Справа № 909/680/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
про відкриття провадження у справі
05.08.2020 м. Івано-ФранківськГосподарський суд Івано-Франківської області у складі судді Ткаченко І. В., розглянувши матеріали позовної заяви товариства з обмеженою відповідальністю "О.І. Груп" (76018, м. Івано-Франківськ, вул. Галицька, 41-а, 3 поверх) до комунального некомерційного підприємства "Обласна клінічна лікарня Івано-Франківської обласної ради" (76008, м. Івано-Франківськ, вул. Федьковича, буд. 91) про визнання протиправним та скасування рішення тендерного комітету,
в с т а н о в и в:
ТОВ "О.І. Груп" звернулось до Господарського суду Івано-Франківської області із позовом до КНП "ОКЛ Івано-Франківської обласної ради" із вимогою визнати протиправним і скасувати рішення тендерного комітету КНП "ОКЛ Івано-Франківської обласної ради" в частині відхилення тендерної пропозиції ТОВ "О.І. Груп" в межах відкритих торгів UA-2020-06-26-008907-а, що оформлене протоколом засідання тендерного комітету від 20 липня 2020 р. № 20/1.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач відхилив тендерну пропозицію позивача із підстав невиконання останнім вимоги тендерної документації щодо надання копій сертифікатів уведення в експлуатацію об`єкта, виданого органом державного архітектурно-будівельного контролю, або копій сертифікатів, що засвідчують відповідність закінченого будівництва об`єкта (черги, окремого пускового комплексу) проектній документації та підтверджують його готовність до експлуатації. Однак, на думку позивача, така, встановлена відповідачем, умова є дискримінаційною, що штучно зробила ТОВ "О.І. Груп" конкретно неспроможним, незважаючи на найкращу цінову пропозицію і критерій кваліфікації.
Дослідивши позовні матеріали, суд визнав їх достатніми для прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі.
Відповідно до частин 1, 3 ст. 12 ГПК України, господарське судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку наказного провадження та позовного провадження (загального або спрощеного). Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Враховуючи обраний позивачем спосіб захисту, категорію та складність справи, розгляд даної справи слід здійснювати за правилами загального позовного провадження.
Крім того, одночасно із позовною заявою ТОВ "О.І. Груп" подало до суду заяву про забезпечення позову шляхом заборони відповідачу укладати договір з переможцем торгів за результатами закупівлі UA-2020-06-26-008907-а. В обґрунтування цієї заяви ТОВ "О.І. Груп" зазначає, що існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до набрання чинності рішенням у справі, а невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав.
Відповідно до ст. 136 ГПК України, господарський суд за заявою учасника справи має право вжити передбачених статтею 137 цього Кодексу заходів забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 137 ГПК України, позов забезпечується, зокрема, забороною відповідачу вчиняти певні дії.
Із змісту заяви вбачається, що позивач просить суд забезпечити позов шляхом заборони комунальному некомерційному підприємству "Обласна клінічна лікарня Івано-Франківської обласної ради" укладати договір з переможцем торгів за результатами тендеру, проведеного відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі".
Відповідно до статуту відповідача (https://orada.if.ua/decision/1227-30/), комунальне некомерційне підприємство "Обласна клінічна лікарня Івано-Франківської обласної ради", є неприбутковим підприємством, об`єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Івано-Франківської області. Підприємство за організаційно-правовою формою є комунальним унітарним некомерційним підприємством, що створене на базі майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Івано-Франківської області та забезпечує в першу чергу надання третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги населенню області. Власником підприємства є згадані територіальні громади, а уповноваженим органом управління - Івано-Франківська обласна державна адміністрація в особі структурного підрозділу в галузі охорони здоров`я. Джерелами формування майна КНП "ОКЛ Івано-Франківської обласної ради" є, зокрема, кошти державного бюджету. Управління підприємством здійснюється відповідно до цього статуту на основі поєднання прав власника, уповноваженого органу управління (в межах делегованих обласною радою повноважень) та участі в управлінні трудового колективу.
Відповідно до ст. 327 ЦК України, у комунальній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.
За змістом ч. 3 ст. 8 ГК України, господарська компетенція органів державної влади та органів місцевого самоврядування реалізується від імені відповідної державної чи комунальної установи.
Згідно з частинами 1, 2 ст. 78 ГК України, комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління. Орган, до сфери управління якого входить комунальне унітарне підприємство, є представником власника - відповідної територіальної громади і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.
Аналіз наведених правових норм та обставин справи дає підстави для висновку, що комунальні підприємства створені органом місцевого самоврядування на основі комунального майна та здійснюють свою діяльність від імені територіальної громади.
Правовий висновок подібного змісту зазначений в постановах Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 14 березня 2018 р. у справі № 815/1216/16, від 27 травня 2020 р. у справі № 813/2793/18, від 22 липня 2020 р. у справі № 524/9076/17.
Відтак комунальне некомерційне підприємство "Обласна клінічна лікарня Івано-Франківської обласної ради" здійснює свою діяльність від імені територіальних громад сіл, селищ, міст Івано-Франківської області.
Водночас, відповідно до ч. 12 ст. 137 ГПК України, не допускається вжиття заходів забезпечення позову, які полягають в (або мають наслідком) припиненні, відкладенні, зупиненні чи іншому втручанні у проведення конкурсу, аукціону, торгів, тендера чи інших публічних конкурсних процедур, що проводяться від імені держави (державного органу), територіальної громади (органу місцевого самоврядування) або за участю призначеного державним органом суб`єкта у складі комісії, що проводить конкурс, аукціон, торги, тендер чи іншу публічну конкурсну процедуру.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про відмову ТОВ "О.І. Груп" у забезпеченні позову.
Керуючись статтями 12, 176, 178, 181, 182, 234, 235 ГПК України, суд
у х в а л и в:
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.
2. Розгляд справи здійснювати в порядку загального позовного провадження.
3. У задоволенні заяви товариства з обмеженою відповідальністю "О.І. Груп" про забезпечення позову - відмовити.
4. Підготовче засідання провести 01 вересня 2020 р., о 15 год. 45 хв., у приміщенні Господарського суду Івано-Франківської області в м. Івано-Франківську по вул. Шевченка, 16, зал судових засідань № 9.
5. Відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання ухвали в передбаченому ст. 178 ГПК України порядку надіслати Господарському суду Івано-Франківської області відзив на позовну заяву і всі документи, що підтверджують заперечення проти позову, копію відзиву та доданих до нього документів також надіслати позивачу.
6. Позивачу подати відповідь на відзив, а відповідачу - заперечення у семиденний строк з моменту отримання позивачем відзиву, а відповідачем - відповіді на відзив відповідно.
7. Довести до відома сторін, що копії письмових доказів, які подаються до суду, слід оформити відповідно до вимог ст. 91 ГПК України та п. 5.27 Національного стандарту України Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації "Вимоги до оформлення документів" (ДСТУ 4163-2003), затвердженого наказом Держспоживстандарту України № 55 від 07 квітня 2003 р.
8. Довести до відома сторін, що учасники справи можуть отримувати інформацію по справі на офіційному вебпорталі судової влади України в мережі Інтернет за вебадресою://court.gov.ua/fair/sud5010/ та на вебсторінці Єдиного державного реєстру судових рішень за вебадресою http://reyestr.court.gov.ua/
9. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена у визначені статтями 256, 257 ГПК України строк та порядку.
Суддя І. В. Ткаченко