Справа №760/7856/21
Провадження №3/760/4048/21
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 квітня 2021 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Кушнір С.І., за участю секретаря Федоренко Д.В., представника Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України Келеберденка В.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності відправника міжнародного поштового відправлення проста бандероль б/н гр. ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ), адреса: АДРЕСА_1 ),
за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 473 Митного кодексу України, -
В С Т А Н О В И В:
31.03.2021 р. до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0366/10000/21 від 10.03.2021 року, складений відносно відправника міжнародного поштового відправлення проста бандероль б/н гр. ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ), за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 473 Митного кодексу України.
Відповідно до протоколу №0366/10000/21 про порушення митних правил від 10.03.2021року, вбачається, що 23.01.2020 року в зоні митного контролю на території ДОПП АТ «Укрпошта» (м. Київ, вул. Г.Кірпи, 2), відділ митного оформлення (ВМО) № 1 м/п «Київ-Спеціалізований» Київської митниці Держмитслужби, під час проведення митного огляду міжнародного поштового відправлення проста бандероль б/н, яке пересилалося з Нідерландів ( ОСОБА_1 , АДРЕСА_2 ) до України ( ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , АДРЕСА_3 ) у згортку паперу виявлено таблетки рожевого кольору в вакуумному прозорому пакеті, кількістю - 99 шт., та фрагменти таблеток.
Листом митниці від 29.01.2020 р. №7.8-20/1-7/1567 вказані зразки направлено для проведення експертного дослідження до Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби (далі - СЛЕД Держмитслужби).
Відповідно до висновку експерта СЛЕД Держмитслужби від 03.02.2020 р. №1420003203-0016 у складі таблеток виявлено МДМА, який згідно з Переліком наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 р. №770 (із змінами і доповненнями) віднесений до наркотичних засобів, обіг яких обмежено (Таблиця I Список №2).
При проведенні досліджень витрачено 3 (три) таблетки зразка.
На адресу Управління Служби безпеки України у Дніпропетровській області направлено Повідомлення про кримінальне правопорушення №20 від 12.02.2020 р., за ознаками ст. 305 Кримінального кодексу України.
Київською митницею Держмитслужби отримано лист Управління СБ України у Дніпропетровській області від 19.02.2020 р. № 55/8-646, відповідно до якого за результатами розгляду повідомлення, відповідні відомості внесені до ЄРДР за №22019040000000088 від 06.12.2019, про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.305 КК України.
Київською митницею Держмитслужби отримано лист Управління СБ України у Дніпропетровській області від 22.01.2021 р. № 55/3-627 вих щодо КП №22019040000000088. У рамках досудового розслідування встановлено, що організаторами вказаного контрабандного каналу замовлення міжнародних поштових відправлень здійснювалось на ім`я - ОСОБА_5 иа на адресу - АДРЕСА_4 .
23.01.2020 було повідомлено про підозру у вчиненні вказаного кримінального правопорушення, за ч.2 ст.305 КК України громадянину України ОСОБА_6 .
07.02.2020 ОСОБА_6 оголошено у розшук, у зв`язку з чим здійснення досудового розслідування у КП №22019040000000088 призупинено.
Таким чином, митний орган прийшов до висновку, що в діях відправника міжнародного поштового відправлення проста бандероль б/н гр. ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) вбачаються ознаки порушення митних правил, відповідальність за які передбачено ст. 473 Митного кодексу України, а саме пересилання у міжнародних поштових відправленнях товарів, заборонених до такого пересилання.
В зв`язку з чим, 10.03.2021 року працівниками Державної митної служби України відносно відправника міжнародного поштового відправлення проста бандероль б/н гр. ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ), складено протокол про порушення митних правил №0366/10000/21, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ст. 473 Митного кодексу України.
