open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Н А К А З
24.03.2009 N 82

Про затвердження Порядку

проведення юридичної експертизи проектів

нормативно-правових актів і перевірки

на відповідність законодавству проектів

наказів та інших актів

Головдержслужби України
{ Із змінами, внесеними згідно з Наказом Головного

управління державної служби

N 28 ( v0028351-10 ) від 05.02.2010 }

{ У тексті Наказу слова "юридичне управління" в усіх

відмінках замінено словами "юридичний департамент"

у відповідних відмінках згідно з Наказом Головного

управління державної служби N 28 ( v0028351-10 )

від 05.02.2010 }

На виконання пункту 10 Загального положення про юридичну
службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного
підприємства установи, організації, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року N 1040
( 1040-2008-п ), Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Порядок проведення юридичної експертизи
проектів нормативно-правових актів і перевірки на відповідність
законодавству проектів наказів та інших актів Головдержслужби
України, що додається.
2. Координацію роботи юридичного департаменту та структурних
підрозділів Головдержслужби щодо організації роботи з проведення
юридичної експертизи проектів нормативно-правових актів,
підготовлених структурними підрозділами Головдержслужби України, і
перевірки на відповідність законодавству проектів наказів та інших
актів, покласти на заступника Начальника Головдержслужби з питань
нормотворчої та правової роботи.
3. Управлінню організаційної роботи, документообігу та
контролю, юридичному департаменту у місячний термін внести
відповідні зміни до Регламенту Головдержслужби України та його
територіальних органів, затвердженого наказом Головдержслужби
України від 26.03.2008 р. N 71 ( v0071351-08 ).
4. Управлінню організаційної роботи, документообігу та
контролю ознайомити з цим наказом першого заступника начальника
Головдержслужби України, заступників начальника Головдержслужби
України, директора Центру адаптації державної служби до стандартів
Європейського Союзу та керівників структурних підрозділів
Головдержслужби.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Головдержслужби Т.Мотренко

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Головдержслужби

України

24.03.2009 N 82

ПОРЯДОК

проведення юридичної експертизи

проектів нормативно-правових актів

і перевірки відповідності законодавству

проектів наказів та інших актів

Головдержслужби України
{ У тексті Порядку слова "юридичне управління" в усіх відмінках
замінено словами "юридичний департамент" у відповідних
відмінках; слова "начальник юридичного управління" в усіх
відмінках замінено словами "директор юридичного департаменту"
у відповідних відмінках згідно з Наказом Головного управління
державної служби N 28 ( v0028351-10 ) від 05.02.2010 }
1. Загальні положення
1.1. Юридичний департамент на підставі підпунктів 3 і 4
Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого
центрального органу виконавчої влади, державного підприємства,
установи та організації, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 26.11.2008 року N 1040 ( 1040-2008-п )
(далі - Загальне положення), положення про юридичне правління
Головдержслужби України: - проводить юридичну експертизу проектів нормативно-правових
актів, підготовлених структурними підрозділами центрального
апарату Головдержслужби, за результатами якої готує висновки за
формою, що затверджується Міністерством юстиції України, погоджує
(візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних
підрозділів; - перевіряє на відповідність законодавству і міжнародним
договорам України проекти наказів та інших актів, що подаються на
підпис Начальнику Головдержслужби, погоджує їх за наявності віз
керівників заінтересованих структурних підрозділів;
1.2. Відповідно до пункту 8 Загального положення
( 1040-2008-п ) видання нормативно-правового акта, а також подання
проекту акта Головдержслужби для його прийняття чи погодження без
попереднього розгляду та погодження з юридичним департаментом не
допускається.
1.3. Юридичний департамент на виконання доручень Начальника
Головдержслужби також проводить юридичну експертизу законопроектів
розроблених народними депутатами, відповідно до параграфів 138,
139, 140 Регламенту Кабінету Міністрів України ( 950-2007-п ) та
готує за її результатами проекти висновків чи пропозицій до
висновків, які підготовлені іншими центральними органами
виконавчої влади, та подає їх на підпис Начальнику Головдержслужби
у встановленому порядку.
1.4. Юридичний департамент за дорученням Начальника
Головдержслужби розглядає на відповідність законодавству проекти
нормативно-правових актів та інших документів, які надійшли на
погодження від інших державних органів, з питань, що належать до
компетенції Головдержслужби, та готує пропозиції до них.
1.5. До підготовки висновків та пропозицій до висновків
згідно з дорученням Начальника Головдержслужби можуть залучатися у
встановленому Регламентом Головдержслужби та його територіальних
органів, затвердженим наказом Головдержслужби України від
26.03.2008 р. N 71 ( v0071351-08 ) (далі - Регламент
Головдержслужби), порядку фахівці інших структурних підрозділів.
2. Юридична експертиза проектів

нормативно-правових актів
2.1. Юридична експертиза проектів нормативних правових актів
здійснюється згідно з правилами, встановленими наказом
Міністерства юстиції України "Про здійснення експертизи проектів
законів та проектів актів Кабінету Міністрів України, а також
нормативно-правових актів, на які поширюється вимога державної
реєстрації, щодо відповідності положенням Конвенції про захист
прав людини і основоположних свобод та практиці Європейського суду
з прав людини" від 20.08.2008 р. N 1219/7 ( v1219323-08 ) та
Методичних рекомендацій Міністерства юстиції України щодо
проведення правової експертизи проектів нормативно-правових актів
від 09.07.2007 р. N 17/05.
2.2. Юридична експертиза проектів нормативно-правових актів
проводиться на предмет їх відповідності Конституції ( 254к/96-ВР )
та законам України, нормам чинних міжнародних договорів України,
чинним нормативно-правовим актам більшої, рівної або меншої
юридичної сили, усталеним принципам побудови нормативно-правових
актів даного виду тощо. При проведенні експертизи юридичний департамент вирішує
виключно питання права.
2.3. Юридичній експертизі підлягають підготовлені
структурними підрозділами проекти: законів України; указів Президента України; розпоряджень Президента України; постанов Кабінету Міністрів України; розпоряджень Кабінету Міністрів України; наказів міжвідомчого нормативного характеру; наказу Головдержслужби нормативного характеру.
2.4. Юридичній експертизі не підлягають проекти актів, які не
мають нормативного характеру, зокрема, проекти указів та
розпоряджень наказів Головдержслужби України розпорядчого
характеру, індивідуальної чи разової дії (про призначення,
переведення, звільнення з посади, продовження терміну перебування
на державній службі, присвоєння рангів, оплати праці, застосування
заходів заохочення та дисциплінарного впливу, створення робочих
груп тощо).
2.5. Порядок оформлення та направлення на експертизу проектів
нормативно-правових актів Головдержслужби України повинен
відповідати вимогам Регламенту Кабінету Міністрів України,
затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від
18.07.2007 р. N 950 ( 950-2007-п ), Правилам підготовки актів
Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету
Міністрів України від 06.09.2005 р. N 870 ( 870-2005-п ),
Методичним рекомендаціям Міністерства юстиції України щодо
підготовки проектів нормативно-правових актів та дотримання вимог
нормопроектувальної техніки від 07.05.2007 р. N 09/00, Регламенту
Головдержслужби України ( v0071351-08 ).
2.6. Юридична експертиза проектів нормативно-правових актів
проводиться за дорученням директора юридичного департаменту
фахівцями відділу нормативно-правової роботи та експертизи (далі -
відділ). У разі необхідності до проведення експертизи можуть також
залучатись фахівці відділу представництва в судах та
консультативно-правової роботи.
2.7. Проекти нормативно-правових актів, які надійшли від
структурних підрозділів на експертизу, підлягають обов'язковій
реєстрації в юридичному департаменті в журналі обліку експертизи
нормативно-правових актів. Термін проведення юридичної експертизи визначається
директором юридичного департаменту. У разі необхідності при
проведенні юридичної експертизи складних та великих за обсягом
проектів він може бути продовжений у порядку, встановленому
Регламентом Головдержслужби України ( v0071351-08 ).
2.8. Пропозиції юридичного департаменту до проекту
нормативно-правового акта щодо приведення його у відповідність до
Конституції ( 254к/96-ВР ) України, чинного законодавства та
правил нормопроектувальної техніки можуть бути враховані
структурним підрозділом у робочому порядку в ході проведення
юридичної експертизи. У разі відмови від врахування вони
зазначаються у висновку.
2.9. За результатами проведення юридичної експертизи
складається мотивований експертний висновок (далі - висновок) на
бланку юридичного департаменту. Висновок повинен містити такі відомості: відповідність предмета правового регулювання компетенції
Головдержслужби; стан нормативного регулювання у даній сфері, необхідність і
достатність нормативно-правового акта для врегулювання суспільних
відносин у сфері державної служби; відповідність змісту проекту нормативно-правового акта
Конституції ( 254к/96-ВР ) та законам України; відповідність форми і тексту проекту правового акта правилам
нормопроектувальної техніки; пропозиції щодо приведення проекту нормативно-правового акта
у відповідність з Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законодавством
України (у разі виявлення норм, що не відповідають Конституції або
законодавству України). Висновок візується особою, яка проводила юридичну експертизу,
начальником відділу та підписується директором юридичного
департаменту.
2.10. Копії висновку, проекту нормативно-правового акта,
супровідних матеріалів до нього зберігаються у відділі
нормативно-правової роботи та експертизи юридичного департаменту.
2.11. У разі позитивного висновку за результатами юридичної
експертизи проекту нормативно-правового акта він в установленому
Регламентом Головдержслужби ( v0071351-08 ) порядку візується
директором юридичного департаменту.
2.12. При наявності неврахованих структурним підрозділом у
робочому порядку при проведенні експертизи зауважень і пропозицій,
проект нормативно-правового акта після складання відповідного
висновку директором юридичного департаменту не візується.
2.13. Проект нормативно-правового акта після проведення
експертизи повертається структурному підрозділу - ініціатору його
розроблення (головному розробнику) разом з висновком, про що
здійснюється відповідна відмітка у журналі обліку.
2.14. Проект нормативно-правового акта разом з висновком
доповідається Начальнику Головдержслужби в установленому порядку
для прийняття відповідного рішення за результатами експертизи.
3. Перевірка проектів наказів

та інших проектів актів
3.1. Юридичний департамент перевіряє на відповідність
законодавству і міжнародним договорам України підготовлені
структурними підрозділами накази та інші акти, що подаються на
підпис Начальнику Головдержслужби.
3.2. Перевірці підлягають проекти наказів Головдержслужби
розпорядчого характеру, індивідуальної чи разової дії, які не
розраховані на невизначене коло осіб (працівників), не
встановлюють правових норм чи правил поведінки. Такими є накази з
кадрових питань, питань оплати праці, заохочень та дисциплінарних
стягнень, створення робочих груп тощо.
3.3. Перевірці на відповідність законодавству і міжнародним
договорам України підлягають також проекти договорів, що
стосуються фінансово-господарської діяльності Головдержслужби,
договорів та угод з питань навчання, підготовки та перепідготовки
державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування,
співробітництва з місцевими органами державної влади та
самоврядування, міжнародного співробітництва тощо.
3.4. Накази, договори та угоди, які підготовлені структурними
підрозділами, до підпису Начальником Головдержслужби подаються
ними до юридичного департаменту та реєструються у журналі обліку
експертизи нормативно-правових актів відповідно до пункту 1.6
цього положення.
3.5. За дорученням директора юридичного департаменту проект
протягом робочого дня розглядається відділом нормативно-правової
роботи та експертизи (у разі необхідності - відділом
представництва в судах та консультативно-правової роботи). У необхідних випадках цей термін може бути продовжений
начальником управління за погодженням з начальником відповідного
структурного підрозділу або заступником Начальника
Головдержслужби.
3.6. Про результати перевірки начальник відділу доповідає
директору юридичного департаменту, який, у разі відсутності
зауважень і пропозицій до проекту наказу чи іншого акта та його
відповідності законодавству і міжнародним договорам України, візує
його та повертає в установленому порядку до структурного
підрозділу.
3.7. У разі невідповідності законодавству чи міжнародним
договорам України, наявності зауважень та пропозицій до проекту та
їх неврахування структурним підрозділом у робочому порядку,
відповідальним працівником відділу складається довідка за
результатами його розгляду з відповідними пропозиціями щодо
усунення недоліків та невідповідностей. При цьому директор юридичного департаменту за наявності віз
на копії довідки начальника відділу та відповідального працівника,
який здійснював опрацювання, засвідчує її своїм підписом і, не
візуючи наказ чи інший акт, повертає його разом з довідкою до
відповідного структурного підрозділу.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: