УХВАЛА
14 листопада 2019 року
м. Київ
справа №826/15230/18
адміністративне провадження №К/9901/31341/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Тацій Л.В.,
суддів: Мороз Л.Л., Стрелець Т.Г.,
перевіривши касаційну скаргу Громадської організації «Платформа Громадський Контроль» на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 березня 2019 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 17 вересня 2019 року по справі № 826/15230/18 за адміністративним позовом Громадської організації «Платформа Громадський Контроль» до Кабінету Міністрів України, Державної аудиторської служби України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Громадська організація «Платформа Громадський Контроль» звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Кабінету міністрів України, Державної аудиторської служби України, в якому з урахуванням збільшення позовних вимог просив:
- визнати протиправною бездіяльність Державної аудиторської служби України щодо не проведення моніторингу закупівель у період з 27 січня 2018 року по 27 квітня 2018 року у порядку визначеному пунктом 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 21 грудня 2017 року № 2265-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законів України щодо здійснення моніторингу закупівель» шляхом оприлюднення на офіційному веб-сайті органу державного фінансового контролю дати початку та завершення моніторингу закупівлі, висновок про результати моніторингу закупівлі, а обмін інформацією між замовником та органом державного фінансового контролю здійснюється в офіційному порядку шляхом листування;
- визнати протиправною бездіяльність Державної аудиторської служби України та Кабінету Міністрів України щодо не приведення нормативно-правових актів необхідних для реалізації Закону України від 21 грудня 2017 року № 2265-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законів України щодо здійснення моніторингу закупівель»;
- визнати протиправною бездіяльність Кабінету Міністрів України щодо невиконання пункту 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 21 грудня 2017 року № 2265-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законів України щодо здійснення моніторингу закупівель» щодо:
- приведення своїх нормативно-правових актів у відповідність із Законами України від 21 грудня 2017 року № 2265-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законів України щодо здійснення моніторингу закупівель»;
- забезпечення приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із Законом України від 21 грудня 2017 року № 2265-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законів України щодо здійснення моніторингу закупівель»;
- забезпечення прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації положень Закону України від 21 грудня 2017 року № 2265-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законів України щодо здійснення моніторингу закупівель»;
- вжиття заходів щодо фінансового забезпечення центрального органу виконавчої влади, що реалізує держану політики у сфері державного фінансового контролю, для оновлення і модернізації матеріально-технічної бази та достатньої штатної чисельності для здійснення моніторингу закупівель;
- визнати протиправною бездіяльність Державної аудиторської служби України щодо не проведення моніторингу закупівель починаючи з 27 квітня 2018 року у порядку визначеному у статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі»;
- зобов`язати Державну аудиторську службу України негайно, але не пізніше 10 днів з дня набрання рішенням по цій справі законної сили розпочати моніторинг закупівель у відповідності до вимог статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі».
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 березня 2019 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 17 вересня 2019 року, у задоволенні позовних вимог відмовлено.
На зазначені судові рішення позивач подав касаційну скаргу, яку зареєстровано у Верховному Суді 13 листопада 2019 року.
Відповідно до частин 1 та 2 статті 329 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне судове рішення не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на касаційне оскарження, якщо касаційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому такого судового рішення.
З матеріалів касаційної скарги судом встановлено, що оскаржувану постанову Шостого апеляційного адміністративного суду ухвалено 17 вересня 2019 року, її повний текст складено 23 вересня 2019 року, а касаційну скаргу заявник направив засобами поштового зв`язку до Верховного Суду 11 листопада 2019 року.
У касаційній скарзі Громадської організації «Платформа Громадський Контроль» заявлено клопотання про поновлення строку на касаційне оскарження, в якому заявник посилається на те, що повний текст оскаржуваного судового рішення суду апеляційної інстанції отримано засобами поштового зв`язку 10 жовтня 2019 року, що підтверджується витягом про відстеження відправлення за штрих-кодом конверта із офіційного сайту ПАТ «Укрпошта» який додано до касаційної скарги, а також копією конверту із зазначеним штрих-кодом поштового відправлення.
Відповідно до частини 4 статті 332 КАС України розгляд заяви особи про поновлення строку на касаційне оскарження здійснюється колегією суддів суду касаційної інстанції, склад якої визначений у порядку, встановленому статтею 31 цього Кодексу.
Перевіривши доводи поважності причин пропуску строку на касаційне оскарження, наведені в клопотанні та докази приєднанні до неї, колегія суддів вважає, що наведені скаржником обставини свідчать про поважність причин пропуску строку на касаційне оскарження, виходячи з такого.
Відповідно до частини 2 статті 329 КАС України учасник справи, якому повне судове рішення не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на касаційне оскарження, якщо касаційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому такого судового рішення.
На підтвердження доводів клопотання Громадською організацією «Платформа Громадський Контроль» до касаційної скарги надано копію конверту, в якому судом апеляційної інстанції надіслана копія постанови від 17 вересня 2019 року та витяг про відстеження відправлення за штрих-кодом конверта із офіційного сайту ПАТ «Укрпошта», що свідчить про те, що відправлення за штрих-кодом, який міститься на конверті, вручене Громадській організації «Платформа Громадський Контроль» 10 жовтня 2019 року.
Таким чином, Громадська організація «Платформа Громадський Контроль», отримавши 10 жовтня 2019 року копію повного тексту судового рішення, подала 11 листопада 2019 року касаційну скаргу в межах тридцятиденного строку з дня його вручення, що відповідно до частини 2 статті 329 КАС України є підставою для поновлення процесуального строку.
Розглянувши клопотання про поновлення строку на касаційне оскарження, колегія суддів дійшла висновку про поважність причин його пропуску та наявність підстав для його поновлення.
Також установлено, що касаційна скарга відповідає вимогам статті 330 КАС України, підстави для залишення касаційної скарги без руху, її повернення чи відмови у відкритті касаційного провадження, відсутні.
На підставі вищенаведеного та керуючись статтями 120, 331, 334, 338 КАС України, -
УХВАЛИВ:
Визнати поважними причини пропуску строку Громадською організацією «Платформа Громадський Контроль» на касаційне оскарження рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 березня 2019 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 17 вересня 2019 року по справі № 826/15230/18.
Поновити Громадській організації «Платформа Громадський Контроль» строк на касаційне оскарження рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 березня 2019 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 17 вересня 2019 року по справі № 826/15230/18.
Відкрити касаційне провадження за касаційною скаргою Громадської організації «Платформа Громадський Контроль» на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 березня 2019 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 17 вересня 2019 року по справі № 826/15230/18 за адміністративним позовом Громадської організації «Платформа Громадський Контроль» до Кабінету Міністрів України, Державної аудиторської служби України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.
Витребувати із Окружного адміністративного суду міста Києва справу № 826/15230/18.
Надіслати учасникам справи копію цієї ухвали разом із копією касаційної скарги.
Встановити строк для подачі відзиву на касаційну скаргу - десять днів з дня отримання копії цієї ухвали та роз`яснити, що до відзиву додаються докази надсилання (надання) його копій та доданих до нього документів іншим учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач Тацій Л.В.
Суддя Мороз Л.Л.
Суддя Стрелець Т.Г.