Представник Київської митниці Держмитслужби Державної митної служби України в судовому засіданні вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №0366/10000/21 від 10.03.2021 року доведеними та просив притягнути відправника міжнародного поштового відправлення проста бандероль б/н гр. ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ), до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ст. 473 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього. Зазначив, що відправник міжнародного поштового відправлення проста бандероль б/н гр. ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ), пересилав у міжнародних поштових відправленнях товари, заборонені до такого пересилання.
В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил - відправник міжнародного поштового відправлення проста бандероль б/н гр. ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ), не з`явився, будучи повідомленим про дату та час судового засідання. Заперечення проти викладеного в протоколі про порушення митних правил не подавав та викладених у ньому обставин не спростував.
Згідно ч. 4 ст. 526 МК України, справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.
З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.
Заслухавши пояснення представника митного органу, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Стаття 473 МК України передбачає відповідальність особи за вчинення дій, спрямованих на пересилання через митний кордон України в міжнародних експрес-відправленнях товарів, заборонених до такого пересилання законодавством України, а також пересилання у міжнародних поштових відправленнях товарів, заборонених до пересилання актами Всесвітнього поштового союзу, що тягне за собою конфіскацію цих товарів.
Крім того, зазначені правовідносини врегульовано Всесвітньою поштовою конвенцією (Доха, 2012), яка в силу ст. 9 Конституції України є частиною національного законодавства України.
Відповідно до Актів Всесвітньої поштової конвенції (Доха, 2012) міжнародні поштові відправлення - упаковані та оформлені відповідно до вимог актів Всесвітнього поштового союзу та Правил надання послуг поштового зв`язку листи, поштові картки, бандеролі, спеціальні мішки з позначкою "М", дрібні пакети, відправлення з оголошеною цінністю, поштові посилки, згруповані поштові відправлення з позначкою "Консигнація", відправлення міжнародної прискореної пошти "EMS", які приймаються для пересилання за межі України, доставляються в Україну або переміщуються через територію України транзитом операторами поштового зв`язку.
Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Судом встановлено, що 23.01.2020 року в зоні митного контролю на території ДОПП АТ «Укрпошта» (м. Київ, вул. Г.Кірпи, 2), відділ митного оформлення (ВМО) № 1 м/п «Київ-Спеціалізований» Київської митниці Держмитслужби, під час проведення митного огляду міжнародного поштового відправлення проста бандероль б/н, яке пересилалося з Нідерландів ( ОСОБА_1 , АДРЕСА_2 ) до України ( ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , АДРЕСА_3 ) у згортку паперу виявлено таблетки рожевого кольору в вакуумному прозорому пакеті, кількістю - 99 шт., та фрагменти таблеток.
Листом митниці від 29.01.2020 р. №7.8-20/1-7/1567 вказані зразки направлено для проведення експертного дослідження до Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби (далі - СЛЕД Держмитслужби).
Відповідно до висновку експерта СЛЕД Держмитслужби від 03.02.2020 р. №1420003203-0016 у складі таблеток виявлено МДМА, який згідно з Переліком наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 р. №770 (із змінами і доповненнями) віднесений до наркотичних засобів, обіг яких обмежено (Таблиця I Список №2).
При проведенні досліджень витрачено 3 (три) таблетки зразка.
На адресу Управління Служби безпеки України у Дніпропетровській області направлено Повідомлення про кримінальне правопорушення №20 від 12.02.2020 р., за ознаками ст. 305 Кримінального кодексу України.
Київською митницею Держмитслужби отримано лист Управління СБ України у Дніпропетровській області від 19.02.2020 р. № 55/8-646, відповідно до якого за результатами розгляду повідомлення, відповідні відомості внесені до ЄРДР за №22019040000000088 від 06.12.2019, про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.305 КК України.
Київською митницею Держмитслужби отримано лист Управління СБ України у Дніпропетровській області від 22.01.2021 р. № 55/3-627 про вжиття заходів правового реагування щодо міжнародних поштових відправлень на ім`я - ОСОБА_5 иа на адресу - АДРЕСА_4 згідно митного законодавства України. У рамках досудового розслідування КП №22019040000000088 встановлено, що організаторами вказаного контрабандного каналу замовлення міжнародних поштових відправлень здійснювалось на ім`я - ОСОБА_5 на адресу - АДРЕСА_4 . 23.01.2020 було повідомлено про підозру у вчиненні вказаного кримінального правопорушення, за ч.2 ст.305 КК України громадянину України ОСОБА_6 . 07.02.2020 ОСОБА_6 оголошено у розшук, у зв`язку з чим здійснення досудового розслідування у КП №22019040000000088 зупинено.
Відповідно до ч. 2 ст. 18 Всесвітньої поштової конвенції (учиненої в м. Доха 11 жовтня 2012 року), унесення зазначених нижче предметів забороняється в усіх категоріях відправлень (п.2.1.):
- наркотиків і психотропних речовин, визначених Міжнародним комітетом з контролю за наркотиками, або інших незаконних речовин, заборонених у країні призначення (п.2.1.1.);
- інших предметів, увезення чи обіг яких заборонено в країні призначення (п.2.1.4.);
- предметів, що за своїм характером чи упакуванням можуть становити небезпеку для поштових працівників або населення (п.2.1.5.).
Відповідно до ст. 1 Закону України від 15.02.1995 року № 60/95-ВР «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори» (із змінами та доповненнями), речовини природні чи синтетичні, препарати, рослини, включені до Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, є наркотичними засобами.
Згідно до ст. 2 Закону України від 15.02.1995 року № 60/95-ВР «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори» (із змінами та доповненнями), наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори з урахуванням доцільності їх використання у медичній практиці та залежно від ступеня їх небезпечності для здоров`я людини і застосовуваних заходів контролю за їх обігом включаються до відповідно пронумерованих списків таблиць Переліку.
Згідно до ст. 24 Закону України від 15.02.1995 року № 60/95-ВР «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори», партія наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, що ввозиться на територію України чи вивозиться з території України без відповідного дозволу на ввезення, вивезення наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, підлягає затриманню та конфіскації в порядку, встановленому законом.
Відповідно до ст. 26 Закону України від 15.02.1995 року № 60/95-ВР «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори», пересилання наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів у поштових (у тому числі міжнародних) відправленнях забороняється.
Відповідно до ч. 1, ст. 37 постанови Кабінету Міністрів України від 05.03.09 №270 «Про затвердження правил надання послуг поштового зв`язку», у міжнародних поштових відправленнях забороняється пересилати наркотичні засоби, психотропні речовини, їх аналоги і прекурсори, включені ДСКН до переліку наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, що підлягають спеціальному контролю відповідно до законодавства.
Постановою КМ України від 3 лютого 1997 року N 146 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на право ввезення на територію України, вивезення з території України або транзиту через територію України наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів» встановлено:
п. 8. Наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори, що ввозяться в Україну або вивозяться з України без дозволу, підлягають затриманню відповідними митницями України;
п. 9. Підприємства та фізичні особи, які порушують правила здійснення імпорту та експорту наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, встановлені відповідними актами законодавства та цим Порядком, несуть відповідальність згідно із законодавством України.
Правила переміщення (пересилання) міжнародних поштових та експрес-відправлень через митний кордон України визначено ст.ст. 233-237 Митного кодексу України.
Відповідно до ч.1 ст. 235 Митного кодексу України, забороняється переміщення (пересилання) в міжнародних поштових та експрес-відправленнях:
- товарів, заборонених цим Кодексом та іншими законодавчими актами України відповідно до ввезення на митну територію України або вивезення з цієї території (п.1.1).
Відповідно до ч. 2 ст. 235 Митного кодексу України, забороняється переміщення (пересилання) в міжнародних поштових відправленнях товарів, заборонених до пересилання відповідно до актів Всесвітнього поштового союзу, а також товарів, відправлених з порушенням вимог нормативно-правових актів з питань надання послуг поштового зв`язку.
За змістом ст. 458 Митного кодексу України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначають вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Таким чином, під час здійснення митного контролю вищезазначеного міжнародного поштового відправлення встановлено, що товар який виявлено в поштовому відправленні, заборонений до ввезення на митну територію України та відповідно у діях відправника міжнародного поштового відправлення проста бандероль б/н гр. ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) вбачаються ознаки порушення митних правил, відповідальність за які передбачено ст. 473 Митного кодексу України, а саме пересилання у міжнародних поштових відправленнях товарів, заборонених до такого пересилання.
У ч. 1 ст. 489 МК України зазначено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно зі ст.ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП при розгляді адміністративної справи органом (посадовою особою) повинно бути вжито всіх необхідних заходів для повного, всебічного і об`єктивного дослідження доказів та з`ясовано: чи було вчинено правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Оцінюючи в сукупності надані докази, суддя знаходить їх належними та допустимими, у зв`язку з чим приходить до висновку, що факт вчинення порушення митних правил передбаченого ст. 473 МК України повністю підтверджений в ході розгляду справи.
За таких обставин, на підставі вищезазначеного, суд дослідивши матеріали справи приходить до висновку, що винуватість відправника міжнародного поштового відправлення проста бандероль б/н гр. ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ), у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 473 МК України, повністю підтверджується дослідженими у судовому засідання доказами, зокрема, даними протоколу про порушення митних правил №0366/10000/21 від 10.03.2021 р., службовою запискою посадової особи митного органу, копією міжнародного поштового відправлення проста бандероль б/н та копією акту про проведення огляду товарів, копією акту про взяття проб від 27.01.2020 р., даними висновку експертного дослідження СЛЕД Держмитслужби від 03.02.2020 р. №1420003203-0016, та іншими документами в їх сукупності.
Відповідно до вимог ст. 245 КпАП України завданням судді при розгляді справ про адміністративне правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
Відповідно до ст. 527 МК України у справі про порушення митних правил митний орган або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з постанов, зокрема про закриття провадження у справі.
Згідно зі ст. 488 МК України провадження у справі про порушення митних правил вважається розпочатим з моменту складання протоколу про порушення митних правил.
Згідно ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно з п.7 ч.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю в разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Відповідно до ч.1 ст.467 МК України якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються органами доходів і зборів або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.
З матеріалів справи вбачається, що митним органом 23.01.2020 було виявлено порушення митних правил, в результаті огляду міжнародного поштового відправлення проста бандероль б/н, яке пересилалося з Нідерландів ( ОСОБА_1 , АДРЕСА_2 ) до України ( ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , АДРЕСА_3 ).
При цьому, слід зазначити, що з дня виявлення правопорушення, тобто з 23.01.2020 по день надходження матеріалів справи відносно ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) до суду, тобто 31.03.2021 р., сплинув шестимісячний строк.
З огляду на викладене слід зазначити, що в період з 23.01.2020 по 31.03.2021 вказана справа не перебувала на розгляд в суді, а тому, передбачена вимога ч. 1 ст. 467 МК України щодо зупинення строку накладення адміністративного стягнення не може бути застосована.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає, що ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) слід визнати винним у порушенні митних правил, передбачених ст. 473 МК України та закрити провадження у справі на підставі п.7 ч.1 ст.247 КУпАП.
Керуючись ст.ст. 1, 8, 38, 245, 247, 251-252, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 3, 458, 467, 473, 487-489, 491, 495, 503, 527 Митного кодексу України, суддя -
П О С Т А Н О В И В :
Відправника міжнародного поштового відправлення проста бандероль б/н гр. ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ), адреса: АДРЕСА_2 ( АДРЕСА_2 , визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого статтею 473 Митного Кодексу України.
Провадження у справі за вчинення правопорушення, передбаченого ст. 473 МК України у відношенні відправника міжнародного поштового відправлення проста бандероль б/н гр. ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ), адреса: АДРЕСА_1 ) - закрити у зв`язку із закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя С.І. Кушнір