open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Чинна
                             
                             
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ

В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Л И С Т
14.03.2003 N 75/0/25-020

Державна податкова адміністрація в Полтавській області
розглянула лист О.Очковського щодо нарахування фінансових санкцій
і П О В І Д О М Л Я Є:
У пункті 6 Указу Президента України "Про спрощену систему
оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого
підприємництва" від 03.07.1998 р. N 727/98 ( 727/98 ) (зі змінами
та доповненнями) зазначено, що суб'єкти підприємницької
діяльності - фізичні особи, які є платниками єдиного податку,
мають право не застосовувати електронні контрольно-касові апарати
для проведення розрахунків із споживачами.
Однак дія цього указу не поширюється на фізичних осіб -
суб'єктів підприємницької діяльності, які займаються
підприємницькою діяльністю без створення юридичної особи і
здійснюють торгівлю лікеро-горілчаними, тютюновими виробами та
пально-мастильними матеріалами (пункт 7 указу ( 727/98 ).
Відповідно до п.1, 2 та 13 ст.3 Закону України "Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг" ( 265/95-ВР ) від 13.07.2000 р.
N 1927-III ( 1927-14 ) (далі - Закон), суб'єкти підприємницької
діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій
формі при продажу товарів (наданні послуг у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг, зобов'язані проводити
розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги)
через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та
переведені у фіскальний режим роботи, реєстратори розрахункових
операцій (РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових
документів, що підтверджують виконання таких операцій (п.1 ст.3
Закону ( 265/95-ВР ).
Крім того, особі, яка отримує або повертає товар, потрібно
видавати розрахунковий документ встановленої форми на повну суму
проведеної операції (п.2 ст.3 Закону ( 265/95-ВР ), а також
потрібно забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на
місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному
звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки -
загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з
початку робочого дня (п.13 ст.3 Закону ( 265/95-ВР ).
За порушення цих вимог передбачена відповідальність. Так,
згідно з пунктом 1 статті 17 Закону ( 265/95-ВР ), у разі
непроведення розрахункових операцій через РРО застосовується
фінансова санкція у п'ятикратному розмірі вартості проданих
товарів, на які виявлено невідповідність. А у ст.22 закону
( 265/95-ВР ) передбачено, що у разі невідповідності суми
готівкових коштів сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у
випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу
за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до
суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова
санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено
невідповідність (без визначення причини невідповідності).
Перевіркою автомагазину, що належить приватному підприємцю
О.Очковському, який здійснює свою діяльність за спрощеною системою
оподаткування, обліку та звітності, встановлено торгівлю
пально-мастильними матеріалами за відсутності РРО. Щодо
зазначеного у листі випадку повідомляємо, що при проведенні
закупівлі масла автомобільного вартістю 48 грн., не здійснено
розрахункової операції на цю суму через РРО. Таке приймання
готівки від покупця свідчить про недотримання вимог п.1 та п.2,
ст.3 закону ( 265/95-ВР ). Це і стало підставою для застосування
фінансової санкції у п'ятикратному розмірі (240 грн.). Крім того,
при перевірці проведено перерахунок готівки, отриманої від
реалізації товарів без використання РРО. Ця сума становить 68 грн.
Вона включає в себе кошти (48 грн.), отримані реалізатором під час
закупівлі.
Тобто загальна сума фінансових санкцій за порушення вимог
Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових
операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг"
( 265/95-ВР ) від 13.07.2000 р. N 1927-III ( 1927-14 ) (зі змінами
і доповненнями) становить 340 грн.
Варто додати, що Український науково-дослідний інститут
стандартизації, сертифікації та інформатики у листі від 21.01.2002
року N 18/7-207 ( v-207699-02 ) повідомив, що термін
"пально-мастильні матеріали" не стандартизований на державному
рівні. Пально-мастильні матеріали взагалі - це матеріали (пальне
для двигунів, масла), що використовуються для транспортних засобів
і сільськогосподарської техніки.
Заступник голови ДПА
в Полтавській області П.Ріжка
"Урядовий кур'єр", N 85, 13.05.2003 р.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: