Правова позиція
Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду
згідно з Постановою
від 27 березня 2018 року
у справі № 456/2664/17
Адміністративна юрисдикція
Щодо підстав для розрахунку субсидії виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні осіб (осіб, які фактично проживають)
Фабула справи: ОСОБА_2 звернулась до суду з позовом до виконавчого комітету міської ради, управління праці та соціального захисту населення міської ради про визнання права на розрахунок субсидії відповідно до кількості зареєстрованих осіб у житловому приміщенні до кількості осіб, що фактично проживають в ньому.
В обґрунтування вимог позивач зазначила, що відповідачами протиправно не визнано за нею права на розрахунок субсидії з кількості осіб, які не відносяться до переліку осіб, що проживають з ОСОБА_2 відповідно до заяви.
Постановою суду першої інстанції, яку залишено без змін ухвалою апеляційного суду, у задоволенні позову відмовлено.
Мотивація касаційної скарги: ОСОБА_2 вказала, що вона має право на субсидію виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, які фактично в ньому проживають, відповідно до Акта обстеження матеріально-побутових умов та заяви про отримання субсидії.
Правова позиція Верховного Суду: відповідно до п. 7 Положення Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого Постановою КМУ від 21 жовтня 1995 року № 848, субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (осіб, які фактично проживають), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
Разом з тим, абз. 3 п. 7 цього Положення передбачає, що у разі, коли кількість фактично проживаючих зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб є меншою, ніж кількість зареєстрованих у такому приміщенні (будинку) осіб, субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, які фактично у ньому проживають, на підставі рішення районної, районної у м. Києві і Севастополі держадміністрації та виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради або утвореної ними комісії та актів обстеження матеріально-побутових умов.
Згідно з п. 13 зазначеного Положення, для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації (орендарі - за місцем проживання): заяву про призначення житлової субсидії та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за встановленими формами.
Висновки: законодавство чітко передбачає право заявника на розрахунок субсидії виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (осіб, які фактично проживають).
Разом з тим, необхідною умовою за таких обставин є рішення виконавчого органу міської ради, що приймається на підставі заяви від особи, що претендує на субсидію та акт обстеження матеріально-побутових умов для визначення фактичної кількості осіб.
Ключові слова: оформлення субсидії, тимчасова відсутність осіб з числа зареєстрованих, підстави призначення субсидії