open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
14.01.2008 N в-118/01

Стосовно дотримання процедур

державних закупівель

(відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти") ( 1490-14 )
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю
відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 )
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника: Назва: Державний департамент України з питань виконання
покарань. Адреса: 04050, м. Київ, вул. Мельникова, 81,
тел.: (044) 481-05-97, 481-05-44.
2. Відповідальний за проведення торгів: Пасічник Юрій
Володимирович.
3. Предмет закупівлі: риба (сардина, сардинела, ставрида,
скумбрія, путасу заморожені).
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Джерело фінансування закупівель: кошти державного бюджету.
6. Очікувана вартість закупівлі: 3 360 000,00 грн.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок -
20.08.2007 р., закінчення - 29.10.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних
матеріалів:
1. Оголошення про заплановану закупівлю N 34054407,
опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України
від 20.08.2007 р. N 34 (105), - 1 арк.;
2. Оголошення про заплановану закупівлю N 6631371,
опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує
інформацію виключно з питань державних закупівель,
від 20.08.2007 р. N 34 (71), - 1 арк.;
3. Оголошення про заплановану закупівлю N М-34-036-07,
опубліковане у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає
Тендерна палата України, "International Edition Ukrainian Public
Procurements" від 20.08.2007 р. N 34 (57), - 1 арк.;
4. Тендерна документація на закупівлю риби (сардина,
сардинела, ставрида, скумбрія, путасу заморожені)
від 31.07.2007 р. N 80 - 21 арк.;
5. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 03.09.2007 р.
N 34 - 4 арк.;
6. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 21.09.2007 р.
N 93 - 4 арк.;
7. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі,
опубліковане у інформаційному бюлетені Тендерної палати України
від 29.10.2007 р. N 44 (115), оголошення N 44167307Р, - 1 арк.;
8. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі,
опубліковане у спеціалізованому друкованому засобі масової
інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує
інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву,
яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель,
від 29.10.2007 р. N 44 (81), оголошення N 8169286, - 1 арк.
9. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі
N М-44-128-07Р, опубліковане у міжнародному інформаційному
бюлетені, що видає Тендерна палата України, "International Edition
Ukrainian Public Procurements" від 29.10.2007 р. N 44 (67) -
1 аркуш.
Завдання сформульоване таким чином: надати висновок про законність та обґунтованість проведення
процедури закупівлі Державним департаментом України з питань
виконання покарань з придбання риби (сардина, сардинела, ставрида,
скумбрія, путасу заморожені).
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній
частині висновку. При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо
закупівлі Державним департаментом України з питань виконання покарань
(далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із
зменшенням ціни опубліковано: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України
від 20.08.2007 р. N 34 (105), оголошення N 34054407; - у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель від 20.08.2007 р.
N 34 (71), оголошення N 6631371; - у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна
палата України, "International Edition Ukrainian Public
Procurements" від 20.08.2007 р. N 34 (57), оголошення
N М-34-036-07. Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на
сайті www.zakupivli.com код ORG/F 0965. Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) (далі -
Закон) строк для подання тендерних пропозицій має становити
30 календарних днів віддати опублікування оголошення про
проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна
палата України. В окремих випадках цей строк може бути скорочено
до 15 календарних днів. Так, в оголошенні кінцевий термін для
подання тендерних пропозицій встановлено 03.09.2007 р., або
скорочено до 15 календарних днів.
2. Тендерна документація Тендерна документація із закупівлі риби (сардина, сардинела,
ставрида, скумбрія, путасу заморожені), що надана на дослідження,
не відповідає вимогам статей 21, 23, 26, 26-1, 27, 29, 34 Закону
( 1490-14 ), а саме: - у п. 12.5 тендерної документації визначено, що тендерне
забезпечення буде повернено учаснику торгів протягом
10 календарних днів після настання підстави для повернення
всупереч вимог ч. 6 ст. 23 Закону ( 1490-14 ), відповідно до якої
строк обчислюється з дня настання підстави для повернення
тендерного забезпечення; - у п. 18.5 тендерної документації строк надання учаснику
торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється
з моменту отримання від нього відповідного запиту всупереч вимог
ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ), якою встановлено, що копія
протоколу розкриття тендерних пропозицій надається всім учасникам
на їх запит протягом 1 робочого дня після отримання від учасника
відповідного запиту; - в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) у додатку
N 4 до тендерної документації "Критерії та методика оцінки
тендерних пропозицій" до критеріїв оцінки не включено обов'язкові
критерії: умови розрахунків, строк поставки (виконання); - в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) в Додатку
N 4 "Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій" тендерної
документації не визначено методики оцінки тендерних пропозицій за
критеріями для визначення найкращої тендерної пропозиції.
Оскільки, наведена в додатку методика оцінки тендерних пропозицій
передбачає визначення переможців вже після оцінки за кількістю
набраних балів, проте самого розрахунку кількості балів за
критеріями методика не містить; - в порушення вимог ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) у п. 23
тендерної документації не вказано Антимонопольний комітет України,
як орган влади, якому надається інформація щодо розгляду та оцінки
тендерних пропозицій до укладання договору про закупівлю; - в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ) у п. 24
тендерної документації не передбачено всіх умов, на підставі яких
будуть відхилені тендерні пропозиції учасників, а саме якщо
інформація про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня
в каталозі; - у п. 28.2 тендерної документації визначено, що договір про
закупівлю укладається не раніше, ніж через 5 робочих днів після
надсилання акцепту та повідомлення про результати торгів всупереч
вимог ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ), відповідно до яких строк
обчислюється з дня відправлення письмового повідомлення всім
учасникам; - в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) у додатку
б/н до тендерної документації до основних умов, які обов'язково
будуть включені до договору про закупівлю, не включено всі істотні
умови договору, а саме: можливість зменшення обсягів закупівлі
залежно від реального фінансування видатків; умови договору про
закупівлю не повинні змінюватися після його підписання. Відповідно до технічних вимог тендерної документації до
закупівлі планується риба (сардина, сардинела, ставрида, скумбрія,
путасу заморожені) в кількості 700 тонн. При цьому учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції
по окремих частинах предмета закупівлі. Окремою частиною предмета
закупівлі є обсяг поставки - 350 тонн. Відповідно до Додатка 4 "Критерії та методика оцінки
тендерних пропозицій" тендерної документації оцінку тендерних
пропозицій передбачено здійснювати наступним чином: - визначення переможців здійснюється за накопичувальним
принципом по запропонованих обсягах товару; - першим переможцем обирається Учасник, який набрав
максимальну кількість балів, і його пропозиція акцептується на
запропонований обсяг поставки на кількість частин предмета
закупівлі, кратних 350 тонн; - послідуючий переможець обирається за наступними
максимальними кількостями балів в порівнянні з запропонованими
цінами, що залишилися; - порівняння цін і накопичення обсягу здійснюється до тих
пір, поки залишаються пропозиції для порівняння або не буде
набрано обсяг 700 тонн; Відповідно до ст. 1 Закону ( 1490-14 ) переможець процедури
закупівлі - це учасник, тендерна пропозиція якого в результаті
оцінки визнана найкращою та акцептована. Отже, в порушення ст. 1 Закону ( 1490-14 ) Замовником
передбачено обрання переможцем не тільки учасника, тендерна
пропозиція якого в результаті оцінки визнана найкращою та
акцептована, але й інших учасників за наступними максимальними
кількостями балів. Крім того, методика оцінки передбачає одночасне оцінювання
всіх тендерних пропозицій, а не оцінювання окремого лоту, який
становить 350 тонн. Тобто, з одного боку, Замовником надано можливість учасникам
подавати тендерні пропозиції по окремих частинах предмета
закупівлі, а з іншого, методика оцінки не передбачає оцінювання
окремих частин предмета закупівлі. Отже, в порушення вимог ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ) Замовником
в тендерній документації передбачена необ'єктивна та упереджена
методика оцінки тендерних пропозицій.
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій На дослідження надано протокол розкриття тендерних пропозицій
від 03.09.2007 р. N 34. Відповідно до вищезазначеного протоколу
розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції
від трьох учасників, а саме: Товариства з обмеженою
відповідальністю виробничо-комерційної фірми "Віко", Товариства з
обмеженою відповідальністю "МК-Маркет" та Товариства з обмеженою
відповідальністю "Інтерфлот-Продукт". Цінові пропозиції учасників викладені в Таблиці N 1.
Таблиця N 1 "Цінові пропозиції учасників"
------------------------------------------------------------------ | Найменування | Вид риби |Кількість,| Ціна за | Кінцева | | учасника | (сардина, | тонн | тонну, | загальна | | | сардинела, | | грн. | вартість, | | | ставрида, | | | грн. | | | скумбрія, | | | | | | путасу) | | | | |---------------+-------------+----------+---------+-------------| |ТОВ "ВКФ "Віко"| заморожена | 350 | 6200,00 | 2 170 000,00| | |-------------+----------+---------+-------------| | | заморожена | 350 | 6300,00 | 2 205 000,00| |---------------+-------------+----------+---------+-------------| |ТОВ "МК-Маркет"| заморожена | 350 | 6200,00 | 2 170 000,00| | |-------------+----------+---------+-------------| | | заморожена | - | - | - | |---------------+-------------+----------+---------+-------------| |ТОВ | заморожена | 350 | 6200,00 | 2 170 000,00| |"Інтерфлот- |-------------+----------+---------+-------------| |Продукт" | заморожена | - | - | - | ------------------------------------------------------------------
Розкриття тендерних пропозицій відбулося з порушеннями вимог
статей 18, 27 Закону ( 1490-14 ), а саме: - в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону ( 1490-14 ) до участі
у торгах допущено учасника, інформація про якого відсутня в
тематичному каталозі учасників процедур закупівель, що видає
Тендерна палата України. Зокрема, в тематичному каталозі учасників
процедур закупівель відсутня інформація щодо учасника - Товариства
з обмеженою відповідальністю "Інтерфлот-продукт"; - в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ) Замовником
не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ "Інтерфлот-продукт"
через: - невідповідність тендерної пропозиції кваліфікаційним
вимогам, зазначеним в тендерній документації, а саме: ненадання
витягу із Тематичного каталогу учасників процедур закупівель
учасником ТОВ "Інтерфлот-продукт". Відповідно до вимог ч. 1 ст. 28 Закону ( 1490-14 ) тендерному
комітету Замовника відкриті торги із зменшенням ціни на закупівлю
риби (сардина, сардинела, ставрида, скумбрія, путасу заморожені)
необхідно було відмінити через допущення до оцінки тендерних
пропозицій менше ніж трьох учасників. Відповідно до вимог ч. 1 ст. 28 Закону ( 1490-14 ) торги
відміняються частково (за лотом), якщо було подано менше трьох
тендерних пропозицій до відповідного лота. Враховуюче те, що окремою частиною предмета закупівлі є обсяг
поставки - 350 тонн, то до кожного лоту в 350 тонн повинно бути
подано не менше трьох тендерних пропозицій. Тобто, до риби замороженої, обсягом поставки в 700 тонн,
повинно бути подано не менше ніж 6 тендерних пропозицій. При цьому, до риби замороженої подано 4 тендерних пропозиції. Отже, відповідно до вимог ч. 1 ст. 28 Закону ( 1490-14 )
Замовнику необхідно було відмінити торги частково за одним лотом
риби (сардина, сардинела, ставрида, скумбрія, путасу заморожені)
через подання менше трьох тендерних пропозицій до відповідного
лоту.
5. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця На дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій
від 21.09.2007 р. N 93. Відповідно до вказаного протоколу Замовником обрано
переможців відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю риби
(сардина, сардинела, ставрида, скумбрія, путасу заморожені).
Інформація щодо переможців торгів представлена в Таблиці N 2.
Таблиця N 2 "Інформація щодо переможців торгів"
------------------------------------------------------------------ | Найменування | Вид риби | Обсяг | Ціна за | Загальна | | переможця | (сардина, |закупівлі,| 1 тонну,| сума | | | сардинела, | тонн | грн. | закупівлі, | | | ставрида, | | | грн. | | | скумбрія, | | | | | | путасу) | | | | |----------------+-------------+----------+---------+------------| |ТОВ ВКФ "Віко" | заморожена | 350 | 6200,00 |2 170 000,00| |----------------+-------------+----------+---------+------------| |ТОВ "МК-Маркет" | заморожена | 350 | 6200,00 |2 170 000,00| ------------------------------------------------------------------
При дослідженні вищезазначеного протоколу виявлено, що
процедура оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця
відбулась з порушенням статей 26, 28 Закону ( 1490-14 ), а саме: - в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) до оцінки
допущено учасника, тендерна пропозиція якого повинна бути
відхилена; - в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону ( 1490-14 ) Замовником
не відмінено торги у зв'язку з поданням менше ніж трьох тендерних
пропозицій до відповідного лота.
6. Інформування про результати торгів Надані для дослідження матеріали щодо проведення процедури
відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю риби (сардина,
сардинела, ставрида, скумбрія, путасу заморожені) вказують на
порушення Замовником вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ), якою
визначено, що оголошення про результати проведення торгів
оприлюднюється і публікується в інформаційних системах в мережі
Інтернет, у спеціалізованих друкованих засобах масової інформації,
в інформаційному бюлетені та міжнародному бюлетені, що видає
Тендерна палата України, протягом 10 календарних днів після
укладення договору про закупівлю. Так, договори про закупівлю
укладено 03.10.2007 р., оголошення опубліковано 29.10.2007 р.,
тобто на 16 календарних днів пізніше встановленого Законом строку. Оголошення про результати закупівлі риби (сардина, сардинела,
ставрида, скумбрія, путасу заморожені) було опубліковано
Замовником: - в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України
від 29.10.2007 р. N 44 (115), оголошення N 44167307Р; - у Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із
загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію
виключно з питань державних закупівель, від 29.10.2007 р.
N 44(81), оголошення N 8169286; - у міжнародному інформаційному бюлетені, що видає Тендерна
палата України, "InternationalEdition" Ukrainian Public
Procurements" від 29.10.2007 р. N 44 (67), оголошення
N М-44-128-07Р. Також, оголошення про результати закупівлі оприлюднено на
сайті www.zakupivli.com код NZK/RA 3133.
7. Укладання договору Згідно з інформацією про результати проведеної процедури
закупівлі, зазначеною в оприлюдненому оголошенні N 44167307Р та в
наданій Замовником інформації, за результатами торгів Замовником
укладено договори з: - ТОВ "МК-Маркет" від 03.10.2007 р. на загальну
суму 2 170 000,00 грн.; - ТОВ "Виробничо-комерційна фірма "Віко" від 03.10.2007 р. на
загальну суму 2 170 000,00 гривень. Загальна вартість укладених договорів між Замовником та
переможцями складає 4 340 000,00 гривень, що перевищує суму
фінансування, зазначену у оголошенні про проведення відкритих
торгів із зменшенням ціни (3 360 000,00 грн.), на суму
980 000,00 гривень. Тобто, Замовником здійснена закупівля риби (сардина,
сардинела, ставрида, скумбрія, путасу заморожені) із зайвим
використанням державних коштів на загальну суму
980 000,00 гривень. Договори про закупівлю було укладено за результатами
процедури закупівлі, проведеної з порушенням вимог статей 26, 29-1
Закону ( 1490-14 ), що відповідно до ч. 3 ст. 34 Закону є
підставою для визнання даних договорів недійсними.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів
стосовно проведення Державним департаментом України з питань
виконання покарань відкритих торгів із зменшенням ціни на
закупівлю риби (сардина, сардинела, ставрида, скумбрія, путасу
заморожені) встановлено, що закупівля здійснена з порушеннями
вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме: - ч. 1 ст. 18 Закону ( 1490-14 ) до участі у торгах допущено
учасника, інформація про якого відсутня в тематичному каталозі
учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України; - ч. 6 ст. 23 Закону ( 1490-14 ) у п. 12.5 тендерної
документації визначено, що тендерне забезпечення буде повернено
учаснику торгів протягом 10 календарних днів після настання
підстави для повернення всупереч визначеним умовам Закону,
відповідно до яких строк обчислюється з дня настання підстави для
повернення тендерного забезпечення; - ч. 3 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) у п. 18.4 тендерної
документації строк надання учаснику торгів копії протоколу
розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання
від нього відповідного запиту всупереч визначеним умовам Закону,
відповідно до яких встановлено, що копія протоколу розкриття
тендерних пропозицій надається всім учасникам на їх запит протягом
1 робочого дня після дня отримання від учасника відповідного
запиту; - ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) у додатку N 4 до тендерної
документації "Критерії та методика оцінки тендерних пропозицій" до
критеріїв оцінки не включено обов'язкові критерії: умови
розрахунків, строк поставки (виконання); - ч. 1 ст. 21 Закону ( 1490-14 ) в додатку N 4 "Критерії та
методика оцінки тендерних пропозицій" тендерної документації не
визначено методики оцінки тендерних пропозицій за критеріями для
визначення найкращої тендерної пропозиції. Оскільки наведена в
додатку методика оцінки тендерних пропозицій передбачає визначення
переможців вже після оцінки за кількістю набраних балів, проте
самого розрахунку кількості балів за критеріями методика не
містить; - ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ) щодо допущення до оцінки
учасника, тендерна пропозиція якого повинна бути відхилена; - ст. 1 Закону ( 1490-14 ) щодо передбачення Замовником у
тендерній документації обрання переможцем не тільки учасника,
тендерна пропозиція якого в результаті оцінки визнана найкращою та
акцептована, але й інших учасників за наступними максимальними
кількостями балів; - ст. 2-1 Закону ( 1490-14 ) щодо передбачення Замовником в
тендерній документації необ'єктивної та упередженої методики
оцінки тендерних пропозицій; - ст. 26-1 Закону ( 1490-14 ) у п. 23 тендерної документації
не вказано Антимонопольний комітет України як орган влади, якому
надається інформація щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій
до укладання договору про закупівлю; - ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ) у п. 24 тендерної
документації не передбачено всіх умов, на підставі яких будуть
відхилені тендерні пропозиції учасників, а саме якщо інформація
про учасника, який подав тендерну пропозицію, відсутня в каталозі; - ч. 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ) щодо невідхилення Замовником
тендерних пропозицій учасників; - ч. 1 ст. 28 Закону ( 1490-14 ) Замовником не відмінено
торги у зв'язку з поданням менше ніж трьох тендерних пропозицій до
відповідного лота; - ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ) у п. 28.2 тендерної
документації визначено, що договір про закупівлю укладається не
раніше, ніж через п'ять робочих днів після надсилання акцепту та
повідомлення про результати торгів всупереч визначеним умовам
Закону, відповідно до яких строк обчислюється з дня відправлення
письмового повідомлення всім учасникам; - ч. 1 ст. 29-1 Закону ( 1490-14 ) оголошення про результати
процедури закупівлі опубліковано Замовником пізніше ніж через 10
календарних днів після укладання договору; - ч. 2 ст. 34 Закону ( 1490-14 ) у додатку б/н до тендерної
документації до основних умов, які обов'язково будуть включені до
договору про закупівлю, не включено всі істотні умови договору, а
саме: можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального
фінансування видатків; умови договору про закупівлю не повинні
змінюватися після його підписання. Договори про закупівлю риби (сардина, сардинела, ставрида,
скумбрія, путасу заморожені) від 03.10.2007 р. було укладено за
результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням вимог
статей 26, 29-1 Закону ( 1490-14 ), що відповідно до ч. 3 ст. 34
Закону є підставою для визнання даних договорів недійсними. Дії тендерного комітету Державного департаменту України з
питань виконання покарань можуть містити ознаки суспільно
небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу
України ( 2341-14 ).
Голова правління В.С.Лаба

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: