Справа № 755/20895/19
Провадження № 2/755/479/20
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"31" липня 2020 р. Дніпровський районний суд м. Києва в складі:
головуючого судді - Катющенко В.П., розглянувши за правилами спрощеного провадження, без повідомлення сторін, цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства «Київська міська клінічна лікарня №3» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: головний лікар Київської міської клінічної лікарні № 3 Петро Іващенко, Департамент охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про скасування наказу про звільнення, поновлення на роботі та стягнення заробітку за час вимушеного прогулу, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ОСОБА_1 , звернувся до Дніпровського районного суду м. Києва з позовом, в якому просить суд: 1. Визнати незаконним та скасувати наказ № 720-к від 03.12.2019 про звільнення ОСОБА_1 з посади заступника головного лікаря з хірургічної допомоги адміністративно-управлінської частини та поновити його на посаді з 03.12.2019; 2. Стягнути з Київської міської клінічної лікарні № 3 на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу з 04.12.2019 до дня поновлення на роботі; 3. Витребувати з Київської міської клінічної лікарні № 3 довідку про розмір середньої заробітної плати на день звільнення ОСОБА_1 , а саме: 03.12.2019 ; 4. Стягнути з відповідача на користь позивача судові витрати.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що 13.04.2001, наказом № 113-к, його було прийнято на посаду заступника головного лікаря по медичній частині лікаря-хірурга, тимчасово на 2 місяці; 13.06.2001, наказом № 190-к, позивача було призначено на посаду заступника головного лікаря по медичній частині лікаря-хірурга; 01.01.2007, у зв`язку зі змінами штатного розпису, посаду «Заступник головного лікаря по медичній частині лікар-хірург» змінено на посаду «Заступник головного лікаря з хірургічної допомоги», про що зроблено запис у трудовій книжці; 03.12.2019 відповідачем було видано наказ № 720-к, яким позивача звільнено з займаної посади у зв`язку зі скороченням штату працівників, за п. 1 ст. 40 КЗпП України, з виплатою вихідної допомоги у розмірі середньої місячної заробітної плати. Позивач вважає, що дії відповідача чітко вказують, що скорочення посади мало на меті не поліпшення управлінських процесів в КМКЛ № 3, а мало штучний та дискримінаційний характер з яскравим відтінком особистісних мотивів. Відповідач грубо порушив трудове законодавство, вийшов за межі наданих йому повноважень, фактично попередив позивача про розірвання трудового договору без встановлених законом підстав, проявив дискримінаційний підхід по відношенню до позивача, свідомо не запропонувавши вакантну посаду заступника головного лікаря з медичної частини адміністративно-управлінської частини КМКЛ № 3, яка була наявна станом на 01.10.2019. Пропозиції вакантних посад надійшли із запізненням та від неуповноваженої особи, оскільки власником КМКЛ № 3 є територіальна громада міста, а уповноваженим органом - головний лікар. Недотримання відповідачем вимог трудового законодавства на етапі попередження позивача про наступне розірвання трудового договору, введення в оману щодо підстав звільнення, невиконання вимог закону щодо пропозиції усіх вакантних посад, позбавляє таке попередження належної легітимності, а усі послідуючі накази відповідача, прийняті на підставі нелегітимного попередження, є незаконними. Наказ № 720-к від 03.12.2019 є незаконним, оскільки відповідач не виконав обов`язкову імперативну вимогу ч. 1 ст. 49-2 КЗпП України - не попередив позивача про наступне вивільнення у зв`язку зі скороченням штату працівників.
Ухвалою Дніпровського районного суду м. Києва від 28 грудня 2019 року залучено до участі в справі за позовом ОСОБА_1 до Київської міської клінічної лікарні № 3 про скасування наказу про звільнення, поновлення на роботі та стягнення заробітку за час вимушеного прогулу, в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - головного лікаря Київської міської клінічної лікарні № 3 Петра Іващенка та Департамент охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін, яким роз`яснено процесуальні права подачі заяв по суті справи та встановлено відповідні строки. Також витребувано у Київської міської клінічної лікарні № 3 довідку про розмір заробітної плати ОСОБА_1 за останні 2 календарні місяці роботи.
Копію вказаної ухвали з копією позовної заяви та доданими до неї документами відповідачем було отримано 20.01.2020, третіми особами - Департаментом охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та головним лікарем Київської міської клінічної лікарні № 3 Іващенком П.Б. відповідно 16.01.2020 та 22.01.2020. Позивач копію ухвали про відкриття провадження отримав 18.01.2020.
31 січня 2020 року до суду від Київської міської клінічної лікарні № 3 надійшла довідка про розмір заробітної плати ОСОБА_1 за останні 2 календарні місяці роботи.
Ухвалою суд від 05 лютого 2020 року було відмовлено у задоволенні клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Цього ж дня ухвалою суду за заявою позивача постановлено залучити до участі у справі правонаступника відповідача Київської міської клінічної лікарні № 3 - Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська клінічна лікарня №3» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Також, 05 лютого 2020 року до суду за підписом головного лікаря КМКЛ № 3 Іващенка П.Б., надійшов відзив відповідача на позовну заяву, в якому останній у задоволенні позову просить відмовити, з огляду на його безпідставність. 30.09.2019 р. на виконання наказу Департаменту охорони здоров`я № 1104 від 27.09.2019 видано наказ № 203 «Про впровадження в діяльності КМКЛ № 3 нової структури та штатного розпису», відповідно до якого з 01.10.2019 запроваджено нову структуру та новий затверджений штатний розпис, а також проведено скорочення ліжкового фонду з 01.10.2019. 01.10.2019 заступника головного лікаря з хірургічної допомоги ОСОБА_1 було попереджено про наступне звільнення та одночасно запропоновано йому посаду лікаря-хірурга відділення гнійної хірургії, тобто посаду, яка найбільш відповідає кваліфікації та досвіду позивача. В подальшому позивачу тричі надавались пропозиції з усіма наявними в КМКЛ №3 вакантними посадами (20.11.2019, 21.11.2019 та 29.11.2019), на жодну з яких ОСОБА_1 не відгукнувся. 03.12.2019 КМКЛ № 3 було видано наказ № 720-к, яким позивача звільнено з займаної посади у зв`язку зі скороченням штату працівників, п. 1 ст. 40 КЗпП України, з виплатою вихідної допомоги у розмірі середньої місячної заробітної плати. Повідомляється, що Головним управлінням Держпраці у Київській області було проведено інспекційне відвідування КМКЛ № 3 з питань можливого порушення законодавства про працю керівництвом КМКЛ № 3 стосовно, зокрема, ОСОБА_1 , за результатами якого складено Акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю, № КВ 2105/65/АВ від 26.12.2019, відповідно до якого порушень законодавства не виявлено. На підтвердження викладеної позиції відповідачем додано до відзиву ряд додатків.
11 лютого 2020 року до суду надійшла відповідь позивача на відзив, з яким не погоджується. Вважає, що відповідач сам ініціював зміни до структури Київської міської клінічної лікарні № 3 та самостійно, не чекаючи наказу про затвердження структури, підготував новий штатний розпис та при цьому порушив вимоги наказу Департаменту охорони здоров`я № 1104 від 27.09.2019 щодо забезпечення дотримання прав усіх працівників при внесенні змін до штатного розпису. Штатний розпис вводився у дію з 01.10.2019, отже посада, яка найбільше відповідала кваліфікації та досвіду позивача - заступник головного лікаря з медичної частини приховувалася або свідомо не була запропонована. Вказане у сукупності свідчить про звільнення позивача з порушенням вимог ст. 49-2 КЗпП України, оскільки йому не були запропоновані всі наявні у КМКЛ № 3 вакантні посади, які відповідали його освітньо-кваліфікаційному рівню, досвіду та стажу роботи. Щодо посилань на відсутність порушень законодавства про працю у КМКЛ № 3 при перевірці Головним управлінням Держпраці у Київській області, що встановлено Актом інспекційного відвідування № КВ 2105/65/АВ станом на 26.12.2019, то за даним фактом проводиться службове розслідування Державною службою України з питань праці, відкрито кримінальне провадження № 12020100040000751 від 31.01.2020 за ч. 1 ст. 366 КК України.
14 лютого 2020 року надійшли письмові пояснення представника третьої особи Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - Бондарчук Ю . Зазначається, що з урахуванням листа КМКЛ № 3 від 25.09.2019 № 061/106-757/1594 та, керуючись Положенням про Департамент охорони здоров`я, Департаментом було видано наказ від 27.09.2019 № 1104 «Про затвердження структури Київської міської клінічної лікарні № 3».
Інших заяв по суті справи та клопотань від сторін не надійшло.
Таким чином, суд у порядку спрощеного позовного провадження без виклику у судове засідання сторін, дослідивши письмові докази, наявні у матеріалах справи, всебічно перевіривши обставини на яких вони ґрунтуються, у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, встановив наступні обставини та дійшов до наступних висновків.
Як убачається з матеріалів справи, Комунальне некомерційне підприємство «Київська міська клінічна лікарня №3» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є правонаступником Київської міської клінічної лікарні №3 (а.с. 112-116).
Київська міська клінічна лікарня № 3, ідентифікаційний код 05415958) діє на підставі Статуту Київської міської клінічної лікарні № 3 (нова редакція), затвердженого розпорядженням Київської міської державної адміністрації 27 жовтня 1998 року № 2140 (у редакції розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 11.05.2017 № 552) (а.с.49-55).
Управлінням праці та соціального захисту населення Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації 19 квітня 2019 року за № 37/19 зареєстровано колективний договір між адміністрацією та профспілковим комітетом Київської міської клінічної лікарні № 3 на 2019 - 2023 роки (а.с. 56, 57).
Наказом Київської міської клінічної лікарні № 3 від 13 квітня 2001 року № 113-к ОСОБА_1 було прийнято на посаду заступника головного лікаря по медичній частині лікаря-хірурга, тимчасово на 2 місяці, з 13.04.2001 по 13.06.2001 (а.с.16).
Наказом Київської міської клінічної лікарні № 3 від 12 червня 2001 року № 190-к ОСОБА_1 - заступного головного лікаря по медичній частині лікаря-хірурга переведено на постійну роботу на посаді заступника головного лікаря по медичній частині лікаря-хірурга з 13.06.2001 (а.с.17, 18).
01 січня 2007 року посаду «Заступник головного лікаря по медичній частині лікар-хірург», у зв`язку зі змінами до штатного розпису, змінено на «Заступник головного лікаря з хірургічної допомоги», що підтверджується записами у трудовій книжці (а.с. 19-23).
Відповідно до листа головного лікаря Київської міської клінічної лікарні № 3 Іващенка П.Б. від 25 вересня 2019 року на ім`я директора Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Київської міської клінічної лікарні № 3, враховуючи результати перевірки діяльності відповідно наказу Департаменту охорони здоров`я від 17.07.2019 № 818 «Про проведення перевірки стану надання медичної допомоги у відділеннях Київської міської клінічної лікарні № 3», серед іншого, просить затвердити: структуру та штатний розпис Київської міської клінічної лікарні № 3, що додаються (а.с. 121).
27 вересня 2019 року Наказом Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 1104 з метою раціонального використання матеріальних і трудових ресурсів Київської міської клінічної лікарні № 3 затверджено структуру Київської міської клінічної лікарні № 3, що додається. Головному лікарю Київської міської клінічної лікарні № 3 Іващенку П.Б.: підготувати штатний розпис та подати його на затвердження до Департаменту в триденний термін з дня видання цього наказу, у встановленому законом порядку; при внесенні змін до штатного розпису забезпечити дотримання усіх прав працівників відповідно до законодавства України (а.с. 24-26).
Наказом головного лікаря Київської міської клінічної лікарні № 3 Іващенка П.Б. від 30 вересня 2019 року № 203 «Про впровадження в діяльності КМКЛ № 3 нової структури та штатного розпису» на виконання наказу Департаменту № 1104 від 27.09.2019 з 01 жовтня 2019 року в діяльності Київської запроваджено нову структуру та новий затверджений штатний розпис (а.с.27).
Водночас у листі від 30 вересня 2019 року головний лікар Київської міської клінічної лікарні № 3 Іващенко П.Б. звертається до директора Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з проханням погодити кандидатуру ОСОБА_3 , завідувача відділенням анестезіології з ліжками для інтенсивної терапії, для працевлаштування на посаді заступника головного лікаря з медичної частини (а.с. 36).
Листом Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30 вересня 2019 року № 061-9407/09 погоджено переведення ОСОБА_3 , завідувача відділення анестезіології з ліжками для інтенсивної терапії КМКЛ № 3, на посаду заступника головного лікаря з медичної частини КМКЛ № 3, згідно з вимогами законодавства України (а.с. 37).
З 01 жовтня 2019 року затверджено Типовий штатний розпис на 2019 рік Київської міської клінічної лікарні № 3, відповідно до якого адміністративно-управлінська частина затверджена у складі: головного лікаря, заступника головного лікаря з медичної частини, заступника головного лікаря з економічних питань, заступника головного лікаря з технічних питань, заступника головного лікаря з медсестринства, заступника головного лікаря з організаційно-медичної роботи, юрисконсульта, економіста, інженера з охорони праці, інженера з метрології, завідувача господарства (а.с. 58-69).
Убачається, що із штатного розпису було виведено посаду заступника головного лікаря з хірургічної допомоги, яку займав позивач.
У персональному попередженні Київської міської клінічної лікарні № 3 від 01 жовтня 2019 року заступник головного лікаря з хірургічної допомоги адміністративно-управлінської частини ОСОБА_1 повідомляється про те, що у зв`язку із виконанням наказу № 1104 від 27 вересня 2019 року Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про затвердження структури Київської міської клінічної лікарні № 3» посада, яку він займає, а саме заступник головного лікаря з хірургічної допомоги адміністративно-управлінської частини, не раніше ніж за 2 місяці з моменту отримання ним даного попередження, підлягає скороченню відповідно до п. 1 ст. 40 КЗпП України. На виконання вимог ч. 3 ст. 49-2 КЗпП України пропонується вакансія лікаря-хірурга відділення гнійної хірургії (а.с. 40, 41).
Наказом головного лікаря Київської міської клінічної лікарні № 3 від 01 жовтня 2019 року № 590-к ОСОБА_3 - завідувача відділення анестезіології з ліжками для інтенсивної терапії переведено працювати на посаду заступника головного лікаря з медичної частини адміністративно-управлінської частини на 1,0 вакантної ставки з 01.10.2019 з посадовим окладом згідно тарифікації та штатного розпису (а.с. 42).
Відповідно до пропозицій від 20 та 21 листопада 2019 року Київської міської клінічної лікарні № 3 ОСОБА_1 запропоновано ряд вакантних посад для працевлаштування (а.с. 43-46).
Наказом головного лікаря Київської міської клінічної лікарні № 3 від 25 листопада 2019 року № 702-к «По особовому складу» ОСОБА_1 - заступника головного лікаря з хірургічної допомоги адміністративно-управлінської частини звільнити 02.12.2019 у зв`язку зі скороченням посади, п. 1 ст. 40 КЗпП України, з виплатою вихідної допомоги у розмірі середньої місячної заробітної плати. Підстава: наказ ДОЗ № 1104 від 27.09.2019, наказ по КМКЛ № 3 № 203 від 30.09.2019 (а.с. 47).
Наказом головного лікаря Київської міської клінічної лікарні № 3 від 25 листопада 2019 року № 235 у зв`язку з відсутністю результатів розгляду питання щодо погодження звільнення заступників головного лікаря, в тому числі, з хірургічної допомоги ОСОБА_1 на засіданні профспілкового комітету лікарні відмінити наказ № 702-к від 25.11.2019 (а.с. 48).
28 листопада 2019 року головний лікар КМКЛ № 3 Іващенко П. Б. звернувся до голови профспілкового комітету Київської міської клінічної лікарні № 3 із поданням № 1972, в якому, керуючись ст. 40, 43 КЗпП України, просить дати згоду на звільнення ОСОБА_1 відповідно до п. 1 ст. 40 КЗпП України, оскільки він займає скорочену посаду заступника головного лікаря з хірургічної допомоги, відповідно до вимог законодавства йому було повідомлено про скорочення займаної посади та запропоновано вакантні посади наявні в КМКЛ № 3 для працевлаштування, відповідь на пропозиції вакантних посад останній не надав (а.с. 124, 125).
У своїй заяві від 01 грудня 2019 року на ім`я головного лікаря Київської міської клінічної лікарні № 3 Іващенка П.Б. ОСОБА_1, уважно вивчивши всі пропозиції, які він отримав через 51 добу після «Персонального попередження», а саме 20 та 21 листопада 2019 року та зважаючи на всі вакансії та роботи в КМКЛ № 3 станом на 01 жовтня 2019 року, які відповідають його кваліфікації, дає году на переведення з посади заступника головного лікаря з хірургічної допомоги адміністративно-управлінської частини на посаду заступника головного лікаря з медичної частини, про прийняте рішення просить повідомити (а.с. 38, 39).
Із листа голови первинної профспілкової організації при КМКЛ № 3 Розовик Л.В. вих. № 137 від 03 грудня 2019 року на ім`я Головного лікаря Київської міської клінічної лікарні № 3 убачається, що в профспілковому комітеті КМКЛ № 3 за результатами опрацювання подань від 22.11.2019 № 1916 та № 1917, також подань від 28.11.2019 № 1972 та від 29.11.2019 № 1974 про надання профспілковим комітетом згоди на звільнення, в тому числі, ОСОБА_1 , який займає скорочену посаду заступника головного лікаря з хірургічної допомоги та є членом профспілки КМКЛ № 3, прийнято рішення про відмову в наданні згоди на розірвання трудового договору з заступником головного лікаря з хірургічної допомоги ОСОБА_1 за п. 1 ст. 40 КЗпП України. Адміністрацією КМКЛ № 3 не було додержано вимог ст. 22 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» та п. 3.1.8. Колективного договору між адміністрацією та профспілковим комітетом на 2019-2023 роки, які передбачають, що у разі планування роботодавцем звільнення працівників з причин економічного, технологічного, структурного чи аналогічного характеру або у зв`язку з ліквідацією, реорганізацією, зміною форми власності підприємства, установи, організації, він повинен завчасно, не пізніше як за три місця до намічуваних звільнень, надати первинним профспілковим організаціям інформацію щодо цих заходів, включаючи інформацію про причини наступних звільнень, кількість і категорії працівників, яких це може стосуватися, про терміни проведення звільнень, а також провести консультації з профспілковим комітетом. На підставі подання від 22.11.2019 № 1916 та доданих до нього документів вбачається, що про можливе звільнення ОСОБА_1 було попереджено 01.10.2019 та одночасно йому було запропоновано одну посаду - лікаря-хірурга відділення гнійної хірургії, про наявні вакансії та роботи, які може виконувати працівник, тобто ті посади, які відповідають кваліфікації працівника станом на 01.10.2019 не було надано інформації. 21.11.2019 ОСОБА_1 була вручена додаткова пропозиція щодо можливості переведення на низку вакантних посад в КМКЛ № 3. Пропонується утриматись від звільнення ОСОБА_1 , про що додається витяг з протоколу засідання профспілкового комітету від 03 грудня 2019 року (а.с. 30,31, 32-35).
Наказом головного лікаря Київської міської клінічної лікарні № 3 від 03 грудня 2019 року № 720-к «По особовому складу» ОСОБА_1 - заступника головного лікаря з хірургічної допомоги адміністративно-управлінської частини звільнено 03.12.2019 у зв`язку зі скороченням штату працівників, п. 1 ст. 40 КЗпП України, з виплатою вихідної допомоги у розмірі середньої місячної заробітної плати. Підстава: наказ ДОЗ № 1104 від 27.09.2019, наказ по КМКЛ № 3 № 203 від 30.09.2019, лист № 137 профспілкового комітету КМКЛ № 3 від 03.12.2019, витяг з протоколу № 12 засідання профспілкового комітету КМКЛ № 3 від 03.12.2019, відсутність письмової згоди на переведення на вакантну посаду (а.с. 15).
У своєму листі від 08 січня 2020 року № 44/2-Т-6298-99 Головне управління Держпраці у Київській області повідомляє, в тому числі, що КМКЛ № 3 не було дотримано вимог ч. 3 ст. 22 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» та п. 3.1.8 Колективного договору на 2019-2023 роки про обов`язок роботодавця завчасно не пізніше ніж за 3 місяці до намічених звільнень надати первинній профспілковій організації інформацію про причини наступних звільнень, кількість і категорії працівників, яких це може стосуватися, про терміни проведення звільнень, а також провести консультації з профспілками про заходи щодо запобігання звільненням чи зведенню їх кількості до мінімуму або пом`якшення несприятливих наслідків будь-яких звільнень.
Згідно із довідкою про розмір заробітної плати, виданою Київською міською клінічною лікарнею № 3, вих. № 198 від 31.01.2020 р., заробітна плата ОСОБА_1 , ІПН: НОМЕР_1 , за останні 2 календарні місяці становить: жовтень 2019 р. - 15 743,80 грн: згідно колдоговору КМКЛ № 3 - 810,72 грн, посадовий оклад - 4 567,14 грн, надбавка за складність та напруженість в роботі 50% - 2 538,41 грн, доплата 25% лікаря-хірурга - 1 109,42 грн; індексація заробітної плати - 36,77 грн, премія до свята - 4 295,77 грн, доплата за стаж 30% - 1 523,04, за категорію - 862,53 грн; листопад 2019р. - 77 699,87 грн: згідно колдоговору КМКЛ № 3 - 5 069,20 грн, посадовий оклад - 5 888,76 грн, доплата до посадового окладу за жовтень 2019 р. - 351,32 грн, надбавка за складність та напруженість в роботі 50% - 3 272,96 грн, доплата 25% лікаря-хірурга - 885,52 грн; індексація заробітної плати - 47,41 грн, доплата за стаж 30% - 1 963,78, за категорію - 862,53 грн, компенсація - 38 041,92 грн, вихідна допомога - 17 157,64 грн, утримано премію до свята за жовтень - 4 925,77 грн, лікарняні за рахунок ФСС - 4 542,30 грн та рахунок підприємства - 4 542,30 грн. При перерахунку заробітної плати у грудні була повернута раніше утримана премія до свята за жовтень 2019 р. в сумі 4 925,77 грн, донараховано індексацію заробітної плати за жовтень - 2,83 грн, доплата за стаж 30% за жовтень - 105,40 грн, складність та напруженість в роботі за жовтень - 175,66 грн (а.с. 109).
За приписами ст. 43 Конституції України кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Громадянам гарантується захист від незаконного звільнення.
У відповідності до ст. 5-1 КЗпП Українидержава гарантує працездатним громадянам, які постійно проживають на території України, правовий захист від необґрунтованої відмови у прийнятті на роботу і незаконного звільнення, а також сприяння у збереженні роботи.
Конституційне право громадянина на працю реалізується, зокрема шляхом укладання трудового договору.
Положенням ч.1 ст. 21 КЗпП Українивстановлено, що трудовий договір - це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов`язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов`язується забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін, та виплачувати працівникові заробітну плату.
Відповідно до п. 4 ч.1 ст. 36 КЗпП Українипідставами припинення трудового договору є, зокрема розірвання трудового договору з ініціативи працівника (статті 38, 39), з ініціативи власника або уповноваженого ним органу (статті 40, 41) або на вимогу профспілкового чи іншого уповноваженого на представництво трудовим колективом органу (стаття 45).
За приписами п. 1 ч. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадках: змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.
За правилами ч.ч. 1-3 ст. 43 Кодексу законів про працю України розірвання трудового договору з підстав, передбачених пунктами 1 (крім випадку ліквідації підприємства, установи, організації), 2-5, 7 статті 40 і пунктами 2 і 3 статті 41 цього Кодексу, може бути проведено лише за попередньою згодою виборного органу (профспілкового представника), первинної профспілкової організації, членом якої є працівник, крім випадків, коли розірвання трудового договору із зазначених підстав здійснюється з прокурором, поліцейським і працівником Національної поліції, Служби безпеки України, Державного бюро розслідувань України, Національного антикорупційного бюро України чи органу, що здійснює контроль за додержанням податкового законодавства.
У випадках, передбачених законодавством про працю, виборний орган первинної профспілкової організації, членом якої є працівник, розглядає у п`ятнадцятиденний строк обґрунтоване письмове подання власника або уповноваженого ним органу про розірвання трудового договору з працівником.
Подання власника або уповноваженого ним органу має розглядатися у присутності працівника, на якого воно внесено. Розгляд подання у разі відсутності працівника допускається лише за його письмовою заявою. За бажанням працівника від його імені може виступати інша особа, у тому числі адвокат. Якщо працівник або його представник не з`явився на засідання, розгляд заяви відкладається до наступного засідання у межах строку, визначеного частиною другою цієї статті. У разі повторної неявки працівника (його представника) без поважних причин подання може розглядатися за його відсутності.
Однією з найважливіших гарантій для працівників при скороченні чисельності або штату є обов`язок власника підприємства чи уповноваженого ним органу працевлаштувати працівника.
Власник вважається таким, що належно виконав вимоги частини другої статті 40, частини третьої статті 49-2 КЗпП України щодо працевлаштування працівника, якщо запропонував йому наявну на підприємстві роботу, тобто вакантну посаду чи роботу за відповідною професією чи спеціальністю, чи іншу вакантну роботу, яку працівник може виконувати з урахуванням його освіти, кваліфікації, досвіду тощо.
У п. 19 Постанови Пленуму Верховного суду України «Про практику розгляду судами трудових спорів» № 9 від 06.11.1992 судам роз`яснюється, що, розглядаючи трудові спори, пов`язані із звільненням за п. 1 ст. 40 КЗпП, суди зобов`язані з`ясувати, чи дійсно у відповідача мали місце зміни в організації виробництва і праці, зокрема, ліквідація, реорганізація або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників, чи додержано власником або уповноваженим ним органом норм законодавства, що регулюють вивільнення працівника, які є докази щодо змін в організації виробництва і праці.
За матеріалами справи встановлено, що ОСОБА_1 був прийнятий на роботу до Київської міської клінічної лікарні № 3 на посаду заступника головного лікаря по медичній частині лікаря-хірурга, тимчасово на 2 місяці, з 13.04.2001 по 13.06.2001, та з 13.06.2001 його було переведено на постійну роботу на посаді заступника головного лікаря по медичній частині лікаря-хірурга, а у зв`язку зі змінами до штатного розпису його посаду було змінено на «Заступник головного лікаря з хірургічної допомоги».
25 вересня 2019 року головний лікар Київської міської клінічної лікарні № 3 Іващенко П.Б. листом звернувся до директора Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), у якому, враховуючи результати перевірки діяльності відповідно наказу Департаменту охорони здоров`я від 17.07.2019 № 818 «Про проведення перевірки стану надання медичної допомоги у відділеннях Київської міської клінічної лікарні № 3», серед іншого, просить затвердити: структуру та штатний розпис Київської міської клінічної лікарні № 3, що додаються.
Водночас лише 27 вересня 2019 року у наказі № 1104 «Про затвердження структури Київської міської клінічної лікарні № 3» директор Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) В.Гінзбург наказує: 1. Затвердити структуру Київської міської клінічної лікарні № 3, що додається. 2. Головному лікарю Київської міської клінічної лікарні № 3 Іващенку П.Б.: 2.1. Підготувати штатний розпис та подати його на затвердження до Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в триденний термін з дня видання цього наказу, у встановленому законом порядку. 2.2. При внесенні змін до штатного розпису забезпечити дотримання усіх прав працівників відповідно до законодавства України. 3. Визнати таким, що втратив чинність наказ Департаменту охорони здоров`я від 05.06.2019 № 623 «Про затвердження структури Київської міської клінічної лікарні № 3». Підстава: лист Київської міської клінічної лікарні № 3 від 25.09.2019 № 061/106-757/1594.
Згідно із структурою Київської міської клінічної лікарні № 3, затвердженої наказом Департаменту охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27.09.2019 № 1104, передбачено наступні посади заступників головного лікаря: заступник головного лікаря з медичної частини, заступник головного лікаря з економічних питань, заступник головного лікаря з технічних питань, заступник головного лікаря з медсестринства, заступник головного лікаря з організаційно-методичної роботи.
Таким чином, убачається що, звернення головного лікаря Київської міської клінічної лікарні № 3 Іващенка П.Б. від 25 вересня 2019 року щодо затвердження структури та штатного розпису Київської міської клінічної лікарні № 3 фактично передувало відповідному наказу директора Департаменту охорони здоров`я від 27 вересня 2019 року, за яким Головному лікарю Київської міської клінічної лікарні № 3 слід було підготувати штатний розпис та подати його на затвердження до Департаменту охорони здоров`я в триденний термін з дня видання цього наказу, у встановленому законом порядку.
Наказом головного лікаря Київської міської клінічної лікарні № 3 Іващенка П.Б. № 203 від 30 вересня 2019 року з 01 жовтня 2019 року в діяльності Київської міської клінічної лікарні № 3 було запроваджено нову структуру та новий затверджений штатний розпис.
При цьому, 30 вересня 2019 року головний лікар Київської міської клінічної лікарні № 3 Іващенко П.Б. звернувся до Департаменту охорони здоров`я з проханням погодити кандидатуру Федосюка Р.М., завідувача відділенням анестезіології з ліжками для інтенсивної терапії, для працевлаштування на посаді заступника головного лікаря з медично частини та цього ж дня кандидатуру було погоджено, а наказом головного лікаря Київської міської клінічної лікарні № 3 Іващенка П.Б. від 01 жовтня 2019 року ОСОБА_3 переведено на вказану посаду.
У відповідності до ч.ч.1-3 ст. 49-2 КЗпП України про наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два місяці.
При вивільненні працівників у випадках змін в організації виробництва і праці враховується переважне право на залишення на роботі, передбачене законодавством.
Одночасно з попередженням про звільнення у зв`язку із змінами в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган пропонує працівникові іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації, крім випадків, передбачених цим Кодексом. При відсутності роботи за відповідною професією чи спеціальністю, а також у разі відмови працівника від переведення на іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації працівник, на власний розсуд, звертається за допомогою до державної служби зайнятості або працевлаштовується самостійно. У разі якщо вивільнення є масовим відповідно до статті 48 Закону України "Про зайнятість населення", власник або уповноважений ним орган доводить до відома державної служби зайнятості про заплановане вивільнення працівників.
При цьому роботодавець зобов`язаний запропонувати працівнику, який вивільнюється, всі наявні вакансії та роботи, які може виконувати працівник, тобто ті посади, які відповідають кваліфікації працівника.
Так, 01 жовтня 2019 року персональним попередженням Київської міської клінічної лікарні № 3 заступника головного лікаря з хірургічної допомоги адміністративно-управлінської частини ОСОБА_1 повідомлено про скорочення, відповідно до п. 1 ст. 40 КЗпП України, посади, яку він займає, не раніше ніж за 2 місяці з моменту отримання ним попередження. У зв`язку з чим йому відповідно до вимог ч. 3 ст. 49-2 КЗпП України запропоновано лише одну вакантну посаду - лікаря-хірурга відділення гнійної хірургії.
Із викладеного убачається, що хоча за новим штатним розписом Київської міської клінічної лікарні № 3 на 2019 рік з 01 жовтня 2019 року у структурі відповідача передбачалася посада заступника головного лікаря з медичної частини, на яку ОСОБА_1 при вивільненні мав переважне право відповідно до приписів ч. 3 ст. 49-2 КЗпП України, оскільки вона відповідала займаній ним посаді, що скорочується, а також його освітньо-кваліфікаційному рівню, останньому вказана посада запропонована не була.
За приписами ч. 1 ст. 43 КЗпП України розірвання трудового договору з підстав, передбачених пунктами 1 (крім випадку ліквідації підприємства, установи, організації), 2-5, 7 статті 40 і пунктами 2 і 3 статті 41 цього Кодексу, може бути проведено лише за попередньою згодою виборного органу (профспілкового представника), первинної профспілкової організації, членом якої є працівник, крім випадків, коли розірвання трудового договору із зазначених підстав здійснюється з прокурором, поліцейським і працівником Національної поліції, Служби безпеки України, Державного бюро розслідувань України, Національного антикорупційного бюро України чи органу, що здійснює контроль за додержанням податкового законодавства.
За вимог ч. 3 ст. 22 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» у разі, якщо роботодавець планує звільнення працівників з причин економічного, технологічного, структурного чи аналогічного характеру або у зв`язку з ліквідацією, реорганізацією, зміною форми власності підприємства, установи, організації, він повинен завчасно, не пізніше як за три місяці до намічуваних звільнень надати первинним профспілковим організаціям інформацію щодо цих заходів, включаючи інформацію про причини наступних звільнень, кількість і категорії працівників, яких це може стосуватися, про терміни проведення звільнень, а також провести консультації з профспілками про заходи щодо запобігання звільненням чи зведенню їх кількості до мінімуму або пом`якшення несприятливих наслідків будь-яких звільнень.
За п. 3.1.8. Колективного трудового договору між адміністрацією та профспілковим комітетом Київської міської клінічної лікарні № 3 на 2019-2023 року у разі виникнення причин економічного, виробничого, структурного чи аналогічного характеру або у зв`язку з ліквідацією, реорганізацією, зміною форми власності структурних підрозділів проводити їх лише за умови письмового повідомлення профкому (не пізніше ніж за 3 місяці до очікуваних звільнень), про причини і терміни вивільнення, кількість та категорії працівників, що підлягають скороченню.
Так, 28 листопада 2019 року головний лікар Київської міської клінічної лікарні № 3 Іващенко П.Б. звернувся до голови профспілкового комітету Київської міської клінічної лікарні № 3 про розгляд на засіданні профспілкового комітету подання та надання згоди на звільнення ОСОБА_1 відповідно до п. 1 ст. 40 КЗпП України.
Однак, листом голови первинної профспілкової організації при КМКЛ № 3 Розовик Л.В. від 03 грудня 2019 року повідомляється про прийняття рішення про відмову в наданні згоди на розірвання трудового договору з заступником головного лікаря з хірургічної допомоги ОСОБА_1 за п. 1 ст. 40 КЗпП України, оскільки адміністрацією КМКЛ № 3 не було додержано вимог ст. 22 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» та п. 3.1.8. Колективного договору між адміністрацією та профспілковим комітетом на 2019-2023 роки.
Убачається, що про можливе звільнення ОСОБА_1 було попереджено 01.10.2019 та одночасно йому було запропоновано одну посаду - лікаря-хірурга відділення гнійної хірургії, та про наявні вакансії та роботи, які може виконувати працівник, тобто ті посади, які відповідають кваліфікації працівника станом на 01.10.2019 не було надано інформації. 21.11.2019 ОСОБА_1 була вручена додаткова пропозиція щодо можливості переведення на низку вакантних посад в КМКЛ № 3.
Таким чином, у спірних правовідносинах, що виникли між сторонами, судом встановлено, що наказ № 720-к від 03.12.2019 про звільнення позивача з посади заступника головного лікаря з хірургічної допомоги адміністративно-управлінської частини з 03.12.2019 у зв`язку зі скороченням штату працівників, п. 1 ст. 40 КЗпП України, був винесений відповідачем без законної підстави, що свідчить про неправомірність такого наказу та винесення його всупереч вимогам чинного законодавства України про працю.
З нормативного тлумачення пункту 1 частини першої статті 40, частин першої та третьої статті 49-2 КЗпП України вбачається, що власник або уповноважений ним орган одночасно з попередженням про звільнення у зв`язку зі змінами в організації виробництва і праці зобов`язаний запропонувати працівникові всі наявні вакантні посади, які він може обіймати відповідно до своєї кваліфікації. Тобто вживає заходи до переведення працівника за його згодою на іншу роботу.
З огляду на вказані вище доводи та враховуючи надані суду докази в їх сукупності, суд приходить висновку про визнання незаконним та скасування наказу головного лікаря Київської міської клінічної лікарні № 3 Іващенка П.Б. № 720-к від 03.12.2019 про звільнення ОСОБА_1 з посади заступника головного лікаря з хірургічної допомоги адміністративно-управлінської частини у зв`язку зі скороченням штату працівників, п.1 ст. 40 КЗпП України, як такого, що винесений без достатніх правових підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 235 Кодексу законів про працю України у разі звільнення без законної підстави або незаконного переведення на іншу роботу, у тому числі у зв`язку з повідомленням про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» іншою особою, працівник повинен бути поновлений на попередній роботі органом, який розглядає трудовий спір.
Згідно з частинами другою та третьою статті 36 КЗпП зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників.
Відповідно до правової позиції, висловленої Верховним Судом України в постанові від 28 жовтня 2014 року (№ рішення у ЄДРСР 41602330), у випадку незаконного звільнення працівника з роботи, його порушене право повинно бути відновлене шляхом поновлення його на посаді, з якої його було незаконно звільнено.
За вказаних обставин ОСОБА_1 повинен бути поновлений на посаді заступника головного лікаря з хірургічної допомоги адміністративно-управлінської частини з 03 грудня 2019 року.
У відповідності до ч. 7 ст. 235 Кодексу законів про працю України рішення про поновлення на роботі незаконно звільненого або переведеного на іншу роботу працівника, прийняте органом, який розглядає трудовий спір, підлягає негайному виконанню.
Згідно із ч. 2 ст. 235 Кодексу законів про працю України при винесенні рішення про поновлення на роботі орган, який розглядає трудовий спір, одночасно приймає рішення про виплату працівникові середнього заробітку за час вимушеного прогулу або різниці в заробітку за час виконання нижчеоплачуваної роботи, але не більш як за один рік. Якщо заява про поновлення на роботі розглядається більше одного року, не з вини працівника, орган, який розглядає трудовий спір, виносить рішення про виплату середнього заробітку за весь час вимушеного прогулу.
При визначенні середньої заробітної плати слід виходити з того, що в усіх випадках, коли за чинним законодавством вона зберігається за працівниками підприємств, установ, організацій, це слід робити відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 р. № 100 (з наступними змінами і доповненнями). Цей нормативний акт не застосовується лише тоді, коли середня заробітна плата визначається для відшкодування шкоди, заподіяної ушкодженням здоров`я, та призначення пенсії.
Вказані роз`яснення взаємоузгоджуються з правовими висновками, що викладені в постанові Верховного Суду України від 21 січня 2015 року у справі 6-195цс14 за позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Текнос» про стягнення заборгованості із заробітної плати, середнього заробітку за час вимушеного прогул та відшкодування моральної шкоди.
З урахуванням абз. 3 п. 2 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 р. № 100 середньомісячна заробітна плата за час вимушеного прогулу працівника обчислюється виходячи в виплат за останні 2 календарні місяці роботи, що передують події, із якою пов`язана виплата, тобто дню звільнення працівника з роботи.
Згідно п.8 Розділу IV Порядку розрахунку середнього заробітку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 року №100, нарахування виплат, що обчислюються із середньої заробітної плати за останні два місяці роботи, провадяться шляхом множення середньоденного (годинного) заробітку на число робочих днів/годин, а у випадках, передбачених чинним законодавством, календарних днів, які мають бути оплачені за середнім заробітком. Середньоденна (годинна) заробітна плата визначається діленням заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом двох місяців робочі (календарні) дні на число відпрацьованих робочих днів (годин), а у випадках, передбачених чинним законодавством, - на число календарних днів за цей період.
Як роз`яснено в п. 6 Постанови Пленуму Верховного суду України №13 від 24 грудня 1999 року «Про практику застосування судами законодавства про оплату праці» задовольняючи вимоги про оплату праці, суд має навести в рішенні розрахунки, з яких він виходив при визначенні сум, що підлягають стягненню. Оскільки справляння і сплата прибуткового податку з громадян є відповідно обов`язком роботодавця та працівника, суд визначає зазначену суму без утримання цього податку й інших обов`язкових платежів, про що зазначає в резолютивній частині рішення.
Зазначені роз`яснення Пленуму Верховного Суду України узгоджуються з вимогами Податкового кодексу України.
Відповідно до п.п. б п. 4 Розділу ІІІ Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 р. № 100 (з наступними змінами і доповненнями), при обчисленні середньої заробітної плати у всіх випадках її збереження згідно з чинним законодавством, не враховуються: одноразові виплати (компенсація за невикористану відпустку, матеріальна допомога, допомога працівникам, які виходять на пенсію, вихідна допомога тощо).
Згідно абзацу 2 п. 4 Розділу ІІІ Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 р. № 100 (з наступними змінами і доповненнями), при обчисленні середньої заробітної плати за останні два місяці, крім перелічених вище виплат, також не враховуються виплати за час, протягом якого зберігається середній заробіток працівника (за час виконання державних і громадських обов`язків, щорічної і додаткової відпусток, відрядження тощо) та допомога у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю.
Відповідно до довідки про розмір заробітної плати № 198 від 31 січня 2020 року, виданої відповідачем, за жовтень та листопад 2019 року, два останні календарні місяці фактичної роботи позивача, ОСОБА_1 нарахована заробітна плата в розмірі: жовтень 2019 р. - 15 743,80 грн, листопад 2019 р. - 77 699,87 грн.
Оскільки у вказаній довідці, що надана на виконання ухвали суду від 28 грудня 2019 року, відповідачем не зазначено кількість фактично відпрацьованих позивачем днів за вказаний період, то суд виходитиме із загальноприйнятої кількості робочих днів, що склала у жовтні 2019 року - 22 робочих дні, у листопаді 2019 року - 21 робочий день.
Таким чином, суд виходить із того, що за вказаний період часу позивачем було фактично відпрацьовано 43 робочих дні, а тому його середньоденна заробітна плата складає 2 173,11 грн (93 443,67 грн/43 дні).
Таким чином, розрахунок виплати середнього заробітку за час вимушеного прогулу, з дня звільнення - 04 грудня 2019 року по день ухвалення рішення судом, визначається шляхом множення середньоденного заробітку на кількість робочих днів протягом усього часу вимушеного прогулу, що становить: 2 173,11 грн х 163 робочих дні = 354 216,93 грн середнього заробітку за час вимушеного прогулу, які підлягають стягненню з відповідача на користь позивача, без індексації, з огляду на наведені вище положення закону.
З огляду на вищевикладене, беручи до уваги всі встановлені судом факти і відповідні їм правовідносин, належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок у їх сукупності, суд приходить до висновку про задоволення позову ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства «Київська міська клінічна лікарня №3» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: головний лікар Київської міської клінічної лікарні № 3 Петро Іващенко, Департамент охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про скасування наказу про звільнення, поновлення на роботі та стягнення заробітку за час вимушеного прогулу.
При ухваленні рішення судом не приймалися до уваги докази, що не стосуються предмету спору.
В порядку ст. 141 Цивільного процесуального кодексу України з відповідача на користь позивача підлягає до стягнення судовий збір у розмірі 768,40 грн.
Враховуючи положення п. 1 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір», в силу яких позивач був звільнений від сплати судового збору при зверненні до суду із позовом щодо вимоги про скасування наказу та поновлення на роботі, приймаючи до уваги положення ст. 4 Закону України «Про судовий збір», ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік», в порядку ст. 141 Цивільного процесуального кодексу України, з відповідача в дохід держави підлягає стягненню судовий збір у розмірі 2 102,00 грн.
Крім того, з огляду на вказані положення законодавства України, за позовну вимогу майнового характеру про стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, з огляду на його визначений судом розмір, підлягає сплаті судовий збір у розмірі 5 313,24 грн. Водночас оскільки, позивачем було сплачено за вказану позовну вимогу судовий збір у розмірі 768,40 грн, що підлягає стягненню з відповідача на користь позивача, то з відповідача в дохід держави підлягає стягненню судовий збір у розмірі 4 544,84 грн за позовну вимогу майнового характеру про стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу. Таким чином, загальна сума судового збору, що підлягає стягненню з відповідача в дохід держави складає 6 646,84 грн.
Керуючись ст.ст. 40, 235 Кодексу законів про працю України, Постановою Пленуму Верховного Суду України «Про практику розгляду судами трудових спорів» N 9 від 06.11.92 року, Постановою Пленуму Верховного суду України №13 від 24 грудня 1999 року «Про практику застосування судами законодавства про оплату праці», Порядком обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 р. № 100 (з наступними змінами і доповненнями), ст.ст. 2, 10, 48, 49, 76, 77-81, 89, 209, 210, 247, 265, 274, 279, 354 Цивільного процесуального кодексу України, суд, -
У Х В А Л И В:
Позов ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Комунального некомерційного підприємства «Київська міська клінічна лікарня №3» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (код 05415958, місцезнаходження: 02125, м. Київ вул. П. Запорожця, 26), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: головний лікар Київської міської клінічної лікарні № 3 Петро Іващенко (02125, м. Київ, вул. П. Запорожця, буд. 26), Департамент охорони здоров`я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (вул. Прорізна, 19, м. Київ, 01001) про скасування наказу про звільнення, поновлення на роботі та стягнення заробітку за час вимушеного прогулу - задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати наказ Київської міської клінічної лікарні № 3 від 03 грудня 2019 року № 720-к про звільнення ОСОБА_1 з посади заступника головного лікаря з хірургічної допомоги адміністративно-управлінської частини.
Поновити ОСОБА_1 на посаді заступника головного лікаря з хірургічної допомоги адміністративно-управлінської частини Комунального некомерційного підприємства «Київська міська клінічна лікарня №3» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з 03 грудня 2019 року.
Рішення в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді заступника головного лікаря з хірургічної допомоги адміністративно-управлінської частини Комунального некомерційного підприємства «Київська міська клінічна лікарня №3» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з 03 грудня 2019 року підлягає негайному виконанню.
Стягнути з Комунального некомерційного підприємства «Київська міська клінічна лікарня №3» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу з 04 грудня 2019 року по 31 липня 2020 року у загальному розмірі 354 216 (триста п`ятдесят чотири тисячі двісті шістнадцять) грн 93 коп., з вирахуванням з цієї суми податків та інших обов`язкових платежів.
Рішення в частині стягнення з Комунального некомерційного підприємства «Київська міська клінічна лікарня №3» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на користь ОСОБА_1 заробітної плати за один місяць підлягає негайному виконанню.
Стягнути з Комунального некомерційного підприємства «Київська міська клінічна лікарня №3» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) грн 40 коп.
Стягнути з Комунального некомерційного підприємства «Київська міська клінічна лікарня №3» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в дохід держави судовий збір у розмірі 6 646 (шість тисяч шістсот сорок шість) грн 84 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 ЦПК України.
У відповідності до п.п. 15.5) п.п.15 п. 1 Розділу ХШ Перехідних Положень ЦПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а саме Дніпровський районний суд м. Києва.
Суддя: