open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Чинна

МІНІСТЕРСТВО ПРОМИСЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

24.02.2014  № 78

Про затвердження Порядку підготовки і подання проектів нормативно-правових актів Мінпромполітики України

З метою удосконалення процесу підготовки і подання проектів нормативно-правових актів до Кабінету Міністрів України та Міністерства юстиції України, їх супроводження при розгляді в заінтересованих органах, Кабінеті Міністрів України та Верховній Раді України НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Порядок підготовки і подання проектів нормативно-правових актів Мінпромполітики України (далі - Порядок), що додається.

2. Структурним підрозділам Мінпромполітики України:

2.1. Неухильно дотримуватись вимог цього Порядку.

2.2. Щороку до 10 червня та 10 грудня надавати Департаменту юридичного забезпечення інформацію про проведену роботу.

3. Департаменту юридичного забезпечення надавати консультації щодо приводу застосування Порядку.

4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Агентства держмайна України від 9 квітня 2012 року № 65 "Про затвердження Порядку підготовки і подання проектів законодавчих, інших нормативно-правових та розпорядчих актів".

5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

В. о. Міністра

О.Ф. Каленков




ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мінпромполітики України
24.02.2014  № 78

ПОРЯДОК
підготовки і подання проектів нормативно-правових актів у Мінпромполітики України

I. Загальні положення

1.1. Порядок підготовки і подання проектів нормативно-правових актів у Мінпромполітики України розроблено відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950, наказу Міністерства юстиції України від 12 квітня 2005 року № 34/5 "Про вдосконалення порядку державної реєстрації нормативно-правових актів у Міністерстві юстиції України та скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів", зареєстрованого у Мін'юсті від 12 квітня 2005 року за № 381/10661, і регламентує роботу структурних підрозділів Мінпромполітики України (далі - Міністерство) щодо підготовки і подання проектів нормативно-правових актів до Кабінету Міністрів України, Міністерства юстиції України, їх супроводження при розгляді у заінтересованих органах, Кабінеті Міністрів України та Верховній Раді України.

1.2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:

головний розробник проекту акта - структурний підрозділ Міністерства, який здійснює його підготовку та супровід;

заінтересований орган виконавчої влади - орган виконавчої влади, що відповідно до компетенції бере участь у розробленні проекту акта або його погодженні;

закон - нормативно-правовий акт, який приймається в особливому порядку органом законодавчої влади, регулює найбільш важливі суспільні відносини, виражає волю й інтереси більшості населення, має вищу юридичну силу щодо інших нормативно-правових актів, є загальнообов'язковим для всього населення і держави та охороняється державною владою;

постанова - нормативний акт вищого органу у системі органів виконавчої влади з загальних питань;

розпорядження - акт з організаційно-розпорядчих та інших поточних питань;

наказ - підзаконний акт, який видається від імені органів управління та посадових осіб - керівників міністерств та інших центральних органів виконавчої влади в межах наданих їм повноважень у відповідній сфері управління;

нормативно-правовий акт - офіційний письмовий документ, прийнятий уповноваженим нормотворчим органом в межах його компетенції у визначеній законом формі та за встановленою процедурою, спрямований на регулювання суспільних відносин, встановлення загальнообов'язкових прав та обов'язків для невизначеного кола суб'єктів та розрахований на тривале, багаторазове застосування;

нормопроектувальна техніка - система правил і прийомів підготовки проектів актів, що забезпечує максимально повну і точну відповідність форми нормативних положень їх змісту, простоту викладу та доступність для розуміння, вичерпне охоплення питань, що належать до предмета правового регулювання актів;

регуляторний акт - це:

1) прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання;

2) прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.

II. Планування роботи

2.1. Розроблення проектів нормативно-правових актів здійснюється відповідно до орієнтовного плану законопроектних робіт, щорічного плану діяльності Міністерства, на виконання законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та за власною ініціативою.

2.2. Організація роботи з підготовки проектів нормативно-правових актів Міністерством здійснюється за такими етапами:

планування роботи з підготовки нормативно-правових актів;

підготовка нормативно-правових актів;

подання нормативно-правових актів до заінтересованих органів, Кабінету Міністрів України;

супровід проектів нормативно-правових актів у заінтересованих органах, Міністерстві юстиції України, Кабінеті Міністрів України та Верховній Раді України.

2.3. Планування роботи з підготовки нормативно-правових актів, що належать до сфери компетенції Міністерства, провадиться на основі та на виконання Конституції, законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, актів Кабінету Міністрів України, а також з ініціативи Міністерства, відповідно до перспективних та поточних планів.

2.4. Орієнтовний план законопроектних робіт Міністерства формується відповідно до Програми діяльності Кабінету Міністрів України з урахуванням Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу, інших державних програм, концепцій, стратегій, основних напрямів реалізації державної політики, інших програмних документів концептуального характеру та пропозицій структурних підрозділів Міністерства строком на рік.

2.5. Пропозиції до орієнтовного плану законопроектних робіт на наступний рік структурними підрозділами Міністерства подаються до Департаменту юридичного забезпечення до 10 вересня поточного року.

2.6. У пропозиціях структурних підрозділів Міністерства до орієнтовного плану законопроектних робіт на відповідний рік зазначаються:

1) орієнтовна назва законопроекту:

2) проблема, яка потребує законодавчого врегулювання;

3) підстава для розроблення законопроекту;

4) строк внесення законопроекту до Кабінету Міністрів України;

5) структурний підрозділ, відповідальний за розробку акта.

Сформований орієнтовний план законопроектних робіт на наступний рік подається Департаментом юридичного забезпечення на затвердження Міністру до 25 вересня поточного року.

2.7. Структурні підрозділи Міністерства до 10 червня та 10 грудня поточного року подають до Департаменту юридичного забезпечення інформацію про проведену роботу згідно з додатком 1.

2.8. Для розроблення проекту нормативно-правового акта за наказом Міністра може утворюватися робоча група. До складу робочої групи включаються представники основних структурних підрозділів, до компетенції яких віднесено предмет правового регулювання акта, а також представник Департаменту юридичного забезпечення. У разі необхідності до складу робочої групи можуть бути залучені науковці, народні депутати, представники громадських організацій.

III. Підготовка нормативно-правових актів

3.1. Структурний підрозділ, до компетенції якого належить предмет правового регулювання відповідного проекту акта, є головним розробником та відповідає за його підготовку, погодження та прийняття.

3.2. Департамент юридичного забезпечення Міністерства розробляє проекти нормативно-правових актів, які мають узагальнений характер.

3.3. Головний розробник не змінюється у процесі підготовки, погодження та подання проекту акта та у разі потреби в подальшому вносить зміни до розроблених та прийнятих нормативно-правових актів.

3.4. Керівник структурного підрозділу, що є головним розробником, визначає відповідальну особу за розроблення та координацію роботи з підготовки проекту нормативно-правового акта.

3.5. Головний розробник проекту акта:

3.5.1. Проводить аналіз стану справ у відповідній сфері правового регулювання та причин, що обумовлюють необхідність підготовки проекту;

3.5.2. Визначає предмет правового регулювання, механізм вирішення питання, що потребує врегулювання;

3.5.3. Організовує, спрямовує і координує роботу інших структурних підрозділів Міністерства шляхом проведення консультацій, узгоджувальних нарад, робочих зустрічей тощо, залучаючи у разі потреби у встановленому порядку науковців, представників недержавних організацій, готує проект акта та необхідні супроводжувальні документи до нього.

3.5.4. Перевіряє проект на відповідність міжнародним зобов'язанням України, основним положенням законодавства Європейського Союзу та Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Конвенції з прав людини.

3.5.5. Узгоджує проект із структурними підрозділами Міністерства. В разі отримання зауважень до проекту опрацьовує їх та вносить необхідні зміни.

3.5.6. Вживає вичерпних заходів для усунення можливих розбіжностей щодо проекту.

3.5.7. Узгоджує доопрацьований варіант проекту із заінтересованими органами виконавчої влади.

3.5.8. Надсилає узгоджений проект до Міністерства юстиції України для проведення правової експертизи або державної реєстрації.

3.5.9. Вносить проект на розгляд до Кабінету Міністрів України або Міністерства юстиції України в установленому порядку

3.5.10. Супроводжує проект під час його розгляду.

3.6. Проект акта, який готується за дорученням керівництва Міністерства, розробляється у термін, встановлений у дорученні.

3.7. Після розроблення проекту нормативно-правового акта структурний підрозділ, що був головним розробником, подає його до Департаменту юридичного забезпечення для проведення юридичної експертизи з інформаційною довідкою, що додається (Додаток 2).

3.8. Департамент юридичного забезпечення розглядає проект нормативно-правового акта у триденний термін. Погоджує його або надає юридичний висновок відповідно до наказу Мін'юсту України від 6 липня 2011 року № 1805/5 "Про затвердження форми висновку юридичної служби міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади та його територіальних органів, місцевих державних адміністрацій за результатами проведення юридичної експертизи проекту нормативно-правовою акта", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 7 липня 2011 року за № 826/19564.

3.9. У разі, коли Міністерство визначено як заінтересований орган, структурний підрозділ, до компетенції якого належить предмет правового регулювання відповідного проекту, і зазначений першим у дорученні щодо опрацювання цього проекту, здійснює такі заходи:

3.9.1. опрацьовує разом з іншими визначеними структурними підрозділами положення проекту акта з питань, що належать до компетенції Міністерства;

3.9.2. у разі відсутності зауважень погоджує його і повертає відповідному центральному органу виконавчої влади у встановленому порядку;

3.9.3. у разі наявності зауважень та пропозицій повідомляє про них відповідний центральний орган виконавчої влади у письмовій формі за підписом Міністра або його заступників;

3.9.4. опрацювання та погодження проектів здійснюється у термін, визначений головним розробником.

3.10. Персональну відповідальність за якість підготовленого проекту акта та дотримання встановлених строків розроблення такого проекту несуть: керівник структурного підрозділу, відповідальна особа, що визначена головним розробником проекту акта, працівники та керівники структурних підрозділів, які брали участь в опрацюванні проекту акта.

IV. Особливості підготовки проектів регуляторних актів

4.1. Проекти регуляторних актів готуються у порядку, передбаченому цим Порядком, та з урахуванням вимог, визначених у Законі України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

4.2. Під час підготовки регуляторних актів здійснюється:

1) розроблення плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів або внесення змін до нього;

2) підготовка проекту регуляторного акта;

3) підготовка аналізу регуляторного впливу проекту акта;

4) підготовка повідомлення про оприлюднення;

5) опублікування повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта;

6) безпосереднє оприлюднення проекту акта разом з аналізом регуляторного впливу;

7) робота із зацікавленими суб'єктами (отримання зауважень і пропозицій, проведення громадських слухань, круглих столів тощо);

8) погодження проекту регуляторного акта з центральним органом виконавчої влади з питань регуляторної політики;

9) прийняття регуляторного акта;

10) офіційне оприлюднення прийнятого регуляторного акта;

11) проведення відстеження результативності (базового, повторного, періодичного) регуляторного акта;

12) перегляд регуляторних актів;

13) оприлюднення інформації про регуляторну діяльність Міністерства.

4.3. Головний розробник перед початком розроблення проекту регуляторного акта має перевірити, чи передбачений цей акт Планом діяльності Міністерства з підготовки проектів регуляторних актів на відповідний рік.

Якщо структурний підрозділ готує або розглядає проект регуляторного акта, який не внесений до затвердженого Міністерством Плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на відповідний рік, цей структурний підрозділ повинен внести відповідні зміни до Плану не пізніше десяти робочих днів з дня початку підготовки цього проекту або з дня внесення проекту на розгляд до цього структурного підрозділу, але не пізніше дня оприлюднення такого проекту.

4.4. Кожен проект регуляторного акта оприлюднюється з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань.

Про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій розробник цього проекту повідомляє на офіційному веб-сайті Міністерства у відповідній рубриці.

4.5. Проект регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторною впливу оприлюднюється головним розробником у відповідній рубриці на офіційному веб-сайті Міністерства не пізніше п'яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта.

Аналіз впливу регуляторного акта розробляється відповідно до вимог, визначених Методикою проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308.

4.6. Після розроблення проекту регуляторного акта, його оприлюднення на офіційному веб-сайті Міністерства структурний підрозділ направляє проект для розгляду та погодження центральному органу виконавчої влади з питань регуляторної політики. У разі потреби спільно опрацьовує його з представниками Держпідприємництва.

4.7. Погоджений проект регуляторного акта вноситься на розгляд Кабінетові Міністрів України або подається на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому порядку.

4.8. Прийняті регуляторні акти підлягають оприлюдненню головним розробником у відповідній рубриці на офіційному веб-сайті Міністерства.

4.9. Відповідно до Методики відстеження результативності регуляторного акта, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308, стосовно кожного регуляторного акта послідовно здійснюються базове, повторне та періодичне відстеження його результативності.

V. Подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України

5.1. Державній реєстрації підлягають нормативно-правові акти будь-якого виду незалежно від строку їх дії (постійні чи обмежені певним часом) та характеру відомостей, що в них містяться, у тому числі з грифами обмеження доступу до документа ("Для службового користування", "Таємно", "Цілком таємно", "Особливої важливості"), а також прийняті в порядку експерименту, якщо в них є одна або більше норм (правил поведінки), що:

зачіпають соціально-економічні, політичні, особисті та інші права, свободи й законні інтереси громадян, проголошені й гарантовані Конституцією та законами України, Конвенцією, міжнародними договорами України, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, та acquis communautaire, а також з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, установлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують існуючий організаційно-правовий механізм їх реалізації:

мають міжвідомчий характер, тобто є обов'язковими для інших міністерств, органів виконавчої влади, а також органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, що не входять до сфери управління органу, який видав нормативно-правовий акт. При цьому на державну реєстрацію подаються нормативно-правові акти, які мають як одну з указаних ознак, так і декілька.

5.2. Головний розробник здійснює супроводження проекту нормативно-правового акта з моменту його підготовки і до моменту включення його в установленому порядку до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів. У разі необхідності до супроводження проекту у Мін'юсті можуть залучатися фахівці підрозділів, що брали участь у розробці проекту нормативно-правовою акта, працівники юридичної служби.

5.3. До оригіналу нормативно-правового акта додаються дві завірені в установленому законодавством порядку копії наказу, а також затвердженого ним положення (інструкції, порядку тощо) і додатків до них, подаються до Департаменту державної реєстрації нормативних актів Міністерства юстиції України (далі - Департамент) для попереднього розгляду в порядку, передбаченому наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2005 року № 34/5 "Про вдосконалення порядку державної реєстрації нормативно-правових актів у Міністерстві юстиції України та скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів".

5.4. У разі надання реєструючим органом зауважень та необхідності доопрацювання нормативно-правового акта, розробник доопрацьовує його у терміни, визначені Міністерством юстиції України.

5.5. У разі потреби, при доопрацюванні нормативно-правових актів Міністерством у Мін'юсті розробник має право вносити окремі уточнення та незначні корективи до прийнятого наказу. Ці зміни мають бути погоджені з Міністром, а також із керівниками інших підрозділів, до компетенції яких належить предмет регулювання цього акта, департаментом юридичною забезпечення, а при внесенні редакційних правок - із літредактором або особою, на яку покладено обов'язки літературного редагування.

5.6. У разі, якщо нормативно-правовий акт подається на державну реєстрацію повторно, а також якщо він прийнятий замість акта, у державній реєстрації якого відмовлено, у супровідному листі необхідно вказати дату і номер листа Міністерства юстиції України про повернення нормативно-правового акта.

5.7. У разі відмови у державній реєстрації нормативно-правового акта він підлягає скасуванню у 5-денний термін з дня отримання листа Міністерства юстиції України про відмову в його державній реєстрації чи відповідного рішення Міністра юстиції України. Проект наказу про скасування нормативно-правового акта, в державній реєстрації якого відмовлено, та інші необхідні для цього матеріали готує розробник нормативно-правового акта та подає на правову експертизу до Департаменту юридичного забезпечення та на підпис Міністра. Копія відповідною наказу в цей же строк направляється розробником до Міністерства юстиції України.

VI. Супровід проектів нормативно-правових актів у Кабінеті Міністрів України та Верховній Раді України

6.1. Супровід проекту акта Уряду в Кабінеті Міністрів України, головним розробником яких є Міністерство, здійснюється керівником структурного підрозділу, до компетенції якого належить предмет правового регулювання відповідного проекту і який призначений головним розробником проекту.

6.2. Супровід законопроектів сфери компетенції Міністерства, направлених до Верховної Ради України Кабінетом Міністрів України, здійснює на всіх стадіях розгляду посадова особа, визначена Міністром з числа заступників.

6.3. Координація роботи щодо належного супроводження та представлення законодавчих актів сфери компетенції Міністерства, внесених Президентом України, Кабінетом Міністрів України, народними депутатами України на пленарних засіданнях Верховної Ради України, а також під час їх розгляду у комітетах, депутатських фракціях та групах покладається на заступників Міністра за напрямом роботи.

Директор департаменту
юридичного забезпечення



Т.С. Січевлюк-Врублевський




Додаток
до Порядку підготовки і подання проектів
нормативно-правових актів
у Мінпромполітики України
(пункт 2.7 Розділу II)

ІНФОРМАЦІЯ
щодо проектів нормативно-правових актів

__________________________
(назва структурного підрозділу)

та актів, що надійшли від

________________________________
(зазначаються цовв, від яких надійшов проект)

за ____________ 20__ року

№ з/п

Найменування суб'єкта нормотворення

Вид проекту акта

Назва проекту акта

Дата виконання проекту акта

Стан виконання (прийнято, не прийнято)

Примітки (у разі потреби)

1

2

3

4

5

6

7

(Керівник структурного підрозділу)



Додаток
до Порядку підготовки і подання проектів
нормативно-правових актів
у Мінпромполітики України
(пункт 3.7 Розділу III)

ІНФОРМАЦІЙНА ДОВІДКА
до проекту

__________________________________,
(назва проекту нормативно-правового акта)

розробленого _______________________________
(цовв, головний розробник)

Мета проекту: __________________________________________________________

Переваги для Мінпромполітики України ____________________________________

Висновок

(віза структурного підрозділу, що є головним розробником або відповідальним за виконання)

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: