривалість вказаних відпусток встановлюється в колективному
договорі. Орієнтовний перелік робіт, професій і посад працівників
з ненормованим робочим днем, яким надається відпустка за особливий
характер праці, наведений у додатку 16 до цієї Угоди. 3.1.7. Додаткові відпустки за роботу із шкідливими і важкими
умовами праці та за особливий характер праці надаються за
Списками, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від
17.11.97 N 1290 ( 1290-97-п ) (додатки 1 і 2 у редакції постанови
Кабінету Міністрів України від 13 травня 2003 року N 679
( 679-2003-п ). Колективним чи трудовим договорами визначається
конкретна тривалість додаткових відпусток: за роботу із шкідливими і важкими умовами праці залежно від
результатів атестації робочих місць за умовами праці і часу
зайнятості працівника в цих умовах, за особливий характер праці - залежно від часу зайнятості
працівника в цих умовах. 3.1.8. Відпустки без збереження заробітної плати надаються за
згодою сторін трудового договору в порядку, визначеному ст. 25 і
26 Закону України "Про відпустки" ( 504/96-ВР ) з урахуванням
внесених змін. 3.1.9. Черговість надання відпусток визначається графіками,
які затверджуються роботодавцем за погодженням з виборними
органами профспілки на початку кожного року і доводяться до відома
усіх працівників. Графіки повинні враховувати інтереси як
виробництва, так і працівників. 3.1.10. Рекомендувати підприємствам при укладанні колективних
договорів розглядати питання про можливість встановлення для
працюючих жінок, які мають дітей шкільного та дошкільного віку,
особливо багатодітних матерів, 38-годинного робочого тижня за
рахунок власних коштів підприємства. 3.1.11. Забезпечити своєчасне проведення атестації робочих
місць за умовами праці працівників, зайнятих у шкідливих і важких
та особливо шкідливих і особливо важких умовах праці для
встановлення їм права на пільгове пенсійне забезпечення, додаткові
відпустки та інші види пільг і компенсацій, а також розроблення
заходів щодо поліпшення умов праці та оздоровлення працівників. Укравтодор зобов'язується: 3.1.12. Узгоджувати з Профспілкою проекти нормативних актів
та інші документи, що стосуються соціально-економічних інтересів
працівників підприємств, шляхом офіційних переговорів і
консультацій. 3.1.13. За поданням трудових колективів розглядати питання і
приймати рішення стосовно виконання умов контрактів з керівниками,
дії яких погіршують соціально-економічне становище працівників
підприємств і суперечать колективному договору.
3.2. Охорона праці
Сторони домовилися: 3.2.1. Провести у вересні 2005 року семінар-нараду з
керівниками і спеціалістами служби охорони праці підприємств,
організацій та представниками профспілкових організацій з питань
охорони праці. 3.2.2. Сприяти забезпеченню страхування працівників
відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне
соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та
професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності"
( 1105-14 ). Передбачити у колективних договорах виплату одноразової
допомоги потерпілим з тимчасовою втратою працездатності за рахунок
власних коштів. 3.2.3. Провести навчання та підвищення рівня знань керівників
та посадових осіб усіх рівнів з питань охорони праці і пожежної
безпеки. Укравтодор зобов'язується: 3.2.4. Щороку розглядати на розширених засіданнях колегії за
участю Профспілки умови та стан безпеки праці на виробництві,
виробничого травматизму, профзахворюваності та пожежної безпеки і
вживати відповідних заходів для поліпшення становища з цих питань. 3.2.5. Сприяти забезпеченню підприємств та організацій
нормативно-правовими актами з охорони праці і пожежної безпеки. 3.2.6. Щокварталу готувати аналіз нещасних випадків на
виробництві за основними факторами і причинами та стану умов праці
і доводити його до підприємств і організацій галузі та Профспілки. Укравтодор разом з керівниками підприємств і організацій
зобов'язується: 3.2.7. Забезпечити оплату послуг медичних закладів з
обов'язкового медичного огляду робітників за рахунок підприємств і
організацій. 3.2.8. Сприяти фінансуванню Комплексних заходів поліпшення
стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища в розмірі
не менше 0,5 відсотка від суми реалізованої продукції. 3.2.9. Впроваджувати у виробництво безпечні технології, нову
техніку з метою створення здорових і безпечних умов праці. 3.2.10. Посилити внутрівідомчий контроль за станом охорони
праці, умов та безпеки праці, пожежної безпеки, безпеки руху на
відомчому транспорті. Профспілка зобов'язується: 3.2.11. Здійснювати громадський контроль за додержанням
законодавчих та нормативно-правових актів з питань охорони праці,
створенням безпечних і нешкідливих умов праці і належного
виробничого побуту, забезпеченням працівників засобами
колективного та індивідуального захисту. 3.2.12. Забезпечити участь представників Профспілки у роботі
комісій з розслідування причин кожного нещасного випадку,
опрацювання заходів щодо їх попередження, а також протидіяти
необґрунтованому віднесенню нещасних випадків на виробництві до
невиробничого травматизму. 3.2.13. Надавати консультації та безоплатну правову допомогу
працівникам і сім'ям загиблих у вирішенні питань своєчасного і
повного відшкодування Фондом шкоди, заподіяної працівникові
каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я, пов'язаним з виконанням
ним трудових обов'язків згідно з Законами України "Про охорону
праці" ( 2694-12 ) і "Про загальнообов'язкове державне соціальне
страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного
захворювання, які спричинили втрату працездатності" ( 1105-14 ). 3.2.14. Захищати права та законні інтереси працівників під
час вирішення трудових спорів (конфліктів) з питань умов та
охорони праці.
Розділ IV.

Соціальний захист та задоволення духовних потреб
Сторони домовилися: Підприємствам дорожнього господарства: 4.1. Не допускати затримки у виплатах згідно з Законами
України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" ( 2811-12 ), "Про
статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи" ( 796-12 ), "Про охорону праці"
( 2694-12 ).
4.2. Не допускати перепрофілювання об'єктів
соціально-культурного призначення галузі та передачу їх іншим
власникам без погодження з відповідними органами профспілки.
4.3. Забезпечити збереження та відповідне функціонування
оздоровчих закладів, у тому числі дитячих.
4.4. Здійснювати оздоровлення та відпочинок працівників
галузі і членів їх сімей у санаторно-курортних установах з
частковою компенсацією вартості путівок за рахунок власних коштів
підприємств.
4.5. Проводити лікування та оздоровлення працівників -
учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у
Лікувально-реабілітаційному центрі ім. В.Т.Гуца.
4.6. Для поліпшення житлово-побутових умов працівників
дорожнього господарства продовжити будівництво житла.
4.7. Здійснювати своєчасне та в повному обсязі перерахування
внесків до фондів соціального страхування.
4.8. Здійснювати відраховування первинним, об'єднаним
профспілковим організаціям підприємств та профспілковим
організаціям служб коштів у розмірі не менше 0,3 відсотка від
фонду оплати праці на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу
роботу, як це передбачено чинним законодавством.{ Пункт 4.8 із змінами, внесеними згідно з Документом Державної
служби автомобільних доріг ( v0015466-06 ) від 27.02.2006 }
4.9. Забезпечувати реалізацію передбачених законодавством
заходів соціального захисту інвалідів і хворих на туберкульоз за
рахунок коштів підприємств.
4.10. Надавати фінансову та інші види допомоги учасникам
Великої Вітчизняної війни, ветеранам, учасникам ліквідації
наслідків аварії на ЧАЕС, інвалідам та іншим найменш захищеним
працівникам (пенсіонерам) дорожнього господарства за рахунок
коштів підприємств. Сторони рекомендують:
4.11. Передбачати у колективних договорах питання соціального
забезпечення молодих спеціалістів.
4.12. Надавати благодійні пожертвування Благодійному фонду
"Дорожник" з метою соціального захисту пенсіонерів,
малозабезпечених осіб та інших найменш захищених категорій
працівників дорожніх підприємств і організацій.
4.13. Впроваджувати страхування здоров'я на випадок хвороби
та інших інтересів працівників підприємств і організацій
дорожнього господарства від різноманітних ризиків (зокрема через
ЗАТ "Магістральполіс").
4.14. З метою соціального захисту пенсіонерів передбачити у
колективних договорах госпрозрахункових організацій надання
матеріальної допомоги пенсіонерам - ветеранам дорожньої галузі за
рахунок власних коштів підприємства.{ Розділ IV доповнено пунктом згідно з Документом Державної служби
автомобільних доріг ( v0015466-06 ) від 27.02.2006 }
Розділ V.

Соціальне партнерство, координація

діяльності Сторін
5.1. Соціальне партнерство
З метою координації діяльності з колективно-договірного
регулювання соціально-трудових відносин та вдосконалення
соціального партнерства Сторони домовилися: 5.1.1. На умовах, передбачених ст. 10 Закону України "Про
колективні договори і угоди" ( 3356-12 ), на всіх рівнях діючої
структури управління взаємно надавати економічну, технічну та іншу
інформацію. 5.1.2. Сприяти підприємствам у проведенні колективних
переговорів, своєчасному укладанні колективних договорів або
внесенні до них змін і доповнень згідно з Законом України "Про
колективні договори і угоди" ( 3356-12 ) та з положеннями цієї
Угоди. 5.1.3. Підтримувати безготівковий порядок сплати членських
профспілкових внесків за особистими письмовими заявами членів
профспілки з перерахуванням зібраних внесків на рахунок
профспілкових органів не пізніше трьох банківських днів після
виплати заробітної плати працівникам. 5.1.4. Сприяти зниженню соціальної напруги в трудових
колективах шляхом консультацій, переговорів, вироблення спільних
пропозицій та конкретних дій. 5.1.5. Практикувати проведення спільних нарад і консультацій
Укравтодору та профспілки з питань оплати та умов праці. 5.1.6. Рекомендувати адміністрації при звільненні працівників
у зв'язку з ліквідацією підприємства, скороченням чисельності,
крім гарантій, передбачених Кодексом законів про працю України
( 322-08 ), виплачувати їм за рахунок власних коштів разову
вихідну допомогу в розмірі середньомісячного заробітку.
5.2. Сприяння діяльності профспілки
Сторони домовилися: 5.2.1. Працівникам, обраним до складу виборних профспілкових
органів, гарантуються можливості для здійснення їх повноважень: - членам виборних профспілкових органів, не звільненим від
своїх виробничих чи службових обов'язків, надається на умовах,
передбачених колективним договором чи угодою, вільний від роботи
час із збереженням середньої заробітної плати для участі в
консультаціях і переговорах, виконання інших громадських
обов'язків в інтересах трудового колективу, а також для участі в
роботі виборних профспілкових органів, але не менше ніж дві години
на тиждень; - працівникам, звільненим з роботи у зв'язку з обранням їх до
складу виборних профспілкових органів, після закінчення терміну їх
повноважень надається попередня робота (посада) або за згодою
працівника інша рівноцінна робота (посада). Керівник підприємства
за попередньою згодою працівника може направити його на навчання
або перекваліфікацію із збереженням йому середнього заробітку за
рахунок власних коштів підприємства; - за працівниками, обраними до складу виборних органів
профспілкової організації, що діє на підприємстві або в
організації, зберігаються соціальні пільги і заохочення,
встановлені для інших працівників за місцем роботи відповідно до
законодавства. За рахунок коштів підприємства цим працівникам
можуть бути надані додаткові пільги, якщо це передбачено
колективним договором; - на час профспілкового навчання працівникам, обраним до
складу виборних профспілкових органів первинної профспілкової
організації підприємства, не звільненим від виробничої діяльності,
надається додаткова відпустка тривалістю до 6 календарних днів із
збереженням середньої заробітної плати за рахунок роботодавця; - члени виборних профспілкових органів звільняються від
виробничої діяльності з оплатою у розмірі середнього заробітку на
час їх участі як делегатів з'їздів, конференцій, пленумів,
засідань президій, профкомів за рахунок коштів профспілки або
власних коштів підприємств на умовах, передбачених колективним
договором; - членам профспілки на умовах, визначених колективним
договором, надається вільний час для виконання громадських
обов'язків на період участі як делегатів з'їздів, конференцій, для
профспілкового навчання із збереженням середнього заробітку. Укравтодор разом з керівниками підприємств: 5.2.2. Сприяє Профспілці в її діяльності. 5.2.3. Надає для роботи виборних профспілкових органів та
проведення зборів приміщення з усім необхідним обладнанням,
зв'язком, опаленням, прибиранням, транспортом, охороною у порядку,
передбаченому колективним договором. 5.2.4. Надає у п'ятиденний термін безоплатно інформацію з
питань, що стосуються соціально-економічних прав та інтересів
трудящих, результатів господарської діяльності підприємств. 5.2.5. Надає в безкоштовне користування будинки і споруди для
проведення фізкультурно-оздоровчих заходів, санаторно-курортного
лікування. Профспілка зобов'язується сприяти: 5.2.6. Реалізації цієї Угоди через відповідні організації
профспілки. 5.2.7. Виконанню рішень конференції трудового колективу, що
не суперечать Статуту профспілки. 5.2.8. Зниженню соціальної напруги в трудових колективах,
протидії будь-яким ініціативам щодо спорів, страйків та інших
колективних дій з питань, включених до цієї Угоди, за умови її
виконання.
Заключні положення
З метою забезпечення реалізації положень цієї Угоди,
здійснення контролю за її виконанням Сторони домовилися: 1. Угода набирає чинності з дня підписання і діє до укладення
нової або перегляду цієї Угоди.
2. Сторони, які уклали Угоду, несуть безпосередню
відповідальність за виконання взятих зобов'язань у порядку,
встановленому законодавством.
3. Сторона власників не прийматиме в односторонньому порядку
рішень щодо зміни раніше узгоджених та встановлення нових умов
оплати праці.
4. На період дії Угоди і за умови її виконання Сторонами
трудові колективи утримуються від проведення акцій і страйків.
5. Щокварталу аналізувати хід виконання цієї Угоди і надавати
відповідну інформацію іншій Стороні.
6. Раз на півроку розглядати стан виконання цієї Угоди на
засіданні спільної комісії Сторін, яка вела переговори з її
укладання, про що складати протокол, визначати додаткові заходи з
реалізації невиконаних положень та інформувати господарські та
профспілкові органи на місцях.
7. Спірні питання, що виникають під час реалізації цієї
Угоди, розв'язувати шляхом переговорів.
8. Надавати на безоплатній основі наявну інформацію з питань,
які є предметом цієї Угоди.
9. Розмістити Угоду на офіційних веб-сторінках. Розмістити
Зміни і доповнення N 1 та N 2 і N 3 до Галузевої угоди на 2005 рік
з додатками 1-15 на офіційній веб-сторінці за адресою:
http://www.ukravtodor.gov.ua{ Пункт 9 із змінами, внесеними згідно з Документами Державної
служби автомобільних доріг України ( v0049466-05 ) від
27.05.2005, ( v0015466-06 ) від 27.02.2006, ( v0046466-06 ) від
30.06.2006 }
10. Зміни і доповнення до цієї Угоди вносити за взаємною
згодою Сторін після попередніх переговорів, разом тлумачити окремі
її положення.
11. За три місяці до закінчення строку дії цієї Угоди за
ініціативою однієї із Сторін починати переговори щодо укладання
Угоди на наступний період.
12. Сторони визнають право роботодавців та профспілок, які не
брали участі у переговорах, приєднуватись до цієї Угоди протягом
терміну її дії за умови, якщо вони візьмуть на себе зобов'язання
щодо її виконання. Ця Угода підписана у трьох примірниках, які зберігаються у
кожної із Сторін та Мінпраці України і мають однакову юридичну
силу.
Голова Державної служби
автомобільних доріг України І.Вужинський
Голова Профспілки працівників
автомобільного транспорту
та шляхового господарства України А.Король
Додатки не наводяться { Зміни до додатків 1-15 див. в Документах
Державної служби автомобільних доріг України ( v0049466-05 ) від
27.05.2005, ( v0015466-06 ) від 27.02.2006, ( v0046466-06 ) від
30.06.2006 }
"Відомості Міністерства транспорту
та зв'язку України"
N 6, 2005 р.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: