open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ
В К А З І В К А
27.10.2005 N 77

Щодо забезпечення єдиного підходу

до застосування вимог Закону України

"Про внесення змін до Закону України

"Про статус депутатів місцевих рад" N 2854-IV

Верховною Радою України 8 вересня 2005 року прийнято Закон
України "Про внесення змін до Закону України "Про статус депутатів
місцевих рад" N 2854-IV ( 2854-15 ), який набрав чинності 7 жовтня
2005 року. Зазначеним Законом ( 2854-15 ) встановлено обмеження щодо
притягнення до кримінальної та адміністративної відповідальності
депутатів місцевих рад (далі - депутатів). А саме кримінальну
справу стосовно депутата може бути порушено судом або прокурором.
Депутата цього рівня не може бути притягнуто до кримінальної
відповідальності, відносно нього не може обиратися запобіжний
захід у вигляді взяття під варту або підписки про невиїзд, піддано
заходам адміністративного стягнення, що накладаються в судовому
порядку, без дачі згоди місцевої ради. Визначено також порядок
вирішення питання про притягнення цієї категорії осіб до
кримінальної відповідальності. З метою забезпечення єдиного підходу до застосування вимог
цього Закону ( 2854-15 ) вважаю за необхідне звернути увагу на
таке. Зазначений нормативний акт не має зворотної дії в часі. З
огляду на це всі процесуальні дії (обрання міри запобіжного заходу
у вигляді підписки про невиїзд або взяття під варту, пред'явлення
обвинувачення, продовження строків утримання під вартою), вчинені
стосовно депутата місцевої ради до 7 жовтня 2005 року, не
втрачають свого правового значення. Проте після 7 жовтня 2005 року провадження у кримінальних
справах, яке включає в себе досудове слідство, розгляд справ судом
першої або апеляційної інстанцій, рішення по яких не вступили в
законну силу, стосовно депутата місцевої ради не може бути
продовжено без наявності згоди місцевої ради або ради вищого рівня
на притягнення його до кримінальної відповідальності (від
пред'явлення обвинувачення до вступу вироку в законну силу). Запобіжний захід відносно депутатів, обраний до 7 жовтня
2005 року з дотриманням існуючих на той час процедур, скасуванню
не підлягає. Водночас, розглядаючи подання про необхідність
продовження строків тримання під вартою особам, яким до 7 жовтня
2005 року було обрано запобіжний захід у вигляді взяття під варту,
прокурор повинен отримати згоду відповідної місцевої ради на
застосування цього заходу. У повторній згоді на продовження строків тримання особи під
вартою потреби немає. Інші запобіжні заходи (застава, порука тощо) застосовуються
без згоди відповідної місцевої ради. Положення цього Закону ( 2854-15 ) не обмежує право слідчого
чи прокурора на затримання депутата місцевої ради в порядку,
передбаченому кримінально-процесуальним законодавством, а також
повноважень органів (посадових осіб), правомочних здійснювати
адміністративне затримання. Обов'язок щодо ініціювання отримання згоди місцевої ради на
застосування запобіжного заходу у вигляді підписки про невиїзд або
взяття під варту, притягнення до кримінальної відповідальності,
арешту або застосування до нього заходів адміністративного
стягнення, що накладаються в судовому порядку, покладено лише на
прокурора. Аналогічним чином вирішуються питання при розгляді матеріалів
про вчинення депутатом місцевої ради адміністративного
правопорушення в судовому порядку. Проте слід враховувати, що не потрібно згоди місцевої ради на
притягнення депутата до адміністративної відповідальності за
вчинення ним адміністративних проступків, які розглядаються
посадовими особами інших органів, уповноважених розглядати справи
про адміністративні правопорушення. Положення Закону ( 2854-15 ) також не поширюються на
застосування до депутата місцевої ради заходів щодо забезпечення
провадження у справах про адміністративні правопорушення,
передбачених статтями 260, 261, 264, 265 КупАП ( 80732-10 ). У
зв'язку з цим, за наявності підстав, застосування таких заходів
здійснюється у порядку, визначеному КупАП ( 80731-10, 80732-10 ). З огляду на викладене та з метою забезпечення виконання вимог
закону П Р О П О Н У Ю:
1. Прокурору відповідного рівня перед пред'явленням
обвинувачення, вирішенням питання про обрання запобіжного заходу
стосовно депутата вносити подання до місцевої ради на отримання
згоди. Подання повинно бути мотивованим, з посиланням на відповідні
статті Кримінального кодексу України ( 2341-14 ) та містити
конкретні факти і докази, що підтверджують вину особи у вчиненні
суспільно небезпечного діяння, зокрема: дату порушення кримінальної справи, статті КК України
( 2341-14 ); коротку фабулу вчинених діянь та статті КК України
( 2341-14 ), за якими має бути пред'явлено обвинувачення; дату пред'явлення обвинувачення, якщо воно пред'явлено до
7 жовтня 2005 року; докази, які підтверджують вину особи, щодо якої вноситься
подання; обґрунтування застосування запобіжного заходу - взяття під
варту або підписки про невиїзд; граничні строки досудового слідства у кримінальній справі. У разі коли обов'язки прокурора відповідного рівня виконує
інша особа, до подання обов'язково долучається копія наказу.
2. У випадку вчинення депутатом місцевої ради злочину, за
який передбачено покарання понад три роки позбавлення волі та),
необхідності його затримання в порядку, передбаченому статтями
106, 115 КПК України ( 1002-05 ), за наявності підстав для
пред'явлення обвинувачення та обрання запобіжного заходу у вигляді
взяття під варту, прокурору негайно звертатися з поданням до ради
відповідного рівня з вжиттям заходів до його розгляду упродовж
строку затримання аж до ініціювання скликання позачергової сесії.
3. Якщо згоди на притягнення депутата до кримінальної
відповідальності не отримано, прокурору використовувати право
звернення в межах своєї компетенції з відповідним поданням до ради
вищого рівня або через Генерального прокурора до Верховної Ради
України. При відмові ради у наданні згоди на притягнення до
кримінальної відповідальності депутата на підставі ст. 30 Закону
( 2854-15 ) кримінальну справу провадженням закривати.
4. У разі коли справа стосовно депутата перебуває у
провадженні суду, державному обвинувачу чи прокурору, який приймає
участь у розгляді справи судом, з метою дотримання принципу
диспозитивності у судочинстві заявляти клопотання відповідно до
ст. 264 КПК України ( 1003-05 ) про відкладення розгляду справи
для надання можливості отримати згоду ради. Після відкладення судом розгляду справи прокурору не пізніше
п'яти днів звертатися з поданням до відповідної місцевої ради,
повідомивши про це суд. Прокурору негайно повідомляти суд про наслідки розгляду його
подання, а також про свої подальші звернення з поданням до
місцевої ради вищого рівня.
5. При здійсненні адміністративного судочинства прокурору
вимагати від посадових осіб органів адмінюрисдикції, після
складання протоколу щодо депутата місцевої ради негайно направляти
йому адміністративну справу (протокол) для внесення подання щодо
отримання згоди на притягнення депутата до адміністративної
відповідальності. Прокурору відповідного рівня вносити подання до місцевої ради
не пізніше трьох днів із дня надходження адміністративної справи
(протоколу). Подання також повинно бути мотивованим, з посиланням на
відповідні статті КупАП ( 80731-10, 80732-10 ) та містити
конкретні факти і докази, що підтверджують вчинення депутатом
адміністративного правопорушення. У випадку вирішення радою питання про надання згоди на
застосування до депутата адміністративного стягнення після
закінчення строків, передбачених ст. 38 КУпАП ( 80731-10 ) (чи
шести місяців з дня вчинення корупційного діяння або іншого
правопорушення, пов'язаного з корупцією), або відмови у дачі згоди
на притягнення до відповідальності адміністративну справу
(протокол) до суду не направляти, а повертати органу, який його
склав.
6. Для забезпечення розгляду судом справи у стислі строки
прокурору вживати всіх необхідних заходів щодо прийняття місцевою
радою рішення у терміни, передбачені частиною 4 статті 31 Закону
( 2854-15 ).
7. Прокурору відповідного рівня особисто брати участь у
розгляді подання з аргументованим викладенням підстав звернення до
ради.
8. Прокурору, який вніс подання до місцевої ради, у триденний
строк з дня закінчення провадження по справі повідомляли раду, що
надала згоду на притягнення депутата до відповідальності або його
арешт, про наслідки слідства або розгляду справи.
9. Прокурорам усіх рівнів уживати заходів щодо безумовного
виконання Закону України "Про внесення змін до Закону Україну "Про
статус депутатів місцевих рад" N 2854-IV ( 2854-15 ). Розгляд
кримінальних і адміністративних справ стосовно депутатів місцевих
рад взяти на особистий контроль. Про кожен випадок притягнення до
кримінальної чи адміністративної відповідальності негайно
інформувати Генеральну прокуратуру України спецповідомленням. Контроль за виконанням вказівки покласти на заступників
Генерального прокурора України відповідно до розподілу обов'язків,
прокурорів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і
Севастополя, військових прокурорів регіонів та Військово-Морських
Сил України. Із вказівкою ознайомити прокурорсько-слідчих працівників
Генеральної прокуратури України, надіслати її підпорядкованим
прокурорам.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: