ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНЕ УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
26.02.2008 N 105
Про підготовку нормативно-правових актів ГоловКРУ
З метою удосконалення організації роботи та поліпшення якості
підготовки нормативно-правових актів ГоловКРУ Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Порядок підготовки та подання на державну
реєстрацію нормативно-правових актів ГоловКРУ (додається).
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ ГоловКРУ від
13.12.2005 N 441 "Про підготовку нормативно-правових актів".
3. Загальному відділу Управління
адміністративно-господарського забезпечення (М'якшило Н.Г.)
довести цей наказ до відома заступників Голови та керівників
структурних підрозділів ГоловКРУ.
Голова М.І.Сивульський
ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ ГоловКРУ
підготовки та подання на державну реєстрацію
нормативно-правових актів ГоловКРУ
1. Загальні положення
1.1. Порядок підготовки та подання на державну реєстрацію
нормативно-правових актів ГоловКРУ (далі - Порядок) розроблено
відповідно до Положення про Головне контрольно-ревізійне
управління України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів
України від 27.06.2007 N 884 ( 884-2007-п ), Указу Президента
України від 03.10.92 N 493 ( 493/92 ) "Про державну реєстрацію
нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої
влади", постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.92 N 731
( 731-92-п ) "Про затвердження Положення про державну реєстрацію
нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої
влади", інших нормативно-правових актів з питань державної
реєстрації.
1.2. Порядок визначає діяльність ГоловКРУ з питань підготовки
нормативно-правових актів та подання їх на державну реєстрацію до
Міністерства юстиції України.
1.3. ГоловКРУ в межах своїх повноважень на основі та на
виконання актів законодавства видає накази (далі -
нормативно-правові акти ГоловКРУ), організовує і контролює їх
виконання. ГоловКРУ в разі потреби видає разом з іншими центральними та
місцевими органами виконавчої влади спільні акти.
1.4. Державній реєстрації підлягають нормативно-правові акти
будь-якого виду незалежно від строку їх дії (постійні чи обмежені
певним часом) та характеру відомостей, що в них містяться, у тому
числі з грифами "Для службового користування", "Особливої
важливості", "Цілком таємно", "Таємно" та іншими, а також прийняті
в порядку експерименту, якщо в них є одна або більше норм (правил
поведінки), що: - зачіпають соціально-економічні, політичні, особисті та інші
права, свободи й законні інтереси громадян, проголошені й
гарантовані Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України,
Конвенцією ( 995_004 ), міжнародними договорами України, згоду на
обов'язковість яких надано Верховною Радою України, та acquis
communautaire, з урахуванням практики Європейського суду з прав
людини, установлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують
існуючий організаційно-правовий механізм їх реалізації; - мають міжвідомчий характер, тобто є обов'язковими для інших
органів виконавчої влади, органів господарського управління і
контролю, а також підприємств, установ і організацій, що не
входять до сфери управління органу, який видав нормативно-правовий
акт. При цьому на державну реєстрацію подаються нормативно-правові
акти, які мають як одну з указаних ознак, так і декілька.
1.5. Зміни до зареєстрованих нормативно-правових актів
незалежно від того, містять вони правові норми чи ні, а також акти
про втрату чинності зареєстрованих нормативно-правових актів
підлягають державній реєстрації в загальновстановленому порядку.
1.6. На державну реєстрацію не подаються акти: а) персонального характеру (про склад комісій, призначення на
посаду і звільнення з неї, заохочення працівників тощо); б) дія яких вичерпується одноразовим застосуванням, крім
актів про затвердження положень, інструкцій та інших актів, що
містять правові норми, а також тимчасові, строк дії яких
вичерпано; в) оперативного, організаційно-розпорядчого характеру (разові
доручення) та інші, які не мають нормативного характеру, зокрема
ті, які містять лише індивідуально-конкретні приписи; г) якими доводяться до відома підприємств, установ і
організацій рішення органів вищого рівня; ґ) спрямовані на організацію виконання рішень органів вищого
рівня і власних рішень міністерств, інших центральних органів
виконавчої влади, органів господарського управління та контролю,
що не мають нових правових норм, а також внутрішньовідомчого
характеру; д) нормативно-технічного характеру (державні стандарти,
будівельні норми і правила, тарифно-кваліфікаційні довідники,
форми звітності тощо); е) рекомендаційного, роз'яснювального та інформаційного
характеру (методичні рекомендації, роз'яснення тощо).
2. Порядок підготовки проектів нормативно-правових актів
ГоловКРУ
2.1. Для підготовки проектів нормативно-правових актів
керівництвом ГоловКРУ визначається відповідальний структурний
підрозділ (розробник) відповідно до його компетенції. Для підготовки найбільш важливих та складних проектів можуть
створюватися робочі групи. Відповідальним за подання нормативно-правового акта на
державну реєстрацію до Міністерства юстиції є Департамент правової
роботи.
2.2. Розробник здійснює супроводження проекту
нормативно-правового акта з моменту його підготовки і до моменту
подання на державну реєстрацію в Міністерство юстиції України, а
при необхідності - приймає участь у супроводженні проекту у
Мін'юсті з питань, що входять до його компетенції.
2.3. Проекти нормативно-правових актів повинні розроблятися
згідно з вимогами, викладеними в розділі 2 Порядку подання
нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства
юстиції України та проведення їх державної реєстрації,
затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2005
N 34/5 ( z0381-05 ).
2.4. Проекти наказів та нормативно-правових актів, які ними
затверджуються, обов'язково погоджуються з Департаментом правової
роботи. У разі виникнення у Департаменту правової роботи зауважень
до проекту нормативно-правового акта, він повертається на
доопрацювання з обґрунтуванням відмови щодо його погодження.
2.5. Проекти нормативно-правових актів щодо напрямів і
методів контрольно-ревізійної роботи попередньо розглядаються на
засіданні Методологічної ради ГоловКРУ, а також за рішенням
керівництва ГоловКРУ надаються на обговорення Громадській раді при
ГоловКРУ.
2.6. Після погодження проекту із заступниками Голови ГоловКРУ
відповідно до розподілу обов'язків і напрямків діяльності,
відповідними структурними підрозділами ГоловКРУ, Департаментом
правової роботи та літредактором, такий проект подається Голові
або особі, що виконує його обов'язки, на підпис.
2.7. У випадках, передбачених законодавством, або в разі
наявності в нормативно-правовому акті положень та доручень, що
поширюються на інші органи, проект такого акта повинен бути
погоджений з відповідними заінтересованими органами.
2.8. Нормативно-правові акти ГоловКРУ погоджуються з
Міністром фінансів.
3. Порядок подання нормативно-правових актів на державну
реєстрацію
3.1. Нормативно-правовий акт, що подається на державну
реєстрацію, має відповідати Конституції ( 254к/96-ВР ) та
законодавству України, Конвенції про захист прав людини і
основоположних свобод ( 995_004 ) 1950 року і протоколам до неї
( 994_535, 994_854, 994_059, 994_802, 994_804, 994_170, 994_171,
994_536, 994_180, 994_527 ), міжнародним договорам України, згоду
на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, та acquis
communautaire, з урахуванням практики Європейського суду з прав
людини, правилам нормопроектувальної техніки, узгоджуватися з
раніше прийнятими нормативно-правовими актами, викладатися згідно
з правилами українського правопису та вимогами Примірної,
затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.97
N 1153 ( 1153-97-п ).
3.2. Нормативно-правовий акт підписується Головою ГоловКРУ
або особою, що виконує його обов'язки. Нормативно-правовий акт, який затверджується наказом
(інструкція, положення, порядок тощо), та додатки до нього повинні
підписуватись керівником структурного підрозділу ГоловКРУ
(розробником) на лицьовому боці останнього аркуша. Ініціали та прізвище керівника друкуються на рівні останнього
рядка найменування посади.
3.3. Нормативно-правові акти ГоловКРУ подаються на державну
реєстрацію не пізніше п'ятого дня після їх прийняття.
3.4. Структурний підрозділ ГоловКРУ, що розробляв
нормативно-правовий акт, протягом 2 робочих днів після його
підписання передає Департаменту правової роботи такі документи: - нормативно-правовий акт у 4 примірниках: оригінал, три
засвідчені в установленому законодавством порядку копії (з них дві
українською мовою та одна копія в перекладі на російську мову)
розпорядчого документа (наказу) та затвердженого ним
нормативно-правового акта (положення, інструкції, правил, порядку
тощо) і додатків до нього. У разі подання на державну реєстрацію
спільно прийнятого нормативно-правового акта оригінал нормативного
акта подається в кількості примірників, яка дорівнює кількості
органів, які прийняли нормативний акт; - пояснювальна записка до нормативно-правового акта, у якій
зазначаються обґрунтування підстав та мета розроблення
нормативно-правового акта, визначається його місце у відповідній
сфері правового регулювання, міститься аналіз причин, наводяться
факти і цифрові дані, що обґрунтовують необхідність його
прийняття, відображаються фінансово-економічні розрахунки та
пропозиції щодо джерел покриття витрат (якщо реалізація
нормативно-правового акта не потребує фінансування з державного чи
місцевого бюджетів, то про це окремо повідомляється в записці),
прогнозуються очікувані соціально-економічні результати реалізації
нормативно-правового акта. Загальний обсяг пояснювальної записки
не повинен перевищувати чотирьох сторінок. До неї може долучатися
інформаційно-довідковий матеріал (таблиці, схеми, діаграми тощо),
який є необхідним для обґрунтування суті нормативно-правового
акта; - відомості про чинні нормативно-правові акти з питання, що
належить до сфери правового регулювання прийнятого
нормативно-правового акта, інформація про строки приведення їх у
відповідність до нормативно-правового акта, поданого на державну
реєстрацію, а також про нормативно-правові акти, що втрачають
чинність у зв'язку з прийняттям цього акта; - копія нормативно-правового акта, до якого вносяться зміни
або який визнається таким, що втратив чинність, у контрольному
стані; - відомості про офіційне погодження нормативно-правового акта
із зацікавленими органами незалежно від того, чи є таке погодження
обов'язковим згідно із законодавством (оригінал, який після
прийняття рішення щодо державної реєстрації повертається суб'єкту
нормотворення, та дві копії); - копія рішення Державного комітету України з питань
регуляторної політики та підприємництва про погодження проекту
нормативно-правового акта або копія рішення Урядового комітету з
питань економічної політики та європейської інтеграції про
задоволення скарги ГоловКРУ щодо відмови в погодженні проекту
нормативно-правового акта (для регуляторних нормативно-правових
актів); - довідка про відповідність нормативно-правового акта acquis
communautaire, якщо цей акт за предметом правового регулювання
належить до пріоритетних сфер адаптації законодавства України, за
формою згідно з додатком 1 до пункту 3 з 52 Регламенту Кабінету
Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів
України від 18.07.2007 N 950 ( 950-2007-п ), із зазначенням
відомостей, визначених з 52 цього Регламенту; - висновок Секретаріату Урядового уповноваженого у справах
Європейського суду з прав людини Міністерства юстиції України щодо
відповідності нормативно-правового акта положенням Конвенції
( 995_004 ) та практиці Європейського суду з прав людини (для
нормативно-правових актів, предмет правового регулювання яких
стосується прав і свобод людини, гарантованих Конвенцією); - інформаційно-аналітичні матеріали з публічного обговорення
проектів нормативно-правових актів (у разі необхідності). - проект супровідного листа; - дискета із текстами нормативно-правового акта українською
та російською мовами (разом із розпорядчими документами та
додатками до нормативно-правового акта). Тексти актів повинні бути підготовлені, як правило, у
Microsoft Word, формат RTF, з використанням шрифту Times New
Roman, розмір 14, таблиці, діаграми тощо - у Microsoft Excel.
3.5. Спільно прийнятий нормативно-правовий акт подається на
реєстрацію ГоловКРУ у випадку, якщо підпис Голови ГоловКРУ стоїть
першим чи є відповідний запис у наказі. При цьому оригінал
нормативно-правового акта подається в кількості примірників, яка
дорівнює кількості органів, які прийняли нормативний акт.
3.6. В разі відмови у державній реєстрації
нормативно-правового акта він підлягає скасуванню у 5-денний
термін з дня отримання листа Міністерства юстиції України про
відмову в його державній реєстрації чи відповідного рішення
Міністра юстиції України. Наказ про скасування
нормативно-правового акта, в державній реєстрації якого
відмовлено, та інші необхідні для цього матеріали готує
Департамент правової роботи. Копія відповідного наказу в цей же
строк направляється до Мін'юсту.
Директор Департаменту
правової роботи О.А.Манешкін
Джерело:Офіційний портал ВРУ